eitaa logo
فقاهت(٣)
970 دنبال‌کننده
72 عکس
3 ویدیو
4 فایل
دروس خارج فقه و اصول
مشاهده در ایتا
دانلود
f.159.mp3
12.3M
العروه؛ مسئله ۶۱
f.160.mp3
10.14M
العروة؛ مسئله ۶۲و۶۳
f.161.mp3
6.08M
العروة؛مسئله ۶۴
f.162.mp3
5.81M
العروة؛ مسئله ۶۵و۶۶
f.163.mp3
7.15M
العروه؛ مسئله 67؛ قسمت اول
f.164.mp3
9.38M
العروة؛مسئله۶۷؛ قسمت دوم
f.165.mp3
5.94M
العروة؛ مسئلة ۶۷؛ قسمت سوم
f.166.mp3
6.6M
العروه؛ مسئله 67؛ قسمت چهارم
f.167.mp3
6.13M
العروه؛ مسئله 67؛ قسمت پنجم
f.168.mp3
5.77M
العروه؛ مسئله 68
f.169.mp3
6.18M
؛ و التقلید، مسئله ۶۹-۷۲
باسمه تعالی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات دروس قرارداده شده در کانال فقاهت ۳ به شرح ذیل می باشد: - دروس تمهیدیه خارج اصول با نام : j که با لینک مقابل از ابتدا قابلیت دسترسی دارد : https://eitaa.com/feghahat_3/3 - دروس خارج اصول با نام: o که با لینک مقابل از ابتدا قابلیت دسترسی دارد: https://eitaa.com/feghahat_3/11 - دروس خارج فقه با نام: f که با لینک مقابل از ابتدا قابلیت دسترسی دارد: https://eitaa.com/feghahat_3/119 - اسلوب هاي تقرير نويسي 1 و 2: https://eitaa.com/feghahat_3/124 و https://eitaa.com/feghahat_3/272 - دروس روش شناسی فقهای معاصر«ره» که با لینک مقابل از ابتدا قابلیت دسترسی دارد: https://eitaa.com/feghahat_3/573 - نشست مقدماتی و جلسه اول از درس شاخصه های فقه جواهری ابتدا از: https://eitaa.com/feghahat_3/613
باسمه تعالی با سلام و دعای قبولی طاعات و عبادات بحمدالله تعالی در ایام مبارک ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی«علیه السلام» ، مجموعه درس گفتار های ساختار شناسی علم اصولِ استاد«حفظه الله» به زیور طبع آراسته و در دسترس عموم طالبین علم قرار می گیرد ان شاء الله تعالی. به علت طبع محدود آن از سوی انتشارات آفاق حکمت، طلاب عزیز می توانند جهت تهیه کتاب با تخفیف ، با ارسال نام خود به صورت پیامک به آقای سید سجاد صالح (09196141289) درخواستشان را اعلام نمایند.
باسمه تعالی با سلام وآرزوی قبولی طاعات دوستانی که برای تهیه کتاب«جستاری در ساختار شناسی تبویبی علم اصول» ثبت نام کردند، جهت دریافت کتاب، با واریز مبلغ 40هزار تومان به شماره کارت(5041721044425545) به نام آقای عبدالرحیم جعفریان و همراه داشتن رسید واریزی (اینترنتی یا از طریق عابر بانک) در روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از ساعت 11الی 14به آدرس خیابان شهید صدوقی(ره)، خیابان شهیدعطاران، نرسیده به چهار راه اول پ51 طبقه ی منفی 1موسسه آفاق حکمت مراجعه کنند.(ضمنا دوستان خارج قم، در صورت امکان بوسیله واسطه کتاب خود را دریافت نمایند و الا عزیزانی که در خواست دریافت پستی کتاب را دارند، قبل از واریز وجه با تماس با آقای صالح (09196141289) درخواست خود را پیگیری نمایند.
هدایت شده از فقاهت(٣)
نشست اسلوب های تقریر نویسی.mp3
13.48M
های تقریر نویسی_جلسه اول
هدایت شده از فقاهت(٣)
اسلوب های تقریر نویسی_ج دوم.mp3
12.45M
های تقریر نویسی_ج 2
بسمه تعالی خلاصه جلسه اول: درس گفتار جستاری در استعداد فقه امامیه در حل مسائل معاصر: استاد حجه الاسلام والمسلمین عبدی«حفظه الله» «مسئله معاصر» را می توان به دو نحو نظریه و قضیه تفسیر کرد و استعداد فقه امامیه را در حل هر یک بررسی نمود؛ البته فقه با تعریف مدرسی او برای حل مسئله معاصر به معنی قضیه مناسب است اما برای حل مسئله معاصر به معنای نظریه که مبتنی بر زیر ساخت، روش ، داده، ارزش، قلمرو، گزاره، شناخت، پویش و ایستایی است، باید به طرح حوزه فقاهت بپردازیم. فقه مفرداتی (تناثری) و حل مسائل معاصر در حد نظریات، محتاج فقه ترکیبی است. فقه ترکیبی، پویا و فقه مفرداتی، ایستا است. فقه پویا در مقابل فقه ایستا است، نه فقه سنتی! فقه سنتی می تواند قرائتی ایستا و پویا داشته باشد. فقیه معاصر مشکلات را به مسائل تحلیل می کند واز استعداد فقه برای حل آن بهره می برد. علامه حلی«ره» در تحریرالاحکام و منتهی المطلب بر نقش انسان و منفعت در نیازمندی به علم فقه تاکید می کند و این آن چیزی است که مشکلات دو نظریه اصاله انسان و اصاله نفع در دنیای معاصر را می تواند معالجه کند و این استعداد فقه امامیه است در ناحیه اهداف، محقق شیخ محمد تقی آملی«ره» در مصباح الهدی، احکام شرعی را لطفی به احکام عقلی می داند و دو تفسیر مقدمیّت و تهیوء را در تفسیر لطف، ارائه می دهد و سید بحر العلوم«ره» در مصابیح الاحکام، فقه را سبب تکمیل قوای نفسانی انسان و تحصیل رحمت های ربانی می داند.
بسمه تعالی خلاصه جلسه دوم درس گفتار جستاری در استعداد فقه امامیه در حل مسائل معاصر فقه امامیه از ناحیه استعداد منابع، متصل به وحی و عقلانیت است. هم معتقد به وجود واقع است هم راه به واقع را گشوده می داند. در حالیکه در نظریات سوبجکتیویسم (ذهنیت گرایی) منبعی خارج از خود ندارد ولذا نه تنها ذهن را با خارج تطبیق نمی دهد بلکه واقع را خود ذهن می داند و براین اساس در ابعاد مختلف علمی مانند حقوق و اخلاق و ...منبعی واقعی ندارد و هم چنین اُبجکتیویسم که در عین اعتراف به واقع و عینیت خارجی با نقص علمی مواجه است. به تعبیر قرآنی«وما أوتيتم من العلم إلا قلیلا» و تجربه، رویه، عرف، منابع معتبری برای مسائل حقوقی، تحلیل علم اجتماعی، توصیه های رفتاری در روان شناسی نمی باشد. همانطور که سید بحرالعلوم گفته است منابع فقه امامیه در آیات الاحکام به عدد خاصی منحصر نمی شود. اخبار احکام نیز در کنار آیات منبعی است برای حل بسیاری از مسائل جدید طبی، اقتصادی، جزایی و قضایی و محیط مجازی . البته عقل در حیطه ملاکات احکام هر چند مصالح و مفاسد را گاهی تا حدودی درک می کند حتی به فرض اینکه تماما هم ملاک را درک کند موانع و مزاحم جعل احکام را نمی یابد. فقه امامیه با اعتماد بر منابع وحیانی استعدادی قوی برای تولید نظریات فقهی در حوزه فقاهت نیز دارد.