eitaa logo
فتح قلم🖋
171 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1هزار ویدیو
2 فایل
هوالبصیر (ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسم‌ها به‌کار نمی‌افتد»(۱۳۹۵/۰۴/۱۲) تنها شمشیر سلاح فتح نیست.قلم، سلاح حزب الله است در فتح فکرها. محتاج عنایت خدا هستم. @F_Rahjo
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹با اعصاب مردم بازی نکن!
فتح قلم🖋
🔹با اعصاب مردم بازی نکن!
❇️آش شور وفاق این چندماه هر وقت انقلابی ها نقد یا مطالبه ای از دولت داشتند یک عده از مشهورهای سیاسی های مشهور و غیرمشهور می گفتند: "شما گروهک فرقان و منافق داخلی هستید! دنبال دوقطبی ایجاد کردن اید." ولی الان آش وفاق انقدر شور شده که مسوولین متوجه شدند هر انتقادی لزوما دوقطبی سازی نیست. نائب رئیس مجلس هم صدایش درآمده. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای اولین بار💔 از بعضی عزیزان اهالی حزب لبنان در مصاحبه ها و پیام ها می شنیدم که بعد از سید هیچ غصه ای دلشان را به اندازه شهادتش نمی شکند. ولی از یک بدرقه باشکوه و یک دل سیر گریه محروم بودند. ولی به لطف خدا مقاومت شان جواب داد.شاید جمع شدن در مشهد سید آن ها را یاد روزهایی انداخته که چشم و گوش می شدند برای دیدن صورت نورانی سید و شنیدن صدای باصلابتش.💔 روحش شاد سلامتی سید قهرمان مقاومت صلوات هدیه کنیم🥀 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
۱.در حالیکه طبق قانون اساسی مصوبات مجلس قانونی و لازم الاجراست. ۲.طبق قانون مصوب مجلس حضور آقای ظریف در پست حساس معاونت غیرقانونی است. ۳.ظریف دیروز مصاحبه کرده و گفته در مسوولیتم می مانم! امروز سامانه پرزیدنت مردم را به تبعیت از ارزش های قانون اساسی دعوت می کند! پیامک همین الان رسید. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ورود رهبر انقلاب به حسینیۀ امام خمینی(ره) در اولین شب عزاداری حضرت زهرا(س)
📢 | امّا هنوز هم به تأسّیِ فاطمه؛ نام علی‌ست روی لبِ شیعه آشکار 📝 قصیده‌ای از سیدحمیدرضا برقعی در رثای حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) در دیدار شاعران با رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۳ ❤️ عاشق شده‌ست دانه به دانه هزار بار دل‌خون و سینه‌چاک و برافروخته، انار فریاد بی‌صداست ترک‌های پیکرش از بس که خورده خونِ دل از دست روزگار پاشیده رنگ سرخ به پیراهنِ خزان بسته حنا به پینۀ دستان شاخسار در سرزمین گرم، انار آتشین شود یاقوت را می‌آورد آتشفشان به بار با دست خود به حوصله پنهان نموده است یک دانه از بهشت در او آفریدگار آن میوه‌ای که ساخته تسبیحی از خودش شُکر از لبش نریخته، فی اللیل و النهار آن میوه‌ای که فاطمه آن را طلب نمود چون باب میل اوست شد این میوه تاجدار آن بانویی که نام خودش شعر مطلق است در وصفش استعاره نیاید به هیچ‌کار نامی که داده است به زن قیمتی دگر نامی که داده است به مردان هم اعتبار آن نام را می‌آورم، امّا نه بی‌وضو دل را به آب می‌زنم، امّا نه بی‌گدار جبر آن زمان که پشت در خانه‌اش نشست برخاست آن قیامت عظمی به اختیار رفت آنچنان که از نفس افتاد جبرئیل گویی پیمبر است به معراج رهسپار شد عرصه‌گاه تنگ، ولی ماند پشت در چون ماندن علی به اُحد ماند، استوار برگشت، زخم خورده ولی فاتح نبرد چون بازگشت حمزه از آشوب کارزار در خون خضاب شد تنِ یارانِ بعد از او آن‌ها که نام «فاطمه» را می‌زنند جار من از کدام یک بنویسم که بوده‌اند حجّاج‌ها به ورطۀ تاریخ بی‌شمار آن‌ها که با غرور نوشتند ساختیم دریاچه‌های احمری از خونِ این تبار از کربلا به واقعۀ فَخ رسیده‌ایم از عمق ناگوارترین‌ها به ناگوار محمود غزنوی به عداوت مگر نساخت از استخوان فاطمیان چوبه‌های دار بوسهل زوزنی به شرارت هنوز هم محکوم می‌کند حسنک را به سنگسار در لمعة دمشقیه جاری‌ست همچنان خون شهید اوّل و ثانی چون آبشار عثمانیان به مذهب ما بس که تاختند در سبزه‌زار و چالدران سرخ شد غبار امّا هنوز هم به تأسّیِ فاطمه نام علی‌ست روی لبِ شیعه آشکار بیت از هلالی جُغتایی نشسته است از آن شهید شیعه به ذهنم به یادگار «جان خواهم از خدا نه یکی، بلکه صد هزار تا صدهزار بار بمیرم برای یار» فرق است، فرق فاحشی از حرف تا عمل راه است، راه بی‌حدی از شعر تا شعار ما را چنان مباد که آیندگان ما ما را رقم زنند مسلمان بی‌بخار اینک مدافعان حرم شعله‌پرورند تا در بیاورند از آن دودمان دمار با تیغ آب‌دیده‌ای از نوع اعتقاد با اعتقاد محکمی از جنس ذوالفقار زهراست مادر من و من بی‌قرار او آن نام را می‌آورم آری به افتخار آن بانویی که وقت تشرّف به رستخیز پیغمبران پیاده می‌آیند و او سوار فریاد می‌زنند که سر خم کنید، هان تا از صراط بگذرد آیات سجده‌دار هرجا نگاه می‌کنم آنجا مزار اوست پنهان و آشکار چنان ذات کردگار‌ این‌ها که گفته‌ایم یکی بود از هزار امّا هنوز شیعه مصمّم، امیدوار... 🔸رسانه KHAMENEI.IR در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزیده‌ای از اشعار قرائت‌شده در رثای ام‌ابیها(س) در جلسات شاعران با رهبر انقلاب را در قالب مجموعه منتشر میکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir.ir
این قسمت شعر چقدر قشنگه 💔🥀 آن نام را می‌آورم، امّا نه بی‌وضو دل را به آب می‌زنم، امّا نه بی‌گدار جبر، آن زمان که پشت درِ خانه‌اش نشست برخاست آن قیامتِ عظمی به اختیار رفت آنچنان که از نفَس افتاد جبرئیل گویی پیمبر است به معراج، رهسپار شد عرصه‌گاه تنگ ولی ماند پشت در چون ماندنِ علی به اُحد ماند، استوار برگشت، زخم خورده ولی فاتحِ نبرد چون بازگشتِ حمزه از آشوبِ کارزار💔💔💔
❇️مدیریت احساساتی که کاش داشتیمش! هربار که یک شکست مقطعی به جبهه مقاومت تحمیل می شود بعضی برادران ما احساسی می شوند و زبان به سرزنش فرماندهان مقاومت باز می کنند. نه امکانات جبهه را در نظر می گیرند، نه وضعیت منطقه را. بعضی هم در این موقعیت بنا کردند به تحلیل چرایی سقوط شهرهای سوریه که مثلا چون نظام سوریه چنین و چنان بوده مردم همراهی نکردند. خب اصلا همه این آسیب شناسی ها هم به فرض درست باشد (که واقعا کامل نیست)اثرش چیست؟ چهارنفر انقلابی مومنی که سوریه را جزئی از جبهه مقاومت می دانستند با تمرکز تحلیلگران روی نقطه ضعف های نظامش دلچرکین می شوند.بعد مگر برای ما امکان تغییر در آن نظام وجود دارد که حالا آسیب شناسی اش می کنیم و راه حل تغییرات می دهیم؟ همیشه هم بیان جزئیات راهگشا نیست. گاهی هم باید کمتر گفت. مگر مساله ما برای حمایت از سوریه این بوده که بشار مرید امام خمینی است؟یا اصلا شرایط آنجا اقتضای فشار آوردن به نظام سوریه برای تغییرات را دارد؟ الان ما با ونزوئلا روابط راهبردی داریم بخاطر اسلام گرایی آنهاست؟ ما در کلان مساله ،دشمن اصلی یعنی آمریکا و اسرائیل را می بینیم. هرکشوری که در راستای دفاع از مقاومت برابر آن دشمن با ما همراهی کند از آن حمایت می کنیم.اگر امکان تاثیرگذاری بیشتر در آنجا باشد کمک می کنیم وگرنه به همین حمایت ها اکتفا می کنیم. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگشتند به جنوب. صبح ،بدون بابا شروع شده. با مادرش رفته سرخاک؛ به یادش،خاکش را بغل می کند. 💔💔💔
این روزها با زمزمه ابلاغ قانون حجاب بحث و گفتگو پیرامونش دوباره داغ شده.بعضی دوستان نگران اند که ابلاغ این قانون دوباره جامعه را قطبیده کند و باعث عصیان بیشتر شود. البته اگر یک قانون بدون نظارت یا با بدسلیقگی اجرا شود احتمال آسیب زا بودنش بالاست ولی با فرض اینکه با کمترین هزینه و پیوست رسانه ای اجرا شود در نظرش بگیریم. در گفتگو با دوستان این نظر را نوشتم.👇👇👇
❇️ پیرامون داغ شدن گفتگوها درباره حجاب گاهی اینگونه است که👇 ۱.یه دوقطبی رو جدی تر از اونی که هست جلوه میدیم. ۲.تنها علت دوقطبی رو اجرای قانونی که باعث کنترل هنجارها میشه می دونیم. ۳.مشکلات رو فقط از جنبه اعتقادی و فردی می بینیم و به بقیه جنبه ها توجه نداریم. صورت مساله رو اگه کامل نبینیم تبیین مساله و ارائه راه حل مون هم کامل نیست. صورت مساله در موضوع حجاب چیه واقعا؟ ۱.چگونه مردم را با حجاب تر کنیم؟ یا ۲.چگونه مانع گسترش بی حجابی موجود شویم؟ یا ۳.با فرض پذیرش تکثر سبک زندگی چطور از افزایش تنش بخاطر تکثر رفتارها و عقاید جلوگیری کنیم؟ ایناست یا صورت مساله چیزای دیگه است. اگه همینا هم باشه سه تا مساله مختلفه که هرکدوم رو قبول کنیم تبیین مساله و راه حل هامون با هم فرق خواهد داشت. خطای شناختی اینه که فکر می کنیم حکومت دنبال حل مساله اوله.برای همین با حساب و کتاب های ما حجاب یه مقوله عمدتا فرهنگی اعتقادیه که با تخلف انگاری و جرم انگاری در خوش بینانه اش فقط باعث ریاکاری مردم میشه و در بدترین وضع باعث عصیان و دوقطبی و زدگی شون میشه. خب راه حل ما اینجا صرفا تبیین و کار شناختیه.(که البته دهه هاست دستگاه هامون نه بلدن انجامش بدن نه اگر بلد بودن دهها عامل نفسانی و ...می ذاشت که به اجرا برسه.به هر حال انجام نشد و نتیجه ای هم نداشتیم.با انبوه تهاجم ها فقط نشستیم و نگاه کردیم بلد نبودیم. منم بلد نیستم البته. اونارو سرزنش نمی کنم. نتیجه این شد که ما مساله قبلی رو حل نکردیم و اتفاقا مسائل جدیدتری برامون پیش اومد.امروز بحران هویت هم داریم.از نزدیک با نوجوان ها در مدارس روبرو شدید صلا بعضی شون نمی خوان گفتگو کنن.حتی دانشجوها. چه رسد به مرحله تبیین وسنجش و تصمیم گیری.فکرشون شتر گاو پلنگ طور شده.ترکیبی از فرهنگ ها و سبک زندگی های درهم برهم که احتمالا در خود غرب هم نیست.با این پدیده فکر بیمار چطور میشه حرف زد وقتی حتی نمی خواد گفتگو کنه! فرار می کنه از حرف زدن.غرق شده در تفریح و لذت و گناه.از ترس اینکه عذاب وجدان نگیره دست میذاره روی گوشش که نشنوه) خب پس مساله ما باحجاب کردن مردم نیست. مساله دوم هم کامل نیست.ولی بخشی از مساله ما هست. ما بی حجابی رو یه پدیده " اجتماعی" می دونیم که در کشورمون با کلی فاکتورهای غیراجتماعی هم گره زده شده. یعنی بهش سنجاق شده.با امنیت،و فرهنگ.وقتی پای این دوتا میاد وسط خب تبیین و راه حل هم متفاوت میشه. جامعه ای که هزارتا بمب افکن فرهنگی روش کار می کنن از طرفی زمینه هایی از کم کاری و بی عدالتی و رانت خواری در مسوولینش طی دهه ها دیده آماده است برای گارد گرفتن و فرار کردن وپناه بردن به فرهنگ های دیگه.مخصوصا که جنبه های ایجابی کار فرهنگی حجاب هم دهه ها کم رنگ بوده.اینجا دیگه ما با یه پدیده صرفا اجتماعی بومی روبرو نیستیم که بگیم این پدیده ی عصیان زنها نتیجه ی برخورد حکومت با بی حجابی بوده. این پدیده ریشه در انتقام گیری از حکومت داره ریشه در اعتیاد به لذت جویی و خودنمایی که فرهنگ بیگانه بهش تزریق کرده داره ریشه در تخریب هویتش توسط همون عوامل حمله کننده داره و... یه عصیان دسته جمعیه که بوسیله دشمنِ دستگاه فکر فرهنگی مون داره انرژی می گیره و عملکرد بد مسوولین هم در آن دمیده.هی به جلو هل داده میشه.هر روز مثل ویروس گسترش پیدا می کنه.کم کم داره به نمادی برای تقابل با نظام مستقر تبدیل میشه. از طرفی می دونیم نظام ما با استقامت مردم سرپاست.اگه عنصر استقامت رو ازش بگیرن میشکنه.بی حجابی مستقیم رو ایمان اثر میذاره و ایمان هم مستقیم روی استقامت. خب اینا همه زیر مساله اس.غیر از اینا توی این جامعه کلی آدم مومن هم هستن که طبق عقیده دینی شون "باید" امربه معروف کنن. وقتی از اون طرف دشمن داره یه جمعی رو به جلو هل میده بعد از طرفی هیچ ضابطه قانونی از طرف حکومت نیست که جلوی این بهمن رو بگیره مومنین خودشون دست به کار میشن و این باعث غلیان احساسات و تذکر و تقابل و بعد عصیان و دوقطبی بیشتر میشه. ونکته مهم تر اینکه اگر بخشی از صورت مساله واقعی ،جلوگیری از گسترش بی حجابیه احساس وجود قانون، بخش زیادی از بدنه ی معمولی رو از بدتر شدن وضع حفظ می کنه .فقط یه اقلیت خاص هنجارشکن ،مشمول این برخوردها میشن.یه اقلیت نمی تونه صدای اکثریت جامعه بشه.پس احتمال موفقیت قانون هست به شرطیکه دولت همراهی کنه.ضمن اینکه تخلف انگاری با جرم انگاری فرق داره.در گشت ارشاد با جرم انگاری روبرو بودیم ولی الان مثل راهنمایی رانندگیه.یه پله تنزل کردیم.مثل موضوع بستن کمربند شده که خیلیا دوست نداشتن ولی عادت کردن. ادامه👇👇👇
ولی صورت مساله اصلی شامل چند بخشه: چه کنیم که هویت از دست رفته ی مردم را برگردونیم.در جنگ شناختی چطور هویت رو واکسینه کنیم.ما با بحران هویت روبروییم.این مساله اصلیه که "پیش نیازش" دست کم اینه که جامعه پر از نمادهای ضدهویتی مون نباشه.تبلیغ نمادهای ضدهویتی در اجتماع نشه.بی حجابی تبیلغ همون نمادهاست.مثل پرچم های دشمن که وقتی مردم ببینن خونه به خونه پرچم دشمنه خطای شناختی پیدا می کنن فکر می کنن شهر سقوط کرده اونا هم پرچمو بالا می برن. مثل اینکه دشمنی با عوامل داخلیش همه جارو مخصوصا مناطق شلوغ رو مین گذاری کرده از طرفی از بیرون هم داره بمب می اندازه بعد عده ای از مردم هم دقیقا لج کردن می خوان روی اون مین ها برن .نمی دونی حواست به اون بمب های بیرونی باشه یا خنثی کردن این داخلی ها که مردم هم خودشون رو میندازن روی مین ها.هدف اصلی پاکسازی اون‌مین هاست ولی پیش نیازش اینه که اول جلوی آدمایی رو بگیریم که می خوان انتحاری بزنن. ده نفر رو با حرف زدن قانع می کنیم که نرن ولی بلاخره ممکنه یه نفر مست باشه یا توی خواب راه بره اصلا نشنوه بپره روی مین اینو که نمیشه باهاش حرف زد براش تبیین کرد باید محکم دستشو کشید و گرفت و برد. قانون رو اینطوری ببینیم بهتر نیست؟ رسانه های غرب زده حنجره همون اقلیت خاص هنجارشکن اند. طبیعیه که مساله رو انقدر بزرگ می کنن که تصور کنیم اولا اکثریت مردم با وجود قانون عصیان بیشتری دارن و دوقطبی فراگیر تر میشه(که اینطوری نیست واقعا.اکثریت نه حال تقابل دارن نه انگیزه تقابل.سال قبل که طرح نور یکی دو هفته اجرا شد اوایل واقعا بدپوششی کمترشد.بعد که خود دولت شل کرد خانم ها هم شل شدن و ثانیا اینو به نوعی زور و بگیر و ببند مثل زندان رفتن ببینیم . این قانون آزمایشیه برا سه سال اجرا میشه. تاااااازه اگه اجرا بشه. 🔹فتح قلم🔹 https://eitaa.com/fatheGhalam