6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثر مال حرام 🔥 بر ژن انسان
🎙 آیت الله #جوادی_آملی
https://eitaa.com/ghararemotalee/2579
#تغذیه
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📖 @feqh_ahkam
╰๛- - - - -
🔻مناظره با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
🖇 با حضور:
بیژن عبدالکریمی
مهدی جمشیدی
۹ آذرماه ۱۴۰۲
🖇 نسخهی کامل تصویری این مناظره را مشاهده کنید. متأسفانه با وجود اصرار بنده به دوستان اصلاحطلب سایت کافه خبر، نسبت به اینکه تیزر را «بیطرفانه» تولید کنند، چنین نکردند؛ همچنانکه عنوان مناظره را نیز بدون هماهنگی با من تغییر دادند. برخلاف بازنمایی تیزری که بهصورت «غیرحرفهای» و «غیراخلاقی» منتشر شده است، هم آقای عبدالکریمی در برابر بسیاری از تناقضیابیها و ابطالگریهای من، سکوت اختیار کرد یا به حاشیه زد، و هم مخاطب و مضمون سخنم آن نبوده که در این تیزر تقطیع و تحریف شده، وانمود شده است. ترجیح دادند با «تکهبندی» و «برجستهسازی»، از من یک فاشیست مذهبی بسازند.
📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
🔻حکم حجاب، ضروری اسلام است
🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۸۱، سؤال ۸۵۵: آیا حجاب از ضروریات اسلام است؟ منکر آن و کسانی که به این دستور الهی، مخصوصاً در جامعه اسلامی، بیاعتنایی میکنند چه حکمی دارند؟
بسمه تعالی. اصل حکم حجاب از ضروریات است و منکر آن، حکم منکر ضروری را دارد و منکر ضروری، محکوم به کفر است؛ مگر این که معلوم باشد که منکر خدا یا رسول نیست.
🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۸۸، سؤال ۸۷۲:
بسمه تعالی. کسی که توحید یا نبوت یا یکی از ضروریات دین را انکار نماید کافر و نجس است.
🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۸، سؤال ۸۹۳:
بسمه تعالی، اگر کسی خدا یا رسول یا یکی از ضروریات دین را منکر باشد محکوم به کفر و نجاست است.
🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰: نفی عدل و امامت و ولایت علی (علیه السلام) جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟
بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.
🖇 استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۳: اگر کسی به اصول دین و... ایمان داشته باشد ولیکن فریضۀ نماز را به جای نیاورد، آیا این شخص مسلمان است یا خیر؟ و آیا حق دارد در بین جمع، خود را مسلمان معرفی کند یا خیر؟
بسمه تعالی. مسلمان است، ولی فاسق است.
(سند سخنی که در بخشی از مناظره بیان کردم).
http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_64845/
♻️ نماز اول وقت
♨️در راه برگشت صدای اذان آمد احمد گفت
"کجا نگه می داری تا نماز بخوانیم؟"
⚡️گفتم "۲۰دقیقه ی دیگر به شهر می رسیم
وهمانجا نماز می خوانیم"
✔️از حرفم خوشش نیامد و نگاه معنا داری به من کرد و گفت "من مطمئن نیستم تا ۲۰ دقیقه ی دیگر زنده باشم! و نمی خواهم خدا را در حالی ملاقات کنم که نماز قضا دارم!!!!
🌺 دوست دارم نمازم با نمازامام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در همان وقت به سوی خدا برود"️
#شهیداحمد_مشلب
شادی روح مطهرشان صلوات.
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓ پرسشهای بیپاسخ
✅ شمایی که بیست سال عمر معرفتی داشتید، نباید من نسل سومیِ دهه شصتیِ به سوال شما جواب بدم! چرا به سنّت تاریخی پایبند نیستید؟ از چه میخواهید دفاع کنید؟ از تجدّد دفاع میکنید؟
🎙 مهدی جمشیدی
📮 مدرسه فکرت | رادیوفکرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیژن عبدالکریمی، مسئله #عفاف و #حجاب را به گونهای غلط به آقای جمشیدی نسبت میدهد.
مهدی جمشیدی این نسبت غلط به خود را مستند به نظرات متفکران بزرگ انقلابی پاسخ میدهد. جمشیدی اذعان دارد که کسی که بیحجاب است، بیعفت نیست، بلکه دچار نقصان عفت است. برخلاف نگاه آقای عبدالکریمی که ایشان را متهم میکند، مسئله عفت تشکیکی است نه صفروصدی.
@cafe_fekr
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۱
چرا در این مناظره، سخن از #حجاب بهعنوان «ضروری دین» به میان آمد؟!
طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟!
این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخیاندیش» بود که دینیبودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بیحجابها»یی که از چنین مباحثی بیخبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟!
اگر نیروهای روشنفکری شبهدینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سُست سازند، چارهای جز ارجاع به ضروریبودن این حکم داریم؟!
آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نهفقط مسلمان، بلکه شیعه نمیدانیم؟!
ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟!
#حجاب_حکم_خداست
#حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۲
آیا تأدیب بر تعلیم، تقدّم دارد؟!
و جلال بر جمال؟!
و سیف🗡 بر قلم🖋؟!
و میسم بر مرهم؟!
و یا باید به تعبیر #علامه_حسنزاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچیک را نادیده نگرفت؟!
پیامبر فقط موعظه و نصیحت میکرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟!
آیا تصریح به این که #حجاب باید «جنبهی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟!
#حجاب_حکم_خداست
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۳
منطق فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی، تکخطی و تکلایه است که بتوان آن را طالبانیسم خواند یا «پیوستاری» و «طیفی» است؟!
نظام، «تکثر» و «تنوع» را در چهارچوب حداقلهای دینی، به رسمیت شناخته یا حداکثری و تنگنظرانه به فرهنگ نگریسته است؟!
نظام در تجربهی فرهنگیاش از سازوکارهای «نرم» و «جوششی» و «باطنی»، بهره برده، یا تنها نگاه امنیتی و پلیسی به فرهنگ داشته است؟!
،،،،،،،،،،
📍«ما میخواهیم مردم، متدیّن بشوند. این حرف، گاهی تکرار شده که ما مردم را نمیخواهیم به زور به بهشت ببریم؛ خُب این به نظر ما یک تعبیر صحیحی نیست، تعبیر مغالطهآمیزی است. هیچکَس به زور کسی را به بهشت نمیخواهد ببرد؛ امّا بایستی ما راه بهشت را به روی مردم باز کنیم، مردم را تشویق کنیم. اصلاً پیغمبران برای این آمدند؛ آمدند که مردم را به بهشت ببرند، نگذارند مردم به جهنّم بروند؛ اصلاً تمام ارسال رسل و انزال کتب و اینهمه زحمت و مجاهدت برای این بوده که نگذارند مردم، دچار جهنّم بشوند. این وظیفهی ما است، باید این کار را انجام بدهیم، مردم باید متدیّن بشوند؛ در این شکّی نیست. البتّه از طریق درست و به شکل درست. اینهم که حالا کسی بگوید در #اسلام در این زمینه، زور وجود ندارد، حرف درستی نیست؛ [پس] این حدود شرعیّه چیست؟ این فَاجْلِدُوا... مِائَةَ جَلدَة یا فَاجلِدوهُم ثَمانینَ جَلدَة پس چیست؟ اینها همان زور است.»
🖇 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=37721
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید - ۴
۱. اصرار استاد مطهری در کتاب مسألهی حجاب، بر این است که در زمینهی #حجاب، خود «صورت مسأله»، غلط مطرح شده است.
۲. از نظر او، مسألهی واقعی این است که آیا باید «لذت جنسی مرد از زن»، آزاد و بیچهارچوب و خیابانی باشد(نه این که زن، پوشیده باشد)؟!
۳. استاد مطهری، لذت جنسی مرد از زن را دو لایه میداند: «لذت لمسی» و «لذت نظری».
۴. معطوف به لذت جنسی نظری(یا بصری)، دو معصیت جنسی وجود دارد: «تبرج در زن» و «چشمچرانی در مرد».
۵. میل #تبرّج در زن یعنی کشش زن به عرضه و دادن زیبایی بدنش به نگاههای مردان.
۶. و چون «عفت»، معطوف به «امر جنسی» و یکی از دو رکن آن است؛ پس «حجاب»، بنیان جنسی (هم) دارد.
۷. ازاینرو، «دهندگی لذت جنسی نظری به چشم مردان» - در قالب بدننمایی و برهنگی و کشف حجاب - نقص در عفت زن (و نه بیعفتی یا عدمعفت) خواهد بود.
۸. در نقطهی مقابل نیز، «غیرت» در کنار عفت بهعنوان رکن دوم اخلاق جنسی در اسلام مطرح شده که معطوف به مرد برای پاسداری از «ناموس» خویش است.
۹. پس عفت زن فقط به معنی «پاکدامنی» نیست، بلکه عفت و عدمعفت به «پوشش» و «سخنگفتن» و «راهرفتن» و ... نیز نسبت داده میشود.
#غیرت
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعیت را ببینید - ۵
نهفقط لطف،
نهفقط قهر،
و نه تقدّم قهر بر لطف.
🎞 فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
@sedgh_mahdijamshidi
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حق_الناس
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
امکان اجتماعی الزام حجاب.mp3
46.29M
🔻مناظره با موضوع:
امکان اجتماعیِ الزام به حجاب
🖇 با حضور:
بیژن عبدالکریمی
مهدی جمشیدی
۹ آذرماه ۱۴۰۲
(نسخهی کامل صوتی)
📍فیلم کامل مناظره را در اینجا ببینید:
http://aparat.com/v/iOnTJ
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب | #حرام_اجتماعی
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────