16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| نقش دین در زندگی اجتماعی
🆔 @fekrat_net
📣 دین محمدی و اشتباه فاحش تمدن سرمایهداری و مارکسیستی
✍️ ابراهیم شریفی
💠 شخصیت پیامبر گرامی اسلام همواره مورد توجه متفکران و اندیشمندان جهانی در طول تاریخ بوده است. جرج برنارد شاو یکی از آنهاست که درباره پیامبر عزیزمان نکتهای مورد توجه را گوشزد میکند.
💢او میگوید: "من همیشه دین محمد را به دلیل نشاط فوق العاده آن بسیار مورد توجه قرار میدادم. این تنها دینی است که به نظرم دارای توانایی جذب کننده برای مراحل متغیر وجودی است که می تواند برای هر عصری جذاب باشد. من مطالعه کردهام او - مرد فوق العاده - و به نظر من باید او را نجات دهنده بشریت نامید. من معتقدم که اگر فردی مانند او دیکتاتوری دنیای مدرن را بر عهده بگیرد، در حل مشکلات آن موفق خواهد شد من در مورد ایمان محمد پیشگویی کردهام که برای اروپای فردا قابل قبول خواهد بود، همانطور که برای اروپای امروز پذیرفته شده است. "
👌سادگی، منطقی بودن و عملی بودن مهمترین امتیازات اسلام از نگاه اندیشمندان شمرده شده. دینی که آموزه های آن ساده و قابل فهم است. عاری از خرافات و باورهای غیرمنطقی است.
وحدت خداوند، پیامبر محمد (ص) و مفهوم زندگی پس از مرگ، مقدمات اصلی ایمان آن است که بر اساس عقل و منطق صحیح بنا شدهاند. همه تعالیم اسلام از آن باورهای اساسی نشأت میگیرد.
🙏همچنان که رهبر عزیزمان در نامه به جوانان اروپایی مرقوم فرمودند: اسلام دینی است که در آن هر کس ممکن است مستقیماً به قرآن نزدیک شود و دستورات آن را به عمل تبدیل کند.
💯اسلام قوه عقل را در انسان بیدار میکند و از او میخواهد که از عقل خود استفاده کند. او را وادار میکند که همه چیز را در پرتو واقعیت ببیند.
🌀حال با چنین دینی در عصر امروزی مواجهیم. جهانی که از یک سویه بودن بسیاری از ادیان و ایدئولوژیهای دیگر رنج برده است. برخی بر جنبه معنوی زندگی تأکید کردهاند، اما جنبههای مادی و دنیوی آن را نادیده گرفتهاند. آنها به جهان به عنوان یک توهم، یک فریب و یک دام نگاه کردهاند.
◽️از سوی دیگر، ایدئولوژیهای مادی گرایانه جنبه معنوی و اخلاقی زندگی را به کلی نادیده گرفته و آن را ساختگی و خیالی رد کردهاند. هر دوی این نگرشها منجر به فاجعه شده است. دانشمند فرانسوی دکتر دو بروگبی به درستی میگوید: "خطری که در یک تمدن مادی است بسیار شدیدتر است. چون به جهت نداشتن بعد معنوی امکان ایجاد تعادل ندارد.
❗️تمدن مدرن غربی، در هر دو نوع دموکراسی سرمایهداری سکولار و سوسیالیسم مارکسیستی، دچار اشتباه شد. به گفته لرد اسنل:
"ما یک ساختار بیرونی با نسبت شرافتمندانه ایجاد کردهایم، اما از الزامات اساسی نظم داخلی غافل شدهایم؛ ما بیرون را با دقت طراحی، تزئین و تمیز کردهایم؛ اما داخل آن مملو از اخاذی و افراط بوده است. " دانش و قدرت ما برای اداره آسایش بدن افزایش یافت، اما روح را فقیر گذاشتیم.»
✅ حال باید دین پیامبرمان را چنین توصیف کنیم. دینی که به دنبال ایجاد تعادل بین دو جنبه از زندگی مادی و معنوی است. میگوید که همه چیز در جهان برای انسان است، اما انسان برای خدمت به هدفی والاتر آفریده شده است: برقراری نظمی اخلاقی و عادلانه که اراده خداوند را برآورده کند. آموزههای آن نیازهای معنوی و دنیوی انسان را برآورده میکند. اسلام انسان را به تهذیب نفس و اصلاح زندگی روزمره - فردی و جمعی - و برتری حق بر قدرت و فضیلت بر رذیلت سفارش می کند.
🆔 @fekrat_net
06_13951222_ماهیت_و_حقیقت_فلسفه.MP3
11.87M
🔊 #بشنوید| فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه
🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه
⏰ 22 اسفندماه 1395
📍 سرای هنر و اندیشه(سُها)
📂 با موضوع: ماهیت و حقیقت فلسفه اسلامی چیست؟
🆔 @fekrat_net
07_13960120_وجود_بحران_در_فلسفه.MP3
10.1M
🔊 #بشنوید| فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه
🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه
⏰ 20 فروردین 96
📍 سرای هنر و اندیشه(سُها)
📂 با موضوع: تصویر اجمالی از سلسله جلسات فلسفه اجتماعی
🆔 @fekrat_net
صوت کامل مصاحبه امینی نژاد_1.mp3
13.46M
💠 تبیین اندیشههای عرفانی_فلسفی علامه #حسنزاده (رحمة الله علیه)
🔰حجت الاسلام و المسلمین #امینینژاد
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فلسفه
#حکمت
#عرفان
#فکرت
💢آدرس کانال:
🆔 @fekrat_net
📝 #بخوانید| تاریخچه فلسفه اسلامی (بخش دوم)/ تبیین مکتب مشاء
✍️پروین سرمیلی
💬مشّاء به معنی راهرونده است. ارسطو در سن پنجاه و سه سالگی پس از بازگشت به آتن مدرسه خود لیسیوم را بنا نهاد. ارسطو در هنگام تدریس معمولاً قدم میزد و بدین سبب «لیسیوم» به مدرسه مشائی (راه رونده) معروف گردید. به این ترتیب، طرفداران ارسطو را مشائی میگویند. همچنین گفته میشود چون آنان برای کشف حقیقت متوسل به تعقل میشدند و فکر را به کار میانداختند، آنان را مشاء گفتند، یعنی مشی فکر میکردند.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 10 دقیقه
#فلسفه
#فلسفه_اسلامی
🆔 @fekrat_net
May 11
✅مبانی نظری رها - آشکارسازی (بخشش)
🔰ارائه دهندگان: دکتر آذربایجانی و دکتر پسندیده
🔰ناقدان: دکتر رفیعی هنر و دکتر سالاری فر
🔰دبیر جلسه: محمود اصفهانیان
📅دوشنبه 17 آبان 1400
⏰ساعت 9 تا 10:30
🌐 vc.rihu.ac.ir/ch/meeting1
🔰لایو برنامه در پیج فکرت:
🌐instagram.com/fekratmedia
🆔 @fekrat_net
✅پروتکل عملی رها - آشکارسازی (بخشش)
🔰ارائه دهندگان: دکتر آذربایجانی و دکتر جانبزرگی
🔰ناقدان: دکتر رفیعی هنر و دکتر سالاری فر
🔰دبیر جلسه: محمود اصفهانیان
📅دوشنبه 17 آبان 1400
⏰ساعت 10:30 تا 12
🌐 vc.rihu.ac.ir/ch/meeting1
🔰لایو برنامه در پیج فکرت:
🌐instagram.com/fekratmedia
🆔 @fekrat_net
🔸همایش ملی علامه #مصباح یزدی(ره)؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی
🔰 در آستانه نخستین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) و به مناسبت روز جهانی فلسفه برگزار می شود
💢 با سخنرانی:
#علی_اکبر_رشاد
#غلامرضا_فیاضی
#عبدالحسین_خسروپناه
#مجتبی_مصباح_یزدی
#علی_مصباح_یزدی
#حسین_بستان
#حمید_پارسانیا
⏰ چهارشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۸
🔹 همایش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی
📺 پخش زنده و مستقیم با ترافیک رایگان از طریق TV.iict.ac.ir
#همایش
#علامه_مصباح
@iictchannel
🆔 @fekrat_net