🚨 شبهه انکار وجود حضرت رقیه توسط علمای بزرگ تاریخ
📛شهید مطهری در حماسه حسینی داستان حضرت رقیه و وجود او را از تحریفات عاشورا دانسته است و در یادداشتهای خود نوشته است:
از طفل امام حسین به نام رقیه که در شام مرده و بعد برایش ضریح ساخته اند اخیراً به هم بافته اند. (یادداشتها ج 2 ص 80)
🔻ایشان در حماسه حسینی نیز در بیان تحریفات عاشورا می نویسند:
داستان طفلی از ابی عبدالله که در شام از دنیا رفت و بهانه پدر می گرفت و سر پدر را آوردند و همان جا وفات کرد. ( حماسه حسینی، شهید مطهری، ج 2 ص 585 و 586)و...
✅ پاسخ اجمالی
🔶سخن شهید مطهری درباره حضرت رقیه، بخشی از کتاب یادداشتهای استاد شهید می باشد که در واقع فیشهای تحقیقاتی ایشان بوده که قصد داشته اند بعدها راجع به آنها تحقیق نمایند، اما شهادت، مجال اینکار را به ایشان نداد و با شهادت ایشان توسط موسسه نشر آثار ایشان منتشر شده است!
🔶 اصل وجود دختری چهار یا سه ساله برای امام حسین ع در منابع شیعی آمده است در کتاب کامل بهائی نوشته علاء الدین طبری مربوط به 700 سال پیش قصه دختری چهار ساله که در ماجرای اسارت در خرابه شام در کنار سر بریده پدر به شهادت رسیده، آمده است.
🔶 بر خلاف ادعای نویسنده بنابر نقل اللهوف، نام حضرت رقیه (ع) بارها بر زبان امام حسین (ع) جاری شده است.
✅ پاسخ کامل:
🔸توسل به دروغ ، مهمترین اسلحه ی دشمنان برای ایجاد انحراف و متزلزل کردن عقاید مومنین است، با افزایش آگاهی خود ، سپری در مقابل این اسلحه ایجاد کنیم.
🔶 برای اثبات وجود مبارک حضرت #رقیه (س) آنچنان اسناد و منابع معتبر وموثق وجود دارد که حتی جای هیچ شک وجود ندارد.
📌 اکنون موارد ذکر شده در شبهه و دروغهای آشکار درآن را بررسی می کنیم.
🔸ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﯽ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺘﻦ ﺷﺒﻬﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ ﺭﺍ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺷﻬﯿﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻓﯿﺶﻫﺎﯼ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺑﻌﺪﻫﺎ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻭ ﻗﻄﻌﯽ ﺑﺮﺳﻨﺪ. ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻭ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺮﺳﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﯽ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﻧﺎﺷﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﮐﺘﺎﺏ ﻧﯿﺰ ﺗﺬﮐﺮ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﯾﺎﺩﺩﺍﺷﺖﻫﺎﯼ ﺧﺎﻡ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﮕﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ، ﺑﻪ ﭼﺎﭖ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﺎﻭﯾﺰﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﮐﻢ ﺍﻃﻼﻉ ﻭ ﺑﻌﻀﺎً ﻣﻌﺎﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
🔶درصورتی که استاد ، نظرشان براین بوده که دراین خصوص باید تحقیقات بیشتری شود (که متاسفانه با شهادتش فرصت تحقیق نشد). ایشان به هیچ وجه نعوذبالله منکر وجود ایشان نبودند.
📌 ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﺩﺍﺭﺍﯼ ۳۰۸ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻄﻠﺒﯽ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻥ ﯾﺎﻓﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔶 در شبهه نوشته شده که درهیچ یک از مقاتل و منابع در ذکر نام دختران امام حسین ع ، دختری به نام رقیه یاد نشده وبرای اولین بار ازقرن هفتم نام وی وارد کتایها شده.
⚠️ قطعا نویسنده، علاوه بر مغرض بودن ، بی سواد هم بوده.
به گوشه ای از ده ها منبع کهن معتبر قرون ابتدایی اسلام، اشاره ای میکنیم که نام حضرت رقیه (س) با ذکر ماجرای مصیبتشان درشام درآنها مشاهده میشود.
🔹 مقتل ابومخنف (متوفی ۱۵۸ ه ق)ازاصحاب امام صادق ع
🔹محمدبن عمر واقدی (م۲۰۷)
🔹محمدبن جریرطبری(م۳۱۰)
🔹ابن قتیبه در «الامامة والسیاسة» (م۳۲۳)
🔹ابن عبدربه در «العقدالفرید» (م۳۲۸)
🔹تاریخ علی بن حسین مسعودی(م۳۴۵)
🔹شیخ مفید در «الارشاد» ونیز در « النصرة فی حرب البصرة» (م۴۱۳)
🔹علامه شهرستانی در« الملل والنحل»(م۵۴۸)
🔹خوارزمی در«مقتل الحسین»(م۵۶۸)
🔹ابن عساکر در«تاریخ دمشق» (م ۵۷۱)
🔹..... وده ها سند معتبر کهن دیگر از متقدمین که مجال ذکر آن نیست.
🔶 مرحوم شیخ علی فلسفی در کتاب« حضرت رقیه س» می نویسند که نام مبارک ایشان در ۲۰ سند معتبر با نام «رقیه » ذکر شده.
⚠️ نویسنده آن چنان ناآگاه و بی سواد است که حتی لهوف نخوانده.
وبه دروغ میگوید که نه این موضوع در لهوف است ونه درارشاد شیخ مفید. نه اعیان الشیعه خوانده و نه کتابهای شیخ عباسی قمی را.
🔸برخلاف ادعای نویسنده، نام مبارک حضرت رقیه س چندین بار در مقتل لهوف سیدابن طاوس ۶۶۴ (که از معتبرترین مقتل هاست)ذکر شده و برزبان امام حسین ع جاری شده است.
لهوف ص ۱۴۱
🔶 ﮐﺘﺎﺏ ﻟﺒﺎﺏ ﺍﻻﻧﺴﺎﺏ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﯼ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﯿﻌﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 565 ﻭﻓﺎﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
🔶 ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺮﻋﺸﯽ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﯼ ﻣﻔﺼﻠﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻋﻈﻤﺖ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﯿﻬﻘﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻭ ﺷﺶ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻉ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻫﺎﯼ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺳﮑﯿﻨﻪ ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻫﯿﭻ ﺍﺑﻬﺎﻣﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ. ﻣﻮﺭﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
👇ادامه پاسخ👇
👇ادامه پاسخ👇
📌 در سایر منابع معتبر، فقط نام مبارک ایشان ذکر نشده ولی ماجرای شهادت ایشان نقل شده.
🔸ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ 179 ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﺗﺄﻟﯿﻒ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﺒﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﮐﻪ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻫﻔﺘﺼﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺑﻮﺩﻩ ، ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﯿﺮﯼ ﻗﺼﻪ ﯼ ﮐﺮﺑﻼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻣﺨﻔﯽ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺑﻪ ﺷﺎﻡ، ﺷﺒﯽ دختربچه ای ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﮐﺠﺎ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻡ. ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺟﻤﻠﮕﯽ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ.
ﯾﺰﯾﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
🔸 علی بن عیسی اربلی در «کشف الغمه» (۶۸۷ ه ق)
🔸ﺍﺯ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﯾﯽ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻗﯿﻪ (ﺱ) ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﻨﺪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. ﻫﻤﯿﻦ ﺳﻨﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺣﺮﻡ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﻗﻠﺒﺶ ﻣﯽ ﺷﮑﻨﺪ ﻭ ﺍﺷﮏ ﺍﻭ ﺟﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
🔹علامه ی سیدمحسن امین در «اعیان الشیعه» قصیده ای از «سیف بن عمیره» که از صحابه ی امام صادق ع و امام کاظم ع واز راویان برجسته و مشهور جهان تشیع است نقل کرده است که ماجرای مصیبت حضرت رقیه درشام را با ذکر نام وی «رقیه» مکتوب کرده اند.
🔸مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان ، نیز در نفس المهموم و منتهی الآمال ، ماجرای شام را برای حضرت رقیه نقل کرده اند وبرای ابراز ارادت به محضر ایشان ، سال ۱۳۵۸ ه ق به زیارت حرم ایشان مشرف شدند.
⚠️حتی بزرگان اهل سنت نیز در منابع خود ، وجود این بانوی بزرگوار را تایید میکنند.
🔶ﻋﺒﺪﺍﻟﻮﻫﺎﺏ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺷﺎﻓﻌﻰ ﻣﺼﺮﻯ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۹۷۲ ﻫـ) ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ «ﺍﻟﻤﻨﻦ: ﺑﺎﺏ ﺩﻫﻢ» ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺮﻗﺪ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﭼﻨﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ: ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ، ﺑﻘﻌﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺁﻝ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ) ﻭ ﺭﻗﯿﻪ ﺷﻬﯿﺪﻩ، ﺩﺧﺘﺮ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺷﺮﻑ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.
🔶ﻋﻼﻣﻪ ﺷﯿﺦ ﺣﺎﻓﻆ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺍﻟﻘﻨﺪﻭﺭﻯ ﺍﻟﺤﻨﻔﻰ (ﻣﺘﻮﻓﻰ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۲۹۴ ﻫـ) ﻧﺎﻡ ﺭﻗﯿﻪ(ﻋﻠﯿﻬﺎ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺑﺎﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺩﻩ: (ﭘﺲ ﻧﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﺍﻯ ﺍﻡ ﮐﻠﺜﻮﻡ، ﻭ ﺍﻯ ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺭﻗﯿﻪ ،ﻭ ﺍﻯ ﻋﺎﺗﮑﻪ، ﻭ ﺍﻯ ﺯﯾﻨﺐ، ﻭ ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻣﻦ ﺩﺭﻭﺩ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺩ.)
🔶ﻋﻼﻣﻪ ﺣﺎﺋﺮﻯ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﻌﺎﻟﻰ ﺍﻟﺴﺒﻄﯿﻦ ﻣﻰ ﻧﻮﯾﺴﺪ:
ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ) ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: ﺳﮑﯿﻨﻪ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺻﻐﺮﻯ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﮐﺒﺮﻯ ﻭ ﺭﻗﯿّﻪ ﻋﻠﯿﻬﻦّ ﺍﻟﺴّﻼﻡ.
📌دراین شبهه و برخی نوشته ی مغرضین ، نام برخی از علما به میان آمده است که ادعا شده وجود مبارک حضرت رقیه را انکار میکنند.
🔶اولا ، تعداد این اشخاص کمتراز انگشتان یک دست است.
🔶ثانیا؛هیچ کدام ازاین #علما درهیچ سندی منکر وجود ایشان نشده اند بلکه یا تشکیک کرده اند و خودرا نیازمند تحقیق بیشتر دیده اند و یا فقط در نام ایشان شک دارند.
🔶دراین خصوص استاد فرزانه ، فاطمی نیا میفرمایند (بااین مضمون) : اصلا گیریم اسم ایشان رقیه نیست ، ما میگوییم «دردانه ی حسین »
🔶ثالثا؛ اکثریت غالب #مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ و محققان ، با قاطعیت تمام وجود مبارک ایشان را بعنوان دردانه ی امام حسین تایید میکنند.
همچون: آیات عظام
سیستانی- وحید خراسانی-جوادی آملی-مکارم شیرازی- نوری همدانی -میرزاشیخ جواد تبریزی- علوی گرگانی- مظاهری - استاد فاطمی نیا و.....
📌مطلب آخر این که ؛
طبق اسناد، اسم مبارک همه پسران بزرگوار امام حسین ع ، « علی» و همه ی دختران «فاطمه» بود.
لذا اگر هم احیانا تناقضاتی در برخی متون است ، بخاطر تشابه اسمی آنها بوده .
لذا این نامهایی مثل سکینه وزینب و رقیه که برای دختران حضرت ذکرشده، نامهای دوم آنها بوده است.
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ شباهت چند دختر به حضرت رقیه
📌 ماجرای بیخوابی دختر شهید #صدرزاده
🚨 وقتی که عروسکها برای دخترها رنگ میبازند...
📌 برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی، به مناسبت سوم محرم و روضه حضرت رقیه سلاماللهعلیها
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️حضرت رقیه سلاماللهعلیها در منابع کهن
📌در کتب مهم شیعیان وجود حضرت رقیه سلاماللهعلیها یا دختر ۳ الی ۴ ساله سیدالشهدا علیهالسلام ذکر شده است. اما در این کلیپ میخواهیم منابع کهن در اینباره را بررسی کنیم
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
❇️ چهار نکته درباره استرداد یک لایحه
📌سخنگوی دولت اعلام کرد: "در راستای حفظ انسجام ملی و تاکید رئیس جمهور، استرداد لایحه فضای مجازی در جلسه امروز دولت مصوب شد".
🔸اقدام دولت از ابعاد مختلف، عجیب، غیر منطقی، غیر قانونی، و مبتذل است.
🔸نخست اینکه «لایحه مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی»، اصالتا لایحه قضایی و مربوط به دستگاه قضایی است که بر اساس قانون اساسی، از طریق دولت تقدیم مجلس می شود.
🔺بنابراین، دولت آن حقی را که برای پس گرفتن لوایح خود دارد، در اینجا برخوردار نیست. حتی اگر خیلی گشاده دستانه نگاه کنیم، دولت دست کم باید برای این کار، از دستگاه قضایی اجازه بگیرد و خودسرانه نمی تواند لایحه دستگاه قضایی را مسترد کند.
🔸نکته دوم؛ اقدام دولت در تقدیم لایحه، و تصویب دو فوریت آن در مجلس و سپس تصویب درخواست پس گرفتن لایحه در دولت (به خاطر هوچیگری چند حزب و رسانه حامی) از وضعیت ملوک الطوایفی و فقدان قوه عاقله در دولت حکایت می کند.
🔺اگر لایحه باید تقدیم مجلس می شده -که قانونا همین است- استرداد بعدی برای چیست؟ اگر هم فرض کنیم درخواست استرداد، کار قانونی است، باید پرسید که پس برای چه، لایحه را تصویب کرده و به مجلس فرستاده اند؟!
🔸نکته سوم؛ چالش کارآمدی و اقدام و عمل در برخی اجزای دولت جدی است و همین، موجب رکود شدید در فعالیت، و گزارش آن به مردم شده است.
🔺متاسفانه برخی مدعیان حمایت از دولت، از طریق "شورای راهبری کابینه" و سپس "معاونت راهبردی رئیس جمهور"، چنان مهره چینی کرده و مذاکره را چنان آراستند که جایی برای هیچ طراحی و برنامه ریزی دیگر نماند و با پوچ درآمدن این گزینه، عملا دست دولت خالی مانده است.
🔺در چنین شرایطی، رندان صحنه گردان، ظاهرا تصور می کنند با ایجاد مسئله و تولید حاشیه، می توانند افکار عمومی را از خلا کارکرد و کارآمدی خود منحرف کنند یا استرداد یک لایحه را به عنوان دستاورد(!) فاکتور کنند؛ ولو این حاشیه سازی به قیمت بازی با حیثیت دولت و نمایش بلبشوی سازمانی تمام شود!
🔸نکته چهارم؛ تدوین «لایحه مقابله با نشر اکاذیب در فضای مجازی»، پنج سال طول کشیده و در واقع، تقدیم آن به مجلس با تاخیر انجام شده است و این در حالی است که انتشار سازمان یافته مطالب خلاف واقع در همین دوره، موجب آسیب های بسیار به اقتصاد و امنیت و فرهنگ و سیاست کشور شده است.
🔺درباره جزئیات و مفاد هر لایحه ای، می توان گفت و گو و نقد و اصلاح کرد. اما مخالفت با اصل موضوع، صرفا از ذی نفعان انتشار سازمان یافته مطالب کذب بر می آید و لا غیر.
🔺این ذی نفعان، کدام محافل هستند که از به هم ریختن بازار ارز، دامن زدن به تورم انتظاری و بالا کشیدن قیمت ها، تحریف واقعیت ها، نا امید کردن مردم، جرئت دادن به تروریست ها و خرابکاران و قانون شکنان، و ایجاد حاشیه امن برای مجرمان سود می برند؟
🔸این منفعت محفلی، با توجه به وسعت خسارت های آن برای کشور، آیا جز در بستر مطامع دشمنان بیگانه قابل تعریف است؟!
🔺آیا عجیب نیست که کشورهای لیبرال غربی، قوانین سفت و سخت بر فضای مجازی اعمال می کنند، به سانسور گسترده می پردازند، یا حتی کار به هفت ماه بازداشت و چند بار بازجویی و تفهیم اتهام به مدیر تلگرام در فرانسه می کشد، اما کسانی در کشور ما، ضرورت ولنگاری در فضای مجازی را به خورد دولت می دهند و دولت هم می پذیرد؟! مسئولیت اجتماعی در این میان چه می شود؟
⚠️اتفاق اخیر، از ابعاد مختلف، موجب وهن و سقوط جایگاه دولت است، ولو در پوشش حمایت از دولت و با عنوان دروغین مطالبه مردم، بزک شده باشد. بی مبالاتی، دولت را گرفتار می کند و از اقتدار و اعتبار و کارآمدی می اندازد.
✍محمد ایمانی
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
📌۲۰ نکته دوستانه درباره پیاده روی اربعین:
۱)در این چند روزی که عراق هستید، بین آنچه موکبهای کوچک عراقی تقدیم شما میکنند با آنچه در موکبهای پر زرق و برق ایرانیها توزیع میشود، فرقی قائل نشوید.
متاسفانه حضور پر رنگ برخی موکبهای ایرانی آنهم با آن همه زرق وبرق در پذیرایی از زائران، حس میزبانی عراقی ها را به چالش کشیده است.
سعی کنید در موکب های عراقی هم تا جایی که مقدور است سکنی داشته باشید.
آنها باید ببینند اینجا ایرانی و عراقی نداریم و همه یک امت واحده هستیم.
۲)در این چند روزی که عراق هستید، اگر در جایی غذای ایرانی توزیع میشود،فریاد نزنید غذای ایرانی!!
با این کار عراقیها احساس میکنند که برای آنها نیست!
چراکه هیچ موکب عراقی هیچ وقت فریاد نمیزند غذای عراقی!!
۳)در این چندروزی که عراق هستید، کمک کنید هزینههای دولت عراق برای جمع آوری زباله ها و بهداشت مسیرها بیش از پیش نشود.
۴)در این چند روزی که عراق هستید، اصلا" روی ایرانی و عراقی بودن صحبت نشود. و خیلی تاکید کنید که حبّ الحسین یجمعُنا.
۵)در این چند روزی که عراق هستید، غذایی نگیرید که نمیخورید. عراقیها خیلی خیلی ناراحت میشوند!
اگر هم به اصرار بیش از حد گرفتید و بدتان آمد، به روی خودتان نیاورید و از طرف تشکر کنید.
همان جا جلوی عراقیها ظرف غذا را دور نیندازید.
۶)در این چند روزی که عراق هستید، مراقب وسایل عمومی و مردمی عراقیها باشید. خودروها، سرویسهای بهداشتی، محل اسکان و....
۷)در این چند روزی که عراق هستید، بدانید که عراقیها موظف به خدمت رایگان به شما نیستند!
پس هرجا هزینهای داشت پرداخت کنید.
مثلا" کرایه ماشین!
۸)در این چند روزی که عراق هستید، اگر در منزلی اسکان یافتید، خیال نکنید که میزبان تا هر وقت که شما بخواهید، تمایل دارد و میتواند از شما پذیرایی کند!
۹)در این چند روزی که عراق هستید،یادتان نرود که عراق کشوری جنگ زده (حمله آمریکا، داعش و ...) و به شدت پرخرج است. خرج اضافی برای این کشور درست نکنید.
۱۰)در صورت امکان چند هدیه کوچک از ایران خریداری کرده در مسیر به نام ایران به کودکان عراقی هدیه دهید.
۱۱)با خادمان موکب ها از هر ملیتی خوشرو باشید، قدردانی کنید و عکس یادگاری بگیرید.
۱۲)بعضا" برخی خانم های ایرانی داخل موکب ها آرایش می کنند. لطفا" توجه داشته باشیدکه زنان عراقی بحق هرگونه آرایش کردن زنان، علی الخصوص در ایام عزای اهل بیت(علیهمالسّلام) را به شدت بد و قبیح می دانند.
۱۳)در کنار استفاده از تصاویر و نشانه هایی که با خود حمل میکنید (مانند تصویر رهبر انقلاب یا سردار سلیمانی) حتماً از تصاویر مراجع عظام تقلید در عراق ( حضرات آیات : سیستانی ، حکیم ، صدر) و یافرماندهان الحشد الشعبی (هادی العامری، ابومهدی مهندس و ... ) هم استفاده کنید.
۱۴)محور غربی، عبری، عربی شدیداً در حال تبلیغ در میان مردم عراق هستند که ایران کشور شما را تسخیر کرده است. حتما" با همان عربی دست و پا شکسته به عراقی ها بگویید که دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السّلام) و مردم عراق را وظیفه دینی ایرانی ها می دانید و از دوستی و صمیمیت دو ملت و از اینکه به نیابت شان به زیارت امام رضا(علیه السّلام) خواهید رفت به آنها بگویید.
۱۵.)به هیچ وجه به تصاویر، بنرها و موکب های جریان های انحرافی واکنش نشان ندهید.
۱۶)در مسیر پیاده روی، برخی فرقه های انحرافی مانند کلبی ها، یمانی ها، صرخی ها و ... حضور دارند. وقتتان را با بحث بیهوده با آنها به هدر ندهید و در موکب هایشان نیز اقامت نکنید. البته افراد خبره بدون اینکه فتنه شود ظریفانه امر به معروف نمایند.
۱۷.تقریبا" همه شما عزیزان ابراز تصویر برداری مناسب در اختیار دارید. اتفاقات و صحنه های ناب این سفر بی نظیر را ثبت و ضبط کرده و با هشتگ های انگلیسی در شبکه های اجتماعی جهانی (مانند گوگل پلاس،فیس بوک، توییتر،اینستاگرام) به اشتراک بگذارید.
۱۸)هر سال به تعداد خبرنگاران غیر مسلمان کنگره عظیم اربعین افزوده می شود. *شما عزیزان نمایندگان فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما هستید. به گونه ای رفتار کنید و سخن بگویید که ایرانیان، به عنوان شیعه نمونه به جهانیان معرفی شوند.
۱۹)امسال شیطان و ایادی او تمام حربه های خود را به کار گرفته اند تا راهیان این سفر را کم و کمتر کرده و دلهای ایشان و شما را نسبت به هم پر از کینه کنند.
در این راه فقط به ندای «هل من ناصر» ارباب بی کفن دل بسپارید و گوشتان را بر اصوات تفرقه افکنانه سپاهیان ابلیس ببندید
در حدّ توان خویش، کمک های مادّی و معنوی خود را نثار برادران و خواهرانی کنید که در عزم شان نسبت به این سفر موانعی وجود دارد
۲۰)فراموش نکنید شاید یکی از همین هزاران عزیزی که از کنارشان عبور می کنید مولا و صاحب مان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشند
احترام زائران حضرت امام حسین(ع) و این مسیر مقدس را حفظ کنید.
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
📌 چرا دشمن از راهپیمایی اربعین میترسد؟
1⃣ #میترسند_که: راهپیمایی حسینی پایه گذار تمدن مهدوی شود
2⃣ #میترسند_که : سخن پیر جماران محقق شود: راه قدس از کربلا می گذرد
3⃣ #میترسند_که: طالبان حقیقت و عدالت خواهی با دیدن این همایش زیر علم "حب الحسین یجمعنا" به پویش عدالتخواهی بپیوندند.
4⃣ #میترسند_که: بانگ لبیک یا حسین که دیروز استوانه های کاخ سبز یزید را لرزاند به کاخ سفید برسد.
5⃣ #میترسند_که : اربعین از یک مناسک فراتر رفته و احیاگر فرهنگ ناب تشیع شود.
6⃣ #میترسند: چون اربعین طومار نسخه استعماری " تفرقه بیانداز و حکومت کن" را در هم می پیچد
7⃣ #میترسند_که نسخه اسلام آمریکایی که با تاج و تخت فرعون و ثروت قارون کاری ندارد با جرقه اربعین آتش بگیرد
8⃣ #می_ترسند چون میدانند اربعین یعنی عبور از اومانیسم، لذت محوری غربی، عقلانیت ابزاری غرب و حرکت به سمت امت واحده با تکیه بر ارزش هت است
9⃣ #میترسند چون میدانند اربعین گهواره ی تربیتی حججی ها و صدرزاده ها هاست...
🔟🔻و حرف آخر:
#میترسند: چون میدانند امام زمان(عج) به سفارش پدر عزیزش در جمع حاضران اربعین پیداترین زائرِ پنهان کربلاست...!!
✍ محمدصادق سلطانزاده شرویه
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ راهپیمایی اربعین، برترین قدرت رسانه ای جهان اسلام
🎙رهبر معظم انقلاب
🔶وظیفه و هدف هر مسلمان در شرایط کنونی چیست؟
✅#کانون_فرهنگی_تبلیغی_فطرت
🔻#معاونت_بصیرتی
🔗با فطرت همراه شوید...
https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682