eitaa logo
اندیشکده فکر فردا
572 دنبال‌کننده
112 عکس
10 ویدیو
2 فایل
بسم الله ✅ انقلاب اسلامی در زمانه ظلمت مدرنیته، فکری نو بود برای فردای بشریت. 💠ما در #اندیشکده‌_فکر_فردا به بسط اندیشه توحيدی در لایه #حکمرانی می‌اندیشیم. اینجا محملی است برای اندیشیدن به مسائل کلان انقلاب اسلامی.
مشاهده در ایتا
دانلود
اندیشکده فکر فردا
❇️جناب آقای رضوی و دبیر قرارگاه جهادگران گمنام در سلسله نشست های «حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی»❇️ 🔰آینده حجاب وابسته به این است که رویکرد ما نسبت به مسئله حجاب امنیتی سیاسی باشد یا فرهنگی اجتماعی و متاسفانه نتوانسته ایم تصویر درستی از این دو رویکرد به افکار عمومی ارائه دهیم. 🔰در رویکرد سیاسی امنیتی محوریت با حاکمیت می باشد و نقش مردم پشتیبانی در حالی که در رویکرد فرهنگی اجتماعی محوریت با مردم است و نقش حاکمیت پشتیبانی می باشد. 🔰نزدیک شدن به انتخابات و تلاش افراد برای جمع آوری رای و همراه کردن طیف های مختلف جامعه با خود، باعث تفاوت در موضع گیری های مسئولین شده است. علی رغم این اختلاف نظر ها، رسیدن مردم به نگاه واحد و بیرون آمدن از تحیر و سردرگمی می تواند اقدامی مثبت تلقی شود. 🔰استفاده از تحکم و زور برای مسئله حجاب، پایان مطلوبی ندارد همانطور که اقدام تحکمانه رضاخان در راستای کشف حجاب ثمره ای نداشت. روش دشمن استفاده از تبلیغات و تکنیک های رسانه ای بود و ما نیز باید از همین روش به مقابله بپردازیم. 🔰دشمن دو تصویر از زن در ذهن مخاطبان ساخته است : یکی تصویر زن مذهبی که زنی خانه دار , توسری خور است و یکی هم تصویر زن متجدد که دارای تحصیلات عالیه و شغل خوب می باشد. 🔰برای تولید محتوای کارآمد، نیاز به مخاطب شناسی و آموزش نیروهای فعال و تولید محتوای متنوع متناسب با تنوع سلیقه مخاطب نیاز داریم. همچنین تکنیک های متنوعی برای اقناع سازی وجود دارد که باید از آنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر بهره جست. 🔰نگاه تک وجهی به مسئله حجاب و ارائه نسخه واحد کارساز نیست و باید از زوایای مختلف به این مسئله نگریست. 🔸لینک عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1819803948Cabfe3ec831 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰️ گزارشی از نشست‌های تخصصی برگزار شده در دو هفته اخیر تحت عنوان: "سلسله نشست‌های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی" 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔻 نشست اول: دکتر ناصر فروغی فر (پژوهشگر حوزه حکمرانی) https://eitaa.com/D_gofteman/75 🔻 نشست دوم: حجت‌الاسلام دکتر دهقان (عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده) https://eitaa.com/D_gofteman/76 🔻 نشست سوم: حجت‌الاسلام علی محمدی (مدیر اندیشکده معنا) https://eitaa.com/D_gofteman/38 🔻 نشست چهارم: حجت‌الاسلام وکیل پور (مدیر مؤسسه امیر بیان) https://eitaa.com/D_gofteman/51 🔻 نشست پنجم: حجت‌الاسلام والمسلمین استاد محمدرضا فلاح شیروانی (مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحيدی) https://eitaa.com/D_gofteman/58 🔻 نشست ششم: حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا کدخدایی (مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت) https://eitaa.com/D_gofteman/61 🔻 نشست هفتم: آقای سیداحمد رضوی (فعال فضای مجازی) https://eitaa.com/D_gofteman/73 🔻 نشست هشتم: حجت‌الاسلام روح‌الله صدوق (مدیر حسینیه اندیشه) https://eitaa.com/D_gofteman/62 🔻 نشست نهم: حجت‌الاسلام والمسلمین استاد محسن قنبریان (استاد حوزه و دانشگاه) https://eitaa.com/D_gofteman/83 🔻 نشست دهم: دکتر ابوالفضل اقبالی (عضو شورای عالی خانواده) 🔻 نشست یازدهم: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بیاتی (مدیر سابق مرکز راهبردی عفاف و حیاء، دبیر میز تخصصی عفاف دفتر تبلیغات) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman
💠 و برگزار می‌کنند: 💥سلسله نشست‌های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥 🔻🔻 🔹 با ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند (عضو هيئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی) ⏱ زمان: یکشنبه، 23 بهمن 🏢مکان: بلوار غدیر، کوچه 10، ساختمان مفید 📌جهت حضور با ادمین هماهنگ بفرمایید:🔻🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/sadegh6318 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅معرفی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند! لینک عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1819803948Cabfe3ec831 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman
اندیشکده فکر فردا
حجت الاسلام قنبریان در سلسله نشست های «حجاب ملاحظات و الزامات حکمرانی» فرمودند: 🔰 هر وقت مسئله را ناقص طرح کنیم، از اول دچار نامسئله هستیم. و نا (راه) حل کار را جلو می بریم. 🔰 هر مسئله اجتماعی یک بسته است که نمی توانید آن را به شکل اساسی حل کنید مگر اینکه منظومه آن را در عینینت زندگی و شرع مقدس ببینید. 🔰 اقلا حجاب و تحققش در جامعه «به ارتکاز همه» به نهی از منکر مرتبط است. هرچه این «نهی از منکر» کاهش پیدا کرد،‌ آن «حجاب» هم کاهش پیدا می کند. اما میخواهیم بگوییم همین نهی از منکر هم سر زنجیره نیست...اگر آن کانون اصلی فعال نشود،‌ امر به معروف هم محقق نمی شود...و آن ولاء بین همه مردم است. آیه هفتاد سوره توبه: «المومنون بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر» 🔰 ما اصرار داریم که امام رحمه الله به دنبال احیای اسلام محمدی صلوات الله علیه بود و پیرایه ای به او نبسته و در مقام احتجاج با غرب نبوده که چیزی را عضره کرده...صندوق رای را به خاطر غربی ها اضافه نکرده. هرچه کرده،‌ متن اسلام بوده...جمهوری اسلامی حرف نویی دارد: ارزش های الهی/ مردم. و این دوتا باید با هم توام شوند. ارزش های معنوی و اسلامی همراه با اراده مردم و ارزش¬های معنوی و اسلامی همراه با اراده مردم نه تحمیل بر مردم...این ریشه اش در نظریه اجتماعی ولاء است...که از خود کلمه هم بر می¬آید. 🔰 من حجاب را نه با غیبت نه با نماز مقایسه نمی کنم. بلکه حجاب را با خود ولایت فقیه مقایسه می کنم..خود ولایت فقیه چطور محقق می شود؟ به زور و تحمیل می تواند بر ما حکومت کند؟ اگر اینجا جواب مثبت دادید، در مورد حجاب هم جواب مثبت بدهید. حالا وقتی ولایت اینطور است که وقتی میخواهد تشکیل حکومت بدهد، حتما باید مورد پذیرش اکثریت قرار بگیرد، بقیه احکام اجتماعی نیز همینطور است. 🔰 کسی نگوید «زمان بعثت رسول خدا» حجاب را همه رعایت می کردند...کجای تاریخ گفته همه حجاب را رعایت می کردند؟! چرا قرآن تصریح می کرده تبرج الجاهلیه نکنید؟! پس تبرج چیست؟! اگر شاذ و نادر بوددر آیه نباید می گفت تبرج جاهلیت نکنید. 🔰 ولایت مومنان که نسبت به هم ولاء دارند، حافظ امربه¬معروف و نهی¬ازمنکر است و آن حافظ حجاب است. پس هر چیزی که به این چرخه آسیب بزند، شما نتیجه را نخواهی داشت. 🔰 بعضی طرح¬ها در زمینه حجاب، منجر به تضعیف ولاء بین مومنین و ایجاد طبقه آمر و ناهی می شود. 🔰 حمل کردن مردم و بردنشان به سمت ارزش¬های الهی تمام رفق را می خواهد...این یعنی ارزش نظریه اسلامی...یعنی باید ببری،‌ در عین حال باید با رفق ببری...با اختیار خودش بیاید...نه با تحمیل. 🔰 بزرگ کردن آخر چرخه که مجازات است و مدام سرایت دادنش به جاهای دیگر مشکل برای دهه بعد می سازد...چنانچه اوایل گشت ارشاد اگر کسی مخالفت می کرد می گفتند شما با ارزش ها مخالفید حالا آفتش را دیدید....اگر دادستان را به همه جا آوردید دهه بعد در آخرین حلقه هم مشکل خواهیم داشت و شورش عمومی علیه همین¬ها را خواهیم داشت. 🔰 حجاب (در عصر حاضر) فوق العاده سیاسی است. و کار را سخت تر کرده . به¬خاطر این، ما نمی خواهیم سکولار کنیم. بلکه میخواهیم فرهنگی¬اش کنیم...حجاب فرهنگی باشد یعنی متناسب با اقلیم های متفاوت باشد...لباس کردی با حجاب نبوده؟ لباس بختیاری با حجاب نبوده؟این واقعا پژوهش کند چرا ورزنه اصفهان همه چادری و چادر سفید می پوشند...از عنصر غیر توقیفی بودن حجاب کمال استفاده را در سیاست گذاری باید بکنیم...نماز نیست که دقیقا مشخص و تک سایز باشد...تکثر بردار است. لینک عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1819803948Cabfe3ec831 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman