🔥 بوی بد گناه 🔥
✍ بعضی از گناهان ما، بوی بدی دارد که مشامِ ملکوتیان را آزار میدهد. طبق بعضی روایات، بعضی از ملائکه از بوی بد گناهان آزرده میشوند؛ همچنین است اولیائی که مشامِ برزخیشان باز است، از بوی بد گناهان ما آزرده میشوند. چه باید کرد تا این بوی بدِ گناه، ما را نزد ملکوتیان رسوا نکند؟
🖤 #امام_رضا علیهالسلام میفرماید:
🌴تعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ لاَ تَفْضَحْکُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوبِ:
با استغفار خود را معطّر کنید، تا بوی بدِ گناهان شما را رسوا نکند...
📚امالی الطوسی، ص ۳۷۲
┄┅═══✼📩✼═══┅┄
#دلتنگی_اموات
مرگ
❓آیا اموات هم دلتنگ میشوند؟
اموات به اذن خداوند به دیدار نزدیکان خود میآیند و از احوال آنان جویا میگردند.
اصل وجود انسان همان روح است و احساسات انسانی از جمله عشق، دلتنگی و غیره همه حالات روحی است که توسط بعد مادی انسان به منصه ظهور میرسد و بعد از مرگ، جسم انسان از بین میرود و روح باقی میاند، پس بدیهی است که احساساتی از جمله «دلتنگی» نیز باقی خواهند ماند.
پس از مرگ و جدایی روح از شدیدترین متعلقش که همان بدن است، شناختها و علایق و ارتباطات هم چنان باقی میماند، البته با این تفاوت که پس از مرگ، اراده و اختیار از آدمی سلب میگردد؛ مردگان، صدای ما را (باذن الله) میشنوند، حتی حرف نیز میزنند، منتهی چون آنها دیگر ابزار مادی زبان را ندارند و ما نیز تا در دنیا هستیم، از راه اعضای بدن صداها را میشنویم و درک میکنیم، حرف یا پاسخ آنها را نمیشنویم. چنان چه در اخبار وارده و احادیث تصریح شده که شخص رسول الله (ص)، با مردگان حرف میزدند.
در روایات نیز به تداوم این ارتباطات، به ویژه با خانواده که علایق بیشتری با آنها ایجاد شده، بیانات صریحی وجود دارد:
امام صادق(ع) میفرماید: «اذا کانَ یومَ الجُمعةِ و یوما العِیدَینِ امَرَ اللهُ رضوان خازن الجنان ان ینادی فی ارواح المؤمنین و هم عرصات الجنان: انّ اللهَ قَد اذنَ لَکم الجُمعةَ بالزیارةِ الی اهالیکُم و احبائکم مِن اهلِ الدُنیا»؛ روز جمعه و عید فطر و قربان که میشود، خداوند به رضوان نگهبان و مأمور بهشت دستور میدهد که در میدان بهشت برزخی به ارواح مؤمنان اعلام نماید که خداوند به شما اجازه داد که جمعه را به زیارت خانواده و دوستان که در دنیا هستند برود. بعد خداوند به رضوان دستور میدهد برای هر فردی شتری از شترهای بهشتی آماده کنند در حالی که این شتر از زبرجد سبز پوشیده شده و نیز به پارچههای بهشتی تزئین شده، بعد خداوند دستور میدهد اهل آسمانها از آنها استقبال کنند. در چنین فضایی فرشتگان هر آسمانی از آنها استقبال میکنند، بعد از آن ارواح از آسمان با استقبال پایین میآیند در وادی السلام پشت کوفه فرود میآیند.
از دلایل دیدن و یا مخفی ماندن برخی از احوال این است که برای مؤمن پس از مرگ عذابی وجود ندارد و حزن و اندوه خودش نوعی عذاب است، لذا اخباری که موجب اندوه وی گردد، بر او پوشیده میماند. مضافاً بر این که این روایت دلالت دارد که اراده و اختیار دنیوی از او سلب شده است که نمیتواند همهی واقعیات را دیده و درک نماید.
هم چنین از امام صادق (ع) نقل شده که: «هیچ مؤمن و کافری نیست که در هنگام ظهر نزد خانوادهی خویش حاضر نگردد. وقتی مؤمن خانوادهاش را در حال انجام اعمال صالح میبیند، خداوند را حمد گوید و وقتی کافر خانوادهی خویش را در حال انجام اعمال صالح ببیند، بر آنان غبطه میخورد.»
در روایت دیگری بیان شده که: «اسحاق بن عمّار سؤال کرد: آیا شخصی که از دنیا رفته با خانوادهی خویش دیدار مینماید یا خیر؟ امام فرمودند: آری. پرسید: هر چند گاه؟ فرمود: بنا به منزلتی که نزد خدا دارد. هر هفته، هر ماه یا هر سال...»
در برخی روایات وارد شده که ارواح به دیدن بازماندگان میآیند (به ویژه والدین به دیدار فرزندان و بالعکس) و به آنان التماس میکنند که چیزی برای ما بفرستید، ولو به کمی یک جرعه آب یا یک پاره استخوان. پس، ارتباط ارواح با متعلقین تا وقتی در دنیا باقی هستند، برقرار خواهد ماند. منتهی چنان چه بیان شد، به کمیّت، کیفیت و چگونگی معین شده از سوی خداوند متعال.
🤔 استاد علوم حدیث و گریه برای سفّاکان بنی امیه !
🔷 روز چهارشنبه گذشته ۵ صفر ١٤٤٢ «دکتر نور الدین عِتْر» عالم و محدّث برجستهی اهل سوریه و صاحب تأليفات و تحقیقات متعدّد در زمینهی علوم حدیث و استاد «دانشگاه دمشق» و «الجامعة الإسلامية – مدینه منوّره» و برخی دیگر از مراکز مهمّ علمی اهل سنّت از دنیا رفت.
♦️ به همین مناسبت «دکتر محمود سعید ممدوح» _که اخیراً مطلبی دربارهی او نوشتیم_ در یادداشتی در صفحهی شخصی خود در فیسبوک به نقل برخی خاطراتش با وی پرداخت.
🖌 «ممدوح» در یکی از این خاطرات میگوید: وقتی در هتل محل اقامت «عِتْر» در دبی به دیدارش رفتم با من به گرمی و احترام برخورد کرد و گفت:
"دکتر احمد نور سیف (استاد دانشگاه امام مالک در دبی) به شدت از کتاب تو (الاحتفال بمعرفة الرواة الثقات الذين ليسوا في تهذيب الکمال) نگران است. او این کتاب را به من نشان داد و در رابطه با آن با من صحبت کرد و میترسید که تو در این کتاب بعضی از صحابه را به بدی یاد کنی."
به او گفتم : "سبب این نگرانی «دکتر سیف» سخن چینی برخی از مردم است."
به من گفت: "شیخ ممدوح ! من در رابطه با تو خیلی حرفها شنیدهام. تو به برخی صحابه طعن میزنی! "
به او گفتم: " کتابم در اختیار شماست و آن را خواندهاید و خود شما گزارش داوری این رساله را فرستادهاید، آیا در آن چیزی از این قبیل مطالب یافتهاید؟ "
به من گفت: "در آنجا کلامی است که از آن خوشم نیامد! "
سپس شروع به خواندن جلد اول کتاب «الاحتفال» کردیم.
😕 به من گفت: "چرا زمانی که نام علی بن ابی طالب میآید، میگویی: "علیه السلام" و بعد از نام سایر صحابه "رضی الله عنه" میگویی؟! تو با این کار با اهل سنّت و جماعت مخالفت میکنی !
چرا بعد از ذکر نام معاویه سکوت نموده و "رضی الله عنه" برایش نمیگویی؟!
صحابه را به حال خود رها کن و با اهل سنّت و جماعت مخالفت نکن !"
😡 سپس به من گفت: "حتی یزید بن معاویه را نیز رها کن ! تو را به او چه کار ؟!
به خدا قسم به آنها کم _از دشنام و ناسزا_ نرسیده !" سپس گریه کرد !!!
من از گریهی او به شدّت تعجّب کردم ! و با خودم گفتم برای چه گریه میکند ؟!
خواستم تا پاسخ او را بدهم ولی مانعم شد و سکوت اختیار کردم...
💢 ...ثم جاء الدكتور «نور الدين العِتْر» فاستَقبَلَني بحَفاوَةٍ وَقالَ لي : الدكتور أحمد نور سَيف خائفٌ جدّاً مِن كِتابِك "الاحتفال" وهُو قابَلَني وَكَـلَّمَني عَليه وَيَخشى أن تَكونَ تَناوَلتَ بَعضَ الصَّحابَةِ فيه بِسوءٍ.
فقُلتُ له : هذا سبَبُه وِشاياتٌ مِن بَعضِ النّاسِ .
فقالَ لي: يا شيخ محمود أنا سمعتُ كلاماً كثيراً حَولَكَ ، وَأنتَ تَطعُنُ في بعض الصَّحابة.
قلتُ له : يا مولانا كتابي بين يديك وَسبق لك قراءتُه وَفضيلتُك أرسلتَ تقريرَ التحكيمِ، فَهل وجدتَ فيه شيئاً من هذا؟
فقال لي: هناك كلامٌ لَم يُعجِبني في بَحثك.
وشَرعنا في قراءة المجلّد الأوّل من "الاحتفال" وقال لي : لماذا إذا جاء ذكر عليّ بن أبي طالب تقول : "عليه السلام" ، وباقي الصحابة تترضّى عنهم ؟!
وقال لي: "أنت تخالفُ مذهبَ أهل السنّة والجماعة في ذلك!"
ثم قال لي: "إذا جاء ذكر معاوية تسكت ولا تترضّى عنه، لماذا ؟!
اتركِ الصحابةَ وشأنَهم ولا تخالفْ أهلَ السنّة والجماعة. "
ثم قال لي: "حتّی يزيد بن معاوية ما لك به ؟ اتركه! "
ثم قال لي: والله ما أوتوا من قلّة ... وبكى ...!
واستغربتُ جدّا جدّا من بُكائه ، على أيّ شيء يبكي !؟
حاولتُ مناقشته ولكنّه منعني فسكتُّ...
@kashani1395
🔰 تبرک جستن به قبور صالحین در کلام عبدالحق اشبيلی مالكی
✍ «عبدالرؤوف مناووی» از بزرگان علمای شافعی و از جمله شارحان کتاب «جامع الصغیر» می باشد. وی ذیل روایت «إدْفِنُوا مَوْتاكُمْ وَسَطَ قَوْمٍ صالِحينَ» از عبدالحق اشبيلی مالكی نقل می کند: «قال عبد الحق في العاقبة: فيندب لولی الميت أن يقصد به قبور الصالحين ومدافن أهل الخير فيدفنه معهم وينزله بإزائهم ويسكنه فی جوارهم تبركا وتوسلا بهم»
عبدالحق در «العاقبة» می گوید:
🔹مستحب است نزدیکان میت، میت را به نزدیکی قبور صالحین ببرند و در محل دفن افراد نیکوکار آنان را دفن کنند و آنان را در جوار صالحین به خاک بسپارند تا متبرک شوند و به صالحین توسل کنند.
این موضوع نشان دهنده آن است که تبرک جستن به قبور صالحین یک موضوع رایج در میان مسلمانان است.
📖 مناوی، محمد عبد الرؤوف، فیض القدیر شرح جامع الصغیر، دار الکتب العلمیة، بیروت، 1421 ق، ج 1، ص 297.
🔰 پاسخ رسول خدا(ص) به حضرت عیسی(ع) از درون قبر
✍ وهابیت، با این اندیشه که مرده هیچ ارتباطی با عالم دنیا ندارد، توسل به مردگان را کاری عبث و بیهوده میداند و در این زمینه هیچ تفاوتی بین اولیای الهی و دیگران قائل نیستند، این در حالی است که روایات متعددی در منابع اهل تسنن وجود دارد که حکایت کننده از این ارتباط است؛ به عنوان نمونه ابو يعلی موصلی نقل میکند که رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) فرمود:
قسم به کسی که جان ابوالقاسم در دستان اوست، حضرت عیسی حتما از آسمان پایین میآید در حالی که امام و حاکمی است که عدالت را رعایت میکند و صلیب را میشکند، خنزیر را میکشد، بین مردم صلح برقرار میکند … تا این که سراغ قبر من میآید و میگوید:
«یا محمد» من هم جواب او را میدهم.»[1]
سند این روایت از دیدگاه البانی نیز صحیح است.[2]
📚 منابع:
[1]. مسند أبي يعلى الموصلي،ج11، ص: 462
[2].سلسه الاحادیث الصحیحه ، محمد ناصر الدین البانی ، ج6 ، ص524 ، روایت 2733
هدایت شده از سبک زندگی دینی
🌸🌸🌸تاثیر و قدرت شب زنده داری🌸🌸🌸
🌷ﺇِﻥَّ ﻧَﺎﺷِﺌَﺔَ ﺍﻟَّﻴْﻞِ ﻫِﻲَ ﺃَﺷَﺪُّ ﻭَﻃْﺌﺎً ﻭَﺃَﻗْﻮَمُ ﻗِﻴﻠﺎً «۶» ﺇِﻥَّ ﻟَﻚَ ﻓِﻲ ﺍﻟﻨَّﻬَﺎﺭِ ﺳَﺒْﺤﺎً ﻃَﻮِﻳﻠﺎً «۷ مزمل » ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻦ ﺩﺭ ﺷﺐ (ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﺎﺩﺕ) ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﺗﺮ ﭘﺎﺑﺮﺟﺎﺗﺮ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﺣﺮﻛﺖ ﻭ ﺗﻠﺎﺷﻲ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺩﺍﺭﻱ (ﻭ ﻛﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﻲ ﺭﺳﻲ).🌷
👌اهمیت شب برای عبادت از روز بیشتر است. اگر تعارض بین آن دو پیش آمد و انسان نتوانست بین آن دو جمع کنند، حق تقدم با شب است. یعنی اگر انسان نتوانست در اثر کار و خستگی روز برای عبادت های شب بیدار شود، باید مقداری از کار و تلاش روز را کم کند تا به راحتی بتواند به مناجات شبانه برسد حتی اگر نیاز به خواب دارد می تواند در روز مقداری استراحت کند تا به بیداری شب لطمه نزند(بخصوص خواب قیلوله ). به هر حال آنچه از آیه استفاده می شود اینکه شب زنده داری آنقدر اهمیت و فضیلت دارد که هیچ بهانه ای را برای انجام ندادنش نمی پذیرد مثل؛ خستگی، تلاش برای کسب درآمد و... باید مثل شناگر ماهری در دریای شب غرق در تسبیح و تقدیس خداوند شد.
#نمازشب
@sss1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر پیامبر میدانستند که امیر المومنین جانشین ایشان هستند چرا جان او را به خطر انداختند و در لیله المبیت خواباندند؟
✅ پاسخ: #حجت_الاسلام_محمدی
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
🌼🍃🌼🌺🍃﷽🌺🍃
🍃🌼
🌼
🔸سرمایه گذاری
☢ بعضیها #زمینی را که سالها پیش متری #یک_ریال خریدهاند، پس از چندین سال متری #دهمیلیون_تومان میفروشند.
اگر شما نیز در این دنیا بهاندازۀ یک ریال در راه خدا خرج کنید، در آخرت از شما بهاندازۀ دهمیلیون تومان خواهند خرید؛ اما اگر در این دنیا، دهمیلیون تومان برای دنیا و نه برای خدا خرج کنید، در آخرت بهاندازۀ یک ریال هم از شما نخواهند خرید!
⭕️ برخی از کسانی که میدانند زمین روزی #گران میشود، فرش زیر پایشان را نیز میفروشند و زمین میخرند! بلکه خانههایشان را نیز میفروشند و در خانهای اجارهای مینشینند تا زمینی بخرند! اینها برای دنیایشان اینچنین میکنند؛ شما برای #آخرت خود چه میکنید؟!
✅ بعضیها هرچه دارند، میفروشند تا آخرت را با آن بخرند؛ #شهیدان اینگونهاند.
گاهی کسی میگوید که با چشمم آنجا را میخرم؛ این چشم را در راه خدا میدهم و آنجا چشمِ باقی میگیرم. شیطان به انسان میگوید: «نه، نکن! حیف تو و جوانی تو نیست؟!»
⭕️ در #جوانی، اینگونه وسوسه میکند. وقتی هم که انسان #پیر شد، شیطان میگوید: «حالا دیگر به چه درد میخورد که بهسوی خدا بروی؟! آن موقع که نیرو داشتی، خرجش نکردی! اکنون چه داری که بخواهی خرج کنی؟!»
این پیر میگوید: «باشد؛ من میخواهم این #تهماندهاش را بدهم؛ آن مقدارش را هم اشتباه کردم که صرف دنیا کردم. میخواهم این اندک چیزی را که مانده بدهم».
خدا نیز از او میپذیرد....
🔹آیتالله حائری شیرازی
اسلام تمدنی زنده و یکی از ادیان بزرگ جهان است و بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون مسلمان در مناطق مختلف دنیا زندگی میکنند. حدود ۱۵ درصد (۲۰۰ میلیون) از جمعیت مسلمانان دنیا را جوامع مختلف شیعه تشکیل میدهند شیعیان دوازده امامی، اسماعیلی، زیدی و نُصیری که اکنون بیشتر به نام علویان شناخته میشوند، تقریباً تمامی جمعیت شیعیان دنیا را تشکیل میدهند و در این میان شیعیان اثنیعشری در اکثریت هستند و اسماعیلیان دومین جامعۀ بزرگ شیعیان را تشکیل میدهند.
شیعیان نقشی حیاتی و قاطع در پیشرفت دستاوردهای عقلانی و فرهنگی تمدن اسلامی داشتهاند با این حال در غرب (چه در قرون میانه و چه در دوران معاصر) به تشیع توجه علمی بسیار اندکی شده و هر گاه بحثی دربارۀ تشیع درگرفته یا به اجمال بوده یا به تقسیمات فرعی آن منحصر شده است و در چند دهۀ اخیر که جهان تشیع به دلیل انقلاب اسلامی ایران و منازعات و بحرانهای خاورمیانه در مرکز توجهات بینالمللی قرار گرفته گویی جامعۀ جهانی با پدیدهای روبهرو شده که شناخت چندانی از آن ندارد و در واقع جوامع شیعی همچنان و به انحای گوناگون هم از جانب مسلمانان سنیمذهب و هم غیرمسلمانان بهخوبی شناخته و معرفی نشدهاند و منابع دست اول و معتبر کافی در معرفی شیعیان به زبانهای بینالمللی وجود ندارد.
تا اواسط قرن بیستم پیشرفتهای اصولی در مطالعات اسلامی باعث هیچگونه بهبود جدی در پژوهشهای علمی دربارۀ اسلام شیعی و شاخههای مختلف آن نشده بود، زیرا هنوز نسخ مکتوب و معتبر شیعی تماماً دور از دسترس پژوهشگران غربی بود و مجبور بودند برای تحقیق خود به منابع سنی رجوع کنند. پژوهشها و مطالعات دو خاورشناس آلمانی یعنی یولیوس ولهاوزن (۱۸۴۴ ـ ۱۹۱۸) و رودولف اشتروتمان (۱۸۷۷ ـ ۱۹۶۰) و تاحدودی ایگناس گلدزیهر (۱۸۵۰ ـ ۱۹۲۱) استثنایی از این قاعدۀ کلی معرفی میشود که در نهایت پژوهشهای آنان راهگشای گروهی از پژوهشگران به رهبری لویی ماسینیون (۱۸۸۳ ـ ۱۹۶۲) فرانسوی میشود. ماسینیون پایهگذار مطالعات اسلام شیعی معاصر در غرب بود و افرادی چون پاول کرواس (۱۹۰۴ ـ ۱۹۴۴) و هانری کُربن (۱۹۰۳ ـ ۱۹۷۸) ادامهدهندۀ راه او بودند.
«در مجموع مطالعات اسلام شیعی در کشورهای مسلمان، خارج از ایران و عراق به شدت محدود بوده است؛ در حالی که حوزههای علمیه و سنتهای کلامی در ایران و عراق بسیار فعالاند و مجموعههای عظیمی از نسخ خطی شیعه را در خود جای دادهاند.»
انقلاب اسلامی ایران علاقهای تازه به مطالعات اسلام شیعی در ایران و تا حدی در دیگر نقاط دنیا ایجاد کرد؛ «انقلاب اسلامی ثابت کرد که نه تنها نقطۀ عطفی در ساختار اجتماعی ـ سیاسی ایران رقم زده، بلکه عامل تعیینکنندهای در شهرتِ صورتِ ایرانی شیعۀ دوازده امامی بوده است.»
تشیع طی نیم قرن اولِ تاریخ خود یکپارچه ماند و تقریباً ترکیبی صرفاً عربی داشت. این شرایط با قیام مختار ثقفی تغییر کرد و از دل جنبش مختار شاخۀ تندرو کیسانیه بیرون آمد که تا مدت کوتاهی بعد از نهضت عباسیان اکثریت شیعه را تشکیل میداد. بسیاری از عقاید کیسانی به وسیلۀ گروههایی موسوم به «غالیه» یا «غُلات» تدوین شد. در سالهای آغازین امامت امام صادق (ع) عموی ایشان، زید بن علی زینالعابدین (ع)، برادر ناتنی امام باقر (ع) نهضتی به راه انداخت که موفقیتهایی به دست آورد و به شکلگیری شاخۀ زیدیه در اسلام شیعی منتهی شد. انشعاب دیگر در شیعه پس از شهادت امام جعفر صادق (ع) روی داد. بحث و مجادله بر سر جانشینی امام صادق (ع) به انشقاقی تاریخی در تشیع امامی انجامید و سرانجام به شکلگیری دو جامعۀ مستقل اثنیعشری و اسماعیلی منجر شد. اسماعیلیان پس از شهادت امام صادق قائل به امامت اسماعیل(پسر دوم امام صادق) یا تداوم امامت در خاندان او بودند که بنا به قول مشهور پیش از امام صادق (ع) از دنیا رفت و شیعیان دوازدهامامی قائل به امامت امام موسی کاظم (ع) و تداوم امامت تا حضرت مهدی (ع) هستند.
پژوهشهای نُصیریه که اکنون به علویان شهرت دارند، به مراتب پیچیدگی بیشتری داشته است زیرا پژوهشگران نتوانستهاند در ارتباط با منشأ این جامعۀ شیعی که عموماً آنان را گروهی از «غُلات» شیعه میدانند، به توافق برسند.»
نُصیریان که از اوایل دهۀ ۱۹۲۰ بیشتر به علویان شناخته میشوند جریانی حاشیهای بود که با به قدرت رسیدن حافظ اسد در سوریه در کانون توجهات قرار گرفت. اصل و نسب نُصیریان احتمالاً به شخصی به نام ابوشعیب محمد بن نُصیر النمیری میرسد که اهل محافل «غُلات» در حاشیۀ شیعیان امامی بود. اولین نُصیریان تا قرن پنجم به نَمیریه (نُمیریه) نیز معروف بودند.
از کتاب شیعه در گذر تاریخ/ نوشته فرهاد دفتری
⬅️ ابیعلقمه:
روزی پیامبر(ص) فرمودند: دیشب عمویم "حمزه" و برادرم "جعفر بن ابیطالب" را در خواب دیدم و از آن دو پرسیدم کدام اعمال در نزد خداوند برتر است؟ گفتند برترین اعمال در این دنیا سه چیز است؛ صلوات بر تو، سیراب ساختن تشنگان و دوستی "علی بن ابیطالب"(علیهالسلام).
📜 بحارالانوار، جلد ۳۹،صفحه ۲۷۴
یک اربعین فراق و غم و غصه و ملال
هر لحظه اش گذشته به زینب هزار سال
تو روی خاک بودی و میزد چهل عروج
مــرغ دلــم بـه جــانب گـودال، بـال بـال
در شهر کوفه هر نفسم نهضتی عظیم
در شـــام بــود هـر قـدمم صحنـۀ قتـال
هجده ستاره کرد غـروب از سپهر من
هــم بیستــاره مــاندم و هم گشتهام هلال
ممکن نبـود بیشتــر از ایـن کنند ظلم
بعــد از رسـول، امت او بـا رسـول و آل
*غلامرضا سازگار*
چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت باد
💠 هوای کشورتان را داریم
🔹آیت الله نائینی می گویند در زمان جنگ جهانی اول، هجوم دولت های روس و انگلیس به کشور اوج گرفته بود و آیت الله نائینی بسیار نگران و پریشان که وضع شیعیان به کجا می رسد. در همین موقعیت شبی به امام عصر ارواحنافداه متوسل شده و در حال توسل و گریه و ناراحتی به خواب می روند...
🔹 در عالم رویا می بینند: دیواری است به شكل نقشه ایران شكست برداشته و در حال افتادن است در زیر این دیوار یك عده زن و بچه نشسته اند و نزدیك است دیوار بر سر اینها خراب شود.مرحوم نائینی رحمه الله علیه وقتی این صحنه را می بیند به قدری نگران می شود كه فریاد می زند و می گوید : خدایا این وضع به كجا خواهد انجامید؟
🔹 در این حال می بیند كه حضرت ولی عصر(ع) تشریف آوردند و انگشت مباركشان را به طرف دیواری كه خم شده و در حال افتادن بود گرفتند و آن را بلند كردند و دومرتبه سر جایش قرار دادند و بعد فرمودند:
«اینجا شیعه خانه ماست، می شکند، خم می شود، خطر هست، ولی ما نمیگذاریم سقوط كند ما نگهش می داریم.