پویش مواسات شبکه رسانه استادان دانشگاه با شعار "بني آدم اعضاي يكديگرند"
قالب هاي پيشنهادي شرکت در پویش:
۱) انعكاس رسانه اي پشتیبانی مردمی از محور مقاومت در قالب جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی
۲) برگزاری نشست های تبیینی محور مقاومت و ضرورت حمایت از مردم فلسطین و لبنان
۳) انعكاس رسانه اي ویژگی های شهدای محور مقاومت در قالب عکس نوشته
۴) ارایه دیدگاه های تبیینی از آینده مقاومت در صفحات اجتماعی و کنشگری رسانه ای
#پویش_ملی_مواسات
ارتباط با ما :
@Rad_resane
◀️ راد؛رسانه اختصاصی استادان دانشگاهها : 👇
🆔 https://eitaa.com/ostad_tv
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
وقتی نسخه شعورت را با دلباختگی به وحوش پیچیده باشند، آن وقت مبانی فهمات تا آن اندازه سولفاته میشود که مُبدل به حیوان میشوی که بابت حمله ارتش ارباب به ایران دچار شعف و ابتهاجِ «اربابپسند» بشوی.
وقتی دنیایت فقط دنیای خور و خواب و خشم و شهوت و شیطنت باشد بالتبع شامهات دیگر بوئی از انسانیت را نمیتواند استشمام کند و حیوانی میشوی که برای جنایت ارباب علیه وطن پیشینات هورا میکشی!
کاش میشد این جماعت را داخل اتاق شیشهای گذاشت و در قامت مهوعترین نسخه حیوانیت ویترین کرد. حیاتشان که منشأ هیچ خیری نیست، لااقل تاکسیدرمیشان[شاید] مایه عبرت شود!
✍️ دکتر علی خسروی
استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی
✍️ #علی_خسروی|👇
┏━━━ °•🖌•°━━━┓
@bahr_dar_koze
┗━━━ °•🖌•°━━━
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍علی فردوسی
تهیه کننده صدا و سیمای قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
فتحالفتوح لایحه بودجه و بانگ بلند احسنت!
🔹هفته قبل گزارشی را از یکی از نهادهای مسئول دریافت کردم که طبق آن، مجلس به لحاظ میزان اعتماد عمومی به آن، دارای یکی از پایینترین جایگاهها بود؛ اینکه عملکرد خانه ملت چه بوده که از منظر ملت، دارای یکی از ضعیفترین جایگاههای اعتماد عمومی شده است خودش سوال اساسی است!
🔻اما امروز که بعد از رای آوردن کلیات بودجه، صدای احسنت احسنت گفتن برخی از نمایندگان چنان بلند شد که گویی فتحالفتوح کردهاند تا حدودی گره سوال فوق برایم باز شد! آیا اینکه در خانه ملت، عدهای که باید مدافع منافع ملت باشند به خاطر بودجهای که تورمزا است و مشکلات معیشتی ملت را تشدید میکند، اینچنین احسنت بگویند دلیل کافی برای این نگرشی نیست که اغلب مردم به مجلس دارند؟!
نمیدانم؛ شاید هم دیدن این صحنهها و خون دل خوردن هر روزه در چنین مجلسی، ابتلایی است که فعلا برایم چنین مقدّر شده است. خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار ...
✍ دکتر محمد منان رئیسی
استاد دانشگاه قم و نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بخشی از ارائه بحث دو هفته پیش در مؤسسه امام خمینی که در اون به جاسوسی واتساپ و ... از اطلاعات کاربران پرداخته شد.
زحمت تبدیل به کلیپ رو واحد فرهنگی مؤسسه کشیدند.
✍🏻محسن انبیائی
@anbiaei14
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
گزارش مکتوب چهارمین برنامه پرونده ویژه:
💢 ترافیک قم؛ از بدعهدی وزارت کشور تا سهم کم فرهنگ سازی در بودجه شهرداری
🔸 چهارمین برنامه «پرونده ویژه» شبکه قم با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان به بررسی ریشههای ترافیک در قم و ارائه راهکارهای تخصصی برای کاهش این معضل پرداخته و راهکارهایی برای بهبود وضعیت عبور و مرور شهر مطرح شد.
🖇 گزارش در خبرگزاری صداوسیما
🎞 رسانه؛ پیشران پیشرفت و آبادانی قم
📲https://eitaa.com/joinchat/1348273067Cd79532762a
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
#بازنشر
بازی سالانه؛ بودجه نهادهای فرهنگی
🔹هر ساله در این ایام یا کمی قبل و بعدتر، بودجه مصوب نهادهای فرهنگی توسط برخی با این پرسش که «با این بودجه کلان، این نهادها چه کاری برای فرهنگ کرده اند؟!» پررنگ می شود. برای مواجهه معقول با این پرسش باید به چند نکته دقت کرد؛
1⃣ بودجه هایی در حد ۵۰۰ میلیارد تومان در مقیاس بودجه ریزی ملی برای کشور ۸۰ میلیونی عدد بالایی نیست. از نظر روانی نباید مبهوت اعداد شد.
2⃣ چرا فقط بودجه نهادهای فرهنگی پررنگ می شود. هیچگاه روی بودجه دانشگاه ها توسط اینها مانور داده نمی شود اما بودجه مثلا حوزه علمیه یا نهادهای دینی که بعضاً کمتر از یک دانشگاه هستند پررنگ میشود!
ادامه مطالب را در کانال ایشان مطالعه بفرمایید
✍دکتر احمد اولیایی
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
@ahmad_olyaei
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
💡چگونه موشک ها ترقّه می شوند؟
ده روایت مطرح در جامعه از کنش جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین
🔹سال های ابتدایی دهه ۹۰، ایام تکوین و اوج گیری ادبیات مقاومت در روزمره ذهنی جامعه ایران است. پس از ناکام ماندن جریان بیداری یا بهار اسلامی در کشورهای عربی و لزوم حضور پررنگ تر جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه ای، گفتمان مقاومت برای هویت بخشی به کیفیت این حضور و تصویرسازی از اهداف آن شکل گرفت. سابقه و خاستگاه این اصطلاح هم به ایده تشکیل هسته های مقاومت جهانی توسط امام خمینی ره بازمی گشت. از آن جا که اصلی ترین غرض از وجود جریان مقاومت در منطقه، بالابردن هزینه حضور برای پایگاه ها و نیروهای آمریکایی در کشورهای غرب آسیا و کاهش نفوذ سیاسی - اقتصادی آن ها و در یک جمله به شکست کشاندن طرح های خاورمیانه ای آمریکا بود، لذا از همان ابتدا تا امروز، شبکه معناساز غرب، ساخت ضدگفتمان مقاومت را هنرمندانه و مجدّانه دنبال نموده است.
🔸در روزهای گذشته سازنده موزیک برای آزادی، در شبه اثری کوتاه با نام "موشک و ستاره" تلاش می کند در مقام یک شهروند عادی نسبت خود با تحولات تاریخ ساز منطقه را در قالب مضامینی چون "با من برقص زیرآوار"، "ما تو خاور میانه نیستیم"، "فرض کن که موشکا ستارن"، "فرض کن که موشکا ترقهن" و "فرض کن که موشکا پرندن" را با طبقه متوسط ایرانی هم خوانی کند. فارغ از وجوه ناهمگون هنری، اندک سطور این کار، می تواند عصاره ای از روایت های ساخت یافته در ضد گفتمان مقاومت محسوب شود. این ضد گفتمان در قالب ده روایت قابل گزارش می باشد:
🔹روایت اول: "دشمن دور - دشمن نزدیک" ؛ جمهوری اسلامی وانمود می کند در پرونده منطقه ای به دنبال احیای حقوق انسانی و نجات بشر از سرکوب و اشغال گری است غافل از این که خودش در قبال مردم ایران متهم به همین سنخ رفتارهاست. حکومتی که خودش در خیابان های تهران به سمت معترضین شلیک می کند نمی تواند داعیه دار مبارزه با خشونت باشد، دولتی که حقوق اقلیت های خودش را پایمال می کند نمی تواند حق خواه دیگر ملت ها باشد. حاکمیتی که تن به انتخابات آزاد و رفراندوم نمی دهد نمی تواند ارائه دهنده طرح های دمکراتیک برای فلسطینیان باشد. ما حتی اگر بپذیریم که اسرائیل اشغالگر، جنایتکار و تبهکار است در هرصورت آن یک وضعیت دور از ماست و بهتر است که ما برای مقابله با این نابسامانی ها در موقعیت نزدیک به خودمان یعنی جمهوری اسلامی مشغول باشیم.
🔸روایت دوم: "تنهایی ایران" ؛ ایران در مناسبات دنیای کنونی یک استثناست. بسیاری از کشورها ضمن محکوم کردن رفتارهای ضدانسانی رژیم صهیونیستی، به معادلات موجود در هندسه بین المللی خود ضربه ای نمی زنند. مناقشه فلسطین موجب شده تفاهم خود را با نظم جهانی از دست بدهیم. بارها ورزشکاران ایرانی به دلیل تعلّقات سیاسی حاکمیت مجبور شده اند از میادین قهرمانی کنار بکشند و این در شرایطی است که هیچ کشور دیگری خود را در معرض پیامدهای ناگوار این رفتار قرار نمی دهد. امروز جمهوری اسلامی در روند مقابله با اسرائیل خود را تنها می بیند، هیچ کشور یا ملّت دیگری حاضر نشده تا این حد با ایران همراهی کند. افتادن در این مسیر باعث شده تمامی هزینه های مالی، امنیتی و حقوقی این تقابل بر روی سر مردم ایران آوار شود.
🔹روایت سوم: "سلطه کدخدا و وضع طبیعی دنیا"؛ اسرائیل یک واقعیت است، با واقعیت نمی توان جنگید، پیامدش نابودی است . هژمونی امروز آمریکا برای همه جوامع امری پیش فرض و پذیرفته شده است. آن چه ما به عنوان سلطه محسوب می کنیم وضع طبیعی دنیاست. ....
ادامه در کانال شخصی استاد قابل استفاده است.
✍️حجه الاسلام و المسلمین مهدی افراز
مدرس حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/afrazmahdi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
🌓 چگونه انسان های اخلاق مدار به ناهنجارهای اخلاقی مبتلا می شوند؟!
🔹یادداشت روز
🔻لطفا با دقت بخوانید؛ زمان حدود ۳ دقیقه 🔻
📌هیتلر مشروبات الکلی مصرف نمیکرد و سیگار نمیکشید و عاشق موسیقی و نقاشی بود. از آزار دیدن حیوانات ناراحت میشد و برای اولین بار در تاریخ اروپا، قوانین حمایت از حیوانات را وضع کرد. وی حامی محیط زیست و خانواده بود و به زنان احترام میگذاشت. این ویژگیها در کنار کشتارهای وسیع سردرگم کننده است با این حال این تضادها در هیتلر خلاصه نمیشود، بیرحمترین شکنجه گران هم چه بسا پدرانی دلسوز باشند و از دیدن زخمی در انگشت فرزندشان ناراحت شوند.
📌پرسش اصلی این است که چطور انسانهایی که باور قوی به ارزشهای اخلاقی دارند و در سایر بخشهای زندگی دلرحم هستند میتوانند دست به اعمال غیراخلاقی بزنند؟
💫پاسخ "بندورا" استاد دانشگاه استنفورد چنین است "افراد معمولا دست به اعمال ناپسند نمیزنند مگر آنکه جنبههای غیراخلاقی آن اعمال را برای خودشان توجیه کرده باشند." او این حالت را "غیرفعال کردن کنترل درونی" می نامد.
💫این اتفاق چگونه روی میدهد؟ "بندورا" چند مکانیسم شناختی- روانی را که میتوانند باعث غیرفعال شدن کنترل درونی افراد شوند توضیح می دهد:
1️⃣ توجیه اخلاقی: با تاکید بر اهداف متعالی رفتار غیراخلاقی طوری توجیه میشود که قابل دفاع یا حتی ستایشآمیز به نظر برسد. شستشوی مغزی هم مثالی از این روش است. ترویستهای انتحاری با همین روش اقناع میشوند، پاک کردن زمین از گناه، رفتن به بهشت موعود و...
ادامه مطالب را در کانال ایشان مطالعه بفرمایید👇
✍ مسلم محمدی
🌍 پايگاه نقد و تبیین = هر روز صبح یک یادداشت چالشی یا تحلیلی روز🔻
@jtabiin
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
✍دکتر علی سعیدی
استادیار گروه اقتصاد دانشگاه قم
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
🔹وقتی اعلام میکنی ارز نفتی صندوق رو میخوام با ۵۵ تومن تسعیر کنم، ارز ترجیحی رو ۳۰ درصد گرون کنم، مرکز مبادله رو میرسونی به ۵۰ تومن، بعد دلار غیررسمی ۶۹ هزارتومنی رو میندازی گردن دفاع از کشور روبروی اسرائیل به تو میگن یک تخریبگر اقتصادی.
✍دکترحمیدرضا مقصودی
استاد گروه اقتصاد دانشگاه قم
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur
◻️محمدعلی فروغی و نهادینهسازی خودتحقیری
🔻ضرورت وجود دست انگلستان در آستین ایران!
🖊دکتر احمدحسین شریفی
رئیس دانشگاه قم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمدعلی فروغی (۱۲۵۶-۵ آذر۱۳۲۱) از مشهورترین نویسندگان و سیاستمداران عصر قاجار و پهلوی بود. او در دوران دوران قاجار چند بار وزیر شد و دوبار نماینده مجلس شورای ملی شد و یک بار هم رئیس دیوان عالی کشور شد. و در دوران پهلوی نیز سه نوبت نخستوزیر شد.
مرحوم محمدتقی بهار (ملکالشعراء)، وی را یهودی میدانست! او در آغاز سلطنت محمدرضا شاه پهلوی این رباعی را درباره محمدعلی فروغی سرود:
شاها، کنم از خبث فروغی خبرت
خون میکند این جهود ناکس جگرت
خطبه شهی و عزل تو را خواهد خواند
زانگونه که خواند از برای پدرت
(ملکالشعراء، دیوان اشعار، تهران، نشر علم، ۱۳۸۱، رباعیات ، ص۱۱۰۲)
اسماعیل رائین در کتاب «فراموشخانه و فراماسونری در ایران»، مینویسد که پدر محمدعلی فروغی، از مریدان میرزا ملکمخان و از مروجان فرهنگ غرب در ایران بود و محمدعلی فروغی نیز در جوانی به واسطه پدر، فراماسون شد و حتی از بنیانگذارن لژ بیداری(!) بود و بعدها به عنوان استادی اعظم فراموشخانه رسید!
یکی از راهبردهای اساسی محمدعلی فروغی، برای تحکیم پایههای سلطنت ستمشاهی و زدودن اندیشههای دینی و اسلامی، ترویج خودتحقیری در ابعاد و لایههای مختلف نخبگانی و عمومی جامعه بود.
ادامه مطالب را در کانال ایشان مطالعه بفرمایید👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964
🌹
••✾•🌿🌺🌿•✾•
فصل حضور
https://eitaa.com/faslehozur