🔲 #یادداشت | #آوینی
✅ شهید آوینی؛ رها از فریب مدرن
سیدمهدی موسوی، پژوهشگر عرصه رسانه
▪️سیدمرتضی کسی بود که در یوغ ظلمتزدگی دوران معاصر قرار نگرفت و مشهورات زمانه او را فریب نداد؛ از این رو حریت و پرهیز از عافیت طلبیهایِ مرسوم و شجاعت و جسارت در بیان حق و حقیقت به مهمترین ویژگیهایش تبدیل شد؛ ویژگیهایی که هنوز هم الهام بخش خیل عظیم جوانان علاقهمندی است که بیش از هر چیز تشنه دریافت معرفت و حکمت از گنجینه عظیم آموزههای ناب دینی و معارف انقلاب اسلامی هستند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
#اختصاصی
✅ «قرآن»؛ کتاب سرنوشتساز دنیا و آخرت
🎙آیت الله محمدباقر تحریری
▪️ فضیلت ماه مبارک رمضان نزول قرآن است. این ماه، مربوط به نزول کتاب سرنوشتساز واقعی در عالم دنیا و آخرت است. اگر درست به قرآن رجوع کنیم، از همه ابعاد و جهات راهنمایی و هدایت میشویم.
💢 تماشای کامل گفتوگو در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
May 11
🔲 #یادداشت | #معنویت_سکولار
✅ انقلاب اسلامی؛ مصاف معنویت دینی با معنویت سکولار
🖋حجت الاسلام محمد جعفری، دانشیار مؤسسه امام خمینی(ره)
▪️افزایش و گسترش اطلاعات درباره دینهای شرقی، پیدایش فرا روانشناسی و داروهای روانشناسی انسانگرایانه سهم چشمگیری در تشدید و رواج معنویتهای نوظهور داشته است.
▪️زوال اشتراك اجتماعی در جوامع صنعتی و پرتحرك نوین، عامل مهمی برای شكلگیری جنبشهای معنوی است. پیوند نزدیك، همدلی و حس مشترك اجتماعی كه برآمده از عضویت در گروههای معنوی و برنامههای جمعی است، برای جوانان جاذبهای قابل توجه دارد.
▪️عدهای نظیر همیلتون جامعهشناس برجسته دین، جنبشهای معنوی را به بحران ارزشها یا هنجارها در جوامع صنعتی غرب به ویژه ایالات متحده نسبت داده و آن را مهمترین وجه تكوّن این جنبشها میدانند.
▪️عرفانهای نوظهور با سياست تساهل و مدارا، پيروان خود را به سمت يک پلوراليته و تکثر فرهنگي و عقيدتي کشانده و زمينه پيدايش آراء و افکار باطل را فراهم ميآورند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۶ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
#کوتاه_نوشت | #ویراستی
✅ آقا سیدمرتضی کسی بود که در یوغ ظلمتزدگی دوران معاصر قرار نگرفت و مشهورات زمانه او را فریب نداد؛ از این رو حریت و پرهیز از عافیت طلبیهایِ مرسوم و شجاعت و جسارت در بیان حق و حقیقت به مهمترین ویژگیهایش تبدیل شد.
#آوینی
🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از مجله خردورزی
▪️یک نقد به معنویتگرایی بدون دین
معنویتگراهای «بدون مذهب» و یا «بدون دین» مدعی هستند که ما میتوانیم به کمک علم و به کمک گرتهبرداری از سنتهای دینی و سنتهای فلسفی، ابزار و مرکبی را برای طی مسیر معنویت بسازیم؛ اما این رویکرد، نقدهای جدی دارد، از جمله آن نقدها اینکه ما وقتی که وارد یک امری مثل معنویتگرایی میشویم، در واقع وارد یک فرایند کسب مهارت شدیم؛ در هیچکدام از مهارتها اینطور نیست که فرد بتواند از مکاتب مختلف، از جریانهای مختلف -با فهم خودش- آن مهارت را به نحو احسن یاد بگیرد.
▫️دکتر احمد شاکرنژاد، در گفتگو با خردورزی
✅ بازخوانی ویژهنامه «اندیشههای معنویت مدرن» مجله خردورزی در ماه رمضان
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
🔲 #معرفی_کتاب | #معنویت_سکولار
✅ کاوشی در معنویتهای نوظهور؛ بررسی ۱۰ جریان فعال در ایران
🖋آفرین قائمی، پژوهشگر و استاد حوزه
▪️کتاب کاوشی در معنویتهای نوظهور به محورهایی همچون بحرانزدگی رهبران، نگاه تکبعدی آنان نسبت به انسان، همآهنگی با صهیونیستها و استکبار جهانی، وجود تناقض در افکار و رفتار و تبلیغات آنان، تحریف و سوء استفاده از مفاهیم عرفانی و اخلاق دینی، عقلگریزی، و خلأ اعتقادی و مادیگرایی اشاره کرده است.
▪️نويسنده كتاب نه بر اساس نقد درونديني كه بر اساس روش عقلي و منطقي، آموزههای اين مكاتب را معرفي كرده و چالشهاي پيش روي آنها را با بياني شيوا، همه فهم و به دور از پيچيدگي و طرح مسائل دشوار، بررسي و نقد كرده است.
▪️همچنین به بیان غایات شهوانی و دنیوی مروجان عرفان نوظهو پرداخته است که وجه مشترک آنان در شریعتگریزی، دینستیزی و فردگرایی است.
▪️خواندن این کتاب برای آشنایی با جریانهای نوظهور در عرصه معنویت به ویژه شناخت انگیزههای مدعیان اینگونه معنویتها، بسیار مفید و درخور استفاده است.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #اختصاصی
✅ بايستههای شناختی_رفتاری در مواجهه با بيحجابی
🖋سید محمد تقی موسوی کراماتی
▪️آنچه امروز در گفتوگوهای بخشی از جامعه دینی پدید آمده، عمدتاً حول این محور میگذرد؛ برخی مصرانه خواستار برخورد مقتدرانه قانونی با ناهنجاری رفتارهای بدپوششیاند. شماری نیز آن را بنابر امکان وجود پیامدهای ناخواسته اجتماعی خصوصاً ایجاد دو قطبیهای تفرقه افکن، شیوه حل آن را به فعالیتهای فرهنگی حواله میدهند.
▪️بدحجابی و بیحجابی فاقد خواستگاهی یگانه است. باری بدپوششیها، ظاهری یکسان؛ اما از عللی متفاوت برمیآیند. بنابراین فرض، در حل مسأله بدحجابی نمیتوان با شیوهای واحد به نتیجهای مطلوب دست یافت.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی
✅ سرّ صدای ناقوس
▪️روزی حضرت علی(ع) با صحابهاش به دیری رسیدند که ترسایی در آنجا ناقوس مینواخت. حضرت فرمود: «آیا میدانی این ناقوس چه میگوید؟!» حضرت بیان داشتند، از بیوفایی دنیا میگوید: «بدرستی که دنیا ما را فریب داد و در رابطه با آخرت، ما را گمراه ساخت. ای فرزند دنیا؛ تا کی اسباب و مال دنیا را جمع میکنی؟ پس بدان دنیا از بین میبرد.»
▪️صحابه عرض کرد: یا امیرالمومنین؛ آیا نصاری میدانند که صدا و نوای ناقوس، این معنی را بیان میدارد؟ حضرت فرمودند: «اگر میدانستند، مطمئن باش مسیح را شریک خداوند نمیگردانیدند.» سپس آن دیرنشین، مسلمان گردید و گفت: والله که من در تورات خواندهام وصیِ آخرین پیغمبر خواهد آمد که صدای ناقوس را تفسیر خواهد کرد.
💢 تماشای فایل باکیفیت در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #پرونده_نهج_البلاغه
عدالت علوی و رضایت عمومی
💢 هنگامی که سخن از عدالت به میان میآید، اولین شخصیتی که به ذهن همه میآید، امیرالمؤمنین علی(ع) است.
💢 مولا علی در نامه ۵۳ نهجالبلاغه میفرماید: «اگر یک سمت اجرای عدالت، خواص جامعه هستند و طرف دیگر عموم جامعه هستند، رضایت عموم را به خشم خواص بخر.»
💢 شعار عدالت، وقتی به تحقق نزدیک میشود، دشمن ساز است. هزینهای که حضرت امیرالمؤمنین در راه حکومت خود داشت، هزینه بسیار بزرگی بود؛ اما حضرت پای این شعار ایستادند.
💠 حجتالاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مدرس حوزه علمیه
📍 تماشای باکیفیت از:
سایت آپارات | سایت یوتیوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #معنویت_سکولار
✅ خودتحقیری در پروژه معنویتِ ملکیان
🖋دکتر جواد گلی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره)
▪️مشکلات عمده جوامع اسلامی که موجب شده آنها از جهت شادی ظاهری در ردههای پایین جدول قرار بگیرند، چند عامل دارد: عامل نخست شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است که دهها سال است استعمارگران غربی و مستبدان وابسته به آنها در جهان اسلام ایجاد کردهاند.
▪️ادعای این که کشورهای اسکاندیناوی شادترین مردم دنیا هستند با توجه به شواهدی مخدوش است: مردان فنلاندی حدود 5 برابر ایران خودکشی میکنند، زنان آنها 2.5 برابر زنان ایران خودکشی میکنند و چهار برابر ایران مردان و زنانش خودکشی میکند، با این حال شادترین کشور دنیا اعلام شده است!
▪️چگونه میتوان باور کرد مردمی که برای نجات از افسردگی بیشترین مصرف قرصهای ضد افسردگی در جهان را دارند، شادترین مردم جهان هستند و آرامش دارند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
#کوتاه_نوشت
🔹استاد حاج شیخ #حسین_انصاریان، قرآن شناس و حدیث شناسی است که سالهاست با غیرت دینی به دنبال ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در جامعه است. ملاحظات این عالم ربانی را قدر بدانیم و تفسیر نادرست نکنیم.
📎 لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام| تلگرام
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #روز_قدس
✅ گذشتهی سیاه غاصب
🖋محمدصادق خرسند، پژوهشگر مسائل سیاسی
▪️در بررسی تاریخچه این رژیم، اولین موردی که به چشم می خورد، نقش پررنگ استعمار انگلیس است که مانند بسیاری از مناطق دیگر دنیا با این اقدام بذر درگیری، کشتار و غصب سرزمین های یک ملت را فراهم کرده است. اما اگر به مقداری عقب تر برگردیم، حضور غیر قابل انکار «مسیحیت صهیونیسم» را در این اتفاق مشاهده می کنیم که کمتر در مورد آن صحبت شده است.
▪️فرانسه و انگلیس طبق قرارداد سایکس- پیکو ضمن تقسیم متصرفات دولت عثمانی در خاورمیانه، دو بخش آن را در شرق مدیترانه و بین النهرین میان خود تقسیم کردند. فرانسه، «سوریه فعلی و لبنان» و بریتانیا «فلسطین و عراق» را تحت قیمومیت خود درآوردند.
▪️اولین موج مهاجرت یهودیان به فلسطین، به سال ۱۸۸۱ برمیگردد. تشکیل صهیونیسم سبب موج دوم مهاجرت شد که طی آن و مابین سالهای ۱۹۰۴ و ۱۹۱۴ حدوداً چهل هزار نفر به این منطقه سرازیر شدند.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۳ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #شب_قدر
✅ معنای زمان و شب قدر در اندیشه استاد مطهری
▪️آن کسی که میگوید احیا، شب را زنده نگه داشتن؛ مقصودش این نیست که این قطعه زمان را شما زنده نگه دارید؛ مقصود زنده نگه داشتن خود شماست در این قطعه از زمان.
▪️پس زمان خودمان را، شب خودمان را زنده نگه داریم یعنی خودمان یک شب واقعاً زنده باشیم، واقعاً زنده زندگی کنیم نه اینکه مرده زندگی کنیم.
▪️شما چون وجودتان یک وجود متحرک و سیال و متغیّر است، یک زمان در درون خودتان دارید، من هم یک زمان در درون خودم دارم، آن گل هم یک زمان در درون خودش دارد، آن درخت هم یک زمان در درون خودش دارد، این سنگ هم یک زمان در درون خودش دارد؛ و زمانی که در درون هر چیزی هست عین وجود آن چیز است.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۶ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
🔘#گفتگو | #روز_قدس
✅ اهمیت روز قدس در نظام جهانی
🎙دکتر غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در فرانسه
▪️هیچ جریان، قدرت و کشوری در دنیا توان و جرأت نمیکند یک فشنگ به نیروهای حماس و فلسطین بدهد؛ اما میدانیم که ایران در این نبرد، موشک به مبارزان فلسطینی میدهد و دانش فنی را منتقل نموده است.
▪️بنابراین این یک جنگ آخرالزمانی است که روز قدس در واقع سمبل این درگیری جاودانه است. این روز را امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب مشخص نمودند، تا این مبارزه و مقابله با این رژیم منحوس ادامه پیدا نماید.
▪️اینها ظرفیتها و قدرت نرم ایران است که بهتر است، ما به آن توجه کنیم. اگر امروزه روز قدس برگزار میشود، خواستمان این است که چنین الگویی را همیشه زنده نگه داریم و این مبارزه تاریخی را بشر با این فرزندان شیطان ادامه دهند تا انشاءالله این پیروزی نهایی به دست آورده شود.
📎مطالعه یادداشت در«وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
#فلسطین
#القدس_لنا
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
May 11
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🛑محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب»
👈با حضور:
👤استاد علی قهرمانی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه
👤دکتر حوریه بزرگی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه
👤سید مهدی موسوی_ مجری و خبرنگار
🕰زمان: یک شنبه،27 فروردین ماه 1402، ساعت 14
📍مکان: قم، هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف زاده، مؤسسه فرهنگی رسانهای شناخت، پلاک 245
🚫ظرفیت حضور محدود است
💢برای شرکت در محفل به این آیدی پیام دهید👇
@Mostafagoodarzi
لینک شرکت مجازی :
🆔https://eitaa.com/savad_rasaneh
هدایت شده از مجله خردورزی
◾️انا لله و انا الیه راجعون
▪️دکتر عماد افروغ، متفکر گرانقدر انقلاب اسلامی سحرگاه شب قدر بیست و سوم به رحمت ایزدی پیوست.
▪️مجله خردورزی فقدان آن استاد اندیشمند، آزاداندیش و متقی را به خاندان محترم، علاقمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران و رضوان و حشر با اولیای طاهرینش خواستار است.
▪️دکتر عماد افروغ در آخرین گفتگویی که با مجله خردورزی داشتند از دغدغهها، آسیبها و عدم تبیین مبانی انقلاب سخن گفتند، متن این گفتگو در شماره آینده مجله محضر مخاطبان فرهیخته تقدیم میگردد.
🏴 روحشان شاد و یادشان گرامی
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
#اختصاصی | #معنویت_سکولار
✅ از انحراف تاریخی معنویت سکولار تا معنویتسازی مدرن
▪️مدرنیته وقتی به افراط کشیده شد که به تکنیک، فنگرایی و افراطگرایی، پوزیتیویسم و علمگرایی و اصالت حس رسید و همه چیز را طبیعی و دنیایی دید. به این نتیجه رسید که انسان هم یک حیوانی است مانند سایر حیوانات و هیچ جنبهی ماورائی ندارد.
💢 تماشای کامل گفتوگو در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
May 11
🗂 #رصد_اندیشهها
✅ مروری بر مطالب برگزیده اندیشمندان و پژوهشگران در هفته گذشته:
#هفته_دوم
🔻مقام شهود| آیت الله جوادی آملی
📎لینک مطلب
🔻ضعف آموزشی و فرهنگی در حجاب مهمتر از عامل اقتصادی است| عبدالحسین خسروپناه
📎لینک مطلب
🔻نظم تمدنی ِ رحمتپایه| حبیب اله بابایی
📎لینک مطلب
🔻ضرورت «مواجهه ترکیبی» با عفتستیزان| احمدحسین شریفی
📎لینک مطلب
🔻آقای وکیل مردم ایران!|محمدرضا باقرزاده
📎لینک مطلب
🔻 سیرت علی علیه السلام به روایت ثقفی| محسن الویری
📎لینک مطلب
🔻پوستین وارنه منافقان در تقابل با حکومت علوی(ع)|حمید پارسانیا
📎لینک مطلب
🔻انقلاب اسلامی بدون فهم فلسفه صدرایی راه بهجایی نمیبرد| شریف لک زایی
📎لینک مطلب
🔻نگاه درست شیخ حسین| علی مهدیان
📎لینک مطلب
🔻تفاوت بنیادین احکام شریعت و قوانین حقوقی| حسین سوزنچی
📎لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
🔲 #یادداشت | #اختصاصی
✅«شبهه کاهش دینداری در ایران» و نقدی بر عباس عبدی
🖋حجت الاسلام مهدی عامری، مدرس و پژوهشگر حوزوی
▪️آقای عباس عبدي در دو یادداشت ادعا کرده است در چند دهه اخیر روند فرود دینداری در ایران شکل گرفته است و در سالهای اخیر این اتفاق با شیب تندتری در حال وقوع است. (روزنامه اعتماد، شماره ۵۴۵۸ و ۵۴۵۹-صفحه ۱)
▪️مشخص نیست جوامع مشابه ایران با چه معیاری وضع دینی بهتری دارند؟ از سویی جوامع مشابه ایران ابهام دارد و مشخص نیست کدام جامعه مد نظر ایشان است با این حال برای نمونه مالزی، عراق یا ترکیه یا عربستان یا پاکستان در باب خمس و روزه و حضور در مساجد و حجاب چه وضعی دارند؟ از لحاظ اخلاقی و اعتقادی چطور؟ خوب بود آقای عبدی که توانسته هم امار ایران را بدست اورد هم امار جوامع مشابه را برای حرف خودش استنادی پیدا می کرد تا باز بیان ایشان حدس و گمان تلقی نشود!
▪️ادامه یادداشت آقای عبدی نیز بیان اتهامی خلاف واقع است که فهرستی غیرمنصفانه از وضع موجود ارائه میدهد؛ برای نمونه در حالیکه در حوزه با استعانت حکومت و شخص رهبری، روز به روز فلسفه و علوم عقلی رو به پیشرفت است ایشان نوشته است: «فلسفه و كلام اسلامي به روضه تبديل شدند».
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان آیتالله جوادی آملی پیش از اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم عماد افروغ
بخشی از سخنان آیتالله جوادی آملی به شرح زیر است:
انسان دو بار مهمان خداست.
یکی در سفر مکه و یک بار در ماه مبارک رمضان.
خدا اعلام کرد من دو بار از شما دعوت کردم و مهمانی از شما را قبول کردم.
من هرجا نمیروم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی | #معنویت_سکولار
✅ضدّیت با دین؛پروژه عملی سکولاریسم
🎙حجتالاسلام مجتبی فلاحتی
▪️معنویت واژهای است که دارای اشتراک لفظی و فاقد معنای مشترک و واحد است. در آثار فلاسفهی بزرگ شرق و غرب هم معنویت به یک معنا نیامده است؛ معنویت اساساً یعنی به ماورای ماده نگاهداشتن.
▪️سکولاریسم نه به معنای ضدّیت با خداوند بلکه یعنی جداکردن فرآوردههای بشری از فرآوردههای الهی. بنابراین معنویت سکولار یعنی معنویت، اخلاق و ماورائی که منبعث از دین نباشد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از حمید پارسانیا
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال دکتر افروغ بر فرزندان و خانواده ایشان بر اصحاب علوم اجتماعی و جامعه علمی به دوست داران انقلاب و درد مندان امت و جامعه اسلامی و به همه عزیزانی که تجدید حیات معنوی و رنسانس دینی جامعه بشری را در جهت تحقق جامعه مهدوی دنبال میکنند تسلیت باد.
دکتر افروغ همانگونه که همواره اعلام میداشت هویت خود را در مسیر رشد و بالندگی انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای جهانی آن تعریف میکرد. او تلاش پیگیر و دردمندانه خود را در مسیر گسترش لایه های فرهنگی جوشش فعال امت اسلامی و نقد سازه ها و ساختارهای نظری مسلط بر جامعه معاصر بشری دنبال می کرد و جایگاه خود را در حلقه وصل تعامل خلاق و فعال دو نهاد دانشگاه و حوزه جستجو میکرد.
او می کوشید تا به تعبیر خود لایه های عمیق فرهنگ اسلامی را که ریشه در متون و نصوص دینی داشت و به نظر او در حکمت اسلامی به طور عام و فلسفه صدرایی به طور خاص تجسم یافته بود در سازه های نظری و ساختارها و کنش های اجتماعی جامعه اسلامی ایران شناسایی کند و این رسالت را در فعالیتهای مختلف علمی فرهنگی و اجتماعی خود در نظر میگرفت.
بیش از دو دهه آمد و شد مستمر و اغلب هفته گی او به قم بخشی مهم از جهاد علمی اوست و ثمره این تلاش همراهی برای تکوین رشته هایی نظیر فلسفه علوم اجتماعی و باز آرایی دانش اجتماعی مسلمین و تربیت طلاب و دانشجویان و تدوین رساله های و تالیف کتب علمی است.
این استاد در لیله القدر ضیافت الهی به ملکوت اعلی پیوست تا قضای الهی را از افق آسمانی در تحقق آرمانهای تاریخی خود ببیند و تقدیر خداوند را در رشد و توسعه امت اسلامی نظاره کند .
حمید پارسانیا
۱۴۰۲/۱/۲۶
💠 @parsania_net