Mr Motalebipur 03_mixdown.mp3
7.47M
🎙 #بشنوید | مقایسه ناعادلانه (۲)
🔻ما را با با امارات مقایسه میکنند در حالی که ضریب جینی ثروت ما تقریبا جایگاه هفتم جهان را دارد و امارات رتبه هفتادُم!
🔻بیش از چهلوشش درصد مردم آمریکا توانایی خرید داروهای سرماخوردگی ندارند.
🔻رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند دشمن کارش این است که محاسن ما را کوچک و کم ارزش تلقی و معایب ما را پررنگ میکند.
👤 حجت الاسلام مطلبی پور
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
هدایت شده از گفتگوی اینترنتی گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | کجا ایستاه ایم
🔻حاکمیت جمهوری اسلامی
👤 در گفتگو با: علی یزدی؛ مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی
🔸روح و حاکمیت جمهوری اسلامی هیچگاه از مردم جدا نبوده. ما هم رابطهمان را یک رابطه دانشجوی بسیجی میبینیم.
🔸ما افتخارمان این است که ذیل این روح حاکمیت هستیم، روح حاکمیت یعنی حاکمیت قیام برای مستضعفین انقلاب اسلامی، برای عدالت، برای استقلال کشور و قیام علیه مستکبرین.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
فاتحین جهان.pdf
3.5M
هدایت شده از گفتگوی اینترنتی گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | بومرنگ
🔻 بازیگران جبهه مقاومت
👤 در گفتگو با:
دکتر محمد محمدی ثانی:کارشناس مسائل منطقه
🔸 جمهوری اسلامی عقبه جبهه مقاومت است؛ عقبه جبهه را که اول بازی درگیر نمیکنند.
🔸بازیگران(جبهه مقاومت)، بازیگران مستقلی هستند؛ آویزان جمهوری اسلامی نیستند. خودشان فرمانده دارند خودشان تصمیم میگیرند و با هماهنگی جمهوریاسلامی جمعبندی میکنند.
🔸کل جنگ در یک میدان است و تمام بازیگران جبهه مقاومت در اوج هماهنگی با یکدیگر عمل میکنند.
◀️ کیفیت اصلی در آپارات
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
musavi fard_mixdown.mp3
5M
🎥 #ببینید | کجا ایستادهایم
🔸 جنبش دانشجویی امروز در چهنقطهای ایستاده است؟
🔹 آسیب شناسی و ارزیابی پیرامون جنبش دانشجویی، جایگاه، نقش و نسبت آن با مسائل و پدیدههای پیرامونی اش
▫️مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا، قسمت پنجاه و یکم
🔻با حضور:
👤 محمدحسین صبوری، پژوهشگر حوزه انقلاباسلامی و دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی
👤 علی یزدی، معاون سیاسی بسیجدانشجویی دانشگاههای تهران
📌 به فعالین دانشجویی پیشنهاد میکنیم این گفتگو را حتما ببینید
🔗 مشاهده فیلم کامل گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات
https://www.aparat.com/v/QcY5l
📺 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🆔 @geraa_ir
🖇 #گراپلاس
🔻بریده باد...
یادداشتی برای این ایام " شهادت حضرت زهرا (س) "
🔸سالهای سال است که در ایام فاطمیه اول و دوم عموم دوستداران و محبین حضرت زهرا(س)، پای منبر واعظان و خطیبان و مینشینند و با روضه و ذکر مصائب اهل بیت توسط مادحین آل الله، بر رنج هاو ظلم هایی که بر دختر رسول الله(ص) صورت گرفت می گریند و بر سر و سینه می زنند.
🔹واقعیت آن است که متاسفانه از فاطمهای که برخی تریبون داران محافل مذهبی معرفی می کنند تا فاطمهای که پیامبر اکرم و امیر المؤمنین در ثنایش سخنها گفتهاند فاصله زیاد است. بلاشک فاطمه، فاطمه است اما این فاطمهای که غالباً این روزها از آن می شنویم فاطمه نیست. فاطمهای که خلاصه شود در گزاره هایی چون: دَر، دیوار، کوچه، مسمار، آتش، هیزم و در پایان هم احساس ترحمی و.. همه فاطمه نیست. فاطمهای که اهل قعود است و نه قیام. اشکال آن است که از پشت در رفتن بگوییم اما از چرایی آن نگوییم.
اگر شهید مطهری در قید حیات بود احتمالا در مقابل این قرائت تخدیری از فاطمه زهرا (س) بعد از نگاشتن کتاب حماسه حسینی به فکر نگارش کتاب حماسه فاطمی می افتاد.
🔸منبرها و مرثیههایی که از همه چیز میگویند اما از خطبه انقلابی، صریح و بدون لکنت فاطمه در منکوب کردن برخی اعاظم، علما، انصار و مهاجرین چیزی نمیگویند. از «الجارثم الدار» فاطمه که بیانگر مسئولیتاجتماعی و لزوم کنشگریهای اجتماعی میباشد سخنی گفته نمیشود، از خانمی که تک تک به در خانه انصار و مهاجرین رفت و از اصلح بودن علی گفت و اندکی در بیان حق مصلحت سنجی نکرد و حاضر نشد مصداق روایت «الساکت اخو الراضی» شود حرفی زده نمی شود، از بانویی که سیلی خورد و هزینه داد تا امر به معروف و نهی از منکر را تا ابد الدهر به یادمان بیاندازد سخنی به میان نمی آورند.
🔹حضرت زهرا (س) اگر هم میگریست برای بیعدالتی و فسادی که در آینده بر جامعهاسلامی حاکم میشد میگریست، نه چون شوهرش به خلافت نرسیده است. حتی گریه او هم توأم با دغدغه و مسئولیتشناسی سیاسی و اجتماعی است. او انحراف انقلاب نبوی را میدید. او اشرافیت خواص و شکمبارگی ستمکاران را میدید. او زراَندوزی و تکاثر مدعیان دینداری و مقدسمآبان عافیتطلب را میدید و میگریست.
🔸فاطمه تخدیری برخی محافل مذهبی ما همان فاطمهای است که آیتالله خامنهای سالها قبل از پیروزی انقلاباسلامی در مسجد امام حسنمجتبی مشهد فرمود بریده باد زبانی که اینگونه این بانوی مجاهد را معرفی کند. بخوانید: «بعد از رحلت پیغمبر، [یک] زن جانش را فدا میکند برای این که حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه زهرا، زن امیرالمومنین هم نبود قضیه همین بود. از شوهرش دفاع نمیکرد از زمامدار به حق دفاع میکرد. نمیگوید من حالا باردارم، بمانم چند روز دیگر آتششان فروکش کند، نه. لطفش در این همین است که در شدیدترین موقعیتها، بزرگترین وظیفهها انجام بگیرد و شدیدترین لطمهها بر جسم و جان وارد بیاید.
🔹مردان و ریش سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند، این زن نه فریب میخورد، نه تنبلی میکند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت بدهد. این است که زدند. بعد از آنی که زدند بیهوش شد، وقتی که به هوش آمد دید مثل اینکه قضیه در شرف انجام است. نگفت مریضم.
به مسجد رفتن، به گریه بسنده نکردن. بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خطبهخوانی به نوحهسرایی تبدیل میکند. اگر خطبه زهرا را نگفتید، گریه زهرا هم معنی پیدا نمیکند. اگر نفهمیدیم که زهرا آنجا چگونه سخن گفته است، نمیفهمیم که گریه او به چه معناست.
🔸باز به همین هم اکتفا نمیکند. به گفتهای چهل شب، مرتب درِ خانه این مرد، در خانه آن آدم معروف، در خانهی
آن چهره سرشناس میرود. آن زنی که به آن صورت سقط جنین کرده، آن زنی که ضربت دیده، آن زنی که آسیب خورده است. این کارها همه یکسره مبارزه ممتد است، مبارزهای از چند نوع با چند جلوه، مبارزه مثبت، مبارزه با جسم، مبارزه با زبان، مبارزه با تلاشهای پنهانی و نیمه شبانه، مبارزه با سخن گفتن با زنان. مصاحبه فاطمه زهرا با زنان انصار عجیب است. پر از مطالب اجتماعی، سرشار.[و] آخرش هم مبارزه منفی، در شب دفن شدن.»
🔹وقتی از فاطمه معترض، انقلابی، فریادگر و غیر محافظهکاری که نسبت به ارتجاع گفتمانی و بازگشت به ارزشهای جاهلی قبل از انقلابنبوی و تنآسایی و تنپروری و راحت طلبی و خوگرفتن به وضع موجود و سر سفره انقلاب نبوی نشستن خواص هشدار میدهد، سخنی به میان نیاوریم، دیگران از فاطمهای ساکت، مظلوم و مهجوری که در شب و در میان تاریکی تشییع و تدفین شده روایتگری می کنند. روايت و قرائتی که در آن معنویت تهی از عدالت و عبادت تهی از مسئولیت است؛ قرائتی تخدیری که خروجی آن چیزی جز انفعال و محافظه کاری و ارتجاع و درجازدگی هویتی نخواهد بود.
🖋 علی ریاحی پور
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #مصاحبه_اختصاصی | سیری در سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها)
🔻 اساساً مسلمانیم؟
👤 آیتالله غلامعلی صفائی
استاد حوزه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر
🔸یکی از نکات مهمی که حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- بر آن تاکید داشتند، و این نکته هم برخواسته از مکتب اصیل اسلام است، توجه جدی به سرنوشت مسلمین است.
🔸بر همه مسلمین و دلسوزان اسلام چه فردی چه جمعی، جبهه های سیاسی، فکری، فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و... بر همه واجب است که از خود حساسیت نشان دهیم، از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنیم و این جنایات وحشتناک صهیونیسم بین الملل و حامیانش را محکوم کنیم؛ این سیره حضرت زهراست.
🔸 این کلام پیامبر است که فرمودند: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» اگر چنانچه مسلمانانی بودند که گرفتاری داشتند و انسان اهتمامی به امورشان نداشته باشد اساسا مسلمان نیست؛ اگر میخواهیم فاطمی باشیم باید نسبت به تمامی امور مسلمین حساسیت داشته باشیم.
◀️کیفیت اصلی در آپارات
🎥 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #مصاحبه_اختصاصی | سیری در سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها)
🔻 هیئت سکولار!
👤 آیتالله غلامعلی صفائی
استاد حوزه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر
🔸بسیاری از هیئتهای مذهبی ما در جغرافیای ملی دارای اندیشه ولاییاند؛ دارای اندیشه صحیح سیاسی بر اساس نظام اندیشهی فاطمی هستند که حضرت نشان داد که تنها حجت سیاسیِ الهی در هر زمان ولایت مداری است.
🔸اگر امام معصوم بود آن ولایتمداری تجلی در او دارد اگر نبود - مثل شرایط ما- آن ولایت مداری تجلی در ولی فقیه زمان دارد. هر هیئتی که این چنین باشد هیئت ولایی، فاطمی و حسینی است؛ اما اگر اینگونه نباشد، هیئتی است که از مسیر صحیح و آن منظومه ولایی و اسلامی کنار رفته و باید هرچه سریعتر در آن قرار گیرد.
🔸منظومه سیاسیِ فاطمی که حضرت زهرا به همه نشان داد، در هر زمان و هر مکان ولایت مداری است؛ به همین خاطر به امیرمومنان میفرمایند : «اِن کُنْتَ فی خیرٍ کُنْتُ مَعَکَ و اِنْ کُنْتَ فی شَرٍّ کُنْتُ مَعَک.»
◀️ کیفیت اصلی در آپارات
🎥 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
🔺 وظایف طلاب و دانشجویان در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه چیست؟
👤 در مصاحبه با حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم؛ دانشیار مطالعات فرهنگی و ارتباطات
🔸به نظر بنده اگر یک طلبه یا دانشجویی میخواهد در این زمینه {وحدت} تلاش بکند اولاً باید شاخه کار خودش را مشخص کند؛ سپس میبایست با تسلط بر نظریهها، مبانی، فلسفه و آنچه که در غرب به عنوان دستاورد آن دانش تلقی میشود، به نقدِ مبنایی و مستدل آن بپردازد؛ و همچنین در علوم اسلامی با یک اشراف اولیه بر منابع فقه سیاسی، کلام سیاسی و فلسفه سیاست در مقام ارائهدهنده ایده و نظریه قرار گیرد.
🔸ما باید به تولید نظریه، نقد و گزاره در این باب بپردازیم؛ بطوریکه در محافل متخصص حوزوی و دانشگاهی پذیرفته شود.
🔸همه یافتههای علوم انسانی در غرب لزوماً مطرود نیست؛ عمدتاً بحث فلسفهی آن دانش است که از اهمیت برخوردار است.
🔗 مشاهده این مصاحبه از طریق آپارات گرا:
https://aparat.com/v/Trb9H
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #مصاحبه_اختصاصی | به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه
🔺 وحدت حوزه و دانشگاه به چه معناست؟
👤 در مصاحبه با حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم؛ دانشیار مطالعات فرهنگی و ارتباطات
🔸آنچه که در دیدگاههای حضرت امام مطرح بوده است بحث وحدت است؛ ایشان صراحتاً فرمودند که حوزه و دانشگاه باید در هم ذوب شوند؛ از دیدگاه ایشان هر دو مجموعه دارای کاستی است که میبایست در تحولاتی به یک وحدت برسند.
🔸قطعا مقصود از وحدت، وحدتِ در سازماندهی، یا یکیشدنِ مدیریتِ حوزه و دانشگاه نیست؛ {بلکه} این وحدت، در عرصههای فکری و اندیشهای و نیز در عرصههای علمی و آموزشی است.
🔸اگر در نظام معرفتی اسلام یک دانش یکپارچه مبتنی بر عقلانیت تجربی، فلسفی و ناب قرار دارد که میتواند به همه مسائل جامعه پاسخ دهد، این نظام وحیانی باید مبنای معرفت شناختی و مبنای دانش در حوزه و دانشگاه قرار گیرد...
🔗 مشاهده این مصاحبه از طریق آپارات گرا:
https://aparat.com/v/Trb9H
📺 #ببینید
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir