شتر نشسته از اسب ایستاده بلندتر است. برنامهی شرعی از کارنامهی عرفی مأجورتر است...
برای تبدیل جنبش فواحش و شورش هرزهها و خیزش لختیها به یک کارزار انتخاباتی کافی است ستیز با اقامهی سخت حجاب شرعی و شریعت محمدی در محیط رایان و عیان را یکی از ارکان سازمان رأی خود بنهید: پویش انتخاباتی سلیطههای پتیاره...
تا هنگامی که در انتخابات نامزد فقیه مجتهد مسلم نداشته باشیم باید به فقهخواندههای اجتهادممشای اسلامباور رأی بدهیم؛ خیرالموجودین مأذون...
هوشمندسازی، شفافسازی، مردمیسازی، اگر بر زیرساخت شرعیسازی نباشد، میشود عرفیسازی...
پراگماتیسم + هفده رکعت؛ این سادهترین تعبیر از عملگرایی ریشو|چادریهای یواش است...
مؤسسهی زبان گویش روبهروی مدرسهی معصومیه بود و آن بچه حواسش به اعلان ایستگاه نبود و راننده رد شد. پسرک مینالید: میخواهم بروم گویش! راننده نگاهی به عقب کرد: پسر تو باید بروی شنوایش، نه گویش. خوانش پرت نواندیشان مدعی شرح وحی عربی از متنهای فارسیم، این را به خاطرم میآورد...
دوقطبی اکنونی ایران نه راست|چپ است و نه اصولگرا|اصلاحطلب؛ دوقطبی اکنونی ایران متأله|مستفرنگ است و اسلامطلب|ابطالطلب و مکتبی|سکولار و فقاهت|سفاهت...
طی سالها شاگردی حضرت شیخ عبدالله جوادی آملی در تفسیر و در تفقه خاطرم نمیآید در محضر و مدرس ایشان تکیه داده باشم یا چهارزانو نشسته باشم. با این همه از خود ایشان آموختهییم که در احتجاج شرعی سر پا و بیمهابا باشیم...
این که در رسانهی ملی پرسش اقتصادی و سیاسی از نامزدهای انتخابات را به یک اقتصاددان و سیاستدان سپردهاند اما در بارهی امر حجاب جای سپارش کار به یک فقیه، لگد زدن به اقامهی احکام اسلام را به یک رسانهچی شریعتندان سپردهاند، نشانه است برای آنها که فکر میکنند...