فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فرهنگ روستاها را نابود کردیم و در اداره روستاها مانده ایم.
✅ تکنوکرات ها استاد نابود کردن ظرفیت ها هستن.
💠 برنامه #گام_دوم با حضور روح الله ايزدخواه ،خليل موحدي
🔺 اقتصاد مقاومتی، عدالت طلبی و قوانین حاکم بر مسیر تحقق حاکمیت عدالت در گام دوم با نگاهی به آسیبها
💢 شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۲ از #شبکه_افق
#اخبار
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
🔰علامه مصباح: حل ابهامات در مسائل بنیادین، وظیفه اول برای ورود به گام دوم
🔻 امروز بعد از برداشتن گام اول با موفقیت، وارد گام دوم انقلاب شدهایم،در این گام باید برخی مسائلی که مورد ابهام بود و سبب شده بود تا کمتر از آن بهره گرفته شود و یا بین برخی گروهها تضاد پیش بیاید و نیروها هدر برود، بیشتر مورد دقت قرار بگیرد و حل شود.
🔻 به عنوان نمونه بفهمیم جایگاه هنر در جامعه کجاست؟ آیا این هنر با دین، انقلاب و اهداف آن، ارتباط دارد یا خیر و اگر ارتباط دارد چگونه باید از آن استفاده کرد؟ پس از پاسخ به این پرسشها باید برنامه ریزی و طراحی برای انجام آن و تهیه مقدمات جهت اجرای آن فراهم شود.
🔻 بسیاری از مسلمانان و انقلابیان، مقوله هنر را توأم با بار منفی میدانند و تصور میکنند که هنر بدون گناه امکان ندارد؛ در حالیکه چنین نیست؛ گفت: تعریف هنر با تعریف گناه تفاوت دارد؛ البته گاهی باهم تلاقی پیدا میکنند، اما همیشه چنین نیست. به عنوان نمونه گوشت گوسفند خوب است یا بد؟ طبیعی است که همه میگویند خوب است و در روایات هم سفارش شده است، حال اگر گوسفند ذبح شرعی نشد، باز هم خوب است؟! اگر کسی گوسفندی را دزدید، آیا گوشت آن هم خوردنش مستحب است؟! گوسفند همان گوسفند است، خوردن گوشتش هم مستحب است، اما این گوسفند، خوردنش حرام است؛ چون عنوان دیگری بر روی آن آمده است؛ عدم تزکیه و غصب سبب شده که خوردن آن حرام باشد. بنابراین باید از هنر استفاده کرد، حتی نه به عنوان یک کار مباح، بلکه به عنوان بزرگترین عبادتها.
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
💠 نقش ویژه نخبگان حاکم و اراده سیاسی آنها برای #رونق_تولید بسیارحیاتی است ، #رمز نام بردن از #تقی_زاده_ها در سخنرانی نوروزی رهبری همینه که شعارمحوری #سال98 پیش نیازی دارد بنام #تولید_فرهنگ_رونق_تولید و آنتی تز آن ،رونق رو ازرمق میندازه
#تبیین_مساله_فرهنگ_اقتصاد
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
📷نوشتار ظریف درفضای مجازی:
🔹آمریکا یگانه منشأ بیثباتی در خاورمیانه است. ممکن است آنقدر هذیانزده باشد که فکر کند نقض قوانین بینالمللی، زورگویی به ملتهای دارای حاکمیت مستقل و دوشیدن دولتهای زیردست نشاندهنده قدرت است. اینطور نیست.
🔹اقدامات بیملاحظه آمریکا فقط نشاندهنده هراس یک امپراطوری رو به افول است.
#تبیین_مساله_افول_آمریکا
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
🔰 افول آمریکا
🔹نشانههای #افول_آمریکا
از نظر رهبر انقلاب اسلامی
#تبیین_مساله_افول_آمریکا
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
شرح گام دوم. آيت الله کعبي.pdf
470.8K
جزوه شرح "بیانیه گام دوم انقلاب" توسط آیت الله کعبی
#تبیین و #ارزیابی انقلاب
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
#تحلیل_اختصاصی_زمانه ویژه تحلیلگران
🔳 تحلیلی بر نظریه #نظام_انقلابی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب
✍ #دکتر_محسن_محمدی_الموتی (کارشناس زمانه)
"انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند."
🔺فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب
🔵 بخش اول:
🔸 اهمیت و ضرورت تبیین نظریه نظام انقلابی زمانی بیش از پیش آشکار می شود که تعابیر و خوانش های متفاوت و گاه متضادی از سوی برخی افراد و شخصیت ها در جامعه نخبگانی کشور ارائه و ترویج می شود که ابتناء به آنها تاثیرات منفی در هدف گذاری و اجرای سیاست های کلان داخلی و خارجی نظام در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی برجای خواهد گذارد.
🔹 به عنوان نمونه در یکی از این خوانش ها،تعریف و نگاه مضیقی از انقلاب اسلامی ارائه می شود. نگاهی که انقلاب ها را یک حادثه و واقعه و مبتنی بر شور و احساسات تلقی نموده و آنها را پدیده هایی زود گذر در جوامع بشری می داند .از این رو معتقد است انقلاب اسلامی پس از پیروزی در ۲۲بهمن ۵۷ به پایان خود رسید و در ۱۲ فروردین ۵۸به نظام تبدیل شده است.
🔸 قائلان به این دیدگاه با این مدعا که اصل بر نظم و ثبات است انقلاب را استثنائی بین دو نظم دانسته که با فروپاشی نظم پیشین و استقرار نظم جدید پایان می یابد. از این رو نظم جدید حداکثر حاصل انقلاب است اما نمی تواند انقلابی باشد و نظام انقلابی منطقاً متناقض و عملاً ترکیبی خود شکننده است و دخالت دادن اقتضائات انقلاب در مسائل نظام باعث بی نظمی و مختل کردن جمهوری اسلامی می شود که متولی حل مسائل زندگی مردم شده است.
در اینجا به اختصار و با مبنا قرار دادن دیدگاه مقام معظم رهبری، نظریه نظام انقلابی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب را ناظر به گزاره های فوق مورد واکاوی و تحلیل قرار می دهیم :
1⃣ #ماهیت_و_چیستی_انقلاب_اسلامی
🔻 تبیین نظریه نظام انقلابی در درجه نخست مستلزم فهم ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری به عنوان عالم و فقیهی دینی، متاثر از آموزه های مکتب اسلام می باشد. از منظر آموزه های دین اسلام انقلاب با تحول در درون انسان آغاز و با تسری در ساختار سیاسی اجتماعی جامعه به کمال می رسد. بر این مبنا مقام معظم رهبری معتقدند انقلاب در درجه نخست در لایه درون انسان ها و دل ها رخ می دهد و این تغییر مقدمه دگرگون سازی در سطح مناسبات اجتماعی قرار می گیرد. تغییر در سطح اجتماعی نیز بنیادین و در همه ارکان و نهادهای اصلی زندگی در جامعه و به سوی حیات طیبه خواهد بود. منظور از حیات طیبه از دیدگاه امام خامنه ای مواردی است که بشر برای بهزیستی و سعادت خود به آنها احتیاج دارد که شامل مواردی نظیر عزت ملی، استقلال، رفاه، عدالت، نشاط،شوق کار، علم، فناوری، نظم و در کنار اینها معنویت، رحم، خلقیات اسلامی و سبک زندگی اسلامی خواهد شد...
#گام_دوم_انقلاب
👌 کانال تحلیلی #زمانه
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
#بخش_دوم
🔳 تحلیلی بر نظریه #نظام_انقلابی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب
✍ #دکتر_محسن_محمدی_الموتی ( کارشناس زمانه)
🔸 در بخش اول اشاره شد، که تبیین نظریه نظام انقلابی مستلزم فهم ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری است. از نگاه ایشان، انقلاب صرفا دگرگونی در هیات حاکمه و یا شورش کردن و به خیابان ریختن و جنجال کردن نیست.
🔸از نظر ایشان ، انقلاب مترادف سازندگی ، رویش و بالندگی در جامعه است که بدون انضباط، نظم و قانون رسیدن به اهداف آن ممکن نیست و اگر بی نظمی در اول انقلاب دیده می شد به دلیل به هم ریختن بنای غلط و پوسیده موجود بود که باید به هم ریخته می شد تا بنایی نو گذاشته شود. به عبارتی انقلاب عرصه تضاد و تقابل جبهه حق و باطل بوده و پیروزی جبهه حق بر باطل و رسیدن به حیات طیبه به عنوان آرمان و غایت انقلاب، نیازمند تلاش، مجاهدت، مبارزه،صبر و تقوا خواهد بود. بنابراین از دیدگاه مقام معظم رهبری،انقلاب تمام نشده و ادامه خواهد داشت.(انقلاب مستمر)
🔺ایشان در این باره می فرمایند:
🔹انقلاب یک امر مستمر است، یک امر دفعی نیست که بگوییم در تاریخ فلان مثلا یک حادثه ای اتفاق افتاد ... و حکومت سرنگون شد...، نه این انقلاب نیست. این یک بخشی از انقلاب است. انقلاب یک حقیقت ماندگار و حقیقت دائمی است.انقلاب یعنی دگرگونی، دگرگونی های عمیق در ظرف شش ماه و یک سال و پنج سال به وجود نمی آید. علاوه بر اینکه اصلا دگرگونی و صیرورت -یعنی حالی به حالی شدن،تحول- اصلا حد یقف ندارد و هیچ وقت تمام نمی شود...... این حرکت به سمت حیات طیبه تمام نشدنی است..... بشر به سمت خدا صیرورت دارد و جامعه مطلوب اسلامی آن است که این صیرورت در آن وجود داشته باشد،این صیرورت تمام نشدنی است،همین طور به طور دائم ادامه دارد،انقلاب این است (۹۴/۶/۲۵).
🔺این فراز از فرمایشات نشان از نگاه صیرورتی معظم له به پدیده انقلاب اسلامی و قائل بودن ایشان به ماهیت تکاملی آن دارد. با چنین چهارچوبی می توان گفت انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری یک فرایند مستمر است که برای رسیدن به سعادت نهایی، منزل هایی در مسیر می بیند که شامل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتا تمدن نوین اسلامی می باشد. رسیدن به هر منزل یک توفیق است اما این منزل ایستگاه نهایی نیست بلکه محلی برای تامین قوا برای حرکت به سوی منازل دیگر می باشد. در این بین انقلاب اسلامی از ابتدایی ترین مرحله تا مرحله پایانی ساری و جاری خواهد بود.
#گام_دوم_انقلاب
👌 کانال تحلیلی #زمانه
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
♦️امیرمومنان (ع) الگوی عدالت و معنویت♦️
🔹در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم.
🔹جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد.
آیت الله جوادی آملی
▫️همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سپس سخنرانی حجت الاسلام واعظی در ابتدای همایش در خصوص رابطه عدالت و معنویت و همچنین سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان مهمان همایش ادامه داشت. در نوبت عصر و اختتامیه، دبیر همایش به ارائه گزارش کمیسیون ها پرداخت و سپس شیخ حسین انصاریان سخنرانی کرد.
🔸حضرت آیت الله جوادی آملی در همایش بین المللی «امام علی (ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» اظهار داشت: «عدل» گرچه دارای مفهوم روشن و معنای شیرین است لکن بدون «توحید» ممکن نیست، جامعه ای که داعی عدل دارد اما موحد نیست، جامعه فرعونی است. عدل بدون توحید محقق نخواهد شد به عبارت دیگر عدل تنها در بستر توحید است که امکان تحقق می یابد و ما تا موحّد نباشیم امکان ندارد به عدل برسیم.
🔸معنای عدل روشن است؛ «العدل وضع کل شیء موضعه»، اما جای اشیاء کجاست؟ جای افراد کجاست؟ موحّد می گوید این را فقط اشیاء آفرین و اشخاص آفرین می داند، اما ملحد خود جای اشیاء و اشخاص را معلوم می کند. لذا عدل پشتوانه علمی می خواهد از این رو علی علیه السلام که موحّد ناب است می تواند عادل حقیقی باشد. علی علیه السلام که قرآن ناطق و سخنگوی قرآن است، یک توحید ممثل است، لذا عدل را تبیین می کند و تحقق می بخشد.
🔸وقتی پیامبر(ص) در وصف امیرالمومنین(ع) فرمود «على مع الحق والحق معه یدور حیث دار» ما دو نوع حق داریم؛ یک حق، حق محض است که مقابل ندارد و در مقام ذات است و مقابل آن عدم است و یک حق که مقابل آن باطل است، این حق در مقام امکان است نه در مقام ذات لذا فرمایش پیامبر این نیست که علی همراه حق است یا حق همراه علی است، بلکه منظور این است که علی عین حق است.
🔸از ابتکارات چنین شخصی که عین حق است می توان به مساله تثلیث در روش اشاره کرد که می فرماید : « إنّ العباد ثلاثه » برخی از ترس جهنم عبادت می کنند و برخی به شوق بهشت! اما برخی «حبا لله» عبادت می کنند؛ در حقیقت او آمده تبشیر و انذار را تلطیف کرده است و این را از قرآن گرفته که می فرماید اسلام دین محبت و مهر است.
🔸قرآنی که حبل است و خداوند آن را مانند باران به زمین نیانداخته بلکه او را به زمین آویخته است، بالای آن «علیّ حکیم» و پایین آن «عربیّ مبین» است و آن علیّ حکیم در اختیار حضرت است.
🔸او درباره آثار بی عدالتی ابراز داشت: این را هم عقل و هم نقل تایید می کنند که چون خداوند مهندس است و همه جهان را با نظم ریاضی گونه آفریده، همه عالم از صدر تا ذیل در جای خود قرار گرفته است، اگر شما عدد ۵ را از بین ۴ و ۶ بردارید آن را کجای دیگر می توانید بگذارید؟! اختلاس و نجومی و تهمت هم اینگونه است، بالاخره انسان رسوا می شود، اگر کسی امروز اختلاس کرد این مال را کجای دیگر می تواند بگذارد؟! بالاخره رسوایی در پی دارد، عالم اینگونه خلق شده است که حداقل نتیجه بی عدالتی، آبروریزی و بی حیثیتی است.
🔸کسی می تواند عادل باشد که بداند مرگ از پوست به در آمدن است و نه پوسیدن و انسان اینگونه نیست که بعد از مرگ در زیر خاک بپوسد و تمام شود، انسان موجودی ابدی است، روح نه متزمّن است که زمان بردار باشد و نه متمکّن است که مکان بردار باشد، لذا ما هستیم که هستیم و باید در قیامت جوابگوی همه اعمال خود باشیم.
🔸ایشان به #گام _دوم_انقلاب اشاره کرد : ما در گام دوم و در گام های بعدی انقلاب، #وظیفه داریم #خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم، مثل اینکه چگونه #عدل_علوی به #ظلم_اموی تبدیل می شود؟! حضرت در نامه به مالک دو مطلب را در #ریشه_یابی این موضوع بیان می کند، فرمود اولین کاری که دشمن کرد این بود که آنها #مکتب را #عوض کردند، یعنی دین و قرآن را به اسارت گرفتند و آن را به #میل خود تفسیر و ارائه کردند و در مرحله بعد به سراغ #مردم رفتند و مردم را از ما اهلبیت #جدا کردند.
🔸داشتن #رهبر_خوب یک طرف قضیه است، رهبر #ولو علی بن ابی طالب(ع) باشد، مادامی که #مردم در صحنه نباشند #شکست قطعی است لذا با تاکید «انما» می فرماید «إِنَّمَا #عِمَادُ_الدِّینِ وَ #جِمَاعُ_الْمُسْلِمِین وَ الْعُدَّهُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّهُ مِنَ الْأُمَّه» در نتیجه با همه وجود باید تلاش کنیم #اولا دین به اسارت نرود و #ثانیا مردم از دین جدا نشوند تا عدالت علوی محقق شود.
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
وی
🌾نام روستایی در غرب هرمزگان که هیچ خانواده ای در آن بیکار نیست. محور این حرکت طلبه ای است به نام شیخ عباس زارعی.
🌾تربیت یافته حوزه علمیه بشاگرد. میگوید جمله ای که در من تاثیر جدی کرد جمله ای از #حاج_عبدالله_والی بود وقتی به من گفت «شل و ول نباش» .
🌾میگفت درس طلبگیم که پیش میرفت با خودم تصمیم گرفتم هم امام حاضرین در مسجد باشم هم امام غایبین. میگفت میز و صندلی های پایگاه بسیج را برداشتم و تبدیلش کردم به کارگاه صنایع دستی. آنقدر کار را ادامه دادم که تمام خانواده های روستا درگیر کار شدند.
🌾 هر وقت کسی بی انگیزه میشد جلساتی داشتیم برای انگیزه بخشی به نیروها. کار طلبگی من اینگونه بود. هر جا لازم بود آستین بالا میزدم. به مرور روستاهای اطراف روستا نیز درگیر کار شدند. برای خودم تیم و تشکیلاتی درست کردم و به مرور یک #چشم_انداز ۱۵ساله نوشتم.
🌾برای محصلین و نوجوانها نیز برنامه ریزی کردم که مشغول کار شوند. از فضاهای مجازی نیز برای بازار فروش استفاده کردم.
🌾سال #رونق_تولید است. امشب کنار این طلبه بشاگردی چقدر عزم دیدم چقدر فهم دیدم چقدر جدیت یافتم. جملات رهبری را چقدر با اخلاص و عمیق اما بی ادعا و گمنام پی میگرفت . این یکی از ثمرات کوثر بشاگرد، مرحوم حاج عبدالله والی است.
@ali_mahdiyan استاد علی مهدیان
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
⁉️ با بیانیه گام دوم چطور باید مواجه شد؟
📝 یادداشتی از خانم رقیه فاضل؛ دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی
❇️ بخشی از یادداشت:
«برای تحقق گام دوم، بسیار لازم است که هر کسی مشخصاً خود را مخاطب بیانیه بداند و به دنبال تحقق تکتک محورهای بیانیه در عرصهی عمل خود باشد. هر کسی باید نسبت میان گام دوم انقلاب و عرصههای فعالیت خود را بسنجد و عمل خود را با معیار تحقق بیانیه تنظیم کند.»
🔻متن کامل را در اینجا بخوانید:
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41879
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab
💢تبیین تئوری #نظام_انقلابی، #رسالت مهم اندیشمندان #حوزوی است
📌دکتر عبدالوهاب فراتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
🔹یکی از رسالتهای مهم اندیشمندان و صاحبنظران حوزوی به خصوص پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب تبیین تئوری نظام انقلابی است.
🔹روحانیت باید از فضای مطبوعاتی و رسانهای که معمولاً پیامهای قبلی رهبر معظم انقلاب را مشمول هیجانات زودگذر میکرد، فاصله گرفته و به جای آن که این روند را تبدیل به صرف چاپ و نمایش بنر و برگزاری همایش و جلسه و نشست کند، میبایست گروهها و کمیتههای تخصصی را مأمور کند که هستهی نظریه نظام انقلابی و مفاهیمی که پیرامون این تئوری مطرح است را مورد توجه خویش قرار دهد.
📖 متن کامل در:
🌐 https://goo.gl/NNyBba
#تبیین_نظام_انقلابی
#تحلیلی_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
@gamedovomenghelab