دم رفتن مادر شهید گفت: شیخ نامت چه است؟ میخواهم به نام [در نماز] دعایت کنم. گفتم: نام جهادیم هماین است که شما در لبنان میشناسید. داشتم به این فکر میکردم: دعا به نام مستعار هم میگیرد؟ و گفتم: نام مادریم در ایران همآن نام نوهی شما و پسر شهید است...
انتظار کم ما از این نهاد نوپدید که خود را مکتب حاج قاسم میخواند آن است که از ایران تا لبنان مکتبی باشد...
لبنانزده بودن بسی از راویان ایرانی روایت درشت از لبنان را بر روایت درست سیطره داده است؛ یکیش هماین افسانهی همزیستی مسالمتآمیز مذاهب. ساعتها معطلی رفقای بسیجی تازهنفس برای تفتیش بارشان اما باعث آن شد تا از همآن بدء ورود به خاک لبنان بیرون از چنبرهی این افسانه باشند...
آن برادر لبنانی با زبان اشاره میخواست واژهی دکمه را تفهیم کند. دست آخر که شیخ فهمید، آن برادر پرسید: دکمهی وعدهی صادق در اتاق که است؟ شیخ مصطفا در کافه با جوانهای لبنانی به سهره نشسته بود...
امت، مجموعهی چند ملت نیست چه رسد به این که مجموعهی چند دولت باشد...
ملیگرایی میانتهی است، چه هویتش را از ردیف میلههای مرزی میگیرد. هماین است که میلهگرایی ایرانی در سلب اسلامستیز است و در ایجاب غربگدا است...
امتستیز، بیعتستیز و هجرتستیز است. امتستیز، ولایتستیز و امامتستیز است. امتستیز، فقاهتستیز و شریعتستیز است...
حرکت حزبالله لبنان بیحجاب ندارد؛ قانون نانوشته در این حرکت حفظ حجاب شرعی است که در پیوستاری از حجاب مطهری تا حجاب زینبی رعایت میشود. در حاشیه اما هواداران شیعی و سنی و حتا صلیبی حرکت حزبالله استند که شرط ورودشان در این حرکت مسلمان و مکتبی و محجبه شدن است...
ریشو|چادریهای مقوا خوش دارند که حرکت حزبالله را ماهیتی شل و یواش قلمداد کنند، لنگهی زیستار چرک صورتی خودشان. هماین است که هنگامی که میشنوند حرکت حزبالله لبنان درون خود دادگاه شرعی دارد و حتا کارآگاه و بازداشتگاه دارد به دیوار سفت میخورند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی از طهران آمده است و روی سنگ خوشنویسی میکند و به لبنانیها هدیه میدهد. در شهرک طیر دبا روی سنگهای مسجد جامع منهدم شدهی شهرک به دست ارتش کیان موقت اسرائیل در بارهی مقاومت مینوشت؛ گویا تکههای منهدم آن مسجد بذرهای رویش مجدد مقاومت در مردم منطقه است...