🔰 جناب استاد امینی نژاد امروز مهمان برنامه فتح خون می باشند.
🔹 موضوع جلسه : جهاد و شهادت از نگاه عرفان اسلامی
📆 ۱۹ خرداد، ۱۳۹۸
🕜 ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه
شبکه افق برنامه فتح خون
💢 موسسه نفحات @nafahat_eri
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #دیدگاه_ها_و_باورداشتهای_اسلامی_انقلابی
💠 #حجت_الاسلام_محمدرضا_فلاح
1️⃣تحصیل حوزوی یک تخصص برای خدمت به جامعه
https://eitaa.com/fvtt_ir/1854
2️⃣ عناصر مؤثر برای رسیدن به تخصصی مؤثر در حوزه برای خدمت به نهضت
https://eitaa.com/fvtt_ir/1885
3️⃣ دغدغهها انسانسازند
https://eitaa.com/fvtt_ir/1915
4️⃣ ظرفیتهای حیاتطلبگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1941
5️⃣ #انقلاب_اسلامی حادثهای عظیم(1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/1985
6️⃣ #انقلاب_اسلامی حادثهای عظیم(2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2010
7️⃣ پیچ تاریخی (1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2029
8️⃣ پیچ تاریخی (2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2063
9️⃣ پیچ تاریخی (3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2108
🔟 روند تعریف مأموریت(1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2137
1️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2159
2️⃣1️⃣ روند تعریف مأموریت(3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2209
3️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2251
4️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2350
5️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2410
6️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(4)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2450
7️⃣1️⃣ اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی(5)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2472
⏳ ادامه دارد ...
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #دیدگاهها_و_باورداشتهای_اسلامی_انقلابی
💠 #حجت_الاسلام_محمدرضا_فلاح
🔺 جلسه با جمعی از طلاب
💠 بخش 3️⃣1️⃣
🔴تأملی در مختصات نگرش نوین توحیدی
#اندیشه_پشتیبان_انقلاب_اسلامی (1)
✅ مقدمه
1️⃣ تذکر آقا در مورد دو نگاه در مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور در نوروز 94
◀️من خواهش میکنم بهخصوص صاحبنظران و همچنین جوانان و عامّهی مردم عزیزمان به این نکته توجّه کنند که
دو جور نگاه به رونق اقتصادی و پیشرفت اقتصادوجود دارد. 🔺یک نگاه میگوید که ما
پیشرفت اقتصاد را باید از ظرفیّتهای درون کشور و درون مردم تأمین بکنیم. ظرفیّتهای بسیار زیادی در کشور وجود دارد که از این ظرفیّتها یا استفاده نشده است یا درست استفاده نشده است؛ از این ظرفیّتها استفاده کنیم؛ 🔺نگاه دوّم به اقتصاد کشور
نگاه به پیشرفت اقتصاد با استفاده از کمک بیرون از مرزهااست؛ میگوید سیاست خارجیمان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرتهای مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند؛ ‼️امروز شرایط کشور به ما نشان داده است که این نگاه دوّم یک نگاه کاملاً غلط و عقیم و بیفایده است. 2️⃣ تذکر آقا به خطر تحریف مکتب امام 14 خرداد 94 ◀️ رسید به 14 خردادماه، ایشان یکدفعه بحث تحریف مکتب امام را مطرح کردند و نگرانی شدیدی را ابراز کردند. ◀️ کلاً یک عده از بیخ مکتب امام را قبول ندارند، اهتمام جدی دارند تمام اصول مکتب امام را بشورند. ویژگی اینها این است که تیم هستند، توانمند هستند، قاطعاند، آشکار هم اعلام نمیکنند که میخواهند این کار را بکنند. ⚠️ جای سؤال هست که این مکتب امام چیست که اگر آن اندیشه در کار نباشد دیگر انقلابی نخواهیم داشت، قطعاً منحرف میشود یا مضمحل میشود؟ 3️⃣ ما برای شناخت مکتب امام وظیفه داریم ◀️ ما برای شناخت این اندیشه یک کاری باید انجام بدهیم. تقریباً دغدغهی ما در این جلسه این است. به تعبیری آن اتمسفر غنیشدهای که به آن اشاره میکردیم این را جمعوجور بخواهیم بکنیم یک برچسب هم بخواهید به آن بزنید میشود #مکتب_امام. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
🔘 خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
🔻 بخش 1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1456
🔻 بخش 2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1488
🔻 بخش 3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1511
🔻 بخش 4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1526
🔻 بخش 5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1527
🔻 بخش 6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1528
🔻 بخش 7️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1529
🔻 بخش 8️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1560
🔻 بخش 9️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1562
🔻 بخش 0⃣1⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1599
🔻 بخش 1️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1622
🔻 بخش 2️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1640
🔻 بخش 3️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1681
🔻 بخش 4️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1822
🔻 بخش 5️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1849
🔻 بخش 6️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1880
🔻 بخش 7️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1952
🔻 بخش 8️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2016
🔻 بخش 9️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2076
🔻 بخش0⃣2⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2121
🔻 بخش1⃣2⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2264
⏳ ادامه دارد ....
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
1️⃣2️⃣ خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
💠کارکردهای فلسفه
🔹در بیشتر کتابهای فلسفی از هدف و غایت دانش فلسفه سخن گفته میشود؛ اما این کافی نیست و باید به کارکردهای فلسفه نیز پرداخت. چند کارکرد یادداشت کردهام؛ اما باید توجه داشت که اینها استقرایی است و میتوان به آنها افزود.
1️⃣ کارکرد ذاتی: کشف واقع
🔺یکی از کارکردهای فلسفه که کارکرد ذاتی است، کشف واقع و پاسخگویی به پرسشهای فطری بشر است. انسان متوجه است که یکی از راههای رسیدن به پاسخ این پرسشها، تعقل و تفکر است. یکی از حقایق پیش روی انسان نیز خود دین است. یکی از پرسشهای آدمی این است که آیا دین مطابق نظام هستی است یا خیر؟ کار دین چیست؟
2️⃣ کارکرد در دین
کارکرد دوم فلسفه این است که میتوان با چنین دانشی حتی با کسانی به گفتگو نشست که دین را قبول ندارند. این خاصیت را زبان عرفانی ندارد. فلسفه حتی این قابلیت و کارکرد را دارد که در درون دین نیز به کار گرفته شود.
3️⃣ کارکرد در کلام
🔺کارکرد سوم فلسفه در کلام است. کلام دانشی بسیار جدی است و ظرفیتهای گستردهای دارد، هم به لحاظ محتوا و هم روش. یکی از چیزهایی که بهشدت میتواند موجب ارتقای کلام شود، فلسفه است. تعامل فلسفه و کلام از زمان خواجه نصیر شروع شد؛ البته پیش از آن هم میتوان آن را ردیابی کرد. در دوره معاصر برخی آثار ملاصدرا را از یک منظر میتوان آثار کلامی دانست، نه اینکه ـ بنابر گفته برخی ـ فقط کلام باشد.
4️⃣کارکرد در عرفان و شهود
🔺کارکرد دیگر فلسفه در فضاهای عرفانی و کشف و شهود است. صدرالمتألهین به این کارکرد توجه ویژه کرده است. بزرگان اهل معرفت میگویند نسبت فلسفه و دانشهای عقلی با دانش عرفان، همچون نسبت دانش منطق با فلسفه است. یکی از مشکلات ما این است که مباحث عرفانی و معنوی ما در بستر عقلانیت رشد نمیکند و بسیار آسیب پذیر است؛ اما در فضای سنتی حوزه، روال بر این بوده است که شخص ابتدا به فراگیری دانشهایی چون فلسفه، فقه و کلام میپرداخت و وقتی مراحلی از فلسفه را پشت سر میگذاشت و به مرحلهای از عقلانیت میرسید، آنگاه وارد سلوک میشد؛ بنابراین میتوانست آنچه به دست میآورد، تحلیل کند و دچار اشتباه نشود. یکی از دلایلی که موجب شد شطحیات بهتدریج کم شود همین است. این، رشد عقلانیت است و معنویت باید در بستر عقلانیت رشد کند.
5️⃣ کارکرد در علوم انسانی (فلسفه های مضاف)
🔺کارکرد دیگر فلسفه در حیطه علوم انسانی است. از قدیم این بحث مطرح بوده است که فلسفه امالعلوم است؛ اما هیچگاه به صورت دقیق، تأثیرات این علم بر دانشهای دیگر را توضیح ندادهاند. این ضعف امروزه نیز وجود دارد. اگر ترابط فلسفه با سایر علوم به صورت دقیق روشن شود، آغاز شکلگیری فلسفههای مضاف در جامعه اسلامی خواهد بود. اگر نسبت فلسفه با دیگر دانشها روشن شود میتوانیم مبانی فلسفی را به فلسفههای مضاف تبدیل کنیم و آرامآرام در این راه جلو رویم. باید به شکل فلسفی درباره تثبیت موضوعهای علوم، سنخ این موضوعها، تبیین روشها و حکومت قواعد فلسفی در تمام لایههای این دانشها بحث کنیم. مثلاً قانون علیت یکی از قوانینی است که در فلسفه اثبات میکنیم. دهها قانون دیگر وجود دارد که در ارتباط با قانون علیت، از آنها بحث میشود، مثل قانون الواحد، قانون سنخیت و… . هیمنه قواعد فلسفی در تمام پیکره دانشها را باید بررسی کنیم، چه علوم انسانی و چه علوم تجربی یا دانشهای دیگر.
🔺مضاف بر آنچه گفتیم، در تعامل فلسفه با علوم انسانی میتوان به این پرداخت که هویت علم انسانی چیست. کیفیت نظارت فلسفه بر چنین دانشهایی چگونه است؟ اگر علم انسانی به معنای رفتار انسان است که به مباحث اعتبارات ذهنی مربوط میشود ـ بحثی که علامه طباطبایی مطرح کردهاند ـ آنگاه نقش فلسفه پررنگ خواهد شد.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
#کارکردهای_فلسفه
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⭐️ تا پایان خرداد ماه #تمدید_شد⭐️
#ثبت_نام سال تحصیلی 1400-1399 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی آغاز شد.
تحت اشراف اساتید معظم:
1️⃣ آیت الله یزدانپناه
2️⃣ حجت الاسلام و المسلین امینی نژاد
3️⃣ حجت الاسلام و المسلین فلاح شیروانی
💠 مقاطع فعال
1️⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه
2️⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه
🔴 مزایا
1️⃣ تحصیل فلسفه زیر نظر اساتید مبرز فلسفه
2️⃣ مشاوره های تحصیلی و آینده طلبگی
3️⃣ بهره مندی از امتیازات مراکز هدایت تحصیلی
4️⃣ استفاده از درس اخلاق اساتید مبرز حوزه
5️⃣ هدف نهایی دوره: تربیت حکیمِ فقیهِ جامعه ساز
👈جزییات ثبت نام : b2n.ir/fvtt_reg
⏰مهلت: تا پایان خرداد ماه 99 #تمدید_شد
📋دفترچه راهنما: b2n.ir/367584
🔍پاسخ به سوالات:
🆔 @Admin_fvtt
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ #بیانات_اخلاقی
#استاد_فلاح_شیروانی
بخش 1️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1263
بخش 2️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1320
بخش 3️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1361
بخش 4️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1395
بخش 5️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1451
بخش 6️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1508
بخش 7️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1523
بخش 8️⃣ فکر / #شرح_حدیث
https://eitaa.com/fvtt_ir/1556
بخش 9️⃣ آزاد اندیشی / #آیه
https://eitaa.com/fvtt_ir/1572
بخش 0️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1591
بخش 1️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1609
بخش 2️⃣1️⃣ حدیث آزاداندیشی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1624
بخش 3️⃣1️⃣ داشتن سوگیری اساسی
https://eitaa.com/fvtt_ir/1830
بخش 4️⃣1️⃣ ادب سجده بعد از بیدار شدن از خواب
https://eitaa.com/fvtt_ir/1866
بخش 5️⃣1️⃣ توجه به جهل خود
https://eitaa.com/fvtt_ir/1903
بخش 6️⃣1️⃣ انانیت
https://eitaa.com/fvtt_ir/1956
بخش 6️⃣1️⃣ غفلتی خاص (1)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2022
بخش 7️⃣1️⃣ غفلتی خاص (2)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2083
بخش 8️⃣1️⃣ غفلتی خاص (3)
https://eitaa.com/fvtt_ir/2126
بخش 9️⃣1️⃣ تغذیه انسان انقلابی از قرآن
https://eitaa.com/fvtt_ir/2216
بخش 0️⃣2️⃣ لذت انسان انقلابی از زندگی
https://eitaa.com/fvtt_ir/2270
بخش 1️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/2462
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
💠 #بیانات_اخلاقی، #استاد_فلاح_شیروانی 0️⃣2️⃣
💠 لذت #انسان_انقلابی از زندگی
🔺 نکته ای که کسانی که درد انقلاب را دارند خوب است توجه بکنند این است که انقلاب در صورتی توسط ما مدد خواهد شد که ما به نام خداوند متعال یک طوری زندگی بکنیم که از زندگی خودمان لذت ببریم.
🔺تیپ های انقلابی چون به فدا کردن خودشان فکر می کنند، به این توجه نمی کنند که اگر تو خودت زندگی خوبی نداشته باشی نمی توانی کمکی بکنی. حقیقت انقلاب نور است و بدون این مثل این می ماند که کسی می خواهد با دست های کثیف غذا بکشد برای دیگران.
🔺این آهسته آهسته یک انحراف بزرگ در سازمان عواطف و رفتار یک انقلابی می شود.
این داستان با آن چیزی که در کله لیبرال ها هست فرق می کند؛ با آن توهم هایی که آنها دارند و مدل های احساس خطر و برانگیخته شدن آن ها تفاوت دارد.
🔺مرحوم علامه طباطبایی به جوانان توصیه می کنند که:
«اگر یک گزاره از منظومه فکر غربی دیدید که با گزاره ای از منظومه فکر اسلامی مطابق بود گول نخورید به هیچ وجه این دو تا یکی نیستند.»
🔺ما الان وضعمان یک مقداری در توصیف این تفاوت جوهری بهتر است، مقداری اندیشمندانمان فکر کردند؛ ولی هنوز اینطوری نیست که نیروی انقلابی ما موقعی که دارد مشی گسترده تمدنی سیاسی اقتصادی فرهنگی می کند متوجه این قضیه باشد که عزیز من تو الان در پارادایم خودت نیستی.
🔺این خیلی جانکاه است که با وجود اینکه درایم وارد دهه پنجم انقلاب می شویم نتوانستیم این فرهیختگی را ایجاد بکنیم که طرف متوجه باشد چه زمانی در پارادایم اسلامی فکر می کند و چه زمانی دارد با این پارادایم کپک زده ای که بشر با آن خودش را بدبخت کرده است دارد فکر می کند.
🔺نیروی انقلابی موقعی که به نام خدا از زندگی لذت ببرد می تواند انقلابی گری بکند، بقیه اش دیگر بازی است. چگوارا بازی یا آزادی آزادی بازی لیبرال ها است.
بسم الله در فرهنگ اسلامی خیلی معنا دارد. بسم الله پارادایم عوض می کند. به نام خدا لذت بردن، چارچوب و معنای لذت را عوض می کند.
🔺این که من بلد نیستم انسان باشم و از انسان بودن لذت ببرم و .... رنجی است که مدام داریم می بریم. تفسیر درستی از انسان ندارم، نمی دانم پدر مادر زن بچه یعنی چه و عین خیالم نیست، این آدم نمی تواند انقلابی باشد به خصوص انقلابی پیشتاز.
وظیفه ما این است که روی فهم نوین اسلامی کار کنیم و این آن چیزی است که جامعه به آن نیاز دارد.
🔺فرد و جامعه با اندیشه هایی که در ذهنش رسوخ می کند شخصیتش را می بیندد. شما اگر در یک محیط امنی مشغول زندگی باشید و فکر کنید ناامن است این محیط برای شما امن نیست، و در واقع در ناامنی دارید زندگی می کنید. فکر خیلی مهم است.
آن چیزی که حضرت امام به نمایندگی یک تاریخ نخبگی و نبوغ به جامعه ما هدیه کرد یک فهم نوین اسلامی است. این الان از دست رفته است. شده یک مشت سیاسی بازی و بی اخلاقی و مسخره بازی و بعد طرف فکر می کند می تواند بگید قربة الی الله.
🔺وظیفه ما این است که به این پایگاه فکری برگردیم ابتدائا. و جایگاه همه چیز را باید اینجا بفهمیم. از جمله قرآن را. الان قرآن گم شده، نهج البلاغه گم شده است، اربعین را نمی دانیم کجا است.
🔺یک عده آدم توجیه شده احتیاج داریم و حواله ندهند که یک کسی هست و می فهمد. یک عده باید بگویند من همانی هستیم که باید بفهمم و جای همه چیر را بفهمد. حادثه ای مثل اربعین پیش بیاید بفهمد این حادثه چیست و همینطور مسائل دیگر.
این آدم در تحلیل حوادث راجل نیست.
---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند. #کلاس_آزاد_مجازی 📝 تدریس شش مقاله نخست کتاب #اصول_فلسفه_و_
🎧 صوت های #درس_آزاد_مجازی تدریس کتاب #اصول_فلسفه_و_روش_رئالیسم جناب استاد اسدالله زاده در کانال بانک صوتی مؤسسه فتوت در حال بارگذاری است.
⭐️ @fvtt_bank
🔻 این کلاس به صورت مجازی روز های زوج ساعت ۱۸ تا ۱۹ در پلتفرم اسکای روم در حال برگزاری است.
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac