محمدیه قلب مسجد پیامبر بود. حسینیه تا مهدیه را به دل مسجد باز باید گرداند...
قرنها است که نظام ارزشهای مسجد مشخص است؛ این که چه کار در آن میشود و چه نمیشود. تردید و تردد در ارزشها و کنشهای تکیهها و خیمهها محصول گسست این حسینیهها تا مهدیهها از کالبد مسجد است...
هدایت شده از پیاده از خانه
کاروان پیادهی طهران به کربلاء؛ موسم اربعین ۱۴۰۳؛ هیأت امام علی تبریز؛ سال پانزدهم، روز اول، حرکت از حرم حضرت روحالله...
تبلیغ محرم مردم در مسجد و تکیه پای دعوت مبلغ میروند. تبلیغ صفر مبلغ در جاده و خانهی مردم پی دعوت آنها میرود...
هیأت صورتی هماین است که میبینیم: نؤمن ببعض و نکفر ببعض. کف خیابان کشف فاحش حجاب میکند و وسط دستهی عزا زنجیر میزند...
قمهزنی در هیأت را اگر به جهت وهن مذهب قدغن کردیم و هزینهاش را هم دادیم، بیحجابی در هیأت بسی موهنتر از آن است و منع آن بسی بیهزینهتر...
هیأت صورتی بیش از آن که امتداد مسجد فقیهان باشد، ادامهی خانگاه صوفیان است...
پیاده از خانه به عتبه رفتن شاید برای عراقیهای نزدیک به اربعین کربلاء برنامهی سال باشد، اما برای دیگران دور برنامهی عمر است. این که یک بار در عمر بتوانند پیاده از خانه تا عتبه بروند و مصداق دعوت معصوم بشوند...
مهار محفلهای جاهلی لانه کرده در حلقهی حاکمیت ملی تنها با توانمندسازی حلقههای میانی واقعی امت شدنی است...
دولت التقاط هنوز نیامده در حال موالات با کفار ذمی داخلی است؛ سر کار که بیاید میرود پی موالات با کفار خارجی حربی...
دولت التقاط به هماین راحتی که میبینیم، با هتک علنی مذهب رسمی کشور، سکولار است و مکتبی نیست...