eitaa logo
موسسه فطرت‌
2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.8هزار ویدیو
238 فایل
انجمن مردم‌نهاد فرهنگی فطرت تبریز شماره ثبت:۶۰۸۹ ارتباط با ادمین @fetrat_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ پاسخ به شبهات ماه محرم (۲۶) ⛔️آیا شلوغی مجلس روضه و صدای روضه خوان در بهره مندی بیشتر از برکات روضه تاثیر دارد؟ 💠 چه کنیم از روضه بهره بیشتری ببریم؟ ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
28.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ پاسخ به شبهات ماه محرم(۲۷) ⛔️ چرا برای امام حسینی عزاداری می کنین که در لشکر کشی به ايران حضور داشت و هموطنان زیادی در اون حملات کشته شدند؟! ⛔️آیا امام حسین در حمله اعراب به ایران حضور داشت؟ ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
16.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ پاسخ به شبهات ماه محرم (۲۸) ⛔️چرا با شنیدن خبر شهادت مسلم و هانی بن عروه ، امام حسین علیه السلام از رفتن به سمت کوفه منصرف نشد! برنگشتند و یا جای دیگری نرفتند ؟! ⚠️پاسخ بسیار مهم برای فهم نهضت امام حسین علیه السلام +تیکه از فیلم رستاخیز + سخنرانی سید حسن نصرالله 🎙 حجت الاسلان مرادی ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨چرا مذاکرات هسته ای علی الاصول خطا است؟ 📌برخی معتقدند رقیق سازی باعث میشود دست ما از بمب اتم دور شود. الان مدت کوتاهی تا بمب اتم فاصله داریم و این باعث ترس دشمن میشود. به نظرم این آدرس خطا است. دوست و دشمن میدانند، ایران به لحاظ مسوولیت تمدنی و تاریخی اش مسیر غرب را نخواهد رفت. دشمن هم اگر بمب هسته ای استفاده نکرد از ترس اورانیوم غنی شده شما نیست. این تحلیلها خودش در چارچوب غرب سامان گرفته و بیشتر بوی روسیه و کره شمالی میدهد تا ایران انقلابی اسلامی. ⚠️به نظرم مذاکرات هسته ای "علی الاصول" یک خطای عمیق راهبردی است. بگذارید از اینجا شروع کنم که دو تحلیل درباره پیروزی ایران در این جنگ وجود دارد: 1⃣یکی تحلیل معمول مسوولین که معتقدند دشمن به اهداف خود نرسید پس ما پیروز شدیم. این سطح تحلیل یک طرح گفتگو را ترسیم میکند. 2⃣تحلیل دوم که در پیامهای رهبری است که به اعتقاد من تحلیل درستی هم هست این است که ساختار قدرت در غرب آسیا فرو ریخت، ابرقدرت دیگری با نظام جدید قدرت سر برآورد به نام ایران. این فهم از پیروزی یک طرح گفتگوی دیگری را سامان خواهد داد. 🔸طرح اول سعی میکند کج‌دار و مریز دستآوردهایی را برای ایران حفظ کند و پولی هم به دست آورد که گرفتاریهای خسارات ایران را حل کند. این طرح قدرتمندی و برتری ابزاری آمریکا را پس ذهن خود دارد. لکن معتقد است ایران پیروز میدان شد. 🔸 اما طرح دوم معتقد است آمریکا نظام قدرتش در این جنگ فروپاشید. پس هر مذاکره ای که برتری او را پیش فرض بگیرد خطا است. یعنی چی؟ 🔸یعنی آمریکا به چه حقی باید پس از جنگ درباره هسته ای ایران سخن بگوید؟ او دیگر قدرت مسلطی نیست که بخواهد حق مسلم ما را تنظیم کند. وقتی شما دارید درباره میزان غنی سازی یا هر چیز دیگری با او مذاکره میکنید معنایش پیش فرض گرفتن قدرت او است. ممکن است بپرسید خوب چطور تحریمها را باید بر میداشتیم؟ 🔸پاسخ روشن است. اولین گام این بود که متجاوز بودن آمریکا تثبیت میشد و تا وقتی این اتفاق نمیافتاد قدم از قدم بر نمیداشتیم. اثبات تجاوز او حداقلی ترین اتفاقی بود که باید میافتاد. که در متن نیست و تصریحی هم ندارد مگر از لوازم برخی کلمات مثل" بازسازی " بخواهیم استفاده کنیم که به درد این بحث نمیخورد. 🔸 خوب، اثر این پذیرش تجاوز چه بود؟ اینکه شما باید بر پایه تخریب تکنولوژی هسته ای توسط دشمن مذاکره میکردید نه داشته ها و باقیمانده ها. 🔸رفع تحریمهای اولیه و ثانویه چرا؟ چون موضوع بحث را متجاوزانه نابود کردند. نه اینکه با جنگ خراب کنند و با مذاکره ما بقیش را که نتوانستند خراب کنند، بحث کنند. این روش یک اثر مهم راهبردی داشت و آن اینکه اقتدار بین المللی ایران را که به دست آمده، تثبیت میکرد و جایگاه ایران را بالکل تغییر میداد. ⚠️خوب این حرفها الان چه فایده ای دارد؟ به نظرم هنوز هم دیر نیست. مذاکره کنندگان اگر با رویکرد جدید که بر پایه تحول نظام بین الملل است درباره هسته ای بحث کنند یک حق مهم ایران را که متعهد شده اند از آن مراقبت کنند، میتوانند حفظ کنند و آن برتری اراده ایران بر نظام آمریکایی است. به عنوان یک مطالبه مهم از مذاکره کنندگان باید درخواست کنیم مسیر خطایی که برتری اراده آمریکا را پیش فرض میگیرد در موضوع هسته ای اصلاح کنند و طرحی را پیش ببرند که آمریکا را نسبت به هسته ای ایران پاسخگو کند نه ایران را. ✍علی مهدیان ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
🚨۵ نکتۀ مهم توافقات انجام شده دور اول مذاکرات سوئیس 📌کمیتۀ رسانۀ هیئت مذاکره‌کنندۀ «میناب ۱۶۸» در پی برگزاری دور اول این مذاکرات نکات مهم و توافقات انجام شده در بیانیۀ پایان گفت‌وگوهای بورگن‌اشتوک را منتشر کرد. 1⃣_ با فشار هیئت مذاکره کنندۀ ایرانی از عصر شنبه، پایان جنگ به‌صورت شکننده در لبنان فعلا حفظ شده است که برای تثبیت آن سازوکار نظارتی با عنوان «واحد کنترل منازعه» با حضور ایران ایجاد می شود. با این سازوکار در حقیقت جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی وارد معادلات امنیتی لبنان می‌شود. درحالی که در ماه‌های اخیر، آمریکایی‌ها تلاش زیادی کردند تا ایران را از معادلات لبنان حذف کنند. همچنین رژیم اشغالگر قدس هیچ جایگاهی در این سازوکار ندارد. 2⃣_ در بحث مدیریت تنگۀ هرمز برای ضمانت بازگشایی به مرور تنگه، مقرر شده خط تماسی ایجاد شود تا در صورت اشکال در اجرا با ایران تماس بگیرند و مشکل خود را منتقل کنند. این اتفاق به معنای تثبیت سیادت ایران در تنگۀ هرمز است. 3⃣ _ کارگروه‌های سه‌گانۀ هسته‌ای، تحریم‌ها و نظارت که براساس این بیانیه تشکیل می‌شوند، کار خود را پس از شروع اجرای بند۱۳ یادداشت تفاهم یعنی توقف آتش در همۀ جبهه‌ها به‌خصوص لبنان، آغاز رفع محاصرۀ دریایی، آغاز آزادسازی اموال بلوکه شدۀ ایران و صدور اسقاطیه (رفع) تحریم‌های نفتی، پتروشیمی و مشتقات آغاز خواهند کرد. در حقیقت پیش از اجرای بند ۱۳، جمهوری اسلامی وارد مذاکرۀ مرحلۀ نهایی نمی‌شود. 4⃣ _ در این دور از گفت‌وگوها، یادداشت تفاهم اجرای آزادسازی اموال بلوکه شدۀ ایران نیز میان ایران و قطر به امضای دوکشور رسید. 5⃣ _ در جریان گفت و گوهای سوئیس همچنین براساس بند ۱۰ یادداشت تفاهم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا، اسناد رفع تحریم‌های نفتی، پتروشیمی و مشتقات را به مدت ۶۰ روز صادر کرد. این به معنای آن است که ایران می تواند به صورت رسمی به مشتریان خود نفت بفروشد و پول آن را در سازوکارهای رسمی بانک مرکزی دریافت کند. ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
🚨برادر بزرگوار جناب آقای پزشکیان سلام علیکم 📌جملاتی از شما در جمع اساتید بسیجی منتشر شده، که به عنوان برادر کوچکتر لازم دیدم نکاتی را خدمت شما عرض کنم 1⃣نکته اول اینکه کسانی که شما را دعوت به اصول میکنند، داغ دیده هایی هستند که بیش از صد شب است با قلب برافروخته شان کف خیابان ایستاده اند و شما حتما میدانید و اگر نمیدانید بهتر است از مسوولین مطلع امنیتی بپرسید که کل دارایی امروز شما مقابل دشمن، ریشه در این ایستادگی از سر جوشش قلوب مردم دارد، صدایتان را برای دشمن بلند کنید نه این مردم. 2⃣نکته دوم اینکه ظاهرا دقیقا متوجه نشده اید چه اتفاقی افتاده. رهبری تمام مسوولیت این مذاکرات را متوجه شخص شما کرده است. شما حین مذاکرات ژنو مشکلات و ضعفهای خودتان را فریاد میزنید، متوجه هستید دقیقا این سخنان چه تاثیری در هر مذاکره ای خواهد داشت؟ در روزی که ترامپ به شما توهین میکند و شما که مسوول جمهوری مقدس اسلامی هستید را تحقیر میکند، به کشور من توهین میکند به کل مذاکره کنندگان توهین میکند، در همان روز پیام ضعف و فلاکت فرستادن، میفهمید یعنی چه؟ این اخلاق خوبی نیست که مدتها بعد از پذیرش مسوولیت، بخواهید متوجه شوید در چه جایگاه و چه مسوولیتی هستید. 3⃣نکته سوم اینکه اگر مردم از سر احساسات سخنی بگویند آنقدرها بد نیست که مسوولینشان بدون عقلانیت و تدبیر لازم سخنان احساسی و بی حساب بگویند، خدای نکرده این رفتار شما باعث ایجاد بی اعتمادی و اختلاف در جامعه خواهد شد، اگر برایتان دشوار است، کمتر سخن بگویید. شاید این بیشتر به خیر و صلاح کشور باشد. 4⃣نکته چهارم اینکه شعام هر تصمیمی بگیرد، مشروعیتش ، قانونیتش، شرعیتش همه به امضای ولی جامعه معتبر است. ما که دعا میکنیم در این مذاکرات موفق شوید، و اگر هم موفق نشوید امیدواریم جریان برد برد ، با این بیداری ملت، تا مدتها برای کشور نسخه نپیچد. اما این درست نیست کسی که تا امروز به حکم رهبران ایران حرمت خودش و دولتش حفظ شده است، به نظر رهبری عزیز ما تعریض بزند. شما خوب میدانید حرمت رهبری را ولو به کنایه شکستن، دنیا و آخرتتان را نابود میکند. به آیه ای که در بدو ورودتان به این جایگاه تفال زدید، خیلی فکر کنید. 5⃣نکته پنجم اینکه برادر عزیز که امیدوارم مزد مجاهدتها و تلاشهایتان در این مدت را از دست اهل بیت علیهم السلام بگیرید، نیروهای مسلح یعنی مردم، بدون نیروهای مسلح که نماد علم و اراده و ایمان این امتند، الان معلوم نبود شما تریبونی برایتان باقی میماند که بخواهید بگویید پول مردم را به آنها دادم. شما موظفید پول ایران را خرج ایران کنید، و اگر چنین کردید منتی بر کسی ندارید. 6⃣نکته ششم اینکه دوران شهید رییسی و دولت نورانی او را زیاد به خودتان ضمیمه نکنید. آن دولت منور، الگوی شما و بسیاری از دولتهای آینده خواهد بود. امیدوارم البته مسیر ایشان را بروید، لکن ضعفهای خودتان را به استصحاب قهقرا به ایشان متصل نکنید. آنانکه باید بدانند میدانند. شما هم مراعات بفرمایید‌. 7⃣نکته هفتم اینکه از خدای متعال توفیقات روز افزون شما را خواستارم. امیدوارم همه ما زیر پرچم ولایت و انقلاب عزیز ، رستگار و عاقبت به خیر باشیم. شما هم ما را دعا بفرمایید. ✍شیخ علی مهدیان ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
📌بر اساس مجموعه بیانات رهبر انقلاب، سه اشکال بنیادین به روند مذاکرات وارد است: 1⃣ نخست آنکه مذاکره با دشمنی انجام شده که اصل دشمنی و پروژه مهار جمهوری اسلامی را کنار نگذاشته است. 2⃣دوم آنکه مذاکره در شرایط فشار، تهدید و تحریم صورت گرفته؛ شرایطی که از منظر رهبر انقلاب فاقد منطق صحیح مذاکره است. 3⃣سوم آنکه بخشی از موضوعات مورد مذاکره به حوزه‌هایی مربوط می‌شود که در نگاه رهبر انقلاب جزء مؤلفه‌های اقتدار و حقوق غیرقابل معامله ملت ایران محسوب می‌شوند. ⚠️از این رو مخالفت رهبر انقلاب با مذاکره با آمریکا را باید نه یک موضع مقطعی، بلکه بخشی از یک نظریه منسجم درباره حفظ استقلال، عزت ملی و مقابله با نظام سلطه دانست. ✍شیخ قمی ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا