هدایت شده از انجمن علمی | علوم قرآنی تهران
بروشور1 - Copy.pdf
8.24M
📃 بروشور به مناسبت ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها)
🍃✨ به بهانه ولادت پیام آور کربلا✨🍃
🖋نوشتاری از دکتر حمید حسن زاده (استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم " دانشکده علوم قرآنی تهران" )
🔹 انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی تهران🔹
#بروشور
#انجمن_علمی_دانشجویی
#دانشکده_علوم_قرآنی_تهران
💠 @tehran_anjoman
باسمه تعالی
✅ فراخوان مقاله
اولین همایش ملی مطالعات تطبیقی قرآن پژوهی با رویکرد بررسی اندیشه های تفسیری مُفسِّر بزرگ جهان اسلام ، آیت الله العظمی جوادی آملی (مُدّ ظِلّه العالی)
✅ در گُستره موضوعات مختلف قرآنی و در مقایسه با آرای سایر مفسران شیعه و سنی ، جریانها و مکاتب تفسیری و ...
✅ نمایه شده در ISC و سیویلیکا
✅ آخرین مهلت ارسال مقالات : ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰
✅ برگزاری همایش: ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
✅ برگزار کننده همایش:
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم (دانشکده علوم قرآنی تهران)، با مشارکت موسسه علوم وحیانی اِسراء، جامعة الزهراء(س)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حوزه علمیه بانو امین، حوزه علمیه کوثر، انحمن علمی قرآن و عهدین ایران، انجمن علمی قرآن و تحول علوم تهران، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه شهید رجائی، دانشکده اصول الدین تهران، دانشگاه تربیت مدرس و ...
✅ تلفن تماس دبیرخانه: ۶۶۷۱۹۷۵۶ -۰۲۱
✅ آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان فردوسی، خیابان سرهنگ سخائی، دانشکده علوم قرآنی تهران.
✅ سایت همایش:
http://olomquran.ir
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
امروز سه شنبه
02 دی ۱۳۹۹
06 جمادی الاول ۱۴۴۲
22 دسامبر 2020
🔸#قرآن سوره آل عمران آیه 167:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا ۚ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاكُمْ ۗ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمَانِ ۚ يَقُولُونَ بِأَفْوَاهِهِمْ مَا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ ۗ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يَكْتُمُونَ
و تا معلوم کند حالِ آنان که نفاق و دورویی کردند و (چون) به آنها گفته شد بیایید در راه خدا جهاد و یا دفاع کنید (عذر آوردند و) گفتند که اگر ما به فنون جنگی دانا بودیم از شما تبعیت نموده و به کارزار میآمدیم. اینان به کفر نزدیکترند تا به ایمان؛ به زبان چیزی اظهار کنند که در دل خلاف آن پنهان داشتهاند، و خدا بر آنچه پنهان میدارند آگاهتر از خود آنهاست.
💠 حدیث روز 💠
💎 توصیه ای از امام جعفر صادق (ع)
🔻امام صادق (علیه السلام):
أَعْرِبُوا حدیثنا فإنّا قومٌ فصحاءُ
◻️سخن ما را درست و شیوا (با اِعراب کامل ) بیان کنید که ما از تبار شیوا سخنانیم.
📚 الکافی، ج ۱، ص ۵۲
💠مردم لمس کنند که برای خدمت آمدید
🔹در عمل این طور باشد که مردم ببینند که این استانداری که آمده است در اینجا، آمده است خدمت کند به مردم، خوب، وقتی مردم ببینند که کسی مشغول به خدمت است دیگر دعوا ندارند با او. دعوا آن جا پیدا میشود که ببینند آمده است که مردم را داغ کند. آمده است قدرت خودش را تثبیت کند.
🔸قسمت اعظمِ مجاهدت در راه خدا، برای شخصِ خودِ شماست. «علیکم انفسکم لایضرّکم من ضلّ اذ اهدیتم» اصل قضیه این است که ما باید به عنوان یک بنده خدا، از عهده بندگی خدا برآییم. یا میتوانیم که در این صورت، سر بلند و سعادتمند خواهیم شد؛ یا نمیتوانیم که در این صورت، شقاوت است. تلاش و جهادی که میکنیم، سازندگی، #خودسازی و #دیگرسازی، که به دنبالشان میرویم، خدمتی که به خلق میکنیم، اقامه عدلی که میکنیم، حکومتی که بهراه میاندازیم، همه در درجه اوّل، برای این است که پیشِ خدای متعال به عنوان یک بنده بتوانیم عرض کنیم: «پروردگارا! ما حقّ بندگی تو را تا حدّی که توانستیم بهجا آوردیم.»
هدایت شده از دانشکده علوم قرآنی خوی
اولین وبینار آنلاین مشترک بین دانشکده علوم قرآنی خوی با خانه روانشناسان ، مشاوران و حرف یاورانه شهرستان خوی
موضوع : بیمه خوشبختی
زمان : چهارشنبه 99/10/3
ساعت 12 - 11
از کلیه علاقمندان جهت شرکت دراین وبینار دعوت به عمل می آید.
لازم به ذکر است که این وبینار در 3 جلسه (3 دی ، 10 دی و 17 دی ) برگزار می گردد.👆👆
لینک شرکت در وبینار
http://82.99.217.99/khoy
در کلاس زندگی گاهی باید نشست و حضور و غیاب کرد. ببینیم حاضر کیست و چه کسی غایب است؟
خداوند همیشه حاضر و ظاهر است و هرگز غایب نبوده است. این ما هستیم که غایبیم.
خدا همواره حاضر است و غیبت، وصف ما آدمیانِ محجوب است.
حجتِ خدا نیز اینگونه همیشه حاضر و ناظر است. اما ما وصف خود را به ولیّ خدا نسبت می دهیم.
امام زمان علیه السلام، حاضر است و ما غایبیم. اما عجیب آن است که خود را حاضر میدانیم و او را غایب.
در احادیث درباره موعود قائم آمده است؛ او شما را میبیند و شما را میشناسد اما شما او را میبینید ولی معرفت به او ندارید و او را نمیشناسید.
حال سوال مهمی رخ می دهد و آن اینکه؛ آیا میشود به موجود بزرگی که حاضر است بگوییم «بیا»؟
سزاوار است به خودمان بگوییم «برو»
السلام علیک یا صاحب العصر و الزمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶گزارش کار
🎁 تقـدیر و تجلیل از مـدافعان سـلامت
🩺 به مناسبت فرارسـیدن روز پرســـتار
🌺 و میلاد حضرت زینب سلاماللهعلیها
📅 شنبه ۲۹ آذر ماه ۹۹
🏥 بیمارستان فیروزآبادی
🔸معاونت جهادی بسیج دانشجویی
•|گروه جهادی سَها|•
🔸 هیئتالرسول صلیاللهعلیهوآله
#جهاد #گزارش_کار#مدافعان_سلامت
°بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی تهران °
🆔 @basiij_quranii
هدایت شده از کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
🌸کارگاه مشاوره🌸
باموضوع:
نشاط و حفظ روحیه در دوران کرونا
ویژه دانشجویان و خانواده های محترم
پنج شنبه 99/10/4 ساعت 18:30 الی 19:30
باحضور مشاور محترم دانشکده خانم دکتر مدنی فر
لینک ورود به جلسه:
82.99.217.99/esfahan
#امور_فرهنگی_دانشجویی_دانشکده_علوم_قرآنی_اصفهان
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد
🔆نشست علمی تخصصی "تبادل فرهنگی اسلام با کشورهای همسایه؛ روشها و چگونگی" از سوی انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد، با حضور استاد محترم جناب آقای تقی صادقی رایزن سابق فرهنگی ایران در پاکستان و با حضور دانشجویان گرامی به مناسبت هفته پژوهش در سامانه ادوبی کانکت به مدت ۹۰ دقیقه برگزار گردید.
✅موضوع اصلی این نشست علمی "ارتباط فرهنگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی با کشورهای همسایه" بود که با توجه به حوزه کاری بین المللی استاد تقی صادقی در سامانه ادوبی کانکت و با حضور دانشجویان برگزار شد.
در این جلسه به موارد و عوامل تبلیغ اسلام و توحید با توجه به سابقهی تاریخی ایرانیان در این خصوص از پیش از اسلام تا پس از آن به طور مفصل اشاره گردید.
✅ضرورتها و الزامات برقراری ارتباط فرهنگی که برگرفته از تجربیات شخصی جناب آقای صادقی رایزن سابق فرهنگی ایران در پاکستان؛ به تفصیل بیان گردید که اصل و مبنای این ایجاد ارتباط موثر، بهرهمند بودن از "نگاه تمدنی" مطرح شد.
به عنوان یکی از کشورهای شبه قاره و روابط آن با ایران به تاریخچه و مجموعه روابط و اقوام موجود در پاکستان نیز اشاره شد.
📍در پایان این نشست علمی، دانشجویان حاضر در جلسه با استاد محترم جناب آقای تقی صادقی به صورت پرسش و پاسخ درباره موضوعات مورد بحث به تعامل پرداختند.
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎
🆔@anjomanelmiquran110
26.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تلاوت دائمی قرآن، تضمین کننده حرکت اسلامیِ جامعه
🔰رهبر معظم انقلاب ۹۲/۱/۱۹
▫️با قرآن باید مأنوس شد. اگر در جامعهی اسلامی یک جمع قابل توجّهی از مردم با قرآن انس پیدا بکنند به طوری که مفاهیم قرآنی در ذهن اینها وجود داشته باشد، زنده باشد، به نظر بنده حرکتِ اسلامیِ جامعه تضمینشده است.
▫️این هم [محقّق] نمیشود مگر به تلاوت دائمی قرآن. به طور دائم انسان [باید] با قرآن مأنوس باشد. راهش این است که بر خودمان فرض کنیم، وظیفه قرار بدهیم که هر روز یک مقداری از قرآن را بخوانیم.
▫️به گمان من این جوری خوب است که انسان به طور دائم از اوّلِ قرآن شروع کند همین طور بخواند تا آخر. علاوهی بر این، بخشی از آیات قرآن را یا سُوَر قرآنی را به طور مرتّب تکرار بکند؛ این موجب میشود که انسان با بخشهایی از قرآن [مأنوس شود]. حالا مثلاً فرض کنید کسی با قرآن انس دارد، مثلاً آیاتی از سورهی یونس را خوشش میآید -انسان این جوری است دیگر- خب سورهی یونس را مرتّباً بخواند تا حفظ بشود؛ یکی سورهی احزاب را خوشش میآید، یکی سورهی بقره را دوست میدارد، یکی سُوَر مسبّحات را که خب خیلی مضامین عالی و مهمّی دارد، اهل معنا و اهل سلوک هم توصیه میکنند به تلاوت مسبّحات -«سبّح لله» و «یسبّح لله» که در قرآن هست- اینها را مرتّباً بخواند؛ یا سُوَر حوامیم که حامیمها [در آنها هست]، آنها هم خیلی مطالب [مهمّی دارد. البتّه] همه جای قرآن مهم است؛
#کلام_ولی #قرآن
@almorsalaat
🔴غول دریایی ایران متولد شد / سردار ایرانی ترامپ را غافلگیر کرد
سردار محمد، فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا: رونمایی از کشتی اقیانوسپیمای ایرانی برای «گودبای پارتی» ترامپ بود.
🔶ساعتی پیش دومین نفتکش اقیانوسپیمای ساخت سپاه به آب انداخته شد. این نفتکش به سفارش یک شرکت خارجی ساخته شده و قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد
دکتر محمد: غربیها معمولا هنگام ترک جایی، مهمانی خداحافظی یا گودبای پارتی میگیرند ما هم این مراسم را برای گودبای پارتی آقای ترامپ میگذاریم. این نفتکش در دوسال که شاهد فشارهای حداکثری و اوج تحریمها بودیم ساخته شده و با وجود فشارها به صورت تمام ایرانی با مهندسی و لایسانس ایرانی درشرکت صدرا تکمیل شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به توان شرکت صدرا درساخت شناورهای بزرگ و تعمیرات شناورها، تاکید کرد: ما توان داریم که هرشناوری با هر کاربری و ابعادی را چه رزمی، چه صیاد، چه فله بر و نفتکش بسازیم.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد
#سلسله_نشست
#آمادگی_کنکور
🔆📣در ادامه سلسله جلسات آمادگی آزمون های ورودی ارشد و دکتری
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار می کند
دومین جلسه با عنوان :
"نشست آشنایی با منابع آزمونهای مقطع ارشد و دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث "
❇️ارائه: جناب آقای سید ابوالقاسم موسوی؛ دانشآموختهی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه فردوسی مشهد
❇️هزینه شرکت در جلسه: ۱۰۰۰۰ تومان
💳واریز به:۶۰۶۳۷۳۱۰۳۱۲۵۷۹۸۴ (محمدعلی کیهانی)
📝جهت نامنویسی تصویر فیش واریزی را همراه با نام و نامخانوادگی و شماره دانشجوئی به آیدی زیر ارسال بفرمائید👇👇
🆔@quranm15
❗️آخرین مهلت ثبتنام و ارسال مشخصات: چهارشنبه ۳ دی ماه
❌این مهلت تمدید نخواهد شد.
📝دانشجویان محترمی که غیر از دانشکده علوم قرآنی مشهد هستند، در صورت تمایل، و واریز وجه، علاوه بر مشخصات، کد ملی خود را هم ارسال نمایند.
💎انجمن علمی، نگاهی نو برای اندیشه ورزیدن💎
🆔@anjomanelmiquran110
امروز چهارشنبه
03 دی ۱۳۹۹
07 جمادی الاول ۱۴۴۲
23 دسامبر 2020
🔸#قرآن سوره آل عمران آیه 168:
🌺اعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺
الَّذِينَ قَالُوا لِإِخْوَانِهِمْ وَقَعَدُوا لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُوا ۗ قُلْ فَادْرَءُوا عَنْ أَنْفُسِكُمُ الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ
آن کسانی که در جنگ با سپاه اسلام همراهی نکرده و درباره برادران خود گفتند: اگر آنان نیز سخنان ما را شنیده بودند (و به جنگ احد نرفته بودند) کشته نمیشدند، بگو: (شما که برای حفظ حیات دیگران چاره توانید کرد) مرگ را از خود دور کنید اگر راست میگویید.
💠 حدیث روز 💠
💎 تشبیهی زیبا از أمیرالمؤمنین (ع)
🔻امام علی علیه السلام:
اِبنُ آدمَ أشبَهُ شَیءٍ بِالمِعیارِ، إمّا ناقِصٌ بِجَهلٍ أو راجِحٌ بِعِلمٍ.
◻️ آدمیزاد شبیه ترین چیز به ترازوست: یا با نادانی سبُک شود و یا به دانش سنگین گردد.
📚 گزیده تحف العقول، ح ۵۰۰۰۷۱
💠 عُمر هم می رود! آنچه باقی می ماند آن صفحات اعمال شماست.
عُمر هم میرود، آنچه که باقی میماند آن صفحات اعمال شماست که در قلب شما ثبت است، و شاید نامه عمل هم همان باشد. قلب شما نسبت به دنیا چه بوده است؟ دنیا با قلب شما چه کرده است و شما توجهتان به دنیا چه اندازه بوده است؟ آن روزی که دستتان نمیرسید زاهد و عابد بودید، آن روزی که دست رسید خدای نخواسته عکس او بود؟ مراقبت در کار است.
💠جهاد اکبر
برادران [و خواهران]! دارای هر سلیقه و هر جناح و هر فکر و - به قول معروف - هر خطی که هستید، بدانید که یکجا نقطهی انشعاب است؛ مواظب آنجا باشید. آنجا عبارت از آن نقطه و لحظهای است که احساس میکنید به جای #خدا، «خود» وارد میدان میشود. نقطهی انحراف، اینجاست. «اَعدی عدوِّکَ نَفسُکَ الّتی بَینَ جَنبَیکَ». این نفس و این من، از همهی دشمنان، دشمنتر است؛ چیزی است که برای ارضای آن، گاهی ممکن است خدای ناکرده ما حاضر بشویم که شریفترین و عزیزترین ارزشها را هم از یاد ببریم. اینجا نقطهی انحراف است و هر لحظه هم در انتظار ماست؛ باید مواظب این بود.
این، از آن اشتباهاتی نیست که ما در تاریخ زندگی خود دنبالش بگردیم؛ نقطهی آن را حدس بزنیم و در آنجا مواظبش باشیم. نه، ممکن است در هرلحظه برای ما پیش بیاید.
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
سلام بر ابراهیم. فصل 52
53.pdf
91.6K
سلام بر ابراهیم. فصل ۵۳
کارگاه مشاوره تحصیلی: نحوه مطالعه مفید و یادگیری دروس
با حضوز؛ جناب آقای مجتبی باقرپناه
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ از ساعت ۲۰ الی ۲۱
👈 حضور برای همگان آزاد است:
http://82.99.217.99
/kermanshah
امور دانشجویی دانشکده علوم قرآنی. کرمانشاه
معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
💠خلود:
🔹خدا عدّه اي را به جهت كفر، شرك ونفاق، در دوزخ ابدي و برخي ديگر را به جهت ايمان در بهشت، مخلّد ميداند. اين اصلي قرآني است و درباره اهل بهشت سؤال برانگيز نيست كه چگونه انسانِ موءمن در مدّت كوتاهي در دنيا با ايمان و عمل صالح به سر ميبرد و براي ابد در بهشت خُلد، جاودان است. چون بهشت، بر اساس فضل و لطف الهي است و اين مشكلي ندارد كه ذات اقدس اله تفضّل كند و در قبال عمل محدود، پاداش نامحدود عطا كند؛ چنانكه درباره انفاق يا مسائل خير ديگر در مرحله اول ميفرمايد: (مَنْ جاءَ بالحَسَنَة فَلَهُ خيرٌ منها)
و در مرحله دوم: (مَنْ جَاءَ بالحَسَنة فَلَهُ عَشرُ أمثالِها)
و در مرحله سوم: (مَثَلُ الَّذينَ يُنفِقونَ أموالَهُم في سبيل الله كمَثَلِ حَبَّةٍ أنْبتت سَبع سَنابِل في كُلِّ سُنبُلَةٍ مِائةُ حَبَّة): مَثَل كسي كه در راه خدا انفاق ميكند، مثل آن بذرافشاني است كه بذري را در زمين مستعدّ بپاشد تا به صورت هفت خوشه درآيد و هر خوشه، داراي صد حبّه باشد كه به اين ترتيب، بازدِه يك حبّه، هفتصد حبّه خواهد بود؛ آنگاه ميفرمايد: (وَالله يضاعِفُ لِمَن
يشاء) اگر (يُضاعِف) به معناي دو برابر باشد، يك حبّه هزار و چهارصد برابر ميشود و اگر به معناي چند برابر باشد قابل شمارش نيست.
آنگاه در ذيل آيه ميفرمايد: (وَالله واسعٌ عليم)
معلوم نيست وسعت الهي، چه اندازه پاداش، به دنبال دارد، چون گاهي پاداشي كه خدا ميدهد، بهشتي است به پهناي نظام كيهاني: (عرضُها السَّماواتُ وَالأرض)
ولي اينها بالاءخره محدود است، اگر به اندازه نظام كيهاني كنوني هم خدا به كسي عطا كند، از نظر امتداد زماني يا آنچه به منزله زمان است، محدود است.
🔹بنابراين، اگر خدا بخواهد در برابر ايمان و عمل صالح، بهشت جاودان مرحمت كند، سوءال برانگيز نيست؛ ولي مسئله كيفر، سؤال برانگيز است كه چگونه انسان كافر، مشرك يا منافقي كه در مدّت كوتاه عمرِ دنيايي به تبهكاري تن در دهد، در قيامت براي هميشه و ابَد كيفر ميبيند.
از امام صادق (عليه السلام) سوءال شد: چگونه مرداني كه در دنيا با عمر محدود گناه كردند در دوزخ به شكل نامحدودي كيفر ميبينند؟ آن حضرت در پاسخ فرمود: چون نيّت تبهكاران و دوزخيان اين بود كه هر اندازه كه در دنيا بمانند، گناه كنند و از طرفي خداوند هم بر اساس نيّت، كيفر ميدهد، نه صرف عمل خارجي. درباره بهشتي ها نيز چنين است؛ يعني، درباره بهشتي ها فرمود: چون قصد آنان اين بود كه هر اندازه در دنيا بمانند، اطاعت كنند.
🔹اين سخن معصوم (عليه السلام) شايد در نظر اول براي حلّ مشكل، كافي به نظر برسد، ولي براي محقّق پژوهشگر، باز سوءال ديگر توليد ميشود كه در اين جواب، دو اشكال يا نقد ميتواند وجود داشته باشد: نخست آنكه: نوع فقيهان نامدار
اماميّه فتوا داده اند كه عزم بر گناه، گناه نيست و كسي را به علّت عزم بر گناه كيفر نمي كنند. ديگري اينكه: اگر عزم بر گناه، گناه باشد، اين اشكال بر خود عزم هم هست؛ يعني اشكال اوّل دوباره برمي گردد كه اين عزم محدود است و نمي شود گفت عزم محدود و موقّت، كيفر نامحدود دارد. زيرا با عقل و عدل و قسط الهي هماهنگ نيست.
📚مبادی اخلاق در قرآن حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی _ ص ۱۷۵و ۱۷۶
هدایت شده از انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی آمل
انجمن علمی دانشجویی دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار می کند:
نشست علمی_تخصصی با موضوع:
📣"کارکرد طرحواره های تصویری در مفهوم سازی رذائل اخلاقی در قرآن با رویکرد شناختی"
ارائه دهنده: دکتر سیده فاطمه سلیمی
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸_۱۹
پخش زنده به آدرس
http://82.99.217.99/amol
در سامانه الکترونیکی دانشگاه
(ادوب کانکت)
#توجه #توجه #توجه👇
متقاضیان محترم، پس از کلیک کردن بر روی آدرس لطفا در قسمت guest، نام خود و دانشکده را به صورت #کامل وارد نمایید؛ به عنوان مثال:
Mahdi,Mahdavi,Amol
#دکتر_سیده_فاطمه_سلیمی
#انجمن_علمی_دانشجویی
#علوم_قرآنی_آمل
@quran_amol