eitaa logo
فتح قلم🖋
176 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1هزار ویدیو
2 فایل
هوالبصیر (ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسم‌ها به‌کار نمی‌افتد»(۱۳۹۵/۰۴/۱۲) تنها شمشیر سلاح فتح نیست.قلم، سلاح حزب الله است در فتح فکرها. محتاج عنایت خدا هستم. @Rahj00
مشاهده در ایتا
دانلود
فتح قلم🖋
🔹با اعصاب مردم بازی نکن!
❇️آش شور وفاق این چندماه هر وقت انقلابی ها نقد یا مطالبه ای از دولت داشتند یک عده از مشهورهای سیاسی های مشهور و غیرمشهور می گفتند: "شما گروهک فرقان و منافق داخلی هستید! دنبال دوقطبی ایجاد کردن اید." ولی الان آش وفاق انقدر شور شده که مسوولین متوجه شدند هر انتقادی لزوما دوقطبی سازی نیست. نائب رئیس مجلس هم صدایش درآمده. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای اولین بار💔 از بعضی عزیزان اهالی حزب لبنان در مصاحبه ها و پیام ها می شنیدم که بعد از سید هیچ غصه ای دلشان را به اندازه شهادتش نمی شکند. ولی از یک بدرقه باشکوه و یک دل سیر گریه محروم بودند. ولی به لطف خدا مقاومت شان جواب داد.شاید جمع شدن در مشهد سید آن ها را یاد روزهایی انداخته که چشم و گوش می شدند برای دیدن صورت نورانی سید و شنیدن صدای باصلابتش.💔 روحش شاد سلامتی سید قهرمان مقاومت صلوات هدیه کنیم🥀 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
۱.در حالیکه طبق قانون اساسی مصوبات مجلس قانونی و لازم الاجراست. ۲.طبق قانون مصوب مجلس حضور آقای ظریف در پست حساس معاونت غیرقانونی است. ۳.ظریف دیروز مصاحبه کرده و گفته در مسوولیتم می مانم! امروز سامانه پرزیدنت مردم را به تبعیت از ارزش های قانون اساسی دعوت می کند! پیامک همین الان رسید. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ورود رهبر انقلاب به حسینیۀ امام خمینی(ره) در اولین شب عزاداری حضرت زهرا(س)
📢 | امّا هنوز هم به تأسّیِ فاطمه؛ نام علی‌ست روی لبِ شیعه آشکار 📝 قصیده‌ای از سیدحمیدرضا برقعی در رثای حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در دیدار شاعران با رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۳ ❤️ عاشق شده‌ست دانه به دانه هزار بار دل‌خون و سینه‌چاک و برافروخته، انار فریاد بی‌صداست ترک‌های پیکرش از بس که خورده خونِ دل از دست روزگار پاشیده رنگ سرخ به پیراهنِ خزان بسته حنا به پینۀ دستان شاخسار در سرزمین گرم، انار آتشین شود یاقوت را می‌آورد آتشفشان به بار با دست خود به حوصله پنهان نموده است یک دانه از بهشت در او آفریدگار آن میوه‌ای که ساخته تسبیحی از خودش شُکر از لبش نریخته، فی اللیل و النهار آن میوه‌ای که فاطمه آن را طلب نمود چون باب میل اوست شد این میوه تاجدار آن بانویی که نام خودش شعر مطلق است در وصفش استعاره نیاید به هیچ‌کار نامی که داده است به زن قیمتی دگر نامی که داده است به مردان هم اعتبار آن نام را می‌آورم، امّا نه بی‌وضو دل را به آب می‌زنم، امّا نه بی‌گدار جبر آن زمان که پشت در خانه‌اش نشست برخاست آن قیامت عظمی به اختیار رفت آنچنان که از نفس افتاد جبرئیل گویی پیمبر است به معراج رهسپار شد عرصه‌گاه تنگ، ولی ماند پشت در چون ماندن علی به اُحد ماند، استوار برگشت، زخم خورده ولی فاتح نبرد چون بازگشت حمزه از آشوب کارزار در خون خضاب شد تنِ یارانِ بعد از او آن‌ها که نام «فاطمه» را می‌زنند جار من از کدام یک بنویسم که بوده‌اند حجّاج‌ها به ورطۀ تاریخ بی‌شمار آن‌ها که با غرور نوشتند ساختیم دریاچه‌های احمری از خونِ این تبار از کربلا به واقعۀ فَخ رسیده‌ایم از عمق ناگوارترین‌ها به ناگوار محمود غزنوی به عداوت مگر نساخت از استخوان فاطمیان چوبه‌های دار بوسهل زوزنی به شرارت هنوز هم محکوم می‌کند حسنک را به سنگسار در لمعة دمشقیه جاری‌ست همچنان خون شهید اوّل و ثانی چون آبشار عثمانیان به مذهب ما بس که تاختند در سبزه‌زار و چالدران سرخ شد غبار امّا هنوز هم به تأسّیِ فاطمه نام علی‌ست روی لبِ شیعه آشکار بیت از هلالی جُغتایی نشسته است از آن شهید شیعه به ذهنم به یادگار «جان خواهم از خدا نه یکی، بلکه صد هزار تا صدهزار بار بمیرم برای یار» فرق است، فرق فاحشی از حرف تا عمل راه است، راه بی‌حدی از شعر تا شعار ما را چنان مباد که آیندگان ما ما را رقم زنند مسلمان بی‌بخار اینک مدافعان حرم شعله‌پرورند تا در بیاورند از آن دودمان دمار با تیغ آب‌دیده‌ای از نوع اعتقاد با اعتقاد محکمی از جنس ذوالفقار زهراست مادر من و من بی‌قرار او آن نام را می‌آورم آری به افتخار آن بانویی که وقت تشرّف به رستخیز پیغمبران پیاده می‌آیند و او سوار فریاد می‌زنند که سر خم کنید، هان تا از صراط بگذرد آیات سجده‌دار هرجا نگاه می‌کنم آنجا مزار اوست پنهان و آشکار چنان ذات کردگار‌ این‌ها که گفته‌ایم یکی بود از هزار امّا هنوز شیعه مصمّم، امیدوار... 🔸رسانه KHAMENEI.IR در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزیده‌ای از اشعار قرائت‌شده در رثای ام‌ابیها(س) در جلسات شاعران با رهبر انقلاب را در قالب مجموعه منتشر میکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir.ir
این قسمت شعر چقدر قشنگه 💔🥀 آن نام را می‌آورم، امّا نه بی‌وضو دل را به آب می‌زنم، امّا نه بی‌گدار جبر، آن زمان که پشت درِ خانه‌اش نشست برخاست آن قیامتِ عظمی به اختیار رفت آنچنان که از نفَس افتاد جبرئیل گویی پیمبر است به معراج، رهسپار شد عرصه‌گاه تنگ ولی ماند پشت در چون ماندنِ علی به اُحد ماند، استوار برگشت، زخم خورده ولی فاتحِ نبرد چون بازگشتِ حمزه از آشوبِ کارزار💔💔💔
❇️مدیریت احساساتی که کاش داشتیمش! هربار که یک شکست مقطعی به جبهه مقاومت تحمیل می شود بعضی برادران ما احساسی می شوند و زبان به سرزنش فرماندهان مقاومت باز می کنند. نه امکانات جبهه را در نظر می گیرند، نه وضعیت منطقه را. بعضی هم در این موقعیت بنا کردند به تحلیل چرایی سقوط شهرهای سوریه که مثلا چون نظام سوریه چنین و چنان بوده مردم همراهی نکردند. خب اصلا همه این آسیب شناسی ها هم به فرض درست باشد (که واقعا کامل نیست)اثرش چیست؟ چهارنفر انقلابی مومنی که سوریه را جزئی از جبهه مقاومت می دانستند با تمرکز تحلیلگران روی نقطه ضعف های نظامش دلچرکین می شوند.بعد مگر برای ما امکان تغییر در آن نظام وجود دارد که حالا آسیب شناسی اش می کنیم و راه حل تغییرات می دهیم؟ همیشه هم بیان جزئیات راهگشا نیست. گاهی هم باید کمتر گفت. مگر مساله ما برای حمایت از سوریه این بوده که بشار مرید امام خمینی است؟یا اصلا شرایط آنجا اقتضای فشار آوردن به نظام سوریه برای تغییرات را دارد؟ الان ما با ونزوئلا روابط راهبردی داریم بخاطر اسلام گرایی آنهاست؟ ما در کلان مساله ،دشمن اصلی یعنی آمریکا و اسرائیل را می بینیم. هرکشوری که در راستای دفاع از مقاومت برابر آن دشمن با ما همراهی کند از آن حمایت می کنیم.اگر امکان تاثیرگذاری بیشتر در آنجا باشد کمک می کنیم وگرنه به همین حمایت ها اکتفا می کنیم. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگشتند به جنوب. صبح ،بدون بابا شروع شده. با مادرش رفته سرخاک؛ به یادش،خاکش را بغل می کند. 💔💔💔
این روزها با زمزمه ابلاغ قانون حجاب بحث و گفتگو پیرامونش دوباره داغ شده.بعضی دوستان نگران اند که ابلاغ این قانون دوباره جامعه را قطبیده کند و باعث عصیان بیشتر شود. البته اگر یک قانون بدون نظارت یا با بدسلیقگی اجرا شود احتمال آسیب زا بودنش بالاست ولی با فرض اینکه با کمترین هزینه و پیوست رسانه ای اجرا شود در نظرش بگیریم. در گفتگو با دوستان این نظر را نوشتم.👇👇👇
❇️ پیرامون داغ شدن گفتگوها درباره حجاب گاهی اینگونه است که👇 ۱.یه دوقطبی رو جدی تر از اونی که هست جلوه میدیم. ۲.تنها علت دوقطبی رو اجرای قانونی که باعث کنترل هنجارها میشه می دونیم. ۳.مشکلات رو فقط از جنبه اعتقادی و فردی می بینیم و به بقیه جنبه ها توجه نداریم. صورت مساله رو اگه کامل نبینیم تبیین مساله و ارائه راه حل مون هم کامل نیست. صورت مساله در موضوع حجاب چیه واقعا؟ ۱.چگونه مردم را با حجاب تر کنیم؟ یا ۲.چگونه مانع گسترش بی حجابی موجود شویم؟ یا ۳.با فرض پذیرش تکثر سبک زندگی چطور از افزایش تنش بخاطر تکثر رفتارها و عقاید جلوگیری کنیم؟ ایناست یا صورت مساله چیزای دیگه است. اگه همینا هم باشه سه تا مساله مختلفه که هرکدوم رو قبول کنیم تبیین مساله و راه حل هامون با هم فرق خواهد داشت. خطای شناختی اینه که فکر می کنیم حکومت دنبال حل مساله اوله.برای همین با حساب و کتاب های ما حجاب یه مقوله عمدتا فرهنگی اعتقادیه که با تخلف انگاری و جرم انگاری در خوش بینانه اش فقط باعث ریاکاری مردم میشه و در بدترین وضع باعث عصیان و دوقطبی و زدگی شون میشه. خب راه حل ما اینجا صرفا تبیین و کار شناختیه.(که البته دهه هاست دستگاه هامون نه بلدن انجامش بدن نه اگر بلد بودن دهها عامل نفسانی و ...می ذاشت که به اجرا برسه.به هر حال انجام نشد و نتیجه ای هم نداشتیم.با انبوه تهاجم ها فقط نشستیم و نگاه کردیم بلد نبودیم. منم بلد نیستم البته. اونارو سرزنش نمی کنم. نتیجه این شد که ما مساله قبلی رو حل نکردیم و اتفاقا مسائل جدیدتری برامون پیش اومد.امروز بحران هویت هم داریم.از نزدیک با نوجوان ها در مدارس روبرو شدید صلا بعضی شون نمی خوان گفتگو کنن.حتی دانشجوها. چه رسد به مرحله تبیین وسنجش و تصمیم گیری.فکرشون شتر گاو پلنگ طور شده.ترکیبی از فرهنگ ها و سبک زندگی های درهم برهم که احتمالا در خود غرب هم نیست.با این پدیده فکر بیمار چطور میشه حرف زد وقتی حتی نمی خواد گفتگو کنه! فرار می کنه از حرف زدن.غرق شده در تفریح و لذت و گناه.از ترس اینکه عذاب وجدان نگیره دست میذاره روی گوشش که نشنوه) خب پس مساله ما باحجاب کردن مردم نیست. مساله دوم هم کامل نیست.ولی بخشی از مساله ما هست. ما بی حجابی رو یه پدیده " اجتماعی" می دونیم که در کشورمون با کلی فاکتورهای غیراجتماعی هم گره زده شده. یعنی بهش سنجاق شده.با امنیت،و فرهنگ.وقتی پای این دوتا میاد وسط خب تبیین و راه حل هم متفاوت میشه. جامعه ای که هزارتا بمب افکن فرهنگی روش کار می کنن از طرفی زمینه هایی از کم کاری و بی عدالتی و رانت خواری در مسوولینش طی دهه ها دیده آماده است برای گارد گرفتن و فرار کردن وپناه بردن به فرهنگ های دیگه.مخصوصا که جنبه های ایجابی کار فرهنگی حجاب هم دهه ها کم رنگ بوده.اینجا دیگه ما با یه پدیده صرفا اجتماعی بومی روبرو نیستیم که بگیم این پدیده ی عصیان زنها نتیجه ی برخورد حکومت با بی حجابی بوده. این پدیده ریشه در انتقام گیری از حکومت داره ریشه در اعتیاد به لذت جویی و خودنمایی که فرهنگ بیگانه بهش تزریق کرده داره ریشه در تخریب هویتش توسط همون عوامل حمله کننده داره و... یه عصیان دسته جمعیه که بوسیله دشمنِ دستگاه فکر فرهنگی مون داره انرژی می گیره و عملکرد بد مسوولین هم در آن دمیده.هی به جلو هل داده میشه.هر روز مثل ویروس گسترش پیدا می کنه.کم کم داره به نمادی برای تقابل با نظام مستقر تبدیل میشه. از طرفی می دونیم نظام ما با استقامت مردم سرپاست.اگه عنصر استقامت رو ازش بگیرن میشکنه.بی حجابی مستقیم رو ایمان اثر میذاره و ایمان هم مستقیم روی استقامت. خب اینا همه زیر مساله اس.غیر از اینا توی این جامعه کلی آدم مومن هم هستن که طبق عقیده دینی شون "باید" امربه معروف کنن. وقتی از اون طرف دشمن داره یه جمعی رو به جلو هل میده بعد از طرفی هیچ ضابطه قانونی از طرف حکومت نیست که جلوی این بهمن رو بگیره مومنین خودشون دست به کار میشن و این باعث غلیان احساسات و تذکر و تقابل و بعد عصیان و دوقطبی بیشتر میشه. ونکته مهم تر اینکه اگر بخشی از صورت مساله واقعی ،جلوگیری از گسترش بی حجابیه احساس وجود قانون، بخش زیادی از بدنه ی معمولی رو از بدتر شدن وضع حفظ می کنه .فقط یه اقلیت خاص هنجارشکن ،مشمول این برخوردها میشن.یه اقلیت نمی تونه صدای اکثریت جامعه بشه.پس احتمال موفقیت قانون هست به شرطیکه دولت همراهی کنه.ضمن اینکه تخلف انگاری با جرم انگاری فرق داره.در گشت ارشاد با جرم انگاری روبرو بودیم ولی الان مثل راهنمایی رانندگیه.یه پله تنزل کردیم.مثل موضوع بستن کمربند شده که خیلیا دوست نداشتن ولی عادت کردن. ادامه👇👇👇
ولی صورت مساله اصلی شامل چند بخشه: چه کنیم که هویت از دست رفته ی مردم را برگردونیم.در جنگ شناختی چطور هویت رو واکسینه کنیم.ما با بحران هویت روبروییم.این مساله اصلیه که "پیش نیازش" دست کم اینه که جامعه پر از نمادهای ضدهویتی مون نباشه.تبلیغ نمادهای ضدهویتی در اجتماع نشه.بی حجابی تبیلغ همون نمادهاست.مثل پرچم های دشمن که وقتی مردم ببینن خونه به خونه پرچم دشمنه خطای شناختی پیدا می کنن فکر می کنن شهر سقوط کرده اونا هم پرچمو بالا می برن. مثل اینکه دشمنی با عوامل داخلیش همه جارو مخصوصا مناطق شلوغ رو مین گذاری کرده از طرفی از بیرون هم داره بمب می اندازه بعد عده ای از مردم هم دقیقا لج کردن می خوان روی اون مین ها برن .نمی دونی حواست به اون بمب های بیرونی باشه یا خنثی کردن این داخلی ها که مردم هم خودشون رو میندازن روی مین ها.هدف اصلی پاکسازی اون‌مین هاست ولی پیش نیازش اینه که اول جلوی آدمایی رو بگیریم که می خوان انتحاری بزنن. ده نفر رو با حرف زدن قانع می کنیم که نرن ولی بلاخره ممکنه یه نفر مست باشه یا توی خواب راه بره اصلا نشنوه بپره روی مین اینو که نمیشه باهاش حرف زد براش تبیین کرد باید محکم دستشو کشید و گرفت و برد. قانون رو اینطوری ببینیم بهتر نیست؟ رسانه های غرب زده حنجره همون اقلیت خاص هنجارشکن اند. طبیعیه که مساله رو انقدر بزرگ می کنن که تصور کنیم اولا اکثریت مردم با وجود قانون عصیان بیشتری دارن و دوقطبی فراگیر تر میشه(که اینطوری نیست واقعا.اکثریت نه حال تقابل دارن نه انگیزه تقابل.سال قبل که طرح نور یکی دو هفته اجرا شد اوایل واقعا بدپوششی کمترشد.بعد که خود دولت شل کرد خانم ها هم شل شدن و ثانیا اینو به نوعی زور و بگیر و ببند مثل زندان رفتن ببینیم . این قانون آزمایشیه برا سه سال اجرا میشه. تاااااازه اگه اجرا بشه. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
🔻تجربه برجام کفایت می‌کند آقای ظریف! یاسر جبرائیلی: 🔹️آقای دکتر محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور روز گذشته مقاله‌ای در رسانه شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا (فارین افیرز) منتشر و مواضعی ایراد کرده که چند نکته درباره آن قابل تامل است. 🔹️1- آقای ظریف نوشته که دولت آقای پزشکیان آماده مدیریت تنش‌ها با آمریکاست و امید دارد مذاکراتی از موضع برابر در مسائل هسته‌ای و فراتر از آن با دولت ترامپ برگزار شود. این جمله، قلب مقاله آقای ظریف است و باقی مطالب را باید حاشیه دانست. نخستین پرسشی که دکتر ظریف باید بدان پاسخ دهد این است که چرا در میانه جنگ تمام عیار ارتش آمریکا علیه مقاومت، درخواست کتبی مذاکره به واشنگتن فرستاده است؟ آیا او از جانب شورای عالی امنیت ملی چنین ماموریتی داشته است؟ رهبر حکیم انقلاب اسلامی حتی در مورد وزارت امور خارجه -در زمانی که آقای طریف وزیر خارجه بودند- تصریح فرمودند که وزارت امور خارجه صرفا مجری مصوبات شورای عالی امنیت ملی است. آیا شورای عالی امنیت ملی، برای ارسال درخواست کتبی مذاکره با آمریکا در «مسائل هسته‌ای و فراتر از آن»، به آقای ظریف ماموریتی داده است؟ دومین پرسشی که ایشان باید پاسخ دهند این است که منظورشان از «مدیریت تنش با آمریکا» چیست؟ مگر ایران تنشی ایجاد کرده که بخواهد با مذاکره با آمریکا آن تنش را مدیریت کند؟ 🔹️شما با دولت آمریکا یک توافقی امضا کردید که به زودی تبدیل به یک تعهد یکجانبه از سوی تهران شد. آمریکا سردار بلندپایه شما را ترور کرد و رسما مسئولیت آن را بر عهده گرفت. آمریکا در غزه مرتکب نسل کشی و در لبنان و سوریه و دیگر کشورهای منطقه مرتکب جنایت شده و می‌شود. این تنش‌ها را می‌خواهید با مذاکره مدیریت کنید؟ مشکل آمریکا در ارتکاب این جنایت‌ها این بوده که استدلال جنابعالی را نشنیده و شما می‌خواهید با مذاکره، واشنگتن را قانع کنید که جنایت نکند؟ 🔹️2- آقای ظریف بلافاصله پس از اعلام آمادگی برای مذاکره، نوشته است که «ایران تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی نخواهد شد». معنی این جمله آن است که مذاکره‌ای که ایشان از آن سخن می‌گویند، اساسا ربطی به جبران بدعهدی‌های آمریکا در برجام یا توقف جنایات آمریکا در منطقه ندارد. بلکه آمریکا یک سری خواسته دارد که ایران آماده مذاکره حول آنهاست! منتهی یک سری از این خواسته‌ها منطقی است، یک سری غیرمنطقی است و ایران تسلیم خواسته‌های غیرمنطقی نخواهد شد! آقای ظریف باید بفرمایند خواسته‌های منطقی آمریکا دقیقا کدامند؟ مقاله ایشان از جانب آمریکا خطاب به ایران است یا از جانب ایران خطاب به آمریکا؟ 🔹️3- آقای ظریف نوشته‌اند که اگر غرب رویکرد همکاری با ایران را رها نمی‌کرد، تعداد سانتریفیوژهای ایران افزایش نمی‌یافت و غنی‌سازی اورانیوم از 3.5 درصد به بالای 60 درصد نمی‌رسید. این سخن، حقیقتا حیرت‌انگیز است. آقای ظریف باید بفرمایند مگر بنا نبوده که 10 سال پس از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (یعنی سال 1404)، تمامی محدودیت‌های هسته‌ای ایران رفع شود؟ چگونه است که ایشان می‌گویند اگر غرب رویکرد همکاری با ایران را رها نمی‌کرد، برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران متوقف شده بود؟ 🔹️4- آقای ظریف نوشته اند: «توافق هسته‌ای نمونه‌ای منحصربه‌فرد است و غرب باید به احیای آن بپردازد. اما برای این کار، باید اقدامات مشخص و عملی—شامل اقدامات سیاسی، قانونی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک سودآور—انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که همان‌طور که وعده داده شده است ایران می‌تواند به‌طور اقتصادی از این توافق بهره‌برداری کند». سوال این است که آیا غرب منتظر نصیحت آقای ظریف بوده که تاکنون اجازه بهره‌مندی ایران از برجام را نداده است؟ یا اینکه ایشان علاقه دارند یک وعده توخالی دیگر از غربی‌ها بشنوند و تضمینی در حد امضای کری بگیرند و بار دیگر آنچه غربی‌ها می‌خواهند، تقدیمشان کنند؟ 🔹️5- مطلب آقای ظریف برای فارین افیرز، بسیار نگران‌کننده است. نگران کننده است به این دلیل که معاون راهبردی رئیس جمهور، شناخت صحیحی از تحولات نظم جهانی ندارد. بجای اینکه در صدد مهندسی نظم جدید منطقه‌ای باشد، همچنان در مقام برطرف کردن خواسته‌های هژمون نظم قدیم است. 🔹️او درک معتبری از ماهیت آمریکا ندارد و نمی‌خواهد یا نمی‌تواند ببینید که آنکه در غزه نسل‌کشی می‌کند، اسرائیل نیست، خود آمریکاست. ظریف یک نگاه آرمان‌گرایانه و عاطفی به مناسبات بین‌المللی دارد و خیال می‌کند آنچه موجب تنش میان کشورها می‌شود، یک سری سوء تفاهم است که با گفت و گو و مذاکره قابل حل است. اما منافع ملی را نمی‌توان بر این دست تخیلات استوار کرد. تجربه برجام، کفایت می‌کند.
❇️حاکمیت دوگانه ظریف ظریف که سالها تجربه فعالیت در فضای سیاست خارجه را داشت و می دانست نیروی چنین جایگاهی نباید وارد مباحث داخلی شود چون دیگر مقبولیتش را از دست می دهد ولی در انتخابات با رفتارهای بد تبلیغ انتخاباتی کرد. بعد در دولتی که خودش رئیس شورای راهبری اش بود لیست بندی کرد. یک معاونت جدید ساخته شد. ظریف به طور غیر قانونی در این پست جا گرفت. به عنوان یک رئیس جمهور موازی و وزیر خارجه موازی مستقلاً در سیاست خارجه نقش آفرینی می‌کند و هربار با اظهاراتش هزینه هایی را بر منافع ملی تحمیل می کند. علی رغم اینکه اوکراین اعلام کرد تایید نمی‌کند که ایران به روسیه پهپاد داده باشد ظریف در نیویورک در مصاحبه ای خلاف واقع گفت و اظهار کرد ایران این کار را می کند! هم باعث فشار غرب به ایران شد هم فشار به روسیه که ناخودآگاه روابط با روسیه را تحت تاثیر قرار داد. مشورت های غلط و مواضعش در نیویورک باعث دلخوری جریان مقاومت شد. امروز هم در حالی که طبق قانون باید عزل بشه در قامت یک سیاستمدار همه قوانین کشور رو دور زده و بدون کسب اجازه از شورای عالی امنیت ملی یا مجلس به ترامپ چراغ سبز مذاکره می دهد! حتی مفاد آن را هم پیشنهاد می دهد. رسما با حاکمیت دوگانه روبروییم. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: روش حل مسئلۀ حجاب باید از مدرسه شروع شود. @Farsna
فتح قلم🖋
🎥 پزشکیان: روش حل مسئلۀ حجاب باید از مدرسه شروع شود. @Farsna
خب نمیشه؟! شما راهکار دهید . مثلا در مدرسه چطور می خواهید حلش کنید.یک لایحه دهید که بر آن اساس مشکل گسترش بدپوششی حل شود. زمان مشخص کنید تا بر آن اساس از شما مطالبه کنیم. رئیس جمهور ما که با نهج البلاغه انس دارند بهتر می دانند حق در میدان حرف وسیعه ولی در میدان عمل به شدت کوچک و تنگ است. اینکه کاری نکنیم وتماشاگر باشیم کنار بشینیم و ایراد بگیریم که هنر نیست. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
24.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ | دکتر سعید جلیلی: علی‌رغم تجربه‌ی برجام، باز از توافق جدید سخن می‌گویند / این یک کار خطاست دکتر جلیلی در دانشگاه سمنان: 🔹امروز گفته می‌شود که خب اگر برجام موفق نشد، توافق جدیدی بکنیم! این سخن بسیار خطاست. کسی مخالف مذاکره نیست اما طرف مقابل ۱۵ بار نسبت به انجام تعهدات ما اعتراف کرد اما نهایتا از برجام خارج شد. حال امروز برخی حرف از توافق جدید می‌زنند! 🔸طبق برجام، کشورهای اروپایی موظف بودند که در سال هشتم برجام، که مصادف با ۲۶ مهر سال گذشته بود، نسبت به رفع تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان اقدام کنند اما در همان روز اطلاعیه دادند و اعلام کردند که به تعهد خود عمل نخواهند کرد!
فتح قلم🖋
🔻تجربه برجام کفایت می‌کند آقای ظریف! یاسر جبرائیلی: 🔹️آقای دکتر محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جم
👆👆👆 امروز دکتر جلیلی نکات خوبی درباره برجام مطرح کردند. حوصله کنید و این هفت دقیقه را ملاحظه کنید تا ببینید ترکمانچای برجام چه بود و برنامه برجامی ها برای آینده چیست؟
فتح قلم🖋
👆👆👆 امروز دکتر جلیلی نکات خوبی درباره برجام مطرح کردند. حوصله کنید و این هفت دقیقه را ملاحظه کنید ت
❇️برای رهایی از دام اسنپ بک به تله تعهدات جدید بیفتیم! وزیر خارجه گفتند : برجام دیگر قابل احیا نیست. اگر قرار است مذاکره کنیم باید توافق جدید صورت بگیرد! ظریف هم که رسما پیشنهاد مذاکرات منطقه ای و فراهسته ای را به ترامپ داده! پ.ن: غربی ها ما را وارد برجام کردند. مجبورمان کردند همه تهعدات مان را دهیم. از منافع ملی مان بخاطر تعهدات مان عقب نشینی کردیم تا طرف مقابل هم به تعهدش عمل کند و تحریم را بردارد. بعد که همه تعهدات را انجام دادیم آمریکا از برجام خارج شد تا تعهدی را اجرا نکند. اروپا هم که مانده بود به تعهداتش عمل نکرد. سودی که به ما ندادند.ضرر هم رساندند.امروز برق هسته ای نداریم.قلب رآکتورمان قابل احیا نیست. یعنی ما بابت برجام طلبکار هستیم. باید برویم مذاکره کنیم تا طلب قبلی را بگیریم. اما! حالا آقایان بدون اینکه مطالبه طلب قبلی را کنند پیشنهاد می دهند که ما باز آماده ایم برای توافقی جدید مذاکره کنیم؟ چرا؟ چون طبق توافقی که در برجام کردیم سال آینده برجام تمام می شود و با اسنپ بکی که خودمان امضایش کردیم به تله می افتیم. برای نجات از دامی که خودمان برای خودمان درست کردیم آماده ایم تا باز مذاکره کنیم. البته کنشگری وزیر خارجه هرچند گاهی به ضرر منافع ملی است ولی خطرش کمتر از ظریف است. ولی خطر مشورت های ظریف در دولت جدی است! نتیجه مشورت های غلط این است که👇👇👇 برای نجات از تله اسنپ بک به دام تعهدات جدید پناه ببریم و در تله مذاکرات تحمیلی بیفتیم. 🔰🔰🔰این منطق ِمذاکره ی جدید است. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فتح قلم🖋
❇️برای رهایی از دام اسنپ بک به تله تعهدات جدید بیفتیم! وزیر خارجه گفتند : برجام دیگر قابل احیا نیست
❇️ویروس وفاق زدگی بعد یه عده خودی حمله می کنند که چرا انقلابی ها مطالبه اصلاح مذاکره را دارند؟یا به روند مذاکرات نقد دارند! جالب تر این است که بعضی خودی ها حرف اصلاح طلب ها را تکرار می کنند. می‌گویند در سال ۱۴۰۱ مذاکرات در دولت شهید در آستانه موفقیت بود که یک سری انقلابی نگذاشتند.😳 در حالیکه این پیشینه مذاکرات است. غرب اصلا این مذاکرات را برای جلوگیری از دستاورد برای ایران انجام می دهد ولی امروز یک عده خودی هم به جمع اصلاح طلب ها پیوستند و به مذاکره با غرب خوش بین شدند. بعد از انتخابات دستگاه محاسباتی اقلیتی از خودی ها هم تحت تاثیر "وفاق" دچار ویروس شده اند! 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: ولی با تمام این ها (دشمنی دشمنان) ما به دنبال اینیم که به اینا (غربی ها) ثابت کنیم که دنبال جنگ و ناآرامی نیستیم. پ.ن ۱: رئیس جمهور در سیاست خارجه هم کارشناس نیستند.از نظر کارشناسان شان استفاده می کنند. ولی این نظر ناخواسته باعث تشویق دشمن است. ترجمه اش برای دشمن این است: هرچقدر ما را اذیت کنید ما سعی می کنیم اذیت ها را نادیده بگیریم. پ.ن۲: دشمنی غرب با ما بخاطر وعده صادق نیست که با مذاکره حل شود.دهها سال است که غرب با ما مشکل دارد.انگلیس که از دوران جنگ جهانی اول و دوم آمریکا هم از ۲۸مرداد ۳۲ با حمایت از کودتا. مشکل غرب با ما مشکل یک جهان خوار با طعمه ای است که قصد ندارد خودش را برای خورده شدن تحویل دهد! راه بلعیده نشدن التماس و باج دادن نیست.راهش قوی تر شدن است. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
❇️تخدیر و تغییر محاسبات مومنین ممنوع بعد هربار پاتک دشمن نقار و شکاف های داخلی هم تشدید می شود. سه موضوع مهم که این روزها بین انقلابی ها محل اختلاف و گفتگو شده این هاست👇 ۱.مذاکره با غرب ۲.لایحه حجاب ۳.مطالبه انتقام و وعده صادق ۳ 🔹در دهه اخیر، انقلابی ها در چنین مسائلی اختلاف چندانی نداشتند. غالباً یا اکثریت قاطع در دوران روحانی به مذاکرات با غرب خوشبین نبودند و عملکرد مذاکره کنندگان را ضعیف و ضدمنافع ملی می دیدند. 🔹در موضوع حجاب خواهان قانون بودند یا دست کم سکوت می کردند. 🔹در مواجهه با عملکرد دولت اصلاح طلب خوش بین نبودند و مطالبه مقاومت داشتند. ولی بعد از انتخابات اخیر تقریبا نظام ارزشی بخشی از حزب الهی ها هم به هم ریخته.بعضی ها عملگرا شدند.صورت مساله و راه حل شان با اصلاح طلبان مخرج مشترک پیدا کرده.به اسم دوقطبی نساختن توجیه گر غلطهای اصلاح طلبان اند. تا دیروز علیه مذاکرات برجام موضع می گرفتند امروز از خوبی های مذاکره می گویند. معلوم نیست زیاده خواهی طرف مقابل تغییر کرده که نکرده یا موضوع و روند مذاکرات عوض شده که نشده اعضای مذاکره کننده‌ تغییر کردند که به جز ظریف تقریبا همان اعضا هستند و ظریف هم همچنان دستی بر آتش دارد. پس چه چیز عوض شده که امروز یک عده برای رویکرد مذاکراتی تبلیغات آگهی می روند و مذاکرات را تقدیس می کنند؟!🤔 اما در مورد مطالبه وعده صادق ۳. مردم مومن بنابر وظیفه شان از مسوولین مطالبه تحقق وعده صادق ۳را دارند.همچنان که رهبری مطالبه داشتند : "مسوولین باید تصمیم بگیرند. باید درست تشخیص دهند ." این مطالبه گری نه تضعیف رهبری است نه تضعیف نیروهای مسلح نه تضعیف دولت. هرچه پشتوانه مطالباتی قوی تر باشد دست مسوولین برای تصمیم درست باز تر است. پس خودی ها که این روزها باز دوره افتادند به انقلابی ها برچسب تندرو و منافق می زنند و نفرت پراکنی می کنند اشتباه می کنند.اصل مطالبه ی صحیح (بدون توهین و دور ازشعارهای سخیف و اهانت به مسوولین البته)،کمک به دولت است. پس نباید رهبری را تحریف کنند و در پی تخدیر و ساکت کردن مومنین باشند. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
یکی زیر سایه امنیت نظام که دیگر نه فقط مدیون خون شهدای ایرانی بلکه خون پاک شهدای مقاومت هم به پایش ریخته شده مقاله ای برای روزنامه غربی فرستاده که در آن رسما و خیلی خودش را از طرف ایران وکیل کرده تا پرچم تسلیم را بالا ببرد. حتی مقاومت را هم انگار از کیسه خلیفه بخشیده و گفته یک ائتلاف منطقه ای با مشارکت بقیه راه بیندازیم ! منطقش این است که بهترین دارایی مان را دهیم تا برای بیشتر عافیت بگیریم. هزاران کیلومتر آن طرف تر نوجوان هایی که جای نوه اویند زدند به دل خطر و رفتن به روستاهایی که احتمالا در نقض آتش بس تهدید می شود. فقط برای آوردن پیکر شهید پدرشان! منطق شان این است که عافیت شان را بدهند تا بهترین دارایی شان را پس بگیرند. زبان حال این نوجوان این است که👇 ما مثل هم نیستیم. 📸عکس از طرف دوست لبنانی مان 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ به برداشت اشتباه پزشکیان از قانون جدید حجاب مسوولین نباید به شنیده ها تکیه کنند . آن هم شنیده های مشاورانی که خود صرفا شنیده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگترین انقلابیِ تاریخ💔 شیعه آب خوردنش هم سیاسی است. 🎙استاد رحیم پورازغدی 🖤🖤🖤 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️شهر پر از نگاه شهدا بعد از برگشت اهالی ضاحیه،هرکس عکس شهیدش را به در و دیوار شهر آویزان کرده.ازبس تعداد شهدا زیاد است کوچه و خیابان همه، نگاه شده. به یاد فداکاری ها🥀 به یاد قهرمان ها💔 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فتح قلم🖋
بزرگترین انقلابیِ تاریخ💔 شیعه آب خوردنش هم سیاسی است. 🎙استاد رحیم پورازغدی 🖤🖤🖤 #فاطمیه #انقلاب 🔹ف
❇️سیاسی حرف نزن! قبلا جایی تبلیغ می رفتم که فضای ضدمذهبی تندی داشت؛البته مدیرش مذهبی بود.برنامه ریزی سال را با توسل به حضرت زهرا و هدیه نماز به ایشان شروع می کرد. خیریه داشت. برای خیلی از کارهایش صدقه می داد که برسانم به نیازمندها. به زیرمجموعه اش به خاطر پوشش شان تذکر می داد. یک بار در فضای تبلیغ از جبهه مقاومت و مدافعان حرم گفتم. از غصه هایی که اگر مدافعین حرم نبودند باید تحملشان می کردیم. مدیر مجموعه یکی دو روز بعد زنگ زد گفت: "من از اول به مسوولین تبلیغ گفته بودم که اینجا حرف سیاسی ممنوع است. اگر قرار سیاسی حرف بزنید من اینجور نیرویی نمی خواهم!" من مانده بودم حالا گفتن از مثلا مدافعین حرم حضرت زینب به کجا برمی خورد که این بنده خدا انقدر می ترسد. گفتم به نظرم این ها سیاسی نیست ولی مثلا اگر باشد مگر غیر از اینکه دین و سیاست عین هم اند. طفره رفت و وانمود کرد که نه من هم قبول دارم ولی اینها ربطی ندارد و از این حرفها. خلاصه قرار شد فیتیله سیاسی گفتن! را پایین بدهم. بعد از یک مدت هی از این کوتاه بیا از آن کوتاه بیا کار به جایی رسید که بعضی از زیرمجموعه به پرچم کشور اهانت کردند .دو تفر بودیم آنجا که تبلیغ می کردیم.دیگر جوری شده بود که و هربار همکارم می رفت بین زیرمجموعه برای تبلیغ جر و بحث شان می شد. یک روز که نشسته بودیم مدیر گفت: اینها دیگه چقدر عجیب اند به پرچم هم اهانت می کنن.تو لااقل درباره احکام پوشش برایشان بگو.عقایدشون رو درست کن. گفتم: "البته گفتم ولی از نظرشون همه اش سیاسی است!" چشمهایش گرد شد و گفت: چه ربطی داره.اینا دیگه کی اند؟! گفتم : "اینجوریه دیگه.اگه از بعضی چیزا کوتاه بیایم اولش بگیم این سیاسیه اون سیاسیه باید از همه چی کوتاه بیایم.اول میگن حجاب سیاسیه بعد میگن پرچم بعد هم بقیه چیزها..." تعجب کرد هرچند می دانستم اثری ندارد.ابروهایش را بالا داد و گفت : این همه سال اینجوریشو ندیده بودم. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فتح قلم🖋
❇️سیاسی حرف نزن! قبلا جایی تبلیغ می رفتم که فضای ضدمذهبی تندی داشت؛البته مدیرش مذهبی بود.برنامه ریز
❇️شهادت اهل بیت بهترین دلیل برای سیاسی بودن شان دین بازی نیست که یک بخشش را بگیریم و یک بخشش را بگذاریم. دهه ها بلکه صده هاست سکولاریسم مذهبی که محصول حیله ی مستبدین و استبداد طاغوت هاست ریشه دوانده در فضای فرهنگی اجتماعی امت مان. "جهاد" و"امربه معروف" به حاشیه رفته و امروز در بعضی گعده های مذهبی حرف زدن از این فروع دین انگ سیاسی کاری و مزدبگیری از جمهوری اسلامی را در پی دارد، در حالیکه زندگی و شهادت ائمه سراسر جهاد و امربه معروف است. اصلا شهادت شان بهترین دلیل بر این است که دغدغه حکومت اسلامی و سیاست داشتند وگرنه مثل خیلی از علمای تاریخ، گوشه ای فقه شان را می گفتند و آرام از دنیا می رفتند‌.کسی کارشان نداشت. 🔹فتم قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam