eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.3هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا در دنیای واقعی « خون آشام » وجود دارد ⁉️👹🔻 قسمت (اول) ♦️ 🔷 خون آشام ها با دیدن خون هیجان زده می شوند و کنترل خود را از دست می دهند این رفتارها حاکی از یک نوع بیماری است. 🔶 این روزها در سینمای هالیود فیلم های ترسناکی تولید می شود که شخصیت اول داستان را خون آشام ها مختص خود نموده اند و به یکی از پرطرفدار ترین کاراکتر ها تبدیل شده اند. 🔷 بسیاری از افراد بر این باورند که خون آشام ها ساخته ذهن بشر هستند و در افسانه ها و فیلم های هالیوودی جای دارند. 🔶 اما آیا در دنیای واقعی نیز خون آشام وجود دارد ❓ 🔷 این خون آشام واقعی در کجا و چگونه زندگی می کند❓ 🔶 آیا از خوردن خون بیمار نمی شوند❓ 🔷 علت خون آشام شدن برخی افراد چیست❓ 🔶 بیشتر افراد تصویری که از خون آشام ها در ذهن دارند دراکولایی با دندان هایی غیرطبیعی و ترسناک است که از خوردن خون لذت می برد . ♦️ اما در زندگی واقعی خون آشام ها وجود دارند ، این افراد کاملا عادی هستند و موجودات ماوراء الطبیعی نیستند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا در دنیای واقعی « خون آشام » وجود دارد ⁉️👹🔻 قسمت (اول) ♦️ 🔷 خون آشام ها با دیدن خون هیجان زده
آیا در دنیای واقعی « خون آشام » وجود دارد⁉️👹🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اتفاقی که باعث می شود برخی از افراد به خوردن خون علاقه نشان دهند و با خوردن خون احساس بهتری داشته باشند ، بلوغ متفاوت آنهاست. 🔷 بلوغ در افراد مختلف متفاوت است ؛ در برخی مواقع بلوغ با رشد مو و تغییرات هورمونی همراه است اما گاهی اوقات نیز بلوغ متفاوت و عجیبی پیش خواهد آمد و آن میل عجیب برخی از افراد به نوشیدن خون می باشد. 🔶 حدود ۵۰۰۰ نفر بر اثر بلوغ و به دلیل عملکرد نادرست و ناقص انرژی در بدنشان میل عجیبی به نوشیدن خون دارند و مانند بسیاری از تحولات عجیب دوران بلوغ ، خون خوار شدن آنها غیر قابل کنترل و امتناع است و خود در آن دخیل نیستند. 🔷 خون آشام ها پس از نوشیدن خون احساس بهتری دارند به همین علت از این کار دست برنمی دارند. 🔻 ویژگی خون آشام های واقعی 🔷 خون آشام ها از نوعی بیماری که از دوران بلوغشان آغاز می شود رنج می برند و به خون خواری میل فراوانی نشان می دهند . 🔶 اگر خون آشام ها خون نخورند مانند افراد گرسنه شکمشان صدا می دهد و دچار ضعف و سر گیجه و سردردهای شدید خواهند شد. 🔷 خون آشام های امروزی در روز و هنگام آفتاب بیرون نمی آیند زیرا بدنشان در مقابل خورشید درخشان می شود بنابراین بسیاری از خون آشام ها در شب ظاهر می شوند چون در تاریکی قابل شناسایی نیستند. 🔶 خون آشام ها مانند باقی افراد ویژگی حسی و عاطفی دارند و آنها را با دیگران به اشتراک می گذارند اما برای آنها خون حکم غذا را دارد و در صورت نرسیدن خون به آنها رفتار افراد گرسنه را از خود نشان می دهند. 🔻 ابتلا به سندروم «رنفیلدز» و خون آشام شدن 🔷 علم پزشکی وجود خون آشام های واقعی را غیر ممکن نمی داند . پزشکان معتقدند خون آشام ها مبتلا به نوعی سندروم به نام «رنفیلدز» هستند و ناخودآگاه میل شدیدی به نوشیدن خون دارند. 🔶 افراد مبتلا به سندروم «رنفیلدز» هنگام کودکی با مشاهده خون هیجان زده می شوند و در سن بلوغ هیجان آنها بیشتر شده به طوری که به نوشیدن خون روی می آورند. این سندروم ناشی از نوعی بیماری روانی است که از کنترل فرد خارج می باشد. 🔷 برخی دانشمندان نیز معتقدند اختلالات ژنتیکی یا بیماری نادر این مشکل در افراد را به وجود می آورد و درمان ندارد . 🔶 برخی خون آشام ها برای درمان خون خواری و حالت غیر طبیعی خود به پزشک مراجعه می کنند اما متاسفانه هیچ درمانی برای آنان به جزء نوشیدن خون موثر نیست. 🔻 ارتباط بیماری سل و خون آشام شدن 🔷 در گذشته پزشکان معتقد بودند که خون آشام بودن به علت بیماری سل به وجود می آید زیرا افرادی که به بیماری سل دچارند بر اثر سرفه های شدید دچار خونریزی می شوند و خون بالا می آورند و در برخی مواقع این خون به سیستم گوارششان باز می گردد و آن را می خورند . 🔶 برخی دیگر از پزشکان بیماری خونی «پورفیری» را علت گریزان بودن خون آشام ها از نور و پیدا شدن سر و کله آن ها در شب می دانند زیرا در این بیماری افراد مبتلا به نور خورشید حساسیت شدید دارند. 🔷 امروزه ، به علت کم بودن علائم این بیماری و آزمایش های عملی ناکافی نمی توان دلیل این بیماری را به صورت قطعی تشخیص داد. 🔻 خون آشام ها خون چه افرادی را می خورند؟ 🔷 برخی از خون آشام ها که در دنیای واقعی وجود دارند خون مصرفی خود را از افراد داوطلب می گیرند و یا اینکه نزدیکانشان به آنها خون می دهند و یا افراد دیگر به آن ها خون می فروشند. 🔶 در جوامع خون آشام ها، در صورت نیاز به خون یکی از افراد گروه اگر کسی حاضر به خون دادن نباشد خاطی شناخته شده و او را از گروه بیرون می اندازند. 🔷 در صورت نخوردن خون کافی توسط خون آشام ها این افراد افسرده، بی حال و کرخت و دچار ناراحتی و درد عضلانی می شوند. همچنین اگر آنها خونی بی کیفیت بنوشند میل کمتری به نوشیدن آن دارند. 🔻 مضرات نوشیدن خون انسان 🔷 خون انسان حاوی مقداری آهن است و در صورت وارد شدن بیش از حد آهن به بدن ، افراد دچار بیماری هایی مانند آسیب کلیوی، افسردگی، کم آبی، آسیب ریوی و حتی مرگ می شوند. 🔶 نوشیدن خون انسان سبب افزایش ابتلا به بیماری ها و اختلالات و سمی شدن شدن بدن خواهد شد. ♦️ نوشیدن خون آلوده توسط خون آشام ها می تواند آنها را به بیماری هایی مانند ایدز، هپاتیت B و C مبتلا نماید بنابراین باید در برخی شرایط قبل از مصرف خون یک فرد، خون آشام و فرد اهداکننده آزمایش خون دهند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« نیکولاس فلامل » کیمیاگربرجسته قرون وسطی ⚗️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
دروازه اسرار آمیز « پلوتو» در ترکیه 🏛🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
آیا میتوان شبه‌جنبش‌های معنوی را فرقه نامید⁉️🔺 #عرفان_های_کاذب #عرفان_های_نوظهور #انسان_محوری #انسا
آیا میتوان شبه‌جنبش‌های معنوی را فرقه نامید⁉️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ شبه‌جنبش‌های معنوی در ابتدا به عنوان فرقه تلقی می‌شدند. فرقه نوعی بار مفهومی منفی دارد که اختلاف، تفرقه و هنجارشکنی را تداعی می‌کند. 🔷 در قلمرو مسائل دینی و معنوی، فرقه‌ها اعتقادات عمومی را پشت سر می‌گذارند و سنت‌های مقبول را در هم می‌شکنند.[1] 🔶 اما بسیاری از شبه‌جنبش‌های معنوی، خود را دینی ارزیابی نمی‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را با چارچوب‌های دینیِ مشخص سنجید و چنین گفت که آن‌ها از برخی اصول اسلام یا برخی اصول مسیحیت عدول کرده‌اند. 🔷 همچنین جنبه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که معمولا در فرقه‌های مذهبی دیده می‌شود، در بسیاری از آن‌ها وجود ندارد، بلکه برعکس می‌کوشند خود را در چارچوب جامعه تعریف کنند. 🔻 مارگارت تالر سینگر، پیشرو در تحلیل آسیب‌شناسی فرقه‌هاست و می‌کوشد با رویکردی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مفهوم فرقه را تعریف کند. ویژگی‌هایی که او برای یک فرقه توضیح می‌دهد، از این قرار است:[2] 🔹 رهبری مستبد 🔸 ساختار سلسله مراتبی قدرت 🔹 مغزشویی یا استفاده از تکنیک‌های مجاب‌سازی 🔶 این سه ویژگی در مجموع می‌تواند معرّف یک فرقه باشد. فقدان هرکدام از آن‌ها موجب خروج موضوع از تعریف فرقه می‌شود. 🔷 در این میان ویژگی سوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. سینگر به موضوع مجاب‌سازی یا مغز‌شویی به تفصیل پرداخت و هفت راه‌کار برای انجام عملیات مغزشویی معرفی کرد: 1️⃣ فریب: از طریق آراستن ظاهر فرقه و پنهان نگه‌داشتن عملکردها و اعتقادات واقعی، افراد را می‌فریبند و به فرقه جذب کنند. 2️⃣ ویژه‌سازی: القای رهبران فرقه به اعضا که تنها در تشکیلات آن‌ها و با اطاعت از دستورهای آن‌ها نجات می‌یابند. 3️⃣ ایجاد ترس: ترس همیشگی اعضا از رهبر فرقه و تشکیلات؛ زیرا رهبر مدعی اقتدار مستقیم از جانب خدا برای کنترل تقریبا تمام شئون زندگی فرقه است و افراد حق اعتراض و پرسش ندارند. 4️⃣ بمب‌باران عشق و کنترل روابط: برای هر عضو جدید، به سرعت دوستانی انتخاب می‌کنند و به تدریج به او می‌فهمانند که مخالفت با فرقه سبب از دست‌دادن تمام دوستان تازه‌اش می‌شود. از سوی دیگر سعی می‌کنند ارتباطات گذشته فرد را با دوستان و حتی خانواده قطع کنند. 5️⃣ کنترل اطلاعات: به عضو فرقه تلقین می‌کنند که مطالب و اطلاعات خارج از فرقه، غیرواقعی و شیطانی است و فقط باید به آن‌چه در فرقه فرا می‌گیرد، اعتماد کند. 6️⃣ ساختار گزارش‌دهی: اعضا موظف‌اند مراقب هم باشند و گزارش وضعیت یکدیگر را به مراتب بالاتر فرقه ارائه دهند. 7️⃣ کنترل زمان: با ملاقات‌ها، فعالیت‌ها و مأموریت‌های طولانی، اعضا را مشغول نگه می‌دارند تا فرصتی برای تفکر، کسب اطلاع از سایر راه‌ها و تردید در عقاید و آرمان‌های فرقه نداشته باشند. 🔶 موضوع مغزشویی مورد نقدهای فراوانی قرار گرفته است. البته این کارها کم‌وبیش در برخی شبه جنبش‌های معنوی انجام می‌شود؛ اما در یک خانواده یا گروه‌های فرهنگی و اجتماعی سالم نیز ممکن است کمی از این برنامه‌ها و شیوه‌ها اجرا شود تا اعضاء با تمرکز و آرامش فکری به سوی اهداف مشترک حرکت کنند. ♦️ به هرروی انسان‌ها دارای شعور و اختیار هستند و می‌توانند در هر مرحله‌ای تصمیم بگیرند و به عضویت فرقه درنیایند و یا از آن جدا شوند؛ چنان‌چه بسیاری از افراد پس از مدتی از فرقه‌ها جدا می‌شوند و به مخالفت با آن می‌پردازند. 🔻پی‌نوشت: [1]. جامعه‌شناسی دین، همیلتون، 1377، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، تبیان، ص 339-341. [2]. Margaret Thaler, lalich, Janja .Singer, 1996 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آیا میتوان شبه‌جنبش‌های معنوی را فرقه نامید⁉️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ بنابراین به نظر می‌رسد که تعریف مارگارت تالر سینگر از فرقه با تأکیدی که بر مغزشویی، گزارش‌دهی، کنترل زمان و سایر شاخص‌های فرقه دارد، برای اطلاق به شبه‌جنبش‌ها چندان قابل دفاع نیست. 🔷 البته ممکن است مواردی از شبه‌جنبش‌های معنوی برخی از این ویژگی‌ها را داشته باشند یا شواهدی مبنی بر مغزشویی در برنامه‌های آن‌ها دیده شود؛ اما بسیاری از آن‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. 🔶 بنا بر تعریفی که ازفرقه ارائه می‌شود، آن‌ها اقلیتی جدا از جامعه هستند که افکار و ارزش‌های خود را متفاوت و در غالب موارد در تعارض با جامعه ارزیابی می‌کنند و به همین علت نوعی از انزوای اجتماعی در رویکرد و رفتار آن‌ها دیده می‌شود و اعضاء از درون فرقه کنترل شده و روابط آن‌ها با خارج فرقه بسیار محدود است. 🔷 اما شبه‌جنبش‌های معنوی برخلاف فرقه‌ها اهل انزوا نیستند و برای رسیدن به مقبولیت اجتماعی تلاش می‌کنند. آن‌ها می‌کوشند زیست اجتماعی کاملی داشته باشند و از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. 🔶 آن‌ها افکار عمومی را با ایده‌ها و دیدگاه‌های خود آشنا می‌کنند؛ بدون این‌که قصد به عضویت درآوردن کسی را داشته باشند. با او وارد گفت‌وگو می‌شوند و همین که افراد با ایده‌ها و افکار آن‌ها آشنا شوند برایشان رضایت‌بخش است. 🔷 از کسی نمی‌خواهند تا عضویت رسمی آن‌ها را بپذیرند؛ اگرچه ممکن است فضایی برای این کار باز کرده باشند و به صورت داوطلبانه فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری یا آموزش دیدن افراد فراهم کنند. 🔶 تفاوت مهم دیگر این است که فرقه‌ها باورنامه و برنامۀ خاصی را دنبال می‌کنند، ولی شبه‌جنبش‌ها در بسیاری از موارد مطالب مشابهی را ارائه می‌دهند. 🔷 در واقع حذف یک شبه‌جنبش چیزی را از جامعه کم نمی‌کند و شبه‌جنبش‌های دیگری هستند که همان مطالب را با کمی تفاوت به مردم ارائه دهند. 🔶 می‌توانیم بگوییم شبه‌جنبش‌های جایگزین‌پذیر هستند و برخلاف فرقه‌ها در افکار و ارزش‌های خود منحصر به فرد نیستند. 🔷 این دو ویژگی یعنی تلاش برای «مقبولیت اجتماعی» و «جایگزین پذیری»، شبه‌جنبش‌های معنوی را به صورت یک جریان فرهنگی در آورده است که مجموعه‌ای از ایده‌ها و تفسیرهای خاص انسان و جهان و ارزش‌های معنوی را ارائه می‌دهند. 🔶 نگرشی که به تدریج در جامعه گسترش می‌یابد و شبه‌جنبش‌های گوناگون مثل موج‌های متوالی می‌آیند و می‌روند و در مسیر عبور آن‌ها این نگرش‌ها و ارزش‌های معنوی رسوب می‌کند. ♦️ این جریان فراگیر فرهنگی که از طریق رسوخ و رسوب، تغییراتی را در نگرش‌های معنوی مردم ایجاد می‌کنند، نمی‌توانیم فرقه بنامیم و شاید، شبه‌جنبش‌های معنوی، نام مناسبی برای آنان باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جنگ های ۲۶۰ ساله سلجوقیان و بیزانسی‌ها 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2