eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
7.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
172 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5839224801616463273.mp3
4.88M
📻 🎙استاد صفایی حائری ▫️یک سلام به اباعبدالله ◾️نگید که فاصله هست 🕰۰۸:۰۷ ⭕️www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋امام «ره» به ما آموخت که « » و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای آخرین حجت حق مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود ، که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است. و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای انان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش میگرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت رابا مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم« جهاد اکبر »‌است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. 📚آغازی بریک پایان 🖋شهید سید مرتضی آوینی ⭕fatehan.net 🆔 @fatehan
1_266320732.mp3
3.75M
📻 🎙استاد میرباقری ▫️انقلاب اسلامی و مبارزه با تمدن های مادی ◾️مقابله با یکی از بزرگترین موانع ظهور 🕰۰۷:۰۰ ⭕️www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋محرومیت به خاطر تجاوز در بهره وری به قول حضرت علی(ع) هیچ ثروت انباشته ای ندیدم، جز اینکه در کنار آن حق بر باد رفته ای بود. یا هیچ کس گرسنه نماند، جز به خاطر بهره وری فراوان ثروتمند . در منطق اسلام این « تامین حق افراد» نیست که موجب تضییع حقوق دیگران می شود، بلکه این تجاوز و افراط و طغیان بعضی افراد از « حدود و حقوق خویش» است که باعث « حرمان دیگران از حق» می گردد... بنابراین نباید بهره برداری از تنعم زندگی بعضی، باعث محرومیت دیگران باشد. 📚فلسفه دین 🖋شهید بهشتی ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
✅ فصل تحول 2⃣ 💢ابتناء 🔸یکی از ایرادات جریان علوم انسانی اسلامی قانع شدن به "عدم مخالفت" است! 🔸می گویند این نظریه یا این گزاره مخالفتی با منابع اسلامی ندارد. مثالی از روانشناسان به اصطلاح اسلامی بزنم تا مطلب روشن تر شود. می گویند کجای تست کتل مخالف اسلام است؟ عقل بشر به مفاهیمی در تحلیل انسان رسیده است و بوسیله سنجه هایی آنها را اندازه گیری می کند. بشر به اینجا رسیده است که برای ازدواج دو نفر درون گرایی و برون گرایی شان باید با هم تناسب داشته باشد. کتل می گیرند و از داده های آن استفاده می کنند! 🔹سخن در زمینه "نظام مفاهیم" را به یادداشت مستقلی واگذار می کنم. 🔹فعلا دو سوال ساده از این جماعت دارم: 🔺آیا مخالفت نکردن آشکار با منابع اسلامی مجوز استفاده از نظریات و گزاره ها و ابزارهای غربی می باشد؟ 🔺آیا پیش از آن تتبع کرده اید که آیا در منابع خودمان معادلی برای آنها وجود دارد یا خیر؟ 🔹اگر جستجو نکرده اید که واویلا ... 🔹اگر جستجو کرده اید و چیزی نیافته اید، حتما دوباره بگردید!! 🔹مشکل اینست که شما در حالی که گنجینه ای عظیم از منابع اسلامی در اختیار دارید، راضی به "عدم مخالفت" شده اید. 🔹روی سخن من بیشتر در اینجا با دوستان طلبه است. 🔹متاسفانه این روزها با پدیده عمامه به سرهایی مواجهیم که بیش از دانشگاهیان با آغوش باز نظریات، گزاره ها و ابزارهای غربی را پذیرا هستند. 🔷شمایی که می بایست دغدغه "ابتناء" علوم بر معارف اسلامی را می داشتید و با آموخته های عمومی خود دل به دریای معارف اهل بیت می زدید و با غور در آنها علومی بر پایه معارف اهل بیت شکل می دادید، به "عدم مخالفت" راضی شده اید!؟ 🔹حقیقتا جا دارد به حال استحاله ای که برخی از روحانیت دانشگاه رفته مبتلای به آن هستند، خون گریست. کسانی که انتظار حداقلی شان از دین آنها را به جایی رسانده است که هیچ تفاوتی ماهوی با دانشگاهیان ندارند. 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
🎵 📣 🎙دکتر حبشی 💠ازدواج موفق ویژه مجردها ↩برای باید معیارها وشاخص هایی داشته باشیم تا برحسب آن ، بتوانیم قضاوت کنیم که این انتخابی که داریم انجام میدهیم آیا صحیح است یا نه؟ وآیا ممکن است در آینده با مشکلات و موانعی جدی روبه رو شویم یا خیر؟ ↩یکی از این شاخص ها، سن است. چه برای مناسب است؟ آیا الزاما فاصله ی سنی چندساله بین خانم و آقا اهمیت دارد؟ وحتما باید مرد بزرگتر باشد؟ اگرمساوی بودند یا خانم سن بیشتری داشت، چنین ازدواجی الزاما غلط است؟ ↩شاخص بعدی است.جایگاه زیبایی کجاست؟ چقدر باید به زیبایی اهمیت داد؟ اگر شخصی را از نظر زیبایی پسندیدم ولی تناسبی با معیارهای من ندارد چه کار کنم؟به کدامش اعتنا کنم؟ ویا به عکس، اگر شخصی تناسب فراوانی با من و اهداف من دارد ولی به دلم نمی نشیند چه کار کنم؟ آیا علاقه بعدا خودش می آید؟آیا رضایت از ظاهر بعدا خودش تولید میشود؟ ↩موضوع بعدی که خیلی از جوانها(به خصوص آقایان) درگیرش هستند، موضوع اقتصاد و اشتغال است و سایر موضوعات و معیارهای دیگر... 🛑لینک دریافت رایگان فایل صوتی📥 ⭕️ fatehan.net/post/5 🆔 @fatehan
1_266327244.mp3
896.2K
📻 🎙استاد مسعود عالی ▫️صلاح امور را به خدا واگذار کنیم! 🕰۰۲:۰۸ ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋سرمایه داری در مقابل دین... سرمایه‌داری بیش از هر گرایش دیگری از دارایی اسلام باخبر است و می‌داند اسلام قدرتی نهفته در نفوس بشری دارد و از نظامی برخوردار است که جبروت سرمایه‌داری را از بین خواهد برد . از این رو با هیچ چیز به اندازه و از هیچ چیز به اندازه سیطره اسلام که یاور ضعیفان و آزادی‌بخش ملت‌ها است ، . به همین دلیل با همه توانش با اسلام جنگید و تلاش کرد همه عرصه‌ها را از اسلام خالی کند تا میدان برایش باز شود و بتواند استثمارگری کرده و حقوق ضعیفان را پایمال کند . در این راستا مسلمانان را نسبت به دینشان و اسلامشان ، بی‌تفاوت ساخت و تلاش کرد اسلام را در نگاه مسلمانان به یک رابطه سطحی بین انسان و خدا تبدیل کند و همه مظاهر درخشان اسلام را که به‌شدت از آن می‌هراسد و منافع و اهدافش را تهدید می‌کند از آن بگیرد. 🖋 علامه سیدمحمدباقر صدر 📚بارقه‌ها📄۳۱۴ ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
✅فصل تحول3⃣ 💢باتلاق مبانی 🔹یکی از ایرادات جریانات علوم انسانی اسلامی مبتلا شدن به علوم انسانی است. 🔹اشتباه نشود. نمی گویم به مبانی نباید پرداخت. قطعا باید به آن پرداخته شود ولی مبانی برای عموم پژوهشگران نباید به عنوان تلقی شود. بله؛ قشری از پژوهشگران(نه همه) باید متمرکز بر مبانی شوند البته آنها نیز در بین و که می توانند مبانی را مدون کنند. 🔹متاسفانه در برخی آنقدر به مبانی پرداخته شده و از ساحت علوم کاملا فاصله گرفته می شود، که های آنها را که مشاهده می کنید، اصلا نسبتی با واقعیات علوم نمی بینید. 🔹مثالی بزنم تا مطلب قدری روشن تر شود. پردازش های فراوان فلسفی که امتدادهایی در نیز پیدا کرده اند، گاه چنان بیگانه از فضای هستند که محققان علوم انسانی اسلامی هیچ استفاده ای از آنها نمی توانند کنند. 🔹حواسمان باشد که توصیه برخی بزرگان به پیگیری به معنای این نیست که فلسفه بما هو فلسفه رقیق و رقیق تر می شود و به انسان شناسی فلسفی و ختم می شود. نخیر؛ فلسفه چنین شانی ندارد. 🔹 فلسفی در علوم بدین معناست که فلسفه هایی برای های صحیح داده های سطوح دیگر در اختیار پژوهشگر قرار می دهد. 🔹این نقیصه در که برای دانشجویان و طلاب نیز گذاشته می شود، نیز کاملا دیده می شود. دوره هایی مفصل که سراسر به مبانی پرداخته و دانش پژوه را در باتلاق مبانی گرفتار می کند. 🔹 از مبانی باید به دانش پژوه آموزش داده شود ولی نباید در آن متوقف شد. برای عبور از این باتلاق بنظر می رسد در کنار مباحث مبنایی باید بصورت جدی برنامه ای برای سطوح دیگر نیز داشت. 🔹در این راستا پیشنهاد می شود "" در کنار سایر مطالعات بصورت جدی پیگیری شود. در یادداشت بعد در خصوص اهمیت و کیفیت سیر مطالعات روایی سخن خواهم گفت. 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
▫️از سبک زندگی غربی تا سبک زندگی اسلامی 🎙دکتر روح افزا ⁉️آیا ما در قرن حاضر نیازمند تغییر نگاه به سبک زندگیمان هستیم یا نه؟  ⁉️آیا سبک زندگی که در حال حاضر داریم، جوابگوی نیاز های ما هست؟ 💠در این همایش مقایسه ای بین سبک زندگی ایرانی و سبک زندگی غربی انجام میدهیم و همچنین بررسی میکنیم ما تا کجا درگیر نوع نگاه سبک زندگی غربی هستیم. ♨️دریافت رایگان فایل صوتی👇 ⭕️fatehan.net/post/44 🆔 @fatehan
سبقت بگیرید و بهترین باشید.mp3
3.75M
📻 🎙استادآقاتهرانی ▫️باید سبقت گرفت در خوبی ◾️روایتی از امام صادق علیه السلام 🕰۰۷:۰۰ ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋وجود تشکیلات ایدئولوژیک_سیاسی  امام صادق توانسته بود به کمک تلاش وسیع پدرانش - یعنی امام سجاد و امام باقر، مخصوصا اواخر زندگی امام باقر – و سپس خودش به کمک این تلاش توانسته بود یک عده مؤمن و مکتبی، ، ، ، آماده برای خطر پذیری در سراسر عالم اسلام درست کند. و اینها آدمهای عادی نبودند؛ آدمهای عادی نبودند نه اینکه از طبقات ممتازه بودند نه، همین کاسب و تاجر و غلام و از این چیزها، اما از لحاظ به هیچ وجه اینها به آدمهای عادی شبیه نبودند. کسانی بودند که زندگیشان در هدفشان و در مکتبشان خلاصه میشد و همه جا هم بودند. عجیب این است که یاران امام صادق همه جا بودند، نه خیال کنید فقط در مدینه، نه؛ در کوفه بیشتر از مدینه بودند، در خود شام حتی کسانی بودند. اینها آن شبکه عظیم امام صادق است. حزب ، حزب ، اینی که گفتم آن شبکه تشکیلاتی همان تشیع است یعنی این، و این از فصل های شناخته نشدهٔ زندگی امام صادق است؛ این از چیزهایی است که بنده رویش تأکید و اصرار دارم، یک شبکهٔ عظیم، یک حزب کامل به وسیلهٔ امام صادق اداره میشد در سراسر عالم اسلام؛ این نقطهٔ قوت بود. 📚انسان 250 ساله 🖋آیت الله سید علی خامنه ای ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
✅فصل تحول 4⃣ 💢نهر عظیم 🔹 و مهم ترین منابع اسلام هستند. 🔹 پژوهشی که به این منابع نباشد را نمی توان نامید. پژوهشگران اگر مسلمان باشند آن را می توان نامید. اندیشمند مسلمان نیز می تواند اسلامی بیندیشد و می تواند غیر اسلامی. 🔹کتب اندیشمندان مسلمان هیچ گاه جای متن منابع را نمی گیرد. اندیشمندان مسلمان هر کدام توشه ای از این منابع برداشته اند. محقق اسلامی لاجرم باید با این منابع باشد. 🔹یک دور بخوانیم. فقط کتاب آن 209 باب دارد و هر باب آن مشتمل بر چندین و چند روایت است. 🔸کی می خواهیم یک دور کافی بخوانیم؟ 🔸کی میخواهیم یک دور اخلاق اسلامی ناب و خالص را با محوریت روایات ببینیم؟ 🔸کی می خواهیم یک دور بحارالانوار 110 جلدی را بخوانیم؟ 🔸آیا سایر مطالعات مهم تر از مطالعه کلام معصومین هستند؟! 🔸ما امروزه با محققان و مواجهیم که با منابع اصیل دینی بیگانه اند. همه چیز خوانده اند و هیچ نخوانده اند! 🔹اگر میخواهید را محک بزنید ببینید چقدر ایده های جدید دارد. یقین بدانید اگر با این منابع بیگانه باشد سخن جدیدی برای گفتن ندارد. جز آوردن قرآن و حدیث در منابع غربی حرفی برای گفتن ندارد. 🔹دوره های مطالعاتی علوم انسانی اسلامی را ببینید. متاسفانه کمتر می بینید را در برنامه آموزشی خود گنجانده باشند. حاصلش اینست که وقتی از خروجی های آنها سوال می کنی چه ایده هایی در زمینه تحقق روانشناسی اسلامی داری یا خزعبلات دیگران را تکرار می کنند و یا بر و بر فقط تماشایت می کنند. 🔹گاهی ما همه چیز می خوانیم جز قرآن و روایات. تعبیر سنگینی از امام باقر علیه السلام است که شاید مشمول خیلی از اندیشمندان مسلمان شود: (يَمُصُّونَ الثِّمَادَ وَ يَدَعُونَ النَّهَرَ الْعَظِيمَ/ اين مردم نَم اندکی را مى‏ مكند ولی (علوم اهل بیت) را رها کرده اند.(کافی/ج1،ص553)) 🔹بله؛ می دانم برداشت های ناصوابی ممکن است از منابع شود. ولی راه حل آن جدا کردن بدنه علمی از این منابع نیست. در یادداشت های بعد ضمن این مطالعات، پیشنهاداتی برای بهره مندی صحیح از آنها ارائه خواهد شد. 🖋 fatehan.net 🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🎥دکتر عباسی -روانشناس ◽ راهکار های افزایش مهارت توکل 🕰۰۵:۲۱ 🌐 fatehan.net/post/150 🆔 @fatehan
155-در_کنار_حسین.mp3
438.9K
📻 🎙استاد صفایی حائری ▫️در کنار حسین علیه السلام .... ◾️از دنیا بزرگتر بشیم.... 🕰۰۳:۱۵ ⭕️www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📎نقش زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب و جنگ 🔹 اگر زنان به انقلاب نپیوسته بودند، انقلاب پیروز نمی شد؛ جوانان برای پیوستن به صفوف انقلاب، از خانه ها بیرون نمی آمدند؛ مادرانشان نمی گذاشتند، یا حداقل آن ها را تشویق نمی کردند. 🔹اگر زنان دل در گرو انقلاب نداشتند ، مردان این طور آزادانه در صفوف انقلاب جانفشانی نمی کردند. نقش زن در انقلاب، هم به طور مستقیم، وهم به طور غیر مستقیم یک نقش برجسته ومجموعا نقش اول است.در جنگ هم همینطور بود. 🔹 من با خانواده های معظم شهدا دیدار و نشست و برخاست زیادی داشته ام. در کمتر خانواده ی شهیدی است که روحیه ی مادر از روحیه ی پدر بالاتر نباشد. در اغلب خانواده ها، روحیه ی مادر شهید از روحیه ی پدر شهید بالاتر است. این، یک چیز فوق العاده است. این، نقش زنان مؤمن را در این انقلاب نشان میدهد؛ زنانی که برای پیروزی انقلاب و برای پیشرفت مقاصد انقلاب ایستادند و همه چیز را برای اهداف وآرمانهای الهی و اسلامی خود فدا کردند ... 🔹 برای زن، این نقش درست است؛ اما آنچه که الگوی غربی و اروپایی است، نقطه ی مقابل این است. 📚بانوی تراز،در گفتمان امام خمینی رحمه الله علیه و امام خامنه ای مدظله العالی ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
اشتباه راهبردی در سیاست خارجی.mp3
3M
📻 🎙دکتر مرعشی ▫اشتباه راهبردی در سیاست خارجی ◾️هرجا به قرآن عمل نکردیم ،ضربه خوردیم ! 🕰۰۵:۲۷ 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋 ترغیب ازدواج پیامبر خدا (ص) پیگیر ازدواج مسلمانان بوده و در این باره از آنها بازخواست می کرده است. برای سرگرفتن ازدواج، نخست باید موانعی را که موجب کاهش، تاخیر یا ترک ازدواج می شوند، برطرف ساخت و سپس افراد را به سمت آن تحریک نمود. همین امر، در شیوه ترویجی اسلام به چشم میخورد. دو رویکرد اساسی برای ترویج ازدواج و افزایش تشکیل خانواده وجود دارد؛ برطرف کردن منابع ازدواج و تشویق به آن . یکی از دلایل اصلی ازدواج نکردن افراد، نگرانی از تامین مخارج زندگی است. هرچه سطح زندگی ها بالاتر می رود، این نگرانی، بیشتر می شود و میزان ازدواج، کاهش می یابد . تنیدگی حاصل از ازدواج نکردن، از یک سو و نگرانی و اضطراب ازفقر از سوی دیگر، شرایط سخت و شکننده ای را بوجود می آورند و در نتیجه، بهداشت روانی فرد را به شدت، تهدید می کنند . ✒دکتر عباس پسندیده 📚رضایت زناشویی ⭕fatehan.net 🆔 @fatehan
✅فصل تحول 5⃣ 💢 🔸کتب علوم انسانی اسلامی را که تورقی بزنید با پدیده های جالبی مواجه می شوید. یکی از آنها چالش است! 🔻برخی خیلی بسیط نظریات غربی را آورده اند و در پاورقی مویدی از منابع اسلامی ذکر کرده اند. 🔻برخی کمی پیچیده تر عمل کرده اند. منابع اسلامی را در پاورقی نیاورده اند بلکه آنها را در متن اصلی آورده اند(!) لکن محتوا را که می بینید جدیدی را مشاهده نمی کنید. مفاهیم همان مفاهیم غربی ست و در بهترین حالت با حفظ نظریات غربی اندک اضافاتی در جهت ارتقاء علوم انسانی غربی داشته اند(!) 🔸اینها بدنبال علوم بر محور معارف اهل بیت نبوده اند و علوم غربی را در منظومه معارف دینی نکرده اند بلکه از منابع دینی بعنوان برای رفع بنای آنها استفاده کرده اند. 🔻برخی از این دسته جلوتر هستند و اند که مفهوم پردازی های دینی می کنند. به آثارشان که نگاه می کنید می بینید مثلا در روانشناسی مفاهیم کلانی مانند افسردگی و اضطراب را از غربی ها گرفته اند و مفاهیم دینی را ذیل این مفاهیم کلان وارد کرده اند. 🔸از ها و و عجیب و غریب شان که بگذریم بنظر می رسد این ها نیز بر هم زدن را نداشته اند. 🔹مشکل اصلی هر سه گروه اینست که خود کمابیش در دستگاه هاضمه غرب شده است و را توان نجات غریق نیست. یافته ها و پژوهش های آنها ذیل منظومه دانش غرب تعریف می شود. نیست. همه آنها علی رغم نکات مثبت شان در و شان نسبت به علوم غربی مشترک هستند! 🔹اما چاره چیست؟! 🔹چگونه می توان بر پایه معارف دینی منظومه ای جدید بنا نهیم؟ 🔹چگونه می توانیم از منابع دینی با رویکردی فعالانه بهره مند شویم؟ 🔹چگونه می توانیم مستند و بدون تاویلات ذوقی از معارف بهره مند شویم؟ 🔹چگونه می توان پژوهش های اندیشمندان مسلمان را از هضم شدن در دستگاه هاضمه غرب داد و از آنها بعنوان مصالح بنای نوین خود بهره گرفت؟ 🔹در یادداشت های بعد سعی می کنیم پاسخی برای این سوالات ارائه دهیم. 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
1_385163663.mp3
5.64M
📻 🎙استاد عالم زاده نوری ▫کار گروهی ضرورت زندگی امروز 🕰۲۱:۵۵ 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋آن چیز که مهم است،دختـــر است پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله: بوی فرزند،از بوی بهشت است و دختران را جز مؤمن،کسی دوست ندارد. 📒 الفردوس/ج/۲/ص۲۷۲ 🔷علاقه آقا به دختر،خیلی زیاد بود. به کسانی که فرزند دختر داشتند می‌گفتند:«آن چیزی که مهم است،دختراست.» 🔷همیشه می‌گفتند:«آن کسی که مورد علاقه میتواند قرار بگیرد،دختراست.» شاید به همین خاطر بود که عقیده داشتند«ازدامن زن مرد به معراج می‌رود.» (آقای سید رحیم میریان از اعضای دفتر امام) 📚زندگی به سبک روح الله ✒️علی اکبرسبزیان ⭕️ fatehan.net 🆔 @fatehan
✅فصل تحول 6⃣ 💢لنزت را عوض کن! 🔸در گفتگوهایی که با دوستان روانشناسی خوانده ای که دغدغه روانشناسی اسلامی دارند، بسیار به این نکته برخورده ام: تفسیر معارف دینی از آموخته های روانشناختی. 🔸این نگاه گرچه تماما منفی نیست و شاید بتوان برای آن نکات مثبتی را برشمرد ولی در مجموع رویکردی است که ما را از فهم معنای بازمی دارد. 🔸آموخته های لاجرم در فهم آموخته های انسان موثر است. بهرحال همه ما آموخته های مختلفی در سنین مختلف زندگی داشته ایم که در فهم آموخته های جدید از آنها بهره می بریم. 🔸بعنوان پیش فرض قبول می کنیم که علوم انسانی غربی هستند. 🔸چگونه از تاثیر این آموزه های پیشینی فاسد بر آموزه های جدیدمان جلوگیری کنیم؟ قطعا نمی توان براحتی تاثیر آنها را صفر کرد اما شاید با اقداماتی بتوان تاثیر آن را کرد. 🔸پیشنهاد ما است. این سیر مطالعاتی باید بعنوان برنامه ای برای محقق در نظر گرفته شود. باید آنقدر با این معارف شود که در جانش بنشیند. اگر فرد در فضای قرآنی و روایی بصورت سیر کند، کم کم اش عوض می شود. 🔸کم کم می تواند نسبت به تاثیر آموخته های پیشین بر آموزه های جدیدش پیدا کند. کم کم می تواند از دریچه به بنگرد. 🔹 مان تا عوض نشود مراد خود را بر مراد شارع می کنیم. در بهترین حالت بر از روایات دسترسی پیدا می کنیم و از رسیدن به معارف باز می مانیم. 🔸معارف دینی بصورت واضح و طبقه بندی شده در دسترس نیستند. اینگونه نیست که با تشکیل یک ساده کار تمام شود! 🔸 با در لا به لای معارف گنجانده شده اند که تنها کسانی که سالها با آنها بوده اند، به این معارف دسترسی پیدا می کنند. ناگفته نماند که حکمت و بودن معارف برای اینست که تنها افراد اهل به آن دسترسی پیدا کنند. 🔸آنهایی که با معارف هستند را با آنهایی که بهره مند از این نعمت عظیم نیستند، مقایسه کنید. تفاوت از زمین تا آسمان است. برخی با نگاهی و به معارف پرداخته اند و برخی در آنها غور کرده اند و و صید کرده اند. 🔹در اینجا باز جا دارد که بگویم کی میخواهیم مطالعه روایات را شروع کنیم؟ عمر محدود است و مسیر طولانی ... 🖋 ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
1_388266657.mp3
3.74M
📻 🎙استاد میرباقری ▫با محبوب هایمان محشور میشویم 🕰07:00 🌐www.fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 📋قرآن زندگی می بخشد... (خداوند) با این پیغمبر عظیم الشأن کتابی فرستاد دستورات طبی و روحانی آن حیاتبخش روان ها و زنده کنندهٔ دل هاست، می فرماید: «ای کسانی که ایمان آوردید! اجابت کنید خدا و رسولش را هنگامی که شما را میخوانند به آنچه زنده تان سازد». و نیز می فرماید: «آیا کسی که مرده بود پس ما او را زنده کردیم». و می فرماید: «کسی که از مرد و زن با داشتن ایمان، کار نیک کند پس ما او را به یک زندگی پاکیزه زنده خواهیم کرد» خلاصه، دلهایی که به سبب و مرده بود به وسیلهٔ و در ، ایمان را که حیات حقیقی است دارا می شوند، پس قرآن است شفای های ؛چنانچه خودش می فرماید: «برای اهل ایمان رهنما و شفابخشی است».ܝ وفرومیفرستیم از قران آنچه شفابخش و رحمت برای اهل ایمان است». «قرآن» است چون بیماری های روانی پیروان خود را درمان می کند و است چون دل های پیروان خود را سلامت، صحت و استقامت میبخشد تا به کسب اخلاق فاضله بپردازند و از زندگی انسانیت بهره مند شوند. 📚قلب سلیم 🖋شهید محراب آیت الله دستغیب ⭕️fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙دکتر فاطمی کیست که منکر تأثیر عشق و دوست داشتن بر زندگی باشد؟ عشق نیرو محرکه‌ای است برای انجام حرکت‌های بزرگ و راهی است که انتهای آن به موفقیت منتهی می‌شود. انسان‌ها به دلیل نیاز به عشق و دوست داشتن این موضوع را از همان دوران کودکی تجربه می‌کنند. امام علی علیه السلام می فرماید: دوستی و دوست داشتن انسان‌ها، پیوند بین آنها را مستحکم خواهد کرد. عشق و دوست داشتن باعث اتصال هیجانی بین انسان‌ها میشود. اتصال هیجانی نیز با امنیت درونی ارتباط مستقیم دارد؛ در نتیجه به هر میزان عشق را به معنای واقعی کلمه تجربه کنیم، می‌توانیم امنیت درونی بالاتری داشته باشیم. دکتر سید محسن فاطمی در این کارگاه پیرامون عشق و کارکردهای آن سخن گفته است. 📢لینک دریافت رایگان کارگاه 📥 ⭕️ fatehan.net/post/119 🆔 @fatehan