eitaa logo
موسسه فطرت‌
2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
6.8هزار ویدیو
238 فایل
انجمن مردم‌نهاد فرهنگی فطرت تبریز شماره ثبت:۶۰۸۹ ارتباط با ادمین @fetrat_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨رئیس جمهور: پیام رهبر انقلاب نقشه راه صیانت از منافع ملی در مسیر مذاکرات است/خود را متعهد به اجرای دغدغه‌ها و رهنمودهای ایشان می‌دانیم/ با اتکا به رهنمودهای رهبری و هوشیاری تیم مذاکره‌کننده، پیروزی حاصل خواهد شد 📌رئیس جمهور با استقبال از پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره روند مذاکرات و توافق پایان جنگ، این پیام را تبیین‌کننده مسئولیت نهادهای مؤثر در فرآیند دیپلماسی و صیانت از منافع ملی دانست و تأکید کرد :دولت و شورای عالی امنیت ملی با اهتمام کامل نسبت به رهنمودهای معظم‌له، حفاظت از حقوق ملت ایران و پاسداری از عزت و اقتدار کشور را در صدر اولویت‌های خود قرار خواهند داد. 🔸در پی انتشار پیام راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره روند مذاکرات و توافق اخیر پایان جنگ،  دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی ضمن قدردانی از رهنمودها و حمایت‌های معظم‌له، بر نقش تعیین‌کننده این پیام در ترسیم چارچوب‌های کلان مذاکرات و تبیین مسئولیت دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کرد. 🔸رئیس جمهور همچنین  توجه و حمایت رهبر انقلاب از تلاش‌های مسئولان و تیم‌های تخصصی کشور در مسیر تأمین منافع ملت ایران را مایه دلگرمی و پشتوانه‌ای ارزشمند برای استمرار این روند توصیف و تصریح کرد که تمامی ارکان تصمیم‌گیر و اجرایی کشور خود را موظف به رعایت دقیق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می‌دانند. 📌متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم 🔸پیام روشنگرانه و صریح مقام معظم رهبری خطاب به ملت پرشور و وفادار ایران مسئولیت همه اجزای مؤثر در فرآیند مذاکره پیش رو را تبیین کرد. توجه مهرافزای معظم‌له مبنی بر تلاش‌های دلسوزانه و حسن نظر مسئولین امر و صدور اجازه برای آغاز مذاکره در جهت تحصیل منفعت برای ملت ایران اسباب خرسندی و رضایت همه خدمتگزاران ملت ایران است. 🔸 بدیهی است اینجانب به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی به همراه سایر اعضای این شورا خود را متعهد به توجه حداکثری نسبت به دغدغه‌های معظم‌له و حراست از حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت می‌دانیم. 🔸بی‌تردید خط قرمز مسئولین منافع ملی و پاسداشت عزت، شرافت و اقتدار ملت رشید ایران است و با توجه حداکثری تیم مذاکره کننده نسبت به جزئیات مذاکره و رجای واثق به فضل و عنایت پروردگار، پیروزی بزرگ حاصل خواهد شد. انشاالله مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
🚨پیام قالیباف به رهبر معظم انقلاب: اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم 📌رئیس مجلس شورای اسلامی: از پیام راه‌گشا و حکیمانه حضرتعالی سپاسگزاریم. این پیام نقشه‌راهی بود که بیش از گذشته روشن کرد با نهایی شدن این یادداشت تفاهم، تازه به آغاز راه سخت و پرپیچ و خمی رسیده‌ایم که باید حقوق ملت ایران و مقاومت را از دشمن بدعهد استیفا کنیم. این پیام و اعلام انتظار برای تحقق شروط تعیین شده در یادداشت تفاهم، دست ما را برای پیگیری تعهدات آمریکا پر تر کرد. 🔸 ما این اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد طرف مقابل با بدعهدی و زورگویی حق مردم ایران و جبهه مقاومت را مخدوش کند. براساس آموزه‌های مکتب حسینی و سیره امام شهیدمان، معتقدم جبهه توحیدی هرگز نمی‌تواند با جبهه باطل صلح کند و وظیفه همه ما این است که مقابل جبهه باطل بایستیم و در این مسیر، دیپلماسی را یکی از میدان‌های مبارزه برای ایستادگی می‌دانیم. تضمین ما برای تحقق این یاداشت تفاهم، نه بندهای آن، بلکه جان ماست که کف دست گرفته‌ایم و قدرت جمهوری اسلامی ایران که دشمن آمریکایی صهیونی در جنگ اخیر ضربات و قاطعیت آن را به عینه درک کرد. ما همان‌گونه که در مسیر گذشته مذاکرات نشان دادیم اهل ایستادگی برای تحقق شروط و خطوط قرمز تعیین شده و کسب منافع ملت ایران هستیم. مذاکره برای ما مسیر مبارزه برای گرفتن حقوق مردم ایران است و در این مسیر اگر دشمن به دنبال زیاده‌خواهی باشد ثابت کرده‌ایم که دست مان روی ماشه است و هیچ تردیدی در پاسخ کوبنده به دشمن که در جنگ اخیر طعم آن را چشیده، نداریم. 🔸 درپایان از اینکه نحوه ادامه مسیر پرخطر و پیچیده مذاکرات را روشن فرمودید سپاسگزارم و امیدوارم این پیام همه آحاد جامعه را در مقابل دشمن برای تحقق شروط گفته شده در تفاهم، متحد و یکپارچه کند. ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨چند نکته درباره پیام رهبری عزیز 📌چرا رهبری مخالفت خود را با مسیر مسوولین علنی کرد؟ دلیلش ایجاد یک قدرت جدید در میدان است. آمریکا میفهمد این بار اگر زیاده خواهی کند یا بد عهدی کند کل این مسیر برای همیشه تاریخ منفجر و نابود میشود. این مسیر برای مجموعه مسوولین کشور حالا حالاها بسته خواهد ماند. 📌کلمه "علی الاصول" یعنی چی؟ ببینید در سخنان امام و رهبری شهید به وضوح میتوان مشاهده کرد که مذاکره با آمریکا خطا است. هر جایی اجازه به مذاکره داده شد امر ثانوی دیگری پایش وسط بوده، یا تجربه مردم و مسوولین در دهه نود، که الان دیگر آن وضعیت نیست، یا دفع شر دیگری ، یا ایجاد مشروعیت برای جنگ اگر حمله کردند و ... اینکه الان این مذاکرات میتواند حقوق مردم و جبهه مقاومت را بر گرداند بحثی است اما علی الاصول یعنی به خودی خود، اصل اولی مخالفت است. 🔸 ظاهرا برای رهبری دلایل برای کنار گذاشتن این اصل اولیه متقن و کافی هم نبوده. اما آنقدر هم کنار گذاشتن این مسیر محکم نبوده که اجازه این کار را به مسوولین ندهد، بلکه مشروط به پذیرش مسوولیتش از جانب رییس جمهور و مسوولین این مسیر را مجاز دیده. او به این طریق برای این مذاکرات یک فایده جانبی ایجاد کرده و آن اینکه در صورت شکست این مسیر، این نوع محاسبه توسط مردم هو شود و دیگر به هیچ توجیهی پذیرفته نشود. در عین حال قدرت دیگری درست کند برای فشار به طرف مقابل. این نوعی هوشمندی در رهبری ایشان است. 📌شما مگر نگفتید این تفاهم خوب است؟ رهبری که میگوید خوب نیست؟ ببینید تفاهم از آن جهت که روی کاغذ نشان دهنده شکست دشمن است خوب است. این متن یک و نیم صفحه ای، بیست و پنج بار با رهبری رفت و برگشت کرده و روی جزییاتش نظر داده شده. اما کلا بارها نوشتم که مسیر را الگوریتمی باید دید، یعنی اگر این‌مسیر پیش رفت چه میشود و اگر نشد چه میشود؟ باید در هر دو حالت به نفع ما باشد. 🔸اما آیا به این مسیر و پاسخ گرفتن از آن، خوشبینیم؟ قبلا هم عرض کردم من هم بد بینم. اینکه آمریکا اسراییل را بیچاره رها کند و طرح دهها ساله اش را بیخیال شود در منطقه، خیلی بعید است. 🔸 اما الان با این متن رهبری عزیز دو طرف مسیر موفقیت آمیز تر شد. هم قدرتی برای عمل به تعهدات دشمن ایجاد شد، هم اگر راه به نتیجه نرسید مسیر بالکل منفجر خواهد شد و دیگر دولت نمیتواند این علم را بلند کند و بگوید نگذاشتند یا هر چی. 📌آیا آقایانی که نقد متن میکردند کارشان درست بود؟ ⚠️ متن رهبری عزیز اساسا ناظر به متن تفاهمنامه نیست بلکه ناظر به عمل دشمن در آینده است، نقدهایی که از این زاویه به این مسیر بوده حتما درست بوده. اما روشن است که متن قبلی رهبری که به روشنی دستور ترک دشمنی و اختلاف و بدبینی و یاس و امثالهم میداد، مخالف عمل جریانهای این چنینی بود که متاسفانه دستورات روشن ایشان در این زمینه را زمین زدند. 📌آیا این روش آقا مجتبی خلاف پدر شهیدش بود؟ ابدا این طور نیست. رهبری شهید نیز بسیاری اوقات اختلافات خود را با مسوولین علنی میکرد به مصالحی. یک نمونه اش بحث مذاکره با آمریکا بود که هاشمی و روحانی اصرار داشتند، یک نمونه اش برجام و... 📌چرا رهبری عزیز حساب خود و مردم را از مسوولین جدا کرد و گفت منتظر میمانیم؟ چرا پشت مسوولین را خالی کرد؟ ⚠️ به نظرم این اتفاق یک نکته مهم را اشاره میکرد و آن اینکه دوران عوض شده، وقتی مردم مبعوث میشوند یعنی زمانه عوض شده، این نکته ای است که رهبری و مردم متوجهند و هنوز مسوولین متوجه نشده اند و از این جهت عقبتر از جریان دوران کنونی اند، این رفتار رهبری برای همه مسوولین و نخبگان بسیار درس آموز است. ✍علی مهدیان ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨درباره «تحمیل» ⚠️بعضی‌ها از عبارت «نظر دیگری داشتم» در پیام رهبر انقلاب، بوی تحمیل استشمام کرده‌اند. این برداشت خطای عجیبی است. 📌تحمیل دو شرط دارد: اول اینکه تحمیل‌کننده اراده تحمیل داشته باشد و دوم اینکه تحمیل‌شونده ناگزیر از پذیرش باشد. 🔸حال آنکه رهبر جامعه صریحاً می‌گویند «اجازه آن را صادر کردم». یعنی امکان مجوز ندادن هم وجود داشته است. دلیل این اجازه را هم روشن بیان می‌کنند؛ مسئولیت و تعهد رئیس‌جمهور و سایر اعضای شعام در پاسداشت حق مردم. 🔸طرف مقابل این تصمیم نیز محصول عقل جمعی نظام است. مگر وقتی مردم رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند، اگر فرض کنیم نظر شخصی رهبر بر فرد دیگری بوده باشد، می‌توان نام آن را تحمیل گذاشت؟ اتفاقاً امام جامعه از خروجی سازوکار قانونی و عقل جمعی حمایت می‌کنند. 🔸به نظر می‌رسد بیان این نکته در متن، کمک به دولت هم هست. پیامی روشن که این مجوز، چک سفیدامضا نیست و همه باید در تحقق شروط و تعهدات پای کار باشند. از سوی دیگر، دست دولت در برابر دشمن نیز پرتر است؛ چرا که می‌تواند بگوید از صدر تا ذیل نظام، مطالبه واحدی وجود دارد و همه بر تحقق حقوق ملت و جبهه مقاومت ایستاده‌اند. ⚠️نکته مهم‌تر اینکه این پیام، فقط خطاب به دولت نیست؛ خطاب به همه ماست. معنایش این است که حتی اگر کسی پیش از این نظر دیگری داشته، اکنون که نظر نهایی رهبر بر حمایت از تصمیم جمع و مجوز صادرشده قرار گرفته، وظیفه همگان کمک به تحقق شروط و موفقیت این مسیر است. همان‌گونه که ایشان از خروجی عقل جمعی حمایت کرده‌اند، دیگران نیز باید از مجادله بر سر نظرهای پیشین عبور کنند و برای تحقق حقوق ملت، یک‌صدا و هم‌جهت عمل کنند. ✍محسن مهدیان ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا