🟡 #پایان_شمارش_انتخابات خوزستان و نفرات مشخص شده بشرح زیر میباشند؛
#اهواز حمیدیه باوی کارون
مهندس مجتبی یوسفی . سید محسن موسوی زاده . محمد امیر
#ایذه و باغملک دکتر ابراهیم پور
#بهبهان مظلومی
#رامهرمز دور دوم متینیان و نظری
#خرمشهر مطور زاده
#هندیجان حیات مقدم
#مسجدسلیمان ظاهری
#شوش کعب عمیر
#شوشتر سادات
#دزفول پاپی
#اندیمشک قلاوند
#سوسنگرد داغری
▪️مانیزضمن تبریک به منتخبین مردم، ان شاالله بدانند که زمان درگذرست وآنچه دراذهان مردم ماندگاراست کاروتلاش صادقانه ی انان ست.
دقیقا ازالان، به فکر آرای چهارسال دیگرتون باشید😉
✍ص.محمدپور
@farooq3q3
🔴 تعداد آرای خبرگان
به ترتیب:
آقایان
۱. کعبی ۵۶۰۸۲۷
۲. حیدری۴۴۴۷۳۱
۳. شفیعی ۳۲۰۹۲۵
۴. هدایی ۲۹۱۴۹۲
۵. حسن زاده ۲۸۰۷۰۸
۶. رفیعی۲۶۸۲۴۳
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
۷. مقامی ۲۲۶۵۷۲
۸. بلادیان ۱۸۹۹۲۹
@farooq313
فاروق
#تحلیل و جریان شناسی 🔻در سودای باطل (قسمت اول) ‼️ همواره به موازات تلاش حقجویان، متفکران و اندیشمن
در سودای باطل (قسمت دوم)
♨️بنا به تصریح امام خمینی(ره)، یکی از راهها برای جریان نفوذ، که برای اسلام و حوزههای اسلامی بسیار خطرناک است، "نفوذ دادن افرادِ منحرف و تبهکار در حوزههای علمیه" میباشد.
🌀 امام(ره) تأکید میکنند؛ "خطر بزرگِ کوتاهمدتِ نفوذ منحرفین در حوزه، بدنام نمودن حوزهها با اعمال ناشایسته و اخلاق انحرافی است و خطر آن در درازمدت، به مقامات بالا رسیدنِ یک یا چند شیّاد که با آگاهی بر علوماسلامی و جازدن خود در بین قشرهای مردمِ پاکدل و سرانجام ضربۀ مهلک زدن به حوزه های اسلامی، اسلام عزیز و کشور در مواقع حساس میباشد"(همان،ص37)
🌀 امام(ره) بر لزوم هوشیاری در برابر این خطر تأکید و میفرمایند: "قدرتهای چپاولگر افرادی را به صورتهای مختلف از ملیگرا و روشنفکران مصنوعی گرفته تا روحانی نمایان را ذخیره دارند... تا در موقع مناسب، مأموریت خود را انجام دهند" (همان،ص37)
⭕️ از منظر امام(ره)، برنامۀ طویلمدت "خواص باطل" استحالۀ معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی است؛ "به هوش باشید که "موریانههای موذی" درصدد رخنه در صفوف شما هستند. صحیفه،ج15،ص267
ادامه دارد...
📚منبع:عوام و خواص از دیدگاه امام خمینی(ره)
#در_سودای_باطل
#محمد_اسداللهی
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت یازدهم 🔰 از مهمترین مراکز و کرسیهای آموزش زبان عربی در این دوره، نخ
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت دوازدهم
🔰عصر استعمار و رمانتیسم:
قرن نوزدهم تا پایان نیمه اول قرن بیستم
تحول مطالعات اسلامی در قرن نوزدهم و بیستم را باید در دو مرحله بررسی کرد:
* مرحله اول از آغاز قرن نوزدهم تا جنگ جهانی دوم
* مرحله دوم از جنگ جهانی دوم تاکنون
نخستین نکته قابل تامل در مرحله اول مطالعات اسلامی در این دو قرن، حمله نظامی اروپائیان به سرزمینهای اسلامی و اشغال این سرزمین هاست. این حملات که رقم زننده ی عصر استعمار در تاریخ روابط شرق و غرب است در پی شکوفایی صنعتی غرب و رونق بازرگانی آن و با انگیزه به دست آوردن مواد خام ارزان قیمت، صورت گرفت.
🔻اولین و شاید مهمترین این هجوم ها حمله ناپلئون بناپارت در سال (۱۷۹۸ م) به مصر و اشغال آن بود که تقریبا یک دهه پس از انقلاب فرانسه (۱۷۸۹ م) صورت پذیرفت و به دنبال آن بسیاری از کشورهای اسلامی از سوی دول اروپایی اشغال شد.
استیلای برخی دول غربی بر بخشهایی از سرزمین اسلامی، نوعی حس سیادت و برتری به آنها بخشید و با نگاهی تحقیرآمیز به سرزمینهای شرقی گویی در پی جبران ناتوانی و ناکامی چند قرن گذشته خود در برابر مسلمانان برآمدند و این روحیه در آثار آن دسته از نویسندگان اسلام شناس که تحت حمایت دولتها بودند، منعکس بود واگر هم این روحیه خصمانه تا اندازه ای نسبت به قرنهای پیش تعدیل یافته بود، به این سبب بود که غربیها احساس خطر کمتری از ناحیه شرق استعمار شده می کردند و آن را چون دشمنی در حال مرگ در چنگال خود اسیر می دیدند.
🔸اروپائیان به طور طبیعی برای بهره برداری هرچه بیشتر و بهتر از آسیا و افریقا نیازمند اطلاعاتی درست و کافی از خصوصیات این دو قاره بودند و این ماموریت را خاورشناسان قرنهای نوزدهم و بیستم به انجام رساندند. البته این دسته از خاورشناسان مرتبط با انگیزه های استعماری را یکسره دانشمندان و استادان دانشگاه ها تشکیل نمی دادند؛ بلکه بازرگانان، درجه داران ارتش و سیاستمدارانی را که با شرق اسلامی مراوده داشتند، باید در زمره همین خاورشناسان به شمار آورد.
🔹شاید تعجب برانگیز باشد که تعداد دانشمندان در «کنگره اول شرق شناسی» که در سال (۱۸۷۳ م) در پاریس تشکیل شد، نسبت به سایر شرکت کنندگان، یعنی اشراف، دیپلماتها، نظامیان عالیرتبه، کارشناسان استعماری، تاجران بزرگ کالاهای شرقی و حتی عتیقه فروشان کمتر بود.
تفاوت عمده بین نگاه ناهمسازگرایانه ای که در این آثار منعکس بود با آثار قرون گذشته، کنار رفتن انگیزه دینی در شرق ستیزی و اسلام ستیزی و جایگزینی آن با انگیزه های سیاسی و اقتصادی بود. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
آیتالله امامی کاشانی درگذشت
🔹آیتالله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران ساعتی پیش در منزل به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
🔸وی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۰ بود و ریاست مدرسه عالی شهید مطهری را نیز بر عهده داشت.
@farooq313
سالگرد شهادت برترین تک تیرانداز تاریخ جهان
قهرمان شهید عبدالرسول زرین که بین بعثیها به صیاد خمینی معروف بود و شهید خرازی او را گردان تکنفره مینامید. این شهید با ۷۰۰ شلیکِ موفق [برخی منابع تعداد ۳۰۰۰ نفر را اعلام میکنند] برترین تک تیرانداز تاریخ شناخته میشود
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا نظام نتیجه انتخابات را دستکاری میکند؟ آیا هرکسی را بخوان از صندوق بیرون میارن؟
🔻 منصفانه و بدون تعصب یا پیشداوری این فیلم را ببینید؛ خواهشاً🙏
@farooq313
🔴یک عامل موساد که 8 بهمن پارسال با هدایت افسر اطلاعاتی موساد قصد داشت مجتمع کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان را منفجر کند، اعدام شد.
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامه ازپست قبل
♦️ تروریستی که امروز اعدام شد بعد از فرار، در خارج از کشور دستگیر و به ایران بازگردانده شده بود
🔹این فرد ۸ بهمن پارسال با هدایت افسر اطلاعاتی موساد قصد داشت مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان را منفجر کند.
@farooq313
فاروق
✳️همراه با وابستگی یک وقت دیکتاتوری هست،پیشرفت هم هست؛مثلاً در راس،یکی مثل ناپلئون است،که در دوره
✳️آثار تسلط بیگانگان
معنی استقلال چیست؟ برای یک ملت، استقلال چه مفهوم و چه ارزشی دارد؟استقلال، یعنی اینکه یک ملت بتواند بر سرنوشت خود مسلط باشد؛ بیگانگان دست دراز نکنند و سرنوشت او را خائنانه و مغرضانه رقم نزنند. این معنای استقلال است. اگر از ملتی استقلال او گرفته شد؛ یعنی اگر بیگانگان_ که یقیناً دلسوز او نیستند_ بر سرنوشت او مسلط شدند، دو چیز را از دست میدهد: اول،عزت نفس خود را،افتخارات خود را، احساس هویت خود را؛دوم، منافع خود را.دشمنی که بر سرنوشت یک ملت مسلط شود، دلسوز آن ملت نیست و منافع آن ملت برای او اهمیت ندارد. آنکه میآید یک ملت را مسخّرسرپنجه ی قدرت خود میکند، در درجه اول_ در حقیقت، در اول و آخر_ به فکر منافع خود است.آنچه برای او کمترین اهمیتی ندارد، منافع آن ملتی است که استقلال خود را از دست داده است.ما در این زمینه نمونههای فراوانی در قرن نوزدهم و سپس به دنبال آن در قرن بیستم،داریم....
✍ تحریریه فاروق
#تاریخ_معاصر
#امام_خامنه_ای
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت دوازدهم 🔰عصر استعمار و رمانتیسم: قرن نوزدهم تا پایان نیمه اول قرن
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت سیزدهم
🔰عصر استعمار و رمانتیسم:
قرن نوزدهم تا پایان نیمه اول قرن بیستم
ادامه....
رشد شاخه های مختلف علوم انسانی در دانشگاههای اروپا در مطالعات شرقی به صورت عام و مطالعات اسلامی به صورت خاص اثر گذاشت وتقویت رویکرد علمی و محققانه در مطالعات اسلامی از جمله نتایج آن بود.
🔻جدا شدن تدریجی این دسته از مطالعات از انگیزه های استعماری، بویژه از نیمه های قرن نوزدهم به بعد، هم در این رویکرد موثر بود و موسساتی که تنها انگیزه های علمی داشتند بر رونق این مطالعات افزودند؛ به گونه ای که از همان اواسط قرن نوزدهم یا حداکثر در ربع قرن اول بیستم دست کم در برخی از کشورها مطالعات اسلامی به یک علم مستقل و به بیان دیگر به علمی در میان علوم انسانی تبدیل شده بود.
حجم آثار پدید آمده با این ویژگی علمی در قرن بیستم رشدی چشمگیر و بی سابقه یافت و بر این پایه، عده ای این قرن را مهمترین دوره اسلام شناسی در غرب دانسته اند. نگاه منصفانه و بیطرفانه به تاریخ و تمدن اسلامی به متون درسی دانشگاهی غرب نیز راه یافت.
🔸«فورستر» را نخستین متکلم مسیحی دانسته اند که با چاپ کتاب «کشف حجاب از دیانت محمدی» در سال (۱۸۲۹ م) نگاهی علمی و محققانه به اسلام را پایه گذاری کرد. «واشنگتن اروینگ» امریکایی(۱۸۵۹-۱۷۸۳ م) نیز در همان سال کتابی با نام «عذر تقصیر به درگاه محمد» گوی سبقت را از دیگر مسیحیانی که بعدها به صداقت پیامبر(ص) اعتراف کرده بودند، ربود.
در قرن نوزدهم معمولا تمامی ترجمه های قرآن مستقیما از زبان عربی صورت می گرفت. آوازه ی «کارلایل» (۱۸۰۴ م) که پیشتاز کنار زدن سنت چند صدساله ی بدگویی از اسلام و مسلمانان بود، بیش از پیشینیان خود است. او فصلی از کتاب«قهرمانان» (۱۸۴۱ م) خود را به زندگی پیامبر(ص) اختصاص داد و در آن، صمیمیت و صدق عقیده را امتیاز اصلی قرآن شمرد. این اقدام او تاثیری بسزا در تغییر عقیده اسلام شناسان اروپایی درباره اسلام و پیامبر(ص) داشت. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
گنبد آهنین هک شد
🔹یک گروه هکری حامی فلسطین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را هک کردهاند.
🔹حنظله بر روی رادارهای شما است! ما میتوانستیم پروازهای شما را هدف قرار دهیم اما ما مثل شما نیستیم.
🔹ما مثل صهیونیستهای اشغالگر که کودکان را میکشند، نیستیم. این یک هشدار است. حنظله را جدی بگیرید! این تازه آغاز ماجراست.
@farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مجری شبکه پویا کشف حجاب کرد!
نقش صدا و سیما در وضعیت فرهنگی امروز غیر قابل انکار است.
▪️ متاسفانه بارهاوبارها گفتیم
وهربارتندترازقبل وصدالبته هربار تندروترازقبل خطابمان کردند.....
وبازمیگویم ازسوی مسوولین هیچ دغدغه ای جهت حل معضل بی حجابی نیست.
دقیقامثل بی تفاوتی شان درقبال فضای ولنگارمجازی
توفقط خودتونجات بده
همین😔
@farooq313
▪️انهدام تیم تروریستی در بوکان آذربایجان غربی
🔺روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه:
به دنبال نفوذ یک تیم تروریستی سه نفره در منطقهی عمومی بوکان که اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی را در دستور کار داشت، با واکنش به هنگام رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا این تیم شناسایی و متلاشی گردید.
دو نفر از اعضای این تیم تروریستی به هلاکت رسیده و یک نفر نیز مجروح گردید.
🔻در این عملیات، مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات و ادوات تخریب، به دست آمد.
👈در خلال این عملیات، سه نفر از عوامل منحرف که قصد نجات این تیم را داشتند دستگیر شدند
@farooq313
گفتند شهید گمنامه
پلاک هم نداشت، اصلا هیچ نشونه ای نداشت ؛
امیدوار بودم روی زیرپیرهنیش اسمش رو نوشته باشه …
نوشته بود : “اگر برای خداست ، بگذار گمنام بمانم🌹🕊
#شهید_گمنام❣
@farooq313
🔺 بارقه های امید در مجلس جدید
اگر دیشب برنامه ثریا را ندیده اید قطعا ضرر کرده اید! به جرات می توان گفت یکی از بهترین برنامه های تحلیلی سیما در ماه های گذشته بود که با حضور دوتن از منتخبین جدید مردم از مشهد و قم برگزار شد. دکتر منان رئیسی منتخب مردم قم و دکتر میثم ظهوریان منتخب مردم مشهد
مهمترین بخش این برنامه دفاع از دو موضوع بسیار حیاتی "ویلایی سازی" و "افزایش حقوق ها متناسب با تورم" بود که هر دو بزرگوار در بحث های علمی خود شبهات و پیش فرض های غلطی که مخالفان این دو موضوع در اذهان مردم و مسئولین جا انداخته اند را کاملا منطقی و مستدل رد کردند
شخصا به مجلس جدید امیدوار شده بودم و دیشب واقعا این امیدواری بیشتر شد ...
#نه_به_نئولیبرالیسم
#انتخاب_مردم
#انتخابات
✍"قاسم اکبری"
@farooq313
فاروق
📚 مطالعات اسلامی در غرب ✍🏼 قسمت سیزدهم 🔰عصر استعمار و رمانتیسم: قرن نوزدهم تا پایان نیمه اول قرن ب
📚 مطالعات اسلامی در غرب
✍🏼 قسمت چهاردهم:
ادامه...
🔰 در این میان برخی از مستشرقان جذب تعالیم اسلامی شدند و رسما به این دین گرویدند یا به برخی از آئین ها و آداب مسلمانان عمل می کردند.
تاسیس مراکز آموزش زبانهای شرقی اسلامی، مانند عربی، ترکی، و فارسی و معاهد و مراکز مطالعات اسلامی که طبعا صبغه علمی بیشتری داشتند در این دو قرن نیز ادامه داشت. در ده های اول قرن نوزدهم و در ایام ریاست دوساسی (۱۸۳۸ م) به شکوفایی کم نظیری رسید و محققانی از آلمان، ایتالیا، انگلستان، سوئد، اسپانیا، فنلاند و دیگر کشورهای اروپایی بدانجا شتافتند. دانشگاه ها و مراکز مطالعات مختلفی در همه این کشورها رونق گرفت.
در آمریکا نیز به پیروی از کشورهای اروپایی، نخستین انجمن مطالعات شرقی(آسیایی) در سال (۱۸۴۲ م) تاسیس شد؛ ولی مطالعات اسلامی رسما در قرن بیستم و در دانشگاه «پرینستون» وبا کوشش «فیلیپ حتی» (۱۹۷۸-۱۸۸۶ م) آغاز شد.
🔻تاسیس موسسات تحقیقاتی و مراکز شرق شناسی و اسلام شناسی غربیها در کشورهای اسلامی که با تاسیس انجمن آسیایی بنگال در قرن هجدهم آغاز شده بود، در قرن نوزدهم هم ادامه یافت؛ برای مثال، دولت فرانسه مراکزی را در قاهره، چاد، تونس، الجزایر، مراکش، دمشق، تهران و بیروت تاسیس کرد. دولت انگلستان نیز در چندین شهر مستعمره ی بزرگ خود، هندوستان مرکز اسلام شناسی دایر کرد. چاپ مجله های تخصصی در حوزه مطالعات اسلامی را نیز باید از ویژگیهای قرنهای نوزدهم و بیستم برشمرد.
🔸اما یکی از مهمترین فعالیتهای اروپائیان در حوزه مطالعات اسلامی در قرنهای نوزدهم و بیستم چاپ «دائره المعارف اسلام» است. پیشنهاد و تدارک چنین دائره المعارفی در دهمین کنگره شرق شناسی که در سال (۱۸۹۴ م) در ژنو برگزار شده بود، مطرح و تصویب شد و بلافاصله اقدامات بعدی برای تحقق این مصوبه صورت پذیرفت وسرانجام با همکاری گروهی از اسلام شناسان چاپ اول ان از سال (۱۹۱۳ تا ۱۹۴۲ م) در چهار جلد و یک ضمیمه و به صورت همزمان به زبانهای انگلیسی، فرانسه و آلمانی به چاپ رسید و بعدها ترجمه ترکی وعربی آن هم منتشر شد. اهمیت چاپ این دائره المعارف خروج اسلام شناسان از مرزهای ملی خود و ارائه محصولی نتیجه یک تلاش فرا ملی در زمینه مطالعات اسلامی است که مهمترین دستاورد مطالعات غرب هم به شمار می آید. این اثر مورد توجه قرار گرفت و نسخ ان به فروش رفت. ادامه دارد...
#مطالعات_اسلامی_در_غرب
@farooq313
فاروق
در سودای باطل (قسمت دوم) ♨️بنا به تصریح امام خمینی(ره)، یکی از راهها برای جریان نفوذ، که برای اسلا
در سودای باطل (قسمت سوم)
‼️کارآمدترین سلاح دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی در مقابله با نظام اسلامی، بهرهگیری از جنگ تبلیغی و روانی است، دشمنان با استفاده از تهمت، توهین، شایعهافکنی و ترور شخصیتیِ نخبگان و خواص حق، عرصه را بر فرهیختگان جامعه تنگ میکنند!
⭕️ از روشهای ایجاد جنگ روانی دشمن، هتاکی و توهین به مراجع و علمای بزرگ اسلام است، تا حیثیت سیاسی و اجتماعی آنان را خدشهدار سازند!
♨️ جوّ سازی علیه شخصیتهای موثر در جبهۀ حق از ترفندهای پیچیدۀ شیاطین توطئهگر است تا فضای جامعه را آلوده سازند و اذهان عموم را نسبت به نخبگان مشوّه نمایند و خواص حق را از صحنه حذف کنند!
💢 برای نمونه؛ امام خمینی(ره) با اشاره به حوادث مشروطه و شیوۀ جوّ سازی ایادی دشمن دربارۀ شیخ فضل الله نوری می فرمایند: قضیّه مرحوم آقا شیخ فضل الله را در نجف یک جور بدی منعکس کردند که آنجا هم صدایی از آنان درنیامد، این جوّی که ساختند در ایران و سایر جاها این جوّ اسباب این شد که آقا شیخ فضلالله را با دست بعضی از روحانیونِ خودِ ایران محکوم کردند و بعد او را آوردند در وسط میدان به دار کشیدند، صحیفه امام، ج18، ص248
ادامه دارد...
📚منبع:عوام و خواص از دیدگاه امام خمینی(ره)
#در_سودای_باطل
#محمد_اسداللهی
@farooq313