هدایت شده از حرث و نسل
🔴 تحلیلی متفاوت درباره موضع گیری انقلابی رئیس جامعه مدرسین وواکنش آملی لاریجانی؛
مواظب مرجفون وکاسبان جهادومبارزه باشید
#حجت_الاسلام_رحمت_الله_معظمی
به نام خدا
پس ازاینکه عالم مجاهدآیت الله یزدی برای کمک به امام خامنهای واردمیدان شد وباهدف ازبین بردن تردید درموردصحت یاعدم صحت نامه آملی لاریجانی خطاب به حضرت آقا،ومقابله باقدرت طلبان،هزینه دفاع ازولایت وروشنگری علیه جریان پیچیده قدرتطلب رابه جان خرید،دوباره زمینه برای عدهای محافظهکار وچالش گریزفراهم شده تاباسخنان چندپهلو،علیه جریان حزب اللهی واردمیدان شوند.
بایدازاین افرادوجیه الناس پرسیدچرابه جای دلسوزی برای وحدت!ونگرانی ازاختلاف،به فکر مظلومیت رهبرمعظم انقلاب وامت اسلامی نیستید؟
چرابه فکرمشکلات اقتصادی مردم ورانت خواری ها وافزون طلبی هانیستید؟
اگراین افشاگری انجام نمیشد،شما ازاساس،نامه را انکارکرده وکسانی که مدعی نوشتن نامه بودندرا افراطی وتندروخطاب میکردید!
خودآقای آملی لاریجانی باواکنش به آقای یزدی هم اصل نوشتن نامه به امام خامنه ای رابرای همه مسجل کردوهم نارضایتی شدید وی ازبرخی نهادها ورسانه ملی درباره روشنگری درباب فساد رابه اثبات رساند.
دراین گونه قضایابایدبه جای اصراربرسکوت وتمام شدن قضیه،به تنویرافکار ودفاع ازطرفی که حق با اوست بپردازیم واین منافاتی باحفظ وحدت برای جلوگیری ازسواستفاده دشمن ندارد.
وحدت به معنای سکوت درمقابل توطئه نیست،اینگونه اظهارنظرهاکمک مستقیم به آقای آملی لاریجانی بوده وبه هیچ وجه خدمت به انقلاب نیست.
آنگونه که ازتعالیم اسلام فهمیده میشود، دراینگونه قضایا بایدابعاد ماجرا رابه صورت واضح برای مردم و حق جویان،باز کنیم؛یعنی مردم بایدمطلع شوندکه آیا آملی لاریجانی خطاب به رهبرعزیزمان نامهای نوشته یانه اگرنوشته، محتوای نامه چه بوده ودلیل نوشتن نامه بااین لحن وسیاق چیست؟
دراینجا با دونظرمتفاوت فقهی و نظایرآن روبهرونیستیم بلکه یک طرف مدعی است که طرف دیگر نامهای ناشایست خطاب به امام المسلمین نوشته وقصدفشاربه نظام اسلامی دارد. وضمن آن،به تجمل واشرافیگری وی نیزاعتراض داشته است.
ازطرفی فرد مقابل که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشته، ازجانب جامعه ونخبگان مورد سوال واقع شده که چرا درچند ماه تصدی رئیس جدید قوه،این میزان برخورد بامفسدان ودزدان صورت گرفته وچرا این رویکرد درزمان ریاست وی نبوده است؟
وقتی نامهای اینچنین موهن،خطاب به رهبرانقلاب نوشته شده،باید نویسنده هزینه اهانت به نائب امام رابپردازد اما اگر نوشته نشده، آقای آملی نبایدفقط رفتن به نجف را انکارکندبلکه بایدبه صورت مشخص اصل نامه را تکذیب کرده وتکذیب به شکل اطمینان آوری برای افکارعمومی تاییدشود.
نکته دیگراینکه بامقایسه طرفداران دوطرف منازعه مشخص میشودکه ماهیت اصلی قضیه چیست.
ببینیدچه کسانی وباچه استدلال هایی! به دفاع ازآملی لاریجانی پرداخته وعلیه رئیس جامعه مدرسین براق شده اند وچه کسانی ازموضع گیری های آیت الله یزدی حمایت کرده اند.
این تلقی که منازعه اخیرموجب سواستفاده اصلاح طلبان میشود ناشی ازبی اطلاعی است،برعکس،واکنش عجیب رسانه های اصلاح طلب وغرب زده هابه اقدام انقلابی آیت الله یزدی ناشی ازانگیزه قوی این جریان برای جلوگیری ازتخریب وجهه آملی لاریجانی است وبه خوبی مشخص است که ارتباط تنگاتنگ جریان اصلاح طلب باجریان حوزوی مدافع آقای آملی لاریجانی موضوعی دارای سابقه وعقبه است!
این ترس که نبایداظهارنظرآیت الله یزدی درجامعه منتشر میشدسخن محکمی نیست،چراکه اولاخبرنامه آملی لاریجانی درفضای عمومی منتشرشده وثانیا اگرتکلیف انسان روشنگری باشد،شعاع این روشنگری مانندبقیهِ موارد مربوط به انقلاب،آحاد مردم هستند.
این ماجراسایزکوچک اتفاقی است که درزمان امام خمینی(ره)رخ داد،زمانی که امام دستورفرمودند که نامه مبارک ایشان خطاب به آقای منتظری رسانهای شود،هاشمی رفسنجانی باایجاد اجماع میان لایه های اول ودوم مدیریتی ازانتشار رسمی نامه وامتثال امرامام جلوگیری کرده و موجب صدماتی به نظام اسلامی شد که اثرآن تادوران اصلاحات باقی بود وهنوز هم برخی درانتساب این نامه به امام تشکیک می کنند.
وجه شبه این دوموضوع ترس ازاطلاع رسانی به مردم است.
مطلب بسیارمهم و راهبردی اینکه با حضور سیدابراهیم رئیسی یک ساختارکاملا مهندسی شده درسطح کشورکه بنای آن به اول انقلاب بازمیگردد درحال متلاشی شدن است که مهمترین عامل فسادهای گسترده موجودهم اینان هستند.
آقای آملی بایدپاسخ دهد که علت سکوت وی دردوران ریاست قوه قضائیه نسبت به باندهای فسادمشخصاکدام گزینه است؟:
بی اطلاعی؟ ملاحظات؟ ویا ارتباط؟
خلاصه اینکه آقای آملی لاریجانی بایدپاسخگوی پرسشهای مهم افکارعمومی نسبت به عملکرد خود درقوه قضاییه ودرفضای سیاسی جامعه باشد وجبهه حزب الله نیزباید باصراحت لهجه ازرئیس انقلابی جامعه مدرسین حمایت منطقی ومستدل داشته باشد.
@Moghavemat_Qom
علامه #جوادی_آملی:
حوزه بايد آيه محكمه داشته باشد، فريضه عادله داشته باشد، سنّت قائمه داشته باشد.
ما همه اينها را در فقه و اصول خلاصه كرديم.
آيه محكمه، تفسیر میخواهد، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه می خواهد. مطمئن باشيد آنها علمی تر است.
كلمات نهجالبلاغه [خطبه های توحیدی و فلسفی آن] مثل «لا تنقض» نيست كه با هفت، هشت سال درس خواندن حل شود، اين يك جان كَندن علمی می خواهد.
🍃 دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم ۹۶/۰۱/۲۹
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
💎 امام صادق (ع) اولین موسس مدارس فلسفى مشهور در جهان اسلام
ميرعلى هندى از اندیشه وران معاصر سنى درباره امام صادق (ع) :
هو اول من اسَّس المدارس الفلسفيه المشهوره فى الاسلام ...
📘 بررسی فقهی فلسفه ورزى، آیت الله #اعرافی، ص۱۸۸
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
علامه #حسن_زاده_آملی:
حکمت متعالیه اسفار یک دریایی است مبتنی بر مسایل بسیار محکم و سنگین و وزین قرآنی و انسانی که همه ناظر به یک حقیقتند.
مرحوم آخوند #ملاصدرا اسفارش را حکمت متعالیه نامیده است، این اصطلاحی است که جناب خواجه در شرح اشارات شیخ الرئیس به آن اشاره کرده است که اگر علوم عقلی پشتوانه اش مشاهدات و سیر و سلوک نباشد ،حکمت است، فلسفه است ولی متعالیه نمی گویند.
آنگاه متعالیه می گویند که علاوه بر برهان ، وجدان هم همراهش باشد.علاوه بر دانایی ،دارا هم باشد که خودش رسیده و چشیده باشد.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
#رهبرمعظم انقلاب : شما آقایانی که این عمامه را سرتان گذاشتید، از لحاظ مادّی و فیزیکی، چند سیر بیشت
❌ لوث و تخدیر شدن عمامه ... در بیان رهبری
استاد #دینانی:
انسانهای یک کتابی خطرناک هستند، چون دچار خریت میشوند.
انسان یک کتابی یعنی انسانی که چند کتاب بخواند و دیگر کتابی نخواند یا انسانی که کتابهای یک اندیشه را بخواند.
انسانهای همه کتابی و بیکتابی خطرناک نیستند و میتوان با آنها سخن گفت. در قرآن آمده است؛ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي، شرح صدر یعنی باز بودن و یک کتابی نبودن.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
آیت الله #جوادى_آملى:
امروزه تفکیک، دغدغه اصلى نيست
زيرا در بعضی مراکز علمی و دانشگاهى، خدا را مورد انکار و نقد قرار مى دهند
ولى شايد روزى در بعضی نوشته ها به مساله تفکیک بپردازیم.
🍃 به نقل از استاد رضایی تهرانی
✅ @feghheakbar
🔴 نکته:
آیت الله جوادی آملى در فصل پايانى کتاب وزين "منزلت عقل در هندسه معرفت دينى" صفحاتى به معرفی و نقد دقیق تفکیک مى پردازند.
و ما همان قسمت از کتاب (یعنی فصل چهارم از بخش دوم) را در اختیار شما قرار می دهیم.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
4_614109233029316642.pdf
714.6K
💢 نقد علامه #جوادی_آملی بر مکتب تفکیک
(منزلت عقل در هندسه معرفت دینی: بخش دوم: فصل چهارم: مساله تفکیک)
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar