eitaa logo
فقه و احکام
282 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.7هزار ویدیو
115 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحث
کجای دنیا سراغ دارین اجازه بدن به رئیس پلیس کشور به این راحتی توهین کنن ⁉️ 😡 | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هادی ساعی به رهبری میگه: دوتا از خانم‌ها که به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شدند شما بطور ویژه دستور دادید ازشون تقدیر شد. قطعاً ورزش بانوان بیشتر و قبل از همه مدیون حمایت‌های شخص رهبری است.
❌ مگه یه موبایل چه ارزشی داره که باید اینجوری برخورد بشه!! 😏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان با این کارا دزده ارشاد میشه؟ با برخوردهای خشن فقط فضای جامعه ملتهب میشه 😉
ببینید تیم آتیش عقبه ی دشمن چه طور به صف شدن باور کنیم دوباره نزدیک وعده ی صادق شد و توپخونه های دشمن پروژه جدید نگرفتن ؟
دلت پاک باشد ... : عفاف و پاکی با داشتن حجاب فرق میکند. آنچه برای زنان ارزش دارد و خوب است حیا و عفاف است. چه بسیار زنانی که حجاب کامل ندارند؛ اما عفيف هستند. اصلاً ظاهر مهم نیست و بر اساس ظاهر نمیتوان به درون افراد پی برد. باید درون آراسته باشد. ای برادر سیرت نیکو بیار» به قول ویل دورانت «عفت با لباس پوشیدن هیچ رابطه ای ندارد» و به قول مردم «دلت پاک باشد». ____________ ؛ ✓ این سخنان دارای چند اشکال هستند ؛ ا حیا و عفاف اگرچه از خصلت های درونی انسان و رفتار بینندگان تاثیر مستقیم دارد، سعی می کند در جامعه به گونه ای حاضر شود که تاثیر خوب داشته باشد و بستر آزردگی روحی اخلاقی و معنوی ناظران را فراهم نیاورد. روحی هم در تجربه و علم روان شناسی و فیزیولوژی، نشان داده که ظاهر در باطن و روح مؤثر است؛ کما اینکه ویژگی های ظاهر مؤثر هستند و اصل تاثیر و تأثر متقابل بین ظاهر و باطن انسان حاکم است و انسانهای فهیم و سنجیده، به هر دو بعد اهمیت می دهند. پیامبر اکرم فرمود: «من برای به کمال رساندن اخلاقیات زیبا برانگیخته شدم و البته سهم اساسی و بیشتر در ساختن شخصیت و هویت انسان را روح و درون او تشکیل می دهد؛ اما به ظاهر و پوشش آرایش سیما و اندام نیز توجه می کند و درباره این امور آموزه های بسیاری در قرآن و روایات وجود دارد. این اشکال گاهی از سوی کسانی طرح می شود که پاک دامنی و حیایی را که دین برای آن اهمیت قائل است لا دين لمن لا حياء است و حجاب به ظاهر و شکل پوشش مربوط است، اما مسلماً به هم مربوط له) اصلا قبول ندارند. چنین افرادی روابط آزاد چشم چرانی و هم جنس بازی را هستند. فارغ از اینکه نوع رابطه عفت و حجاب چگونه است، قطعاً هر ظاهری اصلا بد و عیب نمی دانند تا پوشش را وسیله ای برای جلوگیری از آن بدانند؛ اما با هر باطن، فکر و اخلاقی سازگار نیست. کما اینکه انسان از هر فردی رفتار کسانی که به خدا و معاد، ایمان دارند و اصالت روح و آخرت انسان را پذیرفته اند. گفتار و ظاهر مناسب با روحیات او را انتظار دارد هم گزاره هر پوشیده و چادر نمی توانند چنین داوری کنند. به گروه دوم اگر احیانا از روی بی توجهی چنین به سری عفیف است غلط است و هم گزاره هر غیر پوشیده و بی چادری اشتباهی کنند، می گوییم بر فرض که سخن اشکال کننده، صحیح باشد و فقط غیر عفیف است نادرست است. از نظر مصداقی نیز برخی چادری ها و درون پاک مهم باشد و به بس؛ اما ظاهر نیمه عریا یان با عربان زنان و پوشیده ها علیف هستند و برخی هم نیستند؛ کما اینکه برخی از بی چادرها تحریک مردان و سپس آلودگی آنها می شود. نتیجه چنین فضایی خودارضایی و کم پوشش ها عفیف هستند و برخی غیر عفیف اما نکت اساسی که باید به زنا، هم جنس بازی و تجاوز به زنان است که هرگز پسندیده نیست و گوینده آن توجه کرد، این است که حجابی که در دین تعریف شده، منحصر به پوشاندن اشکال نیز مایل به آن نیست. سر و بدن نیست؛ بلکه در نگاه گفتار و هم رفتارها نمود دارد. این گونه حجاب طبيعتاً زایید عفاف و حیای درونی است. ممکن نیست فردی کاملاً عفیف باشد و در ظاهر و رفتار او جلوه نکند. چنانکه بدون عفت و حیا، کسی نمی تواند قطعاً من موجب حجاب کامل را در رفتار خود به نمایش گزارد؛ مگر موقتی و ظاهر سازانه به هر پی نوشت حال، آنچه ادعا می شود، این است که به طور کلی نمی توان گفت هیچ ارتباطی بین عفاف و حجاب یا باطن و ظاهر، وجود ندارد». إلى بحث حمید کریمی شت لأتمم مكارم الأخلاق حاجي نوري، مستدرك الوسائل، ج ۱۱، ص ۱۸۷ علاوه بر آیات حجاب می توان به آیاتی دیگر نیز اشاره کرد مانند، خذوا زينتكم عند ۲ فردی که دلش پاک است وقتی متوجه می شود وضعیت ظاهری او در اخلاق كل مسجد، (اعراف، آیه ۳۱)
۱. حیا و عفاف، اگرچه از خصلتهای درونی انسان است و حجاب به ظاهر و شکل پوشش مربوط است، اما مسلماً به هم مربوط هستند. فارغ از اینکه نوع رابطه عفت و حجاب چگونه است، قطعاً هر ظاهری، با هر باطن، فکر و اخلاقی سازگار نیست. کما اینکه انسان از هر فردی رفتار گفتار و ظاهر مناسب با روحیات او را انتظار دارد. هم گزاره «هر پوشیده و چادر به سری عفیف است» غلط است و هم گزاره «هر غیر پوشیده و بی چادری غیر عفیف است» نادرست است. از نظر مصداقی نیز برخی چادریها و پوشیده ها عفیف هستند و برخی هم نیستند؛ کما اینکه برخی از بی چادرها و کم پوششها عفیف هستند و برخی غیر عفیف؛ اما نکته اساسی که باید به آن توجه کرد این است که حجابی که در دین تعریف شده، منحصر به پوشاندن سر و بدن نیست؛ بلکه در نگاه، گفتار و هم رفتارها نمود دارد. این گونه حجاب طبیعتاً زاییده عفاف و حیای درونی است. ممکن نیست فردی کاملاً عفیف باشد و در ظاهر و رفتار او جلوه نکند. چنانکه بدون عفت و حیا، کسی نمی تواند حجاب کامل را در رفتار خود به نمایش گذارد؛ مگر موقتی و ظاهر سازانه. به هر حال، آنچه ادعا می شود، این است که به طور کلی نمی توان گفت «هیچ ارتباطی - بين عفاف و حجاب یا باطن و ظاهر وجود ندارد. ۲. فردی که دلش پاک است وقتی متوجه میشود وضعیت ظاهری او در اخلاق