🔰 امام حسین علیه السلام :
مهدی ما در عصر خودش مظلوم است.
تا میتوانید درباره او سخن بگویید و بسیار بنویسید.
بیش از آنچه مکتوب گردیده و گفته شده باید درباره او نوشت و گفت.
📚صحیفه مهدیه، ص۵۹.
┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
🔹 علامه طباطبایی (ره)
🔸 برای این که خیر و برکت وارد
زنـدگی شما بشود و گرفـتـاریها از
زنـدگی شما بـیـرون برود، دائــم در
هر جا که هستید سـوره توحـیـد را
بخوانید و هدیه کنید به امام زمان
ارواحنا له الفداه🌱
🌺امام زمان عج:
ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را فراموش نمى كنيم، اگر ج اين بود گرفتاريها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند پس تقواى خداى بزرگ را پيشه خود سازيد
إنّا غَيْرُ مُهْمِلينَ لِمُراعاتِكُمْ، وَ لاناسينَ لِذِكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِك لَنَزَلَ بِكُمْ الْلَأواءُ وَاصْطَلَمَكُمْ الْأعْداءُ فـَاتـَّقـُوااللّه َ جَلَّ جـَلالُهُ.
[بحار الانوار ۵۳: ۱۷۵.]📚
پ.ن:
📌گلایه امام زمان(عج)
#امام_زمان(عج) فرمود:
اگر پیروان ما در #وفای_به_عهد و پیمان الهی #اتحاد و اتفاق می کردند و آن را محترم می شمردند، #سعادت دیدار ما به تأخیر نمی افتاد.
📚قطب راوندی، الخرائج، ج۲، ص۹۰۳
📌 محاسبه نفس و پارسایی #شیعیان
⬅️رَبِيع بن خَيْثَم در جهت #محاسبه_نفس، اعمالش را در کاغذی #یادداشت می کرد. تا بعدا مرتکب فعل ناپسندی نگردد.
⬅️فَضل بن شاذان گوید:
بر ابن اَبی عُمَیر وارد شدم. دیدم که در حال #سجده بود و آن را بسیار طولانی کرد. - بعد از نماز - به وی گفتم:
سجده را بسیار طولانی می کنی! وی گفت: اگر جَمیل بن دَرّاج را می دیدی چه می گفتی؟
آنگاه برایم نقل کرد که روزی بر ابن دَرّاج وارد شدم و دیدم سجده ای طولانی داشت. از این حالت او تعجب کردم. جَمیل گفت:
اگر معروف بن خرَّبوذ را ببینی چه خواهی گفت.
📚علامه مجلسی، بحار الأنوار، ج68، ص284.
📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال ج2، ص522، 471.
📌ملاک انتخاب از نگاه امیرمؤمنان #امام علی(ع)
ای #مالک:
کارگزار حکومتی را از اشخاص
◀️با #تجربه
◀️با #حیاء
◀️از #خاندانی_صالح
◀️و باسابقه در اسلام #انتخاب کن؛
زیرا این اشخاص،
◀️ #باکرامت
◀️ #آبرومند
◀️ #کم_طمع
◀️و #آینده_نگر هستند.
📚سیدرضی، نهچ البلاغه، نامه 53.
امانتداری
«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَمِيعاً بَصِيراً» (نساء/58)
«همانا خداوند فرمانتان مىدهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد و هرگاه ميان مردم داورى كرديد، به عدل حكم كنيد. چه نيك است آنچه كه خداوند شما را بدان پند مىدهد. بىگمان خداوند شنواى بيناست.»
پیامها
1. سپردن امور به كاردانان و قضاوت عادلانه، از مصاديق عمل صالح و از نشانههاى ايمان است. (با توجّه به آيه 57 سوره نساء)
2. هر امانتى صاحبى دارد وهركس لياقت واستعداد كار ومقامى را دارد. «أَهْلِها»
3. در اداى امانت و دادگرى، ايمان شرط نيست. نسبت به همهى مردم بايد امين و دادگر بود. «أَهْلِها، النَّاسِ»
4. قاضى و حاكم، بايد عادل باشد. «تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ» (منبع: تفسیر نور)
امیرالمؤمنین:
آدمی در سه حالت عوض می شود:
در نزدیک شدن به حاکمان
و رسیدن به پست و مقام
و ثروتمند شدن.
کسی که در این سه حالت عوض نشود#عقلی استوار و #اخلاقی درست دارد.
المَرءُ یَتَغَیَّر فی ثَلاث، القُرب مِنَ المُلُوکِ وَ الوِلایات، وَالغِناءِ مِنَ الفَقرِ، فَمَن لا یَتَغَیَّرُ فی هذِهِ فَهُوَ ذُو عَقلِ قَویم وَخُلقِِ مُستَقیمِِ
غررالحکم122
📌 چرا #کارگزار شایسته؟
امیرمؤمنان #على(ع) خطاب به #مالک_اشتر فرمود:
ای مالک!
تو از جمله کسانی هستی که برای
#اقامه_دین خدا از آنان کمک می گیرم،
⬅️به مدد شما هیبت #عصیانکاران را بشکنم،
⬅️و با کمک شما کمینگاه های پرهراس #دشمن را مسدود سازم.
📚نهج البلاغه، نامه۴۶،
📚ثقفی، الغارات، ج۱، ص۲۵۸
❌ #انتخاب به خاطر #ریاست_طلبی ممنوع
دو نفر از بستگان #ابوموسی اشعری از #یمن نزد #پیامبر اکرم(ص) آمده و #مسلمان شدند؛ سپس از ایشان درخواست کردند تا در یمن مسئولیتی به آنان بدهد.
پیامبر اکرم(ص) در پاسخ به آنان فرمود:
همانا #خائنترین شما، کسی است که #شیفته مسئولیت است. ما از کسانی که شیفته مسئولیت هستند، [در اداره جامعه اسلامی] از آنان استفاده نمی کنیم.
📚ابن حنبل، مسند، ج4، ص393؛ ص411؛
📚نسائی، السنن الکبرا، ج2، ص463؛ ج5، ص227؛
📚بخاری، التاریخ الکبیر، ص184.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا از امام زمان دوریم؟
⁉️ چرا به امام زمان عجل الله نمی رسیم؟
🎙 حجتالاسلام رفیعی
12.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱آبادی و خرّمی زمین با ظهور حضرت مهدی علیه السلام
حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام:
زمین به وسیله مهدی، آباد و خرم میشود و به وسیله او چشمهسارها روان میگردند.
دانشنامه امام مهدی، ج۹، ص۳۶۴.