هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
#تاریخ_تطبیقی
#جلسه_صدویازدهم
#قسمت_صدویازدهم
#استاد_طائب
در دوران منتهی به سال۲۶۰، که سال شروع غیبت صغری است. دوران پیچیدهای از لحاظ، روایات و اشخاص و اتفاقاتی که می افتد. ما باید اینها را به طور کامل بررسی کنیم تا به خط نفوذ دست پیدا کنیم.
بنده از بعضی دوستان خواسته بودم در مورد بعضی افراد،که اینها اسامی مشترک ولی عقاید کاملا متفاوتی داشتن تحقیق کنند. من جمله این افراد " احمد بن حسین" است.
یکی از اینها استاد صدوق، ودیگری شاگرد سید مرتضی یا سید رضی است.
یکی امامی صد در صد و دیگری ناصبی صد در صد
مرحوم صدوق در روایتی در مورد او می فرماید: انصب الناس. یعنی، من از او ناصبی تر ندیدم.
در جای دیگر می فرماید: من اینقدر در او شدت و نصب می دیدم؛ که وقتی صلوات می فرستاد، بعدش" و ال " را نمی گفت.
از این بیان شیخ صدوق متوجه می شویم، که صلواتهای ایران حتی در دوران حاکمیت اهل سنت" ال " داشته یعنی ایرانی حاضر نبوده،" ال " را از صلوات بیندازه. بعدها که خطوط جدا شد" ال" ازش افتاد. والا ایران در زمان اهل سنت ،ال را می گفته.
که مرحوم صدوق در توصیف ناصبی بودن این آدم می گوید: با وجودیکه در ایران " ال" گفته می شده، ولی این حاضر نبوده بگه.
آن وقت از همین آدم ناصبی، یه روایتی نقل می کند: که او علی(علیه السلام) را همتای پیامبر( صلی الله) معرفی می کند.
یعنی خدای متعال کسی را بخواهد جهنم ببرد. اگر نور را هم ببیند به دردش نمی خورد.
در مورد روایات دوتا نگاه هست. یکی اینکه، بخواهیم محتوی را قبول کنیم. نگاه دیگه، اینکه نمی خواهیم این مطلب را از روایت قبول کنیم، ولی می توانیم بفهمیم این مطلب آن موقع مطرح بوده.
حالا اینکه مطرح بوده، چرا مطرح شده، ریشه اش کجاست؟ چرا قبل آن مطرح نبوده؟ اینها ما را به یک سلسله حقایق می رساند.
بر می گردیم به ادامه بحث جلسه قبل
در روایت مطرح شده از شیخ صدوق، در مورد احمد بن اسحاق و آل یعقوب. اینها که خدمت امام رسیده بودند.
حضرت می فرماید: " ولما حال اخبرنی من الصدیق و الفاروق اصل ما طوعا و کرها"
وقتی حضرت پرسید: بگو ببینم، این بنده خدا، از روی رغبت و طاعت اسلام آورده است یا از روی فشار و سختی و اجبار؟
که اگر بگویی "طوعا" بود، از تو می پرسد، که نفاق یعنی چی؟
وقتی با میل و رغبت آمد و قبول کرد پس نفاق یعنی چه؟ اگر بگویی " کرها" بود، در آن موقع پیامبر قدرتی نداشت که بخواهد فشار بیاورد. هرکسی می آمد مسلمان میشد تازه کتک می خورد. اسلام در مکه مساوی بود با کتک اما اسلام در مدینه مساوی بود با گرفتن سهمیه زکات و اینها...
لذا قرآن می فرماید: لایستوی من انفق من بعد فتح و اتت اولیک اعظم درجه من الذین انفقو بعد و قاتلو...
یعنی اینهایی که قبل از پیروزی اسلام آمدند درجاتشان بالاتر است. چرا؟ چون هم باید کتک می خوردند هم پول می دادند.
درسته که بعد از پیروزی اسلام، مسلمانان وارد فاز جنگ شدند. ولی بعد از این جنگها مثلا بدر و احد، مسلمانان غنایم می بردند. در جنگ خندق که غنایم کمتری بردند، بعضی ها کم آوردند.
بعد حضرت می فرماید: "لما لم تقل له"
چرا در پاسخش نگفتی: " بل استما طمعا و ذلک بان هما کانا یجالسان لیهود و یستغفرونهم، عما کانوا یجدون فی التورات فی سایر الکتب المتقدمة الناطقة بالملایم من حال الی حال من قسوة محمد(ص) (اکمال الدین صدوق ص ۴۶۲)
اینها با یهود نشست و برخاست داشتند.
♦️در میان بحث، یه نکته رو یاداور شویم. ما در اوایل بحث تاریخ گفتیم، هیچ پیامبر اولی العزمی در منطقه ای که غافل از عصر ظهور باشه، ظهور نکرده. یعنی، هر پیامبر اولی العزمی که آمده، در منطقه ای آمده، که مردم انتظار ظهور در آنجا می کشیدند.مثلا حضرت آدم، خودش منتظر خودش بود تا خدا توبه اش رو قبول کنه.حتی خانمش منتظر قبولی توبه او بود.بعد از او نوح، که بعد از ۹۰۰۰ سال امد و منتظر بودند.
بعد ایشون حضرت ابراهیم، که نمرود به دنبال کشتن ایشون بود تا می رسه به حضرت موسی که بنی اسراییل منتظرش بودند. بعد ایشان حضرت عیسی است. که خود حضرت عیسی می فرماید: شما که می دانید من رسول خدا هستم چرا اذیتم می کنید؟
در مورد پیامبر هم که مطالب رو می دونید. قبلا گفتیم.
که منتظر حضرت محمد (ص)بودند.
در ادامه، بحث، حضرت می فرماید: " کانا یجالسان" ، حضرت هر دو را خطاب قرار می دهد، که اینها مجالست دارند با یهود.چرا؟ چون اینها همه چی رو می دونند، اینها صاحب کتاب "ملاحم"هستند.
یهود احساس می کرداگر مردم را با خودشان همراه سازند، قدرت به خودشون برمی گرده. لذا دنبال این بودند که نطفه را به خودشان انتقال دهند.
لذا آن خانم یهودی که سر راه عبدالله سبز می شه.این فاحشه نبوده. می خواسته نطفه به یهود منتقل بشه.
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
که نتوانست چون ایشون آمنه رو گرفته بود و نطفه بسته شده بود.
لذا اینها می نشستند و می پرسیدند از خصلت حضرت محمد و عاقبت یهود.
ولی تا آنها این روایات رو می شنیدند. می گفتند این دروغ است( یعنی ادعای ظهور حضرت محمد)
سوال؟ چطور با وجود این مباحث در تورات، حضرت را انکار می کردند؟
یهود در مبارزه اش با پیامبر، با حقی که می دانست با حضرت مبارزه می کرد.هیچکس به حقانیت اسلام بیشتر از خاخام ها اطلاع نداشت. آنها تورات را خوب می دانند و می دانند حضرت موسی تمام تلاش شان این بوده که زمینه را برای پیامبر مهیا کنند. قرآن می فرماید :"یعلمون الحق و هم یجهدون"
علامه طباطبایی عرض می کنند: این تورات آن تورات نیست.
یهودی ها، در ترجمه تورات، کلمات را از مواضعش تحریف می کنند. یعنی چه؟
مثلا: "علی کلمه الله" است می آمدند می گفت نه این یوشع است، که در اینجا نوشته، علی نیست.
تحریف عن مواضعه یعنی؛ مصداق را جا به جا کنی.نه عبارات را.
مثلا هر کجا " الذین امنوا " با پیوست کار خوب آمده، مرادش اهل بیت(علی) است. اما در خیلی از تفاسیر به این معنا اشاره نشده.. خود همین قضیه نیز تحریف است.
در مورد انجیل هم همین است
علامه در ادامه می فرمایند، این انجیل ۶۰ سال بعد از مسیح نوشته شده. حال انکه خود پیامبر با همین انجیل با اینها محاجه می کرده.
لذا به همین جهت که این بنده خدا که داره با اینها نشست و برخاست می کند. او اهل اطلاع است ولی در اطلاعات توراتی اش می اید این را اضافه می کند.
و می گوید:" الا عن غیر انه کاذب فی دعوا انهم نبی" ولی در اینکه ادعا می کند. من پیغمبرم، دروغگو است پیغمبر نیست. بخت النحس، دارد.
ایشون می فرماید، وقتی این اطلاعات را گرفته بودند " محمد(امدند) فصاعدات علی شهادت ان لا اله اله الله( کمکش کردند بر این شهادت) و باهاش بیعت کردند، ولی این به طمع این امده بود که حاکم شود) اینها از اینکه به حکومت جزیی برسند، مایوس شدند.
پس صورتشان را پوشاندند، رفتند بالای تنگه، با تعدادی از منافقین که بکشند...
که حضرت در اینجا به ماجرای عقبه اشاره دارد.
در واقع ماجرای عقبه دو بعد دارد و محل اختلاف است.
یکی در "تبوک"
ودیگری در "ربیع"
در دو جا به سازمان یهود ضربه وارد شد. یکی از انها، ماجرای تبوک است. که ماجرای بسیار پیچیده ای در تاریخ دارد.گفته اند نبرد تبوک بعد از موته بوده. یعنی پیامبر سال هفتم رفت موته و سال نهم رفت تبوک.
موته کجاست؟ موته در مرز اردن فعلی با اسراییل است.تبوک کجاست؟ ۳۰۰ کیلومتری موته. یعنی ۳۰۰ کیلومتر مانده به موته می شود تبوک. کدام منطق نظامی می گوید که پیامبر اول به موته می رود و درگیر می شود، در حالیکه پشتش دشمن است. در انجا شکست می خورد و بعد باز می اید در موته درگیر می شود. بعد سال بعد بخواهد بیاید برود با موته بجنگد.
از طرفی کسی شبهه ندارد که سپاه اسامه برای سال نهم و دهم است.
اسامه قرار بود در کجا درگیر شود؟ در موته. وقتی که اسامه فرمانده شد به پیامبر التماس کرد. گفتند: آقا شما یه بچه رو گذاشتی فرماندهی کند.
حضرت فرمودند: این بهانه تان است. والا من بابای اسامه را هم که فرمانده کردم. شما اعتراض کردید.
دقت کنید، اعتراض اینها مال ۳ سال قبل بوده. وقتی حضرت این را می فرمایند، اینها خاموش می شوند.
دقت کنید؛ یعنی اعتراض اینها به فرماندهی یه مسئله بوده، که در سیر تحولات داغ مانده. این مال کجاست؟ مال سال قبل، که رفتن موته جنگ کردند. زید شهید شد. خالد بن ربیع اینها را برگرداند. حضرت اینها را سرزنش کرد که چرا برگشتید. دارند تجدید قوا می کنند که برن موته یعنی قضایای موته در ذهنشان زنده است. که حضرت می فرمایند، اگر الان اعتراض دارید بگویید. شما به پدرش هم اعتراض داشتید. این نمی تونه برای ۴ سال قبل باشه. خوب پس تبوک می شود برای سال هفتم.
یعنی بین تبوک و فتح مکه یکسال فاصله است.
حالا ماجرا پیوند می خورد به حوادث فتح خیبر و ماجرای تبوک و فتح مکه.
چطور؟
خیبر فتح میشود. یهود خود را در معرض خطر میبیند. می روند با مشرکین مکه(ابوسفیان) طرح مشترک میریزند آنها میگویند ما پیغمبر را از مدینه بیرون میکشیم شما از مکه نیرو راه بیندازید منافقین هم در مدینه کودتا کنند وقتی مدینه را گرفتید پیامبر میان زمین و اسمان می ماند.
چون مدینه دست شما میفتد.
اینها بین خود قرار داد میبندند جبرئیل به پیغمبر خبر میدهد به او میگوید:به عمره برو.
یاران پیامبر میگویند
هدایت شده از راويان نور، سربازان ظهور
ما نمی توانیم سلاح ببریم. حضرت می فرماید:سلاح ها را توی بار شتر ها بگذارید.1800 نفر با حضرت به راه می افتند.
یاران میگویند: مکه دست ابوسفیان است.ولی پیامبر می فرمایند: عمره برای همه آزاد است.
حضرت به حدیبیه که رسید، ابوسفیان فهمید و غافل گیر شد. ابوسفیان گفت:نمیگذارم وارد شوید.حضرت فرمودند: با زور می آییم. ابوسفیان گفت: زور ندارید. حضرت فرمودند:سلاح ها در بار شترهاست.
ابوسفیان دید با لباس احرام جنگیدن سخت است به پیشنهاد حضرت بیعت کردند.
از مفاد صلح نامه این بود:1- دیگر نجنگید 2-با احدی حق پیمان بر علیه ما ندارید
هرکس بر خلاف پیمان عمل کند طرف مقابل حق دارد سرزمین او را بگیرد.
از آن طرف مشرکین با یهودی های مکه، قرار داد بسته بودند.
حضرت به مدینه رسید. آنها تضارب حمله را شروع کردند حضرت فرمودند:به تبوک میرویم. حال آنکه منافقین مدینه آماده اند اگر ایشان از مدینه بیرون رفت کودتا کنند. حضرت امام علی را داخل مدینه گذاشتند و رفتند.
چون خلاف قرار داد عمل کردند مکه به دست مسلمانان افتاد
اربعین تو را میخواند
ششمین سالگرد خادم الشهدا، خادم حرم بسیجی جانباز حاج محمد صباغیان (حاج اکبر)
مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری شهادت حضرت رقیه سلام الله علیه و امام حسن مجتبی علیه السلام
زمان: پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲
ساعت ۱۷:۳۰
مداح: کربلایی مجتبی شاهدی
مکان : قطعه ۴۵، ردیف ۱۰، شماره ۱۶(نزدیک قطعه ۴۰)
@fatholfotooh
هدایت شده از کانال متن روضه
حاج ابوالفضل بختیاری - روضه - @hajmansourarzi.mp3
5.78M
|⇦•من از بس غصه...
#روضه و توسل به حضرت رقیه سلام الله علیها اجرا شده شبِ سوم محرم ۱۴۰۲به نفس حاج ابوالفضل بختیاری•✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
بیٺ الغزل هر غـــزل ناب رقیـہ سٺ
خورشید علے اصغر و مهتاب رقیـہسٺ
نزدیڪ ترین راه به الله حسیـن اسٺ
نزدیڪ تریـن راه بہ اربـاب رقیـہسٺ
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
🆔 @babolharam_net
🖥 www.babolharam.net
هدایت شده از کانال متن روضه
Shab03Moharram1402[07].mp3
12.6M
|⇦چگونه موی سرت را..
#روضه و توسل به حضرت رقیه سلام الله علیها اجراشب سوممحرم ۱۴۰۲ شده به نفس حاج میثممطیعی
•✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
به حق گریه های حضرت رقیه سلام الله علیها در خرابه ی شام
و به حق ناله ها و اشک های دختران شهدای مدافع حرم و امنیت
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
🆔 @babolharam_net
🖥 www.babolharam.net
یادبود مجازی بسیجی جانباز، خادم الحسبن حاج محمد (حاج اکبر) صباغیان که در روز یازدهم ماه صفر سال ۱۳۹۶ آسمانی شد
https://iporse.ir/6091503
قسمتی از وصیتنامه:
"هرکسی خواست مرا یاد کند حتما برایم عاشورا بخواند"
@fatholfotooh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زمان رفت و برگشت برای زیارت امامحسین علیهالسلام جزو عمر حساب نمیشود
🔹 حضرت آیتالله خامنهای در شرح حدیثی از امام باقر و امام صادق (ع) درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع):
«وَ لا تُعَدُّ اَیّامُ زائِریهِ جائِیاً وَ راجِعاً مِن عُمُرِه
این هم یکی؛ اگر خدای متعال مثلاً فرض کنید که ده هزار روز به شما عمر داده باشد، این چند روزی که در حال رفت و آمد به سمت قبر این بزرگوار هستید، جزو اینها حساب نمیشود؛ این اضافهی بر آن تعداد روزهایی است که خدای متعال مقدّر کرده که عمر شما باشد؛ این جزو آنها نیست، از عمرتان حساب نمیشود؛ این اضافه است، سرریز عمر است.»
جلسه درس خارج فقه ۹۸/۷/۱
هدایت شده از فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
Dua-Tawassul-al-Halawaji.mp3
17.96M
#هیئت_مجازی
حسینیه منتظران شهادت
سه شنبه ها
#دعای_توسل
هدیه به روح شهدا، امام و درگذشتگان ، صلوات
@fatholfotooh
🌹 اول شهریور، سالروز شهادت شهید اسدالله لاجوردی بدست گروهک تروریستی منافقین گرامی باد
🔰 لوح| مرد پولادین
🔻حضرت آیتالله خامنهای: من آقای لاجوردی را در دورهى مبارزات، به عنوان مرد پولادین مىشناختم.
♦️ در بین دوستان، آن کسى که از کتک خوردن و اقدام کردن و زندان رفتن و آمدن بیرون و دوباره رفتن، خسته نمىشد، آقاى لاجوردى بود؛ در دورهى کار و تلاش براى حکومت اسلامى هم الحمدلله ایشان همینطور عمل کردند. ۱۳۷۷/۲/۱۴
🌹شهید سید اسدالله لاجوردی شب ها در زیر زمین خانه اش خیاطی می کرد تا حقوق خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل نکند.
🌹شادی روح بلندش صلوات
اربعین تو را میخواند
هنگام سفر مثل کبوتر بودی
با دوست همانند برادر بودی
هر چند که کوه با شکوه است و بزرگ
اما تو بزرگتر ، تو اکبر بودی
سروده یکی از دوستان حاج اکبر صباغیان
@fatholfotooh
-1489690880_467480832.mp3
6.37M
🔉 بشنوید| *توصیهها و دستورات سلوکی پیرامون زیارت و راهپیمایی اربعین حسینی(ع)*
استاد فیاضبخش چند سال قبل و بطور نسبتا مفصل، به بیان آداب و مراقبات و ظرائف سلوکی پیرامون زیارت اربعین حسینی(ع) پرداختند.
گرچه مجموعه این مطالب بعدا در جلد پنجم کتاب ادب حضور کاملتر و منسجمتر ارائه شد، اما این فایل صوتی همچنان حلاوت و حرارت خاص خود را دارد.
سرفصل مطالب:
▫️فضیلت کربلا بر مکه
▫️آداب ورود بر امیرالمومنین(ع) و زیارت نجف اشرف
▫️بهرهگیری از قبرستان وادیالسلام و مساجد کوفه و سهله
▫️بهرهگیری از مزار نورانی سیدعلی آقای قاضی(ره)
▫️دستورات راهپیمایی نجف تا کربلا
▫️نحوه ورود بر قمر بنیهاشم(ع)
▫️نحوه زیارت سیدالشهداء(ع)
▫️حرم امام حسین(ع)؛ محل غمار رحمت الهی
📚 *«آداب و مراقبات عزاداری سیدالشهدا(ع) و دستورات زیارت اربعین»* :
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
روایتگری #حاج_حسین_یکتا مقبرةالشهدا؛ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ 🍃🍃🍃🍃🍃 سهراهی شهادت آنجا بود که هر که از خود بر
#حاج_حسین_یکتا
تو جبهه آسایش خیلی جاها نبود؛ گلوله، خمپاره، گرما، سرما و برف؛ ولی آرامش بود...
🍃🍃🍃🍃
باید خود را برای یک اربعین جهانی آماده کنیم. هنوز سیاهپوستان آفریقا به اربعین نیامدهاند؛ هنوز شیعیان کشورهای مختلف نتوانستهاند راهی اربعین شوند. هنوز موکبهای جبهه مقاومت کامل برپا نشده است. معتقدیم هنوز اربعین به صورت کامل به مردم جهان معرفی نشده است.
🍃🍃🍃🍃
با تمام لجستیکی که دولت انصافاً به میدان آورده است، این را بدانید که شاهبیت این ماجرا دست مردم است. رهبر انقلاب فرمودند که امسال دشمن بنا داشت محرم را کمرنگ کند، اما با عنایت امام زمان(عج) و حمایت ایشان، محرم پرشوری داشتیم که گرمتر از هر سال بود. انشاءالله با این عنایت و نظر اربعین هم پرشورتر خواهد بود. محرم گام اول برای رسیدن تا دم خیمه امام حسین(ع) بود و اربعین انشاءالله گام بعدی برای رسیدن زیر خیمه امام حسین(ع) است.
🍃🍃🍃🍃
اربعین فرصت نابیست برای پیادهشدنِ ما که مدتهاست سوار بر مرکب نفسمان شدهایم.
🍃🍃🍃🍃
هرچی شرایط زیارت #اربعین سختتر بشه، نه تنها از شکوه این حماسه کم نمیشه، بلکه به زیباییِ این حماسه اضافه میشه؛ اینو از زینب(س) یاد گرفتیم که در شرایط سخت، خالق زیباییها باشیم.
🍃🍃🍃
هفتاد و دو تن شهید شدن کربلا، الان از هفتاد و دو ملت اربعین میان زیارت؛ دیدی خون شهدا هدر نرفت؟!
@fatholfotooh
هدایت شده از کانال متن روضه
كربلايی حسين طاهری_صفر1401 - شب شهادت امام حسن مجتبی - روضه - حسین طاهری-1666595461.mp3
16.14M
|⇦دامنچشمجهان...
#روضه و توسل به کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام اجرا شده به نفس کربلایی حسین طاهری•✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
اَللَّهُمَّ صَلَّ عَلَی الْحَسَنِ بْنِ سَیَّدَ النَّبِیَینَ وَ وَصِیَّ اَمیرِالْمؤمِنینَ السَّلام ُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیَّدِ الْوَصَیّینَ اَشْهَدُ اَنَّکَ یَابْنَ اَمیرِ الْمْؤمِنینَ اَمینُ اللّهِ وَابْنُ اَمیِنِه، عِشْتَ مَظْلُوماً وَ مَضَیْتَ شَهیداً واَشْهَدُ اَنَّکَ الْأِمامُ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمهْدِیَّ، اَللّهُمَّ صَلَّ عَلَیْهِ وَبَلَّغْ رُوحَهُ وَجَسَدَهُ عَنّی فی هذهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ الْتَّحِیَّة
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
🆔 @babolharam_net
🖥 www.babolharam.net
🌹۲ شهریور سالروز شهادت چریک ۱۰۰۰چهره حجةالاسلام سيدعلی اندرزگو
♦️امام خمینی: ما نیمی از انقلاب را از این شهید داریم، اگر۱۰ تن مثل او داشتیم، دنیا تحت سلطه اسلام بود.
🌹رهبر معظم انقلاب: امت مسلمان سعی کنند اندرزگو را بهتر بشناسند.
♦️شهید سیّدعلى اندرزگو، چریک مبارز مسلمان، فرزند على بود، همنام على بود، همراه و همگام على هم بود.
♦️من لازم مىدانم به امت مسلمان سفارش بکنم سعى کنید این چهرههاى عزیز و ناشناخته را بهتر بشناسید. این مرد مسلمان مبارز در طول چهارده سال که مشغول مبارزه بود، چهارده سال زندگى مخفى با نهایت شدّت، دستگاه جهنّمى ساواکِ شاه بدبخت را آنچنان حیران و سرگشته کرده بود که کارش معجزآسا مىنمود.
♦️براى خدا مبارزه کرد، براى خدا از پیوستن به گروههاى مدّعى سر باز زد، براى خدا خطر ساواک و خطر بعضى از گروههایى که مایل بودند او را به طرف خود جذب کنند و حاضر نمىشد به آنها جذب بشود، این خطرها را براى خدا تحمل کرد و براى خدا هم شهید شد.
📝گزیدهای از خطبههای نمازجمعه تهران ۵۹/۰۵/۱۰
🕊شادی روحش صلوات💐
@fatholfotooh
YEKNET.IR - vahed 2 - hafteghi 1399.07.03 - narimani.mp3
6.53M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
@Fanous
وقتی گره میفته تو کارم
یا وقتی که خیلی گرفتارم
🎤 سید رضا نریمانی
#شهادت_امام_حسن_مجتبی
علیه السلام
هدایت شده از فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#شبهای_جمعه هر کسی شهدا را یاد کند شهدا او را نزد اباعبدالله یاد خواهند کرد.
شهید #زین_الدين
به ياد حاج محمد #صباغیان که هر شب جمعه این پیام را میفرستاد و همه شهدا صلوات.🌷
هدایت شده از فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
Kumayl-halawaji.m4a
15.33M
#دعای_کمیل
با صدای اباذری حلواجی
شادی روح شهدا صلوات.🌷
@fatholfotooh
هدایت شده از کانال خبری معراج شهدا
🕊خوش اومدی مسافر من
تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام
🔹جمعه ۳ شهریور، ساعت ۹ صبح
🔹تهران، مقابل مدرسه عالی شهید مطهری
🌹اینجامعراجشهداست👇
@tafahoseshohada