✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻عوامل موثر در شکل گیری پدیده سلبریتیسم
🔹فضای کلی مدرنیته، بحثهای فردگرایی، انسانشناسی و اومانیسم؛میتوانند نقش خودشان را در ظهور پدیده سلبریتی داشته باشند ولی رسانهها عوامل اصلی و جدی ایجاد این داستان و این پدیده بودند.
🔹در حقیقت وقتی یک عملکرد و رفتار کوچک سلبریتی از طریق روزنامهها و رسانهها تیتر و برجسته میشود، خود این میتواند این پدیده را برای مردم و مخاطب یک پدیده مهم تلقی کند.
🔹در رسانه ملی حتی در صدا و سیما به جزئیات زندگی این افراد میپردازند. مهمترین برنامههای صدا و سیما به افراد مشهوری که زندگی شخصیشان در فضای مجازی ریخته شده اختصاص دارد، کسانی که نابهنجاریهای جدی در صفحات مجازی خود دارند و نتیجه میشود همین که میبینید.
🎤گفت و گو با: دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1876
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻سیاهپوستان در آمریکا، شأن و جایگاه انسانی ندارند
🔸اگرچه تاریخ مشخصاً ورود غیربومیها به آمریکا را خیلی پیشتر از ۱۴۹۲م میداند، اما در تاریخ هست که اولین کسی که پا به قاره آمریکا گذاشت کریستف کلمب یهودی در سال ۱۴۹۲م بود.
🔸از نظر برنارد لوئیس خاورشناس معروف، این حرکت در واقع مهاجرت گسترده یهودیان برای تسلط بر دنیا و پایهریزی حکومتی است که خیلی بعدتر از این شاهد شکلگیری مخفی آن هستیم.
🔸کما اینکه میبینیم که پایهگذار یک نوع نژادپرستی در آمریکا هم میشوند و تا مدت زیادی از سیاهان به اشکال مختلف بهرهکشی میکنند.
🎤گفت و گو با: استاد علیرضا سلطانشاهی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1876
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻سیاهپوستان در آمریکا، شأن و جایگاه انسانی ندارند
🔸جریانها و گروههای مردمنهادی در هر کشوری اعم از آمریکا به ویژه در دوره اخیر به وجود آمده که با نگاههای حقوقبشردوستانه فعالیت میکنند.
🔸اما من نمیتوانم زیاد به خودم بقبولانم نهضتی که در آمریکا و در پی قتل جورج فلوید. به وجود آمده و علیه نژادپرستی فعالیت میکند، بتواند طرفداران حداکثری در میان سیاهپوستها به دست بیاورد.
🔸در واقع این به نحوی نفی خود سفیدپوستهاست. تصور کنید یک عده از اسرائیلیها برای احقاق حقوق فلسطینیها تلاش کنند.
🔸بهترین راه رسیدن حق به فلسطینیها این است که اسرائیلیها بروند؛ لذا یک اسرائیلی نمیتواند ادعا کند که طرفدار حقوق فلسطینیهاست.
🔸 البته یک سری جریانهای پست صهیونیستی و افراد شاخصی از شخصیتهای پست صهیونیست مانند ایلان پاپه و بنی موریس هستند که میگویند حقوق فلسطینیها باید داده بشود.
🔸اما کسی نیست بگوید شما که با اشغال فلسطین حق و حقوق این مردم را ضایع کردهاید، چطور میخواهید حق را به آنها برگردانید؟
🎤گفت و گو با: استاد علیرضا سلطانشاهی
🌐🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1876
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻یار کجاست؟ و تقریظی شیرین
🔸«بار دیگر موسم حج شد و وقت انس و معاشقه من با سفرنامههای حج، دودکبابی به ضرورت، با مصداقی از «وصفالعیش، نصفالعیش»؛ و «ماشاءالله کان».
🔸اما بیشک این یکی از بهترین سفرنامههای حج است که من خواندهام.
🔸اگر نگویم بهترین؛ لطیف، پرنکته، ژرفنگر، با روح، موعظهآمیز، گویا و همراه با هنرمندیهای ادیبانه و نگارش؛ ازقبیل زیبایی قلم، همراهی طنز، اشتمال بر تصویر، آمیختگی به خیال؛ بعضی جاها از این جهت مثل شعر است…
✍️نویسنده: عاطفه جعفری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1860
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻یار کجاست؟ و تقریظی شیرین
🔸زبان قوی، تصاویر زیبا و نکتههای ظریف و طنزگونه این کتاب را پس از گذشت سالها از انتشار آن همچنان در بین سفرنامههای خواندنی حج قرار داده است.
🔸عنوان این اثر برگرفته از این بیت معروف است: کعبه یک سنگ نشان است که ره گم نشود/حاجی! احرام دگر بند، ببین یار کجاست؟
🔸نویسنده در توضیحی که در ابتدای این سفرنامه آمده است، مینویسد: «حج درس زندگی است و بانگ بیداری و فرصت بازگشت برای آنان که قسمتی از عمر خویش را به غفلت گذراندند؛ و این همه نهتنها در حج، که در لحظهلحظه طبیعت و نیز دیگر عبادات هویداست؛ اما در حج آشکارتر.
🔸هرکس به فراخور گنجایش فهم خویش از این کلاس بزرگ برداشتی دارد. این دفتر نیز مجموعهای است از برداشت بسیار اندک اینجانب از حج.»
✍️نویسنده: عاطفه جعفری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1860
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙 #مصاحبه
🔻سنت یک مقوله مدرن است
🔹سنت مقولهای مدرن است. تو که داری چندصد میلیون بودجه میگیری تا بروی فلانچیز اسلامی را دربیاوری، این کار کاملا مدرنی است، برای اجرای سنت این کار را نمیکنی.
🔹خود مفهوم سنت یعنی یک مفهوم مدرن.
🔹[سنت] یعنی گذشته تمام شده و بهمعنای گذشتهنگری نیست.
🎤گفت و گو با: امیر خراسانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1834
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻سنت یک مقوله مدرن است
🔹 کل کتاب «نامیدن تعلیق» میخواهد این دوگانه سنت و مدرنیته را بزند [و بگوید] که [جز یک] «دعوای باسمهای» بین آقای پارسانیا و صادق زیباکلام در نگرفته است. این دعواها باسمهای است.
🔹این دعواها کاذب هستند که به درد هیچجای ما نمیخورند. یکی خودش را نماینده سنت میداند و دیگری خودش را نماینده مدرنیته، درحالیکه هر دو سر تا پا مدرن هستند و دارند با نهادهای مدرن کار میکنند.
🔹چطور دولت مدرن داریم، میگویید دولت مدرن نداریم.
🔹یک [اینکه] در دولت مدرن هیچ کار غیرمدرنی نمیتوان کرد؛ و دو [اینکه] مدرنیته بهمعنی همزمانی ناهمزمانیهاست، یعنی عناصر ناهمزمان در کنار همدیگر قرار میگیرند و مدرنیته را میسازند.
🔹درنتیجه آن سنتی نیز که ناهمزمان با زمان مدرن است، عملا مدرن است. اینها یا اساسا متوجه داستان نشدهاند و یا دارند از دکانشان دفاع میکنند.
🎤گفت و گو با: امیر خراسانی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1834
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📣موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی #فتوح_اندیشه با همکاری دانشگاه #باقرالعلوم (علیه السلام)برگزار میکند:
▪️جلسهی هیجدهم دوره آموزشی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی باتدریس حجتالاسلام و المسلمین #محمدحسین_ملکزاده
▪️ موضوع: موضوعشناسی و روششناسی تفقه شهید صدر
🕛 جمعه 10 مردادماه ساعت 17 عصر
🏢پردیسان، خیابان شهروند، خیابان البرز، کوچه یک، پلاک6، ساختمان پردیس حکمت
🌐درگاه ورود به کلاس مجازی👇👇
♻️ https://bit.ly/2YjFIpz
@fotooh
@feghherasane
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📣موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی #فتوح_اندیشه با همکاری دانشگاه #باقرالعلوم (علیه السلام)برگزار میکند:
▪️جلسهی هفدهم دوره آموزشی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی باتدریس حجتالاسلام و المسلمین #دکتر_محمدعلی_لیالی
▪️ موضوع: فقه رسانه مکتوب؛ جریانشناسی مطبوعات، چاپ و نشر
🕛 جمعه 10 مردادماه ساعت 10 صبح
🏢پردیسان، خیابان شهروند، خیابان البرز، کوچه یک، پلاک6، ساختمان پردیس حکمت
🌐درگاه ورود به کلاس مجازی👇👇
♻️ https://bit.ly/2YjFIpz
@fotooh
@feghherasane
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فیلم سینمایی #روباه، محصول 1393🔻
🎬 ژانر: #جاسوسی ⏰ زمان: 112 دقیقه
📣 کارگردان: #بهروز_افخمی
🎞 برادرِ #نتانیاهو برای انجام یک #عملیات_تروریستی جدید علیه دانشمندان هستهای به #ایران میآید. این مأمور حرفهای، برای رسیدن به اهداف خود از یک راننده ساده سوءاستفاده میکند اما…
⬅️ در آیینه تاریخ: تشكيل آژانس بينالمللي انرژي هستهاي در سازمان ملل متحد (1957م)
📺 دانلود و تماشا در عماریار
#بمب #هسته_ای #اورانیم
🆔 @AmmarYar_IR
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝 #یادداشت
🔻بالیوودیسم و تالیوودیسم، تداوم تسلط کمپانی هند شرقی انگلیس برآسیا
🔸اساساً سینمای هند، برخلاف سینمای چین و ایران، بهره چندانی از حکمت هنر هندی و اسلامی نبرده است و بیشتر در مسیر تقلید و غربزدگی و عامهپسندی قدم برداشته است.
🔸شاید زندگی اغلب پارسیان هندـ که متحد بسیار ثروتمند و راهبردی انگلیسیها در هند هستند و در سیاست و رسانههای هند نفوذ دارند.
🔸در ایالت مهاراشترا و پایتختش بمبئی و سپس در گجرات در همسایگی این ایالت، بیارتباط به غربزدگی و عوامزدگی سینمای بالیوود به مرکزیت بمبئی نباشد.
✍️نویسنده: محمدحسین فرجنژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/465
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
📝 #یادداشت
🔻بالیوودیسم و تالیوودیسم، تداوم تسلط کمپانی هند شرقی انگلیس برآسیا
🔸مهمترین جریان سینمای هند، سینمای عامهپسند هندی است که با عنوان استعاری «هند بیخطر» برای استحمارگران میتوان آن را نامگذاری کرد و بیشترین تعداد فیلم هندی را به خود اختصاص داده و میدهد.
🔸سالانه صدها میلیون انسان را در هند و کشورهای متأثر از آن، به بازی غفلت و احساس و شهوت میکشاند
🔸سودای مقاومت و ماندگاری فرهنگ غنی شرقی را ندارد و مروج ناسیونالیسم سطحی هندی و غربزدگی و صحنههای پرحادثه میباشد.
🔸استفاده فراوان از عنصر موسیقی و گاهی رقص و تحریک عواطف و شهوات، طولانی بودن زمان فیلمهای عامهپسند، ستارهمحوری و لودگی زنان بازیگر، الگوپردازی سست، قهرمانگراییِ ظاهرگرا و استفاده از درامهای غیرسیاسی و ترکیبی از رومنس و اکشن و کمدی میباشد.
🔸فیلمنامههای غالباً ضعیف و داستانهای تکراری و استفاده سطحی از مظاهر هند باستان، نیز دیگر مشخصه این نوع سینما و الگوی رسانههای عامهگرای هند است.
✍️نویسنده: محمدحسین فرجنژاد
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/465
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net