✨سلبریتیسازی صدا و سیما؛ چرا باید، چرا نباید!؟
📌برش اول: درباره چه پدیدهای سخن میگوییم؟
🔻سلبریتی یا چهره، به شخصی گفته میشود که در زمینههای مورد توجه در یک جامعه نظیر هنر و مذهب به دلیلی شناختهشده باشد؛
🔻این افراد اغلب، از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی سرشناس میشوند و یا به سرشناسیشان افزوده میشود و معمولاً از طریق پرداخت زیاد به موضوعات مرتبط با آنها در رسانهها، درآمدزایی نیز دارند؛
🔻سلبریتیها میتوانند از راههای مثبت یا منفی، مانند اختلاس، رسوایی جنسی، اعتیاد و خشونت، مشهورتر شوند؛ و به نظر، این افراد حاصلِ گریزِ مردم، از تنشهای مدرنیته هستند؛
🔻سلبریتیها معمولاً از دنیای سینما، صنعت سرگرمی، تلویزیون و ورزش به شهرت میرسند و جذابیتهای عموماً کاذبِ این افراد، باعث میشود، مردم توجه کمتری به دانشمندان، مورخان، فیلسوفان، شاعران و افرادِ فرهیختهی جامعه داشته باشند؛
🔻علت این پدیده، پرداخت بیش از حد به موضوعات مرتبط با آنها در رسانهها است. همچنین، پوشش رسانهای زندگی شخصی، توزیع تجاری خاطرات و عکسهای خصوصی و افشاگریهای بعضاً خودخواسته آنها، برای جذب مخاطب بیشتر، من را یاد آن ضربالمثل میاندازد که معروف باش، چه به نام، چه به ننگ!
🔺در حقیقت، سلبریتیها بدون مخاطب یا طرفدارانشان که آنها را خلق کرده و حمایت میکنند، دارای ارزش افزوده نیستند.
🔺🔻🔺🔻 ادامه دارد....
✍️ بشیری
✨سلبریتیسازیِ صداوسیما؛ چرا باید، چرا نباید!؟
📌برش دوم: شهرت برای سلبریتیها؛ قدرت برای سلبریتیسازها!
🔻سلبریتیها، مانند هر گروه اجتماعی دیگر، ساختار واحد نداشته و برخی از سلبریتیها از نظر رفتار و اخلاق، بر مبنای هنجارهای جامعه عمل میکنند، در حالی که برخی دیگر، از منظر اجتماعی، بعضاً تصمیمهای نامناسبی میگیرند؛
🔻اما مهمترین عامل حضور و بروز سلبریتیها در زندگی ما، سلبریتیسازها هستند که مبالغ هنگفتی را برای سلبریتیسازی پرداخت میکنند؛ اما انگیزه ایشان چیست؟
1️⃣ شهرت: سلبریتیها از توجه رسانهها و جامعه بهرهبرداری میکنند؛ این بهرهبرداری ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی رسانهای باشد؛
2️⃣ درآمد: سلبریتیها از طریق تبلیغات، قرارداد تجاری و حضور در رویدادها فرصت مالی ایجاد میکنند؛
3️⃣ تأثیر بر فرهنگ عامه: سلبریتیها میتوانند نگرش، علایق و نیازهای جامعه را تحت الشعاع قرار داده و فرهنگ عامه را جهتدهی نمایند؛
4️⃣ تغییر اولویت: آنها با فریمینگ، موضوعات مدِّ نظرشان را مطرح و با القای اولویت به مخاطبان خود، در حرکت عمومی جامعه تأثیر میگذارند؛
5️⃣ پذیرش اجتماعی: شهرت، نماد تأیید اجتماعی است و این متغیر برای بسیاری از سلبریتیها اهمیت حیاتی دارد؛
🔺 دستیابی به چنین حجمی از توانِ تغییرِ نگرش و رفتار مردم، سلبریتیها را به محل توزیع و توزین قدرت(از منظر فوکویی آن) بدل ساخته و باعث شده تا نخبگان سیاسی، اقتصادی و.. برای دستکاری و مهندسیِ افکارِ جوامع خود و دیگران، به ساخت و بهرهبرداری سلبریتیها روی آورند.
🔻🔺🔻🔺ادامه دارد..
تفسیر لا اکراه فی الدین.mp3
23.34M
🎙بشنوید
🟢 سخنرانی:
تفسیر «لا اکراه فی الدین»
♨️ مباحث مطرح شده:
▫️عموماتی که تخصیصبردار نیستند
▫️تفاوت اسلام و ایمان
▫️این آیه با جنگ و جهاد منافات ندارد
▫️اجبار فقط بر رفتار تأثیر میگذارد
▫️این آیه ناظر به عقاید است
▫️حملۀ مسلمانان به ایران اکراه نبود
▫️مسلمانان، با اکراه ساسانی جنگیدند
▫️زور برای براندازی زور اشکالی ندارد
▫️فرعون در عقاید هم زور میگفت
▫️رابطۀ "حبلالله" و "اولیالامر"
▫️علت فراگیر نشدن اسلام در جهان
▫️عقل، یک ولیّ الهی است
@haerishirazi
14030514 - حقوق بشر اسلامی.mp3
25.46M
#صوت_سخنرانی استاد حسن عباسی
🔺 موضوع: حقوق بشر اسلامی! چه ضرورتی دارد؟
🔹 به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی
📌 به همت انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز
🗓 ۱۴ مرداد ۱۴٠۳
#سال_۱۴۰۳
مرجع نشر صوت و فیلم
استاد حسن عباسی
@Dr_abbasi
06_Goriz_Az_Rajim_1401_05_22_Moharram_1444_aminikhaah.ir.mp3
21.95M
⭕️سلسله مباحث «گریز از رجیم»
✅جلسه ششم
🛑بستر اصلی جدال شیطان با انسان
🛑تربیت شیطانی چگونه است؟
🛑خودکشی قانونی چیست ؟
🛑اعتقاد به خدا یا اعتماد؟
🛑شیطان بر چه کسانی سلطنت میکند؟
#شیطان_شناسی
#گریز_از_رجیم
#استاد_امینی_خواه
#اربعین، یک تجلّی از عصر ظهور است؛ یعنی نشان میدهد وقتی امام در روابط اجتماعی تجلّی کند، چه اتفاقی میافتد.
اُلفَتی که در اربعین اتفاق میافتد، اُلفَتِ حولَالإمام است؛ یعنی اُلفَتی که بر محور محبّت امام و ولایت امام اتفاق میافتد.
این اُلفَت میتواند به اُلفَت پایدار و ماندگار اجتماعی تبدیل شود.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
📍اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس پس از کشوقوسهایی زیاد مشخص شدند!
🔹اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس: مرتضی آقاتهرانی، محمد میرزائی، حسنعلی اخلاقیامیری، اسماعیل سیاوشی، امیرحسین بانکیپور، سیدعلی یزدیخواه، حمید رسایی، احمد راستینه، علی شیرینزاد، احد بیوته، علیاکبر علیزادهبرمی، بیژن نوباوهوطن، امیرحسین ثابتی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم هستند.
🔴((نامه جمعی از اعضای مجمع فعالین خانواده به رئیس قوه قضائیه پیرامون برنامه مروج همجنسگرایی))
بسمه تعالی
جناب آقای آیت الله محسنی اژه ای
ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و احترام
اخیرا در برنامه ای اینترنتی به نام "با ضیا" مهمان برنامه به شکلی بی سابقه به حمایت از عمل قبیح همجنس بازی/خواهی پرداخته است و شگفت اینکه چنین برنامهای نه تنها تولید بلکه به صورت گسترده پخش و توزیع شده است. در این برنامه مهمان غیر متخصص برنامه ادعا می کند که همجنس بازی/خواهی در دایره انتخاب افراد است و حاکمیت و مردم حق ورود و برخورد با این انتخاب را ندارند.در اینجا فرصت پاسخ مبسوط به این ادعای واهی نیست اما مختصر اینکه گرایش به همجنس امری طبیعی نبوده و نتیجه انتخاب فرد، فضای تربیتی و اجتماعی پیرامون آن است. لذا مثل بسیاری از رفتارهای مجرمانه که ممکن است زمینه تربیتی و اجتماعی هم داشته باشند اما به واسطه آسیبی که به جایگاه انسانی و جامعه انسانی می زنند جرم تلقی می شوند و با آنها برخورد می شود، همجنس بازی/خواهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. گو اینکه با همین استدلال می توان مدعی عدم لزوم برخورد با انواع زنا مانند زنا با محارم شد و یا آزارجنسی کودکان و یا حتی تجاوز جنسی را توجیه کرد و توضیح داد که میل به محارم، کودکان و تجاوز جنسی در عده ای گرایش و میلی طبیعی است و نباید با آن برخورد کرد، حال آنکه هیچ عقل سلیمی این را نمی پذیرد.
ما فعالین خانواده با توجه به آسیبی که ترویج این اندیشه ها و رفتارهای غیر انسانی به بنیان خانواده میزند و این کانون انسانپروری و جامعهسازی را نابود میسازد (کما اینکه تجربه برخی کشورهای دیگر گویای آن است) و از آنجا که طبق اصل ده قانون اساسی حفظ کیان و قداست خانواده، میثاق ملی ما ایرانیان است و شما به عنوان رئیس قوه قضائیه موظف به پاسداشت قانون اساسی و زمینه سازی حفظ و ارتقای ارزش های انسانی و اخلاق اسلامی هستنید، خواهان برخورد با عوامل سازنده و پخش این برنامه و هوشمندی و کنش فعالانه بیش از بیش آن قوه در شناسایی و برخورد با چنین جریاناتی میباشیم. ترویج هویت های جنسی جعلی و غیر علمی پروژه ای جهانی در جهت خدمت به نظام سوداگرانه غرب و بر علیه اخلاق، خانواده و سلامت توده های مردم است، که ده هاست آغاز شده و امتداد آن در ایران اسلامی قابل پذیرش نیست. لذا خواهشمند است با استفاده از ظرفیت متخصصان متعهد زمینه رصد، شناسایی، در صورت لزوم تصویب قوانین جدید و جرم انگاری و دیگر اقدامات را فراهم آورید. نوع مواجهه با این هویت های جعلی و مروجان آنان مانند: ترنس ها، همجنس خواهان و ... نیاز به هوشمندی و روزآمد کردن دستگاه قضا و ضابطین قضایی دارد که امیدواریم با توجه به دغدغمندی ای که از شما و همکاران محترمتان سراغ داریم، فورا در دستور کار قرار گیرد.
با تشکر
جمعی از اعضای مجمع فعالین خانواده
دکتر زینب خاکسار (دکتری علوم تربیتی) دکتر مریم السادات سقایت (روانشناس و دکتری مطالعات زنان) الهه سادات شفیعی (پژوهشگر و فعال رسانهای حوزهی زنان) دکتر منصوره طالبیان (دکتری مشاوره مدرس دانشگاه) زهرا عباسپور، امید توتچی فتیدهی (قائم مقام سازمان داوری هدایت) توران ولی مراد (دانش آموخته جامعه شناسی و قرآن پژوه، مدیر شبکه ایران زنان) دکتر فاطمه وجدانی (دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و دکتری علوم تربیتی) مهدیه جمولی، مونا عسگرپور (پژوهشگر) زهرا کریمی (پژوهشگر علوم اجتماعی و مدیرعامل گروه آموزشی پژوهشی سپیدار) حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مولایی (دکترای امنیت ملی و رییس مرکز مطالعات راهبردی علوم و معارف قرآن کریم) دکتر نرگس وحیدنیا (روانشناس) صغری عاشوری، دکتر زهرا نجفی منش (متخصص تربیت فرزند و فعال جمعیت) هاجر رودسرابی (مدیر پنل خانواده مرکز پژوهشی مبنا) دکتر لیلا ظفردعاگو (ماما، دانشجوی دکتر مطالعات زنان) حسین احسانی (مستند ساز) دکتر فاطمه فیاض (عضو هیات علمی گروه روانشناسی پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا س) محدثه مهرابیزاد (دانشجوی دکتری مطالعات زنان) دکتر زهرا گلپایگانی، زهرا میرزائی (دکترای مطالعات زنان و مدیر اندیشکدهی تبار) حجه الاسلام محمد مرتضوی، دکتر خدیجه زارعی، یوسف بیوکخان، فاطمه سرخ حصاری، دکتر نیلوفر مقدمی خمامی (عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا) فاطمه شجاعی (پژوهشگر و فعال حوزه زنان و خانواده) علی اصغر نیاز (پژوهشگر حوزه خانواده) رضا رسولی نژاد )پژوهشگر و فعال فرهنگی) دکتر فاطمه مهدوی (مدرس دانشگاه) دکتر فاطمه السادات رازقی( مدرس پژوهشگر و درمانگر خانواده) دکتر مریم سیدیان (جانشین قرارگاه مردمی تحول اجتماعی استان تهران) ربابه پادام (روان شناس) دکتر شیوا مقدم (دکتری مدیریت فرهنگی ، استاد دانشگاه، رییس فرهنگسرای خانواده) دکتزمرتضی رزم آرا (متخصص روانشاسی و مشاوره و مدرس دانشگاه) دکتر صدیقه گل پور( مدرس دانشگاه و پژوهشگر روابط زوجین) دکتر سید کمیل حسینی (پژوهشکز اجتماعی) شیما سلطانی (روانشناس) دکتر ابوالفضل اقبالی (مدیر اندیشکده زوج) سعید حسن زاده (پژوهشگر عرصه سیاست گذاری) سید محمدمهدی دزفولی (مستندساز و فعال رسانه ای) عظم یزدان پرست (کنشگر حوزه زن و خانواده) زینب سودی (روزنامه نگار) محدث تک فلاح (پژوهشگر حوزه خانواده و سردبیر ایرنا زندگی) محمدرضا زهرائی (دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران.) الهام غفاری (روانشناس و دانشپژوه دکترای مطالعات زنان) دکتر علیرضا لاور، دکتر مریم منصوری (عضو علمی دانشگاه شاهد) دکتر زاهره سادات میرجعفری (پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده) و....
.
♻️ ۱۰ دلیل که نشان میدهد انتخاب یحیی سنوار به عنوان رهبر حماس یک انتخاب بسیار خوب برای جبهه مقاومت است:
- با انتخاب یحیی سنوار دفتر سیاسی و فرماندهی حماس در تصمیم و اجرا یکدستتر میشوند.
- یحیی سنوار بیشتر از اعضای دفتر سیاسی حماس در خط مقاومت در تفکر و میدان به ایران نزدیک است.
- یحیی سنوار در زمان اتفاقات و فتنه سوریه مانند برخی اعضای حماس مسیر غلط را نرفت.
- با این انتخاب قلب فرماندهی حماس از بیرون غزه، به داخل آن بازگشت.
- صهیونیستهایی که میخواستند حماس را در غزه نابود کنند با چنین انتخابی حالا شخصی که مدام از او میترسیدند در بیخ گوششان فرمانده حماس شده و این یک شکست اطلاعاتی و نظامی برای آنها محسوب میشود.
- اتهاماتی مانند خوشگذرانی و هتلنشینی به سنواری که ۲۵ سال در زندانهای صهیونیستها بوده نمیچسبد.
- اختلافات حماس با جهاد اسلامی و حزب الله در خصوص مذاکرات و بطور کلی جهتگیریهای مذاکراتی از بین رفته یا به حداقل میرسد.
- یحیی سنوار در کلامش به سخنان امیرالمؤمنین علیه السلام و حماسه کربلا استناد و خود را الگو پذیر از آن میداند.
- یحیی سنوار عنصری است که میتواند نقشه شوم حکومت محمود عباس بر غزه را خنثی کند.
- یحیی سنوار با تسلط نظامی و اشراف علمی تاریخی و همچنین تسلط بر چند زبان از جمله عبری یک مدیر توانمند است که انتخاب او اختلافات داخلی سران حماس برای جهتگیریها را به حداقل میرساند.
✍ ارسالی کاربران
👈 کانال حمید رسایی: @rasaee