فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ویدیو نکته دردناکی داره ..!
شاید تربت آرامم کند
🍃🌹🍃
@fatemi222
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا گاهی با این که مادر و پدرها متدین هستند ، ولی بچه ها منحرف میشوند⁉️
🍃🌹🍃
@fatemi222
📜 سازش یا نفوذ؟!
✏️ تحليل از حركت ولايت در تاريخ و نقش امام در حوادث، بدون دستيابى به هدف، شرايط و تكليف آنها، امكان ندارد.
✏️ هر حركتى با معيارهاى خودش، با هدف و شرايط و تكليف رهبر و رهروانش مىتواند تحليل شود و مورد بررسى قرار بگيرد.
✏️ اين ولايت، آنجا كه تحمل تودهها را به دست مىآورد قيام مىكرد و آنجا كه اين تحمل نبود زمينه را فراهم مىساخت و يا براى ساختن زمينه اقدام مىنمود، هر چند كه مردم نمىپذيرفتند و آنها را تنها مىگذاشتند. كه آنها تكليف خود را آورده بودند و يك گام هم از حدود بيرون نمىگذاشتند و دچار سازشهاى گوناگون نمىشدند.
✏️ در كنار اين زمينهسازى با شكلهاى گوناگون، هم به حفظ اسلام و هم به نگهدارى مسلمين و هم به نفوذ در قدرتهاى حاكم روى مىآوردند تا آنجا كه زمينهها فراهم گردد.
📄 برشی از کتاب
📚 انتظار
🍃🌹🍃
@fatemi222
⭕️ امیرالمؤمنین عـلـے عليه السلام
مَن بَذلَ جُهْدَ طاقَتِهِ بَلغَ كُنْهَ إرادَتِهِ.
هر كس تمام توان خود را به كار گيرد، به تمام خواسته خود برسد.
🏆
📚 غرر الحكم، حدیث ۸۷۸۵
🍃🌹🍃
@fatemi222
🍃 امیرالمؤمنین عـلـے عليه السلام
جاهِدْ في اللّهِ حَقَّ جِهادِهِ، و لا تَأخُذْكَ في اللّهِ لَوْمَةُ لائمٍ.
در راه خدا، چنان كه شايسته است جهاد كن و در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنشگرى مهراس.
🌷
📚 تحف العقول، ص۶۹
🍃🌹🍃
@fatemi222
#داستان
قتبه أعشي - كه يكي از دوستان امام صادق جعفر عليه السلام - است، نقل میکند:
روزي از روزها يكي از كودكان آن حضرت مريض شده بود، و من به قصد عيادتش حركت كردم، حضرت را جلوي منزلش اندوهگين و غمناك ديدم.
عرضه داشتم: ياابن رسول اللّه! فدايت شوم، حال فرزندت چگونه است؟
حضرت فرمود: با همان حالتي كه بوده است، هنوز مريضي و ناراحتي او بر همان حالت ادامه دارد.
بعد از آن، حضرت سريع به داخل منزل خود رفت؛ و چون ساعتي گذشت از منزل بيرون آمد در حالتي كه چهره اش باز و غم و اندوه در آن حضرت احساس نمي شد.
فكر كردم كه بحمداللّه حال كودك بهبود يافته است، لذا سوال كردم: اي مولايم! بفرمائيد حال كودك چگونه است؟
فرمود: راهي را كه ميبايست برود، رفت.
عرض كردم: قربانت گردم، در آن هنگامي كه كودك زنده و مريض حال بود، شما را غمگين و محزون مشاهده كردم؛ ولي اكنون كه او وفات يافت، شما را در حالتي ديگر مشاهده ميكنم؟!
حضرت فرمود: اي قتبه! ما خانواده اي هستيم كه قبل از ورود بلا و مصيبت چاره انديشي مينمائيم؛ ولي زماني كه مصيبت اتفاق افتاد و واقع
گرديد تسليم قضا و قدر الهي ميباشيم و راضي به رضاي او هستيم، بنابر اين ديگر ناراحتي و اندوه معنائي ندارد.
و به دنباله همين روايت آمده است، كه حضرت فرمود: ما اهل بيت رسالت، همچون ديگران دوست داريم كه خود و خانواده و اموالمان سالم باشد؛ امّا هنگامي كه اراده خداوند و قضا و قدر او فرا رسد، تسليم امر حق گشته و راضي به مشيت الهي او هستيم.
📚 دانشنامه امام جعفر صادق علیه السلام صفحه۴۶۹
ــــــــــــــــ
🍃🌹🍃
@fatemi222
D1737255T14882280(Web)-mc.mp3
12.67M
🔹 #حضرت_عبدالعظیم_حسنی علیه السلام و خدمات ایشان
حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در زمان حیات خود مورد توجه امامان هم دوره ی خود بوده و در آن زمان فرقه های مخالف بسیاری فعالیت می کردند.
🎙 #استاد_رفیعی
⏱ #سخنرانی_کامل
🍃🌹🍃
@fatemi222
﷽
🔰 قم در آستانه ظهور
✍️🏻 یکی از ویژگیهای بارز قم در روایات، پیوند این شهر با ظهور امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) است.
نکته جالب این است که قم شهری است که علما به دستور امام صادق(علیهالسلام) آن را تأسیس کردند.
▫️خصوصا طایفه اشعریها که از شخصیتهای برجسته علمای زمان خود بودند. این طایفه به محدثین و علمای درجهیک ما تبدیل شدند. بهتدریج، قمیها به مرکزیت علم و فضیلت تبدیل شدند و علما، حتی در عراق، مانند شیخ مفید، به شاگردی قمیها افتخار میکردند.
✍️🏻 امام صادق(علیهالسلام) نیز در روایتی فرمودند: «ثُمّ يَظهَرُ العلمُ ببلدةٍ يُقالُ لها قُمّ، و تَصيرُ مَعْدِنا للعِلمِ و الفَضلِ»
علم در شهری به نام قم ظهور خواهد کرد و این شهر معدن علم و فضیلت خواهد شد.
▫️در ادامه فرمودند: «حتّى لا يَبقى في الأرضِ مُسْتَضعَفٌ في الدِّينِ حتّى المُخَدَّراتُ في الحِجالِ»
هیچکسی در روی کره زمین باقی نمیماند که در دین مستضعف باشد، حتی زنان پردهنشین.
به این معنا که قمیها به تمامی اقشار جامعه، دین را میرسانند.
▫️سپس فرمودند: «و ذلكَ عند قُرْبِ ظُهورِ قائمِنا» [1]
شهر قم در آستانه ظهور قائم ما قرار دارد و از نشانههای ظهور است.
✍️🏻 از عجایب شهر قم این است که از همان ابتدا تا به امروز، همواره مورد طمع طواغیت و سلاطین ظالم بوده و آنها همیشه تلاش کردهاند تا بر این شهر نفوذ کنند، اما هیچگاه موفق نشدند.
[1] عوالم العلوم، ج ۲۱، ص ۳۴۳.
🍃🌹🍃
@fatemi222
❇️ کیفر کتمان حقیقت
💎 وَ قالَ علیه السلام: لِأَنَسِ بْنِ مالِکٍ، وَ قَدْ کانَ بَعَثَهُ إِلی طَلْحَةَ وَ الزُّبَیْرِ لَمّا جاءَ إِلَی الْبَصْرَةِ یُذَکِّرُهُما شَیْئاً مِمّا سَمِعَهُ مِنْ رَسُولِ اللّهِ صلی الله علیه و آله فی مَعناهُما، فَلَوی عَنْ ذلِکَ، فَرَجَعَ إِلَیْهِ، فَقَالَ: إِنِّی أُنْسِیتُ ذلِکَ الْأَمْرَ.
🌸 فَقَالَ علیه السلام:
✨إِنْ کُنْتَ کَاذِباً فَضَرَبَکَ اللّهُ بِهَا بَیْضَاءَ لَامِعَةً لَا تُوَارِیهَا الْعِمَامَةُ.✨
🖌 هنگامی که امام علیه السلام وارد بصره شد انس بن مالک را خواست تا نزد طلحه و زبیر برود و آنچه را از پیامبر صلی الله علیه و آله درباره آنها شنیده بود (منظور پیشگویی پیغمبر صلی الله علیه و آله درباره ظلم آنها نسبت به علی علیه السلام است) به آنها یادآوری کند (تا از مخالفت خود با علی علیه السلام خودداری کنند). انس از این مأموریت سرپیچی کرد و به نزد امام علیه السلام برگشت و گفت: من آن را فراموش کرده ام.
🌸 امام علیه السلام فرمود:
🖌اگر دروغ میگویی خدا تو را به سفیدی آشکاری (پیسی) مبتلا کند آن گونه که حتی عمامه نتواند آن را بپوشاند.
💎 قالَ الرَّضِیُ: یَعْنِی الْبَرَصَ، فَأَصابَ أَنَساً هذَا الدّاءَ فیما بَعْدُ فی وَجْهِهِ، فَکانَ لا یُری إلّا مُبَرْقَعاً.
🔸 سیّد رضی میگوید: منظور امام علیه السلام بیماری برص است و چیزی نگذشت که لکههای سفید برص در سر و صورت او نمایان گشت و از آن پس هیچ کس او را بی نقاب نمی دید.
🔰نهجالبلاغه، حکمت ۳۱۱.
🍃🌹🍃
@fatemi222
🔅#پندانه
🟡 اعمال انسان تنها چیزی است که پس از مرگ بهدردش خواهند خورد
🔹شخصی به پسرش وصیت کرد پس از مرگم جوراب کهنهای به پایم بپوشانید، میخواهم در قبر در پایم باشد.
🔸وقتی پدرش فوت کرد، پسر وصیت پدر خود را به عالم اظهار کرد، ولی عالم ممانعت کرد و گفت:
طبق اساس دین ما، نمیتوان چیزی بهجز کفن تن میت کرد.
🔹ولی پسر بسیار اصرار ورزید تا وصیت پدرش را بهجای آورند.
🔸سرانجام تمام علمای شهر یکجا شدند و روی این موضوع مشورت کردند که سرانجام به مناقشه انجامید.
🔹در این مجلس بحث ادامه داشت که ناگهان شخصی وارد مجلس شد و نامه پدر را به دست پسر داد.
🔸پسر نامه را باز کرد. معلوم شد وصیتنامه پدرش است پس با صدای بلند خواند:
پسرم! میبینی که با وجود این همه ثروت و دارایی و باغ و ماشین و این همه امکانات و کارخانه حتی اجازه نیست یک جوراب کهنه را با خود ببرم؟
🔹یک روز مرگ به سراغ تو نیز خواهد آمد. هوشیار باش به تو هم اجازه یک کفن بیشتر نخواهند داد.
🔸پس تلاش کن از داراییای که برایت گذاشتهام استفاده کنی و در راه نیک و خیر به مصرف برسانی و دست افتادهگان را بگیری، زیرا یگانهچیزی که با خود به قبر خواهی برد همان اعمالت است.
🍃🌹🍃
@fatemi222
🌹حضرت عبدالعظيم از نوادگان حضرت امام حسن(ع) مي باشد و از اصحاب امام جواد و امام هادي (ع) بود و عقايد خود را بر امام هادي (ع) عرضه داشت و امام او را تأييد كرد. مناسب است ما اين روايت را نقل كنيم.
🌹شيخ صدوق (ره) و غير ايشان از جناب عبدالعظيم روايت كرده اند كه فرمود: بر آقاي خودم، حضرت امام هادي (ع) وارد شدم. چون مرا ديد فرمود: مرحبا به تو اي ابوالقاسم! تو وليّ ما هستي. عرض كردم : اي فرزند رسول خدا! مي خواهم دين خود را بر شما عرضه كنم. اگر مورد پسند شما است تأييد بفرماييد و اگر ناپسنداست راهنماييم كنيد.
🌹من عقيده دارم خدا، واحد و يگانه است و مثل و مانندي ندارد و جسم و صورت و عرض و جوهر نيست، بلكه پديدآورنده اجسام و صورتهاست. پروردگار و مالك هر چيزي است. او مالك و صاحب هر چيزي است.
🌹عقيده دارم محمد(ص) پيامبر و رسول و آخرين آنان است و بعد از او پيامبري نخواهد بود و تا روز قيامت دين آن حضرت اسلام خواهد بود و شريعت ديگري نخواهد بود.
🌹عقيده دارم امام و خليفه و وليّ امر بعد از پيامبر(ص) اميرالمؤمنين (ع) و بعد از آن حسن (ع) و بعد حسين (ع) و علي بن الحسين و بعد محمد بن علي و سپس جعفر بن محمد و بعد موسي بن جعفر و بعد علي بن موسي و سپس محمد بن علي است و بعد شما را امام مي دانم.
🌹حضرت فرمود: بعد از من پسرم حسن و بعد از او مهدي (ع) خواهد بود كه كسي او را نمي بيند و از نظرها غائب خواهد بود و زمين را پر از عدل و داد خواهد كرد پس از اين كه پر از ظلم و جور شده باشد.
🌹گفتم : عقيده دارم دوست ايشان دوست خداست و دشمن ايشان دشمن خدااست و اطاعت ايشان واجب ومعصيت اينان معصيت خدا است.
🌹عقيده دارم معراج و سؤال در قبر و بهشت و جهنم و صراط و ميزان حق است و قيامت خواهد آمد و همه زنده خواهيم شد.
🌹پس امام هادي (ع) فرمود: اي ابوالقاسم! به خدا اين است دين پسنديده ثابت. بر همين اعتقاد بمان. خداوند تو را براين اعتقاد محافظت كند.
📚منتهي الآمال، ج ۲ ص ۳۹۲.
🍃🌹🍃
@fatemi222
🌺سالروز ولادت حضرت عبدالعظيم عليه السلام
♦️ حضرت ابوالقاسم عبدالعظيم حسنى فرزند عبدالله بن على بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام در سال 252 يا 255 ه وفات يافته است.
📚 مستدرك سفينه البحار: ج ٦، ص ٦٦
♦️ايشان از مشاهير علما و از ثقات و فضلاى محدثين است كه در زهد و ورع زبانزد خاص و عام بوده و از امام جواد و امام هادى عليهم السلام روايت نقل كرده است.
📚 سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد عليه السلام: ص ١٥٧
♦️كتاب خطب اميرالمؤمنين عليه السلام و كتاب اليوم و الليلة از آثار آن بزرگوار است.
📚 سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد عليه السلام: ص ١٥٧
♦️ جلالت و عظمت شأن آن بزرگوار از عرضه عقايدش خدمت امام زمانش حضرت هادى عليه السلام و تأييد آن حضرت درباره آنها به وضوح پيداست.
♦️ ايشان به طور ناشناس وارد رى شد و از ترس بنى عباس در ساربانان در خانه يكى از شيعيان زندگى مى كرد.
📚 سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد عليه السلام: ص ١٥٧
♦️تا هنگام وفات كسى متوجه نشد آن بزرگوار كيست، تا اينكه بعد از وفات خواستند آن بزرگوار را غسل دهند نوشته اى در لباس او يافتند كه نسب شريف خود را در آن نوشته بود. مرقد مطهرش در شهر رى مشهور است.
♦️ پدر آن حضرت عبدالله مشهور به "عبدالله قافه" است. "قافه" نام مكانى بود كه جناب عبدالله از طرف پدر بزرگش جناب حسن بن زيد حاكم آنجا بود.
♦️همسر حضرت عبدالعظيم، خديجه دختر قاسم بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام است.
📚 رياحين الشريعه: ج ٤، ص ١٩٧
♦️ بعضى امامزاده قاسم شمال تهران را پدر خديجه همسر حضرت عبد العظيم مى دانند.
📚 رياحين الشريعه: ج ٤، ص ١٩٧، ج ٥، ص ١٠٦
♦️ دختر آن حضرت سلمى است كه حضرت عبدالعظيم عليه السلام او را به عقد محمد بن ابراهيم بن ابراهيم بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام در آورده و ثمره اين ازدواج سه پسر به نام هاى عبدالله و حسن و احمد بود.
📚 رياحين الشريعه: ج ٤، ص ٣٣٢
🍃🌹🍃
@fatemi222
🌹متأثرم چرا حرم نرفتهام
♦️در ایامی که امام در مدرسه علوی اقامت داشتند یک شب _ ساعت ده مورخ 19 بهمن 57 به طور ناشناس با ایشان و مرحوم شهید عراقی به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) رفتیم. البته قبلاً به مسؤولین حرم گفته شده بود حرم را خلوت کنند. اما آنها نمیدانستند قضیه چیست؛ لذا تا مردم خبردار شدند امام زیارتشان را کرده بودند. امام در دو سه روز اولی که از پاریس تشریف آورده بودند فرموده بودند: «من متأثرم که در این چند روز که به ایران آمده ام هنوز به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) موفق نشدهام».
📚پا به پای آفتاب - ج6 - ص 77
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌺 آبروی ری...
🌹امام خامنه ای : ری مرکز بسیار مهمّی از لحاظ علمی و فرهنگی در تاریخ ماست و سرسلسله ی بزرگان هم - جناب عبدالعظیم - با این که اهل ری نیست، اما حقّاً و انصافاً به ری و تاریخ ری آبرو داد و حقّ عظیمی به گردن همه ی تهرانیها و اهل ری دارد.
📚بیانات در دیدار اعضای برگزارکننده ی کنگره ی حضرت عبدالعظیم الحسنی 1382/3/12
🌺شخصیّت جناب عبدالعظیم برای اغلب مردم ناشناخته است
🌹جناب عبدالعظیم مرد بسیار بزرگی است. مردم مقامات علمی این بزرگوار را نمیدانند...تجلیل از جناب عبدالعظیم، تجلیل از علم و جهاد و زهد و تقواست. ایشان صائم النّهار و قائم الّلیل بوده است. در حالات ایشان نوشته اند: در مدتی که ایشان در ری زندگی میکرد، همه ی روزها را روزه میگرفت و همه ی شبها را مشغول عبادت بود. اینها حقّاً و انصافاً چیزهای خیلی مهمّی است.
🌹 در فضیلت ایشان روایات معروفی وارد شده است. حضرت هادی علیه السّلام به یکی از اهالی ری که از زیارت امام حسین علیه الصّلاةوالسّلام میآمد، فرمود: «اگر میرفتی عبدالعظیم را زیارت میکردی، ثوابی را که از زیارت امام حسین نصیبت شده است به تو میدادند.» ما در جوار جناب عبدالعظیم زندگی میکنیم، شوق کربلا هم داریم؛ امّا کمتر توفیق پیدا میکنیم به زیارت این بزرگوار برویم.
🌹این یک روایت، که مقام معنوی حضرت عبدالعظیم را نشان میدهد. آن روز، امام هادی علیه السّلام میخواستند این مشعل در این نقطه از ایران بدرخشد. بیخود تعریف نمیکردند. میخواستند دلهای آحاد ملّتِ مسلمان را در این نقطه ی عالم به وسیله ی نور این مشعل که از انوار اهل بیت علیهم السّلام است و آن روز از دنیا هم رفته بود و دیگر خطری او را تهدید نمیکرد، روشن کنند.
📚بیانات در دیدار اعضای برگزارکننده ی کنگره ی حضرت عبدالعظیم الحسنی1382/3/1
🍃🌹🍃
@fatemi222
🌹🌹كرامات حضرت عبدالعظيم عليه السلام / هدیهی سیدالكریم علیه السّلام
🌹 طلبه سیّدی، پس از آنكه مقطعی از درسش را در نجف به پایان می برد به تهران می آید و مقدّمات ازدواج ایشان فراهم می گردد. دختری معرّفی می شود و به خواستگاری می روند، مسائل مطابق سلیقه طرفین طی می شود جز اینكه پدر دختر شرطی را برای داماد مطرح می كند، تا پس از تحقّق آن دختر به خانه بخت برود.
🌺 شرط پدر دختر تهیه این اقلام بود: یك جفت گوشواره، 4 عدد النگو، 2 عدد پیراهن، 2 قواره چادری و 2 جفت كفش.
🌹 اگر چه درخواست خانواده عروس چندان سخت و چشمگیر نبود، لكن برای آن عالم بزرگوار تهیه همین قدر هم مقدور نبود. ایشان ناامید از انجام شرط، عازم قم می شود. امّا قبل از حركت به سمت قم به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در شهرری توقّف می كند.
🌺 آن عالم بزرگوار قبل از آنكه به حرم مشرّف شود، دقایقی را در حیاط صحن و مقابل ایوان می ایستد. تمام حواسش به شرطی است كه از عهده انجام آن برنیامده است. در این لحظه كاملاً متوجّه آن حضرت می شود و مشكل را با آن وجود مقدّس در میان می گذارد. در حالتی دل شكسته زار زار می گرید و برای آنكه كسی متوّجه نشود عبایش را روی صورتش می گیرد.
🌹چند لحظه بعد، كسی دست روی شانهاش می گذارد و آرام به گوشش می خواند: كه آقا، بسته تان را بردارید تا خدای نكرده كسی آن را نبرد! و ایشان ناراحت از اینكه او را از چنین حالی بیرون آورده اند، مكثی می كند و بعد چشم می اندازد، بسته ای جلوی پایش افتاده است! ابتدا اعتنا نمی كند، امّا، بلافاصله طنین صدایی را كه لحظاتی قبل او را متوجّه این بسته كرده بود در ذهنش می نشیند. نگاه جستجو گرش كسی را نمی یابد. بسته را می گشاید. درون بسته این اشیاء به طور مرتّب چیده شده بود:
🌺 2 جفت كفش زنانه، 2 قواره چادری، 2 عدد پیراهن، 4 عدد النگوی طلا و یك جفت گوشواره.
🌹 «اين طلبه كسی نبود، جز مرحوم آيت الله العظمی مرعشی نجفی از علماء فقيد و مراجع تقليد عظام كه پس از اين كرامت نيز «خادم افتخاری» آستان مقدّس حضرت عبدالعظيم عليه السّْلام شده و تا آخر عمر شريفشان اين مدال خادمی را به سينه داشتند.»
🌍 🍃🌹🍃
@fatemi222
🌺کریم هستی و حاجات دل روا کردی
طبیب هستی و درد مرا دوا کردی
🌺میان چشم شما معجزه فراوان است
مس وجود مرا سر به سر طلا کردی
🌺تویی که واسطه ی فیض چار معصومی
رسیدی و دل مارا پراز خدا کردی
🌺روایت از کرم بی شمار تو کم نیست
چه روزها که تفقّد به این گدا کردی
🌺چه خوب شد که شما قبله گاه تهرانی
به ری رسیدی و یک کربلا بنا کردی
🌺سلام سیّدنا شاه واجب التعظیم
درود حق به تو ای صاحب مقام عظیم
🌺امام زاده ی عشقی مقام تو والاست
به روی گنبد دوّار؛ پرچمت بالاست
🌺حسن ترینی و حُسن حسین را داری
درون سینه ی تو شوق حیدرو زهراست
🌺مدینه با قدمت غرق نور رحمت شد
چقدر با تو زمین مثل جنّت الاعلاست
🌺دوباره زائر دلخسته آمده آقا
حضور قطره در این موج عاشقی زیباست
🌺هر آنکه پیش شما ماند کربلایی شد
مسیر صحن تو از صحن سیدالشهداست
🌺هزار شکر مسلمان نسل سلمانیم
میان صحن شما یاحسین میخوانیم
🌺خوشی حرام ، که تو جدّ بی حرم داری
دوباره کنج حرم حرفی از حسن آمد
🌺به سمت مرقدتان زائری که می بینی
برای ناب شدن با خدا شدن آمد
🌺همینکه چشم ترم با ضریحتان خو کرد
کلام حضرت هادی ع به یاد من آمد :
🌺"کسی که تا حرم قدسی شما رفته
به شهرری که نه انگار کربلا رفته"
🌹خدا کند که به حقّ دعای خیر رضا ع
به دست ما برسد برکت عیان حرم
🌹دوباره از حرم شهرری به مشهد رفت
کسی که رفت به دنبال کاروان حرم
🌹ثواب طوف حریم تو هدیه ای از ماست
به آستان رفیع "مدافعان حرم"
✔️اشعارمداحی و مرثیه اهلبیت
https://eitaa.com/fatemi8/100
سلام همراهان
عملیات آغاز نصرالله چیست؟
👇👇👇
رفتار ددمنشاانه رژیم منحوس صهیونیستی بویژه ترور فرماندهان حزب الله و در صدر ایشان شهید سید حسن نصرالله اعلی الله مقامهم الشریف، علیرغم خواست آنها مبدا تحول مهمی در جبهه مقاومت به ویژه قلوب آزادی خواهان ایران و جهان خواهد شد
جهاد در فرهنگی دینی ماجایگاه والا ی دارد و باعث تبلور جوهره ایمانی مومن و جامعه مومنین میگردد
در وایتی در مورد جهاد چنین وارد شده است:
و عن أمیر المؤمنین علیه السلام «إِنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ فَتَحَهُ اَللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ وَ سَوَّغَهُمْ كَرَامَةً مِنْهُ لَهُمْ وَ نِعْمَةٌ ذَخَرَهَا وَ اَلْجِهَادُ لِبَاسُ اَلتَّقْوَى وَ دِرْعُ اَللَّهِ اَلْحَصِينَةُ وَ حِصْنُهُ اَلْوَثِيقَةُ فَمَنْ تَرَكَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اَللَّهُ ثَوْبَ اَلْمَذَلَّةِ وَ شَمْلَةَ اَلْبَلاَءِ وَ فَارَقَ اَلرَّخَاءَ وَ ضُرِبَ عَلَى قَلْبِهِ بِالْأَشْبَاهِ وَ دُيِّثَ بِالصَّغَارِ وَ اَلْقَمَاءِ وَ سِيمَ اَلْخَسْفَ وَ مُنِعَ اَلنَّصَفَ وَ أُدِيلَ اَلْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْيِيعِهِ اَلْجِهَادَ وَ غَضِبَ اَللَّهُ عَلَيْهِ بِتَرْكِهِ نُصْرَتَهُ وَ قَدْ قَالَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي مُحْكَمِ كِتَابِهِ «إِنْ تَنْصُرُوا اَللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدٰامَكُمْ» » .
از خطبه هاى آن حضرت عليه السّلام است (كه در اواخر عمر شريفش فرموده و اصحاب خود را از جهاد نكردن با معاويه توبيخ و سرزنش مى نمايد):
(1) پس از ستايش خداوند و درود بر رسول اكرم، جهاد (كارزار با مخالفين دين) درى است از درهاى بهشت كه خداوند آنرا بر وى خواصّ دوستان خود گشوده، و لباس تقوى و پرهيزكارى است (اهل تقوى را از شرّ مخالفين حفظ ميكند مانند لباس سرما و گرما را) و زره محكم حقّ تعالى و سپر قوىّ اوست (براى نگاهدارى اهل تقوى از اسلحه دشمنان) پس هر كه از آن دورى كرده آنرا ترك كند خداوند جامه ذلّت و خوارى و رداى بلاء و گرفتارى باو مىپوشاند و بر اثر اين حقارت و پستى زبون و بيچاره ميشود، و چون خداوند رحمت خود را از دل او برداشته به بى خردى مبتلى گردد (در كار خويش حيران و سرگردان ماند) و بسبب نرفتن جهاد و اهميّت ندادن باين امر مهمّ از راه حقّ دور شده در راه باطل قدم مى گذارد و به نكبت و بيچارگى گرفتار گرديده، از عدل و انصاف محروم ميشود (ستمكار بر او تسلّط پيدا نموده با او به بى انصافى رفتار خواهد كرد).
بر طبق وایت دیگری از امیرالمؤمنین علی علیه الساالام، جهاد انواع مختلفی دارد و منحصر در جهاد نظامی نیست ایشان میفرمایند:
جَاهِدُوا فِي سَبِيلِ اَللَّهِ بِأَيْدِيكُمْ فَإِنْ لَمْ تَقْدِرُوا فَجَاهِدُوا بِأَلْسِنَتِكُمْ فَإِنْ لَمْ تَقْدِرُوا فَجَاهِدُوا بِقُلُوبِكُمْ.
مستدرک الوسائل، ج2، ص 244
@fatemi222
در این عملیات از طریق یک فراخوان عمومی از امامان محله و کنشگران مسجدی درخواست میشود همانگونه که مساجد در لبیک به فرمان جهاد امام خمینی، نقش مهمی را در بسیج مردم برای مشارکت در هشت سال دفاع مقدس بر عهده داشتند، این بار در لبیک به فرمان امام خامنه ای که ،» بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار جبهه مقاومت بایستند
✋ قالب ها و کنشهای حمایتی
فهرست پیشنهادی برای کنشهای حمایت از حزب الله به شرح ذیل است:👇👇
@fatemi222
♦️کمکهای مالی
1 ا جمع آو ی کمکهای نقدی و ارسال آنها از طریق وا یز در حساب اعلامی از طرف دفتر مقام معظم رهبری
2 ا ایده پردازی در مورد تنوع کمکهای مالیا مثل:
2.1 ا وقف برای جبهه مقاومت
2.2 ا ارسال بخشی از وجوهات خمس
2.3 ا ارسال بخشی از زکات به جبهه مقاومت
3 ا اهدای طلا و زیورآ ت توسط بانوان
4 ا توزیع و تخلیه قلک و صندوا هدایا
5 ا مقید شدن به کمک مالی مستمرو هفتگی یا ماهانه به جبهۀ مقاومت
♦️جلسات و گفتگوهای تبیینی
1 ا سخنرانی های کوتاه تبیینی بین دو نماز
2 ا مشارکت در مباحثه های گروهی در محله در محلهای اجتماع مانند و رزشگاه، قهوه خانه، پار،،
مدرسه، دانشگاه، هیت و اقدام به تبیین
3 ا سخنرانی امام یا کنشگران مسجدی اهل سخن در مجامع عمومی، مدارس، دانشگاهها، هیتها
و ...
4 ا تبیین تا یخچه مقاومت در قالبهای مختلف مخصوصا برای نوجوانان و جوانان
5 ا وارد مباحثه شااادن با مردم در نقاط دیگر جهان و تبیین موضوع مقاومات برای آنها از طریق
فضای مجازی
6 ا تماس با سرشبکه های مردمی هر محله و طراحی همکا ی مشترک، میان محلات شهر
7 ا صحبت با مردم و توجیه کردن آنها درباره ایده مقاومت و لزوم پای کار ماندن مردم
8 ا دریافت ایده های میدانی برای همدردی با مردم مظلوم مقاومت و تضعیف دشمن
9 ا تجمع افرادی که اعلام آمادگی برای مبازه و اعزام و سایر کمکها کرده اند و سخنرانی یک عالم
دینی برای ایشان
10 ا برپای ی دورهمی و پاتوق های روزانه در محله برای گفتگو و اقناعسازی
11 ا تبیین مسایل روز با استفاده از استدلالهای قرآنی، بیان تجربیات تاریخی، استدلالهای عقلی
و بیان روایات معصومین علیهم صلوات الله
12 ا تبیین مسایل روز و چهره واقعی استکبار که حد یقف در سلطه جویی و استکباار و خوی استکبا ی و زیاده خواهی ندارد
13 ا در خانواده، بستگان، فضای مجازی و ، ارتباطات را در حد وسعمان، گسترده تر کنیم و مردم را علیه اسراسیل و استکبار بشورانیما
14 ا تولید کلیپها و پادکساتهای ی جهت کمک به نشار اندیشه مقاومت با استفاده از افرادی که مسلط به زبانهای خارجه هستند
15 ا پاسخ به شبهات مردم در زمینه های مباحث مختلف مقاومت
16 ا تشکیل دورهمیهای مردمی برای تصمیمگیری فعالیاتهای که می توان برای امتثال امر مقام معظم رهبری در مسجد و محله انجام داد
17 ا برگزا ی جلسات تفسایر قرآن با تاکید بر آیاتی که به جهاد، صبر، مقاومت، ظهور منجی بشاریت در برابر ظلم، ایستادگی در مسیر حق و آینده وشن مجاهدین اشاره دارندا
18 ا برگزا ی همایشها و مراسم یادبود برای سید حسن نصارالله با حضاور علما، نخبگان، و شخصیتهای برجسته اجتماعی و فرهنگی مساجد منطقه
19 ا تبلیغ چهره به چهره مردمی برای اقناع ارورت مقابله با اسراییل
20 ا تبیین و روشنگری درباره عملکرد گروههای مقاومت و ضرورت وجودشان
21 ا تبیین و وشنگری لزوم انتقام قطعی و حمایت از تصمیم مسولین نظامی
22 ا صحبت و گفتگوی چهره به چهره با مردم در جلسات خانگی، مدارس و مساجد
23 ا صحبت کردن نوجوانان و جوانان برای همکلاسی هایشان سر صف مدارس
24 ا تشکیل گروههای کوچک و سایر مردمی که در محله ها با مردمی که نسبتِ به آینده مقاومت نگرانی دارند گفتگو کنند و اطلاعات صحیحی را در مورد دستااوردهای محور مقاومات و شخصیت و عملکرد شهید سید حسن نصرالله به مردم بدهند
↩️یهود شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/14769
✅فعالیت رسانه ای در مسیر جبهه مقاومت
1 ا بازنشر محتواهای تولید شده در رسانه مجازی محله و خانواده های محله
2 ا ایجاد صفحه و گروه در فضای مجازی با محو یت تبیین موضوع مقاومت
3 ا پشتیبانی از محتواهای منتشر شده در فضای مجازی با محو یت مقاومت از طریق لایک و کامنت حمایتی
4 ا بخش اطلاع رساانی در مساجد تشکیل شود و آخرین اوضاع جبهه مقاومت به صورت به روز به اطلاع مردم برسد
5 ا تولید، حمایت و داغ کردن هشتگهای حول انتقام، مقاومت و سید حسن نصرالله
6 ا ایجاد رباتهای بله و تلگرام برای بیان شخصیت سازی شده سوگ و انتقام
7 ا انتشار متن، فیلم و صوت سخنرانیهای بزرگان درباره مقاومت فلسطین
8 ا پیام مردم محله به چهره های معروف برای اعلام تسلیت و همراهی با مردم
9 ا تغییر پروفایلها به عکس با متن انتقام و بزرگداشت شهدای مقاومت به ویژه شهید سیدحسن نصرالله
10 ا پخش فیلمهای کوتاه و مستندهای مناسب برای جوانان و کودکان مدارس محله
11 ا فعالیت در فضای مجازی بین الملل مانند توییتر، اینستاگرام و ..
12 ا شکایات از اینستاگرام بابت حذف ناعالانه پستهای محور مقاومات باا الگوگیری از برخی کشورها که شکایت کردند و پیش بردند
13 ا پویش با موضوع ارسال عکس، نقاشای و فیلم مرتبط با » همدرد لبنانیم « پویش مجازی دانش آموزی مقاومت که در آن دانش آموزان احساسات خود را انعکاس می دهند
14 ا جوانهای محله با استفاده از تلویزیونهای خانگی مبادرت به پخش مستندهای کوتاه و سایر تولیدات صوتی و تصویری مناسب در فضای عمومی محله و مسجد کنند
15 ا مصاحبه با مادران شهدای محله و یا سایر محلهها و پرسش از آنها در مورد احساساشون نسبتِ به اتفاقات غزه و لبنان و پخش آن در رسانه محله
16 ا تولید و توزیع عکس نوشته از نظر برخی سلبریتیها در مورد مردم مظلوم غزه و لبنان و شهید سید حسن نصرالله اعم از آنکه حمایت از جبهه حق کرده باشند یا در نقطه مقابل از رژیم منحوس صهیونی حمایت کرده باشند به منظور آشنایی مردم با فهم سلبریتی هاا
17 ا پویش (بیا به میدان مبارزه)به منظور اینکه تمامی افراد محله و مساجدی ها به این فکر کنند
که مهارتها و امکانات خود را در دفاع از جبهه مقاومت و مقابله با اسر اییل شناسایی کرده و به میدان بیاورند
↩️یهود شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/14769
✅فعالیتهای هنری در مسیر جبهه مقاومت
1 ا پرده خوانی و روایتگری تصویری در مورد تاریخ و جنایات اسرائیل
2 ا خواندن اشعار و روضه های متناسب با شهدای مقاومت
3 ا تشکیل و یا شرکت در گروه سرود با موضوع مقاومت
4 ا اجرای سرودهای مناسب در میادین و بازارها با استفاده از گروههای مجرب نوجوان و جوان
5 ا نوشتن داستان کوتاه و بلند و روایت درباره شهدای مقاوت و یا موضوعات مرتبط
6 ا طراحی و ساخت دکور و یادمان مقاومت در بخشی از محله و برگزاری مراسم های مرتبط در ایام هفته در کنار این یادمان به صورت مستمر در طول سال
7 ا ایجااد حس و هیجان از طریق باازنشار یاا اجرای نوحه ها و مداحی شورانگیز به زبانهای مختلف
8 ا تشکیل و یا شرکت در گروه تئاتر با موضوع مقاومت
9 ا پویش دلنوشاته های مردم به سید مقاومت و تلفیق آن با عکس شهید سید حسن نصرالله و توزیع آن در فضای مجازی
10 ا سرود و جمعخوانی مردم محله با موضوع مقاومت و شهید سید حسن نصرالله
11 ا ایده پردازی، طراحی، اهدا و استفاده از لباسها و لوازم سبک زندگی با موضوع مقاومت
12 ا دسته نواختن سنج و دمام در مراسم ماتم )موسیقی مقاومت مردم جنوب(
13 ا هر مسجد ده نفر را جمع کند و مصاحبه ای با ایشان انجام دهداز ناحیه این مصاحبه ها روایت پای کار آمدن مردم تولید شودا
14 ا ارسال پیام های همدردی با مردم لبنان و ساخت کلیپ از آن و ارسال برای مردم لبنان
15 ا تولید و انتشار فیلمهاای کوتاه، مستند و برنامه های رسانه ی در مورد زندگی، نقش و انادیشه های سید حسن نصرالله این محتواهاا میتوانناد از طریق شبکه ی اجتماعی،صداوسیما، و برنامه های محلی پخش شود
16 ا پخش کلیپهای روایت مادران غزه و لبنان
17 ا برپایی غرفه و نمایشگاه کودک ، و روایت کودکانه مقاومت
18 ا روایت مادران از کمکهای پشت جبهه دفاع مقدس و تصویرسازی نمادین
19 ا شب شعر با موضوع محور مقاومت و مقام شهدای مقاومت
20 ا غرفه کودکان و نوجوانان جهت اهدای نقاشی و یا اسباب بازی به کودکان غزه
21 ا نقاشیهای دیواری و خطاطی دیوار نوشته در محله ها که مقاومت، ایستادگی و مقام و جملات شهید سید حسن نصرالله را به تصویر بکشند
↩️یهود شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/14769
✅ایده های کمک به جبهه مقاومت
1 ا اعلام آمادگی برای پذیرای ی از خانوادههای لبنانی که بر اةر بمباران آواره شدهاند
2 ا اعلام آمادگی برای بازسازی منازل ویران شده مردم لبنان
3 ا ایجاد بستر اعلام آمادگی اقشار مختلف مردم محله جهت حضور میدانی در جنگ نظامی در خط مقدم
4 ا اعلام آمادگی به عنوان پرستار و یا پزشک در خط مقدم
5 ا مبا زه سایبری و هک کردن و ایجاد مزاحمت برای سامانه های مرتبط و پشتیبان دشمن صهیونیستی
6 ا اهدای خون جهت مداوای مجروحین
7 ا ایده پردازی در مورد روشهای جنگ و جنگ افزارهای جدید
8 ا راه اندازی پویش اهدای اقلام مورد نیاز آوارگان مانند اقلام غذایی، البسه، دارویی، بهداشتی، سرگرمیهای کودکان، فرهنگی مشروط به نیازسنجی از جامعه هدف
9 ا ثبت نام نمادین اعزام بانوان برای کمکهای پشت جبهه
10 ا اعزام گروههایی برای بازی با نوجوانان و کودکان و دلدا ی به ایشان
11 ا یادگیری آموزشهای امدادی و پانسمان و تزریقات
12 ا اجرای پویش تحریم خرید و فروش کا های اسرایلی
↩️یهود شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/14769
✅مراسم عبادی در مسیر کمک به جبهه مقاومت
1 ا شرکت در مراسم دعا و نذر و ختم های مختلف
2 ا برگزا ی مراسمات عزاداری برای شهدای لبنان و فلسطین و انجام فعالیت تبیینی در خلال آن
3 ا برگزا ی هیت در منزل و یا محله و انجام فعالیت تبیینی در آن
4 ا اجرای پویش ختم صلوات و قرآن مجازی و حقیقی در سطح محلات
5 ا برگزا ی جلسات دعا و محافل قرآنی ویژه خانوادههای شهای مقاومات این جلسات میتوانند محلی برای تقویت ارتباط معنوی این خانوادهها با ازشهای دینی و اسلامی باشند
6 ا اجرای مراسم ترحیم شهدا در مسجد
7 ا برگزا ی محافل توسل شبانه برای نصرت رزمندگان لبنان، فلسطین، یمن، سو یه و عراق
8 ا پویش قرآنی نصرو نصر با تلاوت جمعی سورۀ نصر در جلسات خانگی قرآن با نیت فرج و پیروزی جبهه مقاومت
9 ا برپای ی هیئت و مراسم مذهبی با موضوع مسائل مقاومت
↩️یهود شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/14769
🌸🍃﷽🍃🌸
✋دلایل دشمنی یهود با مسلمانان
🔺نژادپرستی از مهمترین تعالیم یهود شمرده میشود؛ به گونهای که «یهود» و «نژاد پرستی» در طول تاریخ هیچگاه از یکدیگر جدا نبوده؛ بلکه با یکدیگر پیوند عمیقی داشتهاند.
🔺چرا قوم یهود با مسلمانان دشمنی دارند؟
مگر میان این دو قوم چه گذشته است که این قدر اسلام مورد غضب یهود است؟ و در نهایت، دلیل دشمنی و ریشه عداوت یهود با اسلام چیست؟
۱) حسادت؛ عامل سقوط
۲) نژاد پرستی یهود
۳) مال اندوزی و دنیا طلبى
۴) قساوت و توحش
۵) روحیه ستمگرى
۱) حسادت :
🔹حسادت یکی از ریشههای دینگریزی است و میتوان آن را از شعبههای دنیادوستی بهشمار آورد، تا جایی که امام صادق(ع) آن را ریشه کفر دانسته و فرموده است:«وَ اِیَّاکُمْ اَنْ یَحْسُدَ بَعْضُکُمْ بَعْضاً فَاِنَّ الْکُفْرَ اَصْلُهُ الْحَسَد؛ مبادا برخی از شما نسبت به دیگری حسودی کند؛ زیرا ریشه کفر حسادت است.» (بحار الأنوار، ج ۷۸، ص ۲۱۷)
🔹 قبل از بعثت پیامبر اسلام(ص)، یهود، در انتظار ظهور پیامبری بود که آنها سیادت اجتماعی آینده خود را در سایه وی مطرح کنند؛ از اینرو به کفار میگفتند که در آینده نزدیک ما با قبول پیامبری خاتم بر شما پیروز خواهیم شد؛ ولی همین که پیامبر(ص) مبعوث شد، از پذیرش دعوت آن حضرت امتناع کردند و به بهانهجویی پرداختند؛ چنانچه قرآن کریم در این زمینه میفرماید: «وَ لَمَّا جَاءَهُمْ کِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَ کاَنُواْ مِن قَبْلُ یَسْتَفْتِحُونَ عَلىَ الَّذِینَ کَفَرُواْ فَلَمَّا جَاءَهُم مَّا عَرَفُواْ کَفَرُواْ بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلىَ الْکَفِرِین»؛[بقره /۸۹] « و هنگامى که از طرف خداوند، کتابى براى آنها آمد که موافق نشانه هایى بود که با خود داشتند، و پیش از این، به خود نوید پیروزى بر کافران مى دادند [که با کمک آن، بر دشمنان پیروز گردند. با این همه،] هنگامى که [این کتاب، و] پیامبرى را که از قبل شناخته بودند نزد آنها آمد، به او کافر شدند. لعنت خدا بر کافران باد!»
🔹در این آیه صحنهای دیگر از لجاجتها و هواپرستیهای یهود را مطرح میکند که آنها بر اساس بشارتهای تورات، منتظر ظهور پیامبر بودند و حتّی به همدیگر نوید پیروزی میدادند و یکی از دلایل اقامت آنها در مدینه این بود که آنها میدانستند آن شهر، محلّ هجرت پیامبر است و به همین سبب از پیش در آنجا سکنا گزیده بودند؛ ولی بعد از ظهور پیامبر اسلام(ص)، با آنکه نشانههای وی را موافق با آنچه در تورات بود یافتند، کفر ورزیدند. (تفسیر نور ج ۱، ص۳۴۵٫ )
🔹و در آیه بعدى، علت کفر یهود را اینگونه بیان میکند: «بِئْسَمَا اشْترََوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ أَن یَکْفُرُواْ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ بَغْیًا أَن یُنزَِلَ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ عَلىَ مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ فَبَاءُو بِغَضَبٍ عَلىَ غَضَبٍ وَ لِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُّهِین ؛[ بقره /۹۰] « ولى آنها در مقابل بهاى بدى، خود را فروختند که به ناروا، به آیاتى که خدا فرستاده بود، کافر شدند. و معترض بودند، چرا خداوند به فضل خویش، بر هر کس از بندگانش بخواهد، آیات خود را نازل مى کند؟! از این رو به خشمى بعد از خشمى [از سوى خدا] گرفتار شدند. و براى کافران مجازاتى خوارکننده است.»
♦️در این زمینه گزارشهایی نیز وجود دارد که ما به دو نمونه اشاره میکنیم:
🔸الف. وقتی بحیرا، راهب مسیحى، رسول خدا(ص) را در کودکی شناخت، ابوطالب را از ادامه سفر به شام منع کرد و گفت: او را از یهود برحذر دار! چون او عرب است و یهود میخواهد پیامبر موعود از بنیاسرائیل باشد و به او حسادت میکند.( الطبقات الکبرى، ج۱، ص۱۲۳)
🔸ب. مورخان و مفسران به نقل از ابن عباس آوردهاند که یهود، پیش از اسلام به اوس و خزرج میگفتند: به واسطة پیامبر خاتم یا موعود بر شما غلبه خواهیم کرد؛ اما پس از مبعوث شدن آن حضرت، سخن خود را انکار کردند. «معاذ بن جبل» و «بشر بن براء» به آنان گفتند: تقوا پیشه کنید و اسلام آورید! چون خود شما در زمانی که ما مشرک بودیم، محمد(ص) را برای ما وصف میکردید و میگفتید که مبعوث خواهد شد و به واسطة او بر ما پیروز خواهید شد. «سلام بن مشکم» یهودی گفت: کسی که از او سخن میگفتیم، محمد(ص) نیست و چیزی که برای ما شناخته شده باشد، نیاورده است. در اینجا آیة ۸۹ سورة بقره نازل شد.(الطبقات الکبرى ج۱، ص۱۲۳)
ادامه دارد👇👇👇
۲) نژاد پرستی یهود:
🔹نژادپرستی از مهمترین تعالیم یهود شمرده میشود؛ به گونهای که «یهود» و «نژاد پرستی» در طول تاریخ هیچگاه از یکدیگر جدا نبوده؛ بلکه با یکدیگر پیوند عمیقی داشتهاند.این عقیده یهود که خود را نژاد برتر میدانند، بر سایر عقاید آنها مانند چتری سایه افکنده است، تا جایی که حتی آیین حضرت موسی(ع) را در نژاد خود محصور ساختهاند و اگر کسی از غیر نژاد یهود بخواهد این آیین را بپذیرد، برای آنان پذیرفتنی نیست؛ و لذا در میان ملل دیگر، تبلیغی نداشته و ندارند و آیین یهود را آیین انحصاری خویش دانستهاند. همین وضع خاص آنها سبب شده است که در انظار سایر ملل منفور شوند؛ زیرا مردم دنیا کسانی را که برای نژاد خود امتیازی قائل باشند، هرگز دوست ندارند. و ما میبینیم که اسلام با آن شدیداً مبارزه میکند؛ چون نژادپرستى، شعبهای از شرک است.(تفسیر نمونه، ج۱، ص ۳۵۸)
🔹از جمله آیاتی که نژادپرستی آنها را تأیید میکند، این آیه میباشد: «قُلْ یَأَیهُّا الَّذِینَ هَادُواْ إِن زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ المْوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِین ؛ «بگو: «اى یهودیان! اگر گمان مى کنید که [فقط] شما دوستان خدائید نه سایر مردم، پس آرزوى مرگ کنید اگر راست مى گویید [تا به لقاى محبوبتان برسید]!»[جمعه/۶ ]
🔹هنگامی که پیامبر(ص) جمعی از یهودیان را به دین اسلام دعوت کردند و آنها را از مجازات خدا بیم دادند، آنان در برابر این تهدید حضرت گفتند: «ما را تهدید مکن؛ ما فرزندان خدا و دوستان او هستیم. که اگر بر ما خشم کند، همانند خشمی است که انسان نسبت به فرزند خود دارد؛ یعنی به زودی این خشم فرو مینشیند!»( مجمع البیان فى تفسیر القرآن ج ۳، ص ۲۷۲٫ ذیل آیه ۱۸ سوره مائده)
🔹در آیاتی از قرآن کریم و منابع یهود به نژادپرستی و ادعای برتری این قوم اشاره شده است. «قوم برگزیده» عنوانی است که در تورات و تلمود فراوان به چشم میخورد، به گونهای که مردم جهان به دو بخش اسرائیلی و غیر اسرائیلی تقسیم شدهاند: «اعتقاد یهودیان به اینکه قوم برگزیدهای هستند، در آیین یهود مقولهای اساسی است و در تلمود آمده است که: یسرائیل (بنی اسرائیل) به دانه زیتون شباهت دارد؛ چون زیتون امکان آمیختن با دیگر مواد را ندارد.»(موسوعه الیهود، ج۵، ص ۷۲ )
🔹این عقیده یهود در رفتارهای آنان تبلور کرده است، تا جایی که در قرآن با ذکر نمونههایی از آن به نقد و بررسی آنها پرداخته است؛ ازجمله در سوره مائده به یکی از ادعاهای بی اساس و امتیازات موهومی که آنها داشتهاند اشاره کرده، میگوید: «وَ قَالَتِ الْیَهُودُ وَ النَّصَارَی نَحْنُ اَبْنَاءُ اللهِ وَ اَحِبَّائَه»؛ «یهود و نصارى گفتند: «ما، فرزندان خدا و دوستان [خاصّ] او هستیم.»[مائده/۱۸]
🔹این تنها امتیاز موهومی نیست که آنها برای خود قائل شدند؛ بلکه در آیات دیگر بارها به اینگونه ادعاهای آنان اشاره شده است؛ به طور مثال: در آیه ۱۱۱ سوره بقره ادعای آنها را درباره اینکه غیر از آنان کسی داخل بهشت نمیشود و بهشت مخصوص یهود و نصاری است بیان کرده و ابطال مینماید[«وَ قالُوا لَنْ یَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَنْ کانَ هُوداً أَوْ نَصارى تِلْکَ أَمانِیُّهُمْ قُلْ هاتُوا بُرْهانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ»]
🔹و در آیه ۸۰ همین سوره ادعای یهود را مبنی بر اینکه آتش دوزخ جز ایام معدودی به آنان نمیرسد ذکر نموده و آنها را سرزنش میکند.[«وَ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَیَّاماً مَعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْداً فَلَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُون ».]
🔹از آیات مورد بحث استفاده میشود که روح تبعیض نژادی یهود – که امروزه نیز در دنیا سرچشمه بدبختیهای فراوان شده است – از آن زمان در یهود بوده و آنان برای نژاد بنیاسرائیل امتیازات موهومی قایل بوده و هستند. متأسفانه همچنان آن روحیه بر آنها حاکم است و در واقع، پیدایش کشور غاصب اسرائیل نیز از همین روح نژاد پرستی است.
🔹آنها نه فقط در این دنیا برای خود برتری قایل هستند؛ بلکه معتقدند که «این امتیازات نژادی در آخرت نیز به کمک آنها میشتابد و گنهکارانشان برخلاف افراد دیگر، تنها مجازات کوتاه مدت و خفیفی خواهند دید و همین پندارهای غلط، آنها را آلوده انواع جنایات، بدبختیها و سیهروزیها کرده است.»( تفسیر نمونه ، ج ۱، ص ۳۲۴ و ۳۲۵٫)
مسلم است که قومی با این همه ادعا و سراسر غرور، هرگز حاضر نخواهد شد ،از پیامبری تبعیت کند که از قوم و قبیله آنها نمیباشد.
↩️یهود شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/14769
سلام چون همه مباحث در اینجا نمیشه مطرح بشه ، یه کانال زدم به نام #عمارنامه،بیشتر مباحث تحلیلی وبصیرتی و گاهاً هم اطلاع رسانی هست. اگر مایل بودید یه سر بهش بزنین
https://eitaa.com/ammaar_gonabad/145
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ارتباط مومنانه
پیام امام رضا (علیه السلام) به مومنان از طریق حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)
🔻 به مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام)
🍃🌹🍃
@fatemi222
•|ســــجاده نمــــازشب|•
اگر بخواهید به جایی برسید
با کار حوزه و دانشگاه
مشکلتان حل نمی شود،
این فقط به شما علم می دهد؛
آن که مشکل شما را حل می کند،
#سجادہ_نماز شب است.
آیت الله جوادی آملی
#حکایت_خوبان
❇️ اخلاص فوق العاده در شیخ عباس قمی (ره)
🔹 محدث قمی برای فرزند بزرگش نقل کرده است که وقتی کتاب #منازل_الآخره را تألیف و چاپ کردم و به قم رسید، به دست شیخ عبدالرزاق مسئله گو، که قبل از ظهر در صحن مطهر حضرت معصومه مسئله میگفت افتاد.
🔹 #پدرم کربلایی محمدرضا از علاقه مندان #شیخ_عبدالرزاق بود و هر روز در مجلس او حاضر میشد. شیخ عبدالرزاق آن روزها منازل الآخره را برای مستمعین میخواند.
🔹 روزی پدرم به خانه آمد و گفت: «شیخ عباس کاش مثل این مسئله گو میشدی و می توانستی #منبر بروی و این کتاب را که امروز برای ما خواند بخوانی...
🔹 چندبار خواستم بگویم آن کتاب از #تألیفات من است اما هربار خودداری کردم و چیزی نگفتم فقط عرض کردم: دعا بفرمایید خداوند توفیقی مرحمت فرماید.
📚حاج شیخ عباس قمی مرد تقوا و فضیلت، ص ۴۸
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🍃🌹🍃
@fatemi222