eitaa logo
به فکر سوختن ۲
55 دنبال‌کننده
312 عکس
66 ویدیو
68 فایل
پایگاه نشر بیانات و تدریس حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی
مشاهده در ایتا
دانلود
چند نکته برای ۱. استاد ما میفرمود: در این دهه زیارت عاشورا را بعد از نماز صبح یا طلوع خورشید شروع کنید و تا سر لعن ها (صد لعن ) بخوانید و بقیه اش[صد لعن و صد سلام ] را در طول روز بخوانید با این کار کل این دهه را با امام حسین خواهید بود بعد فرمودند روش علامه طباطبائی هم همین بود ۲. اگر حال خوبی دست داد برای بقیه دهه ها تا اربعین میشه این کار رو انجام داد ۳. در این دهه سعی کنید حتما اقلا در یک مجلس روضه هرروز شرکت کنید اگر بیشتر شد که چه بهتر ۴. برای ایجاد حال گریه مراقبه روز فراموش نشه ۵. در روضه ها بیشتر با خودتون باشید تا توجه به مداح و متن روضه و ... در واقع خودتون روضه بخونید ۶. مصیبت کربلا را نسبت به امام یعنی نفر دوم خلقت بسنجید نه با مردم عادی ۷. اگر حال گریه پیدا نمی‌کنید قبل از روضه صد بار بگوييد اللهم العن قتلة امیرالمؤمنين
شب دوم محرم مسجد امام رضا علیه السلام.m4a
13.81M
شب _ دوم هيأت شيفتگان حضرت زهرا سلام الله علیها ارومیه با موضوع درسهای عاشورا
جلسه اول محرم مسجد سردار.m4a
12.71M
جلسه اول مسجد سردار با موضوع زیبایی‌های محرم و کربلا جلسه اول حل شبهه عزاداری و آداب مجلس سید الشهداء علیه السلام
عبارتی از خطبه غدیری آقای تمام عوالم رسول خاتم صلی الله علیه و آله و سلم ملأ الدهر قدسه و الذی یغشی الابد نوره
به فکر سوختن ۲
عبارتی از خطبه غدیری آقای تمام عوالم رسول خاتم صلی الله علیه و آله و سلم ملأ الدهر قدسه و الذی یغش
یکی از بزرگان علمای گذشته می فرمود این کلام فقط از دهان پیامبراکرم خارج می‌شود نه از غیر دهان او رحمة الله عليه
گذشت خوبی‌ام از حد، به شک دچار شدند به احترام کمی خم شدم، سوار شدند !   خودم به تیشه‌ی تزیین تراششان دادم کجای کار غلط بود کردگار شدند ؟!   عجب مدار ازین شهر، باده نوشانش به شرح حرمت می بر سر منار شدند   دلم ز آینه بودن به تنگ آمده است که یک به یک همه یاران من غبار شدند   رفو کنید رفیقان من ! چه روزنه‌ها که راه در دل هم یافتند و غار شدند   حذر کنید رفیقان من ! چه نجواها که من ندیده گرفتم، سرم هوار شدند   چه کرم‌ها که لگدمالشان نکردی و حیف که تا دمار در آرند از تو مار شدند !   حسین جنتی
هدایت شده از آخرین توییت
🔺حالا 4 تا ولنگار رو تو مکانهای مقدی میبینید اکلیلی بشید... 🗣عماد 🇮🇷 🚨 @AkharinTwitte
به خاطری که تویی دیگران فراموشند مقیّدانِ تو از یاد غیر، خاموشند هزار سال گذشت از حکایت مجنون هنوز مردم صحرا نشین سیه پوشند.. بابافغانی
گنجی از گنج های بهشت...! 🎙حجت الاسلام سید محمد رضی رضوی (فرزند سیّد محمّد، فرزند سیّد مرتضی کشمیری):صاحب فضیلت سید محسن تبریزی برای من نقل کرد: «یکی از نوادگان علّامه جلیل القدر سید هاشم بحرانی طاب ثراه به او دستور داده است هر روز بعد از نماز صبح ۵۰۰ مرتبه بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم صلوات بفرستد و به او گفته است این گنجی از گنج های بهشتی است و به زودی دربهای روزی را بر تو می گشاید؛ پس من به انجام آن مداومت کردم و خیر فراوانی دیدم و آن را برای برآورده شدن مطلق حاجات نیز تجربه کردم و ۴۰ سال است بر آن مداومت دارم». 🎙همچنین شیخ محسن خطیب نجفی برایم نقل کرد: «من بیش ۱۰ سال در شهر قم مستاجر بودم و امکان خرید خانه برایم فراهم نبود، پس به این دستور مداومت کردم و در همان ایام شرایط خرید خانه برایم فراهم شد». 📚تحفة الرضویه فی مجربات الامامیه،ص ۴۷
دستور و اربعین زیارت عاشورا از روز عاشورا
CamScanner ۰۷-۲۷-۲۰۲۳ ۰۹.۲۶
CamScanner ۰۷-۲۷-۲۰۲۳ ۰۹.۲۸
CamScanner ۰۷-۲۷-۲۰۲۳ ۰۹.۲۸ (1)
CamScanner ۰۷-۲۷-۲۰۲۳ ۰۹.۲۹
بیری الندن اوپور عرض ایدربابا گیتمه فراق دردینه گل بیزلری دچار ایتمه   بیری دیردی منه بیرده قیل نظاره بابا واروندی فرصت اگرآل منی کناره بابا   بیری  دیردی بیزی هجر اودیله یاندورما باشون دالیجا سالوب چوللری دولاندیرما   بیری دیردی بیزه نوشدور قالاخ عطشان گل ایله ترک سفر ای عزیزِجان باباجان   آپار بو حالتیله ویر منی اوقومه نشان اوزوم گیدیم ایلیم بلکه دردیمه درمان   دیمه بو لشکر کفاریدن هراس ایلرم قلج ویرانماسام البته التماس ایدرم   گوتورمرم باباجان ال گروه اعدادن اوقدر عجز ایلرم ال چکلله دعوادن   او لشکره دیرم ای شرارِناس جهان بابامدان ال گوتورون ایلیون منی قربان   اگرگورم که سنی ئولدورور بوقوم کفر دونوب خیامه طرف سسلرم علی اکبر   نجه بو قیزلاری درد و بلایه توش ایدوسن؟ بو قدر دشمن ایچینده قویوب هارا گیدیسن؟   گیدرسن ایندیکه باخ قیزلارین نوا سسینه اماندی گل بیزی قیتر بابام مدینه سینه الشهداء  
روضه سیدالشهدا -حضرت علی اصغر ع   وقت او وقتیدی که ریحان کیمی سولموشدی حسین اوغلی قارداشی دوشوب یادینا دولموشدی حسین ایلیوب نیزه سینه تکیه یورولموشدی حسین تک سلیمانیدی ، میدان دولی اهریمنیدی دورین آلموشدی جماعت ، هاموسی دشمنیدی بیر شل اولموش او زمان آلنینا بیر اوخ ویردی حضرت فاطمه نون قلبون او اوخ یاندیریدی نه الیندن دوتانی اولدی ، نه ده قان دوردی قوزادی پیرهنین تا سیله گوزدن او قانی سیلمه میش سسلدیلر صود امری اوخلیانی حرمله اوخلارین آتموشدی اگر چه چوخونی آزمودیدی وراردی اوزاقی هم یوخونی چخادوب قویدی کمانه او ذخیره اوخونی اوخ نه اوخ ، سینه نه سینه که قلم شرح ویره قاتل اصغر و سقا ، دیزینی ویردی یره تیترین اللریله سالدی نشانی ترازا دیدی بیر اوخدی بو اوخ دلده گرک قبر قازا ویرمشام مثلینی بیر سجده گهه ، بیر بوغازا چله دن آیریلوب اوخ گویده دیدی واویلا دیسگنوب تلیده زینبده دیدی یا زهرا الغرض هر نئیدی دگدی او پیکان هدفه سینه دن چخمادی باخدی آقا سمت نجفه قدین اگدی آپاروب اللرینی دال طرفه داغلی دیلدن اوخی چکدی دل زهرا یاندی پرلری تیزیدی شاید الیده دوغراندی یازا بیلمم نه حالا حجت رحمان دوشدی اسدی بیر قورخولی یل دللره طوفان دوشدی دیدی معناده رقیه : بابام آتدان دوشدی مروه عشقه چاتوب بیت محبت حاجیسی حاجی تقصیر ایلینده باخا بیلمز باجیسی
هدایت شده از شبنم حکمت
✅👈 اهميت خواندن هزار مرتبه سورۀ توحيد در روز عاشورا 🎤👈 آیت‌الله سعادت پرور ◼️ مرحوم سيّد بن‌طاووس پس از ذكر سه زيارت براى سيّدالشّهداء عليه السّلام، به حديثى اشاره فرموده به اينكه هر كس روز عاشورا ١٠٠٠ مرتبه سوره اخلاص را بخواند: «نَظَرَ الرَّحْمنُ‌ إِلَيْهِ‌ وَ مَنْ‌ نَظَرَ الرَّحْمنُ‌ إِلَيْهِ‌،لَمْ‌ يُعَذِّبْهُ‌ أَبَداً». خداوند رحمت گستر به او نظر مى‌كند و هر كس كه خداوند رحمان به او نظر كند، هيچ گاه او را عذاب نمى‌كند. ◼️ به راستى سوره توحيد،چه خصوصيّتى را به خواننده از نظر معنى القا مى‌كند، آن هم در آن روز كه مصائب حسين بن على عليهما السّلام و اهل بيت و اصحابش، همه شيعيان را آزرده خاطر نموده است‌؟ ◼️ مى‌توان گفت: واقعه كربلا و توجّه به آن و اقامه عزادارى و گريستن بر آن مصائب، اگرچه بسيار پسنديده است، امّا به حسب صورت، شيعيان را چنان غرق در آن حادثه مى‌كند كه ممكن است براى غير «بندگان خاصّ‌ الهى»، سبب «غفلت» از خداوند متعال شود. ◼️ بدين جهت به قرائت آن سوره دستور داده شده، تا شيعيان با توجّه به حضرت بارى‌تعالى، خويش را از آن غفلت جدا سازند و علاوه، به خود آرامش دهند و بدانند خداوند را در اين امر، خيرات و بركاتى شايان براى اسلام و اهل آن خواهد بود و نابودى دشمنان آن حضرت عليه السّلام نيز از آن خيرات است. ◼️ چنانكه فرموده شده:«نَظَرَ الرَّحْمنُ‌ إِلَيْهِ‌»؛ در واقع توجّه به توحيد، تسليت و آرامش دهنده مصيبت ديده خواهد شد، لذا صفت رحمانيّت در جمله فوق استعمال شده؛ نه اسم جلاله «اللّه» و اين توجّه است كه صاحبان عزا را(كه همان شيعيانند)، سبب آرامش و تسليت مى‌شود. ◼️ اين رويّه(يعنى توجّه دادن بندگان الهى از جانب معصوم عليه السّلام به توحيد در تمام زندگى) مطلبى است كه آن بزرگواران از كتاب الهى گرفته‌اند و در هر كلام بندگان را اوّل، به حقّ‌ سبحانه توجه مى‌دهند و سپس از مشكلات و گشايش آن ذكر مى‌كنند (بالأخص در دعاها) تا مبادا گرفتارى‌هاى عالم طبع، سبب غفلت مؤمنين از برطرف‌كننده و گشوده شدنش به دست با كفايت حقّ‌ سبحانه گردد. 📚 نور هدایت، ج ۴، ص ۲۸۹ 🆔لینک کانال👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درسی که شیخ صفی‌الدین اردبیلی از رفتار دوگانه مردم گرفت! @AkhbareFori
فَمَنْ عَمِلَ بِرضاىَ أُلْزِمْهُ ثَلاثَ خِصال: أُعْرِفُهُ شُكْراً لاَ يُخالِطُهُ الْجَهْلُ وَ ذِكْراً لا يُخالِطُهُ النِّسْيانُ، وَ مَحَبَّةً لا يُؤْثِرُ عَلى مَحَبَّتى مَحَبَّةَ الْمَخْلُوقِينَ فَإِذا أَحَبَّنى أَحْبَبْتُهُ وَ حَبَّبْتُهُ إِلى خَلْقى وَ أَفْتَحُ عَيْنَ قَلْبِه إِلى جَلالى وَ عَظَمَتى فَلا أُخْفى عَلَيْهِ عِلْمَ خاصَّةِ خَلْقى، فَأُناجيهِ فى ظُلَمِ اللَّيْلِ وَ نُورِ النَّهارِ حَتّى يَنْقَطِعَ حَدِيثُهُ مَعَ الْمَخْلُوقينَ وَ مُجالِسَتُهُ مَعَهُمْ وَ أُسْمِعُهُ كَلامى وَ كَلامَ مَلائِكَتى وَ أُعْرِفُهُ سِرِّىَ الَّذى سَتَرْتُهُ عَنْ خَلْقى... وَ لاََسْتَغْرِقَنَّ عَقْلَهُ بِمَعْرِفَتى وَ لاَقُومَنَّ لَهُ مَقامَ عَقْلِهِ... فَتَقُولُ الرُّوحُ: إِلهى عَرَّفْتَنى نَفْسَكَ فَاسْتَغْنَيْتُ بِها عَنْ جَميعِ خَلْقِكَ. وَ عِزَّتِكَ وَ جَلالِكَ لَوْ كانَ رِضاكَ فى أَنْ أُقَطَّعَ إِرْباً إِرْباً أَوْ أُقْتَلَ سَبْعينَ قَتْلَةً بِأَشَدِّ ما يُقْتَلُ بِهِ النّاسُ لَكانَ رِضاكَ أَحَبُّ إِلَىَّ... وَ أَفْتَحُ عَيْنَ قَلْبِه وَ سَمْعَهُ حَتّى يَسْمَعَ بِقَلْبِه مِنّى وَ يَنْظُرَ بِقَلْبِه إِلى جَلالى وَ عَظَمَتى... يا أَحْمَدُ، لَوْ صَلىَّ الْعَبْدُ صَلاةَ أَهْلِ السَّماءِ وَ الاَْرضِ وَ يَصُومَ صِيامَ أَهْلِ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ وَ طَوى مِنَ الطَّعامِ مِثْلَ الْمَلائِكَةِ وَ لَبِسَ لِباسَ الْعارى ثُمَّ أَرى فى قَلْبِه مِنْ حُبِّ الدُّنْيا ذَرَّةً أَوْ سُمْعَتِها أَوْ رِياسَتِها أَوْ صيتِها أَوْ زينَتها لا يُجاوِرُنى فى دارى وَ لاََنْزَعَنَّ مِنْ قَلْبِه مَحَبَّتى وَ لاَُظْلِمَنَّ قَلْبَهُ حَتّى يَنْسانى وَ لا أُذيقُهُ حَلاْوَةَ مَعْرِفَتى وَ عَلَيْكَ سَلامى وَ رَحْمَتى [1],؛ هر كس به خواست و رضاى من عمل كند، سه صفت را ملازم او گردانم: شكرى را به او بياموزم كه حق ناشناسى همراه آن نباشد، ذكرى را كه فراموشى نداشته باشد، و محبّتى را كه محبت آفريدگان را بر محبت من برنگزيند. وقتى مرا دوست داشت، دوستش مى‌دارم و او را محبوب بندگانم مى‌سازم و چشم دلش را به سوى جلال و عظمت خويش باز مى‌كنم و علم خواص خلقم را بر او مخفى نمى‌دارم. پس در تيرگى شب و روشنايى روز با او راز مى‌گويم تا گفتگويش با مردم و هم نشينى‌اش با ايشان قطع شود (يعنى همواره دلش با من باشد و مرا طرف گفتگوى خود بداند) و سخن خودم و سخن فرشتگانم را به او بشنوانم و سرّى را كه از مردم پنهان داشته‌ام به او بشناسانم. و عقل او را غرق معرفت خود خواهم ساخت و خودم جانشين عقل او خواهم شد (يعنى چنان امور زندگى‌اش را تدبير كنم كه نيازى به كاربرد عقل در آن‌ها نداشته باشد و عقل خود را فقط در راه معرفت من به كار گيرد)... (هنگامى كه روح مؤمن از بدن مفارقت مى‌كند و در پيشگاه الهى مورد تفقد قرار مى‌گيرد، مى‌گويد:) خداوندا، تو خودت را به من شناساندى، پس با معرفت تو از آفريدگانت مستغنى شدم. به عزّت و جلالت سوگند، اگر خشنودى تو درآن باشد كه قطعه قطعه شوم و هفتاد بار به سخت ترين وجهى به قتل برسم، خشنودى تو را مقدّم مى‌داشتم...(خداى متعال سخنان او را تصديق مى‌كند و در حق او مى‌فرمايد) چشم و گوش دلش را باز مى‌كنم تا با گوش دل سخن مرا بشنود و با چشم دل به جلال و عظمت من بنگرد... اى احمد، اگر بنده نماز اهل آسمان و زمين را بگذارد و روزه اهل آسمان و زمين را بگيرد و همانند فرشتگان شكم او از خوراك تهى ماند و پوشاكش چون برهنگان باشد، ولى در قلب او ذرّه‌اى از محبّت دنيا، يا ريا و علاقه به خوشنامى، يا رياست و آوازه و يا زيور دنيا بيينم، در جوار قرب من نخواهد بود و محبّت خودم را از دلش بر مى‌دارم و دلش را تيره خواهم ساخت تا مرا فراموش كند و حلاوت معرفت خود را به او نخواهم چشانيد؛ سلام و رحمت من بر تو باد [1] - اصول كافى، ج 2، ص 352.