eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
🎨 لوح | بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی مکتبی در خدمت مستضعفان ✏️حضرت امام خمینی(ره): بسیج، مدرسه‌ عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهـادت و رشـادت سَر داده‌اند. ✏️رهبر انقلاب اسلامی: در میدان رزم، ده‌ها هزار بسیجیِ مخلص، کارهای بزرگ انجام دادند... قلّه‌هایی هم داشتند؛ قلّه‌ بسیج سلیمانی است، صیّاد شیرازی است، همّت، بابایی، شیرودی، شهید همدانی و صدها نفر امثال اینها... در صحنه‌ علم و پژوهش، شهید فخری‌زاده و مرحوم کاظمی آشتیانی بسیجی بودند... اینکه امام فرمود «لشکر مخلص خدا» و «مدرسه‌ عشق»، در عرصه‌ عمل نمونه‌هایش به ‌طور واضح دیده شد. ۱۴۰۲/۹/۸ 📥 نسخه قابل چاپ👇
📌 *تاملاتی به بهانه غزه* 🖋علیرضا قربانی 🔹️یکی از مهم‌ترین منظرها در بررسی یک نظریه، فهم کلان‌روایت‌های حاکم بر آن است. شباهت و تفاوت نظریه‌ها را باید در این سطح جستجو کرد. به‌عنوان مثال، برخی اندیشمندان معتقدند که مارکسیسم علیرغم ظاهر مذهب‌ستیزانه‌اش، به‌شدت مبتنی بر کلان‌روایتی دینی و به‌ویژه مسیحی است؛ بشر در بهشتی زندگی می‌کرده (کمون اولیه)، گناه اول از او صادر می‌شود (گناه تقسیم کار)، از آن بهشت اخراج شده و به زمین (وضعیت برده‌داری، فئودالیسم، سرمایه‌داری) تبعید می‌شود و در سرنوشتی محتوم با قیام حق علیه باطل به بهشت (کمون ثانویه- جامعه سوسیالیستی) باز می‌گردد. 🔹️با این مقدمه، نگاهی به انبوه نظریاتی بیندازیم‌ که درصدد توضیح علل عقب‌ماندگی کشورهای جنوب جهانی تولید شده‌اند؛ به طور مشخص متفکرانی که در مورد ایران چنین تلاش نظری‌ای را انجام داده‌اند. به‌عنوان نمونه، لشکربلوکی در کتاب استراتژی توسعه ایران، علل عقب‌ماندگی ایران را از منظر ۱۰ روشنفکر ایرانی بررسی کرده است. بسیاری از این نظریات در این نکته مشترکند که مسئله را به "درون" ارجاع می‌دهند و راه‌حل را نیز بالتبع در همان جستجو می‌کنند. این کلان‌روایت در عنوان کتاب زیباکلام "ما چگونه ما شدیم؟" با تیتر فرعی "ریشه‌یابی علل عقب‌ماندگی در ایران" به خوبی هویدا است. این نظریات در اینکه چه چیز "ما" مشکل دارد‌، با یکدیگر تفاوت دارند، اما در اینکه بالاخره مشکل در خود "ما" است، هم‌نظرند. 🔹️کلان‌روایت نظریه "استضعاف"‌ دقیقا در نقطه مقابل همین نگاه است. ما ضعیف نیستیم، ما را ضعیف نگه داشته‌اند. استضعاف در آموز‌های دینی به حیطه اقتصاد و سیاست محدود نمی‌شود، بلکه به حوزه‌های فرهنگ و دین نیز بسط می‌یابد و برای توضیح علت فقر فرهنگی و ضعف ایمان برخی جوامع، به استضعاف فکری آن‌ها ارجاع داده می‌شود. نظریه استضعاف به ما می‌گوید که بدون حذف ظالم که عامل محروم‌شدن اقتصادی، سیاسی یا فرهنگی توست، نمی‌شود از وضعیت محرومیت خارج شد. آن‌که با کلیدواژه "عقب‌ماندگی"، نسبت جنوب و شمال جهانی را در مسابقه توضیح می‌دهد، این حقیقت را می‌پوشاند که شمالی‌ها رسما تمام هست و نیست و زمین دو "قاره" (آمریکای شمالی و استرالیا) را بلعیدند‌، رسما ده‌ها کشور را مستعمره کردند و این کار هنوز هم ادامه دارد که یک نمونه‌اش همین رژیم صهیونیستی است. مفهوم "عقب‌ماندگی" تو را مقصر می‌داند و مشکل را به عناصر فرهنگی، تاریخی یا اقلیمی تو ارجاع می‌دهد و نهایتا تو باید خود را اصلاح کنی و به ظالم کاری نداشته باشی. حقیقت این است که تو عقب نمانده‌ای، اصلا مسابقه‌ای در کار نیست، او دست و پای تو را بسته و خودش دارد می‌دود و می‌چاپد. 🔹️همه آنچه گفتم مقدمه این بند بود. پروژه‌ای که رهبر عزیزمان در این سال‌ها پیش برده و نظم منطقه را بازطراحی کرده، بیش از آنکه طرحی نظامی-امنیتی باشد، طرحی در لایه ذهنیت جوامع است. ساخت و معماری یک گفتمان‌، طرحی عظیم‌تر از یک طرح نظامی-امنیتی است و او این هر دو را با هم پیش برده است. این‌ها را از زبان کسی بشنوید که سر و کارش با فرهنگ است. طراحی یک گفتمان و تثبیتش در اذهان کاری بسیار پیچیده است؛ اینکه چطور دال‌های اصلی و فرعی را کنار هم در یک زنجیره هم‌ارزی بچینی و بعد چطور این مفاهیم را در ساختمانی از آجرهای واژه نگاشت کنی و بعد چطور ذهن و احساس مخاطبان مختلف را به آن پیوند بزنی. در کنار آن طراحی نظامی و امنیتی، پروژه زیربنایی‌تر رهبر انقلاب طراحی گفتمان مقاومت بوده است؛ گفتمانی مبتنی بر ایده توصیفی استضعاف (ما را ضعیف نگه‌ داشته‌اند)، در تلفیق با ایده تجویزی جهاد (باید این وضعیت را به هم بزنیم). گفتمانی که بر پایه‌های دینی عمیق شکل گرفته، اما به لحاظ ظرفیت مفهومی می‌تواند حتی چپ‌های آمریکای لاتین را هم زیر بال و پر خود بگیرد‌. سربسته بگویم، حتی آن مسلمانی که حاضر نیست ذیل گفتمان اسلامی با ما سر یک میز بنشیند - چون در چارچوب آن گفتمان، سیادت را از آنِ دیگری‌هایی می‌داند- حاضر است در چارچوب این گفتمان با ما تعامل کند. لطافت این طراحی در آن است که گفتمان مقاومت، رقیب گفتمان شیعی و اسلامی نیست، بلکه در دامنه آن‌ها و حتی زمینه‌ساز برای آن‌هاست. 🔹️طراحی گفتمان مقاومت، با این حد از عمق دینی و فراگیری جمعیتی، پروژه بزرگ رهبر انقلاب در این سال‌ها بوده که کمتر به آن التفات داشته‌ایم. این روزها هرچند از غم غزه می‌سوزیم، اما به حماسه آن نیز می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. و این افتخار در کنار تلاش‌های مجاهدان مقاومت، مرهون زحمات معمار گفتمان و میدان مقاومت است..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺‌ایده رو آخر پاییز می‌شمرن🤔 ◀️ طرح ملی میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، حلقه‌های‌میانی، گروه‌های‌مردمی و آحاد‌مردم در راستای حل‌مسائل‌کشور... 💠 کافیه برای ثبت ایده‌ها و اقدامات مردم‌پایه به سامانه شهریاران مراجعه کنید. ⏳حواس‌تون باشه که فقط تا ۱۵ آذر مهلت دارید... @gamedovomenghelab 🇮🇷
مرکز ملّی مطالعات و سنجش دین‌داری با همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی قم برگزار می کند: 📚اولین نشست از سلسله نشست های جامعه شناسی دین از منظر متفکران اسلامی با عنوان: «جامعه شناسی دین و جامعه شناسی دینی» 💢مدرس: «استاد پارسانیا» 🗓زمان برگزاری کلاس: یکشنبه‌ 12 آذرماه، ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ 🕌مکان: قم، ابتدای خیابان صفائیه،سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی قم، سالن شیخ طوسی. 🔗 لینک ورود به جلسه مجازی https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
حکمرانی مردمی.mp3
19.29M
🎧 نشست تخصصی ❓چه چیزهایی نیست؟! ❓مهندسان قانون اساسی برای مردمی سازی چه کردند؟! ❗️بدون رعایت آن اساس، کارهای بنام مردمی سازی، بازی است! ارائه حجت الاسلام
📄 | قانون اساسی و مردمی‌سازی 🔅 من یک جمله‌ای را از یک مقام غربی نقل کنم... او می‌گوید: دو چیز است که اگر در میان مسلمان‌ها دست به دست بگردد و ملت‌های مختلف مسلمان از این دو چیز آگاه شوند، دیگر همه‌ی تابوهای غرب - یعنی اصول جزمی غرب - در هم خواهد شکست و باطل خواهد شد. این دو چیز چیست؟ این متفکر غربی می‌گوید: یکی قانون اساسی جمهوری اسلامی است؛ که این قانون اساسی، یک حکومت مردمی و پیشرفته‌ی امروزی و در عین حال دینی را در چشم مسلمانان جهان ممکن می‌سازد. این قانون اساسی نشان می‌دهد که می‌توان یک حکومتی داشت که هم متجدد باشد، امروزی باشد، پیشرفته باشد و هم کاملاً دینی باشد. (رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۹/۱۱/۱۵) 🔸 به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸، گزیده‌ای از قانون اساسی تقدیم می‌گردد. 💠 با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ، قانون اساسی تضمین‌گر نفی هر گونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی می‌باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می‌کند. (وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ) در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهده‌دار حکومت و اداره مملکت می‌گردند. (أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ) و قانونگذاری که مبیّن ضابطه‌های مدیریت اجتماعی است بر مدار قرآن و سنت، جریان می‌یابد. بنابراین نظارت دقیق و جدی از ناحیه اسلام‌شناسان عادل و پرهیزگار و متعهد (فقهای عادل) امری محتوم و ضروری است و چون هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ) تا زمینه بروز و شکوفایی استعدادها به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید (تَخَلَّقُوا بِأَخْلاَقِ اَللَّهِ) و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی‌تواند باشد. با توجه به این جهت، قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم‌گیری‌های سیاسی و سرنوشت‌ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می‌سازد تا در مسیر تکامل انسان، هر فردی خود دستاندرکار و مسئول رشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود. (وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ) (مقدمه قانون اساسی) 💠 مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش (بند ۳ اصل ۸) 💠 تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قرار دادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی، از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورت‌های حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور در هر یک از مراحل رشد صورت گیرد. (بند ۲ اصل ۴۳) 💠 تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعات کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد. (بند۳ اصل ۴۳) 💠 حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. هیچکس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد و ملت این حق خداداد را از طرقی که در اصول بعد می‌آید اِعمال می‌کند. (اصل ۵۶) 🔗 ble.ir/join/MGNlNjRiYW
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار برای نخستین‌بار 🎥 نماهنگ | نهضت جنگل، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی ✏️ نضهت جنگل، یک نهضت بی‌نظیر در زمانه خود بود. ✏️ ۱. منشأ دینی؛ ۲. رفتار اعتقادی؛ ۳. حرکتی صددرصد اسلامی ایرانی و ضداجنبی، سه  خصوصیت نهضت جنگل است. ✏️ میرزا کوچک خان با نهضت جنگل، یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت و در  محدود خاص گیلان بوجود آورده بود. ✏️ رسانه Khamenei.ir به ایام مناسبت سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی، نماهنگی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وی را منتشر میکند. @gamedovomenghelab 📥 سایت | فیلم کامل بیانات
با مشارکت ، هم‌زمان با سالــروز تصــویب قانون اســاسی، بنا دارد شمــاری از اندیشــه‌های بنیــادین در زمینه پیش‌نویس‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را با محوریت «مسـأله مــردم» و چگونگی انعکاس آن در قامت قــانون، مرور و بازخــوانی نماید. |پیــش‌نــویس| فقــه در آزمــون قانـون؛ بازخــوانی «مسأله مـــردم» در ایده‌ها و پیش‌نویس‌های قانون اساسی 🎴شیوه برگزاری: حضورے‌‌ | مجازے‌‌ شروع: سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه زمان برگزاری: سه‌شنبه‌ها، ساعت ۱۵ 🔻هفته‌اول: بررسی آراء و ایده‌های شهیــد آیــت‌الله بهشتـی ارائه‌دهنده: اســتاد قنبــــریان جهت هماهنگی و شــرکت در این برنـــامه مشخصــات خود به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در پیام‌رســان ارسال نمایید یا از طریق لینک زیر ثبت‌نام نمایید. https://www.negahschool.ir/product/pish_nevis/
📣 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور کوبا تاکید کردند: تشکیل ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها صداقت، ایستادگی و جدیت انقلابی، وجه مشترک دو انقلاب کوبا و ایران تفاهم‌ها و توافق‌ها به مرحله اجرا برسند ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا و هیئت همراه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کردند: باید از این ظرفیت‌ها برای و میان کشورهایی که در قبال و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود. ✏️ ایشان افزودند: این ائتلاف با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، می‌تواند در مورد مسائل مهم جهانی هم‌چون موضوع فلسطین موضع‌گیری مشترک و تاثیرگذار داشته باشد @gamedovomenghelab
"میـــــدانِ فلسطین" رفتارشناسی جامعه ایران در قبال مسئله فلسطین ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ↲نشست مجازی ؛ ○دکتر اسماعیل نوده فراهانی مدیرگروه‌دفتر‌مطالعات‌فرهنگی‌مرکزپژوهش‌های‌مجلس ○دکتر علــــی مؤمــــن پژوهشگــــر جامعه شناسی ○آقای علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه امّت واحده ○حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا پژوهشگر موسسه فتـــــوت ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 📅 سه‌شنبـــــه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ 🕞 ساعت : ۱۶ الـــــی ۱۷:۳۰ 🌐 پخش از طریق اسکای روم
🚨 لیبرال دموکراسی اساسی‌ترین بحران جهان ❇️ مانوئل کاستلز (جامعه شناس، نظریه پرداز معروف علم ارتباطات و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی): 🔹جهان فعلی در بحران های متعدد غرق شده است: نوسانات مالی، نابرابری افسارگسیخته، تروریسم جهانی، عدم اطمینان اخلاقی، تغییرات آب و هوا، نژادپرستی گسترده، تبعیض جنسی، بیگانه هراسی، و تنش های ژئوپلیتیکی. ✅ با این حال، اساسی‌ترین بحران، لیبرال دموکراسی است 🔹نظام سیاسی که پس از دو قرن مبارزه برای رسیدن به یک مدل دموکراسی، نوعی مدنیت را در نهادهای ما ایجاد کرد، اکنون در سرتاسر جهان در حال فروپاشی است. زیرا نهادها تنها زمانی وجود دارند که در باور مردم زندگی کنند. 🔹امروزه اکثریت بزرگی از مردم در کره زمین احساس نمی کنند که توسط دولت های خود نمایندگی می شوند. در حالی که آنها به دموکراسی اعتقاد دارند، اما باور ندارند که در دموکراسی زندگی می کنند. https://www.stias.ac.za/events/stias-lecture-series-2018-manuel-castells/
گسس_بحران لیبرال دموکراسی.pdf
563.1K
🔰 فهرست کتاب «گسست: بحران لیبرال دموکراسی» ترجمه کتاب کاستلز در سال 1399 توسط انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی منتشر شده است.
همه‌پرسی در فلسطین 🔺همه پرسی همان کاری است که در فلسطین انجام نشد و اسراییل ساخته شد. چرا جمعیت یک کشور نباید درباره آینده کشورشان اظهار نظر کنند؟ بهترین حمله به کل تناقضات تمدن غرب همین یک کلمه است. مردم فلسطین حق انتخابشان چه شد؟ تامس هابز را از قبر بیرون بکشید بپرسید، لویاتان با انتخاب مردم ساخته میشود یا زور؟ جان لاک را صدا بزنید او توضیح دهد کدام قانون طبیعت، کدام جامعه مدنی، کدام حق انتخاب برای مردم فلسطین رسمیت دارد؟ ژان ژاک روسو زبان باز کند و‌ توضیح دهد با کدام قرار داد اجتماعی و کدام اراده عمومی اسراییل شکل گرفت؟ کانت بگوید بر پایه چه اصل اخلاقی جهان شمول میتوان غاصبانه کشور ساخت؟ دروغ میگویند سر تاپای‌ تمدنشان دروغ است. همه چیز حول یک کلمه دور میزند: «استکبار» 🔺استکبار غیر از تکبر است. تکبر برتری جویی نسبت به دیگران است، استکبار برتری جویی نسبت به حق. خود را جای حق نشاندن. هزار و‌ یک استدلال معرفتی و اخلاقی و حقوقی به طرحهای پشتیبانی کننده استکبار میکنید. خیلی هم خوب. اما یک نقض بزرگ به نام فلسطین هست که رسوایی تمدن غرب را بر ملا میکند. بسم الله بیایید با هر ایده و نظریه مدرنی که بلدید توضیح دهید چرا مردم فلسطین نباید خودشان برای کشور و سرزمینشان تصمیم بگیرند. همه پرسی در فلسطین حمله به کل منطق و گارد پر از نفاق استکبار است. یک حمله روشن، درست، غیر قابل انکار. 🔺مردان الهی عادت ندارند به گارد انفعال و ضعف، موحد چون از نقطه توحید با همه اندیشه های بشری سخن میگوید از همان آغاز گاردش حمله است. حمله ای همه جانبه و بنیان برافکن. امام خمینی روزی که انقلاب را شروع کرد غایتش برافراختن پرچم توحید بود بر تمام قلل کرامت انسانی. او راس استکبار را هدف گرفته بود، محو اسراییل هم حتی هدف میانی انقلابش بود، حذف شاهنشاهی که قدم اول بود. لذا گرفتن لانه جاسوسی را انقلابی بالاتر از انقلاب اول میدانست چون همه مردم فهمیده بودند راس و ریشه قصه، محمدرضا نیست. بلکه شیطان بزرگ است. انقلاب دهها سال است برای محو اسراییل و بعد از محو اسراییل و بلکه حذف اساس استکبار برنامه دارد. او خوب میداند کجا را بزند و چه کند که تمدن غرب بر ملا شود. راه این است که همه بفهمند. راه این است که مردم برخیزند. برای همین امام گفت راه صدور انقلاب حاکم کردن حقیقی مردم در کشورهای مختلف دنیا است. باید منطقه به سمت جمهوری های متحد اسلامی پیش برود. روش انقلاب او نیز خیزش مردمی بود، مدیریت جنگ کردنش هم با مردم بود با بسیج مستضعفین، برای همین انتفاضه مهم بود. برای همین مسلح کردن مردم فلسطین مهم بود. برای همین هسته های مقاومت در کل منطقه مهم بودند. برای همین بهار اسلامی در کل منطقه مهم بود. راه شکستن تمدن مادی غرب و همه اذناب و ایادی اش همین یک جمله است، مردم مومن برخیزند. 🔺اسراییل اصلا در منطقه هست که جلوی این منطقه قیام خیز را بگیرد، منطقه وحدت خیز، منطقه اسلامی. در اینجا استکبار صرفا با حاکمان دست نشانده به هدفش نمیرسید، نیاز به یک هویت بیگانه بود، یک دولت ملت از جنس هویت استکباری غرب در منطقه. یک امر اعتباری که چگونه موجودیت میافت؟ با پذیرش دیگر موجودیتها یعنی حاکمان که عمده شان تحت تاثیر شیطان بزرگ بودند و اقناع افکار عمومی به مظلومیت صهیونیستها با افسانه هولوکاست و چه و چه. اینها بیایند جای یک ملت دیگر. به همین راحتی. راه محو این سرطان چه بود؟ هژمونی اش را بگیرید. کارکردش در منطقه از دست برود. به نحوی که این موجودیت برای استکبار فقط هزینه داشته باشد و نه فایده. دور تا دورش هم کمربندی از جنس مقاومت شکل دهید تا ملت غصبی درش احساس ناامنی کنند. حالا هویت جعلی ملت اسراییل که تشکیل شده از مقدسین احمق جنگ طلب و رفاه طلبهای سکولار عیاش به جان هم بیفتند. یا فرار کنند. این مسیر محو اسراییل است. اما اینها کافی نیست باید یک سخن روشن بگوییم که مردم دنیا بفهمند و بشنوند، سخنی که البته حیثیت غرب را هم میبرد و آن اینکه مردم فلسطین خودشان انتخاب کنند. چرا همه پرسی نگیریم برای سرزمینشان؟ این ایده اساسا پذیرشش یعنی محو اسراییل. عمل به آن نیز یعنی رسمیت یافتن محو اسراییل در دنیا. جریان مقاومت برای آدم کشی نمیجنگد بلکه برای محو یک جعل و اعتبار دروغین میرزمد. برای اقامه آزادی، حق انتخاب. مالکیت بر سرزمین خود. 🔺حالا انتفاضه و مقاومت یک ضلع مهم دیگر پیدا میکند و آن ضلع نرم افزاری است. او نه تنها در زمین قدرت نمایی میکند بلکه بازوی نرم افزاری و منطقی روشن برای این اقدام خود نیز خواهد یافت. این قدرتی است که رهبر ایران در کنار کمکهای تسلیحاتی به برادران مجاهدش تقدیم میکند. استدلال هجومی و غیر قابل خدشه. شبیه استدلال ابراهیم که بتها را نه در خارج فقط بلکه در ذهن و دل مردم شکست. / همشهری ✍ حجت الاسلام علی مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقاحت آمریکایی!/این فیلم را برای دانشجویان ایرانی حتما پخش کنید بازجویی مجلس نمایندگان آمریکا از روسای سه دانشگاه هاروارد، پنسیلوانیا و ام‌آی‌تی به جرم اعتراضات دانشجویان و اساتید به جنایات اسرائیل در غزه! در نهایت حکم به استعفا(عزل) داده میشه @gamedovomenghelab
📄 | تاملاتی در باب جامعه‌پردازی مردم‌نهاد و تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب 🔸آسیب‌شناسی ناکارآمدی ‌نظام ‌برنامه‌‌ریزی‌ در ایران و استفاده از حلقه‌های میانی به عنوان راهبردی برای شرایط امروز 💠 در طی سال‌های گذشته ادبیات مربوط به تمرکززدایی در مدل حکمرانی، در عرصه‌های مختلف مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترش بسیاری یافته است. این جریان تمرکززدا در راستای به چالش کشیده شدن و اثبات ناکارآمدی برنامه‌های توسعه یکپارچه‌نگر در مقام نظر و عمل و شکست سیاستگذاری‌هایی که آن را ناشی از قدرت بیش از اندازه دولت می‌دانند، گسترش پیدا کرده است. رشد و گسترش الگوهای متکی به مشارکت مردم که عموما مبتنی بر الگوهای بوم محور (منطقه محور محله محور) یا مسئله‌محور می‌باشد نیز با همین مبنا در برنامه‌ریزی‌های راهبردی کشور ورود پیدا کرده است. ✍️ محققین: حمید ریحانی، سجاد عبداللهی و محمدحسین شریف‌منش 📌 متن کامل پژوهش: 🔗 iranthinktanks.com/Research738
🌀 سخنان منتشر نشده رهبرانقلاب پیرامون "رفع مظلومیت امام خمینی(ره)": 🔹 امام(ره) مظلوم است چون رئیس یک کشور شد و یک انقلاب را برپا کرد و یک شخصیت سیاسی شد و الّا امروز هر کس دیگر در دنیا به این پایه از علوم برسد او را سر دست بلند می کنند. امام در عرفان ،فلسفه، فقه، اصول و اخلاق جزو بود. 🔸یکی از اساتید معروف [که شما ایشان را میشناسید و من نمیخواهم اسم او را بیاورم]؛ کسی که هم با حوزه های علمیه آشنایی داشت و هم کاملاً در فرهنگ روز وارد بود، بعد از سفرهای متعدد و اقامتهای طولانی در کشورهای غربی گفته بود‌ "امروز در مراکز اصلی فرهنگ غربی عناصری مثل ملاصدرا و شیخ انصاری مطرح هستند و جاذبه دارند". امام هم ملاصدرا بود و هم شیخ انصاری زمان خودش بود. 🔹چنین چهره ای مظلوم واقع شد چرا؟ چون پا در وادی سیاست گذاشت و دشمنان سیاسی پیدا کرد، دشمنان سیاسی از همه ی دشمنها خطرناکتر وحشی تر و بی ملاحظه تر هستند. در دنیای سیاست ناگهان صد را صفر میکنند و گاهی صفر را به صد میرسانند، قدرت هم که دست اینهاست لذا نمیگذارند چهره امام، آشکار شود. امام شایسته این است که چهره اش آشکار شود هر چه میتوانید آنجا در این جهت کار کنید خدا هم ان شاء الله توفیق خواهد داد. (۱۳۷۸/۱۰/۲۷) @gamedovomenghelab
🔸فرض کنید ... زمان جنگ است، دشمن عزم نابودی اسلام را دارد. شما بانوی مسلمان ۱۸ یا ۲۳ساله هستید با ۳ یا ۴ فرزند. از خانوادهٔ خودتان فقط پدری دارید که بسیار برایتان عزیز است. البته شما هم نازدانهٔ اویید. پدرتان در جنگ، فرماندهٔ نیروهای خودی است. همسرتان دست راست پدرتان است و مدام مشغول جهاد با دشمنان اسلام. او غالباً در میدان جنگ است و وقتی باز می‌گردد، مدت کوتاهی در کانون خانواده حضور دارد و بعد از آن، دوباره می‌خواهد به جبهه اعزام شود. وضعیت اقتصادی خانوادهٔ شما خوب نیست و حتی علی‌رغم اینکه آقازاده‌اید، فقیر هستید: بالاخره همسر در جنگ است و ارتقای مالی خانواده ممکن نیست! ⁉️در چنین موقعیتی، وضعیت خانوادهٔ شما چگونه است؟ خودتان چه احساسی دارید؟ حستان نسبت به همسرتان چیست؟ حال روحی فرزندانتان خوب است؟ زمانی که مشکلی برای خانواده پیش می‌آید، اولین کاری که می‌کنید چیست؟ رابطهٔ همسرتان با فرزندانش چگونه است؟ همسرتان وقتی هست، با شما و دیگراعضای خانواده چگونه برخورد می‌کند؟ دوربین‌هایتان را بردارید، می‌خواهیم به خانهٔ فاطمه(س) برویم.... قرار است این بار تصویر دقیقتری از فاطمهٔ دختر و فاطمهٔ همسر و فاطمهٔ مادر در ذهنمان ثبت کنیم. ┈┈••✾••┈┈ 💬گفتگوی بر خط با موضوع "روایت فاطمه (س) در خانواده" 🎙با حضور سرکار خانم نیلچی‌زاده مجری کارشناس: سرکارخانم بخشی 🗓شنبه، ۱۸ آذرماه، ساعت ۱۹ 📍 از طریق لینک http://B2n.ir/k57715 @gamedovomenghelab
🔺مناظرهٔ زنده با موضوع «بایسته‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی» 🔺با حضور حسن بنیانیان و محمدحسین ساعی 📍شنبه،۱۸ آذر ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما
انزوا 🔺سال گذشته همین ایام در میانه اغتشاشات بود که رهبر حکیم ما فرمود: «علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد...خطّ اساسیِ اوّل، عبارت است از انزوای آمریکا» (۱۴۰۱٫۸٫۱۱) 🔺حالا این خبر را ببینید که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل، دبیر کل بر خلاف میل آمریکا و رژیم جعلی و موقت اسراییل، پیشنهاد آتش بس فوری را به شورای امنیت میدهد و همه اعضا هم موافقند حتی انگلیس رای ممتنع میدهد و فقط آمریکا مخالف است و وتو هم میکند. این رویداد بی‌نظیر یعنی چی؟ 🔺طوفان الاقصی مساله ای در حد رژیم غاصب اسراییل و غزه نمانده، در حد منطقه هم نمانده، بلکه تحولات مهم جهانی را سبب شده. 🔹اولا ساختار سازمان ملل نمیتواند جلوی جنگ را بگیرد. 🔹ثانیا اراده همه کشورهای دنیا نمیتواند اراده یک کشور را خنثی کند. 🔹ثالثا قصه آزادی و حقوق بشر و رای و اراده عمومی هم در نوع خود دیدنی است. تمدن و ساختار غرب مفتضح بود، اما نه اینقدر برملا. 🔹رابعا انزوای آمریکا و اسراییل یعنی جریان صهیونیستی، با این میزان، در تاریخ بی‌نظیر است. 🔺جالب است که طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی مرکز تحقیقات پیو، تنها حدود یک سوم آمریکایی‌ها، نوع واکنش و پاسخ دولت بایدن به جنگ میان حماس و رژیم غاصب صهیونیستی را تایید می‌کنند؛ و حدود ۶۱ درصد مردم آمریکا از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت میکنند، این در حالی است که تنها یازده درصد نمایندگان کنگره خواستار آتش‌بس شده‌اند؛ این یعنی یک «جنگ اجباری»، «هجوم اجباری»، «آدمکشی اجباری». 🔺برای اینکه ابعاد این انزوا را بفهمیم باید دقت کنیم که 🔹اولا آمریکا در همه جنگها، افکار عمومی مردم دنیا و تایید دیگر کشورها و حاکمانشان را با خود همراه داشته. 🔹ثانیا این ضلع و چهره دموکراتهای آمریکا است که دچار چنین انزوای مهم و تاریخی شده، نه جمهوری خواهان جنگ طلب 🔹ثالثا کل دستگاه هنر و رسانه دنیا در اختیار صهیونیستها است و چنین شکستی خورده‌اند و منزوی شده‌اند. 🔹رابعا اکثر کشورهای دنیا تابع و گماشته یا تحت تاثیر جریان صهیونیستی جهانی‌اند و با این حال چنین صحنه‌ای شکل گرفته. 🔺زاویه‌گرفتن اروپا از آمریکا هم خیلی مهم است. بلژیک و اسپانیا خیلی زودتر این فاصله را اعلام کرده بودند. اینکه نهادهای بین‌المللی همگی هم‌داستان شده‌اند در مخالفت زبانی، نشان‌دهنده فشار عجیب افکار عمومی است. این مسیر راه تنفس رژیم جعلی و موقت اسراییل در منطقه را میگیرد؛ این غیر از احساس «ناامنی» برای سکولارهای صهیونیستِ مهاجر و احساس «ناامیدی» برای مذهبی‌های صهیونیستِ مهاجر است. این غیر از برملا شدن ضعفهای راهبردی رژیم غاصب اسراییل در منطقه است. این یک تَرک بزرگ در نظام استکباری کل دنیا است. 🔺به لحاظ نرم‌افزاری این وقایع نشان میدهد ساختار حقوقی دنیا بر اساس اراده عمومی شکل نگرفته است، بلکه بر محور استکبار سامان گرفته؛ این نکته را نمیشد پشت بلندگوها و رسانه‌ها به زبان آورد طوری که به ذهن و قلب دنیا برسد. 🔺امروز دیگر رهبر حکیم ایران نیست که آمریکا را یک طرف درگیری میداند و نه داور بی‌طرف، بلکه کل دنیا تماشا میکند، جنگ کل جبهه مقاومت را با آمریکایی که مجبور شده جنایتکار بودن خود را علنی کند. فقط رهبر حکیم ایران نیست که خط اصلی نظم نوین دنیا را انزوای آمریکا میداند، این نکته کاملا برای همه عیان شده، استکبار مانده و ماشین نظامی‌اش؛ این اتفاقات بسیار مهم و فوق راهبردی است. صحنه تاریخ به سرعت در حال ویرایش شدن است. هر چه این جنگ ادامه پیدا کند، این تغییر و تحولات بنیادین در عالم جدی‌تر خواهد شد. ✍ علی مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان موجودی است مسئول.mp3
3.57M
🎧 | انسان ، موجودی‌ست مسئول ! 👥 تو در برابر اجتماع هم مسئولیت داری و متعهدی‌‌ ! 🌱 @gamedovomenghelab
❓چگونه تکنیک‌های مدیریت زمان را برای برنامه‌ریزی تحصیلی و کاری و زندگی کارآمد کنیم؟ ❓چرا با وجود اینکه وقت داریم امّا وقت کم می‌آوریم؟ ❓چرا راهکارهایی که در مدیریت زمان بلدیم برای ما کاربرد ندارند؟ 🔸لایو استاد معماریانی 🔹با موضوع: روش‌های تقویت اراده در مدیریت زمان 🔸دوشنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۹ در کانال نظم فکری: 🆔 @nazmefekri
☑️ حکمرانی اسلامی در گرو دانش «سیاست‌گذاری عمومی» 🌕عناوین مهم سخنان دکتر محسن مهاجرنیا در نشست «الگوی حکمرانی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی»؛ ▪️بانک جهانی نگاه اقتصادی به دارد؛ آیا نگاه ما هم اقتصادی است؟ یا نگاه ما سیاسی، فلسفی یا فقهی است؟ باید این را تعیین تکلیف کرد. ▪️پسوند «اسلامی» حکمرانی اسلامی به چه اعتباری است؛ آیا به اعتبار فقه آن است؟ کلام است؟ یا فلسفه؟ اگرچه بحث حکمرانی بحث جدیدی است اما فقهای ما از قدیم در موضوع حکومت اسلامی و حاکمیت الهی بحث کرده‌اند. ▪️فلسفه باید تبیین عقلی کند و اگر مردم فهم کردند و قانع شدند حرف خدا و فقه را هم گوش می‌دهند. جامعه‌شناسان ما باید متناسب با جامعه، حکمرانی را تبیین کنند زیرا دنیای غرب متناسب با خودشان حکمرانی تعریف کرده‌اند و در جامعه خودشان قابل عمل است. ▪️الگوی حکمرانی اسلامی بدون فقهاء، فیلسوفان، حقوق‌دانان و جامعه‌شناسان تبیین نمی‌شود. در بحث حکمرانی بُعد اساسی آن رعایت مصلحت عامه است که حضرت علی (ع) در عهدنامه مالک‌اشتر به‌خوبی به آن اشاره کرده است. 🔸مطالعه کامل گزارش نشست
📣 فراخوان پذیرش مقاله برای انتشار در فصلنامه «مطالعات راهبردی فرهنگ» 🔸نشریه «مطالعات راهبردی فرهنگ» از استادان دانشگاه‌، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعات راهبردی و میا‌ن‌رشته‌ای فرهنگ، برای انتشار مقاله‌های علمی، دعوت به همکاری می‌نماید. محورهای پذیرش مقالات : ♦️سیاست‌گذاری فرهنگی یا حکمرانی فرهنگی در ایران ♦ارائه ایده‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های مسأله‌محور در حوزه فرهنگی ♦تحلیل فرایندهای تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی در دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور ♦تحلیل نظام‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات فرهنگی در ایران ♦ تحلیل و ارزیابی گفتمان‌ها و سیاست‌های بالادستی کشور در حوزه فرهنگ ♦ مدیریت تغییرات و تحولات فرهنگی ♦ تحلیل تغییرات فرهنگی و مدیریت تحولات فرهنگی در ایران و سایر کشورها ♦ مباحث توسعه فرهنگی، دین و توسعه، فرهنگ و تکنولوژی و ... ♦ دیده‌بانی یا رصد تحولات فرهنگی ♦ مسائل فرهنگی بین‌المللی ♦ دیپلماسی فرهنگی ♦ روابط فرهنگی بین‌المللی ♦ قدرت نرم، تهدیدات نرم و ... ♦ آینده‌پژوهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی 🔸نویسندگان مقالات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مجله به نشانی http://scsj.ricac.ac.ir مراجعه و در صورت نیاز در ساعات اداری با شماره 88919176 دفتر نشریات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تماس حاصل فرمایند.