eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
172 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
« ما صرفا با یکدیگر دوست هستیم . جزوه ای از هم می گیریم . پیامکی  به هم می دهیم . تلفنی یا حضوری با هم درد و دل می کنیم. رابطه ما مانند رابطه یک خواهر و برادر است و نه بیشتر . رابطه ما یک رابطه انسانیست و با هم عهد بسته ایم به مسائل جنسی اصلا فکر هم نکنیم ! » می خواهیم با رویکردی روانشناختی به مساله "روابط دختر و پسر"  بپردازیم . پسران و دختران مجرد هرکدام ویژگی های خاص روانشناختی دارند که برای تعیین حد و حدود روابط با یکدیگر باید آنها را لحاظ کرد . در این صوت " دکتر حبشی " چهار انگیزه ای که منجر به روابط دختران و پسران می شود را برمی شمرد و متناسب با ویژگی های خاص هر دو جنس ، نکات مهمی را در خصوص مدیریت روابط متذکر می شوند. دریافت لینک صوتی⏬ fatehan.net/post/87 با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 در پیام رسان بله ⏬ @fatehan
40.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی کلیپ 1 از 4 بحث هایی پیرامون علم دینی مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی(پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) @fatehan
و همکاری باما ندای" هل من ناصر ینصرنی ..." را می شنوی...؟! آبان ماه سال 94 که "گروه علمی فرهنگی فتح" راه اندازی شد ، می دونستیم که سنگ بزرگی رو میخوایم بلند کنیم ... تمدن نوین اسلامی کجا و پنج تا جوون کجا ... ما چهارتا دانشجو بهمراه امام جماعت دانشکده مون این حرکت رو شروع کردیم . به هیچ ارگان و نهادی هم وابسته نبودیم و نیستیم ، ولی چون این کار رو وظیفه خودمون می دونستیم با هر زحمتی بود ، کار رو پیش بردیم . نمیدونم تا اینجای حرکت مون چقدر موفق بودیم (قضاوت با شماست) ولی از همون اول هدفای بزرگی تو سر داشتیم ... بیانات آقا رو که میخوندیم ، سنگینی این وظیفه رو ، خیلی بیشتر رو دوش مون حس می کردیم : « وظیفه ی امروز دنیای اسلام چیست؟ احیای تمدن نوین اسلامی ، باید "همه" احساس کنند مسئولیت ایجاد تمدن اسلامی نوین بر دوش آن هاست . ( امام خامنه ای- ۹۱/۷/۲۳ ) » این " هل من ناصر ینصرنی " نائب الامام ما رو به این فکر انداخت که اینطور فایده نداره ...! یه جریان واسه اینکه بتونه پا بگیره ، لازمه افراد همفکر دور هم جمع بشن ، همفکری کنن و دست به دست هم بدند تا بتونن حرکت کنن ... حالا که کارمون روی روال افتاده ، وظیفه خودمون می دونیم شما " همسنگری عزیز " رو هم به این خیمه دعوت کنیم ... اون چیزی که ماها رو دور هم جمع میکنه ، یه مسئولیت مشترکه : مسئولیت ایجاد تمدن نوین اسلامی .... قطعا حضور شما ایرادات و کاستی های کار رو میتونه برطرف کنه و به پیشرفت و شتاب بیشتر این حرکت کمک کنه کار بسیاره و توان ما اندک .... بیاید یه گوشه از کار رو بردارید .... در اینجا فهرستی از کارایی که بنظرمون رسید میتونیم رو کمک شما حساب کنیم ، رو آوردیم : کلیپ سازی  (کلیپ‌های کوتاه صوتی اگه خوب تهیه و تنظیم شده باشن، به دلیل کوتاه بودنشون با سرعت بیشتری تکثیر می‌شن و مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنن . ای کاش هر چه زودتر یه دوستی پیدا بشه و از مطالب ناب وبلاگ کلیپ سازی کنه ) تایپ و پیاده سازی مطالب ( بعضیا حوصله گوش دادن به فایل های صوتی رو ندارن یا حجم لازم واسه دانلود فایلها رو ندارن . با پیاده سازی صوتها میتونیم به اونا هم کمک کنیم. تازه با این کار میتونیم تو موضوعات مختلف جزوه های نابی رو هم عرضه کنیم) پیشنهاد ایده و محتوا ( حتما شماها هم ایده های عملیاتی فوق العاده ای تو ذهن تون هست که اگه اونا رو با ما در میون بگذارید ، خیلی بهمون کمک می کنه . منتظر ایده های خلاقانه تون هستیم ) طراحی پوستر )  ما برای هر مطلب یه پوستر طراحی میکنیم . وقتی تعداد مطالب بالا میره واقعا احتیاج به طراح داریم . امروز واقعا به چند تا طراح خوب نیازمندیم. ) همکاری در بروزرسانی باشگاه نویسندگان و بانک مقالات ( در قسمت باشگاه نویسندگان از مقالات دوستان در زمینه های مرتبط با تمدن اسلامی استفاده می کنیم و در بانک مقالات در نظر داریم مقالات مرتبط رو با دسته بندی های متنوع جمع آوری کنیم ) برشی از کتاب ( حتما برای شما هم اتفاق افتاده که هنگام مطالعه یه کتاب با یه مطلب فوق العاده مواجه میشید و دوست دارید اون مطلب رو دیگران هم بخونن . در این قسمت ، شما هم میتونید  برش هایی ناب ، از کتابایی که مطالعه می کنید رو در اختیارمون قرار بدید ، تا دیگران رو هم در لذت مطالعه مون سهیم کنیم ) مصاحبه های صوتی و نوشتاری با اساتید صاحب نظر ( مصاحبه و گفتگو با اساتید خیلی از گره های ذهنی رو میتونه باز کنه . حتما تو دانشگاه یا حوزه شما هم اساتیدی پیدا میشن که بتونیم از نظرات شون استفاده کنیم . یه وقت واسه مصاحبه ازشون بگیرید و برید باهاشون مصاحبه کنید . تو طراحی سوالات هم میتونید رو کمک ما حساب باز کنید ) و اما سخن پایانی : برادران و خواهران عزیز .... اساتید حوزوی و دانشگاهی ... طلاب ، دانشجویان ، دانش آموزان .... رهپویان تحقق تمدن نوین اسلامی ... بیایید دست در دست هم نهیم و همه با هم در جهت تحقق این وعده صادق امام (ره) مجاهدت نماییم : « من با اطمینان می گویم اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد » راه ارتباطی: @moshaver1
گروه علمی فرهنگی فتح
#آشنایی و همکاری باما ندای" هل من ناصر ینصرنی ..." را می شنوی...؟! آبان ماه سال 94 که "گروه علمی
✅جهت آشنایی با گروه علمی فرهنگی فتح و همکاری با ما خوانش پیام فوق رو یپشنهاد میدیم.
4_5841353121120387696.mp3
3.89M
‍ ‍ 🔸🔸🔸🔸🔸〰🔸🔸🔸🔸🔸 💠 〰〰〰〰〰 🔸رَاسُ العِبادَه،حُسنُ ظَن بِالله... ✔امام رضا علیه السلام میفرمایند: ظن خود را به خدا خوب کنید... 🎤 استاد پناهیان 〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید 👇👇 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
✅بازگشت به حقیقت چرا سوئد که یکی از مرفه ترین کشورهای دنیاست ، با بالاترین آمار افسردگی مواجه است؟ چرا این همه اختلاف نظرات در محیط خانواده بوجود آمده است ؟ علت آمار بالای طلاق در کلانشهرها چیست؟ چرا شاهد آمار بالای فرسودگی و از کار افتادگی در کشور هستیم؟ چرا اقتصاد لیبرالی در دنیا شکست خورده است؟ چرا همه طرح های وارداتی که برای بهبود وضعیت اقتصادی در کشور پیاده می شود ، به شکست منجر می شود ؟ همه این مشکلات و نابسامانی ها از غفلت ما نسبت به یک مساله مهم ناشی می شود و تا زمانی که نسبت به آن آگاهی و هشیاری پیدا نکنیم ، همه تلاش هایمان ، آب در هاون کوبیدن است . با شنیدن این صوت ، می توانید با تحلیل دکتر سیدعلی مرعشی در خصوص ریشه مشترک این معضلات آشنا شوید . لینک دریافت فایل صوتی ⏬⏬ fatehan.net/post/82 با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) بر شما مبارک. @fatehan
4_5942796481965588731.mp3
3.37M
‍ ‍🔹〰〰🔹🔹🔹〰〰🔹 📌 📜ما خیلی کار عقب افتاده داریم... 📝یک جوان ملحد مارکسیست سر ایمان به کفر خواب را بر خود حرام کرد ما چه کردیم⁉️ 👈دریغ از یک چگوارا! 🎤استاد حسن عباسی 🔹〰〰🔹🔹🔹〰〰🔹 با همراه باشید: http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ @fatehan
💥〰🔸🔶🔸〰💥 📚📚 💥🔸〰🔸🔶🔸〰🔸💥 📙۱ 💥🔸🔸〰🔸🔶🔸〰🔸🔸💥 ܗܝ܂ 💥 در فرهنگ امروزی ما شاید از نظر لفظ تازه باشد اما از نظر معنا تازه نیست. این معنا اگر نخستین سوغات غرب برای ما نباشد، از اولین ره آوردهای غربگرایی و غربزدگی در کشور ماست. 💥منظور از در جهان امروز، صرفاً با معیارها و موازینی خاص است و اگر گاهی سخن از هم به میان بیاید مقصود آن فرهنگی است که در خدمت قرار دارد. چنانکه وقتی سخن از آموزش نیز گفته میشود هرگز آن آموزش عام که ما از این کلمه ادراک میکنیم مورد نظر نیست بلکه منظور آموزش متد و ابزار توسعه در همان وجه خاص است نه چیز دیگر . 〰🔶🔶🔸🔶🔸〰 ✒سیدشهیدان اهل قلم،مرتضی آوینی 〰🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶〰 ◀لینک دسترسی به سایر برش های کتاب 👇 🆔https://eitaa.com/fatehan/698 🆔https://eitaa.com/fatehan/705 🆔https://eitaa.com/fatehan/722 🆔https://eitaa.com/fatehan/729 🆔https://eitaa.com/fatehan/736 🆔https://eitaa.com/fatehan/751
سابقه اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه به کجا بر میگردد؟ وحدت حوزه و دانشگاه به چه معناست و غفلت از آن چه پیامدهایی در پی خواهد داشت؟ "وحدت در هدف " و "وحدت در روش" چه جایگاهی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه دارد؟ راهکار عملیاتی تحول در علوم انسانی چیست؟ طلبه ها و دانشجویانی که در نظر دارند در زمینه تحول در علوم انسانی فعالیت کنند ، متناسب با این هدف چه توانمندی هایی را باید کسب نمایند؟  و ...  برای یافتن پاسخ این سوالات محضراستاد گرانقدردروس خارج فقه و اصول ، فلسفه و عرفان ؛ آیت الله دکتر احمد عابدی رسیدیم و مصاحبه کوتاهی را با ایشان بمناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ترتیب دادیم. آیت الله دکتر احمد عابدی از اساتید برجسته حوزه علمیه و دانشگاه و ازشاگردان آیت الله بهجت و آیت الله حسن زاده آملی و ... می باشند . ایشان همچنین دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری در رشته فلسفه دانشگاه تهران می باشند. لینک دریافت فایل مصاحبه ⏬⏬ fatehan.net/post/89 با فتح همراه باشید⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
گزارشی مختصر از جلسه پنجم کارگاه روانشناسی اسلامی (۲۳ اردیبهشت ۹۸) _ در این جلسه استاد مرعشی اینگونه صحبت‌هایشان را آغاز کردند: روانشناسی اسلامی که ما روی آن کار می‌کنیم بر مبنای آموزه‌های دینی مورد قبول شیعه دوازده امامی است. این آموزه‌ها را ما از قرآن و احادیث معتبر استخراج می‌کنیم. برخی علمای دینی «عقل» را نیز منبعی برای استخراج آموزه‌های دینی معرفی کردند که البته ما جایگاه عقل را تنها در آن حد می‌دانیم که بتواند درست و غلط بودن یک مطلب را ادراک کند و بتواند منتسب بودن یا نبودن به اسلام را نیز تحلیل کند. در واقع جایگاه عقل در دین بیشتر کشف است تا تولید. _ ایشان در ادامه فرمودند: ما تنها می‌توانیم در چارچوب دین نوآوری داشته باشیم. _ استاد مرعشی در پاسخ به این سوال که مفاهیم روانشناسانه را چگونه از منابع دینی استنباط کنیم فرمودند: همان روش‌های اجتهادی که مجتهدان ما برای سایر آموزه های اسلامی استفاده می‌کنند را می‌توانیم در آموزه های روانشناسی نیز به کار ببندیم. کانال فتح⏬⏬⏬ @fatehan
از انسان تا کالا.mp3
2.65M
🎤استاد رائفی پور 🔍اگر در نگاه غربی زن یک کالا نیست، پس چرا در یک رابطه ی جنسی که اتفاق می افتد،مرد به زن پول میدهد⁉ 🔸🔸〰〰〰🔸🔸 با همراه باشید: http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
‍ 💥〰🔸🔶🔸〰💥 📚📚 💥🔸〰🔸🔶🔸〰🔸💥 📙۲ 💥🔸🔸〰🔸🔶🔸〰🔸🔸 🔴 چرا انتخاب به عنوان آرمان (ایده آل) اصالت روح بشر را تحت الشعاع می گیرد و وجود معنوی او را به فساد و تباهی می کشاند؟ 🔸 (ایده آل ها) همواره علت غایی حرکت های و بشرهستند. هدف، آن غایت مشخصی است که انسان فرا راه خویش تصور می کندمسیر خود را به گونه ای پیش می گیرد که بدان دست یابد. 🔸 انسان با توجه به ها و انتخاب می شوند و گذشته از آن که این خواسته ها ممکن است یا باشند، هدف اصلی یا آرمان او آن نقطه ای است که انسان جواب تمامی خواسته هایش را در آن جستجو می کند. 🔸 این فطرت انسان است که بر این اصل قرار دارد و او خواه ناخواه از آن تبعیت می کند. با توجه به همین فطرت است که قرآن می فرماید:(لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنة)، چرا که انتخاب و از آن است و در این میان اگر از های اعراض کند، نه اینچنین است که بتواند خود را در وضعیتی خنثی محفوظ بدارد و به سوی نمونه های سوء گرایش نیابد؛ خیر! اگربشر از اسوه های حسنه اعراض کند ، به ناچار به سوی ائمه کفر خواهد گرایید. ↩ صفحات ۲۵ و ۲۶ 〰〰〰〰〰〰〰 ✒سیدشهیدان اهل قلم،مرتضی آوینی 〰🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶〰 ⭕️کانال ایتا و بله 🔺eitaa.com/fatehan 🔺️https://ble.im/fatehan
52.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 تماشا کن 🎤 جلسه اول کارگاه روانشناسی اسلامی 🎥 کلیپ ویژه 🔎 چگونه علمی که عقیده بنیان نباشد،کلا نداریم!؟ 🎓 مدرس:دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) با فتح همراه باشید: 🔺www.fatehan.net 🔺http://eitaa.com/fatehan 🔺https://ble.im/fatehan https://www.instagram.com/fatehan__net
‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔴بشنو 💥سخنرانی ♻️ دانشگاه اسلامی از منظر امام خمینی ره 📌استاد رحیم پور ازغدی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💥کلام ولایت: انقلاب اسلامی، جهت گیری دانشگاه را یکسره دگرگون کرد و خودباوری، و ابتکار، و استقلال، و پایبندی به ارزشهای اسلامی، و جهاد علمی، و آزادی از اسارت و تبعیت، را جهت اصلی آن قرار داد. امروز رسالت اول دانشگاهیان، حفظ این جهت گیری و تلاش برای شکوفا شدن استعداد علمی و فکری نسل جوانِ بالندهی کشور است. گام بلند انقلاب، در این راه طولانی، قطع وابستگی و تبعیت است. ✔پی نوشت : اگر وضعیت امروز دانشگاه را تراز انقلاب اسلامی میدانید، شنیدن این صوت وقتتان را میگیرد. !!!!! اما اگر دانشگاه امروز ما را در حد دانشگاه انقلاب اسلامی نمیدانید، صوت زیر را از استاد رحیم پور ازغدی گوش کنید. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 لینک دریافت صوت ⬇️ fatehan.net/post/25 با #همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر ‼️شیوه های کنترل خشم قسمت اول در روزگاری که بیشتر افراد سر در ابزارک های ارتباطی فروبرده و کمتر به سراغ خود و دیگران می روند، اما گاه اتفاق هایی رخ می دهد که باعث می شود از کوره در بروند مثلا هنگام رانندگی، در محل کار، زمان خرید و حتی در منزل، این اتفاقات و مسائل برای همه وجود دارند، اما شیوه های رویارویی با آنها متفاوت است. شما با این موارد چگونه مواجه می شوید؟ اگر كسی در حق شما بدی كند، خود را مجبور می‌بینید كه در موردش كاری انجام دهید؟  تا به حال از دست مردم آنقدر عصبانی شده‌اید كه سرآنها داد بكشید و ناسزا بگویید؟ و آیا می دانید آستانه تحمل شما كجاست؟  حتما می دانید موضوع خشم یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند برای هر فرد تجربه شده باشد. البته بین دو نوع خشم یعنی خشم نشان‍ه‌ای و خشم انفعالیباید تمایز قائل شد. ابتدا اشاره ای به خشم نشانه ای می‌کنیم.  تحقیقات انجام شده در کشورهای آسیایی نشان می‌دهد افراد آسیایی افسردگی خود را در قالب خشم نشان می‌دهند. مثلا گاهی فردی را عصبانی می‌بینیم که خشم او نشانه‌ای از احساس یا هیجان خاصی است. مثلاً مردی که در خانواده ایرانی زود از کوره در می‌رود و این حالت مرتب تکرار می‌شود. اینکه بگوییم فرد خشمگینی است، اعمال راهکارهای مدیریت خشم کمکی به او نمی‌کند. بلکه باید به عمق ماجرا رفت. چرا که خشم او گاهی ناشی از افسردگی پنهان است.  اما خشم انفعالی که بیشتر، مورد بحث ما است زمانی بروز می‌کند که فرد با ناکامی مواجه شود مثلاً زمانی که نیازهای شخصی، نیازهای جنسی، نیاز به احترام و عزت نفس و نیاز به دستیابی اهداف ترسیم شده و آرزوهای برآورده نشده فرد تامین نمی‌شود و فرد ناکام می‌ماند. در نهایت حالت‌های خشم بروز می‌کند. به عبارتی اولین واکنش ناکامی، خشم است. از طرفی دیگر ناکامی در آرزوها، «ای کاش‌ها» و «چه می‌شود به فلان برسم» منجر به خشم می‌شود. البته باید بین خشم و پرخاشگری تفاوت قائل شویم. در واقع خشم حالات هیجانی درونی است که فرد در درون خود متوجه آن می‌شود و ممکن است دیگران آن را درک نکنند اما پرخاشگری بروز بیرونی و رفتاری خشم است و دیگران با این سئوال که چرا عصبانی هستی متوجه آن می‌شوند که نشانه‌های بیرونی آن شامل خود‌زنی، فریاد کشیدن، شکستن، و مواردی از این دست است. حتی نزاع‌ها و درگیری‌های خیابانی نشانه از خشم درونی ایجاد شده در افراد است که بیرون می‌ریزد.  اما راهکارهایی که می‌توانیم برای مهار خشم به صورت عملیاتی مطرح کنیم در چهار راهکار کلان خلاصه می‌شود. این راهکارها گام به گام هستند و مبتنی بر یکدیگرند. 1-    شناسایی خاستگاه‌های خشم. در این راهکار به دنبال شناسایی منشأ خشم هستیم. کند و کاو و بررسی حالات خود و کمک از مشاور می‌تواند این قدم را تسهیل کند. شاید در بررسی‌ها متوجه شویم خشم ما نشانه‌ای یا انفعالی است. مشکل ما در فرایند کنترل خشم این است که نحوه شناسایی منشأ خشم را به افراد آموزش نمی‌دهیم و فقط به مقابله‌های سطحی و بیرونی مدیریت خشم توجه می‌کنیم. ادامه دارد..... کانال فتح ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⬇️ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
💠 : نقد و بررسی دیدگاه آیت الله جوادی آملی‌ درباره ماهیت علم دینی لینک دریافت فایل صوتی: fatehan.net/post/109 با فتح همراه باشید ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 💥〰🔸🔶🔸〰💥 📚📚 💥🔸〰🔸🔶🔸〰🔸💥 📙۳ 💥🔸🔸〰🔸🔶🔸〰🔸🔸 🔴 برای مبارزه با این سلطه گری چه می توان کرد؟ 🔴ایا می توان از همان طریقی که این ابرقدرت ها خویش را بر کرهٔ زمین مستدام می دارند با آنها مبارزه کرد؟ 🔴 آیا باید راه هایی خارج از سیستم های شناخته شدهٔ کنونی جست و جو کرد؟ 🔹پیروزی انقلاب اسلامی ایران تنها تجربه ای است که حقیقت را آنچنان که هست، به مردم جهان نشان داد. انقلاب اسلامی ایران نشان داد که برای مبارزه با هرگز نمی توان از همان طرقی اقدام کرد که او خود بنیان آن را نهاده است. 🔹شعار «مشت و درفش» و «خون و شمشیر» به خوبی میتواند از عهدهٔ بیان حقیقت براید و همینطور، اسوه ای است که تنها راه پیروزی بر باطل را بر ما نمایان میسازد. 🔹اگر جبهه های جنگ ما امروز بر همان سلاحهایی متکی بود که خود ابرقدرتها می سازند و اگر ادامهٔ جنگ ما موکول به تهیهٔ سلاحهای مدرن می شد، مطمئناً امروز هیچ اثری از انقلاب اسلامی در جهان باقی نمانده بود و حتی یادگار آن نیز از کتاب های تاریخ پاک شده بود. 🔹سر پیروزی ما در جبهه های جنگ با ابرقدرت ها همین است که ما هرگز متکی به سلاح نیستیم. اتکای ما به خود و ای است که ایمان ما مجاری نزول آنهاست و اگر این چنین نبود و پیروزی ما موکول به هم پایی با قافلهٔ نظام اقتصادی و صنعتی غرب میشد. ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر ‼️شیوه های کنترل خشم 2⃣ 🔰خشمت را قورت بده‼️ اما راهکارهایی که می‌توانیم برای مهار خشم به صورت عملیاتی مطرح کنیم در چهار راهکار کلان خلاصه می‌شود. این راهکارها گام به گام هستند و مبتنی بر یکدیگرند. 1- شناسایی خاستگاه‌های خشم. در این راهکار به دنبال شناسایی منشأ خشم هستیم. کند و کاو و بررسی حالات خود و کمک از مشاور می‌تواند این قدم را تسهیل کند. شاید در بررسی‌ها متوجه شویم خشم ما نشانه‌ای یا انفعالی است. مشکل ما در فرایند کنترل خشم این است که نحوه شناسایی منشأ خشم را به افراد آموزش نمی‌دهیم و فقط به مقابله‌های سطحی و بیرونی مدیریت خشم توجه می‌کنیم. 2- شناسایی شیوه‌های کنترل خشم خود. یعنی هر فرد باید بداند خودش چه کارهایی را در زمان بروز خشم انجام دهد که آن را کنترل کند. شاید فردی با داد و فریاد و یا فردی با خودزنی یا دیگرزنی کنترل خشم می‌کند. 3- ارزیابی میزان موفقیت‌آمیز بودن شیوه‌های شناسایی شده در کنترل خشم. برای ارزیابی میزان موفقیت نیز باید این ملاک‌ها را در نظر گرفت. از جمله: الف- بررسی این که این راهکارها چقدر به آرامش موقت و دائم منجر می‌شود. مثلاً در هنگام خشم ناشی از شرایط رانندگی، فرد با لایی کشیدن آرام می‌شود یا آشفته‌تر. ب- بررسی این‌که این راهکار تا چه میزان به خود و دیگران آسیب می‌زند. ج- بررسی این‌که در هنگام بروز خشم احساس گناه یا عذاب وجدان فرد کم می‌شود یا زیاد. نهایتاً این که به فرد بگوییم به نظرت با این رفتارها شخصیت خود را در مقابل دیگران سالم نشان می‌دهی یا در ذهن آنها خودت را شخصی نابهنجار معرفی می‌کنی؟. 4- بعد از مراحل سه‌گانه است که فرد برای برداشتن گام چهارم، یعنی انتخاب شیوه های جایگزین مناسب انگیزه پیدا می‌کند. ادامه دارد...... کانال ایتا ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
مدیریت روابط دختر و پسر1.mp3
5.27M
‍ 🔸〰〰〰〰〰〰〰〰〰🔸 📣 ❤مدیریت روابط دختر وپسر۱ 🔸〰〰〰〰〰〰〰〰🔸 ✔بعضی افرادمیگویند بعد از ورود به رابطه با جنس مقابل میتوانند حدود را رعایت کنند... آیاواقعا این چنین است؟ 🎤دکترحمیدحبشی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
🏴 ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) تسلیت باد🏴 @fatehan
مهدویت بدون سیاست.mp3
4.49M
🎧 🔹〰〰〰🔹 💠اگر کسی به معتقد باشد، اهل سیاست نباشد یاجاهل است یادروغ گو... ✔ را هرچه بیشتر باید کرد.... 🎤استاد پناهیان ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 💥〰🔸🔶🔸〰💥 📚📚 📙۴ 🔴قانون ؛ جایگزین اخلاق 〰〰〰〰〰〰〰 در تمدن غرب قراردادهای اجتماعی - و به تعبیر خودشان قانون - جانشین اخلاق شده است و سعی بشر غربی در این است که با اصالت دادن به قوانین مدنی و مقررات اجتماعی از اخلاق مذهبی و شریعت بی نیاز شود ؛ یعنی به عبارت بهتر، جامعه ای بسازد که در آن هیچ کس نیازی به خوب بودن نداشته باشد، و در عین حال که هیچ کسی التزام اخلاقی در برابر وجدان خویش ندارد، همه بتوانند بدون تجاوز به حقوق یکدیگر از حداکثر آزادی و ولنگاری برای ارضای شهوات حیوانی و تمتع از لذایذ مادی برخوردار باشند - و الحق بهترین نظام سیاسی که می تواند اهداف مذکور را تأمین کند، سیستم "دموکراسی" است. ↩ صفحه ۷۲ 〰〰〰〰〰〰〰 ✒سیدشهیدان اهل قلم،مرتضی آوینی 〰🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶〰 ◀با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 📑 بخوان 📝 مصاحبه علمی ✔چالش ها،موانع و راهکارهای تحول در روانشناسی۶ 🎤دکتر سیدعلی مرعشی ❓: به نظر جنابعالی پیش نیازهای لازم در جهت رسیدن به تولیدات روانشناسی اسلامی چیست؟ ❕: 🔸اول اینکه ما باید متون دینی خودمان را از نظر های روانشناسی مورد بررسی قرار بدهیم.این آموزه ها را باید از لابه به لای متون استخراج کنیم وبر اساس آنها فرضیه ونظریه بسازیم بعد این نظریه وفرضیه ها را به آزمون بگذاریم .البته آن شخص یا تیمی که این کار را انجام می دهند باید تسلط خوبی بر متون دینی وروانشناسی کلاسیک وروش تحقیق داشته باشند. 🔸البته نگرانی هم نداریم که برخی از این پژوهش ها که ترتیب میدهیم آن نتایج مطلوب مورد نظر ما را بدست ندهند ما بدون داوری باید این پژوهش ها را انجام دهیم.ممکن است نظریه وفرضیه ما تایید بشود وممکن است تایید نشود.تایید نشدن یک نظریه دلیل بر غلط بودن متون دینی نیست.چون پژوهش ها اثبات کننده نیستند بلکه تایید کننده وردکننده هستند. لینک دریافت فایل کامل مصاحبه: 📥 http://fatehan.net/post/20 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
تو خود طبیب خودی ‼️ قسمت 1⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر چقدر به توانمندی‌های خودمان باور داریم؟ وقتی برایمان مشکلی پیش می‌آید به‌خصوص ناراحتی‌های روحی روانی، چقدر قادریم خودمان، حال خودمان را بهبود دهیم؟  البته که نقش درمان‌گر و مشاور را انکار نمی‌کنم که خودم مدّت‌ها در این عرصه دستی بر آتش داشته‌ام، اما با این تجربه ناقصم در امر مشاوره و درمان به این نتیجه رسیده‌ام که: عافیت از غیر، نصیب تو نیست        غیر تو ای خسته طبیب تونیست  از تو بود راحت بیمار تو            نیست به غیر از تو پرستار تو  همدم خود شو که حبیب خودی         چاره خود کن که طبیب خودی در منابع اسلامی به نقش خود افراد در درمان بیماری‌ها و عاملیت خود آن‌ها در سلامت اشاره شده است.  در روایت امام صادق علیه السلام آمده است: «قطعاً تو خودت طبیب نفس خودت قرار داده شده‌ای و (نشانه‌های) بیماری برایت مشخص شده و نشانه درمان به تو معرفی شده و تو را به داروی (مورد نیاز) نیز هدایت کرده‌اند، پس ببین که چگونه بر امور خودت رسیدگی می‌کنی» (کلینی، 1407، ج2، ص454).  در روایتی دیگر از آن حضرت به افراد هشدار داده می‌شود اگر گرفتار بیماری یا مشکلی می‌شوید بدانید که خودتان در آن نقش داشته‌اید (کلینی، 1407، ج2، ص269)،  و در روایت حضرت علی علیه السلام نیز به این حقیقت خاطر نشان شده که : هر کسی خود، شرایط تغییرات را برای خویشتن فراهم نسازد، درد او شدت می‌گیرد و شفاء او سخت می‌گردد و طبیب را ناتوان می‌سازد (تمیمی آمدی، 1408، ح4773، ص 237).  «درمان در وجود خود توست!»  و  «درمان‌گر فقط یک راهنماست!». ادامه دارد.... کانال ایتا ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm