eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻تئوریسین فکری انقلاب ✍️علی‌اصغر سیاحت هویدا 🔹شبهه رأی تزیینی مردم در حکومت اسلامی آنقدر در جریان اصلاح طلب و نواندیش‌های روشنفکر بالا گرفت که روزنامه جامعه در سال ۷۷ به آن واکنش نشان داد. 🔹عباس سلیمی نمین در مصاحبه با خبرآنلاین عنوان کرد: من نظر آیت الله مصباح را نزدیک به نظر امام نمی‌دانم. نظر ایشان نه با نظر امام و نه نظر مقام معظم رهبری نزدیک نیست. هر دوی این بزرگواران نظراتی متفاوت از نظر آیت‌الله مصباح در بحث جمهوریت دارند. رهبری به صراحت گفتند که جمهوریت یک اصل ثابت در نظام جمهوری اسلامی است و ما نمی‌توانیم خدشه ای بر آن وارد کنیم. 🔹این نکته در حالی بود که علامه مصباح یزدی در واقع عنوان کرده بودند: «به‌ نظر ما تمام‌ مقرراتی‌ که‌ در کشور اسلامی‌ ایران‌ اجرا می‌شود همه‌ اعتبارش‌ به‌ امر ولایت‌ فقیه ‌و امضای‌ او است‌ اگر بدانیم در‌ جایی‌ در یک‌ مورد‌ راضی‌ نیست،‌ هیچ‌ اعتباری‌ ندارد. گاه مورد خاصی‌ را تعیین ‌و گاهی هم‌ نهادی‌ را تصویب‌ می‌کند. 🔹 این‌که‌ امام‌ قانون‌ اساسی‌ را تصویب‌ کرد این‌ یعنی‌ من‌ دستور می‌دهم‌ اینگونه عمل‌ کنید و اعتبار پیدا می‌کند چون‌ او امضا کرده است. اگر امضا نکرده‌ بود هیچ‌ اثری‌ نداشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3389 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمن از جریان فکری و انقلابی که علامه مصباح راه‌اندازی کرده، هراس دارد. بزرگان به واسطه آثارشان شناخته می‌شوند. دشمن امروز بیش از هر وقت دیگری از آثار فکری ـ معنوی علامه مصباح هراس دارد. دکتر قاسم روانبخش 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آیا شورای تحول در پی خودآگاهی است؟ ✍️محمد علی‌بیگی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3385 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آیا شورای تحول در پی خودآگاهی است؟ ✍️محمد علی‌بیگی 🔸به‌فرض که گفته دکتر غلامعلی حدادعادل درست باشد و علم در زادگاه و خواستگاهش تابع فلسفه و تالی آن بوده باشد – که البته لااقل به‌لحاظ تاریخی (کرونولوژیک) مثال نقض فراوان دارد. 🔸به‌فرض اگر که ایشان درست فرموده باشند پس لابد بنای شورای تحول این است که در مبادی و مبانی علوم‌انسانی بحث شود، چنانکه خود ایشان در همان برنامه زاویه می‌فرمودند: «ما باید فضای نقد ایجاد کنیم و به مبانی مراجعه کرده و این مبانی را بررسی کنیم و به این نتیجه برسیم که این مبانی مورد قبول ما هست یا خیر؟» 🔸و حتی افزوده‌اند که: «پیام سخنان من این است که شورای تحول و ارتقای علوم‌انسانی درصدد است آنچه درس داده می‌شود مبانی‌اش مشخص و بررسی شود و اگر مطلوب است ادامه پیدا کند.» 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3385 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اسطوره‌سازی، اسطوره‌زدگی، اسطوره‌سوزی ✍️علی کاکادزفولی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3382 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اسطوره‌سازی، اسطوره‌زدگی، اسطوره‌سوزی ✍️علی کاکادزفولی 🔹اغلب افراد، تحت تاثیر آثار بزرگان و مشاهیری بوده‌اند که شاید در طول زندگی‌شان حتی برای یک‌بار هم آنها را ندیده‌اند و یا از نزدیک در جریان ناملایمات زندگی‌شان نبوده‌اند. می‌توان چند سال و حتی چند دهه با آثاری بزرگ انس گرفت بی‌آنکه از نزدیک در جریان حال و احوال صاحبان این آثار بود. 🔹با این‌ وجود، زمانی که خبر درگذشت انسان برجسته‌ای را می‌شنویم، چنان اندوهگین می‌شویم که گویی همین دیروز با وی بوده‌ایم و چنان بر نبودنش تأسف می‌خوریم که گویی چند دهه بودنش را از نزدیک تجربه کرده‌ایم. 🔹 این احساس نزدیکی، اغلب از ارتباط مستقیم و فیزیکی با بزرگان حاصل نمی‌شود؛ بلکه نتیجه لحظاتی است که افراد در زندگی خود با آثار آنها سپری کرده‌اند و با این آثار به اتفاقات زندگی خود معناهایی مشترک یا منحصربه‌فرد داده‌اند. هم هویت جمعی جامعه و هم هویت فردی افراد، تحت تاثیر آثار بزرگان است و این آثار هم به حیات فردی معنا می‌بخشند و هم برای زیست جمعی خاطره‌های مشترک می‌سازند. 🔹هویتی که کسب می‌شود، یا به همان صورتی که بوده و یا پس از تغییر، مدام توسط بخش‌های مختلف جامعه بازتولید می‌شود. بنابراین همواره باید به این پرسش نیز فکر کنیم که ما به‌عنوان فرد فرد جامعه، درحال ساخت چه هویتی برای آیندگان هستیم؟ 🔹 به‌نظر می‌رسد که شیوه مواجهه ما با اتفاقات مختلف، می‌تواند تاثیر بسزایی در شکل‌گیری هویت‌های جدید از سوی ما داشته باشد و نوع مواجهه‌ای که با مرگ بزرگان و مشاهیر خود داریم نیز یکی از این اتفاقات است که می‌تواند به‌طور مطلوب یا نامطلوب بر این هویت‌ها اثر داشته باشد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3382 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تئوری‌پردازی عمل‌گرا در دو ساحت ✍️مهدی کمالی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3404 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تئوری‌پردازی عمل‌گرا در دو ساحت ✍️مهدی کمالی 🔸در میان نظرگرایان و عمل‌گرایان، یک جریان سومی وجود دارد که به آنها روندگرا گفته می‌شود، کسانی که طرح و برنامه خوبی را به روی صفحه می‌چینند و خود آن را سر دست می‌گیرند تا جامه عمل بدان بپوشانند. 🔸 امام خمینی در موضوع ولایت فقیه جایگاه واضع را داشتند و روندگرایانه ولایت فقیه را مبتنی بر تاریخ، اندیشه‌ علمای گذشته و نظرات خودشان وضع نمودند و خود نیز برای اجرای آن تلاش کردند و اجازه ندادند تا طرح فقط به کتابخانه‌ها برود و تبدیل به ایده‌ای خاک خورده بشود. 🔸حضرت علامه مصباح یزدی را می‌توان در دوره رهبری و زعامت رهبر عزیز انقلاب، به عنوان یک نخبه روندگرا در قامت شارح تئوری انقلاب دانست که زحمت سومی را نیز متقبل شد و آن شاگرد پروری و همین مسئله منجر به کادرسازی عظیم ایشان در عرصه اجتماعی شد. 🔸افرادی که امروز در بدنه مدیریتی جامعه حضور دارند و افرادی صالح و باتقوا هستند که از مسیر این مدیر با تقوا و استاد اخلاق به کارهای اجرایی رسیدند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3404 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جنگ روایتها؛ دفاع مقدس امروز ✍️دکتر حمید حسینی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3401 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻جنگ روایتها؛ دفاع مقدس امروز ✍️دکتر حمید حسینی 🔹در فرایند روایت سازی همواره اولین روایتها مهمترین و تاثیر گذارترین و در عین حال ماندگار ترین روایت‌ها خواهند بود. 🔹این امر هم دلایل شناختی و عصب پایه دارد و هم به دلیل اینکه همواره افراد بدنبال فرار از ابهام هستند و معمولا مسائل و وقایع اجتماعی بدلیل گستردگی‌شان دارای ابهامات و روابط زیاد و پیچیده ای می­‌باشند، اولین روایت‌ها می‌توانند آن ابهامات را برطرف کنند( حتی بصورت ناقص یا غیر واقعی)، بنابراین روایت اول شاکله ذهن مخاطب و افکار عمومی را شکل می‌دهد. 🔹این موضوع بخصوص زمانی که موضوع داری بار ارزشی و ایدئولوژیکی است بیشتر و بیشتر اهمیت پیدا می­‌کند. 🔹بازخوانی رفتار رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که متاسفانه مسئولین امر بدلیل نا آگاهی یا بی‌توجهی به این مساله مهم همواره منشاء آسیب‌های جدی‌ای به افکار عمومی کشور شده‌اند. 🔹در مورد وقایع قبل از انقلاب رودربایستی‌ها و مصلحت سنجی‌های بلاوجه باعث شده است بسیاری از موارد روایتی ناقص و بعضا باور ناپذیر در افکار عمومی و دهنیت فردی افراد ایجاد کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3401 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بررسی و نقد اسناد بین المللی درباره زن ✍️روح الله سبحانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3391 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻بررسی و نقد اسناد بین المللی درباره زن ✍️روح الله سبحانی 🔸در این اسناد صرف توجه به انسان بودن زن، به زن بودن او و تفاوت هایی که زن با مرد دارد، توجه نشده و به نوعی زن بودن او تا حد زیادی فدا شده است. 🔸در حالی که زن، زن است. لطافت هایی که باعث شده مانند گل باشد و امیرالمومنین (ع) زن را ریحانه بداند، ویژگی های روان شناختی او و نیازهای او که به خلقت او به عنوان یک زن مربوط می شود (که نه تنها عیبی نیست، بلکه مزیت نسبی او نیز هست،) به فراموشی سپرده شده است. 🔸مثل یک مرد شدن، برای زنان تبدیل به یک هدف و آرمان شده است، افتخار است، در حالی که زن، مثل مرد نیست، او زن است؛ ولی نه به معنای موجودی ضعیف و نیازمند، بلکه قوی و قابل احترام است. اما با همین اینها، با مرد فرق می کند و دلیلی وجود ندارد که هر چه برای مرد هست، اثبات آن برای زن، مطابق عدالت و عقل و به نفع زن باشد. 🔸کرامت و جایگاه والای زن و مادر که در نگاه دینی بسیار ارزشمند است، برای برابری با مرد به حاشیه رانده شده و صحبتی از آن به میان نمی آید. در حالی که به عنوان مثال در دیدگاه اسلامی، بهشت زیر پای مادران است و و در قرآن کریم، نیکی به والدین در کنار عبادت خدا ذکر شده است. اما این اسناد صرفا به دنبال احقاق حقوق مادی زن هستند. 🔸خبری از جایگاه ارزشی و ستودنی زن نیست. اگر هم ارزشی برای زن به بار بیاورد و ستایشی باشد به خاطر کسب درآمد و موفقیت های مالی و اجتماعی و یا زیبایی و دلربایی آن است. برای زن به عنوان یک زن، جایگاهی شایسته درخواست نمی کند، چون اصلا نمی خواهد او از جهت زن بودن، از مردان متمایز دیده شود. 🔸به بهانه تساوی و برابری زن و مرد و فراموشی جایگاه زن در خانواده، نهاد خانواده که مهمترین رکن جامعه نیز هست، دچار صدمات فراوانی می شود که این اسناد توجهی به این مساله پراهمیت ندارند. 🔸جایگاه بی بدیل زن در خانواده، به مرخصی بعد از زایمان و اخراج نشدن پس از آن و محدود نشدن زن توسط شوهر و امثال اینها محدود شده است؛ در حالی که هستی خانواده وابسته به مادر است و او روح کالبد خانواده و ستون نگهدارنده خانه است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3391 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) 💠رهبری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
سخنان_شنیدنی_رحیم__پور_ازغدی_درمورد_حضرت_زهرا_(س)_auto_1.mp3
1.94M
✳️ 🔻جریان فاطمیه 💠استاد پورازغدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔻روضه حضرت زهرا(س) 💠آیت الله جوادی آملی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عشق به علی یا عشق به ولی ✍️مصطفی گودرزی 🔹حضرت زهرا (س) جایگاه را می‌شناسد و می‌داند چه آسیب‌هایی بر اسلام و امت اسلامی وارد می‌آید اگر خلافت و جانشینی پیامبر بر شخص دیگری غیر از ولی الله واگذار شود این گونه است که بر خود واجب میداند وارد در میدان شود و از حریم ولایت دفاع کند تا این امر دچار تغییر نشود . 🔹هر چند که شاید می داند راه به جایی نمی‌برد اما در حد توان خود که فدا کردن جان است پیش می‌رود . 🔹عشق به علی و عشق به ولی در نقطه علی ولی الله تلاقی پیدا کرده وبر جان و قلب فاطمه نشسته و فاطمه را اولین شهید راه ولایت می‌کند تا نشان دهد که (أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ). یعنی ای اهل عالم اگرحق را بر زمین دیدید و یکه وتنها هم بودید برای حق به پاخیزید . •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3373 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻عشق به علی یا عشق به ولی ✍️مصطفی گودرزی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3373 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔰 موسسه ی فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) با همکاری گروه علوم اجتماعی نفحات برگزار میکند: 🔆 درسگفتارهای اعتباریات و اندیشه ی اجتماعی علامه ی طباطبایی (ره) 🔆 🔸 مدرس: استاد اسدالله زاده 🔸 ویژگی های درس: ▪️ تدریس مقاله ی پنج و شش اصول فلسفه و روش رئالیسم ▪️ بررسی مبسوط بحث معقول ثانی فلسفی در اندیشه ی فیلسوفان مسلمان ▪️ بررسی امتدادات بحث اعتباریات در تفسیر المیزان و سایر آثار علامه ی طباطبایی (ره) ▪️ بررسی اشکالات وارد شده بر بحث اعتباریات ▪️ بررسی مبسوط اندیشه ی اجتماعی علامه ی طباطبایی در المیزان و سایر آثار با ارائه ی متن برای هر جلسه ▪️ مقایسه ی تطبیقی اندیشه ی علامه طباطبایی (ره) با مباحث فلسفه ی علوم اجتماعی، نظریه های جامعه شناسی و جامعه شناسی معرفت در اندیشه ی متفکران غربی 🔸 زمان: روز های یکشنبه و سه شنبه یک ساعت به اذان مغرب 🔸 آغاز: یکشنبه ۱۲ بهمن ۹۹ ◀️ برای ثبت نام به آی دی @Rostami110 در پیام رسان ایتا مراجعه بفرمایید.
✳️ 🔻تبیین شخصیت اخلاقی و تربیتی آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
ابراهیمی1_1.mp3
14.83M
✳️ 🔻تبیین شخصیت اخلاقی و تربیتی آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
26.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 🔻جنگ‌های نوین اقتصادی و موانع تولید(قسمت دوم) 💠 دکتر سید محمد کاظم رجایی 🔘دانشیار و عضو هيئت علمي گروه اقتصاد مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻انگاره‌های ذهنی موانع تولید 🎤دکتر حمیدرضا مقصودی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3408 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻انگاره‌های ذهنی موانع تولید 🎤دکتر حمیدرضا مقصودی 🔸در دانشگاه‌های اقتصاد ایران، وقتی که استادان مطلب«اقتصاد منهای نفت» را درس می‌دهند، دهان دانشجوها باز می‌ماند و می‌گویند عجب حرف حکیمانه‌ایست. کسی نیست بگوید این‌ها هر چه تحول تکنولوژی داشته‌اند با دزدین نفت ما بوده است. بعد می‌گویند ولش کنید تا برود. 🔸حزب‌الهی‌های ما هم می‌گویند اقتصاد بدون نفت یا اقتصاد منهای نفت. همه بچه حزب‌الهی‌های ما هم کارهای‌شان را منهای نفت انجام می‌دهند. عنوان کانال‌هایشان هم همین است. این‌ها هم همان Dutch disease را می‌بینند. 🔸می‌گویند نفت را ولش کنید، باید سراغ اقتصاد دانش بنیان، تحول تکنولوژیک، اقتصاد علم و فناوری، سیاست‌گذاری علم و فناوری چرخه تولید زنجیره ارزش از تولید ایده تا تولید محصول را باید دنبال کنیم. خب این حرف مسخره است. 🔸این مسائل در کدام یک از کشورهای دنیا، تحولات اقتصادی و سیاسی دنیا را در سیصد سال اخیر ایجاد کرده است؟ یکی هم پیدا نمی‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3408 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🌹هو الحیّ 🖇 سلسله نشست‌های هم اندیشی پیرامونی مبانی و منطق تولید_علم‌_دینی 📚با محوریّت نقد و بررسی مجموعۀ چهار جلدی علم_دینی؛ از چستی تا چگونگی اثر حجةالاسلام و المسلمین استاد_وکیلی ☑️ دوره اول با حضور اساتید معظم حجج اسلام آقایان: امینی نژاد، اسدپور، سورنچی ✔️ اطلاع رسانی نسبت به هر یک از جلسات به‌صورت جداگانه صورت خواهد گرفت. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسن‌وکیلی 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir
✳️ 🔻مدیریت علمی و ژورنالیسم علم در اندیشه‌ی آیت الله مصباح یزدی 💠 دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔘استاد حوزه ودانشگاه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net