eitaa logo
الهی مرا آنده که آن به
77 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
80 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔸 امام صادق (علیه السلام): ثروت‌ها از آن خداست و او آنها را نزد خلق امانت نهاده است و به آنها دستور داده است که در خوردنی ها، نوشیدنی ها و پوشیدنی ها جانب اقتصاد و میانه روی را فراموش نکنند و مازاد بر هزینه های خویش را به فقرا و تنگدستان ببخشند(خمس و زکات بدهد). پس اگر کسی از این دستورات تجاوز کند آنچه می خورد است. 📚 بحارالانوار/ج103/ص16
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 در کمبودها و فقر و ناداری، باید و شکیبایی داشته باشند؛ و بدانند که آنها هم از های دیگری برخوردارند که اغنیا برخوردار نیستند و ثروتمندان، بلاها و گرفتاری‌هایی دارند که مستضعفان و محرومان ندارند!
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 اگر کسی با وجود این همه مشوقات -در و روایات،برای سیر و کمال- از آنها بهره مند نشود، در عقل او خلل است... 🌺 خواندن برای اهلش مانند حلوا خوردن است؛ لذا از نماز خواندن، خسته نمی شوند.
💠احادیث مهدوی💠 زنان در آخرالزمان 🔸 امام صادق علیه السلام: در آخرالزمان مرد با تهمت و سوءظن به قتل می رسد. زن، شوهر خود را بدبخت می کند و برخلاف میل او عمل می نماید و خرجی شوهرش را می پردازد. 📚 فروع کافی/ج8/ص37/ح7 ✍🏼 این روایت نشان از تسلط زنان بر مردان دارد که از نشانه های آخرالزمان است.
14.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 شبهه آقامیری میگه: اسرائیل رو نزنیم! ببخشیم، چون امیرالمومنین گفتند با دشمنت با فضل برخورد کن❗️ 🟢 پاسخ سید کاظم روحبخش را بشنوید
نظر رهبر معظم انقلاب در دوقطبی چیست؟ اختلاف دو جور است: ▫️یک وقت دو نفر با هم اختلاف سلیقه دارند، در فلان مسئله‌ی سیاسی، در فلان حُب و بغض؛ با همدیگر هم دوستند، رفیقند، با هم چایی می‌خورند، با هم سر سفره می‌نشینند، اختلاف نظر هم دارند؛ ▪️یک وقت هم هست اختلاف نظر جوری است که هر چیزی از یک طرف صادر بشود ــ هرچه می‌خواهد باشد: فکر، عمل، خوب، بد ــ از سوی این طرف دیگر محکوم است، از این هم هرچه صادر می‌شود از طرف او محکوم است؛ اسم این «دوقطبی» است. 👈 دوقطبی در جامعه ایجاد می‌کنند. هر کاری طرف مقابل بکند، این طرف او را محکوم می‌کند، ولو خوب باشد. اینها از کارهایی است که امروز مخالفین ملّت ایران و دشمنان ملّت ایران مشغولند.۱۴۰۲/۱۰/۱۹ بیانات در دیدار مردم قم ❗️اینکه می‌گویند دوقطبی دوقطبی، معنای دوقطبی اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده. معنای دوقطبی این است که وقتی این اختلاف سلیقه به وجود آمد در هر تصمیمی به جای اینکه به حق و مصلحت فکر کنیم، به جایگاه این دسته‌بندی فکر می‌کنیم؛ دستۀ ما این‌جوری می‌خواهد، پس باید این بشود؛ حالا حق هست یا نیست، مصلحت هست یا نیست فرقی نمی‌کند؛ معنای دوقطبی این است.۱۴۰۲/۰۳/۰۳ بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 غزل جدیدی از رهبر انقلاب با عنوان «شرح حال» منتشر شد 🟡در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد از شعرای برجسته کشور که به‌تازگی کتابی با عنوان «امین شعر انقلاب» تدوین و منتشر کرده، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کرد تا غزل منتشر نشده‌ای از سروده‌هایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیارش قرار دهند. 🔹رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصاری‌نژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سروده‌های معظم‌له در اختیار این شاعر قرار گرفت. «شرح حال» گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگاروار دارم دلبسته‌ی امیدی در سنگلاخ گیتی رَه بی‌شکیب پویم، دل بی‌قرار دارم یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک چون شمع، اشک و آهی بی‌اختیار دارم گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی سیلم که هستی خود از کوهسار دارم سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم سیدعلی خامنه‌ای 🔹رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند.
🔲 حماسه لیلةالمبیت، در آیه شریفه ۲۰۷ سوره مبارکه بقره، به وضوح گویاست؛ آنجا که حضرت حق خطاب به همگان می‌فرماید: و مِن الناس مَن یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد (ع)
💢 خوردن چشم، حدقه چشمِ و جگر نیم پز گوسفند ⁉️ سؤال: آیا خوردن چشم و حدقه چشمِ گوسفند حرام است؟ ✍️ پاسخ: 🔹 خوردن مردمک و سیاهی چشم که در وسط عِنَبیّه قرار دارد حرام است؛ ولی خوردن باقی چشم اشکال ندارد. ⁉️ سؤال: آیا خوردن جگر گوسفند نیم‌پز (اصطلاحاً در جگرکی‌ها می‌گویند آب دار) حلال است؟ ✍️ پاسخ: 🔹 به خودی خود اشکال ندارد. البته اگر در آن، خون وجود داشته باشد و در گوشت و جگر، مستهلک نشده باشد، خوردن خون جایز نیست. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای. لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/319207