#روز_جمعه_و_مهدویت
⏺روز جمعه در تعابیر روایی به سیدالایام نامگذاری شده و برای این روز اعمال عبادی خاصی از سوی حضرات معصومین علیهم السلام بیان شده واین روز را روز عید مسلمین نام نهادند.
⏺از سویی در باور عموم مردم این روز اختصاص به حضرت حجت روحی فداه داشته و جمعه را روز ظهور مبارک آن منجی موعود میدانند.
⏺با بررسی روایات متوجه میشویم که این باور ریشه در برخی روایات و زیارات دارد؛
◀️چنانکه امام صادق عليه السلام در اين باره فرموده است: «…وَيَخرُجُ قائِمُنا اَهْلَ البيْتِ يَوْمَ الجُمُعَةِ…» [📚شيخ صدوق، الخصال، ص 394، ح 101].؛ «… و خروج ميکند قائم ما اهل بيت در روز جمعه.
◀️و یا در روایتی آمده است:
کانَ اليَوْمُ الَّذِي نَصَبَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِصلي الله عليه وآله اَمِيرَالمُؤمِنينَعليه السلام بِغَدِيرِ خُمِّ يَوْمَ الجُمُعَةِ وَقِيامُ القائِمِعليه السلام يَکُونُ فِي يَوْمِ الجُمُعَةِ وَتَقُومُ القِيامَةُ فِي يَومِ الجُمُعَةِ…» ؛ «روزي که پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله، حضرت علي عليه السلام را در غدير خم نصب فرمود، جمعه بود و روز قيام قائم عليه السلام جمعه خواهد بود و روز بر پايي رستاخيز جمعه خواهد بود
[📚شيخ صدوق، من لايحضره الفقيه، ج 1، ص 422، م 1241.]
❎اما در مقابل، روایات فراوان و موثق و معتبری داریم که روز شنبه را_ که همزمان با روز عاشوراست_ روز ظهور آن حضرت بیان میکنند
◀️امام باقر(ع): «قائم(ع) در روز شنبه، عاشورا، روزى که امام حسین(ع) کشته شد، ظهور میکند».[📚کمال الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 654؛.]
⏺این روایت، موثق بوده و به لحاظ سندی و دلالتی، از همه روایات این دسته، قویتر و قابل استنادتر میباشد.
◀️امام باقر علیه السلام ؛
«گویا قائم را در روز عاشورا که در شنبه است مىبینم که میان رکن و مقام ایستاده و دست جبرئیل روى دست اوست و مردم را به بیعت با خداوند دعوت میکند، آنگاه زمین را پُر از عدل و داد مىنماید».[📚شیخ طوسی، کتاب الغیبة، محقق، مصحح، تهرانی، عباد الله، ناصح، علی احمد، ص 453، دار المعارف الإسلامیة، قم، چاپ اول، 1411ق؛]
✅به نظر میرسد میتوان بین دو طائفه از روایات با توجه به الفاظ موجود در آنها جمع کرد به این صورت که روز جمعه روز خروج حضرت و روز شنبه روز ظهور باشد.والله اعلم
🍃🌸JOiN👇👇👇
•••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
#صحیفه_سجادیه_و_مهدویت
#بیان_و_تصویری_از_اوصاف_منتظران_شیعیان_حضرت
◀️«اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَی أَوْلِیائِهِمُ الْمُعْتَرِفِینَ بِمَقَامِهِمُ، الْمُتَّبِعِینَ مَنْهَجَهُمُ، الْمُقْتَفِینَ آثَارَهُمُ، الْمُسْتَمْسِكِینَ بِعُرْوَتِهِمُ، الْمُتَمَسِّكِینَ بِوِلَایتِهِمُ، الْمُؤْتَمِّینَ بِإِمَامَتِهِمُ، الْمُسَلِّمِینَ لِأَمْرِهِمُ، الْمُجْتَهِدِینَ فِی طَاعَتِهِمُ، الْمُنْتَظِرِینَ أَیامَهُمُ، الْمَادِّینَ إِلَیهِمْ أَعْینَهُمُ، الصَّلَوَاتِ الْمُبَارَكَاتِ الزَّاكِیاتِ النَّامِیاتِ الْغَادِیاتِ الرَّائِحَاتِ:
⏺بار خدایا درود فرست بر دوستان ایشان كه به مقام و مرتبه آنان (خلافت و رئاست عامه و فضیلت و برتریشان بر همه مردم كه تو قرار دادهای) اقرار دارند، راه روشنشان را پیروی مینمایند (طبق دستور- شان رفتار میكنند) دنبال آثار و نشانههاشان میروند، بدستاویز (بدین و راهنمایی) شان چنگ میزنند، به دوستیشان تمسك میجویند (به وجوب طاعتشان اعتقاد دارند) به امامت و پیشواییشان اقتدا مینمایند، برای امر و فرمانشان تسلیم و فرمانبرانند، در طاعت و پیرویشان میكوشند، ایام روزگار (دولت و ظهور خلافت) ایشان (ایام حضرت صاحب الأمر، المهدی المنتظر(عج) كه دولت او دولت ایشان است) را انتظار دارند و چشمهاشان به سوی آنان دوختهاند (همیشه چشم براه ظهور دولت ایشانند) درودهای با بركت و نیكی و پاكیزه و فزاینده هنگام بامدادان و شبانگاهان
🍃🌸JOiN👇👇👇
•••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
هدایت شده از پنجره🇮🇷
گمشده بشر در حس نو خواهی و تجد طلبی
1.انسان حالتى دارد كه از يكنواختى ملول مىشود.
2.اگر واقعاً چيزى مطلوب غريزى و ذاتى بشر باشد، ممكن نيست كه وصال او را سرد و افسرده كند.
3. در نهاد و غريزه بشرمعشوق و محبوبى كاملتر و عالىتر است؛ محبوبى كه كمال لا يتناهى است. به دنبال هر محبوبى كه مىرود، در حقيقت، نشانى از محبوب اصلى و واقعى خود در او مىبيند و به گمان محبوب اصلى به سراغ او مىرود، امّا پس از وصال چون خاصيّت آن محبوب اصلى را در او نمىبيند و احساس مىكند كه اين موجود قادر نيست خلأ وجودى او را پر كند، به سراغ محبوبى ديگر مىرود، و همين طور ... مگر آنكه روزى به محبوب اصلى و حقيقى خود نائل گردد؛ آن وقت به كمال واقعى خود كه اتّصال به كمال لا يتناهى است، خواهد رسيد و در بهجت و سعادت كامل غرق مىگردد و براى هميشه آرام مىگيرد و ديگر خستگى و افسردگى و كسالت در او راه نمىيابد «ألا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلوبُ» .
4.قرآن كريم درباره بهشت مىفرمايد: «لا يَبْغونَ عَنْها حِوَلًا» يعنى اين تفاوت ميان نعمتهاى آخرت و اين دنيا هست كه در اين دنيا انسان طالب تحوّل و تغيّر است، امّا در آخرت طالب تغيّر و تحوّل و نو شدن و عوض شدن نيست.
رعد /28 ، کهف/108 و شهید مطهری ، مجموعه آثار /3/367 و 368
https://eitaa.com/MohammadGelayeri
⏺#سوال:
با توجه به توقیع شریف که هر نوع مشاهده را رد میکند و مدعی مشاهده را کذاب معرفی میکند ،چگونه با تشرف برخی بزرگان به محضر امام زمان عج قابل جمع است؟
✅#پاسخ:
#اولا: شاید مراد از مشاهده در توقیع شریف ادعای نیابت خاصه باشد چنانکه در توقیع به موضوع ادعای مدعیان دروغین اشاره دارد
#ثانیا :ممکن است مراد از نفی مشاهده،مشاهده ی اختیاری باشد یعنی هر کس که امام صلاح بداند خود را بر او مینمایاند نه آنکه هر کس اراده کرد بتواند مشاهده کند
#ثالثا :توقیع مرسله بوده و سندش جای بحث دارد
#رابعا : علما اطلاقش را نپذیرفتند و قائل به مشاهده برای اوحدی از مؤمنان و صالحان هستند.
#خامسا: بزرگانی که ذیلا نام و متن سخنشان خواهد آمد قائل به جواز و امکان روئیت در عصر غیبت کبری هستند؛
🔽🔽🔽🔽
#سید_مرتضی:ما قطع نداریم که دست کسی به امام نمیرسد وبشر نمیتواند او را ملاقات کند ،این امری غیر معلوم است که راهي بر قطع به آن نیست[تنزیه الانبیاء،صص۱۸۴_۱۸۲]
#شیخ_طوسی: ما تجویز میکنیم که بسیاری از اولیاء و قائلین به امامت او به خدمتش رسیده و از او نفع ببرند.[کلمات المحققین،ص۵۳۳]
#آخوند_خراسانی: او در مبحث اجماع می گوید :.... گرچه احتمال تشرف برخی از افراد صالح و اوحدی به خدمتش داده میشود واحیانا اورا میشناسند.[کفایه الاصول ج۲ص۲۹۱]
❇️بنابراین اصل روئیت ممتنع نمیباشد.
https://eitaa.com/mahdilomam
⛔️ما روی فی صون سر آل محمد علیهم السلام عمن لیس من اهله و النهی عن اذاعته لهم و اطلاعهم
❌هر حرف درست حتی روایات معصومین علیهم السلام را هرجا نباید گفت، باید سخن را جایی گفت که بپذیرند نه انکار و تکذیب کنند.
گاهی برخی به دلیل ندانستن حکمت و مصلحت کلام و یا عدم درک درست از سخنان امام و یا خطای در تطبیق و یا نقص در تحلیل روایت امام معصوم را هم رد و انکار میکنند؛
❇️عن أبی الطفیل عامربن واثله قال:قال امیرالمؤمنین(ع) اتحبون آن یکذب الله ورسوله ؟حدثوا الناس بما یعرفون وامسکوا عما ینکرون[📚غیبت نعمانی،ص۳۲ ب۱ ح۱]
✳️#امیر_المؤمنین(ع):
آیا میخواهید که خدا و رسول خدا تکذیب شوند؟
پس با مردم از چیزهایی سخن بگویید که میتوانند بفهمند و از سخن گفتن در باره ی چیزهایی که نمیتوانند بفهمند بپرهیزیزد.
https://eitaa.com/mahdilomam
#مهدویت_در_کلام_امام_خامنه_ای_(مدظله)[۱]
#حیات_مطلوب_بشر_در_دورانِ_ظهور_است
در آثار ما [آمده] : «یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا»... در واقع هر فردى از آحاد بشر میداند که این سِیر عمومى بشر به کجا منتهى خواهد شد... یک مسافرى یا یک کاروانى از پیچوخمهاى دشوار، از معبرهاى سخت، از کوهستانها، از وادىها، از درّهها، از لجنزارها، از خارزارها، همینطور دارد عبور میکند، راه را میپیماید، براى اینکه خودش را به یک نقطهاى برساند؛ این نقطه کجا است؟ این نقطه عبارت است از یک اتوبان، یک جادّهى مهم، یک جادّهى باز، یک راه هموار. همهى آنچه در تاریخ بشر تا امروز مشاهده میکنیم، حرکت در همان کورهراهها و در همان فرازونشیبها و در همان خارستانها و لجنزارها و مانند اینها بوده است؛ بشریّت دارد همینطور این راه را طى میکند تا به اتوبان برسد؛ این اتوبان، دورانِ مهدویّت است، دوران ظهور حضرت مهدى (سلام الله علیه) است. اینجور نیست که وقتى به آنجا رسیدیم، یک حرکت دفعى انجام بگیرد و بعد هم تمام بشود؛ نه، آنجا یک مسیر است. در واقع باید گفت زندگى اصلى بشر و حیات مطلوب بشر از آنجا آغاز میشود و بشریّت تازه مىافتد در راهى که این راه یک صراط مستقیم است و او را به مقصد آفرینش میرساند؛ «بشریّت» را میرساند، نه آحادى از بشریّت را، نه افراد را، مجموعهها را میرساند.[ ۱۳۹۳/۰۳/۲۱]
https://eitaa.com/mahdilomam
❇️#نوروز_و_مهدویت
⏹عَنْ مُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع یوْمَ النَّیرُوزِ فَقَالَ أَ تَعْرِفُ هَذَا الْیوْمَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاک هَذَا یوْمٌ تُعَظِّمُهُ الْعَجَمُ وَ تَتَهَادَی فِیهِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقُ ع وَ الْبَیتِ الْعَتِیقِ الَّذِی بِمَکةَ مَا هَذَا إِلَّا لِأَمْرٍ قَدِیمٍ أُفَسِّرُهُ لَک .....
وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْهَرُ فِیهِ قَائِمُنَا وَ وُلَاةُ الْأَمْرِ وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْفَرُ فِیهِ قَائِمُنَا ع بِالدَّجَّالِ فَیصْلِبُهُ عَلَی کنَاسَةِ الْکوفَةِ وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ وَ ضَیعْتُمُوهُ أَنْتُمْ......[مستدرک الوسائل ج :6 ص:353]
⏺معلی بن خنس نقل می کند که روز نوروز به خدمت امام صادق(ع) رفتم و حضرت فرمودند:آیا می شناسی این روز را؟ گفتم:فدایت شوم، این روزی است که عجم آن را تعظیم می کند و این روز تحفه ها و هدیه ها برای یکدیگر می فرستند.
حضرت فرمود:سوگند یاد می کنم به حق خانه کعبه، که در مکه معظمه است، که این تعظیم کردن، نیست مگر برای امر قدیمی که تفسیر می کنم آن را برای تو تا بفهمی آن را.
⏺ای معلی به درستی که روز نوروز روزی است که :
....قائم آل محمد(ص)ظاهر خواهد شد و بر دشمنان غالب می گردد و در هیچ روز نوروزی نیست مگر آنکه ما انتظار فرج می کشیم و این روز را عجم حفظ کرده و حرمت آن را رعایت نموده و شما آن را ضایع کردید.
🟢#شخصیت_رجالی_معلی_بن_خنیس:
🔶#شیخ_طوسی (۳۸۵-۴۶۰ق)، از مشهورترین محدثان و فقیهان شیعه، معلی بن خنیس را از اصحاب مورد اعتماد امام صادق(ع) و کارگزاران وی دانسته است.[طوسی، رجال الطوسی، مؤسسة النشر الاسلامی، ج۱، ص۳۰۴؛ ]
#علامه_حلی، با استناد به نظر شیخ طوسی، او را راوی عادل معرفی کرده است.[حلی، خلاصة الاقوال، مؤسسة نشر الفقاهة، ج۱، ص۴۰۹.]
🛑بااینهمه نجاشی و ابنغضائری، از علمای رجال شیعه، او را در نقل حدیث، ضعیف و غیرقابل اعتماد دانستهاند.[ نجاشی، رجال النجاشی، مؤسسة النشر الإسلامی، ج۱، ص۴۱۷؛ ابن غضائری، الرجال، ۱۴۲۲ق، ص۸۷]
🔹#سید_ابوالقاسم خویی (۱۲۷۸-۱۳۷۱ش)، فقیه و رجالشناس معاصر، با بررسی روایات مدح و ذم درباره معلی بن خنیس، روایات مدح را دارای هماهنگی دانسته و در نتیجه، او را مردی راستگو و مورد توجه امام صادق(ع) و همچنین از اهل بهشت معرفی کرده است.[خوئی، معجم رجال الحدیث، مؤسسة الخوئی، ج۱۹، ص۲۶۹]
https://eitaa.com/mahdilomam
❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
❇️#نوروز_و_مهدویت ⏹عَنْ مُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّ
معلّیبنخنیس خدمت حضرت میرود؛ اتفاقاً روز «نوروز» بوده است، حضرت به او میفرمایند : «أتدری ما النیروز؟»(۲) آیا میدانی نوروز چیست؟
بعضی خیال میکنند که حضرت در این روایت، تاریخ بیان کرده است! که در این روز، هبوط آدم اتّفاق افتاد، قضیهی نوح اتّفاق افتاد، ولایت امیرالمؤمنین علیه السّلام اتّفاق افتاد و چه و چه. برداشت من از این روایت، این نیست. من این طور میفهمم که حضرت، «روز نو» را معنا میکنند. منظور این است: امروز را که مردم، «نوروز» گذاشتهاند، یعنی روزِ نو!
روزِ نو یعنی چه؟... روزی که شما در آن بتوانید اتّفاق بزرگی را محقَّق کنید، نوروز است. بعد، خود حضرت مثال میزنند و میفرمایند: آن روزی که جناب آدم و حوّا، پا بر روی زمین گذاشتند، نوروز بود؛ برای بنی آدم و نوع بشر، روز نویی بود. روزی که حضرت نوح - بعد از توفان عالمگیر - کشتی خود را به ساحل نجات رساند، «نوروز» است؛ روز نویی است و داستان تازهای در زندگی بشر آغاز شده است. روزی که قرآن بر پیغمبر نازل شد، روز نویی برای بشریت است - حقیقت قضیه همین است؛ روزی که قرآن برای بشر نازل میشود، مقطعی در تاریخ است که برای انسانها روز نو است - روزی هم که امیرالمؤمنین علیهالسّلام به ولایت انتخاب شد، روز نو است... بحث این است که هر روزی که این طور خصوصیاتی در آن اتّفاق بیفتد، روز نو و «نوروز» است؛ چه اوّل فروردین، چه هر روز دیگری از اوقات سال باشد.
سخنرانی مقام معظم رهبری۱۳۷۷/۰۱/۰۱
https://eitaa.com/mahdilomam
دعــــــــــــــوت نـــــــــــامــــــه ، ماه رمضان، ماه بهار قرآن، در بهار طبیعت👇
30 جز قـــــــــــــــــــرآن بصورت فایل صوتی و نیاز به دانلود ندارد، فقط کافيست روی لینک بزنید.
*جزء 1 ⇨ http://j.mp/2b8SiNO*
*جزء 2 ⇨ http://j.mp/2b8RJmQ*
*جزء 3 ⇨ http://j.mp/2bFSrtF*
*جزء 4 ⇨ http://j.mp/2b8SXi3*
*جزء 5 ⇨ http://j.mp/2b8RZm3*
*جزء 6 ⇨ http://j.mp/28MBohs*
*جزء 7 ⇨ http://j.mp/2bFRIZC*
*جزء 8 ⇨ http://j.mp/2bufF7o*
*جزء 9 ⇨ http://j.mp/2byr1bu*
*جزء 10 ⇨ http://j.mp/2bHfyUH*
*جزء 11 ⇨ http://j.mp/2bHf80y*
*جزء 12 ⇨ http://j.mp/2bWnTby*
*جزء 13 ⇨ http://j.mp/2bFTiKQ*
*جزء 14 ⇨ http://j.mp/2b8SUTA*
*جزء 15 ⇨ http://j.mp/2bFRQIM*
*جزء 16 ⇨ http://j.mp/2b8SegG*
*جزء 17 ⇨ http://j.mp/2brHsFz*
*جزء 18 ⇨ http://j.mp/2b8SCfc*
*جزء 19 ⇨ http://j.mp/2bFSq95*
*جزء 20 ⇨ http://j.mp/2brI1zc*
*جزء 21 ⇨ http://j.mp/2b8VcBO*
*جزء 22 ⇨ http://j.mp/2bFRxNP*
*جزء 23 ⇨ http://j.mp/2brItxm*
*جزء 24 ⇨ http://j.mp/2brHKw5*
*جزء 25 ⇨ http://j.mp/2brImlf*
*جزء 26 ⇨ http://j.mp/2bFRHF2*
*جزء 27 ⇨ http://j.mp/2bFRXno*
*جزء 28 ⇨ http://j.mp/2brI3ai*
*جزء 29 ⇨ http://j.mp/2bFRyBF*
*جزء 30 ⇨ http://j.mp/2bFREcc*
التماس دعا #
#ماه_رمضان_و_مهدویت
#بخش_اول
رخدادهای پیش از ظهور در ماه مبارک رمضان از نگاه روایات
1⃣امام صادق علیه السلام فرمودند:آن صیحه ی آسمانی که در ماه رمضان ،پیش از ظهور طنین می افکند ،در شب جمعه،شب بیست و سوم ماه رمضان خواهد بود.[📚الغیبة، طوسی ص۲۷۴؛کمال الدین،ج۲،ص۶۵۰؛بحارالانوار،ج۵۲،ص۲۰۴]
2⃣ونیز در روايات آمده است که وقتی سفیانی خروج میکند، سی هزار نفر از قبیله ی کلب با او در ماه رمضان بیعت میکنند.[📚روزگار رهایی،ج۲،ص۱۰۸۳]
3⃣امام صادق علیه السلام فرمودند:نشانه ی پدیده های ماه رمضان،علامتی است در آسمان که به دنبال آن اختلاف شدیدی در میان مردم پديد می آید. [📚همان،ص۸۳۹]
4⃣در برخی روایات ،خسوف ماه در شب اول ماه رمضان و کسوف خورشید در پانزدهم آن از نشانه های ظهور حضرت مهدی یاد شده است.[📚ارشاد،شیخ مفید،ص۳۳۸؛اعلام الوری ،ص۴۲۸]
5⃣در برخی ،کسوف خورشید در پانزدهم رمضان و خسوف در آخر آن ذکر شده است.[📚روزگار رهایی،ج۲،ص۸۴۳]
6⃣امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:از مشاهده ی سه نشانه منتظر فرج باشید؛اختلاف شامیان،پرچمهای سیاه از خراسان و صیحه ی آسمانی در ماه رمضان.[📚غیبت نعمانی،ص۱۳۳؛بحارالانوار ،ج۵۲ص۲۲۹و۲۸۵،منتخب الاثر،ص۲۲۰]
🆔https://eitaa.com/mahdilomam
#ماه_رمضان_و_مهدویت
#قسمت_دوم
⏺تجلی مهدویت در ادعیه ی ماه رمضان
🔶اهتمام به موضوع مهدویت در صدر معارف اهل بیت علیهم السلام است وماه مبارک رمضان به عنوان مبارکترین و برترین ماه سال و ماه عبادت و بندگی ،یکی از فرصتهاییست که در آن موضوع مهدویت به شکل پررنگ تر از سوی اهل بیت علیهم السلام به آن پرداخته شده و در قالب دعا به شیعیان آموزش داده میشود.
🟢یکی از دعاهای عالی المضامین که شباهت فراوانی به لحاظ محتوایی به دعای کمیل و نیز مناجات شعبانیه دارد ،دعای افتتاح است که در چند فراز به شکل مفصل به موضوع مهدویت پرداخته است که نکات فراوانی میشود از آن برداشت کرد.
🟠ما در قالب چند پست صرفا عین دعا و ترجمه ی آن را منعکس میکنیم و تحلیل و شرحی فعلا نخواهیم داشت.
در فراری از دعای افتتاح میخوانیم:
❇️اللّٰهُمَّ وَصَلِّ عَلَىٰ وَليِّ أَمْرِكَ الْقائِمِ الْمُؤَمَّلِ، وَالْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ، وَحُفَّهُ بِمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبِينَ، وَأَيِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ يَا رَبَّ الْعالَمِينَ . اللّٰهُمَّ اجْعَلْهُ الدَّاعِىَ إِلىٰ كِتابِكَ، وَالْقائِمَ بِدِينِكَ، اسْتَخْلِفْهُ فِى الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفْتَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِ، مَكِّنْ لَهُ دِينَهُ الَّذِى ارْتَضَيْتَهُ لَهُ، أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْناً، يَعْبُدُكَ لَايُشْرِكُ بِكَ شَيْئاً .
✳️خدایا، درود فرست بر ولی امرت، آن قائم آرزو شده و دادگستر مورد انتظار، و او را در حمایت فرشتگان مقرّبت قرار ده و به روحالقدس حمایتش کن ای پروردگار جهانیان. خدایا او را دعوتکننده به کتابت و قیامکننده به آئینت قرار ده، او را جانشین خود روی زمین گردان، چنانکه پاکان پیش از او را جانشین خویش قرار دادی، دینی را که برایش پسندیدهای به دست او پابرجا بدار و ترسش را به امنیت تغییر ده تا با اخلاص کامل تو را بپرستد.
🆔https://eitaa.com/mahdilomam