eitaa logo
فریاد ِقهرمان
639 دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
13هزار ویدیو
146 فایل
فریاد ِقهرمان ِشهید ِ۱:۲۰ تحلیلی_راهبردی_جنگ نرم و سخت https://eitaa.com/joinchat/410910838Ca464332dee
مشاهده در ایتا
دانلود
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره آیه ۵۳ - سوره بقره آیه وَ إِذْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ الْ
البقره آیه ۵۴ - سوره بقره آیه وَ إِذْ قالَ مُوسى لِقَوْمِهِ يا قَوْمِ إِنَّكُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَكُمْ بِاتِّخاذِكُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلى بارِئِكُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ عِنْدَ بارِئِكُمْ فَتابَ عَلَيْكُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ [54] و زمانى را كه موسى به قوم خود گفت: «اى قوم من! شما با انتخاب گوساله (براى پرستش) به خود ستم كرديد؛ توبه كنيد؛ و به سوى آفريننده‌ي خود بازگرديد؛ و خود را (يكديگر را) به قتل برسانيد؛ اين كار، براى شما در پيشگاه آفريدگارتان بهتر است». سپس خداوند توبه‌ي شما را پذيرفت؛ زيرا اوست توبه‌پذير مهربان. 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره آیه ۵۴ - سوره بقره آیه وَ إِذْ قالَ مُوسى لِقَوْمِهِ يا قَوْم
البقره العسکری (علیه السلام)- وَ اذْکُرُوا یَا بَنِی‌إِسْرَائِیلَ ... وَ ذَلِکَ أَنَّ مُوسَی (علیه السلام) لَمَّا أَبْطَلَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ عَلَی یَدَیْهِ أَمْرَ الْعِجْلِ فَأَنْطَقَهُ بِالْخَبَرِ عَنْ تَمْوِیهِ السَّامِرِیِّ وَ أَمَرَ مُوسَی (علیه السلام) أَنْ یَقْتُلَ مَنْ لَمْ یَعْبُدْهُ مَنْ عَبَدَهُ تَبَرَّأَ أَکْثَرُهُمْ وَ قَالُوا: لَمْ نَعْبُدْهُ. فَقَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لِمُوسَی (علیه السلام): أَبْرِدْ هَذَا الْعِجْلَ بِالْحَدِیدِ بَرْداً ثُمَّ ذَرِّهِ فِی الْبَحْرِ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ مَاءً اسْوَدَّ شَفَتَاهُ وَ أَنْفُهُ وَ بَانَ ذَنْبُهُ فَفَعَلَ فَبَانَ الْعَابِدُونَ فَأَمَرَ اللَّهُ الِاثْنَیْ عَشَرَ أَلْفاً أَنْ یَخْرُجُوا عَلَی الْبَاقِینَ شَاهِرِینَ السُّیُوفَ یَقْتُلُونَهُمْ وَ نَادَی مُنَادٍ أَلَا لَعَنَ اللَّهُ أَحَداً اتَّقَاهُمْ بِیَدٍ أَوْ رِجْلٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ تَأَمَّلَ الْمَقْتُولَ لَعَلَّهُ یَنْسُبُهُ حَمِیماً قَرِیباً فَیَتَعَدَّاهُ إِلَی الْأَجْنَبِیِّ فَاسْتَسْلَمَ الْمَقْتُولُونَ فَقَالَ الْقَاتِلُونَ نَحْنُ أَعْظَمُ مُصِیبَهًًْ مِنْهُمْ نَقْتُلُ بِأَیْدِینَا آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَبْنَاءَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ نَحْنُ لَمْ نَعْبُدْ فَقَدْ سَاوَی بَیْنَنَا و بَیْنَهُمْ فِی الْمُصِیبَهًِْ فَأَوْحَی اللَّهُ تَعَالَی إِلَی مُوسَی (علیه السلام): أَنِّی إِنَّمَا امْتَحَنْتُهُمْ بِذَلِکَ لِأَنَّهُمْ مَا اعْتَزَلُوهُمْ لَمَّا عَبَدُوا الْعِجْلَ وَ لَمْ یَهْجُرُوهُمْ وَ لَمْ یُعَادُوهُمْ عَلَی ذَلِکَ قُلْ لَهُمْ مَنْ دَعَا اللَّهَ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ (علیهم السلام) أَنْ یُسَهِّلَ عَلَیْهِمْ قَتْلَ الْمُسْتَحِقِّینَ لِلْقَتْلِ بِذُنُوبِهِمْ نَفْعَلُ فَقَالُوهَا فَسَهَّلَ عَلَیْهِمْ وَ لَمْ یَجِدُوا لِقَتْلِهِمْ لَهُمْ أَلَماً فَلَمَّا اسْتَمَرَّ الْقَتْلُ فِیهِمْ وَ هُمْ سِتُّمِائَهًِْ أَلْفٍ إِلَّا اثْنَیْ عَشَرَ أَلْفاً الَّذِینَ لَمْ یَعْبُدُوا الْعِجْلَ وَفَّقَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ. فَقَالَ لِبَعْضِهِمْ: وَ الْقَتْلُ لَمْ یُفْضِ بَعْدُ إِلَیْهِمْ. فَقَالَ: أَ وَ لَیْسَ اللَّهُ قَدْ جَعَلَ التَّوَسُّلَ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ أَمْراً لَا یَخِیبُ مَعَهُ طَلِبَهًٌْ وَ لَا یُرَدُّ بِهِ مَسْأَلَهًٌْ وَ هَکَذَا تَوَسَّلَتْ بِهِمُ الْأَنْبِیَاءُ وَ الرُّسُلُ فَمَا لَنَا لَا نَتَوَسَّلُ بِهِمْ. قَالَ: فَاجْتَمَعُوا وَ ضَجُّوا یَا رَبَّنَا بِجَاهِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) الْأَکْرَمِ وَ بِجَاهِ عَلِیٍّ (علیه السلام) الْأَفْضَلِ الْأَعْظَمِ وَ بِجَاهِ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) ذِی‌الْفَضْلِ وَ الْعِصْمَهًِْ وَ بِجَاهِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ (علیها السلام) سِبْطَیْ سَیِّدِ الْمُرْسَلِینَ وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ‌الْجِنَانِ أَجْمَعِینَ وَ بِجَاهِ الذُّرِّیَّهًِْ الطَّیِّبَهًِْ الطَّاهِرَهًِْ مِنْ آلِ طَهَ وَ یس لَمَّا غَفَرْتَ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ غَفَرْتَ لَنَا هَفْوَتَنَا وَ أَزَلْتَ هَذَا الْقَتْلَ عَنَّا فَذَلِکَ حِینَ نُودِیَ مُوسَی (علیه السلام) مِنَ السَّمَاءِ أَنْ کُفَّ الْقَتْلَ فَقَدْ سَأَلَنِی بَعْضُهُمْ مَسْأَلَهًًْ وَ أَقْسَمَ عَلَیَّ قَسَماً لَوْ أَقْسَمَ بِهِ هَؤُلَاءِ الْعَابِدُونَ لِلْعِجْلِ وَ سَأَلَنِی بَعْضُهُمْ الْعِصْمَهًَْ حَتَّی لَا یَعْبُدُوهُ لَوَفَّقْتُهُمْ وَ عَصَمْتُهُمْ وَ لَوْ أَقْسَمَ عَلَیَّ بِهَا إِبْلِیسُ لَهَدَیْتُهُ وَ لَوْ أَقْسَمَ عَلَیَّ بِهَا نُمْرُودُ أَوْ فِرْعَوْنُ لَنَجَّیْتُهُمْ فَرَفَعَ عَنْهُمُ الْقَتْلَ فَجَعَلُوا یَقُولُونَ یَا حَسْرَتَنَا أَیْنَ کُنَّا عَنْ هَذَا الدُّعَاءِ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ (علیهم السلام) حَتَّی کَانَ اللَّهُ یَقِینَا شَرَّ الْفِتْنَهًِْ وَ یَعْصِمُنَا بِأَفْضَلِ الْعِصْمَهًِْ. 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره العسکری (علیه السلام)- وَ اذْکُرُوا یَا بَنِی‌إِسْرَائِیلَ ...
البقره امام عسکری (علیه السلام) ای قوم بنی‌اسرائیل! به یادآورید ... و این قصّه چنان بود که چون خداوند توسّط موسی (علیه السلام) ناحق‌بودن ماجرای گوساله را آشکار نمود و گوساله را به سخن درآورد تا از حیله‌ی سامری خبر دهد، به موسی (علیه السلام) امر فرمود «کسانی که گوساله را نپرستیده‌اند، کسانی را که آن را پرستیده‌اند، به قتل برسانند». بسیاری از آنان ادّعای بی‌گناهی کرده و گفتند: «ما آن را نپرستیده‌ایم». خداوند عزّوجلّ به موسی (علیه السلام) فرمود: «این گوساله را با سوهانی آهنین ریزریز کن و به دریا بریز». هرکس از آب آن بنوشد [و گوساله را پرستیده‌باشد]، لبها و بینی او سیاه و گناهش آشکار می‌شود. موسی (علیه السلام) چنین کرد و اینگونه آنان که گوساله را پرستیده‌بودند مشخّص شدند. خداوند متعال به دوازده‌هزار نفر که بی‌گناه بودند فرمان داد تا شمشیر برکشند و بر دیگران هجوم برند و آنان را بکُشند. در این هنگام منادی خداوند نیز ندا سر داد: «لعنت خداوند بر آن کسی است که دست و پایی تکان دهد تا مانع از کشته‌شدن به دست ایشان شود و از آن سو نیز لعنت خداوند بر آن کسی است که به مقتول بنگرد تا اگر دوست یا خویشاوند وی بود او را واگذارد و از او به‌سوی فرد دیگری که آشنای او نیست درگذرد»! پس گناهکاران تسلیم شدند و بی‌گناهان گفتند: «این مصیبت بر ما دشوارتر است تا بر اینان! چرا که باید به دست خود پدران، فرزندان، برادران و خویشان خود را بکشیم و اینگونه ما که گوساله را نپرستیده‌ایم و اینان که پرستیده‌اند به مصیبتی یکسان دچار می‌شویم». خداوند متعال به موسی (علیه السلام) وحی کرد: «ای موسی (علیه السلام)! من این بی‌گناهان را به چنین بلایی دچار ساختم؛ چون از کسانی که گوساله را پرستیدند دوری نجسته و آن‌ها را ترک نگفتند و در این کار با آنان دشمنی نکردند. پس به آن بی‌گناهان بگو هرکس خدا را به حقّ محمّد (و خاندان پاک او (علیهم السلام) بخواند، کشتن کسی که به‌خاطر آن گناه مستحقّ مرگ شده بر او آسان می‌شود». آنان چنین دعا کردند و خداوند نیز آن کار را برایشان آسان نمود و از کشتن گناهکاران، هیچ دردی احساس نکردند. کشتار در میان آنان بالا گرفت؛ حال آنکه به جز دوازده‌هزار نفری که گوساله را نپرستیده‌بودند، شش‌هزار تن دیگر نیز در آن جمع حضور داشتند. در آن هنگام برخی از کسانی که هنوز کشته نشده‌بودند از توفیق الهی بهره‌مند شده و به یکدیگر گفتند: «آیا چنین است که خداوند توسّل به محمّد (و خاندان پاکش (علیهم السلام) را امری می‌شمرد که با آن هیچ امیدی ناامید نمی‌شود و هیچ درخواستی بی‌پاسخ نمی‌ماند؟ افزون بر این، پیامبران نیز به آن‌ها چنگ زده‌اند پس چرا ما به ایشان توسّل نجوییم»؟ سپس همگی جمع شده و فریاد برآوردند: «پروردگارا! به حقّ شکوه محمّد (که گرامی‌ترین آفریدگان است و به حقّ شکوه علی (علیه السلام) که برترین و والاترین آنهاست و به حقّ شکوه فاطمه (سلام الله علیها)، آن زن بافضیلت و عصمت و به حقّ شکوه حسن و حسین (علیها السلام) نوادگان سرور پیغمبران (علیهم السلام) و سرور تمامی جوانان اهل بهشت و به حقّ شکوه خاندان پاک و پاک‌دامن آل‌طه و یاسین تو را قسم می‌دهیم گناهان ما را بیامرز و از کیفر ما درگذر و این کشتار را از ما دور گردان»! در آن هنگام از آسمان به موسی (علیه السلام) ندا رسید: «این کشتار را به پایان رسان؛ چون برخی از آن‌ها از من چنین خواستند و مرا قسمی دادند که اگر آن گوساله‌پرستان مرا چنین قسمی داده و از من خواسته‌بودند تا آن‌ها را از گناه به دور دارم، حتماً چنین می‌کردم تا آن گوساله را نپرستند؛ حتّی اگر شیطان مرا این چنین قسم می‌داد، حتماً هدایتش می‌کردم و اگر نمرود و فرعون مرا چنان قسمی می‌دادند، حتماً آن‌ها را نجات می‌دادم». سپس خداوند کشتار را از میان بنی‌اسرائیل برچید. آن‌ها گفتند: «افسوس که پیش‌تر به محمّد (و خاندان پاکش (علیهم السلام) توسّل نجستیم تا خداوند ما را از شرّ این فتنه دور کند و ما را از گناه به دور دارد». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۵۸ بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۳۲/ الإمام العسکری، ص۲۵۴؛ فیه: «ابقاهم» بدلٌ «اتقاهم» و «فیفوقاه»بدلٌ «فیقعداه»/ البرهان؛ فیه: «فیوقاه» بدلٌ «فیقعداه» و «عقوبتنا» بدلٌ «هفوتنا» 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره امام عسکری (علیه السلام) ای قوم بنی‌اسرائیل! به یادآورید ... و
البقره علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ فَقَالُوا: فَکَیْفَ نَقْتُلُ أَنْفُسَنَا؟ فَقَالَ لَهُمْ مُوسَی (علیه السلام): اغْدُوا کُلُّ وَاحِدٍ مِنْکُمْ إِلَی بَیْتِ الْمَقْدِسِ وَ مَعَهُ سِکِّینٌ أَوْ حَدِیدَهًٌْ أَوْ سَیْفٌ فَإِذَا صَعِدْتُ أَنَا مِنْبَرَ بَنِی‌إِسْرَائِیلَ فَکُونُوا أَنْتُمْ مُتَلَثِّمِینَ لَا یَعْرِفُ أَحَدٌ صَاحِبَهُ فَاقْتُلُوا بَعْضُکُمْ بَعْضاً فَاجْتَمَعُوا سَبْعِینَ أَلْفَ رَجُلٍ مِمَّنْ کَانُوا عَبَدُوا الْعِجْلَ إِلَی بَیْتِ الْمَقْدِسِ فَلَمَّا صَلَّی بِهِمْ مُوسَی (علیه السلام) وَ صَعِدَ الْمِنْبَرَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ یَقْتُلُ بَعْضاً حَتَّی نَزَلَ جَبْرَئِیلُ (علیه السلام) فَقَالَ: قُلْ لَهُمْ یَا مُوسَی (علیه السلام) ارْفَعُوا الْقَتْلَ فَقَدْ تَابَ اللَّهُ عَلَیْکُمْ فَقُتِلَ مِنْهُمْ عَشَرَهًُْ آلَافٍ وَ أَنْزَلَ اللَّهُ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ. علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه) بنی‌اسرائیل گفتند: «چگونه یکدیگر را بکشیم»؟ موسی (علیه السلام) گفت: «فردا همه‌ی شما در کنار بیت‌المقدّس اجتماع کنید و هر کدامتان یک شمشیر یا کارد یا چیز آهنی با خود بیاورید؛ وقتی من از منبر بنی‌اسرائیل بالا رفتم هر یک صورت خود را بپوشانید تا هیچ‌کس از شما آن دیگری را نشناسد؛ سپس با یکدیگر نزاع و مقاتله کنید». روز بعد هفتادهزار نفر از مردانی که گوساله‌پرستی کرده‌بودند در کنار بیت‌المقدس اجتماع نمودند. موسی (علیه السلام) بر آن‌ها وارد شد و با آنان نماز خواند و سپس از منبر بالا رفت. آنگاه آن‌ها با یکدیگر درگیر شدند. در همان لحظه جبرئیل (علیه السلام) نازل شد و گفت: «ای موسی (علیه السلام)! به آنان بگو حکم قتل از میان شما برداشته‌شد و خداوند شما را آمرزید». در اثر این نزاع ده‌هزار نفر کشته‌شدند تا آنکه آیه‌ی پذیرش توبه نازل شد: ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیم. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۶۲ بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۲۲/ القمی، ج۱، ص۴۶/ قصص الأنبیاءللجزایری، ص۲۷۲/ البرهان 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ فَق
البقره العسکری (علیه السلام)- ذَلِکَ الْقَتْلُ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ مِنْ أَنْ تَعِیشُوا فِی الدُّنْیَا وَ هُوَ لَا یَغْفِرُ لَکُمْ فَیَتِمُّ فِی الْحَیَاهًِْ الدُّنْیَا خَیْرَاتُکُمْ وَ یَکُونُ إِلَی النَّارِ مَصِیرُکُمْ وَ إِذَا قُتِلْتُمْ وَ أَنْتُمْ تَائِبُونَ جَعَلَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ الْقَتْلَ کَفَّارَتَکُمْ وَ جَعَلَ الْجَنَّهًَْ مَنْزِلَکُمْ وَ مَقِیلَکُمْ. امام عسکری (علیه السلام) اینکه به این صورت یکدیگر را بکشید بهتر از این است که در دنیا زنده بمانید ولی خداوند شما را نیامرزد و در این حالت نابخشودگی به سر برید تا اینکه عمرتان در دنیا به‌سر رسد و فرجام شما به‌سوی آتش دوزخ باشد. امّا آنگاه که در حالت توبه کشته شوید، خداوند این کشته‌شدن را کفّاره‌ی‌گناه شما قرار داده و بهشت را منزل و سرای بازگشتتان می‌گرداند. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۶۲ بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۳۲/ الإمام العسکری، ص۲۵۴ و البرهان فیهما: «حیاتکم» بدلٌ «خیراتکم» 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فریاد ِقهرمان
#تفسیر_اهل_بیت_علیهم_السلام البقره العسکری (علیه السلام)- ذَلِکَ الْقَتْلُ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ ب
البقره امام عسکری (علیه السلام)- قَبِلَ تَوْبَتَکُمْ قَبْلَ اسْتِیفَاءِ الْقَتْلِ لِجَمَاعَتِکُمْ وَ قَبْلَ إِتْیَانِهِ عَلَی مُکَافَاتِکُمْ وَ أَمْهَلَکُمْ لِلتَّوْبَهًِْ وَ اسْتَبْقَاکُمْ لِلطَّاعَهًِْ. امام عسکری (علیه السلام) [خداوند] توبه‌ی شما را پیش از آن که همه کشته و مجازات شوید، پذیرفت و شما را مهلت داد تا توبه کنید و بر جای گذاشت تا از او اطاعت نمائید. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۶۲ بحارالأنوار، ج۱۳، ص۲۳۲/ الإمام العسکری، ص۲۵۴ و البرهان فیهما: «کافتکم» بدلٌ «مکافاتکم» 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(27).mp3
7.77M
🔊 ختم گویای در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز پنجاه وپنجم از نامه ۶۳ تا نامه ۶۲ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
🌹ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روز پنجاه وهفتم ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 📜 نامه58 : نامه به شهرهای دور برای روشن ساختن حوادث صفين 🔹افشای حوادث جنگ صفين ♦️آغاز كار چنين بود ما با مردم شام ديدار كرديم كه در ظاهر پروردگار ما يكی و پيامبر ما يكیدو دعوت ما در اسلام يكی بود و در ايمان به خدا و تصديق كردن پيامبرش، هيچ كدام از ما بر ديگری برتری نداشت و با هم وحدت داشتيم جز در خون عثمان كه ما از آن بركناريم، پس به آنان گفتيم: بياييد با خاموش ساختن آتش جنگ و آرام كردن مردم به چاره جویی و درمان بپردازيم، تا كار مسلمانان استوار شود و به وحدت برسند و ما برای اجرای عدالت نيرومند شويم، امّا شاميان پاسخ دادند: «چاره ای جز جنگ نداريم.» پس[ از پیشنهاد حق ما ] سر باز زدند و جنگ درگرفت و تداوم يافت و آتش آن زبانه كشيد. پس آنگاه كه دندان جنگ در ما و آنان فرو رفت و چنگال آن سخت كارگر افتاد، به دعوت ما( صلح و گفتگو )گردن نهادند، و بر آنچه آنان را خوانديم پاسخ دادند. ما هم به درخواست آنان پاسخ داديم و آنچه را خواستند زود پذيرفتيم، تا حجّت را بر آنان تمام كنيم و راه عذرخواهی را ببنديم. آنگاه آنكه بر پيمان خود استوار ماند از هلاكت نجات يافت و آن كس كه در لجاجت خود پا فشرد، خدا پرده ناآگاهی بر جان او كشيد و بلای تيره روزی گرد سرش گردانيد. ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 📜 نامه57 : نامه به مردم كوفه در سال ٣٦ هجری، هنگام حرکت از مدینه به سوی بصره. 🔹روش بسيج كردن مردم برای جهاد ♦️پس از ياد خدا و درود، من از جايگاه خود مدينه بيرون آمدم، يا ستمكارم يا ستم ديده، يا سركشی كردم يا از فرمانم سر باز زدند، همانا من خدا را به ياد كسی می آورم كه اين نامه به دست او رسد، تا به سوی من كوچ كند، اگر مرا نيكوكار يافت ياری كند و اگر گناهكار بودم مرا به حق باز گرداند. ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 📜 نامه56 : نامه به فرماندار سپاه شُريح بن هانی که او را در سال ٣٦ هجری به سوی شام حرکت داد. 🔹اخلاق فرماندهی ♦️در هر صبح و شام از خدا بترس و از فريبكاری دنيا بر نفس خويش بيمناك باش و هيچگاه از دنيا ايمن مباش، بدان اگر برای چيزهایی كه دوست می داری، يا آنچه را كه خوشايند تو نيست، خود را باز نداری، هوسها تو را به زيانهای فراوانی خواهند كشيد، سپس نفس خود را باز دار و از آن نگهبانی كن و به هنگام خشم بر نفس خويش شكننده و حاكم باش. ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
01 Mostanade Soti Shonood (1401-03-05).mp3
16.34M
🔈 📣 جلسه اول * گفتگو با راوی کتاب شنود با نام مستعار «صادق» * بیان مطالب کتاب شنود بدون سانسور * درخواست راوی برای بیان حقایق ناگفته * چرا گفتگو تصویری نشد؟ * روشن شدن زوایای وسیعی از عالم شیاطین * تصاویر عجیب شیاطین * اجناس مختلف شیاطین * چه شد که تصمیم به نشر حقایق گرفتم؟ * شروع داستان ... * بیماری که تجربه ام را رقم می زد. * گردابی که از جنس نور بود. * صدای نفسم را نمی شنیدم. * حضور اجدادم را حس می کردم. * پیرمردی که بسیار نورانی و با جذبه بود. * علاقه شدید واشتیاق دو طرفه به فرشته مرگ *چه شد که مشتاق مرگ شدم؟ * اعمالی که به آن تکیه کرده بودم. * جلوه نفس لوامه ⏰ مدت زمان:۴۰:۰۵ 📆1401/03/05 👤عبد اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج یا_صاحب_الزمان_ادرکنی لبیک_یا_خامنه_ای @faryade_ghahraman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله به خودی وسط جنگ ترکیبی 📌 افرادی که وسط میدان هستند را نقد نکنید الان وقتش نیست؛ ما چند نفر هم نقد کردیم چون کلا ساکت بودند ولی افرادی که وسط میدان هستند و چندتا اشتباه هم دارند به صورت خصوصی بهشون بگید. الان وقت نقد خودی نیست، زمان فهم باشیم. 📝 شیخ فرهاد فتحی
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 حمله به خودی وسط جنگ ترکیبی! 📌بنده معتقدم رائفی پور نباید به مسائل دینی ورود کند و قبلا هم در موضوعات دینی ایشان را نقد کردم و خودشان هم در مصاحبه تی وی پلاس میگوید تازه شروع کرده است مقدمات حوزه را میخواند و در همین ویدیو هم مشخص است مکتب اخباری را دقیق نمیشناسند. ما که تخصص دینی داریم الان بخاطر نبودن نیرو بیشتر کار سیاسی میکنیم چه نیازی است ایشان وارد مسائلی شوند که تخصص ندارند تا یک عده به ایشان حمله کنند. 📌 ایشان در ویدیو گفتند چند روز ذهنشان بهم ریخته بود، ذهن من هم از این همه نفهمی بهم ریخته بود چون این اتفاقات برای همه فعالین انقلابی است از تهمت انکار ولایت امیرالمومنین تا منتسب بودن به فرقه شیرازی و انواع اقسام تهمت ها را به خود بنده زدند و گاهی قربه الی الله به هرجا تونستند گزارش هم بردند تا کار ما را متوقف کنند حتی یک مجموعه ای چندماه قبل رفتم برای یک کاری نامه بگیرم میگفت شما تعهد بده به عنوان طلبه در فضای مجازی فعالیت نکنید تا نامه بدیم که بعدا متوجه شدند گزارشاتی که علیه ما دادند دروغ است. 📌الغرض این مسئله عادی است و من کاملا رائفی پور را درک میکنم چون ایشون داره کار میکنه و افرادی که کار نمیکنند سعی میکنند ایشون متوقف کنند تا ناکارامدی خودشون به چشم نیاد. 📌 سخن اصلی من با آن استاد حوزه است که خیلی ناراحت شده بود؛ بزرگوار شما که اینقدر غیرتی هستید چرا در این چندماه که از خدا و اهلبیت تا مرجعیت توهین رکیک جنسی شد سکوت کردید و الان یهویی غیرت دینیتون گل کرده است. به جای این همه دست پیش گرفتن کمی هم شما کار کنید. ●شیخ فرهاد فتحی
2.44M
💣🔴چرا با سلسله مباحث شرح «دعای ندبه» جناب رائفی پور مخالفید؟ ▪️شرح متون دینی بدون تخصص ممنوع است. ▪️ورود به مسائل دینی نیازمند اجتهاد است. ▪️تفسیر بالرای از مصادیق بدعت و انحراف هست و علماء سکوت نخواهند کرد. ▪️با تخریب جناب رائفی پور مخالفیم ولی نقد را در جبهه انقلاب ضروری می دانیم. ▪️اقدامات اخیر جناب رائفی پور در نقد جریان اغتشاشات ارزشمند و قابل تحسین بود. 📌این فایل صوتی را آنقدر دست به دست کنید برسه به دست ایشون. با احترام کامل یکی از دوستداران رائفی پور عزیز🌹 شیخ قمی @SheijQomi ما محتوای دینی خود را به سفارش حضرت آقا از حضرت علامه مصباح می گیریم. 🔗لینک جوین کانال علامه مصباح: https://eitaa.com/joinchat/3967615008C5b700f7bcb @faryade_ghahraman
🔴دست از پا درازتر برگشتن با رسم شکل! ▪️هفته قبل و بعد از اعدام اکبری، وزیر خارجه انگلیس سفیرش را از تهران فراخواند. رفتن با شلوغ‌کاری برای جاسوس معدوم، و بازگشت بی‌سروصدا با توئیت زدن درباره گرافیتی. دست از پا درازتر برگشتن با رسم شکل! @faryade_ghahraman
استاد مهدی توکلی1_5971947850932682845.mp3
8.49M
🔴استاد حاج مهدی توکلی 🌹موضوع : لیله الرغائب امشب شب جمعه @faryade_ghahraman
🌹پیام امام خامنه ای (مدظله العالی) به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز 🌷پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرز گویان و راهنمایان، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته باشند و وظیفه‌ای را که بر دوش آنهاست بشناسند. 💫مدارس، دانشگاه‌ها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیم الصلاه» جای می‌گیرند
🚨 موضع‌گیری امام خامنه ای (مدظله العالی) درباره اهانت جنون‌آمیز نسبت به قرآن کریم در چندکشور اروپایی: 👈 اهانت جنون آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان میدهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. علی‌رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه‌ آزادی‏خواهان جهان باید درکنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند. 🚨 ردّ الإمام الخامنئي (مدظله العالي) على إهانة «القرآن الكريم» في الدول الأوروبيّة 👈 «إن الإهانة الجنونية للقرآن تحت شعار حريّة التعبير تُثبت أن هدف هجمات الاستكبار أصلُ الإسلام والقرآن. رغم مؤامرة الاستكبار، ازداد القرآن إشراقاً والمستقبل ملكٌ للإسلام. فليبادر أحرار العالم كلهم إلى الوقوف بجانب المسلمين والتصدّي للسياسة الخبيثة في بثّ الأحقاد وإهانة المقدسات».
فریاد ِقهرمان
🚨 موضع‌گیری امام خامنه ای (مدظله العالی) درباره اهانت جنون‌آمیز نسبت به قرآن کریم در چندکشور اروپایی
🚨تجمع اعتراضی تهرانی ها در محکومیت اهانت به قرآن کریم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران : 📌در پی اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و سکوت مرگبار مجامع بین المللی در مقابل اهانت به مقدسات، تجمع نمازگزاران تهرانی در محکومیت این اقدام سخیف برگزار خواهد شد. 📌به همین منظور نمازگزاران جمعه تهرانی فردا بعد از اقامه‌ نماز جمعه در مصلای تهران تجمع اعتراضی بر پا خواهند کرد. ⚠️کارای ما این قدر مزخرفه ، بعد همه و با دعوت باید نسبت به اهانت به قرآن کریم واکنش نشون بدیم....اسممونم گذاشتیم مملکت علوی و شیعه خانه امام زمان (عج)
فریاد ِقهرمان
🚨تجمع اعتراضی تهرانی ها در محکومیت اهانت به قرآن کریم رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران
🚨 کار را به لحظه و به هنگام باید انجام داد / نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته است. امام خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار مردم قم: کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امر به معروف زیبا یک فروشنده در خیابان پونک تهران👌 ✌️یه تلنگر و صحبت ساده چرا بی تفاوت از کنارشون رد میشیم وقتی انقدر دل هاشون آماده ست. 💯مطمئن باشید اگر مدام توسط و ها بشن دیگه هیچ وقت روسری از سرش بر نمیداره هزاران البته که باید مربوطه هم از جنبه این موارد پیگیری کنند که قطعا کار فرهنگی ست.
📸علی کریمی تراژدی مردی که روزگاری قهرمان بود 🔹واکنش فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب به توهین بازیکنان فراری به شهدای ارتش
🔴دست از پا درازتر برگشتن با رسم شکل! ▪️هفته قبل و بعد از اعدام اکبری، وزیر خارجه انگلیس سفیرش را از تهران فراخواند. رفتن با شلوغ‌کاری برای جاسوس معدوم، و بازگشت بی‌سروصدا با توئیت زدن درباره گرافیتی. دست از پا درازتر برگشتن با رسم شکل!
13.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨توضیحات استاد پیرامون سوءتفاهمی که درباره صحبت‌های ایشان در موضوع شوخی‌های اهل‌بیت پیش آمد 🗓 ۴ بهمن ۱۴۰۱ - شب شهادت امام هادی علیه‌السلام و دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله زابلی
فریاد ِقهرمان
🌹امر به معروف زیبا #کشف_حجاب یک فروشنده در #پاساژ_تیراژه خیابان پونک تهران👌 ✌️یه تلنگر و صحبت ساده
🌹 امشب لیلة الرغائبه ، دعا میکنیم ذات اقدس اله لذت آراستگی به اسلام ناب محمدی (ص) رو به همه کسانی که دلهای پاکشون آماده پذیرش حقایقه عطا کنه.
طبق آمار بنياد شهيد، ٢١٣ هزار و ٢٢٥ نفر در نبرد مستقيم با دشمن شهید شدند: ٤٤٪ بين ١٦ تا ٢٠ سال ٣٠٪ بين ٢١ تا ٢٦ سال ٨٪ بين ٢٦ تا ٣٠ سال و فقط ١٨٪ بالاي ٣٠ سال بوده اند. ۷۰۵۴ نفر هم سنشان ١٤ سال يا پايينتر بوده. خدمت به وطن با خون، نه با دلقک بازی.
🔴حقوق نجومی زن مطلقه شاه! 🔹در زمان شاه همسر مطلقه شاه سالی چند میلیون دلار حقوق ثابت از جیب ملت ایران دریافت میکرد به طوری که اسدالله علم وزیر دربار شاه در خاطراتش نوشته: به شاه گفتم ثریا درخواست دارد حقوقی در حدود 6تا7هزار دلار برای ایشان تعیین شود، شاه فرمودند: میخواهم بدانم این همه پول را چه میکند؟ مگر همین اواخر نبود که ده میلیون تومان(معادل 1/5میلیون دلار در سال55) به او رساندیم. 📚 منبع: کتاب یادداشتهای علم/نوشته اسدالله علم (وزیر دربار شاه)/جلد6/صفحه 309