در پیادهروی تاریک و سرد کنار روضةالحوراء نشسته بودیم و چای میخوردیم و گپ میزدیم؛ در بارهی آن مطلبش که منتشر شده و این مطلبش که برای انتشار فرستاده بود. حرفم آن بود که روایت اکثریت جای خود اما جایم روایت اقلیت میطلبد؛ مانند کاری که پشت قناصه میکردیم و شتک باید میکردیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمال بیروت پر از آدمهایی از اقصای عالم است، که برای زیستن هیچ دلیلی ندارند. جنوب بیروت پر از آدمهایی است که برای مردن هم دلیل دارند، و این دلالت را تا زیست اقصای عالم امتداد دادهاند...
فاصلهی یک مقاله با واقعیت میدان دست کم یک تا پنج سال است و فاصلهی یک کتاب تا آن پنج تا پنجاه سال. چه لبنانیها و چه ایرانیهای لبنان برایشان عجیب است که از چه کنج دنج کتابخانه را برای نظریهپردازی رها کردهییم و این جا کف کافه تا پشت سنگر، مقاومت و امت آن را تأویل میکنیم...
برای لبنانیها و ایرانیهای مأمور در لبنان طبیعی است که یک مستندساز در خط مقدم در بارهی پرندهها کار بسازد یا خبرنگار شبکهی دشمن از دل جمهور مقاومت به پارسی گزارش چرک برود؛ هفتهها اما با آنها بحث کردهییم که استحصال نظریه از صحنهی میدانی جنگ آیا معنای محصلی دارد؟ یا چه...
ولایت فقیه را حضرت روحالله از پیش خودش نساخت؛ ولایت فقیه از دورهی رسولالله وجود داشته است...
ولایت فقیه همقدمت با فقاهت است. فقاهت همقدمت با وصایت و نبوت است...
چارهی آلوده بودن امت ابلیس اکبر، درون مرزهای ملی رایان و عیان ایران، به موسیقی موهن، آلوده کردن امت پیامبر اعظم به موسیقی موهوم نیست...
این که پهپادها و موشکهای سازمان رزم نیروهای مسلح ما روزاروز نوبهنو و نقطهزن میشوند اما جنگ روایت را هنوز با الگوهای از رده خارج روابط عمومی یا عملیات روانی اداره میکنیم بسی دلسرد کننده است...
تصریح حضرت رهبر بر بسیج بیرون از سازمان بسیج، صیانت از حلقههای میانی امت از پاکوب شدن زیر خط عسکری حلقهی حاکمیت بود...
آخرین توصیهی حضرت رهبر در آخرین دیدار با بسیجیها آن است که نیروی طراح جذب کنید. حرفشان این است که عملیات منهای نظریات آن حرکت نیست که پی آنیم...
عادت عموم میلهگراها هماین توهم است که امت را اتحاد ملتها میدانند...
میلهگراها ممکن است با کلیدواژهی وحیانی جهاد کنار بیایند، اما محال است با هجرت کنار بیایند...
لکنت حرکت حزبالله در گفتار خود از جایی شروع میشود که میخواهد مقاومت امی خود را در چهارچوبهای ملی لبنان تختهبند کند، که در نمیآید و مقوا میماند...
حکومت اگر سویهی حرکت خود را از دست بدهد هویت نیز نمیسازد؛ و حکومت این جا نه معنای دولت را میدهد، و هماین است که شامل حشدالشعبی یا حزبالله یا حماس هم میشود...
سرپل احیای حلقههای میانی واقعی و جدایی آنها از حلقههای میانی قلابی کدام پروندهها است؟ قدس، اربعین، حجاب...
ملت در مصحف محمد مساوق امت است. این یعنی ملت در استعمال معاصر آن حتا از خودش اسم هم ندارد؛ چشم میلهگراها روشن...
اجتهاد و جهاد فقهی را که وا بنهیم و احیای شریعت محمدی و حجاب شرعی را که از مسیر دورهمیهای حقوقدانهای عرفی مجلس شورا و آن یکدو لجنهی دیگر پی بگیریم، طبیعی است که در راهروهای دیوانسالاری قوا در به در بشویم و در خیابانهای شهر روزاروز برهنهتر شوند؛ بارکش غول بیآبان شدهییم...
میلهگرایی نسخهی معاصر قبیلهگرایی است؛ این مبتنی بر مرز سرد است و آن مبتنی بر خون گرم...
عصر تعطیل یکشنبه است؛ هوا سرد و کوچه ساکت است. بچههای همسایهها در راهپله بازی میکردند. همسایهی طبقهی بالا موسیقی عربی گوش میکند؛ هر از چند آهنگ یک بار سلام یا مهدی میآید و میخواند و میرود...
عصر تعطیل یکشنبه است؛ هوا سرد و کوچه ساکت است. بچههای همسایهها در راهپله بازی میکردند. همسایهی طبقهی بالا موسیقی عربی گوش میکند؛ هر از چند آهنگ یک بار سلام یا مهدی میآید و میخواند و میرود...