eitaa logo
🇵🇸🇮🇷 قرارگاه ولایت 🇮🇷🇵🇸
936 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
8.9هزار ویدیو
217 فایل
﷽ 🇮🇷🇵🇸قرارگاه ولایت🇵🇸🇮🇷. قضيه فلسطين كليد رمز آلود گشوده شدن درهاي فرج به روي امت اسلام است. امام خامنه ای @garargahevelayat ارسال مطالب @khakrizevelayat
مشاهده در ایتا
دانلود
" پرسش تاریخ وسیره تاریخ پیامبران حضرت محمد(ص) همسران پیامبر(ص) حضرت خدیجه سن حضرت خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص) بسیاری از مورخین و محدثین سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) را در حدود 25 تا 28 سال دانسته اند. و در آن زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است. حالا سؤال اینجاست که چرا برخی می کوشند، که سن حضرت خدیجه را چهل سال معرفی کنند؟ تاریخ انتشار : 1399/8/6 بازدید : 42042 منبع: پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب سوال سن حضرت خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر(ص) چقدر بوده است؟ پاسخ به جهت این که بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا، در صدر اسلام خوش نداشتند، شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (صلی الله علیه وآله) معرفی کنند؛ لذا دست به پاره ای روایات دروغ و استدلالات باطل زده اند، و به همین دلیل سن حضرت خدیجه یکی از مسائل پیچیده صدر اسلام است؛ آن چه در منابع معتبر تاریخی معروف و مشهور است، این است که سن پیامبر، ۲۵سال و سن خدیجه (سلام الله علیها) 40 سال بوده است. ولی از آن جایی که حق هیچ گاه مخفی نمانده و نخواهد ماند، در لابلای کلمات مورخین و علما اعترافاتی موجود است، که احتمال تحریف واقعیت خارجی را تقویت می کند. پس از گذشت بیش از نه دهه، منع نقل احادیث، بسیاری از احادیث و حتی اتفاقات تاریخی دچار تحریف و یا تغییر شد، و از طرفی چون پیامبر گرامی چندین زن داشتند، و به اقرار برخی از این زن ها به حسادت به حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، آن ها یا برخی جاعلان، نقل های تاریخی جعلی برای سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها) روانه بازار تاریخ و روایات کردند، و چون بازار جعل و تحریف حدیث، داغ بود، باعث شد سن حضرت در هنگام ازدواج در هاله ای از حق و باطل پوشانده شود. پیر نشان دادن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج یکی از آرزوهای دشمنان حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و دختر مبارکشان بود، که به این مقصد نایل شدند. درباره سن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج با پیامبر اکرم نظرات مختلفی وجود دارد؛ برخی مانند بیهقی (از علمای بزرگ اهل سنت) ایشان را 25 ساله می دانند. بیهقی می گوید: «بعضی می گویند: سن حضرت خدیجه (در هنگام وفات) 65 ساله بود و برخی دیگر گفته اند: در آن وقت ایشان 50 ساله بوده است که قول صحیح هم همین است.»[1] بیهقی در جای دیگر آورده است: «ازدواج رسول خدا با حضرت خدیجه 15 سال قبل از بعثت بوده است.»[2] بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت، 50 ساله باشند و 15 سال قبل از بعثت هم ازدواج کرده باشند، با این حساب سن حضرت خدیجه (سلام الله علیها)، در زمان ازدواج با پیامبر اکرم 25 سال بوده است، و حلبی هم همین قول را آورده است: «پیامبر با خدیجه ازدواج نمود، و در آن هنگام قولی وجود دارد که خدیجه در سن بیست وپنج سالگی بوده است.»[3] قول دیگر که قول اکثر محققین و مورخین است این است که سن ایشان را در زمان ازدواج 28 سال بوده است. ابن عماد حنبلی از علمای اهل سنت در شذرات الذهب می گوید: «بسیاری از مورخین قول 28 سال را برای حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اکرم ترجیح داده اند.»[4] حاکم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابن اسحاق (سیره نویس مشهور) نقل می کند: «خدیجه در زمان ازدواجش با پیامبر، بیست و هشت ساله بود.»[5] و قول هشام بن عروه که اکنون قول مشهور شده است، را شاذ می داند. «خدیجه در سن 65 سالگی وفات نمود، که این قول شاذ است.»[6] بلاذری هم به عنوان یک قول، 28 سال را ذکر کرده است.[7] ابن سعد، ذهبی، إربلی، ابن عساکر به نقل از ابن عباس می گویند: «خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.»[8] إربلی در جای دیگر به نقل از ابن حماد می گوید: «حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت 28 ساله بود.»[9] با این حساب روشن شد که بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود 25 تا 28 سال دانسته اند، و در آن زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، نیز 25 ساله بودند، بنابراین تفاوت سنی بین پیامبر اکرم و حضرت خدیجه نبوده و یا حدود سه سال بوده است. حالا سؤال این جاست با این اقوال بیان شده که سن حضرت را کمتر از 30 سال، در هنگام ازدواج بیان می کند، چرا کوشش می شود، که سن حضرت را چهل سال معرفی کنند؟ آن هم قولی که شاذ است و مطابق قول اکثر محققین و مورخین نیست!؟"
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
پی نوشت ها: [1] «... بلغت خدیجة خمساً وستین سنة، ویقال: خمسین سنة، وهو أصح. ... » احمد بن حسین بیهقی، دلائل النبوة ومعرفة أحوال صاحب الشریعة، بیروت: دارالکتب العلمیة، 1405 ق، ج 2، ص71. ابن کثیر، البدایة والنهایة، بیروت: دار إحیاء التراث العربی، 1408 ق، ج2، ص359 و دار هجر، ج3، ص464. ابن کثیر، السیرة النبویة، بیروت: دارالمعرفة للطباعة والنشر والتوزیع، 1396 ق، ج 1، ص 264 [2] «أن النبی زوج بها وهو ابن خمس وعشرین سنة قبل أن یبعثه الله نبیاً بخمس عشرة سنة.» احمد بن حسین بیهقی، دلائل النبوة ومعرفة أحوال صاحب الشریعة، بیروت: دارالکتب العلمیة، 1405 ق، ج 2، ص 72. [3] «تزوجها رسول الله وهی یومئذ. .. وقیل خمس وعشرین.» حلبی، السیرة الحلبیة، بیروت: دارالمعرفة، 1400 ق، ج 1، ص 229 [4] «ورجح کثیرون أنها ابنة ثمان وعشرین.» عبدالحی عکری حنبلی، شذرات الذهب فی أخبار من ذهب، بیروت: دارإحیاء التراث العربی، ج 1، ص 14، و دار إبن کثیر، ج1، ص134، حوادث سال 11. [5] «کان لها یوم تزوجها ثمان وعشرون سنة.» حاکم نیشابوری، المستدرک، ج 3، ص 182. [6] «توفیت خدیجة بنت خویلد (رضی الله عنها) وهی ابنة خمس وستین سنة، هذا قول شاذ.» حاکم نیشابوری، المستدرک، ج 3، ص 182. [7] بلاذری، انساب الاشراف، مصر: دارالمعارف، ج 1، ص 98 [8] «وروی عن ابن عباس قال: کانت خدیجة یوم تزوجها رسول الله ابنة ثمان وعشرین سنة.» ابن سعد، الطبقات الکبری، بیروت: دارصادر، ج 8، ص 16 ذهبی، سیر اعلام النبلاء، بیروت: مؤسسه الرسالة، 1413 ق، ج 2، ص 111. إربلی، کشف الغمة، ج2، ص280، باب فصل فی مناقب خدیجة. ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، بیروت: دارالفکر للطباعة والنشر والتوزیع، 1415 ق، ج 3، ص 193 ابن منظور، مختصر تاریخ دمشق: ج 1، ص 245 [9] «وقال ابن حماد بلغنی أن رسول الله تزوج خدیجة علی اثنتی عشرة أوقیة ذهباً وهی یومئذ ابنة ثمانی وعشرین سنة.» إربلی، کشف الغمة، ج2، ص274، باب فصل فی مناقب خدیجة.
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
🔵 دغدغه مردم، شیفتگان خدمت! 🔹مسئولان قم بویژه جناب آقایان شاه‌چراغی استاندار و ذوالنوری ‌و امیرآبادی نمایندگان مردم مومن مذهبی‌ترین شهر جهان قم مقدس؛ 🔹چرا مصوبه تخصیص ۵۰ هزار قطعه زمین برای ساخت منازل ویلایی، متوقف شده و به دست مردم نمی‌رسد؟!!! 🔹البته بطور طبیعی اجرای این قوانین معارضین و مخالفانی چون ملّاک‌ها و دلال‌ها را در پی خواهد داشت، لکن شما هم وظیفه دارید قوانین را اجرا کنید و هم تکلیف انقلابی شما دفاع از حقوق مردم مستضعف می‌باشد. 🌍 قــم ⌲ مذهبی‌ترین شهر دنیـا @Resalat_Qom
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 تلاوت سوره ماعون توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 📢 در ماه مبارک رمضان، روزانه بخشی از تلاوت قرآن توسط رهبر انقلاب منتشر خواهد شد. ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
🔴فتنه بعدی مزاحمت برای خانم های بیحجاب و انداختن به گردن بسیجی ها و انقلابی هاست!
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
24.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معنای مصیبت در دین❓ ✨سخنان ارزشمند فقیه عارف حضرت آیت الله علی پهلوانی قدس سره درباره دنیا. «وَ لاَتَجْعَلْ مُصِيبَتَنَا فِي دِينِنَا وَلاَ تَجْعَلِ الدُّنْيَا أَكْبَرَ هَمِّنَا وَلاَ مَبْلَغَ عِلْمِنَا...» و مصيبت ما را در دين ما قرار نده، و دنيا را بزرگترین همت ما و نهایت علم ما قرار نده ...
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
🎙 | ایمان و جهاد حضرت خدیجه(س) ✏️رهبرانقلاب: جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) حقیقتاً مظلوم است؛ به‌خاطر اینکه شَرف همسرى پیغمبر در مورد ایشان داراى یک ارزش مضاعف است؛ دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن این رنجهایى را که پیغمبر در عمده‌ى دوران رسالت به آنها مبتلا بودند ندیدند. ۱۳۹۵/۰۲/۲۰ 🗓بخش فقه و معارف رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز درگذشت حضرت خدیجه(س)، بر اساس این بخش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کلیپ صوتی «ایمان و جهاد حضرت خدیجه» را منتشر میکند. 🎧 بشنوید👇
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش‌بینی شهید آوینی از آینده تمدن غرب و انقلاب اسلامی 🔹 انتشار به مناسب ۱۲ فروردین؛ روز جمهوری اسلامی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲
تو را دست از سر این بردارید!!😡 خانمی که میگفت من پیش شما نمیکنم!!😳😳 قضیه از آنجایی شروع شد که بنده به همراه چند تن از کنار ساحل مشغول بودیم که ناگهان چشمم به افتاد که را بر شانه هایش انداخته بود و بود. جلو رفتم و با و با او کردم و او با سردی و به سختی جواب سلام و احوالپرسی ام را داد: – خوبید شما؟ – خوبم مرسی – میتونم بپرسم از کجا تشریف آوردید؟ – از – خیلی خوش آمدید. در همین لحظه که سالها در ذهنش می گذشت را پرسید و به سرعت و پشت سرهم گفت: حاج آقا شما اینجا چی کار می کنید؟😱 نمیخواهید بگذارید راحت باشند؟😡 من دلم برای مردم ایران میسوزه که نمی توانند هیچ جا بدون شما بکشند😭 باورکنید که من هم وقتی شما را میبینم احساس امنیت ندارم !! من همچنان 😂 و با آرامش گفتم: بنده و دوستانمون آمدیم به مسافرین خوش آمد بگوییم و تا جایی که توانش را داشتیم اگر مشکلی داشتند و یا نیاز به مشاوره ای خدمتی کنیم و… اما سوال دوم شما✍ باور کنید ما اینجاییم تا به مردم بگوییم آفرین به شما که دست خانواده تان را گرفتید و آمده اید . و سوال سوم شما✍ فرمودید که دلتان برای مردم می سوزد و فرمودید کنار ما احساس امنیت نمی کنید درسته؟ او جواب داد: بله😉 اصلا نمیکنم و از این و شما متنفرم – اگر امکان داره علتش را بگید؟ – چون خودتون به که هستید عمل نمیکنید! – ماعمل نمیکنیم؟😍 به کجای قرآن عمل نکردیم؟😉 – مگر در قرآن ما نیست ؟ پس چرا آنقدر سخت میگیرید به این مردم؟ – کجا سخت گرفتیم مگر چه گفتیم؟ – پس برای چی آمدید به سمت من و دو تا پسرای من؟ مگر غیر ازاین هست که الان میخوای بگی شال خودتون را بزارید روی سرتان؟ – برای همین آمدم اما نه با اون تفکر شما!! خیلی خوب شد که این آیه را مطرح کردید اما یه قول میخوام اگر قانع شدید باید اول خودتون حجابتون را درست کنید و بعد برای چند تا از دوستان وبستگانتان این آیه را توضیح دهید قبول میکنید؟ آقایی که کنار ایشان بود گفت حاج آقا قبول ولی اگر قانع نکردی دیگه به ما گیر نده !!😉 گفتم باشه. عرض کردم اما توضیح این آیه ( لا اکراه فی الدین) این آیه میفرماید ( لا اکراه فی انتخاب الدین، لا اکراه فی اصل الدین) یعنی اینکه اگر شما میخواهید دینی را انتخاب کنید ما به شما زور نمیگوییم ولی اگر دینی را انتخاب کردید باید به باشید اینجا بود که برای تبیین این آیه از مثالی استفاده کردم : اگر شما دنبال باشید هیچ اداره و ارگانی نمی تواند به زور شما را کند بلکه اختیار انتخاب هر شغلی با شما هست مثلا شما با انتخاب خودتان می توانید شوید اما بحث اینجاست که حالا شما با انتخاب خودتان کارمند بانک شدید آیا میتوانید بگویید که میخواهم با تیپ اسپرت سرکار بیایم؟💪 یا میخواهم از ساعت ده صبح بیایم تا ده شب؟ خیر نمی توانید!! چون خودش را دارد یعنی حتی رنگ کت و شلواری که باید بپوشی را برایت مشخص می کند چه برسد به ساعت کاری!! حالا اگر کسی نخواست به این قوانین پایبند باشد مشکل از بانک هست یا آن شخصی به یقین از آن شخص هست چون کسی به زور او را کارمند بانک نکرد. واین قضیه در هم صادق هست یعنی میتوانستید بروید شوید ، شوید ، شوید. البته این را هم بگویم که در همان ادیان هم قوانینی وجود دارد که باید به آن ها پایبند باشید.😉 گفت اگر بخوام دینم را تغییر بدم نداره از نظر ؟😉 گفتم،پسرتون اگه بخواد از بده جریم نداره ؟☺️ اینجا بود که آن خانم آرام گفت: حاج آقا حالا کی به من پنجاه ساله نگاه میکنه😌 گفتم: بله شاید کسی دیگه به شما نگاه نکنه ولی خیلی از دخترهای جوان وقتی شما را درساحل به این شکل می بینند الگو میگیرند و مثل شما رفتار میکنند آن وقت هست که دو پسر جوان شما و امثال آنها دچار مشکل می شوند.😌 در جواب گفت: خب جلوی چشمانشان را بگیرند😇 گفتم: مادر من اگر بنده عطر بزنم میتوانم به شما بگویم خواهشا بو نکنید!!😏 یعنی اصلا امکان دارد که بوی عطر به مشام شما نرسد؟ حتما بوی عطر به مشام شما میرسد پس بهتره یه مقدار از خودگذشتگی داشته باشیم وقتی حرفهایم را شنید و احساس کرد که دیگر پاسخی برایشان ندارد گفت: عجب 😋 و در نهایت با لبی خندان حجابش را درست کرد و گفت: تا الان فکرش را نمیکردم که بتوانم با یک به این راحتی درد دلم را بگویم و او هم گوش دهد. ۲۵ سال مقیم آمریکابود.  به قلم: حجت الاسلام حامد امامی نژاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۲
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این حجاب و پوشش رو آزاد کنید که حساسیت بره کنار! 🔻سوال: چرا باید حساسیت بره کنار؟ مگه قراره حساسیت بره کنار؟؟؟؟ تا حالا از این بعد به قضیه نگاه کردید؟ 🎙 حجت الاسلام پناهیان
۱۳ فروردین ۱۴۰۲
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تنگ کردن عرصه بر بی‌حجاب‌ها و روزه‌خواران به سبک شیرازی‌های غیور ⭕️ بعد از چندین روز حضور بی‌حجاب‌ها و روزه خوارها جهت عادی سازی در پارک قدوسی شیراز، اهالی این منطقه طی اقدامی خودجوش و کاملاً مردمی، تصمیم گرفتند قرائت قرآن، نماز و افطار خود را در این پارک برگزار کنند. ⭕️ اما به محض ورود مومنین همه‌ی هنجار شکن‌ها پراکنده شدند و مصداق آیه جاء‌الحق زهق الباطل اتفاق افتاد. 🔰 پ.ن: کار فرهنگی تمیز و خودجوش یعنی همین!
۱۳ فروردین ۱۴۰۲