👓 امام رضا علیه السلام:روز غدیر روز پاکی و ترک گناهان بزرگ و کوچک است.
#عید_غدیر
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
#فقط_به_عشق_علی
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خاطره جالب از یک استاد بیدین در آمریکا درباره شخصیت امیرالمؤمنین
•┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ "استاد رفیعی"
❣️اطعام عید غدیر
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐مدح امیرالمومنین(ع) با نوای حاج وحید جعفرزاده
@ggg1400
🔴علمای بزرگ اهل سنت که در راه امیرالمؤمنین جان دادند
همیشه وقتی تاریخ و فضیلتهای امیرالمؤمنین(ع) رو میخوندم با خودم میگفتم. مگه میشه علمای اهل سنت این همه فضائل امامعلی رو دیده باشن، بازهم چشم به حقایق ببندن. انصاف پس کجا رفته؟
بعد یکم بیشتر درباره این موضوع جستجو کردم. دیدم نه. خیلی از علمای بزرگ اهل تسنن جملات خیلی جالبی درباره امیرالمومنین گفتن. حتی بعضیاشون بخاطر همین حرفها کشته شدن. مثلا
🔻امام نسائی یکی از علمای بزرگ اهل تسنن و صاحب یکی از کتابهای ششگانه اهل سنت هست. دراواخر عمر کتاب خصائص امیرالمؤمنین رو برای مردم دمشق نوشت. مردم دمشق که دستپرورده معاویه بودن، گفتن یه همچین کتابی هم درباره فضائل معاویه بنویس. نسائی گفت من فضیلتی در معاویه سراغ ندارم، جز اینکه پیامبر(ص) درباره او گفت. "خداوند اورا سیر نکند". واقعا هم همین شد. معاویه تا اخر عمر دائما میخورد و چاق و چاقتر میشد ولی سیر نمیشد.
میگن بعد از این ماجرا مردم دمشق انقدر اونو کتک زدن که بیمار شد و از دنیا رفت.
🔻یکی دیگه از علمای بزرگشون هم یه جمله ای داره خیلی عجیبه، بخاطر همین عبارت هم زبونش رو از پشت سرش کشیدن بیرون.
اون عبارت اینه:
"کَم بَینَ مَن شُکّ فی خلافته
و بین من قیل انه الله"
میگه
چقدر فرقه بین کسی که در خلافتش شک کردند(یعنی خلیفه اول)
وکسی که گفتن او خداست (یعنی امیرالمؤمنین).
میگه شما کیو با کی دارید مقایسه میکنید؟ اصلا این دوتا قابل مقایسه نیستن.
🔻محمدبن ادریس شافعی، امام شافعی مذهبها که غوغا کرده. دهها شعر فوق العاده درباره امیرالمؤمنین گفته، که یکیش اینه که جمله آخر متن عربیش بسیار زیباست:
"اِلی مَ اُلام وَ حَتّی مَتی اُعاتَبُ فی حُبِّ هذَا الْفَتی
وَ هلْ زُوِّجَتْ فاطِمَةُ غَیْرُهُ؟وَ فی غَیْرِهِ هَلْ اَتی، هَلْ اَتی؟
«تا کی و تا چه زمانی در دوستی این جوان سرزنش و عتاب خواهم شد؟
آیا به فاطمه زهراء غیر این جوان شوهر دیگری داده شد؟ آیا سوره هل اتی به غیر از او در مورد کس دیگری هم نازل شد؟
اینها مثالهای محدودی بود، نظیر این اعترافها بین علمای اهل سنت بسیاره، از علمای حنفی مذهب گرفته تا معتزلیها و دیگر فرق، جملات بینظیری درباره امیرالمؤمنین گفتن.
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(سوره صف)
خواستند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند، ولی خدا نورش را کامل کرد، حتی اگر کافران خوششان نیاید.
✍ #حسین_دارابی
#روزشمار_غدیر
3⃣ تنها سه روز تا عید الله الاکبر
شنبه 18 مرداد ؛ عید بزرگ غدیر
🌷🌺🌸🌺🌹
✅ثواب عیدی دادن در عید غدير
🎁 امیرالمؤمنین :
«یک درهم انفاق در روز غدیر،
برابر با انفاق دویستهزار درهم است
و زيادتر از این مقدار نیز از جانب
خداوند امکان دارد».
«بخشش در این روز، موجب
افزایش مال و عمر میشود»
📚الغدیر ج ١، ص ۵٢٩
🍀💐🌸💐🍀
مدحت کن و بستای کسی را که پیمبر
بستود و ثنا کرد و بدو داد همه کار
این دین هدی را به مثل دایرهای دان
پیغمبر ما مرکز و حیدر خط پرگار
علم همه عالم به علی داد پیمبر
چون ابر بهاری که دهد سیل به گلزار
🔷🔸💠🔸🔷
امام هادی در زیارت روز عید غدیر:
🔸 اى اميرالمومنین!
شهادت می دهم آنکه در ولایت شما شک کند به رسول امين ايمان نياورده است،
و روىگردان از ولايت شما به ولايت غير، معاندانه روىگردان از دين است، همان دين ميانه اى كه پروردگار جهانيان براى ما پسنديده و آن را در روز غدير با ولايت شما كامل نموده است.
🔹 «أَشْهَدُ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ أَنَّ الشَّاكَّ فِيكَ مَا آمَنَ بِالرَّسُولِ الْأَمِينِ وَ أَنَّ الْعَادِلَ بِكَ غَيْرَكَ عَانِدٌ [عَادِلٌ] عَنِ الدِّينِ الْقَوِيمِ الَّذِي ارْتَضَاهُ لَنَا رَبُّ الْعَالَمِينَ وَ أَكْمَلَهُ بِوِلايَتِكَ يَوْمَ الْغَدِيرِ»
📚 بحارالأنوار، ج97، ص361
🍀💐🌸💐🍀
❤️ اللهم بحق مولانا امیرالمومنین علیه السلام عجل لولیک الفرج❤️
@ggg1400
امام هادی:
جدال و نزاع، دوستان قدیمی را از یکدیگر جدا نموده و اعتماد و اطمینان را از بین میبرد تنها چیزی که در آن است غلبه بر دیگری است و آن هم سبب جدایی است.
ألمِراءُ یُفسِدُ الصَّداقَةَ القَدیمَةَ وَ یُحَلِّلُ العُقدَةَ الوَثیقَةَ وَ أقَلُّ مافیهِ أن تَکُونَ فیهِ المُغالَبَةُ أُسُّ أسبابِ القَطیعَةِ.
(علامه مجلسی، بحارالانوار، ج. ۷۵، ص. ۳۷۰)
🔴فرضا غدیر نبود
فرض کنید #غدیر اصلا نبوده که پیامبر جلوی هزاران نفر امیرالمؤمنین رو به جانشینی منصوب کنه
یکی از احادیثی که در فضیلت #امیرالمؤمنین هست و #شیعه وسنی اونو نقل کردن، #حدیث_منزلت است. معاویهای که دستور به لعن امیرالمؤمنین داده بود، این حدیث رو نقل کرده، نمیتونست انکار کنه. چون اکثر مردم بارها از زبان پیامبر در جاهای مختلف شنیده بودن. متن حدیث اینه
(یاعلی) أنتَ مِنّی بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسی، اِلّاأنـّه لانَبیّ بَعدی. 1
(ای علی) تو نسبت به من بهمنزله هارون نسبت به موسى هستی جز اینکه بعد از من پیامبری نخواهد بود
چندتا آیهای که درباره حضرت موسی(ع) و هارون(ع) درقرآن هست رو بیاریم، و بهجای هارون، نام امیرالمؤمنین رو جایگزین کنیم، ببینیم معنی چطور میشه
#آیه_اول
(موسی از خدا خواست) از اهل بیت من وزیر ومعاونی برایم قرار بده، هارون برادرم را، پشتم را به او گرم کن و اورا شریک امر من کن(طه، 29)
تو همین آیه بهجای موسی وهارون، پیامبر(ص) وعلی(ع) رو قرار بدیم:
پیامبر از خدا خداست، از اهل بیت من وزیر و معاونی برایم قرار بده، علی برادرم را، پشتم را به اون گرم کن و اوراشریک امر من کن
#آیه_دوم
ای موسی به زودى بازویت را به [وسیله] برادرت هارون نیرومند خواهیم کرد(قصص35)
ای محمد بزودی بازویت را به(وسیله) برادرت علی نیرومند خواهیم کرد
#آیه_سوم
و از لطف و مرحمتی که داشتیم برادرش هارون را نیز به او(موسی) عطا کردیم (مریم53)
و از لطف و مرحمتی که داشتیم برادرش علی را نیز به او(محمد) عطا کردیم
#آیه_چهارم رو دقت کنید
و موسی به برادرش هارون گفت: تو اکنون جانشین من در قوم من باش(اعراف142)
و محمد(ص) به برادرش علی گفت: تو اکنون جانشین من در قوم باش
خیلی جالبه، وقتی حضرت موسی به ملاقات خدا در کوه طور رفت و هارون رو جانشین قرار داد، مردم از هارون فاصله گرفتن و جانشینیش رو نادیده گرفتن و رفتن سراغ سامری و بعد از کلی معجزه، گوسالهپرست شدن. وقتی موسی برگشت، از هارون پرسید چرا جلوشونو نگرفتی؟ هارون گفت من تلاشمو کردم ولی اینا نزدیک بود منو بکشن(اعراف150) و ترسیدم که تفرقه بین امت بنی اسراییل بوجود بیاد(طه 94)
چقدر این اتفاق آشناس، وقتی پیامبر به ملاقات خدا میرفت، قبلش علی(ع) رو بعنوان جانشین معرفی کرد، مردم از علی فاصله گرفتن و به سمت شخص دیگری رفتن و علی(ع) برای اینکه تفرقه در امت بوجود نیاد و اسلام از بین نره صبر کرد
درقرآن 20آیه درباره هارون داریم که اکثرا جانشینی موسی مدنظره
هارونِ موسی کجا، علیِ محمد کجا
.......
1. بخاری، صحیح البخاری، ج۴، ص۲۰۸، ج۵، ص۱۲۹
مسلم نیشابوری، صحیح مسلم، دار احیاءالتراث العربی، ج۴، ص۱۸۷۰و۱۸۷۱.
حاکم نیشابوری، مستدرک، ج۳، ص۱۳۳-۱۳۴؛
مسند احمد بن حنبل، ج۱، ص۲۷۷، ج۳، ص۴۱۷
سنن ترمذی، ج۵، ص۶۳۸
کلینی، الکافی، ۱۴۰۷ق، ج۸، ص۱۰۷
باقلانی، کتاب تمهید الاوائل و تلخیص الدلائل، ص۴۵۷
قاضی عبدالجبار بن احمد، المغنی، ج۱۰، قسم ۱، ص۱۵۸
خطیب بغدادی، تاریخ بغدادی، ج۴، ص۴۶۵
فخر رازی، البراهین در علم کلام، ج۲، ص۲۵
تفتازانی، شرح المقاصد، ج۵، ص۲۹۶
منهاج السنة النبویة، ج۷، ص۳۲۶
میرحامد حسین، عبقات الانوار، ج۲، دفتر۱، ص۲۰۴ـ ۲۰۶
مفید، الارشاد، ص۸۱-۸۴؛ ابن عبدالبرّ، الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، ج۳، ص۱۰۹۷-۱۰۹۸
ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج۲، ص۲۷۸
سبط ابن جوزی، ص۲۷-۲۸؛ ابن ابی الحدید، ج۱۳، ص۲۱۱
جوینی خراسانی، فرائدالسمطین فی فضائل المرتضی و البتول و السبطین و الائمة من ذریتهم علیهم السلام، ج۱، ص۱۲۲
هیثمی، مجمع الزوائد و منبع الفوائد، ج۹، ص۱۱۱
ابن حجر عسقلانی، کتاب الاصابة فی تمییزالصحابة، ج۲، ص۵۰۹
سیوطی، تاریخ الخلفاء، همانجا؛ حلبی، ج۳، ص۱۸۷-۱۸۸
قندوزی، ینابیع المَودَّةِ لِذَوی القُربی، ج۱، ص۱۱۱-۱۱۲، ۱۳۷
حسینی فیروزآبادی، فضائل الخمسة من الصحاح الستة، ج۱، ص۳۴۷-۳۶۴
خضری، اتمام الوفاء فی سیرةالخلفاء، ص۱۶۹
حسین دارابی
امام هادى عليه السلام :
اگر بعد از غيبت قائم ما عليه السلام نبود وجود علمايى كه به سوى او مىخوانند و به وجود او رهنمون مىشوند و با حجتهاى الهى از دين او دفاع مىكنند و بندگان ناتوان خدا را از دامهاى ابليس و پيروان او مىرهانند و از دام هاي ناصبيها نجات بخشند کسي در دين خدا پا برجا نمي ماند و همه مرتد ميشدند، ولي آنان رهبري دلهاي شيعيان ضعيف را با قدرت در دست ميگيرند و حفظ ميکنند، چنان که ناخداي کشتي، سکان و فرمان کشتي را نگاه ميدارد؛ آنان نزد خدا والاترين انسان ها هستند.
الإمامُ الهاديُّ عليه السلام : لَولا مَن يَبقى بَعدَ غَيبَةِ قائمِنا عليه السلام مِنَ العُلَماءِ الدّاعينَ إلَيهِ ، و الدالّينَ عَلَيهِ ، و الذابّينَ عَن دينِهِ بِحُجَجِ اللّهِ ، و المُنقِذينَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّهِ مِن شِباكِ إبليسَ و مَرَدَتِهِ ، و مِن فِخاخِ النَّواصِبِ ، لَما بَقِيَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّ عَن دينِ اللّهِ و لکنهم الذين يمسکون ازمة قلوب ضعفآء الشيعة کما يمسک صاحب السفينة سکانها ، اولئک هم الأفضلون عند الله عزو جل .
«احتجاج، 502/2؛ بحارالانوار، 6/52»