eitaa logo
فقه ولایت
1.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
727 ویدیو
39 فایل
بیانات و مکتوبات استاد محقق حاج سیّد ابراهیم موسوی دام‌ظله‌ در کانال فقه ولایت کانالی برای درایت و فقاهت در ولایت مطلقه ائمه معصومین ع کپی مطالب تنها با ذکر منبع و بدون دخل و تصرف جائز است. ارتباط با ادمین: @fv_admin جهت سفارش آثار مکتوب: @sefareshat_fv
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿 يا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ وَذِكْرُهُ شِفَاءٌ 🔸تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد 🔹وجود نازکت آزردهٔ گزند مباد 🗓عصر روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ استاد محقق حاج آقای موسوی دام‌ظلّه، از استاد مبرَّز و عظیم الشأن حوزۀ علمیّۀ قم، حضرت حاج آقای حشمت‌پور عافاه‌الله‌تعالی عیادت نمودند. #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
🌿 يا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ وَذِكْرُهُ شِفَاءٌ 🔸تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد 🔹وجود نازکت آزردهٔ گز
💬 حضرت استاد حشمت‌پور در بیان استاد موسوی: 📝 بنده به‌عنوان اقلّ خُدام اهل علم عرض می‌کنم که به حضرت استاد حاج‌آقای حشمت‌پور ادام‌الله‌ظلّه‌الشریف در سه بُعد علمی، اخلاقی، و عملی اعتقاد قلبی دارم. چرا که معظّمٌ له را جامع الأطراف و متضلّع در علوم نقلی و عقلی می‌دانم. ✅ تکریم و تجلیل از ایشان همانا تعظیم بر اصل حکمت و معرفت است. امروزه کرسی معتبر و رسمی تدریس علوم معقول ایشان حائز امتیازاتی است که از جنابشان استادی کم‌نظیر و بلکه بی‌بدیل نشان می‌دهد. 🔍 شایان ذکر است که حضرت استاد حشمت‌پور در علوم منقول (فقه و اصول) مستفیض از فیض مکتب حضرت آیت‌الله معظّم، حاج‌آقای وحید خراسانی روحی فداه و در معقول (فلسفه و عرفان) مستفید از درک محضر حضرت علامه حسن‌زاده آملی اعلی‌الله‌مقامه‌الشریف بوده‌اند. 🔖کارنامۀ علمی این عالِم ربّانی، منوّر و مملوّ از ستارگان درخشان است و از آن بسیار می‌توان به تدریس شرح توحید جناب صدوق رحمه‌الله و نیز شرح جامعۀ کبیرۀ جناب درودآبادی رحمه‌الله اشاره نمود. 🤲 از خدای سبحان در ذیل عنایات امام‌زمان عجّل‌الله‌فرجه، صحت و سلامت و عافیت کامل آن استاد بزرگوار که وجود ذی جودشان برای اصحاب معرفت و ارباب حکمت مُغتنم است را مسئلت می‌نماییم. 🌱 اللَّهُمَّ اشْفِ كُلَّ مَرِيضٍ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ. #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊صلَّیَ اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ ❤️به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم... 🎙به یاد ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام، مرحوم آقای کربلایی حسین بختیاری #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
🔰 روزی تو خواهی آمد 💬 مولا امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: 📜 بمَهْدِيِّنَا تَنْقَطِعُ الْحُجَجُ فَهُوَ خَاتَمُ الْأَئِمَّةِ وَمُنْقِذُ الْأُمَّةِ وَمُنْتَهَى النُّورِ وَغَامِضُ السِّرِّ؛ 🌥 با مهدی ما عجّل‌الله‌فرجه حجت‌ها پایان می‌یابد؛ او پایان‌بخش سلسلۀ امامان، نجات‌بخش امت و منتهای نور و رازی پیچیده است. 📚بحار الأنوار، ج ‏۷۴، ص ۳۰۰ #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
هدایت شده از کانال سید حسین کشفی
⚡️روش نهی از منکر امام سجاد (علیه السلام) 🔻روایتی در کتاب کافی و من لا یحضره الفقیه درباره نهی از منکر امام سجاد (علیه السلام) نقل شده است که لطافت و ظرافت برخورد امام (علیه السلام) با منکرِ مرسوم در جامعه را نشان می دهد. سدیر صیرفی به همراه پدر و پدربزرگ و عمویش به حمام می روند در حالی که بدون شلوار و عریان بودند. از این روایت استفاده می شود که در آن زمان، لخت وارد حمام می شدند. امام سجاد (علیه السلام) در رختکن حمام با آنها مواجه می شوند و با مقدمه چینی و طی چند مرحله آنها را از این منکر نهی می کنند. 🔹مرحله اول: امام با آنها صمیمی می شود. امام (علیه السلام) در مواجهه با پدیده ناپسند شروع به تحقیر نمی کند و ابتدا با آنها صمیمی می شود و از محل زندگی آنان سؤال می کنند.‌ پرسش از منطقه محل زندگی، نوعی ایجاد صمیمیت است. 🔸«عن حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: دَخَلْتُ أَنَا وَ أَبِي وَ جَدِّي وَ عَمِّي حَمَّاماً بِالْمَدِينَةِ فَإِذَا رَجُلٌ فِي بَيْتِ الْمَسْلَخِ فَقَالَ لَنَا مِمَّنِ الْقَوْمُ فَقُلْنَا مِنْ أَهْلِ الْعِرَاقِ فَقَالَ‌ وَ أَيُّ الْعِرَاقِ قُلْنَا كُوفِيُّونَ» (حنان بن سدير از پدرش روايت كرده كه گفت: من و پدرم و جدّم و عمويم در مدينه وارد حمّامى شديم در قسمت رخت كن با مردى روبرو شديم، و او بما گفت: از كدام طايفه‌ايد؟ گفتيم از مردم عراق هستيم پرسيد از كدام ناحيه عراق‌؟ جواب داديم كوفى هستيم.) 🔹مرحله دوم: امام آنها را مدح می کنند. پس از آنکه می گویند: کوفی هستیم، امام (علیه السلام) از کوفیان و دین داری آنها مدح می کند. 🔸«فَقَالَ مَرْحَباً بِكُمْ يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ أَنْتُمُ الشِّعَارُ دُونَ الدِّثَارِ» (امام گفت: مرحبا بر شما اى أهل كوفه خوش آمديد، شما محرميد مانند جامۀ زيرين و نزديك و چسبيده به تن، نه لباس رویی) «شعار» به معنای لباسی است که بدن چسبیده است و «الدثار» لباس رویی است. امام (علیه السلام) بیان می کند: این قدر شما دیندار هستید که به دین یا اهل بیت چسبیدید و شما آدم های خاص و مخلصی هستید. 🔹مرحله سوم: امام درباره نوع پوشش آنان سؤال می کنند. پس از ایجاد صمیمیت و مدح آنان، امام (علیه السلام) امر به شلوار پوشیدن نمی کند و با لحن ملایمی سوال می کند: چرا شلوار نپوشیدید؟ 🔸 «ثُمَّ قَالَ مَا يَمْنَعُكُمْ مِنَ الْأُزُرِ» 🔹مرحله چهارم: نقل روایت از رسول خدا در خصوص منکر کشف عورت امام (علیه السلام) برای تأثیر گذار بودن روایت پیامبر (صلی الله علیه وآله) مقدمات متعدّدی را بیان می کند و پس از آن مطلب نهایی را مطرح کرده و گویند: 🔸«فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) قَالَ عَوْرَةُ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ حَرَامٌ» (همانا رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود: ديدن عورت مؤمن بر مؤمن ديگر حرام است.) 🔹مرحله پنجم: امام پارچه ای در اختیار آنها قرار می دهد. در انتها نیز خود امام (علیه السلام) عهده دار حل مشکل می شود و پارچه ای را در اختیار آنها قرار می دهد. 🔸 «قَالَ فَبَعَثَ إِلَى أَبِي كِرْبَاسَةً فَشَقَّهَا بِأَرْبَعَةٍ ثُمَّ أَخَذَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا وَاحِداً ثُمَّ دَخَلْنَا فِيهَا» (سدیر گوید سپس به پدرم کرباسی داد و پدرم کرباس را چهار قسمت کرد و هر کدام قسمتی را پوشیدیم و وارد حمام شدیم.) 📚 الکافي ج ۶، ص ۴۹۷ و من لا يحضره الفقيه، ج ۱، ص ۱۱۸. @seyyed_hossein_kashfi
فقه ولایت
📢ندای آسمانی روز اُحد 🕊«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَخْصُوصاً بِسَيْفِ اللَّهِ ذِي الْفَقَارِ؛ سلام بر تو که شمشیر خدا یعنی ذوالفقار مخصوص توست» (مزار كبير (ابن مشهدی)، ص ۲۵۹). 📃«أَنَّهُ سُمِعَ يَوْمَ أُحُدٍ صَوْتٌ مِنَ الْهَوَاءِ مِنْ جِهَةِ السَّمَاءِ لَا سَيْفَ‏ إِلَّا ذُو الْفَقَارِ وَلَا فَتَى إِلَّا عَلِيٌّ وَأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ قَالَ هَذَا صَوْتُ جَبْرَئِيلَ؛ در روز جنگ اُحُد صدایی از آسمان شنیده شد که شمشیری نیست جز ذوالفقار و جوانمردی نیست جز علی علیه‌السلام و رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: این صدای جبرئیل علیه‌السلام است» (بحار الأنوار، ج ‏۴۰، ص ۸۷). 📋در نزد اهل معرفت این ندای آسمانی همانا به «ذکر جبرئیلیّه» معروف است که حاکی بر علم مطلق و قدرت مطلقۀ صاحب ولایت کلیّه می‌باشد. 🔍 شایان ذکر است آن هنگام که «ذوالفقار» به امر رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در فتنۀ أعظم سقیفه مأمور به سکوت شده بود، حضرت عصمة الله الکبری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جای خالی او را پُر کرده و با فریاد مظلومانه‌اش ذوالفقارِ دستِ امیرمؤمنان علیه‌السلام شد. 🌑 و آن وقت که دفن شبانه و غریبانۀ دخت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله انجام شد، فردای آن روز دشمنان در صدد نبشِ قبر آن بانوی جبروتی برآمدند، ولکن ذوالفقار حامیِ حریمِ قدسیِ فاطمی گردید و چنین نقل است که: 🗡 امیرمؤمنان علیه‌السلام در پاسخ به این تصمیم گستاخانه به آن افراد معلوم‌الحال درحالی‌که عبا زرد به تن مبارک داشتند فرمودند: «به خداوند قسم تا زمانی که قلبم در سینه‌ام می‌تپد و ذوالفقار در دستان من است، تو به نبش قبر فاطمه علیهاالسلام دست نخواهی یافت که گر سنگی از این قبور جا بجا شود، زمین مدینه را از خونتان سیراب می‌کنم» (اقتباس از بحارالانوار، ج ۲۹، ص ۱۹۳؛ اختصاص مفید، ص ۱۸۳). 📝گزیده‌ای از مکتوبات استاد محقق حاج‌آقای موسوی دام‌ظلّه #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
فقه ولایت
🗓فرارسیدن پانزدهم شوال، سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام را گرامی می‌داریم. 📝مختصری از زندگانی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام: 🔹نسب حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام با چهار واسطه، به امام حسن مجتبی علیه‌السلام و خاندان وحی می‌رسد، احمد بن علی نجاشی که یکی از بزرگان علم رجال است درباره نَسَب ایشان می‌نویسد: 📄«هنگامی‌که جنازۀ او را برای غسل برهنه می‌کردند، در جیب لباس وی نوشته‌ای یافت شد که در آن، نسبش، این‌گونه ذکرشده بود: من ابوالقاسم، عبدالعظیم ‌بن عبدالله ‌بن علی‌ بن حسن‌ بن زید‌ بن علی‌ بن حسن‌ بن علی ‌بن ابی‌ طالب هستم»، (رجال النجاشی، ج ۲، ص ۶۷). 🔸در تاریخ تولد و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام اختلاف وجود دارد اما به نقلی ایشان چهارم ربیع الآخر سال ۱۷۳ هجری قمری (مستدرک علم رجال الحدیث، ج ۴، ص ۴۵۰) متولد شدند و در ۱۵ شوال سال ۲۵۲ یا ۲۵۵ هجری قمری از دنیا رفتند. (مراقد المعارف، ج ۲، ص ۵۲، مستدرکات علم رجال الحدیث، ج ۲، ص ۴۲۴-۴۲۶). 🔹حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام از اصحاب خاص ائمه علیهم‌السلام بودند و امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهم‌السلام را درک کرده‌اند. به طوری که احادیث بسیاری از طریق ایشان نقل‌شده است. او یکی از راویان ثقه و مورد اعتماد در احادیث شیعه محسوب می‌شود. 📖 بزرگی و مقام والای ایشان: 🔹ابوتراب رویانی، روایت کرده است که شنیدم ابوحمّاد رازی می‌گفت: خدمت امام هادی علیه‌السلام در سامرّا رسیدم و مسائلی از حلال و حرام از ایشان پرسیدم. امام به پرسش‌های من پاسخ داد و هنگامی‌که خواستم از ایشان خداحافظی کنم به من فرمود: «يَا حَمَّادُ إِذَا أَشْكَلَ‏ عَلَيْكَ‏ شَيْ‏ءٌ مِنْ أَمْرِ دِينِكَ بِنَاحِيَتِكَ فَسَلْ عَنْهُ عَبْدَ الْعَظِيمِ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيَّ وَ أَقْرِأْهُ مِنِّي السَّلَامَ؛ ای ابو حماد! هنگامی‌که چیزی از امور دینی در منطقه‌ات برای تو مشکل شد، از عبدالعظیم بن عبدالله حسنی علیه‌السلام بپرس و سلام مرا به او برسان» (مستدرک الوسائل‏، ج‏ ۴، ص ۴۰۶). 📄 این روایت نشانگر آن است که حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام نه‌تنها محدّث و شاگرد مکتب اهل‌بیت بوده‌اند، بلکه در فقه و مسائل علمی آن‌قدر مورد اعتماد بوده‌اند که امام هادی علیه السلام ایشان را تائید کرده‌اند و مردم را برای پاسخگویی به ایشان ارجاع می‌دهند. ✅ همچنین در روایتی ایشان اعتقادات خود را بر امام هادی علیه‌السلام عرضه می‌دارند و امام عقاید ایشان را تایید می‌کنند. ▫️روایتی در باب پاداش زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام: 🔸در روایتی از امام هادی علیه‌السلام آمده است: «حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ حَدَّثَنَا حَمْزَهُ بْنُ الْقَاسِمِ الْعَلَوِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَمَّنْ دَخَلَ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَادِی مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ فَقَالَ: «أَیْنَ کُنْتَ» قُلْتُ: «زُرْتُ الْحُسَیْنَ» قَالَ: أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ». 🔹شیخ المحدّثین صدوق رحمه‌الله، از محمّد بن یحیی عطّار از یکی از اهالی ری این‌گونه نقل کرده که: خدمت امام هادی علیه‌السلام رسیدم. ایشان فرمودند: کجا بودی؟ گفتم: حسین بن علی علیهماالسلام را زیارت کردم. امام هادی علیه‌السلام فرمودند: «بدان که اگر قبر عبدالعظیم علیه‌السلام را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیهماالسلام را زیارت کرده باشد» (ثواب الأعمال، ص ۹۹). 🔸با توجه به آنکه در روایات معتبر شیعه ثواب بسیار زیادی برای زیارت امام حسین علیه‌السلام در نظر گرفته‌اند، این روایت بسیار قابل‌تأمل است و باید از جنبه‌های مختلف آن را بررسی کرد. ادامه... 👇👇
فقه ولایت
🗓فرارسیدن پانزدهم شوال، سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام را گرامی می‌داریم. 📝مختصری از
🔎بررسی سندی روایت: ▪️این حدیث در سلسلۀ سند خود که متصل به امام علیه‌السلام می‌شود دارای شخصی مجهول است (همان کسی که حدیث را بی‌واسطه از امام علیه‌السلام نقل می‌کند) البته تمامی افراد این سند به‌ غیر از آن شخص مورد تائید هستند. لذا برخی این حدیث را قابل استناد ندانسته‌اند، اما شایان‌ذکر است که این حدیث بسیار مورد توجه علما واقع‌شده است و این معروفیت (اشتهار) می‌تواند ضعف سند را جبران نماید. به همین خاطر است که حضرت آیت‌الله خوئی رحمه‌الله در معجم رجال الحدیث خود این حدیث را همانند حدیث صحیح تلقی کرده است 🤲حکمت ثواب بالای زیارت ایشان: 🔸بنابر صحیح دانستن این حدیث معروف که این موضوع را بیان نموده است، برابر دانستن زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام با امام حسین علیه‌السلام را ناظر به دو منظر می‌توان تلقی کرد: 1️⃣ نخست اینکه این دستور در زمرۀ دستوراتی تعبّدی از سوی معصومین علیهم‌السلام است که ما نمی‌توانیم پی به دلیل واقعی آن ببریم چراکه بسیاری از دستورات امامان ناشی از آگاهی آنان نسبت به علوم غیبی و وقایع ماورائی است؛ بنابراین ما پس‌ از اینکه پذیرفته‌ایم امامان معصوم علیهم‌السلام ما ناسنجیده سخن نمی‌گویند و از خطا و اشتباه مصون‌اند به این نتیجه می‌رسیم که بدون شک این سخن هم بی‌دلیل نبوده است. هرچند ما نتوانیم علت آن را کشف کنیم. 2️⃣ در ثانی شاید این سخن دارای ابعاد اجتماعی و سیاسی باشد. به‌طورکلی می‌توان این‌گونه معادل‌سازی‌ها را به دو دسته تقسیم نمود: الف) گاهی معصومین علیهم‌السلام چنین ثوابی را برای زیارت شخصی بیان می‌کنند تا به مردم مقام و منزلت او را بفهمانند، حتی در مورد برخی از افراد زنده در زمان حضور معصومین علیهم‌السلام چنین تعبیراتی را مشاهده می‌کنیم که ناظر به همین مطلب است (نظیر جملات پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌ آله در مورد سلمان و ابوذر علیهماالسلام). ب) برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام مقیّد است به فضای سیاسی ویژه‌ای که پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام در آن مقطع تاریخی در آن زندگی می‌کردند، در زمانی که اختناق شدیدی جهان اسلام را فراگرفته بود و جامعه تشیّع در دوران زمامداری افرادی مانند متوکّل، مُعتزّ و معتمد عبّاسی، سخت‌ترین دوران تاریخیِ خود را سپری می‌کرد. ☑️ در چنین شرایطی، امام هادی علیه‌السلام به ‌منظور پیشگیری از خطرهایی که از طرف حکومت‌های وقت، شیعیان را تهدید می‌کرد، فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام را با زیارت امام حسین علیه‌السلام برابر دانسته است. به تعبیری روشن‌تر، زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برای کسانی که آمادگی خطرپذیری برای زیارت امام حسین علیه‌السلام را داشته باشند، پاداشی معادل زیارت آن حضرت دارد و حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام شعبه‌ای از حرم سیّدالشهداء علیه‌السلام است. و این خود، فضیلتی بزرگ و حاکی از جایگاه بلند عبدالعظیم علیه‌السلام در نزد اهل‌بیت علیهم‌السلام و عظمت معنوی ایشان است. 🕊توجه به زیارت: 🔹یکی از اعمال مهمی که ائمۀ بزرگوار شیعه علیهم‌السلام همواره بدان تأکید می‌کردند و از مشخصات شیعه به شمار می‌رود، بحث زیارت است. شاید یکی از علل این روایت هم توجه به زیارت قبور بزرگان شیعه است. البته در این تشبیه، هدف امام علیه‌السلام تنزل و کاستن از ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام نیست و این‌گونه نباید فرض شود که به‌دلیل زیارت این بزرگوار، مردم زیارت امام حسین علیه‌السلام را رها و نسبت به آن سستی کنند؛ بلکه مقصود بالا نشان دادن ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام و ترویج فرهنگ زیارت بزرگان شیعه و مؤمنین در بین شیعیان است. #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
17.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗓 پانزدهم شوال، سالروز شهادت حضرت حمزة بن عبد المطّلب عموی گرامی پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله تسلیت باد. 🖤 حقیقت وجود حمزۀ سیدالشهدا علیه‌السلام 🎙گزیده‌ای از بیانات استاد محقق حاج‌آقای موسوی دام‌ظلّه‌الوارف 🗂شوال ۱۴۰۲ #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat
🕊صلَّیَ اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💬مرحوم آیت‌الله آقا شیخ علی سعادت پرور رحمه‌الله: 🔸 عرفان عملی محقق نمی‌شود الا در گریه بر مصائب حضرت مولانا سیدالشهدا علیه‌السلام و تمسک و توجه به آن حضرت و ذکر مصائب ایشان. 😭 دعا خوب است، ذکر خوب است، قرآن خواندن، دستورالعمل‌های شرعی خوب است؛ ولی آخرِ همۀ فیض‌، فهمِ شهودِ گریه و تمسک در عزاداری است. 📚فیض حضور، ص ۴۴ #️⃣ 📌فقه ولایت در اینستاگرام و تلگرام 🆔 @feghhevelayat