چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است؛ ظاهرش آن است که این چرند یک آموزهی امی و شرعی است اما در واقع از بافهها و یاوههای میلهگراهای مدرن است...
فرمود: در مسألهی حجاب با موالات با کفار کار را پیش میبرید. این هم از پشت بلندگو...
خلاف آن چه مشهور است، ایدهی دولتمردان مستفرنگ ایرانی و هواداران سکولار آنها نه مذاکره که موالات با کفار است...
گفت: موشکهای عقبهی ایران از چه برای جنگ در لبنان شلیک نمیشوند؟ گفتم: به همآن دلیل که رزمندههای ایرانی جواز جنگیدن در جبهههای لبنان را ندارند. ملی کردن آن چه محور مقاومت خوانده میشود منشأ کنشهای جزیرهیی کف آنها بوده است و اگر نه کنش امی به شرط ملیت نیست...
ورودی شهرک خیام دستهی ارتش لبنان با یک برادر لباسشخصی حرکت حزبالله حرفشان شده بودند و زورشان نمیرسید. میخواستند آن جا نباشیم. نفر امنشان شروع به هوار کشیدن کرد و آن برادر خونسرد با گوشی کسب تکلیف میکرد. به طرفم که براق شد، آن تکیهکلام به کارم آمد: شو دخلک بهذا القصة...
لبنانیها ملاحظه دارند اما ایرانیها دلیلی ندارند که این جا ارتش لبنان را به نام واقعیش نخوانند: جیش الحواجز؛ مترسک سیطرهها...
از دولت لبنان تا ارتش اسرائیل میگویند: حرکت حزبالله نباید نظامی باشد یا جنوب لیطانی نباید نظامی باشد؛ اما در نانظامی کردنشان ناموفق بودهاند. دلیل سادهاش، نبوغ حرکت حزبالله لبنان در بازتعریف نامتقارن نظامی بودن و نظامی کردن است که طی سالها تیغ همهی آنها را کند کرده است...
در جنوب لبنان نیروهای یونیفل زاغزن استند و نیروهای ارتش لبنان، مترسک. تنها ارتش اسرائیل توان آن را دارد که با ورود مستقیم به جنوب لیطانی حرکت حزبالله را از آن جا بیرون کند و منطقه را نامسلح کند که آن هم ماهها است روی مرزهای فلسطین به گل نشسته است...
از اسلوب آتشبس گرم ارتش اسرائیل این طور فهمیده میشود که قصد ماندن طولانی در خاک لبنان را دارد؛ دست کم برای گروکشی با حرکت حزبالله برای خلع سلاح جنوب لیطانی. مشکل کیان اسرائیل اما آن است که با این کار سلاح مقاومت در لبنان را برای مدت طولانی قانونی میکند؛ چالش شبعا...
گفت: تفاوت حرکت حزبالله از حرکت امل در لبنان چه است؟ گفتم: حرکت حزبالله سویهی سرخ شیعیان لبنان است و امل کمابیش صورتی است؛ از آن طرف حرکت حزبالله در خوانش امل، سوپرانقلابی خوانده میشود...