خداوند تو را فقیر یافت و غنى و بى نیاز کرد (وَ وَجَدَکَ عائِلاً فَأَغْنى).
توجه خدیجه آن زن مخلص با وفا را به سوى تو جلب نمود، تا ثروت سرشارش را در اختیار تو و اهداف بزرگت قرار دهد.(نمونه)
بسیاری از مورخین و محدثین سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) را هنگام ازدواج در حدود 25 تا 28 سال دانسته اند. و در آن زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است. حالا سؤال اینجاست که چرا برخی می کوشند، که سن حضرت خدیجه را چهل سال معرفی کنند؟
جواب👇👇👇
🇮🇷 قرارگاه ولایت 🇮🇷
هر کس که در راه روشنگری فکر مردم، تلاشی بکند، از انحرافی جلوگیری نماید و مانع سوءفهمی شود، از آنجا که در مقابله با دشمن است، تلاشش جهاد نامیده میشود.
امام خامنهای
@garargahevelayat
سن حضرت خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص) چقدر بوده است؟
پاسخ
به جهت این که بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا، در صدر اسلام خوش نداشتند، شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (صلی الله علیه وآله) معرفی کنند؛ لذا دست به پاره ای روایات دروغ و استدلالات باطل زده اند، و به همین دلیل سن حضرت خدیجه یکی از مسائل پیچیده صدر اسلام است؛ آن چه در منابع معتبر تاریخی معروف و مشهور است، این است که سن پیامبر، ۲۵سال و سن خدیجه (سلام الله علیها) 40 سال بوده است.
ولی از آن جایی که حق هیچ گاه مخفی نمانده و نخواهد ماند، در لابلای کلمات مورخین و علما اعترافاتی موجود است، که احتمال تحریف واقعیت خارجی را تقویت می کند.
پس از گذشت بیش از نه دهه، منع نقل احادیث، بسیاری از احادیث و حتی اتفاقات تاریخی دچار تحریف و یا تغییر شد، و از طرفی چون پیامبر گرامی چندین زن داشتند، و به اقرار برخی از این زن ها به حسادت به حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، آن ها یا برخی جاعلان، نقل های تاریخی جعلی برای سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) روانه بازار تاریخ و روایات کردند، و چون بازار جعل و تحریف حدیث، داغ بود، باعث شد سن حضرت در هنگام ازدواج در هاله ای از حق و باطل پوشانده شود.
پیر نشان دادن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج یکی از آرزوهای دشمنان حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و دختر مبارکشان بود، که به این مقصد نایل شدند.
"
پرسش
تاریخ وسیره تاریخ پیامبران حضرت محمد(ص) همسران پیامبر(ص) حضرت خدیجه سن حضرت خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص)
بسیاری از مورخین و محدثین سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) را در حدود 25 تا 28 سال دانسته اند. و در آن زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است. حالا سؤال اینجاست که چرا برخی می کوشند، که سن حضرت خدیجه را چهل سال معرفی کنند؟
تاریخ انتشار : 1399/8/6 بازدید : 42042 منبع: پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب
سوال
سن حضرت خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص) چقدر بوده است؟
پاسخ
به جهت این که بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا، در صدر اسلام خوش نداشتند، شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (صلی الله علیه وآله) معرفی کنند؛ لذا دست به پاره ای روایات دروغ و استدلالات باطل زده اند، و به همین دلیل سن حضرت خدیجه یکی از مسائل پیچیده صدر اسلام است؛ آن چه در منابع معتبر تاریخی معروف و مشهور است، این است که سن پیامبر، ۲۵سال و سن خدیجه (سلام الله علیها) 40 سال بوده است.
ولی از آن جایی که حق هیچ گاه مخفی نمانده و نخواهد ماند، در لابلای کلمات مورخین و علما اعترافاتی موجود است، که احتمال تحریف واقعیت خارجی را تقویت می کند.
پس از گذشت بیش از نه دهه، منع نقل احادیث، بسیاری از احادیث و حتی اتفاقات تاریخی دچار تحریف و یا تغییر شد، و از طرفی چون پیامبر گرامی چندین زن داشتند، و به اقرار برخی از این زن ها به حسادت به حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، آن ها یا برخی جاعلان، نقل های تاریخی جعلی برای سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) روانه بازار تاریخ و روایات کردند، و چون بازار جعل و تحریف حدیث، داغ بود، باعث شد سن حضرت در هنگام ازدواج در هاله ای از حق و باطل پوشانده شود.
پیر نشان دادن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج یکی از آرزوهای دشمنان حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و دختر مبارکشان بود، که به این مقصد نایل شدند.
درباره سن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم نظرات مختلفی وجود دارد؛ برخی مانند بیهقی (از علمای بزرگ اهل سنت) ایشان را 25 ساله می دانند. بیهقی می گوید: «بعضی می گویند: سن حضرت خدیجه (در هنگام وفات) 65 ساله بود و برخی دیگر گفته اند: در آن وقت ایشان 50 ساله بوده است که قول صحیح هم همین است.»[1] بیهقی در جای دیگر آورده است: «ازدواج رسول خدا با حضرت خدیجه 15 سال قبل از بعثت بوده است.»[2]
بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت، 50 ساله باشند و 15 سال قبل از بعثت هم ازدواج کرده باشند، با این حساب سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، در زمان ازدواج با پیامبر اکرم 25 سال بوده است، و حلبی هم همین قول را آورده است: «پیامبر با خدیجه ازدواج نمود، و در آن هنگام قولی وجود دارد که خدیجه در سن بیست وپنج سالگی بوده است.»[3] قول دیگر که قول اکثر محققین و مورخین است این است که سن ایشان را در زمان ازدواج 28 سال بوده است. ابن عماد حنبلی از علمای اهل سنت در شذرات الذهب می گوید: «بسیاری از مورخین قول 28 سال را برای حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم ترجیح داده اند.»[4]
حاکم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابن اسحاق (سیره نویس مشهور) نقل می کند: «خدیجه در زمان ازدواجش با پیامبر، بیست و هشت ساله بود.»[5] و قول هشام بن عروه که اکنون قول مشهور شده است، را شاذ می داند. «خدیجه در سن 65 سالگی وفات نمود، که این قول شاذ است.»[6]
بلاذری هم به عنوان یک قول، 28 سال را ذکر کرده است.[7] ابن سعد، ذهبی، إربلی، ابن عساکر به نقل از ابن عباس می گویند: «خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.»[8]
إربلی در جای دیگر به نقل از ابن حماد می گوید: «حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.»[9] با این حساب روشن شد که بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود 25 تا 28 سال دانسته اند، و در آن زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است. حالا سؤال این جاست با این اقوال بیان شده که سن حضرت را کمتر از 30 سال، در هنگام ازدواج بیان می کند، چرا کوشش می شود، که سن حضرت را چهل سال معرفی کنند؟ آن هم قولی که شاذ است و مطابق قول اکثر محققین و مورخین نیست!؟"
پی نوشت ها:
[1] «... بلغت خدیجة خمساً وستین سنة، ویقال: خمسین سنة، وهو أصح. ... » احمد بن حسین بیهقی، دلائل النبوة ومعرفة أحوال صاحب الشریعة، بیروت: دارالکتب العلمیة، 1405 ق، ج 2، ص71. ابن کثیر، البدایة والنهایة، بیروت: دار إحیاء التراث العربی، 1408 ق، ج2، ص359 و دار هجر، ج3، ص464.
ابن کثیر، السیرة النبویة، بیروت: دارالمعرفة للطباعة والنشر والتوزیع، 1396 ق، ج 1، ص 264
[2] «أن النبی زوج بها وهو ابن خمس وعشرین سنة قبل أن یبعثه الله نبیاً بخمس عشرة سنة.» احمد بن حسین بیهقی، دلائل النبوة ومعرفة أحوال صاحب الشریعة، بیروت: دارالکتب العلمیة، 1405 ق، ج 2، ص 72.
[3] «تزوجها رسول الله وهی یومئذ. .. وقیل خمس وعشرین.» حلبی، السیرة الحلبیة، بیروت: دارالمعرفة، 1400 ق، ج 1، ص 229
[4] «ورجح کثیرون أنها ابنة ثمان وعشرین.» عبدالحی عکری حنبلی، شذرات الذهب فی أخبار من ذهب، بیروت: دارإحیاء التراث العربی، ج 1، ص 14، و دار إبن کثیر، ج1، ص134، حوادث سال 11.
[5] «کان لها یوم تزوجها ثمان وعشرون سنة.» حاکم نیشابوری، المستدرک، ج 3، ص 182.
[6] «توفیت خدیجة بنت خویلد (رضی الله عنها) وهی ابنة خمس وستین سنة، هذا قول شاذ.» حاکم نیشابوری، المستدرک، ج 3، ص 182.
[7] بلاذری، انساب الاشراف، مصر: دارالمعارف، ج 1، ص 98
[8] «وروی عن ابن عباس قال: کانت خدیجة یوم تزوجها رسول الله ابنة ثمان وعشرین سنة.» ابن سعد، الطبقات الکبری، بیروت: دارصادر، ج 8، ص 16
ذهبی، سیر اعلام النبلاء، بیروت: مؤسسه الرسالة، 1413 ق، ج 2، ص 111.
إربلی، کشف الغمة، ج2، ص280، باب فصل فی مناقب خدیجة.
ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، بیروت: دارالفکر للطباعة والنشر والتوزیع، 1415 ق، ج 3، ص 193
ابن منظور، مختصر تاریخ دمشق: ج 1، ص 245
[9] «وقال ابن حماد بلغنی أن رسول الله تزوج خدیجة علی اثنتی عشرة أوقیة ذهباً وهی یومئذ ابنة ثمانی وعشرین سنة.» إربلی، کشف الغمة، ج2، ص274، باب فصل فی مناقب خدیجة.
🔵 دغدغه مردم، شیفتگان خدمت!
🔹مسئولان قم بویژه جناب آقایان شاهچراغی استاندار و ذوالنوری و امیرآبادی نمایندگان مردم مومن مذهبیترین شهر جهان قم مقدس؛
🔹چرا مصوبه تخصیص ۵۰ هزار قطعه زمین برای ساخت منازل ویلایی، متوقف شده و به دست مردم نمیرسد؟!!!
🔹البته بطور طبیعی اجرای این قوانین معارضین و مخالفانی چون ملّاکها و دلالها را در پی خواهد داشت، لکن شما هم وظیفه دارید قوانین را اجرا کنید و هم تکلیف انقلابی شما دفاع از حقوق مردم مستضعف میباشد.
#معماری_اسلامی
#حق_مسکن_ویلایی
#تکلیف_مسئولان
🌍 قــم ⌲ مذهبیترین شهر دنیـا
@Resalat_Qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 تلاوت سوره ماعون توسط حضرت آیتالله خامنهای
📢 در ماه مبارک رمضان، روزانه بخشی از تلاوت قرآن توسط رهبر انقلاب منتشر خواهد شد.
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنای مصیبت در دین❓
✨سخنان ارزشمند فقیه عارف حضرت آیت الله علی پهلوانی قدس سره درباره دنیا.
«وَ لاَتَجْعَلْ مُصِيبَتَنَا فِي دِينِنَا وَلاَ تَجْعَلِ الدُّنْيَا أَكْبَرَ هَمِّنَا وَلاَ مَبْلَغَ عِلْمِنَا...»
و مصيبت ما را در دين ما قرار نده، و دنيا را بزرگترین همت ما و نهایت علم ما قرار نده ...
🇮🇷 ۱۲ فروردین، سالگرد روزی است که مردم عزیز به الگوی «جمهوری اسلامی» رأی دادند و پایان بیش از ۲۵۰۰ سال پادشاهی را در تاریخ کشور ثبت کردند.
💠 این واقعهی بینظیر، آغاز راهی است که کاملا با اختیار خودمان شروع کردیم، با اختیار خودمان پای آن ایستادیم و با ایمان محکم پیش می بریم.
⬅️ و امروز، ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، فقط سالگرد آن حماسهی بصیرانه و مؤمنانه نیست، بلکه:
1️⃣ امروز، ۱۲ فروردین یعنی طلوع خورشیدی که زمان برآمدنش بسیار نزدیک است؛
2️⃣ امروز، ۱۲ فروردین یعنی مسیر و الگوی تمدن نوین اسلامی برای ملتهای دیگر نیز شناخته شده است؛
3️⃣ امروز، ۱۲ فروردین یعنی گام برداشتن برای جهانی شدن ندای «انا بقیةالله» ...
🔶🔹 از جمهوری اسلامی ایران، تا حکومت مهدوی جهان؛
بر همهی اهل حق زمین و آسمان، مبارک 🇮🇷🇮🇷
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
و همچنین:
دهم رمضان سال دهم بعثت (عام الحزن)🏴
🏴رحلت حضرت خدیجه سلاماللهعلیها تسلیت باد🏴
#روشنگری_اسلامی
🎙#کلیپ_صوتی | ایمان و جهاد حضرت خدیجه(س)
✏️رهبرانقلاب: جناب خدیجه (سلاماللهعلیها) حقیقتاً مظلوم است؛ بهخاطر اینکه شَرف همسرى پیغمبر در مورد ایشان داراى یک ارزش مضاعف است؛ دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن این رنجهایى را که پیغمبر در عمدهى دوران رسالت به آنها مبتلا بودند ندیدند. ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
🗓بخش فقه و معارف رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز درگذشت حضرت خدیجه(س)، بر اساس این بخش از بیانات حضرت آیتالله خامنهای، کلیپ صوتی «ایمان و جهاد حضرت خدیجه» را منتشر میکند.
🎧 بشنوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشبینی شهید آوینی از آینده تمدن غرب و انقلاب اسلامی
🔹 انتشار به مناسب ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی
#درگیری_خانوم_امریکایی_با_حاج_آقا_امامی_نژاد
تو را #خدا دست از سر این #مردم بردارید!!😡
خانمی که میگفت من پیش شما #احساس_امنیت نمیکنم!!😳😳
قضیه از آنجایی شروع شد که بنده به همراه چند تن از #روحانیون کنار ساحل مشغول #گفتگو_با_مردم بودیم که ناگهان چشمم به #خانم_میانسالی افتاد که #شال را بر شانه هایش انداخته بود و #موهایش_را_نپوشانده بود.
جلو رفتم و با #احترام و #لبخند با او #احوالپرسی کردم و او با سردی و به سختی جواب سلام و احوالپرسی ام را داد:
– خوبید شما؟
– خوبم مرسی
– میتونم بپرسم از کجا تشریف آوردید؟
– از #آمریکا
– خیلی خوش آمدید.
در همین لحظه #سوالاتی که سالها در ذهنش می گذشت را پرسید و به سرعت و پشت سرهم گفت:
حاج آقا شما اینجا چی کار می کنید؟😱
نمیخواهید بگذارید #مردم راحت باشند؟😡
من دلم برای مردم ایران میسوزه که نمی توانند هیچ جا بدون شما #نفس_راحت بکشند😭
باورکنید که من هم وقتی شما را میبینم احساس امنیت ندارم !!
من همچنان #خندان😂 و با آرامش گفتم: بنده و دوستانمون آمدیم به مسافرین #ساحل خوش آمد بگوییم و تا جایی که توانش را داشتیم اگر مشکلی داشتند و یا نیاز به مشاوره ای خدمتی کنیم و…
اما سوال دوم شما✍
باور کنید ما اینجاییم تا به مردم بگوییم آفرین به شما که دست خانواده تان را گرفتید و آمده اید #تفریح.
و سوال سوم شما✍
فرمودید که دلتان برای مردم #ایران می سوزد و فرمودید کنار ما احساس امنیت نمی کنید درسته؟
او جواب داد: بله😉 اصلا #احساس_امنیت نمیکنم و از این #لباس و #تفکرات شما متنفرم
– اگر امکان داره علتش را بگید؟
– چون خودتون به #قرآنی که #مبلّغش هستید عمل نمیکنید!
– ماعمل نمیکنیم؟😍 به کجای قرآن عمل نکردیم؟😉
– مگر در قرآن ما نیست #لا_اکراه_فی_الدین؟ پس چرا آنقدر سخت میگیرید به این مردم؟
– کجا سخت گرفتیم مگر چه گفتیم؟
– پس برای چی آمدید به سمت من و دو تا پسرای من؟ مگر غیر ازاین هست که الان میخوای بگی شال خودتون را بزارید روی سرتان؟
– برای همین آمدم اما نه با اون تفکر شما!! خیلی خوب شد که این آیه را مطرح کردید اما یه قول میخوام اگر قانع شدید باید اول خودتون حجابتون را درست کنید و بعد برای چند تا از دوستان وبستگانتان این آیه را توضیح دهید قبول میکنید؟
آقایی که کنار ایشان بود گفت حاج آقا قبول ولی اگر قانع نکردی دیگه به ما گیر نده !!😉
گفتم باشه.
عرض کردم اما توضیح این آیه ( لا اکراه فی الدین)
این آیه میفرماید ( لا اکراه فی انتخاب الدین، لا اکراه فی اصل الدین)
یعنی اینکه اگر شما میخواهید دینی را انتخاب کنید ما به شما زور نمیگوییم ولی اگر دینی را انتخاب کردید باید به #قوانین_آن_دین_پایبند باشید
اینجا بود که برای تبیین این آیه از مثالی استفاده کردم :
اگر شما دنبال #شغلی باشید هیچ اداره و ارگانی نمی تواند به زور شما را #استخدام کند بلکه اختیار انتخاب هر شغلی با شما هست مثلا شما با انتخاب خودتان می توانید #کارمند_بانک شوید
اما بحث اینجاست که حالا شما با انتخاب خودتان کارمند بانک شدید آیا میتوانید بگویید که میخواهم با تیپ اسپرت سرکار بیایم؟💪 یا میخواهم از ساعت ده صبح بیایم تا ده شب؟
خیر نمی توانید!!
چون #بانک #قوانین_خاص خودش را دارد یعنی حتی رنگ کت و شلواری که باید بپوشی را برایت مشخص می کند چه برسد به ساعت کاری!!
حالا اگر کسی نخواست به این قوانین پایبند باشد مشکل از بانک هست یا آن شخصی
به یقین از آن شخص هست چون کسی به زور او را کارمند بانک نکرد.
واین قضیه در #انتخاب_دین هم صادق هست
یعنی میتوانستید بروید #مسیحی شوید ، #کلیمی شوید ، #زرتشتی شوید.
البته این را هم بگویم که در همان ادیان هم قوانینی وجود دارد که باید به آن ها پایبند باشید.😉
گفت اگر بخوام دینم را تغییر بدم #جریمه نداره از نظر #دین_اسلام ؟😉
گفتم،پسرتون اگه بخواد از #دانشگاه_انصراف بده جریم نداره ؟☺️
اینجا بود که آن خانم آرام گفت: حاج آقا حالا کی به من پنجاه ساله نگاه میکنه😌
گفتم: بله شاید کسی دیگه به شما نگاه نکنه ولی خیلی از دخترهای جوان وقتی شما را درساحل به این شکل می بینند الگو میگیرند و مثل شما رفتار میکنند آن وقت هست که دو پسر جوان شما و امثال آنها دچار مشکل می شوند.😌
در جواب گفت: خب جلوی چشمانشان را بگیرند😇
گفتم: مادر من اگر بنده عطر بزنم میتوانم به شما بگویم خواهشا بو نکنید!!😏
یعنی اصلا امکان دارد که بوی عطر به مشام شما نرسد؟
حتما بوی عطر به مشام شما میرسد پس بهتره یه مقدار از خودگذشتگی داشته باشیم
وقتی حرفهایم را شنید و احساس کرد که دیگر پاسخی برایشان ندارد گفت: عجب #زبونی_داری_ها😋
و در نهایت با لبی خندان حجابش را درست کرد و گفت:
تا الان فکرش را نمیکردم که بتوانم با یک #روحانی به این راحتی درد دلم را بگویم و او هم گوش دهد.
#این_بود_خلاصه_ای_از_صحبت_های_من_با_یک_خانم_ایرانی_که ۲۵ سال مقیم آمریکابود.
به قلم: حجت الاسلام حامد امامی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حجاب و پوشش رو آزاد کنید که حساسیت بره کنار!
🔻سوال: چرا باید حساسیت بره کنار؟ مگه قراره حساسیت بره کنار؟؟؟؟
تا حالا از این بعد به قضیه نگاه کردید؟
🎙 حجت الاسلام پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنگ کردن عرصه بر بیحجابها و روزهخواران به سبک شیرازیهای غیور
⭕️ بعد از چندین روز حضور بیحجابها و روزه خوارها جهت عادی سازی در پارک قدوسی شیراز، اهالی این منطقه طی اقدامی خودجوش و کاملاً مردمی، تصمیم گرفتند قرائت قرآن، نماز و افطار خود را در این پارک برگزار کنند.
⭕️ اما به محض ورود مومنین همهی هنجار شکنها پراکنده شدند و مصداق آیه جاءالحق زهق الباطل اتفاق افتاد.
🔰 پ.ن: کار فرهنگی تمیز و خودجوش یعنی همین!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨 به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی کارکنان یگان ویژه بین مسافران نوروزی در شیراز پرچم ایران توزیع کرد.
👌استقبال دیدنی مردم عزیزمان😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مراسم وداع با پیکر شهید میلاد حیدری در حرم حضرت رقیه سلام الله علیها
🇮🇷, [۰۱.۰۴.۲۳ ۰۸:۴۲]
🔰همواره پیگیر مسئله عفاف و حجاب بودهام
به نام او
🔸دیدم که رسانهای نوشته چهار ماه از وعده و وعید آقاتهرانی گذشته و خبری نیست؛ بله، حق با شماست ولی:
۱. تا قبل از عید، روزی بر ما در مجلس نگذشت مگر اینکه با نمایندگان مجلس در امر حجاب بحث و گفتگو داشتهایم.
۲. هیچگاه از صراحت و بیان شفاف ضرر نکردهایم، در دولت قرار گاه امر به معرف و عفاف و حجاب فعال شده است.
۳. با سران سه قوا، بزرگان خبرگان، دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی و... در این باره نشست جدی و گفتمانی داشتهام تا که همه به مواضع مشترک و روشنی دست یافته و به شکل همگانی ورود کنیم که این امر الهی نه تنها متوقف نشود، که فعالتر از همیشه بروز و ظهور داشته باشد.
۴. کمیسیون فرهنگی با پیگیری به عنوان ناظر ورود کرد و از ۳۲ دستگاه مسئول در این امر درخواست گزارش کرد.
۵. در نتیجه، یک هفته به عید مانده بود که گزارش کمیسیون فرهنگی در صحن علنی مجلس، در ۱۵ دقیقه قرائت شد.
۶. به صراحت در تریبون مجلس گزارش قرائت شد و دیدگاه مجلس شفاف بیان شد.
۷. شش نفر از نمایندگان، بنده و آقایان حاج دلیگانی، نوباوه، خانم لاجوردی و... در این باره داغ صحبت کردند.
۸. ناگفته نماند که طبق قانون کمیسیون میتوانست پس از گزارش طرحی داشته باشد که آن را نیز به دنباله این گزارش ارائه دهد، ولی چه کنم، که رئیس مجلس با طرح آن در صحن علنی موافقت نکرد.
۹. به نظر بنده آن طرح کامل و جامع و عملیاتی و به روزی است که حدود ۴۰۰ نفر ساعت وقت برده اگر بیشتر نه، کمتر نه.
۱۰. ولی رئیس مجلس به بنده قول دادهاند که اگر دولت و یا قوه قضاییه لایحهای بدهد، هفتاد ساعته کارش را تمام میکنند، تا ببینیم و ببینید، انشاءالله.
۱۱. از برکت پیگیریها، دولت و قوه قضائیه نظرات روشن خود را بیان کردهاند.
۱۲. تا اینکه وزارت کشور که همیشه از همه دولتیها پاکارتر بوده و بنده به ویژه از دلسوزی، شهامت و شجاعت سردار وحیدی تشکر میکنم، پریروز بیانیه صریح و روشنی از مواضع دولت رسما اعلان کرد.
۱۳. دیروز هم امام جمعههای عزیز و محترم ما در سراسر کشور به صحنه آمده و هر کدام درباره حجاب بحثی ارائه دادند.
🔸اما پیشنهادات این کوچکترین:
۱. بیجهت نق نزنیم و همدیگر را تضعیف نکنیم.
۲. دیگر زمان سکوت نیست. ای برادر و ای خواهر! نقش ارزندهات را در فضای حقیقی و مجازی ایفا کن!
۳. پس از تشکر از مواضع حقیقتمدارانه حضرت آیتالله اراکی دامتبرکاته، آیتالله شبزندهدار، کعبی، اعرافی و...
۴. از مراجع محترم تقلید حفظهمالله درخواست دارم چون همیشه برای تقویت روحیه پاسداران دین و روشنگری مردم، در عرصه تبیین ورود کنند، تا که اهل دین و دیانت به صراحت حکم خدا را دانسته و به موقع به وظیفه عمل کنند. روشن است که سکوت در این باب در این زمان جایز نیست.
۵. حوزههای علمیه به ویژه طلاب جوان، عزیزان دانشجو و دانشگاهی خود وسط میدان آمده و میدانداری کنند، تا که از نظر علمی بر کسی ابهامی نماند.
۶. بنده در تعطیلات عید با مطالبهگران، سیاسیون و عزیزان دانشگاهی جلسات عدیدهای در امر به معروف، عفاف و حجاب داشتهام. این جلسات گرچه لازم است ولی کافی نیست. نشستهای علمی بیشتر از همه از فرهیختگان توقع است.
۷. اقایان علما، وعاظ اهل سخن، مداحان و مرثیهخوانان عزیز در مساجد، حسینیهها، و هر جای ممکن از نظر علمی در این جهت با مردم عزیز صحبت کنند.
۸. توقع است که هیچ کس در احیای این امر الهی کوتاهی نکند و مطالبهگری از خود و مسئولین را در این امر بر خود واجب ببینیم.
۹. قانونمداری اصل دیگری است که همه باید مقررات کشور اسلامی را پاس داشته و با خطاکار و مجرم، طبق ضوابط قاطعانه برخورد شود. بیبندوباری و پلشتگرایی زیبنده این مردم وفادار به انقلاب و این کشور اسلامی ولائی و این مرز و بوم و قوانین ارزشمندش نبوده و نیست.
۱۰. رسانههای خبری، و به ویژه صدا و سیما نیز ایفای نقش کنند.
و الحمد لله اولا و آخرا
مرتضی آقاتهرانی
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
#مرتضی_آقاتهرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقل کشتی ایران و کشتی انگلیس😆
🎙 نقالی طنز امین شفیعی
🔺این کلیپ رو گذاشتم روز 13 ببیند و حالشو ببرید...
📎 سیدخندان 😁
🕘هر شب ساعت ۲۱:۰۰
📺شبکه دو سیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 تلاوت سوره قدر توسط حضرت آیتالله خامنهای
📢 در ماه مبارک رمضان، روزانه بخشی از تلاوت قرآن توسط رهبر انقلاب منتشر خواهد شد.
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حوصله و نشاط دعا کردن
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: گاهی حال دعا از انسان گرفته میشود. این، علامتِ بدی است. اگر دیدیم در وقت دعا، در وقت تضرّع و در وقت توجه و تقرّب، هیچ نشاط و حوصله دعا نداریم، علامتِ خوبی نیست. البته درستش هم میشود کرد. انسان میتواند با توجّه، با التماس و با خواستن، حال دعا را به طور جدّی از خدا بگیرد
📲رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گزیدهای از صوت بیانات رهبر انقلاب درباره دعا را در قالب مجموعه #لحظههای_استجابت منتشر میکند.
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💭#خطورات
آیت الله بنابی:
🔸انسان تا وقتی که باطنش بهطور کامل نورانی نشده ، به خطورات دچار میشود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️چهارباغ اصفهان چه سیزده بدری شد سال ۱۴۰۲.
🔹 اینم یک نشونه که مردم از دین زده شده اند. بفرستید معصومه علینژاده قمی کلا تا لذت ببره 😉😊