eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
172 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر ‼️شیوه های کنترل خشم 2⃣ 🔰خشمت را قورت بده‼️ اما راهکارهایی که می‌توانیم برای مهار خشم به صورت عملیاتی مطرح کنیم در چهار راهکار کلان خلاصه می‌شود. این راهکارها گام به گام هستند و مبتنی بر یکدیگرند. 1- شناسایی خاستگاه‌های خشم. در این راهکار به دنبال شناسایی منشأ خشم هستیم. کند و کاو و بررسی حالات خود و کمک از مشاور می‌تواند این قدم را تسهیل کند. شاید در بررسی‌ها متوجه شویم خشم ما نشانه‌ای یا انفعالی است. مشکل ما در فرایند کنترل خشم این است که نحوه شناسایی منشأ خشم را به افراد آموزش نمی‌دهیم و فقط به مقابله‌های سطحی و بیرونی مدیریت خشم توجه می‌کنیم. 2- شناسایی شیوه‌های کنترل خشم خود. یعنی هر فرد باید بداند خودش چه کارهایی را در زمان بروز خشم انجام دهد که آن را کنترل کند. شاید فردی با داد و فریاد و یا فردی با خودزنی یا دیگرزنی کنترل خشم می‌کند. 3- ارزیابی میزان موفقیت‌آمیز بودن شیوه‌های شناسایی شده در کنترل خشم. برای ارزیابی میزان موفقیت نیز باید این ملاک‌ها را در نظر گرفت. از جمله: الف- بررسی این که این راهکارها چقدر به آرامش موقت و دائم منجر می‌شود. مثلاً در هنگام خشم ناشی از شرایط رانندگی، فرد با لایی کشیدن آرام می‌شود یا آشفته‌تر. ب- بررسی این‌که این راهکار تا چه میزان به خود و دیگران آسیب می‌زند. ج- بررسی این‌که در هنگام بروز خشم احساس گناه یا عذاب وجدان فرد کم می‌شود یا زیاد. نهایتاً این که به فرد بگوییم به نظرت با این رفتارها شخصیت خود را در مقابل دیگران سالم نشان می‌دهی یا در ذهن آنها خودت را شخصی نابهنجار معرفی می‌کنی؟. 4- بعد از مراحل سه‌گانه است که فرد برای برداشتن گام چهارم، یعنی انتخاب شیوه های جایگزین مناسب انگیزه پیدا می‌کند. ادامه دارد...... کانال ایتا ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
مدیریت روابط دختر و پسر1.mp3
5.27M
‍ 🔸〰〰〰〰〰〰〰〰〰🔸 📣 ❤مدیریت روابط دختر وپسر۱ 🔸〰〰〰〰〰〰〰〰🔸 ✔بعضی افرادمیگویند بعد از ورود به رابطه با جنس مقابل میتوانند حدود را رعایت کنند... آیاواقعا این چنین است؟ 🎤دکترحمیدحبشی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
🏴 ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) تسلیت باد🏴 @fatehan
مهدویت بدون سیاست.mp3
4.49M
🎧 🔹〰〰〰🔹 💠اگر کسی به معتقد باشد، اهل سیاست نباشد یاجاهل است یادروغ گو... ✔ را هرچه بیشتر باید کرد.... 🎤استاد پناهیان ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 💥〰🔸🔶🔸〰💥 📚📚 📙۴ 🔴قانون ؛ جایگزین اخلاق 〰〰〰〰〰〰〰 در تمدن غرب قراردادهای اجتماعی - و به تعبیر خودشان قانون - جانشین اخلاق شده است و سعی بشر غربی در این است که با اصالت دادن به قوانین مدنی و مقررات اجتماعی از اخلاق مذهبی و شریعت بی نیاز شود ؛ یعنی به عبارت بهتر، جامعه ای بسازد که در آن هیچ کس نیازی به خوب بودن نداشته باشد، و در عین حال که هیچ کسی التزام اخلاقی در برابر وجدان خویش ندارد، همه بتوانند بدون تجاوز به حقوق یکدیگر از حداکثر آزادی و ولنگاری برای ارضای شهوات حیوانی و تمتع از لذایذ مادی برخوردار باشند - و الحق بهترین نظام سیاسی که می تواند اهداف مذکور را تأمین کند، سیستم "دموکراسی" است. ↩ صفحه ۷۲ 〰〰〰〰〰〰〰 ✒سیدشهیدان اهل قلم،مرتضی آوینی 〰🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶〰 ◀با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 📑 بخوان 📝 مصاحبه علمی ✔چالش ها،موانع و راهکارهای تحول در روانشناسی۶ 🎤دکتر سیدعلی مرعشی ❓: به نظر جنابعالی پیش نیازهای لازم در جهت رسیدن به تولیدات روانشناسی اسلامی چیست؟ ❕: 🔸اول اینکه ما باید متون دینی خودمان را از نظر های روانشناسی مورد بررسی قرار بدهیم.این آموزه ها را باید از لابه به لای متون استخراج کنیم وبر اساس آنها فرضیه ونظریه بسازیم بعد این نظریه وفرضیه ها را به آزمون بگذاریم .البته آن شخص یا تیمی که این کار را انجام می دهند باید تسلط خوبی بر متون دینی وروانشناسی کلاسیک وروش تحقیق داشته باشند. 🔸البته نگرانی هم نداریم که برخی از این پژوهش ها که ترتیب میدهیم آن نتایج مطلوب مورد نظر ما را بدست ندهند ما بدون داوری باید این پژوهش ها را انجام دهیم.ممکن است نظریه وفرضیه ما تایید بشود وممکن است تایید نشود.تایید نشدن یک نظریه دلیل بر غلط بودن متون دینی نیست.چون پژوهش ها اثبات کننده نیستند بلکه تایید کننده وردکننده هستند. لینک دریافت فایل کامل مصاحبه: 📥 http://fatehan.net/post/20 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
تو خود طبیب خودی ‼️ قسمت 1⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر چقدر به توانمندی‌های خودمان باور داریم؟ وقتی برایمان مشکلی پیش می‌آید به‌خصوص ناراحتی‌های روحی روانی، چقدر قادریم خودمان، حال خودمان را بهبود دهیم؟  البته که نقش درمان‌گر و مشاور را انکار نمی‌کنم که خودم مدّت‌ها در این عرصه دستی بر آتش داشته‌ام، اما با این تجربه ناقصم در امر مشاوره و درمان به این نتیجه رسیده‌ام که: عافیت از غیر، نصیب تو نیست        غیر تو ای خسته طبیب تونیست  از تو بود راحت بیمار تو            نیست به غیر از تو پرستار تو  همدم خود شو که حبیب خودی         چاره خود کن که طبیب خودی در منابع اسلامی به نقش خود افراد در درمان بیماری‌ها و عاملیت خود آن‌ها در سلامت اشاره شده است.  در روایت امام صادق علیه السلام آمده است: «قطعاً تو خودت طبیب نفس خودت قرار داده شده‌ای و (نشانه‌های) بیماری برایت مشخص شده و نشانه درمان به تو معرفی شده و تو را به داروی (مورد نیاز) نیز هدایت کرده‌اند، پس ببین که چگونه بر امور خودت رسیدگی می‌کنی» (کلینی، 1407، ج2، ص454).  در روایتی دیگر از آن حضرت به افراد هشدار داده می‌شود اگر گرفتار بیماری یا مشکلی می‌شوید بدانید که خودتان در آن نقش داشته‌اید (کلینی، 1407، ج2، ص269)،  و در روایت حضرت علی علیه السلام نیز به این حقیقت خاطر نشان شده که : هر کسی خود، شرایط تغییرات را برای خویشتن فراهم نسازد، درد او شدت می‌گیرد و شفاء او سخت می‌گردد و طبیب را ناتوان می‌سازد (تمیمی آمدی، 1408، ح4773، ص 237).  «درمان در وجود خود توست!»  و  «درمان‌گر فقط یک راهنماست!». ادامه دارد.... کانال ایتا ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
تفریح و سرگرمی.mp3
8.51M
🎤 دکتر سید علی مرعشی 💥〰〰💥 اگر سرگرمی ها برای شماسودی داشته باشند،شما در معرض آسیب هایی مانند افسردگی و خانواده گریزی قرار نخواهید گرفت. بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
📚📚 📙۵ 〰〰〰〰〰〰〰 ✔در این اعتقاد مهم ترین خصوصیتی که بشر را از حیوان جدا می کند، ابزارسازی اوست. آنها انسان را «حیوان ابزارساز» تعریف می کنند و این چنین، ورود بشر در عصر تکنولوژی را بزرگترین واقعهٔ تاریخ میدانند. ✔کسی نمی تواند انکار کند که غایت توسعهٔ اقتصادی به شیوهٔ غربی تمتع هر چه بیشتر از لذایذ دنیایی است، حال آن که در اسلام این تمتع با حیوانیت بشرملازمه دارد نه با ابعاد انسانی وجود او: 🔸ذرهم يأكلوا و يتمتعوا و يلههم الأمل فسوف يَعْلَمُونَ. (حجر ۳) 🔹ای رسول! این کافران را به خورد و خواب و لذات حیوانی واگذار تا آمال دنیوی آنان را غافل گرداند تا نتیجه آن را بزودی بیابند. 🔸و الذین کفروا یتمتعون و یأکلون کما تأکل الانعام. (محمد ۱۲) 🔹آنان که به راه کفر شتافتند به تمتع و شهوت رانی و شکم پرستی مانند حیوانات پرداختند ✔آیات قرآن صراحتا این تمتع را نتیجه کفر بشر می داند. زندگی بشر امروز در مغرب زمین، خود تفسیر عینی این آیات است و ادراک این معنا با کمی تدقیق و تحقیق برای همه ممکن می شود. ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ ‍💥 💥همایش 💥 تفاوت های زن و مرد 🎤دکترحمید حبشی 💠🔹〰〰〰🔹💠 در این مطلب ، سخنرانی بسیار مفید و کاربردی دکتر حمید حبشی که پیرامون «تفاوت های زن و مرد» تبیین شده است را خدمت شما عزیزان تقدیم مینماییم. این سخنرانی را میتوانید از لینک زیر دریافت نمایید. 👈لینک دریافت ۳فایل صوتی 📥 fatehan.net/post/6 💠🔹〰〰〰〰🔹💠 ✔بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
jalase-5.mp3
6.97M
🔷🔹※ فایل صوتی خلاصه [ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن] ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
جلسه پنجم، ایمان و پایبندی به تعهدات.pdf
130K
| فایل pdf "آن کسی که مومن است و می‌خواهد مومن بماند و از ثمرات مومن بودن بهره ببرد؛ در مقابل همه‌ی احکام خدا باید احساس تعهد کند..!" [ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن کریم] ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
تو خود طبیب خودی ‼️ قسمت 2⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر  «درمان در وجود خود توست!»  و «درمان‌گر فقط یک راهنماست!». این ایام مشغول بررسی مفصل منابع دینی هستم و دنبال پیدا کردن این سوال که آیا می‌شود از منابع دینی راه کارهایی را شناسایی و طراحی کرد که خود افراد بتوانند با استفاده از آن به درمان خودشان بپردازند؟ در منابع اسلامی نقش تقوا در سلامت و نجات بیشتر مورد تأکید قرار گرفته است. تقوا به‌عنوان پناهگاهى با بلنداى استوار و نفوذناپذیر معرفی شده است. تقوای الهی مایه سالم ماندن از عوامل آسیب زا خواهد بود(کلینی، 1407، ج8، ص52) ،  به‌طوری که : «هر کس تقوا را انتخاب کند، سختی‌ها از او دور می‌گردند، تلخی‌ها شیرین و فشار مشکلات و ناراحتی‌ها برطرف خواهند شد، و مشکلاتِ پیاپی و خسته کننده، آسان گردیده و خودارزشمندیِ از دست رفته چون قطرات باران بر او فرو می‌بارند، رحمت بازداشته‌ی حق باز می‌گردد، و نعمت‌های الهی پس از فرو نشستن به جوشش می‌آیند، و برکات تقلیل یافته فزونی می‌گیرند»(شریف رضی، 1414، خ198، ص313). در روایات تصریح شده است:  که تقوای الهی داروی بیماری دل‌ها، روشنایی تاریک بینی‌ها، شفای امراض جسمانی، مایه اصلاح فساد دل‌ها، و پاکی آلودگی‌های درونی می‌باشد (شریف رضی، 1414، خ198، ص312).  اما اینکه تقوا چیست و مکانیزمهای تحقق آن کدام است موضوعی است که نیاز به پژوهش جدی دارد.. کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
گزارشی مختصر از جلسه ششم کارگاه روانشناسی اسلامی(۳۰ اردیبهشت ۹۸) _ دکتر مرعشی در ابتدای جلسه نمونه‌ای از تعارض‌های دیدگاه‌های غربی و اسلامی را بیان کردند. ایشان فرمودند: یونگ در نظریه شخصیت خود معتقد است که اعتقاد به خدا مربوط به کهن الگوی خداست. در حالی که در دیدگاه انسان‌شناسی اسلامی اعتقاد به خدا یک امر فطری است و ربطی به تکرار نسل‌ها ندارد. این نظریه یونگ نه با دین سازگار است و نه با علم. _ دکتر مرعشی در ادامه فرمودند: پژوهش یکی از حیطه‌های روانشناسی اسلامی است و روانشناسی اسلامی باید بتواند فرضیه‌های خود را از دیدگاه اعتقادی به دیدگاه علمی ببرد. _ ایشان در جمع بندی روش‌شناسی روانشناسی اسلامی فرمودند: روش‌شناسی روانشناسی اسلامی یک روش‌شناسی نقلی، عقلی و تجربی خواهد بود. _ در این جلسه نیز به سوال مهم زیر پاسخ داده شد: اگر یک فرضیه در روانشناسی اسلامی تایید نشد، آیا به اسلام لطمه وارد نمی‌شود؟ 🔺گروه علمی فرهنگی فتح 🔺 www.fatehan.net 🔺 http://eitaa.com/fatehan 🔺 https://ble.im/fatehan https://www.instagram.com/fatehan__net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎥کلیپی از تصاویر شش جلسه کارگاه روانشناسی اسلامی 🎓مدرس:دکتر #سیدعلی_مرعشی (پزشک،متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) مخصوص دانشجویان روانشناسی،مشاوره و علوم تربیتی https://www.instagram.com/fatehan__net
سبقت بگیرید و بهترین باشید.mp3
3.75M
‍ ‍✔ 💥سبقت بگیرید و بهترین باشید 🔷🔹〰〰〰🔹🔷 💠امام صادق علیه السلام میفرمایند: اگر در محله ای باشید و درآنجا کسی از تو برتر باشد....خود را به مانسبت ندهید... ❓چرا نبایدآینه ی امام باشیم؟ 🎤استاد آقا تهرانی 🔷🔹〰〰〰🔹🔷 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 📚📚 📙۶ 〰〰〰〰〰〰〰 ✔ نفی خودپرستی ؛ منشا همه قدرتهاست.... ✔ ریشه همه ترس هاست. انسانی که از گرسنگی وحشت دارد ، با اولین محاصرهٔ اقتصادی تسلیم میشود. آدمی که از جان خویش میترسد. با اولین تهدید به زانو می افتد و از حقوق خویش در میگذرد. همهٔ قدرتهای جهنمی دنیا اکنون شب و روز در این اندیشه اند که نقطهٔ ضعف و انفصام کار ما را پیدا کنند و از همان نقطه بر ما فشار بیاورند. هیچ یک از تجربیاتی که دربارهٔ انقلاب های دیگر داشته اند، در مورد ما کارگر نبوده و حیله ها یکی پس از دیگری شکست خورده است. این عروةالوثقایی که ما بدان تمسک جسته ایم، چیست و در کجاست؟ ✔ سپاه پیروزمند اسلام که اکنون بزرگترین قدرت جهان است، این قدرت عظیم را از کجا کسب کرده است؟... 👈جواب روشن است: «حب نفس یا خودپرستی ریشه همه وابستگی ها و نفی آن منشأ همهٔ قدرت هاست.» ✔بالعکس، درجھان امروز "خودپرستی" را منشا همه خیرات می دانند. که تفکر غالب انسان امروز است، برخلاف آنچه اکثراً پنداشته اند، نه تنها انسان را را در جایگاه حقیقی خویش نمی نشاند، بلکه او را به سوی خودپرستی می راند. ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
نعمت عافیت و سلامت.mp3
3.75M
‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📣 ♦نعمت عافیت و سلامت 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔘باید برای سلامت جسم و جان تلاش کرد زیرا که تمام های زندگی و و ما وابسته به نعمت عافیت و سلامت انسان است،به همین دلیل است که اهمیت دارد... 🔘ما روایات بسیاری در زمینه و داریم که نشان دهنده اهمیت مسئله سلامت جسم در دین اسلام میباشد... 🎤استاد حیدری کاشانی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
 خشمت را قورت بده‼️ قسمت 3⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر در دوره‌ای در روان‌شناسی، تلقی بر این بود که انسان مانند دیگ زودپزی است که با تراکم بخار باید تخلیه‌ای در او اتفاق بیافتد تا به انفجار منجر نشود. پس تأکید می‌شد که بایستی فرد در هنگام عصبانیت فریاد زده و حتی اجسام را بشکند. امّا روان‌شناسان متوجه شدند این شیوه حداقل دو پیامد منفی به بار می‌آورد:   پیامد اول این‌که با داد و فریاد کردن شاید فرد به طور موقت آرام می‌شد اما دوباره روز از نو و روزی از نو. در هنگام عصبانیت مجدداً مجبور به شکستن اجسام بیشتری می‌شد. چرا که فرد با این حالت اقناع نمی‌شد و مجبور بود فریاد بیشتری بزند. به عبارتی آستانه ارضاء پذیری او بالا رفته بود.  پیامد دوم این‌که مشاهده ‌شد افراد با داد و فریاد و شکستن اشیاء اصلاً آرام نمی‌شدند. به عبارتی با این کار فرد به خود یاد می‌داد که فردی عصبانی باشد. در طول زمان افراد متوجه شدند با این کار به خود القا می‌کنند که خشمگین باشند.  به عبارتی الگوی یادگیری‌ای برای عصبانیت ایجاد شد. بنابراین امروز مرسوم نیست که فرد در هنگام عصبانیت فریاد بزند و لزوماً فریاد زدن یا ضرب و شتم منجر به آرامش فرد نمی‌شود. درست است که شاید همان لحظه آرام گیرد ولی این حالت کفایت نکرده و نیاز به فریاد زدن در او بیشتر می‌شود. پس به مرور زمان به خود یاد می‌دهد که شخصیتی عصبانی داشته باشد در حالی‌که روانشناسان جدید موضوع مهار کردن خشم را توصیه می‌کنند. به طوری که هر چه قدر به خودمان کنترل خشم را آموزش دهیم حالت خشمگینی از بین خواهد رفت.  البته در این میان برخی افراد هم هستند که به مثابه یک بمب ساعتی یا همان زودپز، حالت‌های انفجاری دارند که به مرور زمان کنترل بر خشم خود نداشته و به آستانه‌ای که برسند، منجر به انفجار خواهند شد. البته تعداد این افراد محدود است که چه بسا نیاز به درمان روانی داشته باشند. به هر حال این یک واقعیت است که اگر به فرد آموزش مدیریت خشم را در طول یک بازه زمانی بدهیم دیگر بمب ساعتی معنا نخواهد داشت. از طرفی دیگر توجه به این نکته هم مهم است که آستانه تحمل و خشم در ارتباط مستقیمی قرار دارند. خشم از حالات هیجانی و تحمل ویژگی شخصیتی افراد است. برخی افراد تحمل بالاتری نسبت به جامعه و تاب‌آوری بالایی در مقابل استرس و مشکلات دارند. از این افراد توقع نداریم زود خشمگین شوند اما افرادی که این ویژگی را ندارند زود به زود هیجان خشم در آنها بروز می‌کند. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد تاثیر ژنتیک بر میزان عصبانیت، تاب‌آوری و تحریک‌پذیری افراد در موقعیت‌های بروز خشم است. ادامه دارد..... با فتح همراه باشید ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⬇️⬇️ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
طلبه تراز انقلاب.mp3
6.17M
‍ ‍ ‍ 🔹 ✔طلبه تراز انقلاب اسلامی 🔹〰〰〰〰🔹 انقلاب راستین انقلاب امام زمان است وشماباید برای آن انقلاب عظیم آماده شوید: 👈به شرط ، ، 🔹〰〰〰〰〰🔹 🎤استاد رحیم پور ازغدی بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
☝☝ *فصلنامه رروانشناسی اسلامی فرا به روز رسانی شد* *دانلود جدیدترین شماره فرا* *دانلود نسخه الکترونیکی شماره ۶ بهار۹۸* شما میتوانید فایل نسخه جدید و نسخه های قبلی را از طریق لینک زیر دانلود نمایید: 👈دریافت از طریق لینک زیر: Www.fatehan.net/post/131 @faramagazine_atu @fatehan 👈ارتباط با ادمین و ارسال مطالب: @fara_magazineatu 👈 *علوم انسانی اسلامی 👈 فصلنامه رواشناسی اسلامی فرا 👈 گروه علمی فرهنگی فتح 👈دانشگاه علامه طباطبایی تهران* 🔎 باما همراه باشید.
📚برشی از کتاب 📚 📜تقویت تقوی ✅شايد اسب‌هاي چموش را ديده باشيد كه چقدر سخت است اگر بخواهيم آنها را از جايي به جايي ديگر ببريم. اگر يك لحظه از كنترل آن‌ها غفلت كنيد از دستتان در رفته است، بايد با يك هوشياري و كنترلِ دائمي مواظب آن‌ها باشيد، اگر يك لحظه غفلت كنيد مي بينيد سرِجاي اول برگشته‌اند، و باز بايد از اول كار را شروع كنيد. بعضي‌ها از اول تا آخر ماه ‌رمضان يك روز هم روزه نمي‌گيرند، چون در جهت اصلاح تدريجي خود نيستند ، سي منزل بايد اين اسب چموش را ببري تا إن‌شاءالله در منزل سي‌اُم رام بشود. شهوات و نفسانيات نيز همين‌طور است، اگر سي روز كنترل شوند، آهسته‌آهسته رام مي‌شوند و زير فرمان عقل و شريعت قرار مي‌گيرند. حالا اگر در موقع افطار هوس‌ها را دوباره رها كني، مثل آن اسب چموشي است كه آن را در كنترل خود نياورده‌اي و لذا دوباره سر جاي اولش برمي‌گردد. 🔹 اگر مقاومتي را كه در طول يك روز با روزه‌داري به‌دست آوردي در هنگام افطار رها كني از آن روزه چيزي عايدت نشده است. پس مواظب باشيد مقاومت شخصي‌تان كه عبارت است از «تقوي»، در موقع افطار گسسته نشود، چرا كه روزه، تقويت قدرت پرهيزكاري است. به‌همين جهت در آخر آيه 183 سوره بقره كه مربوط به روزه است، مي‌فرمايد: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» يعني شايد بتوانيد از طريق روزه متّقي شويد و قدرت پرهيزكاري بيابيد. به آية روزه نظر كنيد كه مي‌فرمايد: «يا اَيُّهَاالَّذينَ امَنُواكُتِبَ عَلَيْكُمُ‌الصِّيامُ كَماكُتِبَ عَلَي‌الَّذينَ مِنْ قَبْلِكـُم، لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» يعني: اي مؤمنان! بر شما روزه را واجب كرديم، همان طور كه بر امت‌‌هاي گذشته واجب نموديم شايد پرهيزكار شويد، و در نتيجه آن روحية مقاومت در مقابل هوس‌ها در شخصيت شما رشد پيدا كند. 🔹ملاحظه كرده‌ايد؛ گاهي اوقات مي‌خواهيد كارهاي خوب و جدّي انجام دهيد ولي نمي‌توانيد. چرا؟ چون قدرت پرهيزكاري شما ضعيف است، مدتي كه روزه گرفتيد كاري را كه نمي‌‌‌‌‌‌توانستيد‌ انجام دهيد و هوس‌‌‌هايتان مانع مي‌‌‌شد، حالا همان كار را مي‌‌‌توانيد انجام دهيد. بعضي مواقع ديده‌ايد كه دلتان مرده است، اصلا معنويت در جانتان خشك شده است، با روزه كه «حيات قلب» است دوباره دل زنده مي‌شود. مولوي چه خوب مي‌گويد: چشم بندِ آن جهان،‌حلق ‌و ‌دهان اين ‌دهـان ‌بربند تا بيني‌عيان تاهوي ‌تازه‌است،ايمان ‌تازه ‌نيست اين‌دهان ‌جزقفل‌ آن دروازه نيست يعني: تا هوس در صحنه است ايمان تحرك ندارد ولي اگر دهانت را كنترل كردي، دروازة ايمان بر جانت گشوده مي‌شود، چرا كه اگر دهان كنترل شد، دريچه‌ها‌ي غيب آهسته‌آهسته بر جان انسان باز مي‌شود. براي كساني كه جايگاه گرسنگي و كنترل دهان را در عمل شناخته‌اند، گرسنگي بسيار خوشمزه است. اگر كسي مزة گرسنگي را چشيد از سيري و پرخوري متنفّر مي‌شود. بيخود نيست كه در روايات داريم: خداوند از شكم سير بدش مي‌آيد. ما كساني را مي‌شناسيم، از روزي كه رياضتشان را شروع كرده اند تا آخر عمر يك روز سيرنبوده‌اند. 📖روزه،دریچه ای به عالم معنا 🗒22 🖋استاد اصغر طاهر زاده با فتح همراه باشید ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
وصیت من به همه آن است که با یاد خدای متعال به سوی خود شناسی و خود کفایی و استقلال، با همه ابعادش به پیش بروید و بی تردید دست خدا با شما است اگر شما در خدمت او باشید و برای ترقی و تعالی کشور اسلامی به روح و تعاون ادامه دهید. و اینجانب با آنچه در ملت عزیز از بیداری و هوشیاری و تعهد و فداکاری و روح مقاومت و صلابت در راه حق میبینم و امید آن دارم که به فضل خداوند متعال این معانی انسانی به اعقاب ملت منتقل شود و نسلاً بعد نسل بر آن افزوده گردد. با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم. و به دعای خیر شما احتیاج مبرم دارم. و از خدای رحمان و رحیم میخواهم که عذر مرا در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد. واز ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهیها و قصور و تقصیر ها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند که با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد که خدمتگزاران بالا و والاتر درخدمتند و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است .
4_5881703299484222347.pdf
519K
✔باشگاه نویسندگان 🤔مشکلات اقتصادی ما کی حل میشود؟! 〰〰〰〰〰 ✔1. خب چرا وضع اقتصادی خراب است ؟ چرا ما و این همه مشکلات اقتصادی ؟ میتوان شعار داد که بله آقا همه اش تقصیر احمدی نژاد است و کلی حرف های عوامانه پسند مخابره کرد تا مشکل حل شود .اما مشکل از منظر عمیق تری قابل بررسی است ، (کمی بجای کنش های اقتصادی دولت ها قصد بررسی بینش ها را در این مجمل داریم )  ✔2. سیطره ی امپریالیسم و استعمار شامل چند شاخه است . یکی از این شاخه ها بحث اقتصاد است . هر کجا که رفته سعی در مدرن کردن سیستم اقتصادی جامعه ی هدف داشته است . (مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان)  ✔3. حاکمیت رضا خان سفاک به عنوان عامل انگلیس جهت اجرایی کردن فرامین و دستورات کفتار پیر (بخوانید انگلیس) توسط چند عامل کلید میخورد و از آن میتوان به تاسیس دانشگاه تهران و مدرنیزاسیون سیستم آموزشی (بخوانید نابود کردن سیستم سنتی آموزش ما که خروجی اش شیخ بهایی ها بوده) فعالیت های ضد مذهب او (هنوز کشتار 4000نفر در یک شب در صحن گوهرشاد از یادمان نرفته) و ایجاد شبکه ی مدرن اقتصادی در بحث معصیت .  به قلم سید محمد آل عمران ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
خشمت را قورت بده ‼️4⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر  دین و اخلاقیات در مهار و کنترل خشم کارکرد دین و اخلاقیات در مهار و کنترل خشم نکته دیگری است که در اینجا حائز اهمیت است. در واقع در راهکار چهارم کنترل خشم، دین و اخلاق است که نقش پیدا می‌کند. به عبارتی در این مرحله می‌توان به سراغ دین رفت که چه راهکارهای جایگزینی برای مدیریت موفقیت‌آمیز خشم  پیشنهاد می‌کند. به طور خلاصه راهکارهای دینی در دو دسته کلان و خرد جای داده می‌شوند. راهکارهای کلان یک سری اصول و برنامه کلی در سبک زندگی به ما می‌دهد اما راهکارهای خرد اختصاصاً در رفتارهای سطحی خشم به کار می‌آید. راهکارهای کلان دینی 1.  از جمله راهکارهای کلان اینکه دین به ما یاد می‌دهد که از ابتدا مراقب شکل‌گیری آرزوهای غیر‌عقلانی باشیم تا به ناکامی و نتیجتاً به خشم منجر نشود. 2. اسلام به ما یاد می‌دهد مراقب شکل‌گیری دلبستگی‌های دم دستی، کم ارزش و بی ارزش دنیایی باشیم؛ از جمله دلبستگی به موقعیت شغلی، اجتماعی و موارد دنیایی که با از دست دادن آنها فرایند ناکامی-خشم-پرخاشگری فعال می‌شود. 3. اسلام یاد می‌دهد که در برخی امور ارزنده‌سازی و در برخی دیگر ناارزنده‌سازی داشته باشیم. به این صورت که در مسائل اخروی ارزش گذاری‌ کنیم. آن وقت اگر در این دست مسائل ناکام شویم، خشمگین شدن در آن هم با ارزش خواهد بود. مثلاً وقتی توسط عده‌ای، اعتقاداتمان پایمال می‌شود، شاید خشمگین شویم و این همان خشم مثبت و مقدس است. در مقابل، به مسائلی که به آخرت کمکی نمی‌کند ارزش ندهیم. مثلاً اگر برای فردی خسارت ناشی از تصادف خودرو بی‌ارزش باشد، خشمی رخ نخواهد داد، اما اگر در این موضوع ارزنده‌سازی کرده باشد، درگیری، یقه گیری و ضرب و شتم به همراه خواهد داشت. 4.  در نهایت اسلام به ما یاد می‌دهد شخصیت و بزرگی را در امور معنوی ببینید. به عبارتی آدم‌هایی عصبانی می‌شوند که احساس بی ارزشی می‌کنند، احساس می‌کنند شخصیتشان زیر سوال رفت. این جا این موضوع که کدام شخصیتِ خود را لحاظ کنیم اهمیت دارد. یعنی فردی که احساس توهین شدن دارد باید ببیند به کدام شخصیت اش توهین شده است، شخصیت با ارزشی که اسلام تعریف کرده یا شخصیتی که خودمان برای خودمان ساخته‌ایم؟ گاهی ما با نقاب‌های پوشالی و خودساخته وارد جامعه می‌شویم، نقاب‌هایی که ممکن است مرتب در حال تغییر باشد. از خودمان بپرسیم آیا این نقابها زیر سوال رفتند یا شخصیت واقعی؟. ادامه دارد.... با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm