eitaa logo
منبرک فاطمی
7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
۴ لزوم حفظ خانه 🔸از نظر قرآن، خانه به قدری در مقام و جایگاه بالایی قرار دارد که حفظ حریم آن بر همگان توصیه شده است. خداوند متعال می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوتاً غیر بیوتکم حتی تستأنسوا و تسلّموا.» (نور، ۲۷) حصردر آیه مذکور به این معناست که خداوند ورود به خانه ی را بدون اذن و سلام می کند. این حریم را مقدس می دارد و ضرورت حاکمیت یک فرهنگ صحیح و صمیمی را در برخورد با اهل خانه بیان می کند و می آموزد که اهل بیت باید در روابط با یکدیگر، علاوه بر رعایت همه ی شئون انسانی در برخوردشان، از راه که نزدیک ترین و شایع ترین ارتباط است، نیز این یگانگی را بیان کنند و سلام واژه ای است که این پیام را دارد؛ 🔹علاوه بر آن که آرزوی سلامت و امنیت از جانب سلام کننده را ابلاغ می کند. ⬅️از عدی بن ثابت روایت است: زنی انصاریه به نزد رسول الله(ص) آمد و عرض کرد: من در خانه خویش گاه گاه در شرایطی هستم که نمی خواهم کس مرا ببیند، در این حال اگر پدر، فرزند یا مردی از خویشان من وارد شوند، چه کنم؟ در جواب، آیه فوق فرو فرستاده شد. ⬅️«تستأنسوا» یعنی «تستأذنوا»؛ گفته شده است که استیناس طلب انس است و به این معنی است که در هیچ خانه ای که ملک شما نیست، وارد نشوید تا مطمئن شوید فردی در آن است و آن گاه اجازه بخواهید. ابن عباس گفت: ⬅️در آیه تقدیم و تأخر است؛ یعنی «حتی تسلموا و تستأذنوا»، یعنی «حتی تقولوا السلام علیکم، أدخل»؛ سلام مستحب است و استیذان واجب. (رک. میبدی، ۱۳۵۷: ج۶، ص۵۰۹) در آیه ۲۸ از سوره ی مبارکه ی نور نیز، ورود به هرخانه ای مشروط به اجازه یافتن از سوی صاحب خانه شده است. «فان لم تجدوا فیها احداً فلا تدخلوها حتی یؤذن لکم» (نور، ۲۸)، «اگر در خانه کسی را نیافتید، تا اجازه دریافت نکرده اید، وارد نشوید.» علاوه بر این حکم عمومی، در آیه ۵۳ از سوره احزاب نیز، ورود به پیامبر بدون اذن منع شده است: «یا ایها الذین امنوا لاتدخلوا بیوت النبی الاّ أن یؤذن لکم»، «ای ایمان آورندگان به خانه پیامبر وارد نشوید مگر آن که به شما اجازه دهد.» @a_fatemi24 @FATEMI133
۲۲ شهریور ۱۳۹۸
💢خانواده در قرآن الف کارکرد و جایگاه خانه در ۱ محل (نحل،۸۰)، ۲ محل ذکر و تلاوت آیات الهی(احزاب، ۳۴)، ۳ محل رابطه ای (نور،۶۱) ۴ لزوم حفظ خانه (نور، ۲۷) در کانال⬇️⬇️ @a_fatemi24 @FATEMI133
۲۲ شهریور ۱۳۹۸
عیسی شدی که این همه بالا ببینمت بالای دست مردم دنیا ببینمت بعد از گذشت چند شب از روز رفتنت راضی نمی شود دلم الا ببینمت اما چه فایده خودت اصلا بگو حسین وقتی نمی شناسمت آیا ببینمت؟ امروز که شلوغی مردم امان نداد کاری کن ای عزیز که فردا ببینمت شبها چه دیر می گذرد ای حسین من ای کاش زود صبح شود تا ببینمت حلا هلال تو سر نیزه طلوع کرد تا ما رأیت إلا جمیلا ببینمت گفتی سر تو را ته خورجین گذاشتند چه خوب شد نبوده ام آنجا ببینمت تو سنگ میخوری و سرت پرت می شود انصاف نیست بین گذرها ببینمت فعلا نپرس طرز ورود مرا به شهر بگذار گوشه ای تک و تنها ببینمت @a_fatemi24 @FATEMI133
۲۲ شهریور ۱۳۹۸
سجده گاه ملائک است اینجا یاکه گردیده قبله گاه نور در سکوت سحر به گوش دلم صوت قرآن رسد ز کنج تنور   ای عجب مطبخ همین عصرم طور موسی شده در این دل شب بین داغی خاک وخاکستر شد لبی گرم ناله ی یارب   کیستی ای سر بدون بدن خیره خیره شده نگاه تو در مناجات امشبت آمد بوی بی مادری ز آه تو   قحط آغوشِ مِهر بوده مگر سر به خاک سیه گذاری تو تو یتیمی قبول ، مادر نه دختری خواهری نداری تو
۲۳ شهریور ۱۳۹۸
خولی با عجله از کربلا به کوفه آمد ، ‌اما درب دارالاماره بسته بود ، لذا برگشت به خانه اش که در نزدیکی شهر کوفه بود . از آن جایی که زن خولی به نام عیوف ، از علاقه مندان به اهل بیت عليهم السلام  بود ، سر مقدّس را از همسرش پنهان داشت و در میان تنور گذاشت . چنان ظـلـم و سـتـــم بـیـــــداد کــــرده / کـــه دل را کــــوره ی حـــدّاد کـــرده چنان در کوفه فرمان ، دست زور است / که مهمان خانه ی خولی ، تنور است کـســی کــه زیــب آغـــوشِ نـبـی بـود / ســـرش دایـم ســــرِ دوشِ نبـی بـود ز سنگ کـینـــه ها ، آن سـر شـکسـتــه / سـر او روی خـاکسـتــر  نشستـــه
۲۳ شهریور ۱۳۹۸
🤔 ! ❓ اگــر انگشت دست قطــع شــود آیا بــرای دفـن نيـاز به غسـل می‌باشـد؟ ✍ آیــت الله خـامنـــه‌ای: اگـــر دارای‌ استـخـوان باشــد بنابــر احتیــاط بایــد غســل (ســه‌ مرتبـه) داده و بعد از آن که‌ در پارچه‌ای‌ پیچانده‌ ‌شــد، دفـن ‌شــود. و غســل ‌مــس‌ میت برای ‌لمس ‌آن ‌واجب ‌نیست. ✍ آیت الله وحید: به احتیاط واجب غســل داده‌ و حنــوط‌ شـود و در پارچه‌ای پیچیـده و دفــن گــردد. ✍ آیت الله مکـارم: کـافی اســت آن‌ آن را بشــوينــد و در پــارچـــه‌ای بپيــچنـــــــد و دفـــــن کنـنــــــد. ✍ آیت الله سیـستانی: در پارچـه‌ای بپیــچنــــــد و دفــــــن کنـنـــــد. 📚 منبع: استفتاء ‌از سـایت مراجع عظـام‌ ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ 🔴 @tasvir12 👈عضویت ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯ @FATEMI133
۲۳ شهریور ۱۳۹۸
چند نکته کوتاه درباره شرط بندی: 1. شرط بندی در مسابقه ورزشی یا بازهای خانگی حرام است و در حرام بودن شرط بندی فرقی بین افراد نیست بنابر این شرط بندی بین زن و شوهر، پدر و فرزند، برادر و خواهر نیز حرام است. و شرط بندی فقط در مسابقه اسب سواری و تیر اندازی با اسلحه جنگی میان مسابقه دهندگان با رعایت شرایط و احکام آن اشکال ندارد. 2. اگر در مسابقه ای بازنده با اختیار خودش و بدون هیچ شرط و الزامی به برنده چیزی بدهد، و آنچه می دهد در برابر برد و باخت نباشد، اشکالی ندارد. 3. بازی با وسایلی که در نزد مردم به عنوان وسیله قمار شناخته می شود، بازی کردن با این وسایل در هر صورت حرام است هر چند شرط بندی نباشد؛ مثلا به تصریح برخی از فقها مثل مقام معظم رهبری پاسور از وسایل قمار است و بازی کردن با پاسور هرچند بدون شرط بندی باشد، حرام است. @FATEMI133
۲۴ شهریور ۱۳۹۸
ای هلال من به بالای سنان قرآن بخوان// قاری قرآن و قرآن را زبان! قرآن بخوان با صدای خود مسخّر کن تمام کوفه را// کوفه را هم کربلا کن؛ هم چنان قرآن بخوان گر چه بشکسته جبینت بر سر نی، سجده کن// گر چه گشته از دهانت خون روان، قرآن بخوان تا مگر آوای قرآن تو آرامم کند// بر فراز نیزه، ای آرام جان قرآن بخوان تا که اسلام تو را اهل زمین باور کنند// ای امام کلّ اهل آسمان قرآن بخوان زادۀ مرجانه دارد قصد آزار تو را// تا نرفتی زیر چوب خیزران قرآن بخوان صوت قرآن سر تو، سر بلندم می‌کند// تا نگشته قامت زینب کمان قرآن بخوان یاد قرآن پدر کن؛ روی دست جدّمان// وارث حیدر! تو هم نوکِ سنان قرآن بخوان آن چه دیدم مادرم زهرا برایم گفته بود// این مصیبت را نمی‌کردم گمان؛ قرآن بخوان هر که هر چه دارد از این خاندان دارد حسین// تا به «میثم» هم دهی سوز نهان قرآن بخوان محمدپارسائیان
۲۴ شهریور ۱۳۹۸
عاشقی رایج نبود عباس آن را باب کرد... او دو دستش را کنار علقمه نذر سر ارباب کرد....
۲۴ شهریور ۱۳۹۸
چند نکته کوتاه درباره واجبات سجده نماز: 1. سجده باید بر زمین مانند خاک و سنگ و آنچه از زمین می روید و خوراکی و پوشاک نیست، مانند چوپ درخت و برگ بسیاری از درختان باشد. 2. ذکر سجده باید بعد از قرار گرفتن پیشانی بر مهر و در حال آرامش بدن گفته شود و اگر عمدا ذکر واجب را در حال حرکت بگوید نماز باطل است 3. واجب است بین دو سجده انسان بنشیند و بعد از آرامش بدن سجده دوم را انجام دهد.
۲۵ شهریور ۱۳۹۸
🌛🌜 سوال✍️: آیاشستن موهایی که بلند است در غسل برای خانمها واجب است؟اکستنشن مو(اضافه کردن موی مصنوعی به ساقه موها بوسیله چسب)اشکال دارد؟ جواب 📝: شستن موهای بلند در غسل نظر مبارک آیات عظام رهبری، نوری، فاضل، مظاهری ،مکارم، سبحانی ، امام : شستن موهای بلند برای غسل به احتیاط واجب لازم است. نظر مبارک آیات عظام اراكي ،گلپايگاني ،زنجاني ، بهجت ،خوئي، تبريزي، سيستاني، وحید، صافي: شستن موهاى بلند برای غسل واجب نيست، بلكه همین که آب را به پوست سر برساند کافی است و غسل صحيح است. در اکستنشن مو نیز نیازی نیست در غسل موهای اضافه شده هم شسته شوند اما اگر موهای اضافه شده باچسب یا شیوه دیگری که مانع رسیدن آب به موهای طبیعی است وصل شده باشد مانع از غسل است و باید برطرف شود و اگر براحتی ممکن نیست غسل جبیره ای باید انجام گیرد. لازم به ذکر است در صورتی که موی طبیعی کافر یا سگ برای اکستنشن استفاده شده باشد نجس است و قابل تطهیر هم نیست. @ahkameshirin
۲۵ شهریور ۱۳۹۸
به زندان بلا هستم به آه و چشم گریان کجایی نور چشمانم رضا جانم رضا جان گل خیر النسایی،شده وقت جدایی،رضا جانم کجایی رضا جانم رضا جانم رضا جانم رضا جان... در این زندان ز اشک مادرم دارم نشانه شده نیلی سراپایم به ضرب تازیانه شده چشمان من تر،به یاد یاس پرپر،شهید عشق حیدر رضا جانم رضا جانم رضا جانم رضا جان... چو سِندی میزند من رادلم دارد نوایی یه یاد آن یتیمان ِ شهید کربلایی که دشمن نازشان را،کشیده بعد ِ بابا،به کعب نی واویلا حسین جانم حسین جانم حسین جانم حسین جان.
۲۶ شهریور ۱۳۹۸