eitaa logo
موسسه فطرت‌
2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.8هزار ویدیو
241 فایل
انجمن مردم‌نهاد فرهنگی فطرت تبریز شماره ثبت:۶۰۸۹ ارتباط با ادمین @fetrat_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ رابطه شناخت شخصیت ابا عبدالله الحسین با شناخت حقیقت عاشورا 🎙حاج آقای علیپور 🔶 آشنایی با حقیقت عاشورا  رابطه مستقیم دارد با آشنایی با شخصیت امام حسین علیه السلام ؛ 🔶لذا هر مقدار شخصیت حضرت شناخته بشود به همان میزان فهم حقیقت عاشورا ضریب عمق دیگری پیدا می‌کند. 🔶 ️البته اینکه ما شخصیت حضرت را بشناسیم این پر واضح است که  شناخت معصوم علیه السلام برای هیچ احدی امکان ندارد که بفهمد عمق حقیقت آن انوار مقدسه چه بوده است؛ 🔶 اما آن مقداری که بزرگان و تربیت شدگان مکتب اهل بیت (ع) فهمیده‌اند و  باز کرده‌اند؛ ما همین مقدار در سطح فهم خودمان می توانیم بفهمیم. 🔶️مصیبت عدم شناخت حقیقت عاشورا کمتر از مصیبت خود عاشورا نیست. 📚بخشی از بیانات حاج آقای علیپور در مراسم ظهر عاشورای ۱۴۰۲ ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 آیت الله حائری شیرازی: 🚨 امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. 🔸شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. 🔸روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» 🔸شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. 💠شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ بررسی بنیان‌های فکری شیعه با تدبر در زیارت عاشورا 📌ما در زیارت عاشورا حدود ۱۷-۱۸ دعا میکنیم که متناسب با ان ۱۷-۱۸ مقام هم میخواهیم. درخواستهای زیارت عاشورا دنیوی و مادی نیست چون اینها فانی هستن ،بلکه همه خواسته ها معنوی است 📌بعضی از این‌ مقامها انقدر بالاست که اگه زیارت عاشورا نبود قابل باور نبود که کسی جرات درخواست انرا از خدا داشته باشد 1⃣مقام خونخواهی امام حسین علیه السلام 💠 ان یرزقنی طلب ثارک... کسی که بخواد خونخواهی بکنه مقام خیلی بالاییه چون خونخواه ابی عبدالله امام زمانه 2⃣مقام وجاهت عندالله (آبروداری نزد خدا) 💠 اللهم اجعلنی عندک وجیها 3⃣مقام معِیَّت وهمراهی با معصومن 💠 ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الاخر 💠 مع امام منصور (این درخواست دیگه ویژست چون تمام انبیا و اولیا آرزوشو داشتن) 4⃣درخواست گره خوردن با معصوم در تمام مراحل زندگی 💠 اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد ... 5⃣مقام شهادت 💠 مماتی ممات محمد و ال محمد مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم السلام با شهادت بوده 6⃣رسیدن به مقام محمود 💠 ان یُبِلِغنی المقام المحمود در قران آیه ای داریم که به پیامبر میگه نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی و مقام محمود یعنی مقام شفاعت از نگاه عموم مفسران خود شفاعت گرفتن مقامی است که به هر کس نمیرسد (لا یملکون الشفاعه... شفاعت به هر کس نمیرسد) از شفاعت شدن یه مقامی بالاتر هست که مقام شفاعت کردن هست و در این فراز این را از خدا میخواهیم 7⃣مقام مشارکت در مصیبت ولی معصوم 💠 لقد عظمت الرزیه.....بک علینا 💠 و اسئل الله بحقکم....ان یعطینی بمصابی بکم..(یعنی مصیبت مال منه) 💠 الحمدلله علی عظیم رزیتی (دقیقا اینجا دیگه مصیبت رو برای خودت میدونی) این مقام خیلی عظیمه ها و کلی بحث باید روش انجام بشه. داستان زیارت عاشورا داستان یکی شدنه، قراره بچسبی به شجره حیات 8⃣مقام برائت 💠و ایام‌حیاتی بالبرائه منهم... برای دوری و تبری جستن از بعضی جریانها و افراد و خصایص(خصوصیتها) 9⃣مقام لعن 💠اللهم العن اول ظالم ظلم... انقدر مهمه که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت داره اول صدتا لعن میدی بعد صد تا سلام نکته:اصل برائت و لعن بعد از ظهور محقق میشه چون مردم تا قبل از ظهور نمیفهمیدن که مسببین چیو ازشون دریغ داشتن ما از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدونیم و درک نمیکنیم اصل برائت مال اون زمانه وقتی ظهور اتفاق بیوفته و بفهمیم چیو ازمون گرفتن 🔟مقام سلم 💠 انی سلم لمن سالمکم 💠 ولی لمن والاکم این مقام یعنی مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل بیت 1⃣1⃣مقام حرب 💠 حرب لمن حاربکم مگه به هر کسی مقام مجاهدت میرسه 2⃣1⃣مقام ایثار 💠 بابی انت و امی تو زیارت عاشورا اینو خواستیم و لااقل اداشو دراوردیم. ایثار یعنی بذل بهترینها و تو زیارت عاشورا بهترین چیزاتو میدی 3⃣1⃣مقام قربه الی الله (آخر مقامه این مقام) 💠 انی اتقرب الی الله... 💠 اللهم انی اتقرب الیک .. 4⃣1⃣مقام دوستی و نزدیکی به اهل بیت 💠 انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ..... 5⃣1⃣مقام معرفت اهل بیت (من مات ولم یعرف امام زمانه میت میته جاهلیه( 💠 اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم.. 6⃣1⃣مقام ثبات قدم و نداشتن تزلزل 💠 ان یثبت لی عندکم قدم صدق_ ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین... 7⃣1⃣مقام رجعت که هرکسی به این مقام نمیرسه و باید کلی کار انجام بده. ⚠️کجای زیارت عاشورا اینو گفته؟؟ شما بگید 8⃣1⃣مقامی که خدا به بندش درود بفرسته 💠 اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمه و مغفره این خواسته ها را لا مکان و لا زمان میخواهیم یعنی محدود به یه زمان خاصی نشده 💠 فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی (یعنی الان و اینجا و همه روزهای عمرم) 💠 و لا جعله الله آخر العهد منی... (الی الابد باشه و محدود به حال نباشه) ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ تذکر مهم اهل بیت و علما در روز عاشورا 💠 در روز عاشورا چطور تسلیت بگیم؟ ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ حقیقت راز نعل اسب و نماد خوش شانسی! ✍علی اکبر رائفی پور 🔶مگر حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) در گودال به شهادت نرسیدند؟ پس باید محل دفن حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) هم گودال باشد؛ اما اینطور نیست؛ قبر مطهر حضرت نسبت به گودال شهادت کمی آن طرفت‌تر است؛ کسانیکه به کربلا رفته باشند دیده‌اند که بین قتلگاه و ضریح فاصله است؛ چرا؟ 🔶[چون] عده‌ای آمدند و گفتند بر این پیکر باید اسب تاخته شود! اما این باید را چه کسی [یا چه کسانی] تعیین کردند؟ 🔶 چرا فکر نمیکنیم؟ چون داخل گودال نمیتوان اسب تاخت! از این جهت پیکر مطهر را از گودال خارج کردند و در جای صاف قرار دادند و نعل تازه به سم اسبان زدند و بر پیکر مطهر حضرت ارباب تاختند! 🔶بعدها همین افراد [کسانیکه دستور اسب تاختن بر پیکر حضرت را دادند؛ یهودیان]؛ در دوره گائونی مهاجرت کردند و در بغداد ساکن شدند؛ در این دوره بغداد مرکز اصلی یهودیان دنیا میشود! 🔶اینها نعل اسبانی که بر پیکر حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) تاختند؛ جدا کرده بودند و با افتخار بر درب خانه هایشان زدند!؛ که ما فرزندان همان افرادی هستیم که بر پیکر حسین اسب تاختند! اینها بعدها کوچ کردند و به سمت اسپانیا، شبه جزیره هیبری رفتند و در آنجا نعل اسب را نماد خوشبختی کردند! ⚠️و امروز عده‌ای بی‌خبر و ناآگاه؛ در کشور اسلامی و شیعه ایران!؛ نعل اسبی که بر پیکر امام مظلومشان تاخته شده را نماد خوشبختی تلقی میکنند و بر درب خانه و دکان میزنند و یا به ماشین خود آویزان میکنند! ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682