eitaa logo
بسوی گام دوم
179 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
44 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز دلتنگی!!!! دو رکعت نماز جهت سر درد به نیت اینکه خدایا دوستت دارم دلم تنگه 😭😭
؟! : رویکردهای جهانی در به محتواهای ممنوعه بنا به گزارش IA ✍ در کشورهای مختلف، اقدامات متنوعی برای محدود کردن دسترسی به محتوای نامناسب در فضای مجازی و اینترنت انجام می‌شود. برخی از این اقدامات عبارتند از: 1. فیلترینگ محتوا: بسیاری از کشورها، وب‌سایت‌ها و محتوای آنلاین را فیلتر می‌کنند. این کار معمولاً شامل مسدود کردن وب‌سایت‌های حاوی مواردی مانند پورنوگرافی، خشونت، مواد مخدر و محتوای ضد دولتی است. 2. قوانین و مقررات: دولت‌ها قوانین خاصی را برای کنترل محتوای آنلاین تصویب می‌کنند. این قوانین می‌توانند شامل مجازات برای تولید و انتشار محتوای نامناسب باشند. 3. نظارت و ردیابی: برخی کشورها برای نظارت بر فعالیت‌های آنلاین کاربران، ابزارهای ردیابی و نظارت را به کار می‌برند. این اقدامات می‌توانند شامل بررسی تاریخچه مرورگرها و استفاده از نرم‌افزارهای نظارتی باشد. 4. آموزش و اطلاع‌رسانی: برخی از کشورها همچنین به آموزش کاربران درباره خطرات محتوای نامناسب و راهکارهای ایمن‌سازی آنلاین می‌پردازند. 5. نهادهای تنظیم‌کننده: برخی کشورها نهادهای خاصی را برای نظارت بر محتوای اینترنتی و بررسی شکایات تشکیل می‌دهند. 6. محدودیت‌های سنی: برخی از وب‌سایت‌ها با استفاده از سیستم‌های تأیید سن، دسترسی به محتوای نامناسب را برای کاربران زیر سن خاصی محدود می‌کنند. 7. تعامل با ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت: دولت‌ها ممکن است با ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت همکاری کنند تا محتواهای غیرمناسب را شناسایی و مسدود کنند. 8. استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی: برخی کشورها و شرکت‌ها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و مسدود کردن محتوای نامناسب به صورت خودکار استفاده می‌کنند. 9. برنامه‌های والدین: نرم‌افزارها و ابزارهای کنترلی برای والدین به منظور محدود کردن دسترسی فرزندان به محتواهای نامناسب و مدیریت زمان استفاده از اینترنت وجود دارد. 10. توسعه محتواهای بدیل: ایجاد و ترویج محتوای سالم و آموزشی به عنوان گزینه‌هایی جایگزین برای محتوای نامناسب، می‌تواند کمک‌کننده باشد. 11. همکاری بین‌المللی: کشورها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند تا به تعدیل و مسدودسازی محتوای غیرقانونی و نامناسب بپردازند و تجارب مؤثر را به اشتراک بگذارند. 12. تشویق آگاهی عمومی: برگزاری کمپین‌های عمومی برای افزایش آگاهی مردم درباره خطرات محتوای نامناسب و روش‌های امن استفاده از اینترنت. 13. توسعه فیلترهای محتوایی برای نرم‌افزارها: ایجاد فیلترها برای برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی به منظور نظارت بر محتوای ارسال‌شده. 14. روش‌های شکایت و گزارش‌دهی: توسعه سیستم‌های کارآمد برای گزارش محتوای نامناسب به مراجع قانونی و ارائه‌دهندگان خدمات. 15. آپدیت مداوم نرم‌افزارها و سیستم‌ها: به‌روزرسانی مداوم تکنولوژی‌های فیلترینگ و نظارتی برای مقابله با روش‌های جدید تولید و انتشار محتواهای نامناسب. 16. قوانین حفاظت از اطلاعات: وضع قوانین برای حفاظت از داده‌های کاربران و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی آنها که ممکن است برای تولید محتوای نامناسب استفاده شود. 17. ملاحظات فرهنگی و اجتماعی: توجه به ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در تعیین محتوای مناسب و نامناسب و تطبیق شیوه‌های کنترلی با نیازها و ارزش‌های جامعه. معمولا در خیلی از کشورها ترکیبی از این اقدامات إعمال می شود که می‌تواند به ایجاد یک محیط آنلاین ایمن‌تر و کنترل بهتر بر محتوای موجود در اینترنت کمک کند. ... ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه توریست خارجی اومده ایران. واکنش‌هاش جالبه ببینید چجوری سیاستمداران ایران رو تو دنیا معرفی کردن تا بتونن هرکاری میخوان علیه‌ش انجام بدن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی دل دل کردم تو گروه بذارم یا نه؟؟ خودم خیلی اذیت شدم عفو فرمایید ولی خواستم بگم از کجاشروع کردیم " به کجارسیدیم ای مسئولان' ای مدیران معبرهای این مملکت این چنین باز شدند وبدست شماها افتادند
💠 روز 💠 🔹 با ظالم چگونه برخورد کنیم؟ 🔻أمیرالمؤمنین امام على عليه‌السلام: كونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛ ❇️ پيوسته دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيد. 📚 نهج‌البلاغه، نامه ۴۷ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•
🔸 *دولت‌مون فشل نیست!!!* ببین چه خوبه! دولتِ وفاقه! توش پرِ شور و شوق و اشتیاقه ببین که پیرِمردا با علاقه برایِ کارا می‌کنن مُداقه *نتیجه داره! اما محتمل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* یه دولت سالمِ بی‌سفارش بسته شده با فکرِ ویژه! بارِش این یه نمونه‌ی بزرگِ کارِش: دوباره عادل می‌کنه گزارش *خُدایی واقعیته مَتَل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* ببین چقد عالی و خوب و خفن! برنامه دارن واسه برقِ وطن ساعتایِ رفتنِ برق، دقیقاً ثبتِ تویِ سامانه‌یِ "برقِ من" *تو نظمِ اون یه ذره هم خلل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* نفس بکش! هوایِ آزادیه هر جا بری رونق و آبادیه موقعِ شور و خوشی و شادیه فصلِ خوشِ دُلار هفتادیه *تو عالم هستی واسش بدل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* شما که از چیزی گلایه کردید دارید به زحمتاش همیشه تردید اگه که راس می‌گید و خیلی مردید تموم تاریخو بِرید بگردید *دولتِ این‌چنینی از ازل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* شکوه نکن، که دولتِ اُمیده ببین چقد زجر واست کشیده برای تو به هر طرف دویده آیفونا را برات ریجستریده *کی گفته که به فکر راه حل نیست؟ دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* یه قهرمانه که میونِ رینگه تو هر زمینه‌ای که باشه کینگه کی گفته قولاش برایِ میتینگه؟ به فکر برداشتنِ فیلترینگه! *یه ذره تویِ حرکتاش دغل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست؟* غصه و ناراحتیا شد تامام برو بچرخ تویِ اینیستاگرام برو تو حالِ دیش دیریم دیش دارام اینم همونی که می‌گفتی می‌خوام *چیکار داری گوله اینا، عمل نیست؟ دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* تو شعر نکن گلایه‌ها رو قاطی ببین چه شور و رونق و ثباتی! داره میاد خودروی وارداتی بی ام وِ و پورشه و مازِراتی *چرا میگی حرفی که مُستَدَل نیست؟ دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* چرا میگی مثلِ حسن کیلیته؟ چرا میگی اوضاعِ سکه خیته؟ سکه اصن کجایِ زندگیته؟ این‌همه دغدغه برایِ چیته؟ *وقتِ گلایه‌هایِ بی‌محَل نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* شورایِ راهبردی بهش خط میده ظریفه و کارا را سرعت میده از پشتِ سر، انرژی مثبت میده! یه وقتا هم داره علامت میده *همه می‌دونیم که چُلاق و شل نیست!!! دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* چرا میری فقط تویِ یه راستا؟ چی میگی از قیمت ماست و پاستا اینا همه صحبتِ نارواستا! قیمه‌ها را نریز تویِ ماستا! *ناز نکن تو صبحونه‌ات عسل! نیست دولتمون خیلی خوبه فشل نیست!!!* 🌺🌺🌺🌺 شعری از دوست خوبم جناب استاد شکری انشاءالله که همیشه قلم شون توانا باشه سلامتی شون صلوات ختم کنید
17.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 پشت پرده خاموشی های اخیر 📛 بشناسیم ، واقعیت چیز دیگری است ... 🌐 رسانه تحلیلی سیاسی روشنگری https://eitaa.com/roshangari315
زمزمه کلام وحی؛ 🌿🌹🌿🌹🌿🌹 رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُواْ صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلأَوَّابِينَ غَفُوراً (25) پروردگارتان به آنچه در درون شماست، آگاه تر (از خودتان) است. اگر صالح باشيد، قطعاً او آمرزنده توبه كنندگان است. 🍀🌸🍀🌸🍀🌸 @Gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 1⃣- از شئون ربوبيّت خداوند، آگاهى اوست. «ربّكم اعلم» 2⃣- انگيزه ما در هر كار ودر خدمت به والدين زير نظر اوست. «ربّكم اعلم...» 3⃣- صلاحيّت ها مربوط به درون و انگيزه هاست. «فى نفوسكم ان تكونوا صالحين» 4⃣- اگر دل و درون، صاف و صالح باشد، دَر توبه باز است. «تكونوا صالحين... للاوّابين غفوراً» 5⃣- توبه ى خود را با انابه ى پى درپى انجام دهيم. «اوّابين» 6⃣- خداوند بخشاينده است، امّا شرط برخوردارى ما از مغفرت الهى، توبه است. «ان تكونوا صالحين ... للاوّابين غفوراً» 7⃣- اگر از روى نادانى برخورد نامناسبى با والدين داشته ايم، با توبه مى توانيم رحمت خدا را جلب كنيم. «صالحين... غفورا» (با توجّه به آيه ى قبل) 8⃣- عفو و بخشش الهى از شئون ربوبيّت اوست. «ربّكم... غفوراً» 9⃣- يكى از نشانه هاى صالح بودن انسان، توبه كردن است. «ان تكونوا صالحين... للاوّابين» 🔟- گاهى از افراد صالح نيز لغزشى سر مى زند، كه البتّه بايد اين كوتاهى ها را با توبه جبران كرد. «ان تكونوا صالحين... اوّابين» 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 @Gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از انتفاضه سنگ تا انتفاضه موشک و پهپاد! 🔻 علی المعشنی، تحلیلگر عمانی: "حزب‌الله به هیچ وجه به آنها رحم نخواهد کرد؛ هر چند روز یک‌بار، با سلاح جدیدی به آنها حمله می‌کند. به شما مژده بدهم که هر روز شاهد شگفتی و اتفاق غیرمنتظره جدیدی خواهیم بود، امروزه معادله قدرت به طور کلی تغییر کرده و در مقابل هر قدرتی، همتایی وجود دارد."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکترجلیلی: تامین برق تدبیر و برنامه می‌خواهد/ نه چرخ سانتریفیوژ چرخید نه کارخانه‼️ نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در نشست «دانشگاه؛ ارزآوری و اشتغال‌زایی» : 🔹مردم با برق زندگی می‌کنند. اگر مازوت به محیط زیست آسیب می‌زند پاک‌ترین جایگزین آن همین انرژی هسته ای است. 🔹گفتند هسته‌ای نمی‌خواهیم تا چرخ کارخانه بچرخد، حالا چه شد؟ هیچ کدام نچرخید. رشد اقتصادی هم منفی شد. 🔹قانون می‌گوید 20 هزار مگاوات از برق ما باید هسته‌ای باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پرستاری تو آلمان این شکلیه دوستان ▫️تجربه‌های بی واسطه یک پرستار ایرانی مهاجرت کرده به اروپا TY‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
زمزمه کلام وحی؛ 🪴🪴🪴🪴🪴🪴 وَآتِ ذَا الْقُرْبَي حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِيراً (26) حقّ خويشاوند و بيچاره و در راه مانده را ادا كن و هيچ گونه ريخت و پاش و اسرافى نكن. 🍀🥀🍀🥀🍀🥀🍀 @Gamedovoom
نکته ی آیه شریفه؛ 🌿🌺🍃🌺🍃🌺🍃 «تَبذير» از ريشه ى «بَذر» به معناى ريخت و پاش است. مانند آنكه براى دو نفر مهمان، غذاى ده نفر را تهيه كنيم. امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس چيزى را در غير مسير طاعت خدا مصرف كند، مبذّر است.(60) آن حضرت در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مخارج حلال نيز اسراف وجود دارد؟ فرمودند: بلى، زيرا كسى كه دارايى خود را چنان بخشش كند كه چيزى براى خود نگذارد، در مصرف حلال اسراف كرده است.(61) پس از نزول اين آيه، پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله بدنبال مراد خداوند از «ذى القربى» بود. خداوند به او وحى كرد كه «فدك» را به فاطمه عليها السلام بدهد و آن حضرت «فَدك»(62) را به فاطمه بخشيد. امّا پس از آن حضرت، فدك را از اهل بيت به ناحقّ گرفتند واهل بيت براى گرفتن حقّ خود همواره به اين آيه استناد مى كردند. مفسّران شيعه وسنّى مانند طبرى، با الهام از روايات، مى نويسند: امام سجادعليه السلام در دوران اسارت وقتى همراه قافله اسرا به شام رسيد، در مقام محاجّه با آنان كه اسراى اهل بيت را بى دين و خارجى مى خواندند، با استناد به اين آيه فرمودند: مراد از «ذا القربى» ما هستيم!(63) برخى روايات آيه را مربوط به خمس دانسته و برخى ديگر موضوع آيه را بالاتر از مسائل مادّى دانسته و گفته اند: آيه، به پيامبر صلى الله عليه وآله فرمان مى دهد كه حقّ علىّ بن ابى طالب عليهما السلام را با وصيّت به جانشينى او ادا كند.(64) و مراد از تبذير در آيه كه از آن نهى شده، «غُلوّ» است.(65) ----- 60) بحار، ج 75، ص 302. 61) تفسير نورالثقلين. 62) فدك، مزرعه ى بسيار بزرگى بود كه بدون جنگ در اختيار پيامبر قرار گرفت. آن حضرت با توجّه به محبوبيّت، عصمت، زهد، امانت ودقّت اهل بيت عليهم السلام وپشتيبانى اقتصادى براى تبليغ خط وراه آنان وفقرزدايى از امّت، آن را در اختيار اهل بيت عليهم السلام گذاشت. امّا پس از رحلت پيامبر ابوبكر آن را گرفت، سپس عمربن عبدالعزيز آن را باز گرداند، باز غصب كردند و در زمان مأمون برگردانده شد و باز هم غصب كردند. درباره ى فدك، بحث هاى تاريخى، حقوقى و سياسى فراوانى است كه در ذيل اين آيه در تفاسير آمده كه از همه ى آن مباحث، صرف نظر مى كنيم. 63) احتجاج طبرسى، ج 2، ص 33 ؛ تفسير نورالثقلين. 64) امام صادق عليه السلام درباره اين آيه فرمودند: حقّ على بن ابى طالب عليهما السلام جانشينى رسول خدا و داشتن علوم نبوى است. كافى، ج 1، ص 294. 65) تفسير فرقان. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @Gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐 1⃣- دستورات دينى با فطرت هماهنگ است. انسان به طور فطرى در درجه اوّل به والدين و سپس به نزديكان علاقه دارد، دستور اداى حقّ در اسلام نيز بر اين اساس است. با توجّه به آيات قبل و «آتِ ذا القربى حقه والمسكين و ابن السبيل» 2⃣- در انفاق، بايد اولويّت ها را در نظر گرفت. اوّل والدين، سپس فاميل، بعداً فقرا و ابن السبيل. «آتِ ذا القربى...» 3⃣- خويشاوندان، به گردن ما حقّ دارند وما منّتى بر آنان نداريم. «آت ذاالقربى حقه» 4⃣- خويشاوندى، فقر و در راه ماندگى سبب پيدايش حقوق ويژه است. «آت ذاالقربى حقّه و المسكين و ابن السبيل» 5⃣- در پرداخت حقّ خويشاوندان، فقر شرط نيست. «آت ذا القربى حقّه والمسكين و ابن السبيل» 6⃣- در انفاق بايد اعتدال را رعايت كنيم و از حد نگذريم. «آت... و لاتبذّر» 7⃣- ريخت و پاش و مصرف بى مورد مال، حرام است. «ولا تبذّر» 8⃣- انسان در مصرف مال و ثروت خود به هر شكلى آزاد نيست. «و لاتبذّر تبذيرا» 🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸 @Gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید شما هم که مطالبه گر و یا مطالبه ی فلان مسئله داخلی هستید از برخی افراد معلوم الحال شنیده باشید که شما کار نداشته باشید این کشور رهبر دارد بله رهبری فرزانه دارد و معتقدیم ایشان سپهسالار لشکر امام زمان علیه السلام ارواحنا له الفدا هستند اما آیا سخنان متعدد آن معظم له در خصوص خواص را نشنیده اند!؟! مخصوصاً انتظاری که ایشان از خواص دارند و من وشما اگر مطالبه کنیم میتوانیم برخی از خواص را به تکاپو و بیداری نسبت به حق برسانیم @Gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت دقیق دوسال پیش رهبرانقلاب از پشت پرده فتنه زن زندگی آزادی نتانیاهو کثیف ۲۲ آبان۱۴۰۳: زن زندگی آزادی رهبرانقلاب مهر۱۴۰۱: این اغتشاش برنامه ریزی داشت این برنامه ریزی کار رژیم غاصب و آمریکا و دنباله روهای آن ها بود
📷 کاری که مدعیان اصلاحات با مسعود پزشکیان می‌کنند
✨حماس فراخوان جهانی صادر کرد ۱۴۰۳/۰۸/۲۴ ۰۷:۲۰ ۴۱۲۳۰۵۲ گروه: سایت خوان مهر : جنبش حماس از همه ملل اسلامی و عربی دعوت کرد تا به انواع مختلف تظاهرات و فشار مؤثر علیه اسرائیل دست بزنند. جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: از همه ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که انواع تظاهرات و فشار مؤثر را برای توقف تجاوزگری اسرائیل بر ملت غزه به کار گیرند. این گروه همچنین از ملل عربی و اسلامی خواست که سفارتخانه‌های اسرائیل و کشورهای حامی آن را در مخالفت با ادامه تجاوزگری صهیونیست‌ها در غزه محاصره و با این کار محاصره غزه و نسل کشی و گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کنند. حماس همچنین خواستار رسوا کردن حمایت‌های بی دریغ آمریکا، انگلیس و آلمان از اشغالگری اشغالگران صهیونیست در جنگ و تجاوزی علیه نوار غزه شد. ✍✍✍✍✍✍✍✍✍ قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) : «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست. https://eitaa.com/Raees_Tamaddon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ شب جمعه است ◼️به رسم کهن ، یاد میکنیم از آنها که وقتـشان و مکانشان از ما جـداست ◼️یاد میکنیـم از آنها که دلتـنگشان میـشویم ◼️یاد میکنیـم از آنها که هنـوز دوستـشان داریم ◼️یاد میکنیم از همه درگذشتـگانمان 🔳با فاتحه و صلواتی بر محمد و آل محمد🥀 ═══════════════════ @EMAMHASANK
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تظاهرات اعتراضی در پاریس علیه برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های ملی فرانسه و رژیم اشغالگر
زمزمه کلام وحی؛ 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 وَآتِ ذَا الْقُرْبَي حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلاَ تُبَذِّرْ تَبْذِيراً (26) حقّ خويشاوند و بيچاره و در راه مانده را ادا كن و هيچ گونه ريخت و پاش و اسرافى نكن. 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @Gamedovoom
نکته ی آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 «تَبذير» از ريشه ى «بَذر» به معناى ريخت و پاش است. مانند آنكه براى دو نفر مهمان، غذاى ده نفر را تهيه كنيم. امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس چيزى را در غير مسير طاعت خدا مصرف كند، مبذّر است.(60) آن حضرت در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مخارج حلال نيز اسراف وجود دارد؟ فرمودند: بلى، زيرا كسى كه دارايى خود را چنان بخشش كند كه چيزى براى خود نگذارد، در مصرف حلال اسراف كرده است.(61) پس از نزول اين آيه، پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله بدنبال مراد خداوند از «ذى القربى» بود. خداوند به او وحى كرد كه «فدك» را به فاطمه عليها السلام بدهد و آن حضرت «فَدك»(62) را به فاطمه بخشيد. امّا پس از آن حضرت، فدك را از اهل بيت به ناحقّ گرفتند واهل بيت براى گرفتن حقّ خود همواره به اين آيه استناد مى كردند. مفسّران شيعه وسنّى مانند طبرى، با الهام از روايات، مى نويسند: امام سجادعليه السلام در دوران اسارت وقتى همراه قافله اسرا به شام رسيد، در مقام محاجّه با آنان كه اسراى اهل بيت را بى دين و خارجى مى خواندند، با استناد به اين آيه فرمودند: مراد از «ذا القربى» ما هستيم!(63) برخى روايات آيه را مربوط به خمس دانسته و برخى ديگر موضوع آيه را بالاتر از مسائل مادّى دانسته و گفته اند: آيه، به پيامبر صلى الله عليه وآله فرمان مى دهد كه حقّ علىّ بن ابى طالب عليهما السلام را با وصيّت به جانشينى او ادا كند.(64) و مراد از تبذير در آيه كه از آن نهى شده، «غُلوّ» است.(65) ----- 60) بحار، ج 75، ص 302. 61) تفسير نورالثقلين. 62) فدك، مزرعه ى بسيار بزرگى بود كه بدون جنگ در اختيار پيامبر قرار گرفت. آن حضرت با توجّه به محبوبيّت، عصمت، زهد، امانت ودقّت اهل بيت عليهم السلام وپشتيبانى اقتصادى براى تبليغ خط وراه آنان وفقرزدايى از امّت، آن را در اختيار اهل بيت عليهم السلام گذاشت. امّا پس از رحلت پيامبر ابوبكر آن را گرفت، سپس عمربن عبدالعزيز آن را باز گرداند، باز غصب كردند و در زمان مأمون برگردانده شد و باز هم غصب كردند. درباره ى فدك، بحث هاى تاريخى، حقوقى و سياسى فراوانى است كه در ذيل اين آيه در تفاسير آمده كه از همه ى آن مباحث، صرف نظر مى كنيم. 63) احتجاج طبرسى، ج 2، ص 33 ؛ تفسير نورالثقلين. 64) امام صادق عليه السلام درباره اين آيه فرمودند: حقّ على بن ابى طالب عليهما السلام جانشينى رسول خدا و داشتن علوم نبوى است. كافى، ج 1، ص 294. 65) تفسير فرقان. 💐💐💐💐💐 @Gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 1⃣- دستورات دينى با فطرت هماهنگ است. انسان به طور فطرى در درجه اوّل به والدين و سپس به نزديكان علاقه دارد، دستور اداى حقّ در اسلام نيز بر اين اساس است. با توجّه به آيات قبل و «آتِ ذا القربى حقه والمسكين و ابن السبيل» 2⃣- در انفاق، بايد اولويّت ها را در نظر گرفت. اوّل والدين، سپس فاميل، بعداً فقرا و ابن السبيل. «آتِ ذا القربى...» 3⃣- خويشاوندان، به گردن ما حقّ دارند وما منّتى بر آنان نداريم. «آت ذاالقربى حقه» 4⃣- خويشاوندى، فقر و در راه ماندگى سبب پيدايش حقوق ويژه است. «آت ذاالقربى حقّه و المسكين و ابن السبيل» 5⃣- در پرداخت حقّ خويشاوندان، فقر شرط نيست. «آت ذا القربى حقّه والمسكين و ابن السبيل» 6⃣- در انفاق بايد اعتدال را رعايت كنيم و از حد نگذريم. «آت... و لاتبذّر» 7⃣- ريخت و پاش و مصرف بى مورد مال، حرام است. «ولا تبذّر» 8⃣- انسان در مصرف مال و ثروت خود به هر شكلى آزاد نيست. «و لاتبذّر تبذيرا» ☘🥀☘🥀☘🥀☘🥀 @Gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از توصیه‌های مهم بیانیه انقلاب اسلامی است 🌺🌺🌺🌺 حالا سه مژده ای که حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز روحی فدا را به جوانان دادند را بازهم بشنوید
بازنشر پیش بینی تاریخی استاد درخشان (2 فروردین 1400) پرفسور مسعود درخشان: مردم احتمالا خواهند گفت که حداقل در زمان دولت روحانی گاز و برق داشتیم! 💠 @profderakhsgan
پخش زنده نماز جمعه سپاهان شهر اصفهان هم اکنون در کانال مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام کوی شهید کشوری اصفهان 👇👇👇 @EMAMHASANK
بسوی گام دوم
نکته ی آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 «تَبذير» از ريشه ى «بَذر» به معناى ريخت و پاش است. مانند آنكه براى دو نفر م
الله اکبر الله اکبر الله اکبر خوشه چینی از آیه ی امروز که کاملا غیر انتخابی بوده و سلسله وار روزانه است 👇👇👇 در روز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها و ماجرای فدک .... @Gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تحریم نعمت بزرگی است؛ هم برای عقابها هم برای کرکس‌ها 🔻عقابها آنرا موقعیتی استراتژیک برای شکار در نظر می‌گیرند 🔻و کرکسها بدنبال لاشه متعفی هستند تا آنرا بدرند و البته کرکسها هستند در موقعیت تحریم باید عقاب بود، نه کرکس!