eitaa logo
فرهنگی منطقه یک قم
2.4هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
671 ویدیو
33 فایل
🛠 ارتباط با حوزه معاونت فرهنگی: @Admin_farhangii1 تلفن: ۰۲۵۳۷۷۴۶۰۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 نمی‌شود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: «نکته‌ای را سال‌ها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسه‌ای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوان‌ها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر می‌کنید، هر معادلۀ علمی که می‌گویید با زبان غرب می‌گویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل می‌کنید و بالاسر آن می‌گذارید! بعد به چه جرأتی به جوان می‌گویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟! او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که می‌رسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد می‌دانید؟ چرا بد می‌دانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که می‌رسد، می‌گوئید بد است؟ (معنای این شیوه‌های جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیده‌اید: هر روز، یک قیافه‌های عجیب‌وغریبی درست می‌کنند که انسان وقتی نگاهش می‌افتد متنفر می‌شود. اما بعد از یک‌مدتی، در خیابان جوان‌های زبادی همان قیافه را به خودشان می‌گیرند!) به جوان می‌گویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فست‌فودها شلوغ نشود؟ اگر واقعاً دانشگاه‌های ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازی‌شان و مدل معماری‌شان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟ چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطه‌ضعف‌های تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ به‌هم‌پیوسته است و به‌راحتی نمی‌شود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحاله‌اش کرد. من نمی‌خواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمی‌شود استفاده کرد، اما می‌گویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد می‌کند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمی‌خواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمی‌شود. ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمی‌شود به‌راحتی غربِ خوب و بد کرد. نمی‌شود به‌راحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش به‌همراه دارد و اثر می‌گذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایه‌هایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فست‌فود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و به‌خصوص این کار را به‌شکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفه‌اش با ایدئولوژی‌اش یک پیوستارِ به هم پیوسته‌اند. نمی‌شود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول می‌کنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمی‌شود. نمی‌شود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول می‌کنم ولی ایدئولوژی‌اش را قبول نمی‌کنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّد‌یافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش می‌شود و ایدئولوژیِ تجسد‌یافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی می‌شود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن می‌شود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد می‌یابد. ساختارها و علوم و فناوری‌ها و رسانه‌های غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود می‌آورد. البته این تمدن را نمی‌شود کنار گذاشت؛ باید به قله‌های علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قله‌های علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» به‌معنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰)
﷽ ۲ روز تا : قال الامام الباقر (علیه‌السلام): بني الاسلام علي خمس: الصلوة والزكوة والصوم والحج والولاية ولم يناد بشي ء ما نودي بالولاية يوم الغدير. اسلام بر پنج پايه استوار شده است: نماز، زكات، روزه، حج و ولايت و به هيچ چيز به اندازه آنچه در روز غدير به ولايت تاكيد شده، ندا نشده است. 💠كافي ۲، ۲۱، ح ۸💠
ای علی! چه بگویم... که ممکن است مرا به شرک متهم کنند چرا که اگر پرستش غیر خدا مجاز بود... بی شک، تو را می‌پرستیدم تو تجلی خدا و خلیفه خدا در زمین هستی و تو خدا نیستی ولی وجود تو را جز خدا پر نکرده است. «شهید مصطفی چمران»
مَثَل علی(ع) در میان ما مَثَل چراغی است در ظلمت هر که او را یافت روشنی خواهد گرفت. این اوست که حقیقت ثابت است و ثبات ما به استواری اوست. شهید سیدمرتضی آوینی
غدیر، شناسنامه ما شیعیان است.
هزاران جان گرامی فدایِ نامِ «علی»
هدایت شده از فصل فاصله
تنهایی علی ع جامعه‌ای که علی و آرمان‌های بلندش را که به‌وسعت هستی بود، درک نمی‌کرد، نمی‌توانست بر بیعت غدیر پایبند بماند. این بود که حتّی عدالت او را نیز برنتابیدند و در برابرش ایستادند و بعد از کشتنش به دست‌بوس و پابوس ستم‌بارگانی رفتند که در افق ادراک آنان حکومت می‌کردند! هزاربار برای تو شاخ‌وشانه کشیدند هزار خطّ و نشانه به هر بهانه کشیدند مگر نگین عدالت پس از تو نقش نبندد چه نقشه‌ها که ستم‌خواهگان شبانه کشیدند تو برق عاطفه بودی به دیدگان یتیمان ولی به‌یاوه تو را نقش تازیانه کشیدند در آن زمان که تو بودی چه ظلم‌ها به تو کردند ولی پس از تو چه خواری که از زمانه کشیدند به دست‌بوس ستم‌بارگان شدند همان‌ها که پا ز عدل تو آن‌گونه ابلهانه کشیدند شهامتی که نمی‌خواست آن درشت‌سخن‌ها که پیش روی تو آزاد در میانه کشیدند پس از تو نم‌نمک آن زخم‌ها به چرک نشستند پس از تو کم‌کمک آن شعله‌ها زبانه کشیدند چه جمع اندک و غمدیده‌ای در آن شب تیره به کوفه پیکر پاک تو را به شانه کشیدند .... رهی دراز نداری، به او نیاز نداری علی امام کسانی‌ست که پر ز لانه کشیدند همان‌کسان که دل از دام دام‌ودانه بریدند همان‌کسان که شررها در آشیانه کشیدند @faslefaaseleh
﷽ ۱ روز تا قال رسول الله صل الله علیه و آله: یا معشر المسلمین لیبلغ الشاهد الغائب، اوصی من آمن بی و صدقنی بولایة علی، الا ان ولایة علی ولایتی و ولایتی ولایة ربی، عهدا عهده الی ربی و امرنی ان ابلغکموه. ای مسلمانان! حاضران به غایبان برسانند: کسی را که به من ایمان آورده و مرا تصدیق کرده است، به ولایت علی سفارش می کنم، آگاه باشید ولایت علی، ولایت من است و ولایت من، ولایت خدای من است. این عهد و پیمانی بود از طرف پروردگارم که فرمانم داد تا به شما برسانم. 💠 بحارالانوار 37: 141، ح 35💠
همه در پناه مولاییم...
_Mohsen Chavoshi - Ali - 128 - mahanmusic.net.mp3
4.5M
🌸🍃🌸🍃🌸 علی علی تو به والله تمام منی دل ببری همه شب ماه تمام منی قسم قسم به رهت جان بدهم مرتضی رسم رسم به دو چشمان سیاهت شها
Mahmood Karimi - Bande Nalein Ali (128).mp3
979.6K
🌸🍃🌸🍃🌸 بند نعلین علی درّ و گوهر… بر دل شیعه خود کرده نظر! مشعله نور رخش؛ شمس و قمر ها علی بشر و کیف بشر! ربه فیه تجلی و ظهر…
Mohsen Chavoshi - Adle Movasagh (128).mp3
4.33M
🌸🍃🌸🍃🌸 عدل موثق قله مطلق فاتح خندق نیست به جز عشق گفت و شنودی بین تو و حق واقعه خم گفت به مردم گفت پیمبر گفت به مردم غیر علی هیچ غیر علی شر غیر علی هیچ غیر علی شر
61.mp3
2.81M
🍃🌸🍃🌸🍃 سِرّ اکبر علی، ساقی کوثر علی ای به سر افسر علی، صاحب و سرور علی لا فتی الاّ علی سیّد و مولا علی جان علی، سَر علی
آیت‌الله میرباقری: رزقِ محبّتِ امام یکی از مائده های آسمانیست که خداوند در غدیر از آسمان نازل کرد. در غدیر امکان دستیابی به این سِّر و این حقیقت فراهم گشت. بنابراین این باب گشوده شد و به شفاعت پیامبر اکرم(ص) این سفره و این مائده آسمانی بی پرده باز شد و حجاب ها کنار رفت. به همین خاطر غدیر «عِیدُ اللَّهِ الْأَکْبَر» شد. در غدیر از این سرِّ الهی پرده برداشته شد و این نعمت ظاهر گشت و لذا پس از آن این آیه نازل شد: «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُم» (مائده/۳). پس اولین ثمره غدیر این است که کفار از دین شما نا امید شدند که کفاری که عُمَدِ نار می باشند مراد از «الَّذینَ کَفَرُوا» است. زیرا سایر کفّار و عموم جامعه آنان متوجه این أسرار نمی‌باشند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. «الَّذینَ کَفَرُوا» ابلیس و امثال اوست که از نزول وحی آگاه می‌شوند. وی می‌گوید: در روایت آمده است: هنگامی که غدیر برپا شد و پیامبر امیرالمؤمنین را معرفی کردند، ابلیس ناله‌ای زد که از ابتدا تا آن زمان چنین ناله هراس انگیری نزده بود. تمام فرماندهان ابلیس به سمت او سرازیر شدند و گفتند چه اتفاقی افتاده است؟ گفت پیامبر(ص) کاری کرد که اگر محقق شود هیچ کسی معصیت نمی‌کند. پس کسانی مأیوس شدند که از این قضایا آگاهند و دشمنی آگاهانه دارند. پس از اعطاء مأموریت رهبری جامعه به امیرالمؤمنین(ع) و قبول ایشان و پرده برداری از ولایت حضرت، با طلوع خورشید ولایت دوران ظلمتِ شب به پایان رسید و به همین خاطر «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُم» نازل شد. هرچند جبهه باطل دوباره به میدان آمدند و ابلیس دست برنداشت همانگونه که روایت صحیحه‌ای از تفسیر علی بن ابراهیم آمده است: 🔥 پس از غدیر، شیاطین با نگرانی پیش ابلیس آمدند. ابلیس به آن‌ها گفت: نگران نباشید. بعضی از این مردم به من قول داده‌اند و از عهد خود نمی‌گذرند.  در روایتی دیگر می‌فرماید: هنگام برگزاری سقیفه، ابلیس لشگریانش را صدا زد و در حضور آنان تاج پادشاهی بر سر گذاشت و گفت بروید خوشحال باشید و عیاشی کنید امّا آنان می دانستند که کارش تمام شده است. در عین حال فرصت بدست آمده را مغتنم دیدند. ابلیس شرح صدر دارد، اما شرح صدر او قابل مقایسه با امام نیست. لذا در عین حال که ابلیس شرح صدر دارد و همه خوشحالی او در سقیفه است و پس از آن به خوشحالی و تاج گذاری می پردازد، اما این امر به نفع او به پایان نمی رسد. بلکه پیروزی با جبهه حق است که در خطبه قاصعه آمده است: هنگام بعثت پیامبر، صدای ناله شیطان را شنیدم. به پیامبر عرض کردم چه صدایی بود؟ فرمودند: صدای ناله شیطان بود که مأیوس شده است پس از بعثت من کسی او را عبادت کند و به عبارتی، با آمدن من باب توبه گشوده شده و شیطان فهمیده که کار او تمام است. امّا شیطان در عین حال تلاش می کند و در غدیر از برخی قول همکاری می گیرد و لشگریانش را آسوده خاطر می‌کند تا از غدیر ترسی نداشته باشند.
آیت‌الله میرباقری قصه غدیر⬅️ قصه آیه نور و قصه سقیفه ⬅️ قصه آیه ظلمات است. این وسعت حادثه است و تجلی غدیر در عصر ظهور است كه «واللیل اذا یغشی و النهار اذا تجلی». در روایت دارد وقتی حادثه رقم خورد حضرت صبر كردند، تا به «و النهار اذا تجلی» که دولت حضرت بقیه الله است برسد و آن غشاء از ولایت برداشته می‏شود. (كه یكی از معانی ظهور همین است، یعنی حجاب ولایت برداشته می‏شود و ولایت بی حجاب در عالم ما ظهور پیدا می‏كند) این نعمت در حجاب رفته و تهدیدی كه هست همین است؛ دین شما كامل است، فقط از خدا بترسید كه مبادا شما پشت به این ولایت كنید. دشمن كاری نمی تواند بكند از او نترسید، شیطان با همه كر و فرش و سقیفه با همه دامنه اش ضرری به شما نمی تواند بزند؛ زیرا درهای وادی امن گشوده شد «ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» این باب توحید گشوده شد، دشمن مأیوس است؛ اما كاری كه می‏كند همین است، شما نگران خودتان باشید و از خدا بترسید كه مبادا این نعمت را كفران كنید و پا از محیط این دین كامل بیرون بگذارید.
ali.akbar.ghelich.toyi.darya(128).mp3
3.07M
🍃🌸🍃🌸🍃 بهشت روی زمین برای من نجفه تو هر طرف که بری خدا همون طرفه
عید غدیر در جبهه...
مژده ای دل که شب میلاد کاظم آمده فاطمه بر دیدن موسی بن جعفر آمده کاظمین امشب چراغان از وجود کاظم است خانه صادق چراغان از حضور کاظم است
عملیات والفجر ۲ ۲۹ مرداد ماه۱۳۶۲ با رمز: یا الله یا الله
۳۰تیرماه ۱۳۶۱شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران گرامی‌باد
سومین رویداد استارتاپ‌های شاهد و ایثارگر استارتاپ‌هایی که حداقل یک عضو شاهد و ایثارگر دارند می توانند با مراجعه به آدرس: qomstp.ir/eventshahed تا تاریخ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ از طریق لینک درج شده در سایت اقدام به ثبت نام نمایند.
🌸🍃روز مباهله مبارک🍃🌸
انا لله و انا الیه راجعون مادر گرامی شهید مدافع‌حرم حجه‌الاسلام محمدعلی قلی‌زاده دار فانی را وداع و به فرزند شهیدش پیوست. پیکر این مادر شهید در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان نقنه تشییع و به خاک سپرده می‌شود. «شادی روحش صلوات»
15.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید «سید محمد نقيب­‌پور» سوم ارديبهشت 1338، در شهرستان رفسنجان به دنيا آمد و در بيست و سوم دي 1365 در شلمچه به شهادت رسید.
حبیب‌الله صادقی از هنرمندان عاشورایی بر اثر سکته قلبی درگذشت. استاد حبیب صادقی تاکنون آثار هنری و تحلیلی فراوانی دربارة هنر اسلامی از خود به جای نهاده و گزیدة این آثار را در ۹۴ نمایشگاه جمعی و ۳۲ نمایشگاه فردی به نمایش گذارده است. شهید آوینی از این نقاشی استاد بسیار خوشش آمده بود و استاد صادقی در این‌باره اینچنین گفتند: این تابلو را برای شهدای انقلاب اسلامی نقاشی کردم؛ پاسداران و رفقای من در کردستان به شهادت رسیده بودند؛ کسانی که نیروهای ضد انقلاب رگ‌های گردنشان را با کاشی در حمام بریده بود و برخی دیگر از نیروهای سپاه تیرباران شده بودند. در این تصویر سایه نازنین امام حسین (علیه السلام) بالای سر این شهیدان است و به لحاظ نشانه‌شناسی، به بحث شهادت در مسیر ایشان اشاره دارد. این اثر جلوه هنر شیعی را داشت و به همین جهت برای آقا مرتضی آوینی جالب بود.