eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
169 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📖‍ مسئله ازدواج بسیار مهم است ... 🔸 مسئله ازدواج بسیار مهم است در اسلام. اگر چه شرعا در زمره ی واجبات ذکر نشده ، اما به قدری تحریص و ترغیب شده است که انسان می فهمد خدای متعال بر این امر اصرار دارد. 🔹 علت اهمیت هم این است که ازدواج یک نیاز طبیعی است و اسلام که به نیازهای طبیعی انسان اهمیت می دهد ، بایستی راه سالم تأمین این نیازها را مشخص کند ، و مشخص هم کرده و آن هم ازدواج است. 🔸 هم زن و هم مرد یک نیاز جنسی دارند ، این نمیتواند بی بندوبار باشد ، نمیتواند رها شده باشد ، اجازه ندارد حدومرز نداشته باشد ، یک حدومرزی میخواهد ، حدومرزش ازدواج است. لذاست که می فرماید : « من تزوج احرز نصف دینه » کسی که ازدواج بکند، نصف دینش را نگه داشته. نصف دینی که نگه داشته کدام است؟ یک مقدارش همان چیزی است که از ناحیه تمایلات جنسی انسان تهدید می شود. 🔹 تمایل جنسی ، دین را از خیلی ها می گیرد ، خیلی ها را دچار اشکال میکند ، دچار گمراهی میکند و راه جلوگیری اش هم این است که این تمایلات جنسی اشباع بشود ، برآورده بشود ، سرکوب هم نشود ، اما چطوری؟ با قاعده و قانون ؛ یعنی با ازدواج. ببینید ازدواج چه چیز مهمی است. ✂️ : خانواده (به سبک ساخت یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری) ، ص 22 👥 گردآوری توسط کمیته موضوعی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 |دیر فهمیدن بهتر از هرگز نفهمیدن است! 🔸جنسی کردن (sexualization) دختران می تواند بر پسران و مردان تاثیراتی منفی بر جای بگذارد. 🔹قرار گرفتن در معرض ایده آل های باریک جذاب جنسی زن، یافتن شریک قابل قبول یا لذت بردن کامل از صمیمیت با شریک زن را برای برخی مردان دشوار می سازد (اسکولر و وارد، 2006). چندین مطالعه تجربی نشان داده اند که در معرض پورنوگرافی (هرزه نگاری) قرار گرفتن (که اغلب زنان را به عنوان اهداف جنسی ترسیم می کند، ینسن و دینز، 2004) منجر به این می شود که مردان شرکای زن خود را کمتر به صورت جذاب رتبه بندی نمایند (ویور، مسلند و زیلمن، 1984)، رضایت کمتری از جذابیت، عملکرد جنسی و میزان محبت به شرکای صمیمی شان نشان دهند (زیلمن و براینت، 1988)، و تمایل بیشتری در جهت رابطه جنسی بدون درگیری عاطفی ابراز نمایند (زیلمن و براینت، 1988). 🔸حتی مشاهده یک قسمت از برنامه تلویزیونی همچون Charlie’s Angels ممکن است منجر به این شود که مردان، زنان واقعی را به لحاظ جسمی کمتر جذاب رتبه بندی نمایند (کنریچ و گاتیرز، 1980). فریبل، جانسون و کلمن (1997) دریافتند که دانشجویان دوره کارشناسی مرد که مرتب و به صورت خودجوش پورنوگرافی را دنبال می کردند، اصطلاحات جنسی بیشتری را برای توصیف معنای واژه «زنان» تولید می کردند تا کسانی که پورنوگرافی را به شکل منظم نمی دیدند! این دو گروه، در توضیفاتشان برای واژه «مردان» تفاوتی با یکدیگر نداشتند؛ این پیشنهاد می کند که مشاهده پورنوگرافی، به خصوص، با جنسی سازی زنان مرتبط است و تاثیرات تعمیم یافته یا به لحاظ جنسیتی خنثی در بر ندارد. منبع: گزارش نیروی ویژه انجمن روانشناسی امریکا درباره جنسی کردن دختران در سال 2007 میلادی Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls 🔹حالا باید ارزش دکترین قرآنی جعل «مودت» و «رحمت» بین زن و مرد توسط خداوند، و اولویت دانستن تامین آرامش و سکونت همسران، در کنار رفع نیاز جنسی، را بهتر درک نمود. 🔸حالا باید ارزش «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ» و «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ ۖ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ...» را درک کرد. 🔹برای جوامع درگیر در فضای آزادی جنسی که گذشت، ولی ما تا هنوز راه داریم، اشتباه آنها را تکرار نکنیم. 👤دکتر محسن عزیزی|روانشناس 🆔 @fatehan 🆔 @islamic_psychology 🌐 fatehan.net
📖 الگوی فاطمی 🔸خانهٔ علی وفاطمه علیهما السلام حقاً کانون صفا و صمیمیت بود. زن وشوهر با کمال صداقت در ادارهٔ آن همکاری و معاونت داشتند ودر امور خانه داری کمک می کردند. در آغاز زندگی خدمت رسول اکرم رسیدند و از آن جناب خواهش کردند. که کارهای خانه را در میانشان تقسیم کند. 🔹رسول خدا فرمود: کارهای داخل خانه را فاطمه (علیها السلام) انجام دهد و کارهای خارج بر عهدهٔ علی (علیه السلام) باشد. فاطمه میگوید: خدا میداند که من چقدر از این مطلب خوشحال شدم که "کارهای خارج خانه به عهدهٔ من نیفتاد. 🔸 فاطمه علیها السلام تربیت شدهٔ وحی بود.می دانست که خانه یکی از سنگرهای بزرگ اسلام است وزن اگر این سنگر بزرگ را از دست بدهد و برای خرید وفروشې از خانه خارج گردد نمیتواند وظیفهٔ خانه داری و تربیت فرزند را به خوبی انجام دهد. به همین جهت وقتی دید کارهای دشوار خارجی بر دوش علی علیه السلام قرار گرفت بسیار خوشحال شد. 🔹دختر یگانه شخص اول اسلام از کار کردن عار نداشت واز زیر بار کارهای دشوار خانه داری شانه خالی نمی کرد. به حدی در خانه زحمت می کشید که خود علی علیه السلام درباره او خدماتش را می ستود. ✂️ : بانوی نمونه اسلام 👤نوشته استاد ابراهیم امینی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
1_435326760.mp3
749.4K
🎧 👤 استاد عابدینی | برترين عمل 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 |کودکان خود را کارآفرین تربیت کنید.... 🔸اقتصادمقاومتی را می توان اقتصاد کارآفرینانه تعریف کرد... 🔹کارآفرینی دارای خصوصیتی است که یک فرد برای داشتن آن نیاز به تربیت درست دارد.اگر بخواهیم به تعدادی از این ویژگی ها اشاره کنیم می توان مسولیت پذیری، خطرپذیری، شجاعت، نظم و مهربانی اشاره کرد. 🔸 این یادداشت در مورد مسولیت پذیری کارآفرینانه می باشد... 🔹 باید در کارهای خانه به کودک مسولیت داده شود، مثلاً به او بگویید پهن کردن سفره با اوست و کم کم مسولیت های او را زیاد کنید. 🔸 باید به کودکتان شخصیت بدهید بعنوان مثال اگر فرزند پسری دارید او را مسول نان خریدن در خانه کنید و او را نان آور خانه خطاب کنید. 🔹در مورد کودکانتان نظام پاداش و تنبه را به اجرا درآورید، تنبه نباید همراه کتک باشد بلکه باید با او قهر کنید، زمان قهر هم کوتاه باشد. 🔸برای تنبیه کودکان را به کار وادار نکنید بلکه مسولیتش را از او سلب کنید، باید به او فهماند که کار کردن بسیار ارزشمند است و وقتی اشتباهی مرتکب می شود، مسولیتش را در خانه از دست خواهد داد. 🔹 کودکان خود را در کنار مسولیت پذیری مهربان و اهل محبت تربیت کنید تا در آینده بتواند با کارگران و همکاران خود رفاقت و مودت داشته باشد. 🔸به کودکان خود غیرت را یاد بدهید، به او بگویید که ان الله غیورا و یحب الغیور، بگویید خداوند غیور است و غیرتمند را دوست دارد، به او یاد بدهید که غیرت مندانه کالای ایرانی از فروشندگان طلب کند. به او یاد بدهید که مسولیتش پیشرفت کشورش می باشد. 🔹اگر مواجه شدید با کالایی که ایرانی اش را نداشتیم نباید او احساس سرخوردگی کند به او بگویید اگر تو بزرگ شوی حتماً آن را خواهی ساخت، و نوع تربیت شما به او کمک می کند که حتماً بسازد. 🔸بگذارید رویاهای شیرین کودکانتان ساختن باشد نه خریدن و مصرف کردن... 👤دکتر سجاد پادام 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖تنظیم برنامه ها 🔹از سفارش امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام)به حسن و حسین(علیهم السلام) هنگامی که ابن ملجم(که نفرین خدا براو)به ایشان ضربه زد: 🔸شما و همه‌ی فرزندانم و خانواده ام و کسی که نوشته‌ی من به او می‌رسد را به پروا کردن از خداوند و نظم دادن کارها سفارش میکنم. نهج البلاغه 🔹تمام کارهایشان از نظم کافی برخوردار بود. بعد از چند روز که نجف ماندم،متوجه شدم که درهرساعت چه برنامه هایی دارند. حتی وقتی به ایشان نگاه میکردم، میدانستم که ساعت چند است. گاهی از خانم درباره‌ی برنامه روزانه‌ی آقا می‌پرسیدم،می‌گفتند: اگر برنامه‌ی یک روز آقا را بگویم شما میتوانید آن را در ۳۶۰روز ضرب کنید. 🔸دقیقاً روی نظم و برنامه عمل میکردند، به من هم توصیه‌ی زیادی درمورد نظم و برنامه ریزی داشتند.(آقای سید رحیم میریان از اعضای دفتر امام) ✂️ : زندگی به سبک روح الله 👤 نوشته علی اکبر سبزیان 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تسلیت باد 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 | آیا جهان پسا کرونا، جهانی کمتر غرب زده خواهد بود؟ 🔸ابن خلدون فیلسوف و به نوعی جامعه شناس مسلمان قرن هفتم که بخشی از زندگی خود را در تمدن اسلامی آندلس (شامل بخش های از اروپا خصوصا اسپانیای امروزی) گذرانده است ، پیرامون تاثیر جوامع مختلف بر یک دیگر نظراتی دارد. 🔹همچون عصر حاضر که برخی، از کشورهای جهان سوم ، در حال توسعه و توسعه یافته سخن به میان می آورند، ابن خلدون جهان را به دو دسته جوامع غالب (قوی) و جوامع مغلوب (ضعیف) تقسیم بندی میکند. 🔸او چنین بیان می کند که به دلیل میل ذاتی انسان به پیشرفت و کمال، انسان های جوامع مغلوب در پی پاسخ به این پرسش هستند که چرا آنها در وضعیت ضعف به سر میبرند و جوامعی دیگر در وضعی بهتر؛ در نتیجه بخش مهمی از مردم این جوامع در پی رسیدن به وضع مطلوب، به تقلید از شئون رفتاری انسان های جوامع قوی روی می آورند. 🔹در حقیقت ابن خلدون اینگونه عنوان می کند که در تمامی ادوار تاریخ تمدن ، جوامع قوی بر جوامع ضعیف تاثیری طبیعی دارند. 🔸با این حال اما در قرن ۲۱ میلادی تمدن غالب این روزهای جهان، یعنی تمدن غرب به وسیله عنصری جادویی به نام رسانه توانسته است آن تاثیر طبیعی مد نظر ابن خلدون را به طور غیر طبیعی افزایش دهد.به طوریکه افرادی مانند جلال آل احمد برای توصیف احوالات و چرایی رفتار و گفتار گروه قابل توجهی در جوامعی مانند ایران که خود را متجدد و مدرن میدانند، از واژه ی غرب زدگی به معنای تسلیم بی چون چرای مظاهر تمدن غرب بودن ، سخن به میان می آورد. 🔹به بیانی ساده تمدن غرب در عصر استعمار نوین خود با توسل بر قدرت رسانه ای توانسته است در سطحی بسیار بالا سبک زندگی خود را در سر تا سر جهان توسعه دهد، بطوری که اگر یک فرانسوی از شهر پاریس به روستایی در آفریقا سفر کند به احتمال فراوان خواهد توانست غذا و لباس مورد علاقه اش در پاریس را در آن روستا بیابد. 🔸جهان غرب برای این منظور استراتژی رسانه ای کلانی دارد و آن این است که یک رسانه غربی باید صرفا به مردم سایر نقاط دنیا القا کند که مردم جهان غرب در عالی ترین سطح از مدیریت کلان ، عالی ترین سطح روابط اجتماعی و عالی ترین سطح از زندگی فردی به سر میبرند و مابقی ملت های جهان اگر میخواهند در بدبختی مطلق زندگی خود را به پایان نبرند باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنند و آنگونه بیاندیشند که انسان غربی می اندیشد. 🔹این هجمه رسانه های غربی علیه مردم جهان نه تنها موجب احساس حقارت ملت های مختلف نسبت به فرهنگ خود و در نتیجه موجب نا امیدی از رقابت با فرهنگ غرب شده است، بلکه موجبات جذب سرمایه های مالی و انسانی سرتاسر جهان توسط کشورهای غربی را نیز فراهم کرده است که این خود علاوه بر استعمار یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت غرب در مظاهر مادی تمدن به شمار میرود. 🔸با این احوال به نظر میرسد که معضلات ناشی از بیماری کرونا در کشورهای غربی ذهنیت بهشت گونه ی ساخته شده از غرب را با چالشی جدی مواجه کرده است؛ 🔹در نتیجه باید منتظر ماند و دید که آیا کووید ۱۹ علی رغم همه ی رنج ها ، برای نسل های آینده جهان نوید بخش این موضوع خواهد بود که جهان در دوران پسا کرونا کمتر با آثار سوء غرب زدگی مواجه خواهد شد یا خیر.چرا که غرب زدگی اگر برای غرب منفعت دارد برای جوامع مواجه با غرب زدگی چیزی در پی ندارد، به جزء نا امیدی ، خود تحقیری و از دست دادن سرمایه های مالی و انسانی و ... . 👤 سید رسول رضائی| کارشناسی ارشد برنامه ریزی امور فرهنگی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📝 |نظام سرمایه داری، فرهنگ مصرف گرایی و کرونا 🔸کاپیتالیسم یا سرمایه داری، نظامی اقتصادی است که مبتنی بر کلید واژه هایی همچون مالکیت خصوصی، تولید و توزیع و رقابت است.در این تئوری اقتصادی هدف اصلی کسب سود است و نه صرفا رفع نیاز انسان؛ در نتیجه است که شالوده این نظام اقتصادی بر فرهنگ مصرف گرایی بنا شده است. 🔹به بیانی ساده کلید واژه این فرهنگ جملاتی هستند مانند " خوشم آمد و خریدم " نه اینکه چون نیاز داشتم فلان کالا را خریدم.این نگاه مبتنی بر محوریت انسان در فرهنگ مدرن غرب است که همه چیز حول لذات انسانی قرار دارد نه چیزی بیشتر. 🔸اومانیسم یا انسان خدایی بیان گر این مطلب است که انسان و لذات او همه ی هدفی است که یک انسان دنبال میکند. در نتیجه است که در فرهنگ سرمایه داری، سرمایه داران علاوه بر اینکه به دنبال تولید محصولات هرچه بیشتر برای به اصطلاح لذت بخش تر کردن زندگی برای بشر هستند، باید همه روزه به دنبال خلق نیازهایی کاذب هم باشند که محصولات خود را بفروشند. 🔹در اینجاست که رسانه ها با تبلیغات گسترده در هر ثانیه مشغول القای این فکر به افکار عمومی هستند که اگر آخرین مدل از فلان محصول را نداشته باشید، از دایره باکلاسان مدرن خارج خواهید بود. 🔸درحقیقت همه چیز به اومانیسم باز میگردد که سرمایه دار و مصرف کننده خود را محور عالم میدانند و یکی همه روزه میخواهد برای کسب سود بیشتر با هر روشی محصولات بیشتری بفروشد و دیگری برای عقب نماندن از رقابت با کلاس ها و مدرن ها هر لحظه در پی خرید کالاهایی است که شاید نبودشان خللی در زندگی اش به وجود نیاورد.در چنین شرایطی توسعه ی مدرنیته غربی در جهان با ابزار و پول نظام سرمایه داری و اشتهای سیری ناپذیر فرهنگ مصرف گرایی موجب شده است که ساختار طبیعی کره زمین با بحران های زیست محیطی روبرو شود که هرگز در تاریخ بشر مثل و مانندی نمیتوان برایش پیدا نمود. 🔹و اما ویروس کرونا؛ که اگر فرضیه های دست ساخته بودنش را نادیده بگیریم، شاید بتوان این ویروس را پاسخ طبیعت به اومانیسم و نتایج آن یعنی مدرنیته ، نظام سرمایه داری و فرهنگ مصرف گرایی قلمداد نمود. 🔸پاسخی که از آن سخن به میان آوردیم، پاسخی است که ضربه قابل توجهی به تولید و در نتیجه کسب سود سرمایه داران وارد کرده است، که گواه آن رشدهای منفی اقتصاد بزرگان نظام سرمایه داری در جهان است. 🔹از طرفی، کرونا ویروس فرهنگ مصرف گرایی را نیز به اهرمی برای خلق یک چالش اجتماعی جدی در جوامع اومانیستی تبدیل کرده است، چرا که انسان مصرف گرا به محض احساس خطر، نسبت به سایرین احتمال بیشتری دارد که به فروشگاه ها حمله کند. هر چند که این انسان در شرایط نبود کرونا ویروس، در روزهایی مانند جمعه سیاه (که نزدیک به سال نو میلادی در کشورهای غربی برگزار میشود) ثابت کرده است که حاضر است برای مقداری تخفیف در جهت ارضای مصرف گرایی اش، دست به افعال زشتی بزند. 🔸در نهایت؛ با توجه به اینکه افعالی که صرفا زاده ی افکار انسانی هستند وابسته به زمان و مکانند و در نتیجه تاریخ مصرفی دارند، باید منتظر ماند و دید که کرونا ویروس رسیدن انسان به پایان تاریخ مصرف افکاری مثل امانیسم و نتایج آن یعنی نظام سرمایه داری و مصرف گرایی را سرعت خواهد بخشید یا اینکه انسان فعلا باید با آسیب های اندیشه هایی که به زندگی اجتماعی و محیط زیستش صرفا مبتنی بر سود و لذت نگاه میکنند کنار بیاید. 👤سید رسول رضائی|کارشناسی ارشد برنامه ریزی امور فرهنگی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 فهم غلط درباره امام! 🔸متاسفانه مسئله پیشوایی و پیشروی درمورد امام، امروز در معارف فرهنگ شیعی ما، آن مقداری که در دست و بال مردم هست هیچ مطرح نیست. تا می گویی مثلا امام صادق (علیه السلام) در فلان موقعیت یک چنین عملی انجام داد، خب تو چه می گویی؟ می گوید آقا! امام صادق (علیه السلام) امام بود تا می‌گویی امام حسین (علیه السلام) چنین، امیرالمومنین (علیه السلام) چنان، امام هفتم (علیه السلام) چنان، امام عسکری (علیه السلام) آنجور، که زندگی هرکدام مظهر شکوه، مظهر عظمت، مظهر حماسه، مظهر کامل انسانیت اسلام پسند بود، می‌گوید آقا اینها امام بودند! 🔹خب به دلیل اینکه اینها امام بودن باید تو پیروی کنی... اگر امام نبودند که کسی وجود آنها را به رخ تو نمی کشید. ما که عمل گاندی را به رخ دیگران نمی کشیم که تو بگویی امام دیگران بود. 🔸 ما که عمل آن کسی را که قبول نداری به رخ تو نمی کشیم. عمل آن کسی را که تو امامش میدانی به رخت می کشیم و به همین دلیل که امام است، چون امام است باید به حرفش عمل کنید. چون امام است باید دنبالش بروی. 🔹 یعنی چه که بگوییم چون او امام است، پس من نمی‌توانم پس کار او و دنبال راه او را بگیرم؟ در حالی که این خطای خیلی بزرگ است. خطای خیلی بینی است. 🔸 وقتی که ما امام را به امامت شناختیم، باید راه امام را هم بشناسیم، خط سیر زندگی او را هم بفهمیم و بدانیم، تا وقتی سیر زندگی اورا دانستیم، بتوانیم دنبال این خط سیر را بگیریم و عمل کنیم... ✂️ : هم‌رزمان حسین علیه السلام، ص13 👤ده گفتار از حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🗂ویژه نامه روانشناسی حادثه کربلا 💠نگاهی روانشناسانه به حادثه کربلا 🎙دکتر مرعشی https://eitaa.com/fatehan/1117 💠تحلیل شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها 🎙دکتر محمد زاده https://eitaa.com/fatehan/1227 💠بسته درمانی کاهش اضطراب بر اساس صحیفه سجادیه 🎙دکتر مرعشی https://eitaa.com/fatehan/1109 💠روش های مقابله با سختی ها با محوریت عاشورا 🎙دکتر گلزاری https://eitaa.com/fatehan/1209 📝محرم و سلامت روان https://eitaa.com/fatehan/950 📝پای درس حضرت زینب سلام الله علیها https://eitaa.com/fatehan/1291 📝پای درس حضرت علی اکبر علیه السلام https://eitaa.com/fatehan/1228 ♨️با ما همراه باشید 👇 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
⁦🎙️⁩ ⁦| نگاه روانشناسانه به واقعه کربلا 👤 دکتر سید علی مرعشی 🔸آیا عزاداری باعث افسردگی می شود؟ 🔹قیام سید الشهدا علیه السلام چه آموزه های روانشناختی برای زندگی امروز ما دارد؟ 🔸ابعاد روانشناختی حضرت سیدالشهدا علیه السلام که در عاشورا قابل مشاهده اند کدامها هستند؟ 🔹یاران شیدای حسین بن علی علیه السلام چگونه به رشد و بالندگی رسیدند که این گونه جان خود را فدای امام خویش کردند؟  با شنیدن صوت این برنامه می توانید پاسخی برای سوالات فوق و سوالات دیگر بدست آورید. 📥لینک دریافت رایگان صوت 🌐 www.fatehan.net/post/107 🆔 @fatehan_net
📝 | هل من ناصر ینصرنی؟! 🔸از اولین محرمی که با چشم هایمان دیدیم ،با کاروان حسین همراهیم. امام حسین(ع)از مدینه وارد مکه میشود. کاروان حرکت میکند و راهی کربلا میشود.قدم هایمان را با استقامت بر میداریم و به دنبال امام راه می افتیم. 🔹هر سال امام در منزلگاهی رو به رویمان می ایستد و میگوید:این راه سختی های زیادی به همراه دارد ای محبان،آیا با این وجود باز هم همراه من می آیید؟ 🔸سپس بر میگردد و به راه خود ادامه میدهد.عاشقان زیادی را دیدم که هر یک از اولین راهی که یافتند ،فرار کردند و با سرعت هر چه تمام تر دور شدند.هر جا گوشه ای را دیدند به آن خزیدند و پناه بردند و خاموش ماندند. اما آیا در تاریکی شب رفتند؟خیر. در تب و تاب روشنایی روز،همان زمانی که دشمن روبه روی امامشان ایستاد. 🔹اما از چه جهت رفتند؟آیا ترسانده بودنشان؟آیا وعده ی ملک ری چشمانشان را کور کرده بود یا زر و سیم؟هیچ. 🔸به نظر میرسد آنها بیش از بیش شیفته دشمن شدند، زر وسیمهایشان آنها را فریب داد و دارایی هایشان دیده را از آنها ستاند.آیا به چیزی وعده شان داده بودند؟هرگز. 🔹تنها به سخن امام رسیدند که این راه سختی های بسیاری دارد چیزی که آنها از آن میگریختند،چیزی که دشمن را از آن بری میدیدند. 🔸اما اکنون آنها به چه می اندیشند؟و در پستوی گریزگاه خود به دنبال چه چیز هستند؟آمال و آرزوهایشان چیست؟آنها درها را بستند،چراغ های خانه را خاموش کردند اما نتوانستند از صدای درون خود غافل بمانند که هم چنان میگفت:حق،عدالت ،آزادی.. 🔹اکنون در پشت در و دیوار بسته خانه به دنبال حق میگردند ،درحالی که حسین،تنها، هم چنان میخواند:«هل من ناصر ینصرنی؟» 👤سرکار خانم همتیان|کارشناسی روانشناسی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
⁦🎙️⁩ | رفتارشناسی حضرت زینب در عاشورا 👤دکتر مرضیه محمدزاده هر انقلاب و نهضتی برای رسیدن به پیروزی علاوه بر خون، نیازمند یک پیام است. لذا پیام آور نهضت، باید همچون رهبر نهضت از آگاهی فوق العاده‌ای نسبت به اصل نهضت برخوردار باشد و با آگاهی حق و باطل را برای مردم مجسم کند. که این ویژگی ‌ها در وجود امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) وجود داشت. حضرت زینب(س) افزون بر اینکه در تمامی لحظات رزم امام حسین(ع) و دیگر اصحابشان در کنارشان بود بعد از شهادت ایشان نیز مسئولیت فرزندان برادرش و بازماندگان عاشورا را برعهده گرفت. پس از شهادت همه مردان لشکر امام حسین(ع) دشمنان به خیمه‌ها حمله کردند اما با تدبیر حضرت زینب(س) و سخنان تندی که ایشان خطاب به لشکریان گفتند، هیچ یک از فرزندان و زنان بازمانده این واقعه آسیبی از سوی لشکریان عمر سعد ندیدند و زیر سُم اسب‌ها جان ندادند. حضرت زینب (ع) عابد و زاهدی تمام عیار و مطیع محض امام حسین(ع) بود، به نحوی که حتی... این جلسه با موضوع رفتار شناسی حضرت زینب در نهضت عاشورا با سخنرانی خانم دکتر محمد زاده توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی در تاریخ 14 آبان 1393 در مشهد برگزار گردیده و صوت آن برای اولین بار در این سایت منتشر میشود.  📥 لینک دریافت فایل : 🌐 fatehan.net/post/79 🆔 @fatehan
📖مطمئن ترین یاران ، برای مطمئن ترین هدایت 🔹 فلزی را که می خواهند در ساخت هواپیما به کار ببرند، باید از آلیاژی باشد که زود ذوب نشود. ماشین معمولی گاهی وسط راه سیم می برد و در راه می ماند، ولی اگر یک قطعه از موتور هواپیما، وسط آسمان خراب شود، چه اتفاقی می افتد؟! آلیاژ موتور هواپیما باید خیلی مطمئن باشد. 🔸اصحاب ابی عبدالله در روز عاشورا آلیاژی هستند که قرار است در هواپیمای بسیار بزرگی به کار روند که تمام اهل عالم را باید از زمین بردارد و به آسمان هاببرد. اصحاب امام حسین قوی ترین آلیاژ را داشتند. آن حضرت در شب عاشورا فرمودند: من اصحابی بهتر از اصحاب خود نمیشناسم. ✂️ : آیینه تمام نما 👤نوشته آیت الله حائری شیرازی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
آخرین کلام امام حسین (ع).mp3
2.97M
🎧 👤 استاد رفیعی | آخرین کلام امام حسین علیه السلام 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
زیارت ناحیه مقدسه .mp3
13.69M
🎙 قرائت زیارت ناحیه مقدسه |استاد میرباقری 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 نقش ولی خدا در جامعه برای جدایی اهل حق از اهل باطل 🔸 اگربراده آهن با خاک مخلوط شود و شما بخواهید آن دو را از هم جدا کنید، آهنربا می آورید. براده های آهن به آهن ربا می چسبد و خاکها بر جای خود می ماند. 🔹 خدا هم رباینده ای است که پاکها را می رباید. آدم های خالص و خوب، اطراف ولی خدا جمع می شوند. همچنان که برای جدا کردن آهن از کاه، از آهن ربا و کهربا استفاده می شود، خداوند هم برای امتحان مردم، امام حسین عالی را قطب قرار داده است تا همه آخرتی ها وخدایی ها دور او جمع شوند. 🔸یزید آن زمان و اسرائیل امروز را نیز کهربا قرار داده است تا دنیاپرست ها از هر قبیله وامتی که باشند، دور آنها جمع شوند. خداوند مردم را این چنین از همدیگر جدا میکند. ✂️ : آیینه تمام نما 👤نوشته آیت الله حائری شیرازی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 باخانواده برخوردشان پیامبر گونه بود 🔸 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: بهترین شما آن کسی است که برای خانواده اش بهتر باشد، ومن،بهترین شما برای خانواده ام هستم. النوادر/ص۲۰۴ 🔹نحوه برخوردشان باخانواده پیامبر گونه بود.بعدازظهرها،خانواده ی آقا،نوه ها،دخترهاو عروس می آمدند و دور ایشان می نشستند و چنان باامام گرم می گرفتند و شوخی و مزاح میکردند که تصور چنین حالتی برای یک رهبر سیاسی باآن همه مشغله شاید غیر ممکن باشد. 🔸بعضی روزها شاهد بودم امام باآن سن وسال ومشغله کاری باعلی کوچولو بازی می کردند.آقا یک طرف اتاق می ایستاد و علی در طرف دیگر اتاق و توپ بازی می کردند. ✂️ : زندگی به سبک روح الله 👤 نوشته : علی اکبر سبزیان 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙 | سند 2030،فصلی نو در استعمار فرهنگی 👤دکتر کچوئیان 🔸 این سند اشکالات اساسی و محتوایی دارد که رویکردش به زندگی، هستی و جهان، جایگاه انسان و مفهوم آموزش نادرست و اشتباه است. وقتی این سند را با سند تحول بنیادین مقایسه می‌کنیم به واسطه این چهارچوب های کلی متوجه تقابل آن‌ها می‌شویم. از ابتدا تا انتهای سند ۲۰۳۰ نگاه و رویکرد انسان گرایانه حاکم بوده و مبنای آن نگاه اومانیستی به تعلیم و تربیت است. 🔹 آموزش اومانیسمی آموزشی نیست که در آن ایمان، تقوا و خداوند ارکان اساسی باشند بلکه اصل را بر انسان و موجودیت فیزیکی و جسم قرار می دهد. 🔸 بیانیه ۲۰۳۰ در کشورهای زیادی ورود پیدا کرد اما به شکل اولیه خود که همان بیانیه بود باقی ماند و به کار خود پرداخت. در تنها کشوری که به صورت "سند" درآمد؛ ایران است! چه دلیل موجهی وجود دارد که یک بیانیه در کشور ما به سندی الزام‌آور تبدیل شود. 🔸 البته این اسناد اهداف خوبی هم دارند اما این تمرکز آنان بر مسئله زنان و دختران جز ایجاد زمینه برای انقلاب جنسی در جوامع نیست. این سازمان‌ها از آنجایی که به دنبال عمومیت‌بخشی به این نوع سبک زندگی هستند، تحفظ‌ها را نمی‌پذیرند.یکی از این موارد ترویج روسپی‌گری و تعبیر کارگر جنسی از آن است. از مصری‌ها خواستند این بندها را اجرا کنند، آنها اعلام کردند تحفظ کرده‌ایم زیرا با قرآن ما مغایر است، در پاسخ گفتند قرآنتان را با آن منطبق کنید! 📥لینک دریافت صوت : 🌐 Www.fatehan.Net/post/100 🆔 @fatehan
📝 | اندر حکایت بازگشایی مدارس 🔸اگر صدای تیک تاک ساعت، کم یا زیاد، چندین دقیقه به گوش ما برسد، به هر حال با آن خو میگیریم. اما اگر کم و زیاد شدنش متغیر باشد خو گرفتن با آن امکانپذیر نیست و بسیار آزاردهنده می شود. حکایت ما در مواجهه با کرونا، تیک تاک متغیر است. 🔹اینکه مردم نگران سلامت فرزندان خود هستند، کاملا طبیعی و به جاست و مقاومت و دودلی والدین در هنگام بازگشایی مدارس، نتیجه ای طبیعی است که باید انتظار آن را می کشیدیم. علت هم روشن است. در شرایطی که چندین ماه متوالی محوریت مباحث پیرامون کرونا را 《ایجاد هراس》 قرار دادیم و کشور عملا به حالت نیمه تعطیل در آمد. 🔸 بعد متوجه شدیم کار پیش نمی رود و به یکباره پس از یک تعطیلی رعب آور، همه جا را بازگشایی کردیم. چه فرصت خوبی داشتیم که همان موقع شرایط بازگشایی را مشخص کنیم و آن را به جد پیگیری نماییم. گزارش های دقیقی ارائه کنیم که دقیقا کدام اقدامات منجر به کاهش آمار مبتلایان می شود و کدام بی تاثیر است. متاسفانه در آن فرصت چنین کاری هم به شکل اصولی انجام نپذیرفت. 🔹 عملا کار به جایی رسیده که گویا در کشور دو دسته از مردمی را داریم که برخی از شدت هراس نمی دانند چه باید بکنند و برخی از شدت بی تفاوتی دیگران را نیز در معرض خطر قرار می دهند. حالت 《میانه》 را به درستی تعریف نکردیم و حالا شده آنچه داریم ملاحظه می کنیم. 🔸 زمانی که بسیاری از بازگشایی ها تکلیفشان مبهم است، بازگشایی مدارس (آن هم با این همه ابهام و سردرگمی) به وضوح برای مردم محل تردید است. اگر واقعا خطر جدی است، برای بچه ها نگرانی بیشتری در پی دارد. اگر هم جدی نیست، دل را یک دل کنید و سیاستی همگانی، منطقی، عقلایی و مستند برای همه امورات کشور تنظیم کنید و با جدیت آن را عملی نمایید. مرگ یک بار، شیون هم یک بار 👤دکتر محسن عزیزی ابرقوئی | روانشناس 🌐 fatehan.net 🆔 @islamic_psychology 🆔 @fatehan
📝 | آیا راه حل مقابله با کرونا در دوگانه مذهب_علم قابل تعریف است؟ 🔸آیا راه شناخت جهان صرفا تجربه است؟ این سوالی است که سالها فلاسفه برای پاسخ به آن مباحث بی شماری به رشته تحریر در آورده اند. فلسفه های مادی گرا که ماورالطبیعه را انکار می کنند بر این باورند که تنها راه شناخت جهان پیرامون، تجربه است. 🔹تجربه ای که از طریق احساس حاصل میشود، این گروه علومی را که بر مبانی غیر تجربی(مانند وحی و عقل) استوارند را معتبر نمی دانند. 🔸در طول تاریخ علم، این طرز تفکر همیشه طرفدارانی داشته است، با این حال اوج شکوفایی این نگاه در عصر حاضر و در تمدن غرب رخ داده است.تا به آنجا که برخی از اندیشمندان غربی طرفدار این نحله فکری، در برابر آنها که برای وحی نیز اعتبار قائلند، این گونه عنوان میکردند که "آن بهشت آسمانی که شما در پی دست یابی به آن هستید را ما در زمین برایتان خلق می کنیم". 🔹با این حال بحران اپیدمی کرونا ویروس نشان داد ، یک موجودی که به چشم نمی توان دید، انسان مغرور علم گرا با آن ادعا را میتواند به زانو در آورد. از سویی دیگر عده ای که تحت تاثیر فرهنگ غربی هستند اینگونه عنوان میکنند" آنان که دین گرایند اگر علم واکسن مقابله با کرونا را کشف کرد همان بهتر که به دعای خویش ادامه دهند". 🔸این در حالی است که جهان بینی توحیدی ساحت تجربه در دانش بشری را هرگز نفی نمی کند، بلکه معتقد است که شناخت جهان صرفا از راه تجربه مُیسر نیست و در واقع این عقل وحیانی است که انسان را با نگاه حقیقی عالمانه قادر خواهد ساخت که آنچه در پیرامونش دارد را توضیح دهد. 🔹از طرفی مذهب آن عنصری است که در تاریک ترین لحظات انسان را تشویق به امید میکند، چرا که برای حرکت انسان هدفی و رشدی قائل است؛ و از همین روست که فرموده اند "نا امیدی بزرگ ترین گناه است". 🔸در نتیجه است که انسان مادی گرا به دلیل آنکه جزء خور و خواب(شهوات به معنای تمام خواستنی ها) غایتی برای زندگی قائل نیست، کسب دانش از راه تجربه را نیز صرفا برای بهبود همین امور لازم میداند؛حال آنکه، غافل از آن است که تجربه قادر است صرفا بخشی از آنچه بشر با آن روبرو خواهد شد را توضیح دهد و در نتیجه است که در مواقع بحران، بشر تجربی با معضلات بسیاری مثل صف های طویل فروشگاه های اسلحه روبرو میشود. 🔹در نهایت جهان بینی توحیدی منکر تجربه نیست اما تجربه را همه چیز نمیداند و اگر علم تجربی توانست راه حلی پیدا کند مانند فلسفه ی مادی گرایی دچار حماقت نمیشود که یا دعا یا واکسن... . 👤سید رسول رضائی| کارشناسی ارشد برنامه ریزی امور فرهنگی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
شعار حسین(ع) چیست؟.mp3
2.51M
🎧 👤 شهید مطهری | شعار حسین(ع) چیست؟ 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 صبر و کاهش استرس 🔹صبر از پیامد های منفی استرس پیشگیری می نماید و به عنوان یک روش مقابله هیجان محور برای تنظیم عواطف می تواند مؤثر باشد. 🔸از نظر علی(ع) صبر و شکیبایی بر آنچه برای افراد ناخوشایند است،یک روش مقابله ای مؤثر محسوب میشود. آن حضرت می فرماید: برای آنکه از استرس مصون بمانی یا چون مردان بزرگواری صبور و شکیبا باش و یا چون ابلهان خود را به فراموشی و غفلت بزن و نسبت به مسائل بی تفاوت باش. (حکمت۴۱۳،ص۵۲۰) 🔹انسان باید نسبت به واقعیات و تلخی های زندگی واقع بین باشد و با آنها رو به رو شود و صبر و شکیبایی پیشه کند نه اینکه بی تفاوت باشد. ✂️ : روانشناسی در نهج البلاغه 👤دکتر مسعود آذربایجانی 🆔 @fatehan 🌐fatehan.net