eitaa logo
🌺کانال قطعه ای ازبهشت
614 دنبال‌کننده
13هزار عکس
11.6هزار ویدیو
1.4هزار فایل
🌸✨رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند. دوچیزموجب برطرف شدن فقرمی شود✨ 1⃣👈بسیاریاد کردن خدا 2⃣👈فرستادن صلوات برمن #قطعه_ایی_از_بهشت •┈┈••✾•🍃🌹🍃🌹•✾••┈┈• @gateiazbehesht •┈┈••✾•🍃🌹🍃🌹•✾••┈┈•
مشاهده در ایتا
دانلود
رفت میدان که دگر ... جان عمـ💔ـو حفظ شود این شده حرف پدر ... جان عمـ💔ـو حفظ شود ضربه گر خورد به سر ... جان عمـ💔ـو حفظ شود سینه شد خورد اگر ... جان عمـ💔ـو حفظ شود باز یک نقطه پر از ... نیزه و خنجر شده است باز دور بدنی ... غارت پیکر شده است
📝 🔹 🔴 می فرمایند: "اگر ما شما را نمی کردیم و یاد شما را از خاطر می بردیم، بلا بر شما نازل می شد"؛ پس این همه بلایی که بر سر وارد میشود چیست⁉️ ✔️ : ✍ابتدا لازم است اصل این که در نامه ای برای شیخ مفید نوشته شده را بدانیم. "سلام بر تو ای دوستی که در دین مخلص و در مورد ما به یقین مخصوص گشته ای، ما در مورد تو، را سپاس گزاریم.... ما از یاری رساندن به شما کوتاهی نکرده، فراموشتان نمیکنیم. و اگر چنین نبود ناگواری ها بر شما و دشمنان شما را نابود می ساختند..."(١) 👌اگر دقت شود ذیل میگوید بلایی که باعث نابودی میشود، نه اینکه سختی و چون ، و... دامن گیر هیچ یک از افراد نمیشود. چرا که این سنت است و بلاها باعث تربیت و رشد انسان میشود. ✅همچنین مهمترین شرط این و تداوم آن، دینداری است که باید بکوشیم تا به دامن گناه و نکنیم.(٢) 📚پی نوشتها: ١. بحار الانوار، جلد ٥٣ ٢. پرسش و پاسخ دانشجویی، ج٢٧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 1️⃣ 🔺 🔻 ✍ اگر در سحرگاه بیست و سوم ماه رمضان شنیدید: «آی مردم عالم! صبح نزدیک شد. بدانید حق با مهدی (عج) و شیعیان اوست!» (1)، شک نکنید آوای جبرئیل امین را شنیده اید! دامن خدا را چنگ بزنید و از او بخواهید شما را از پیروان آن حضرت قرار دهد. 💠 ندای جیرئیل حتمی است! در شرق و غرب عالم به گوش می رسد و همه آن را می شنوند. اگر خوابیده اند بیدار می شوند، اگر ایستاده اند به زانو درمی آیند و اگر نشسته اند با هراس از جا می پرند. (2) برخی روایات نیز معتقدند صیحه ی آسمانی حاوی این پیام است: حق با علی (ع) و پیروان اوست! (3) 🔰 وقتی ندای جبرئیل امین در گوش تمام موجودات پیچید، انسان حق جویی باقی نمی ماند مگر آنکه از پیروان حضرت مهدی (عج) می شود. (4) 💢 اما خبر بد آنکه، ابلیس که فضا را آغشته به نور مهدوی می بیند، برنمی تابد و در عصر همان روز یا روز بعدش فریاد می کشد که: «آی مردم! عثمان مظلومانه کشته شد! حق با او و پیروان اوست! به سفیانی بپیوندید و او را یاری کنید و به خون خواهی برخیزید!» (5) با این فریاد مردم دچار سردرگمی و تردید می شوند. عده ای که در طول غیبت حضرت نیز اعتقاد راسخی به آن حضرت نداشتند، عده ای که دلهاشان مریض است و عده ای که به واقع پیروان ابلیس لعین هستند با این فریاد دور هم جمع می شوند و جهان دو دسته می شود: 🔺اول: پیروان حضرت مهدی (عج)، 🔺دوم: پیروان سفیانی. (6) ✅ جالب اینجاست که پیروان شیطان پس از شنیدن فریاد دوم، که ندای ابلیس است، ادعا می کنند که ندای اول – ندای جبرئیل امین- سحر و جادو بوده است و آن را آشکارا انکار می کنند. (7) فایده ی این دو ندا آن است که منتظران می فهمند ظهور نزدیک است و خودشان را مهیای همراهی با امام مظلومشان می کنند. این ندا صف حق و باطل را از هم جدا می کند و پیروان واقعی را از میان ناراستان و نامنتظران بیرون می کشد. ✨ کسانی به ندای جبرئیل لبیک می گویند که در دوران غیبت احادیث امامان (علیهم السلام) را روایت می کنند و پیش از این ندا نیز می دانند حق با حضرت حجت (عج) است! (8) 📚 پی نوشتها: 1. بحارالانوار، ج 52، ص 274 2. الغیبة نعمانی، ص 170 3. بحارالانوار، ج 52، ص 292 4. همان 5. الغیبة نعمانی، ص 173 6. همان 7. همان 8. بحار، ج52، ص  295 ⏯ ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹دعای فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🍃اللهم عجل لولیڪ الفرج به حق لب تشنگان ڪربلا🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸به‌نام خدای سمیع و بصیر 💗خطاپوش بخشنده بینظیر 🌸به‌نام خدای علیم و حکیم 💗رحیم وبسیط وشریف ونعیم 🌸به‌نام خداوند وجد و سرور 💗پدیدآور عشق و احساس و شور ‌‌‌‌
1_5156897344599359628.mp3
2.92M
🏴 #هل_من_ناصر 🔳 #واحد احساسی 🌴تموم ماه محرم کران کران حسن است 🌴حسن حسین شده پس حسین جان حسن است 🎤 #بنی #فاطمه 👌 زیبا
4_321063361020166799.mp3
5.08M
تفسیر صوتی آیات 163 الی 170 سوره مبارکه نسا، 💎
1_4987846048849330193.mp3
6.56M
🕊🌳🌈🕊🌳✨☀️✨🌳🌈🕊🌳🌈🕊 🎧دعای ندبه با نوای دلنشین حاج مهدی سماواتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_5096215619984949253.mp3
3.01M
✨زیارت آل یاسین 🎧بانوای استاد فرهمند 🌳🌈 🌳🕊🕊☀️📜☀️🕊🕊🌳🌈🌳
1_5071407781509070897.mp3
7.49M
🎧حاج حسین #سیب #سرخی 🏴نوه یل خیبر اومده یه نه یه لشکر اومده 🌴🌴 🐎 🌴🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اخلاق و مباحث عرفانی آیت الله محمد شاه آبادی (ره) جلسه شصت و یکم توکل حتما بعد از نماز صبح و یا در اوقات فراغت قلب با هدفون گوش کنید و چندین مرتبه هم گوش کنید حتما ببینید و نشر دهید
کشتی نجات_5.mp3
9.94M
#کشتی_نجات ۵ تمام واقعه‌ی کربلا، برای حاکمیت پیشوایان حق (امر به معروف) و حذف حاکمیت امامان باطل (نهی از منکر) ، رخ داده است... و پایانِ خوشایندِ آن ... حاکمیتِ همیشگی حق بر زمین است. ظهورِ منجی موعود و برحقّ همه ادیان.
♥️بر قاسم و بر نور جمالش صلوات بر خُلق نکو و بر خصالش صلوات ♥️این ساقی شهد عسل کرببلاست برلعل‌لب و به‌خط وخالش صلوات ♥️اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلي مُحَمَّد وَآلِ‌مُحَمَّد ♥️وَعَجِّل‌فَرَجَهُــم
4_5859418522366509266.mp3
4.84M
السلام_علیک_یا_صاحب_الزمان سلامتی قلب نازنین ایشان صلوات کشتی شدم و زدم به دریای جنون آهو شدم و زدم به کوه و هامون هر جا که سراغتان گرفتم ، گفتند : ای غرق گناه ، رو از این جا بیرون
32.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فایل_صوتی شرح زیارت جامعه کبیره توسط آیت الله کاظم صدیقی جلسه بیست و پنجم حتما بشنوید و نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مناظره جالب دو کارشناس عرب در مورد ایران قیافه کارشناس برنامه بعد از بردن نام ... دیدن داره حتما ببینید و نشر دهید
⁉️چرا نخستین قیاس گر شیطان بود؟ ✅ در روایات متعددى که ازطرق اهل بیت(علیهم السلام) به ما رسیده قیاس کردن احکام و حقایق دینى به شدت محکوم شده است، در این اخبار مى خوانیم: نخستین کسى که قیاس کرد، شیطان بود، امام صادق(علیه السلام) به «ابوحنیفه» فرمود: لاتَقِسْ فَإِنَّ أَوَّلَ مَنْ قاسَ إِبْلِیسُ: «قیاس مکن که نخستین قیاس کننده شیطان بود»!(1)  ✅در منابع اهل تسنن، مانند تفسیر «المنار» و تفسیر «طبرى» از «ابن عباس» و «ابن سیرین» و «حسن بصرى» نیز این مطلب نقل شده است.(2)  👈منظور از «قیاس» این است که: موضوعى را به موضوع دیگرى که از بعضى جهات با آن شباهت دارد مقایسه کنیم، و همان حکمى که درباره موضوع اول است، براى موضوع دوم اثبات نمائیم، بدون این که فلسفه و اسرار حکم اول را کاملاً بدانیم.  👈مثل این که مى دانیم: «بول» انسان، محکوم به نجاست و ناپاکى است و باید از آن پرهیز کرد، سپس «عرق» انسان را هم با آن مقایسه کنیم و بگوئیم: چون این دو در پاره اى از جهات و اجزاى ترکیبى با هم شباهت دارند، هر دو ناپاک و نجس هستند.  در حالى که اگر چه در پاره اى از جهات با هم شباهت دارند، ولى از جهاتى هم متفاوتند، یکى رقیق تر و دیگرى غلیظ تر، پرهیز از یکى کار ساده اى است و پرهیز از دیگرى بسیار مشکل و طاقت فرسا.  به علاوه تمام فلسفه هاى حکم اول بر ما روشن نیست، و این یک مقایسه تخمینى بیش نمى باشد.  ✅به همین جهت پیشوایان ما با الهام از کلام پیامبر(ص)، قیاس را شدیداً محکوم کرده، باطل شمرده اند; زیرا گشوده شدن باب قیاس سبب مى شود که: هر کس با مطالعه محدود و فکر کوتاه خود، به مجرد این که دو موضوع را از پاره اى جهات، مساوى دانست، حکم یکى را درباره دیگرى اثبات کند، و به این ترتیب، هرج و مرجى از نظر قوانین و احکام دینى به وجود آید.   ✅ممنوع بودن قیاس از نظر حکم خرد، منحصر به قوانین دینى نیست، پزشکان هم اکیداً توصیه مى کنند هرگز نسخه بیمارى را به بیمار دیگر ندهید، هر چند بیمارى آنها از نظر شما شبیه باشند.  فلسفه آن روشن است; زیرا دو بیمار ممکن است در نظر ما با هم شباهت داشته باشند، ولى با این حال، از جهات فراوانى، مثلاً از نظر میزان تحمل نسبت به دارو، گروه خونى، میزان قند و اوره، و چربى خون تفاوت میان این دو بوده باشد که افراد عادى هرگز نمى توانند آنها را تشخیص بدهند، بلکه تشخیص آن منحصراً به وسیله پزشکان ماهر امکان دارد.  اگر بدون در نظر گرفتن این خصوصیات، داروى یکى را به دیگرى بدهیم ممکن است نه تنها مفید نباشد که گاهى سرچشمه خطرات جبران ناپذیرى گردد.  احکام الهى از این هم دقیق تر و باریک تر است و به همین دلیل، در روایات داریم اگر احکام خدا با قیاس سنجیده شود، دین خدا از بین خواهد رفت، یا فساد آن بیشتر از صلاح آن است.(3)  ✅به علاوه، پناه بردن به قیاس براى کشف احکام الهى، نشانه نارسائى مذهب است; زیرا هنگامى که براى هر موضوع در مذهب، حکمى وارد شده باشد دیگر نیازى به قیاس نیست، به همین جهت شیعه چون تمام نیازمندى ها را از نظر حکم مذهبى از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) که وارثان مکتب پیامبرند(صلى الله علیه وآله)گرفته، نیازى نمى بیند که دست به سوى قیاس دراز کند.  ❌ولى فقهاى اهل تسنن چون مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را ـ که طبق فرمان پیامبر(صلى الله علیه وآله)بعد از قرآن باید پناهگاه مسلمانان بوده باشد ـ به دست فراموشى سپرده اند، در احکام اسلامى گرفتار کمبود مدرک گردیده اند، لذا چاره اى جز این نمى بینند که دست به سوى قیاس دراز کنند.     📚منابع 1 ـ «نور الثقلین»، جلد 2، صفحه 6، مؤسسه اسماعیلیان، قم، طبع چهارم، 1412 هـ ق ـ «کافى»، جلد 1، صفحه 58، دار الکتب الاسلامیة ـ «وسائل الشیعه»، جلد 27، صفحات 39 و 46، چاپ آل البیت ـ «بحار الانوار»، جلد 2، صفحات 288 و 291، جلد 47، صفحه 227، جلد 58، صفحه 314، و جلد 60، صفحه 198 ـ «علل الشرایع»، جلد 1، صفحات 86 و 87، انتشارات مکتبة الداورى، قم. 2 ـ «المنار»، جلد 8، صفحه 331 ـ تفسیر «قرطبى»، جلد 7، صفحه 171، مؤسسة التاریخ العربى، بیروت، 1405 هـ ق ـ تفسیر «طبرى»، جلد 8، صفحات 172 و 173، دار الفکر بیروت، 1415 هـ ق ـ «سنن دارمى»، جلد 1، صفحه 65، مطبعة الاعتدال، دمشق ـ «مصنف ابن ابى شیبه کوفى»، جلد 8، صفحه 334، دار الفکر، طبع اول، 1409 هـ ق ـ «مسند ابى حنیفه»، صفحه 66، مکتبة الکوثر الریاض، طبع اول، 1415 هـ ق ـ «کنز العمال»، جلد 1، صفحه 209، مؤسسة الرسالة، بیروت. 3 ـ «کافى»، جلد 1، صفحه 57، و جلد 7، صفحه 300، دار الکتب الاسلامیة ـ «من لایحضره الفقیه»، جلد 4، صفحه 119، انتشارات جامعه مدرسین قم، 1413 هـ ق ـ «وسائل الشیعه»، جلد 27، صفحه 41، و جلد 29، صفحه 352، چاپ آل البیت ـ «محاسن برقى»، جلد 1، صفحه 214، دار الکتب الاسلامیة، 1371 هـ ق.