هدایت شده از فکرت
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 این نزدنها نشانهی نمیتوانیمها نیست؛ نشانهی تدبیر است.
▪️انتقاد از انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی اگر نشانهای از یاس و مرعوب شدن داشته باشد، بیانصافی است. نزدن، همیشه نشانه نتوانستن نیست.
🎙حجتالاسلام محسن قنبریان در محفل چهاردهم فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست پنجم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
موضوع: استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین
باحضور غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد منتظمی.mp3
11.65M
#صوت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
5️⃣ استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین
👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
☑️ از شاخصههای زبان قرآن تا برداشتهای متعدد
▫️حجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در اولین نشست از «فصل برکت» تشریح کرد:
✔️زبان قرآن شاخه جدید از علوم قرآنی است که با توجه به مباحث زبانشناسی معاصر و با نگاه تحلیلی به ساختار قرآن، محتوا و انواع گزارههای آن به دنبال کشف صفات عام و خاص این گزارهها است. که نتیجه تحلیلهای انجام شده به نگرشهای متعددی در باب زبان دین به طور عام و زبان متون مقدس به طور خاص منجر میشود.
✔️زبان قرآن متشکل از چهار مشخصه است؛ معناداری، واقعنمایی، تألیفی بودن و شبکهای بودن؛ هر کدام از این رویکردها، رویکرد رقیبی دارند. رویکرد معناداری در برابر رویکرد بیمعنایی قرآن است، با توجه به بحثهایی که اوایل قرن بیستم در بحث پوزیتیویستهای منطقی و نوپوزیتیویستها مطالبی مطرح شد که با توجه به آنها رویکردهایی به میدان آمدند که مدعی بودند قرآن و سایر کتابهای مقدس معنادار نیستند و تهی از معنا هستند. این مدعیان میگویند درمتون مقدس جملاتی هستند که این جملات قابل اثبات تجربی نیستند.
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
☑️ «#فصل_بـرکت»
✔️ روایتِ دینپژوهی
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ آسیبهای دینپژوهی در مطالعات علوم اجتماعی
👤حجتالاسلام حمید پارسانیا؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
⏰ساعت ۱۵
2️⃣ روششناسی مطالعات اجتماعی دین
👤دکتر محمدرضا قائمینیک؛ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
⏰ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ ملاکهای اجتماعی دینداری
👤دکتر مریم منصوری؛ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی
⏰ساعت ۱۶
4️⃣ موانع دینداری انسان مدرن
👤دکتر علیاصغر اسلامیتنها؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
⏰ساعت ۱۶:۳۰
دبیر نشست: محمدجواد رحمانی، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث
⏰ سهشنبه ۱۴ فروردین، ۲۲ رمضان ساعت ۱۵
💠 «لینک ورود به اتاق نشست»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
May 11
☑️ معنویت انقلابی؛ جهانشمول و انسانساز
▫️حجتالاسلام مهدی عصمتی، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب
🔸معنویت را میتوان به معنویت فردی و اجتماعی، معنویت فعال و منفعل، معنویت پویا و ایستا و معنویت جهادی-انقلابی و معنویت خنثی و سازشکار تقسیم کرد.
✔️معنویت؛ خلوت و خلسه صرف نیست و با مواسات و رعایت حقوق شهروندی، نسبتی تامّ و تمام دارد، نه اینکه نسبتشان در بینسبتی و جزیرهای بودن آنها با هم باشد؛ چه اینکه معنویت، معلول معرفت و مولود عبودیت و محصول تحقق عدالت فکری و اخلاقی در حوزه انسانیت انسان است و راه کسب معنویت نیز اصلاح درون و برون است.
🔹معنویت اومانیستی، سکولاریستی و لیبرالیستی اساساً معنویت نیست و اگر باشد ناقص و ناکافی است، چه بسا انسان و جامعه انسانی را دچار «بحران هویت» نماید و معنویت بر پایه باورهای اسلامی، رابطه دو سویه با عدالت اجتماعی و کرامت و حریت انسانی دارد و تاثیر معنویت و معرفت، معنویت و کرامت، معنویت و عدالت و معنویت و حریت، تاثیری دو جانبه و متقابل است.
🔸امروز نظام اسلامی و جامعه اسلامی از درون، هم از جهت فکری-فرهنگی و هم از جهت معنوی و رفتاری، تهدیدپذیر و در معرض خطرات و آفات است و باید به سنت لایتغیر خدا توجه داشته باشیم که «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (رعد/11).
➕مطالعه کامل مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
10.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ شب قدر، شب انسان کامل است
🎙استاد شهید مرتضی مطهری(ره)
✔️شب قدر شبی است که میان ملک و ملکوت ارتباطی برقرار میشود که طبیعت و ماوراء طبیعت در وجود امام یکی میشود که او هم وجود ملکی دارد و هم وجود ملکوتی. ارزش عبادت در این شب برای انسان از هزار شب بیشتر است.
✔️#شب_قدر، شبی است که امام در حالت قربی الهی است و موقعی است که جو روحی عالم بهگونهای است که درهای زمین و آسمان باز شده است در چنین شرایطی اگر افرادی مثل ما هم ذرهای هماهنگی نشان دهند فیضی که در این شب میتوانند ببرند برابر است با هزار ماه.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔻بازگشت از ناامیدسازی
✔️ کار مهم اندیشمندان اسلامی در طول تاریخ، حرکت جامعه به سمت احقاق حق و سهیم کردن همه ملت برای دفاع از اسلام و میهن بوده است.
🖌حالا مقابله با دشمن خارجی نیاز به سهیمشدن همگانی دارد حتی نیاز به بازگشت #روشنفکران داخلی از خودکمبینی و ناامیدسازی ملت.
#اسرائیل_غاصب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
#هم_اکنون
برگزاری نشست ششم از سلسه گفتگوهای پیرامون روز قدس "روایت غزه"
موضوع: نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت
باحضور محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فکرت
☑️ «#روایت_غــــزه» 🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس: 1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟ 👤سیدهادی
روایت غزه - استاد همایون.mp3
13.19M
#صوت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون #روز_قدس
6️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت
👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از دیدهبان اندیشه
#رونمایی
#دیدهبان_۵۲
💥 رونمایی از جلد پنجاه و دومین شماره دیدهبان اندیشه
💠 سکولاریسم مقدس؛
این قوم را چگونه بخوانیم!؟
🖇 همراه با آثاری از:
🔺حمید پارسانیا
🔻بیژن عبدالکریمی
🔺ابراهیم فیاض
🔻محمدرضا قائمینیک
🔺میثم ظهوریان
🔻مهدی جمشیدی
🔺علیاصغر اسلامیتنها
🔻داوود مهدویزادگان
➕بررسی مواجهه روشنفکران با طوفانالاقصی؛
➕یادبود ارتحال علامه محمدحسین طباطبایی.
#فروش_به_زودی
🆔 @Didebane_andisheh